Kumpi tämä sopimus on, määräaik/toistaiseksi ?

määrävaitoistainen

APUVA!

Eukko otti ja lähti.
Mulle jäi vuokra kämppä, turhan suuri/kallis sellainen.
Vuokrasopimuksessa lukee:

Toistaiseksi voimassa oleva sopimus
Sisäänmuuttopäivä 30.08.2015
Irtisanomiseen sovelletaan AHVL:ia kuitenkin siten, että irtisanomisajan ensimmäinen mahdollinen alkamispäivä on 31.07.2016. Kyseessä on sopimusrikkomus, jos sopimus irtisanotaan siten, että irtisanomisaika alkaa ennen edellä mainittua ajankohtaa.

Kumpi tämä on toistaiseksi voimassa oleva, jolloin irtisanomisaikani olisi 1kk
vai
määräaikainen, jolloin maksan vuokran tuolle 31.7 asti?
(tässä tapauksessa eukkokin saa kaivaa kuvetta sun senkin nimi on sopimuksessa)

8

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pokemon62

      "irtisanomisajan ensimmäinen mahdollinen alkamispäivä on 31.07.2016"

      Siis 31.7.2016 on ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä, josta alkaa irtisanomisaika. Joka taitaa olla se kuukausi.

      Soita vuokranantajalle ja selosta tilanne, voi olla kyseinen tilanne voi olla riittävä syy katkaista sopimus? Toinen vaihtoehto, että alivuokraat kämpän tai huoneen kesäksi.

    • eitarvikaivaa

      Minun mielestä tuo 1kk irtisanomisaika pätee,kun sopimus on ollut toistaiseksi voimassa oleva!

    • KyseleVaan

      Höpö Höpö! Pokemon62 on tässä nyt oikeassa, eli heinäkuun lopussa saat vasta irtisanoa asunnon, aikaisemminkin kyllä, mutta joutunet maksamaan sopimussakkoa kuukauden vuokran. Mutta juttele vuokranantajan kanssa, saattaa hyvionkin ymmärtää tilanteesi.

      • Tuossa ei tarvitse maksaa periaatteessa mitään, sopimussakkoa kun ei ole määritelty. Toisaalta olisi parempi, että se olisi määritelty. Tuolla sanamuodolla vuokranantaja pystyy vaatimaan menetetyn positiivisen hyödyn menetyksen aiheuttamat kustannukset kokonaisuudessaan, tietenkin vain elokuun loppuun mutta kuitenkin. Eli jos olisi määritelty esim. yhden kuukauden vuokran määrää vastaava sopimussakko (itse käytän 1,24 x kuukausivuokraa = välityspalkkio arvonlisäveroineen), niin sopimuksesta pääsee irti sopimussakon hinnalla. Tässä tapauksessa tosiallinen menetys voi olla koko loppuajan vuokrat elokuun loppuun saakka, ellei vuokranantaja ei löydä uutta vuokralaista.


    • määrävaitoistainen

      Auts!
      Eli aika vaikea tuota taitaa olla purkaa ilman lisäkustannusta :-(
      Olin vuokranantajaan yhteydessä viime viikolla, ja ei tuo ollut mielissään siitä että tästä lähdettäisiin...taitaa korvauksia laskea ja lupasi olla yhteydessä nyt vapun jälkeen.

    • vuokraanantaja

      Toki joutuu maksamaan sopimusrikemaksua. Mutta neuvottelemalla se voi olla järkeväkin. Auta etsimään uusi vuokral. ja ole joustava näytöissä. Erotuksen ja puolet maksakoon toinen sopimujskumppani eli se eukko.

    • kutenlukee

      Sopimus on juuri kuten siinä lukee. Eli voimassa toistaiseksi ja ensimmäinen mahdolloisuus irtisanoa 31.7.2016, jolloin irsisanomiaika olisi elokuu ja voisit muuttaa pois elokuun lopussa.

    • tyhmä.vuokranantaja

      Tuossa on vuokranantaja taas ampunut itseään vähän jalkaan, kun on määritellyt ensimmäiseksi irtisanomisajankohdaksi heinäkuun viimeisen päivän, eli vuokranatajalle jää vain kuukausi aikaa hankkia uusi vuokralainen. Jos olisi määritellyt päiväksi 1.7., niin aikaa jäisi 1-2kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe