Onko ihmisellä kykyä eli ..

KysynKunAskarruttaa

.. edellytyksiä tunnistaa älyllistä elämää ulkoavaruudesta - asia toisin ilmaistuna:

Tunnistaako maapallolla oleva eläin ihmisen älylliseksi eläimeksi?

11

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäNeMeistäAjattelee

      Ihmiskunnan miljardit kansalaiset uskovat jumaliin .. että antaa sen älykkyyden vielä odottaa itseään?

    • Kyllä kissa ainakin tunnistaa ihmisen älylliseksi olennoksi, joka voi esim. avata oven kissan pyynnöstä.

      • minun_kissani

        Aivan oikein. Minun kissani on juuri tälläinen, se tuntee oven kahvan merkityksen ja oven aukemissuunnan. (hyppii kahvaa vasten)
        Niitä ovia joita se ei itse pystyy avaamaan aiheuttaa kamalan naukumiskonsertin.

        Aivan saman se tekee jos pissahiekkoja ei ola riittävän usein vaihdettu. Voi sitä naukumiskonserttia mikä sille siitä syntyy jos omat pissat haisee liiaksi.

        Kyllä tämä kissa osaa joissakin asioissa tuoda esille oman tahtonsa varsin selvästi. Sillä on kontaktikykya jonka ilmaisee äänellään ja eleillään.

        Kymmenien vuosien aikana on ollut useita kissoja ja kokemus osoittaa selvästi sen, että kissoissakin on suuria "älykkyyseroja" tai ainakin selviä luonne-eroja. On jopa ollut kissakin josta voisi sanoa "tosi tyhmä idiootti" kyvytön mihinkään seurallisuuteen ihmisen kanssa. Joku kissa on ollut syrjään vetätyvä ujosteilja hissukka kaikkia vieraita pelkäävä. On ollut myös täysin estoton utelias kissa joka heti tahtoo tehdä tuttavuutta kaikkien vieraiden kanssa vaikka väkisin.
        Kissoilla on selvästi eri luonteita ja "älykkyyksiä". Jotkut tulee koiran kanssa hyvin toimeen ja jotkut eivät millään.


    • PiperoMeneeKeventämään

      Yhdellä muijallani oli kissa. Annoin sille pari kertaa kuorittuja katkarapuja. Ei sitten kissanruokatökötteihin edes koskenut kolmeen päivään kun odotteli lisää rapuja. Siitä minä tunnistin kissan älykkääksi olennoksi.
      En nyt tiedä miten tämä kuuluu tähtitieteeseen. Pidetään sitä vaikka kevennyksenä.

      • kissan_unelmat

        En tiedä liittyykö kissa mitenkään tähtitieteeseen, mutta ainakin meidän katti usein yöllä istuu ikkunalaudalla ja katselee ulos varsinkin silloin jos on kirkas yö jolloin tähtiä on näkyvissä.
        Sumuisina ja pilvisinä öinä se ei juuri istuskele ikkunalaudalla. Mitä istuisikaan kun ei näe tähtiä.
        Katti taitaa unelmoida kissojen planeetasta? Mistä sen tietää?


      • entistennuortensävel
        kissan_unelmat kirjoitti:

        En tiedä liittyykö kissa mitenkään tähtitieteeseen, mutta ainakin meidän katti usein yöllä istuu ikkunalaudalla ja katselee ulos varsinkin silloin jos on kirkas yö jolloin tähtiä on näkyvissä.
        Sumuisina ja pilvisinä öinä se ei juuri istuskele ikkunalaudalla. Mitä istuisikaan kun ei näe tähtiä.
        Katti taitaa unelmoida kissojen planeetasta? Mistä sen tietää?

        Kissan silmä on omalla tavallaan passiivinen valonvahvistin, vrt. yönäkölaitteet joissa ei ole aktiivista infrapunalähetintä (tiettävästi kissoissa ei ole vaikka muuten ufoja otuksia ovatkin..), vaan jotka tarvitsevat hieman valoa, esim. tähtitaivasta toimiakseen. Passiivisella laitteella ei säkkipimeässä näe, eikä näe kissakaan jos on täysin pimeää, esim. paksun pilvipeitteen vuoksi syrjäseudulla.


      • entistennuortensävel
        entistennuortensävel kirjoitti:

        Kissan silmä on omalla tavallaan passiivinen valonvahvistin, vrt. yönäkölaitteet joissa ei ole aktiivista infrapunalähetintä (tiettävästi kissoissa ei ole vaikka muuten ufoja otuksia ovatkin..), vaan jotka tarvitsevat hieman valoa, esim. tähtitaivasta toimiakseen. Passiivisella laitteella ei säkkipimeässä näe, eikä näe kissakaan jos on täysin pimeää, esim. paksun pilvipeitteen vuoksi syrjäseudulla.

        Tarkoitan siis sitä että kissasi tuskin tähtiä katselee, vaan vahtii pihaa silloin kun silmällä on edellytyksiä toimia.


    • kaveri oli kova onkimaan ja sillä oli kissa, mille se tarjosi aina paistettuja ahvenia. Kerran sitten se antoi sille kissalle raakoja vasta pyydystettyjä kaloja. Kissa katseli niitä ja niisti nenänsä ja katsoi isäntäänsä ja muutti naapuriin.

    • ei_tunnista_ei

      Ei ole kykyä. Eihän ihminen edes tunnista maanpäällistä älyäkään. Ja moni ihminen ei edes tunnsita omaan älyttömyyttäänkään.

      • jopasletkautit

        Toi on niiiiin uusi juttu! Iiiih!


    • eikö_löydy

      Mitä voi odottaa tutkijalta joka etsii jatkuvasti maahisten ja menninkäisten fossiileja kaukoputkella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe