Mistä lainaa toiminimelle?

tnimi

Tarvitsisin noin 10000€ lainan aloittavalle yritykselle (toiminimi).
Miten/mistä/millä ehdoin voin saada lainaa jota ei tarvitse ensimmäisenä vuotena lyhentää?

Arvostaisin kommentteja henkilöiltä joilla on oikeasti kokemusta asiasta, kiitos.

10

2489

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittaja2002

      Itse hain pankista ensimmäisen yrityslainan noin 15000 eur vuonna 2005. Kerroin pankissa omat suunnitelmat, tein liiketoimintasuunnitelman ja rahoitussuunnitelma. Minulla oli suunnitelma myös jos kaikki menee huonosti ja miten elän perheen kanssa.
      Pankki vaati lainalle asunnon takuuksi!

      Mene pankkiin ja kerro suunnitelmat, finnvera rahoittaa myös aloittavia yrityksiä yhteistyössä paniin kanssa.

    • velaatonta

      Mä säästin pesä-munan yritykselleni.siitä se lähti ei touhu mitään suurta ole mutta kaikki on velaatonta.

    • velaatonta

      Omavaraisuusaste 100%

    • kiblea

      Pankista hain lainaa ensimmäiseksi (20 000 e). Vakuuden ne vaati luonnollisesti.

    • jonnetee

      Ensimmäiselle yritykselleni otin pankista luotollisen tilin (10 000€ luottoraja). Käytännössä tarkoittaa sitä, että tili saa mennä miinukselle 10 000€ ja korko maksetaan kuukausittain käytetyn luoton mukaan n. 1% perusosa. Lähipiirini takasi luoton henkilötakausella, reaalivakuutta ei vaadittu.

      Toiselle yritykselleni hankimme yhtiökumppaneideni kanssa pankista lainaa 150000€, johon saimme Finnveralta alkutakausta (100 000€). Loppuosaan eli 50 000€ vaadittiin reaalivakuutta, eli käytännössä esim. asunto vakuudeksi.

      Suosittelen tuota luotollista tiliä mikäli tarve on vaihtelevaa eikä esim. suurempi kertainvestointi alussa. Luottoa ei tarvitse lyhentää kunhan pystyy korot maksamaan pois.

      Muuten pankkilaina johon Finnveran alkutakaus ja ainakin 6kk lyhennysvapaa pitäisi onnistua.

    • Ei-toisten-taskuilla

      Keräsin metsä marjoja ja jaoin ilmaislehtiä säästin muutaman vuoden ja myin ohessa kaikenlaista pientä kunnes oli omia rahoja alkaa toteuttaa yritys unelmia ja vähin erin laajensi ja elin suu säkkiä myöden ja onnistuin. en hakenut veron maksajijen lompakolta eurookaan kuten niin monet tekee ja vääristävät kilpailua ja siten pakottavat muut yrittäjät perikatoon kun joutuvat syömään kivijalkaa.

    • 8Pallonen
    • opopopopop

      Älä mene ainakaan OP pankkiin.

    • Anonyymi

      Yrityslaina247.fi:stä sinakin sai. Mulla on ollu toiminimi 5/2020 enkä saanut OP:sta kuin henkilökohtaista lainaa (eli ei pystyny pistää firman kirjanpitoon lainakuluja). Yrityslainasta tuli ihan toiminimen tiedoilla lainasoppari. En tiedä miten isoja lainoja ne tmi:lle myöntää, mutta mä sain 5tonnia ekalla yrittämällä.

      • Anonyymi

        Olen Oy-puolelta enkä tunne Toiminimien kirjauskäytäntöjä kovinkaan hyvin. Olen ollut luulossa että Toiminimen ja sen omistavan yksityishenkilön tilit ja menot ovat yhteneväiset.

        Ettei siellä erotella onko laina otettu toiminimen vain henkilön nimiin. Ihan samoja korkokulumenoja voi Toiminimen kirjanpitoon silti kirjata. Tämä siis minun luuloani.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe