JO on puheet vähissä !

ÖÖÖ-aapisen-reunassa-

Joko me olemme kerrtoneet kaiken kaikesta,
hassua,,,,
aivan kuin olisi tilanteessa, jossa tuntee ittensä hyvin vaivautuneeksi,
ei tiedä mitä sanois,
kuinka purkaa turha jännite tilanteesta,
kuinka hyvä keskustelija olet tavallista fiksumassa tunteamattomassa seurassa,
oletko kuin ÖÖÖÖ aapisen reunassa,

46

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doo.sentti

      Puhutaan vaikka katupölystä, talvihiekoituksesta, nastarenkaista. Pitäisikö satsata kengänpohjiin talvella ja kitkarenkaisiin ja lopettaa hiekoitus. Katupöly tappaa vuodessa noin 1300 ihmistä joko välittömästi tai välillisesti. Nastarenkaat nostattavat asfalttipölyä.

      • näitä-mietin-

        Autoilu on iloinen harrastukseni,
        harmi vaan ,
        autoissa ei nykyään ole niinsanottuja roiskeläppi,
        joten sateella ja kostealla kelillä rapakko tulee päin päsiä,
        jatkuvasti saisi olla autoa pesemässä,
        se vielä pahempi juttu on, kun kivet lentää ikkunaan,
        se on jopa hengenvaarallinen tilanne,
        jos sattuu isomi kivi juuri kuljettajan tai kartanlukijan kohdalle,
        joitaki vuosia sitten nuori mies kuoli tilanteessa,
        kun kivi tuli ikkunasta juuri hänen ottaansa,
        suuri toiveeni on, että roiskeläpät asetetaan taas jälleen ainaki uusiin autoihin,
        sillä säästettäisiin paljon ikkunoitten rikkoutumiselta, ja suuremmalta mahdolliselta vahingolta,
        jopa jonkun henkikultaki säästyisi,


      • enole.huomannut

        Miksi ne kuraläpät poistettiin ?


      • eppu2

        Nyt on keksitty sellaiset nastarenkaat, jossa nastat voi vetää sisään, kun tie on sula.


    • hyvin-hässyä

      hässya dämä kaiki on

    • kylmätotuus

      Kysymykseesi osaisivat paremmin vastata 10 vuotta palstalle kirjoittaneet nimimerkit. Minä olen pyörinyt täällä vasta 1½ vuotta.

      Usein käy näin, että kun joku tekee aloitteen, niin "vanha palstalainen" kirjoittaa, että aiheesta on jo keskusteltu ja on tyhmää jankuttaa asiasta.
      Ei tuollainen käytös kannusta uusia aloituksia rustaamaan.

      Keskustelen mielelläni kaikenlaisista asioista, joista jotain tiedän. Jos olen aiheesta aivan pihalla, silloin olen kuunteluoppilaana.

      Mitähän tuo tavallista fiksumpi seura mahtaa tarkoittaa?

      • että-näin-

        SE tarkottaa sitä, sösössötetään jotain muka "älykästä " hihii
        tai näytellään parempaa kuin ollaan, kyllä se siitä,
        se menee täydestä ,
        keksitään jotain kivaa sanottavaa kaikkien iloksi,
        täällä kuiteski on yksinäisyytteen pitkästyneitä erakkoja pilvin pimein,
        ja aatelkaa, vappuki tulossa,
        meitä pitää piristää mukavilla jutuilla ennen nukkumaan menoa,
        jotta näkisi kivoja unia siitä ja sen kestävyyestä,
        oman kullan kuviaki olisi kiva katella,


      • että-näin- kirjoitti:

        SE tarkottaa sitä, sösössötetään jotain muka "älykästä " hihii
        tai näytellään parempaa kuin ollaan, kyllä se siitä,
        se menee täydestä ,
        keksitään jotain kivaa sanottavaa kaikkien iloksi,
        täällä kuiteski on yksinäisyytteen pitkästyneitä erakkoja pilvin pimein,
        ja aatelkaa, vappuki tulossa,
        meitä pitää piristää mukavilla jutuilla ennen nukkumaan menoa,
        jotta näkisi kivoja unia siitä ja sen kestävyyestä,
        oman kullan kuviaki olisi kiva katella,

        Voin kertoa, että olen ollut täällä kymmenen vuotta, mieheni on kuollut kymmenen vuotta sitten ja sen jälkeen löysin tieni tänne. Joitakin vuosia olen käyttänyt tätä nimimerkkiä. Mistä muuten tiedät, vai luuletko, että näytellään parempaa kuin ollaan. En minä ainakaan ole pystynyt näiden vuosien aikana moista havaintoa tekemään, koska en tunne ketään henkilökohtaisesti.
        Tuo on hyvä ajatus, että keksitään jotain kivaa sanottavaa kaikkien iloksi, mutta kun siinä kivassakin toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Minkäs teet kaikkien iloksi ei koskaan osu. Mutta ainahan kannattaa tehdä aloitus jos keksii sen hyvän ja hauskan. Ja jos siihen ei kukaan innostu, niin turhaa siihen on suuttua, uutta vaan kehiin. Kuka muu meitä piristää ellemme itse tee sitä.

        Hyviä kauniita unia sinulle ja oman kullan kuvia, niin ja höyheniä ja munia.


      • O-Orvokki

        Samoja aiheita käsitellään joskus pitkiäkin aikoja myös lehdissä ja keskustellaan medioissa eri puolilla maailmaa. Monet asiat muuttuvat ja tapahtuu jotain kiinnostavaa, vaikka joku väittääkin jatkuvasti, että asia on täällä käsitelty jo kauan sitten. - Se on ko. henkilön tapa yrittää päteä ja käyttää valtaansa ikävällä tavalla. Asioita voi tarkastella monista erilaisista näkökulmista ja niissä tapahtuu kehitystä ja muutoksia. Eri ihmisillä voi olla todella erilaisia kokemuksia ja kiinnostavaa kerrottavaa jotakuinkin samanlaisesta tilanteesta.

        On palstan rikkautta, että kaikenlaiset ihmiset voivat kirjoitella tänne heitä kiinnostavista asioista. - Joskus voi saada todella hyvää ja tarpeellista tietoakin, kun kysyy jotain. Useimmat ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita - myös täällä.

        Olen vieraillut näillä palstoilla jo useamman vuosikymmenen aikana, välillä harvemmin, välillä useammin.


      • YES_yes_jeeeeees

        Sinun kaltaisiasi keskustelijoita - tietenkin!


      • Makriina.ek

        Kerro esimerkki. Mikä on "usein"? Samoja aiheita täällä on käsitelty monta kertaa Joillekin jopa tuntuu olevan hyvinkin tärkeää muistuttaa 10 v takaisista kirjoituksista, joihin eivät kaikki vielä ole vastanneet.
        Ei täällä mikään vanhene.


      • kylmätotuus
        Makriina.ek kirjoitti:

        Kerro esimerkki. Mikä on "usein"? Samoja aiheita täällä on käsitelty monta kertaa Joillekin jopa tuntuu olevan hyvinkin tärkeää muistuttaa 10 v takaisista kirjoituksista, joihin eivät kaikki vielä ole vastanneet.
        Ei täällä mikään vanhene.

        Kysyit mikä on usein.
        "Vanha palstalainen" esittää kommenttinsa 8:ssa tapauksessa 10:stä. Esimerkkejä löytää jokainen, joka on aloitteita lukenut.

        Minä en tiedä aiheita, joista täällä on kirjoiteltu ennen vuoden 2014 loppupuolta.

        Jos aiheet eivät vanhenisikaan, niin kirjoittajat vanhenevat tasapuolisesti, sekä vanhat että uudet nimimerkit.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kysyit mikä on usein.
        "Vanha palstalainen" esittää kommenttinsa 8:ssa tapauksessa 10:stä. Esimerkkejä löytää jokainen, joka on aloitteita lukenut.

        Minä en tiedä aiheita, joista täällä on kirjoiteltu ennen vuoden 2014 loppupuolta.

        Jos aiheet eivät vanhenisikaan, niin kirjoittajat vanhenevat tasapuolisesti, sekä vanhat että uudet nimimerkit.

        Muistatko todella kaikki aiheet tuon jälkeen kun tulit tänne.
        Mitä se haittaa jos uudelleen käsitellään samoja aiheita. Joku voi tietysti muistaa mutta saattaa olla, että kukaan muu ei muista. Sitä jos joku kommentoi, että oli silloin ja silloin, mitä sitä samoja aiheita, mitä siitä välittämään, sen kun vaan uudestaan kirjoittamaan. Kyllä niitä tänne mahtuu, suomi24 60 aukoo uusia sivuja vaikka kuinka jos juttua riittää , oli ne sitten uusia tai vanhoja. Muuttuuhan sitä ajat ja mielipiteetkin, eikä se niin ihmeellistä ole. Pöhköhän sitä ihminen olisi jos ei koskaan mielipiteitään muuttaisi, aina oppii ja viisastuu ja elämässä voi sattua vaikka mitä, mikä aiheuttaa muutoksia käsityksiin ja mielipiteisiin.
        Yleensä kun kirjoitan jotain en sen koommin palaa siihen, jos se jo seuraavalle sivulle on pompannut. Paitsi nuo riimitykset, ne joskus juoksuttaa.
        Tarkoitatko tuolla 8/10 sitä, että...vai mitä sillä oikeastaan tarkoitatkaan.


      • kylmätotuus
        rosaliiin kirjoitti:

        Muistatko todella kaikki aiheet tuon jälkeen kun tulit tänne.
        Mitä se haittaa jos uudelleen käsitellään samoja aiheita. Joku voi tietysti muistaa mutta saattaa olla, että kukaan muu ei muista. Sitä jos joku kommentoi, että oli silloin ja silloin, mitä sitä samoja aiheita, mitä siitä välittämään, sen kun vaan uudestaan kirjoittamaan. Kyllä niitä tänne mahtuu, suomi24 60 aukoo uusia sivuja vaikka kuinka jos juttua riittää , oli ne sitten uusia tai vanhoja. Muuttuuhan sitä ajat ja mielipiteetkin, eikä se niin ihmeellistä ole. Pöhköhän sitä ihminen olisi jos ei koskaan mielipiteitään muuttaisi, aina oppii ja viisastuu ja elämässä voi sattua vaikka mitä, mikä aiheuttaa muutoksia käsityksiin ja mielipiteisiin.
        Yleensä kun kirjoitan jotain en sen koommin palaa siihen, jos se jo seuraavalle sivulle on pompannut. Paitsi nuo riimitykset, ne joskus juoksuttaa.
        Tarkoitatko tuolla 8/10 sitä, että...vai mitä sillä oikeastaan tarkoitatkaan.

        En tietenkään muista läheskään kaikkia aiheita, joita on käsitelty palstalle tuloni jälkeen, enkä ole niin edes väittänytkään. En ole avannutkaan jokaista aloitetta.

        Minua ei haittaa, vaikka samoista asioista kirjoitettaisiin tuon tuostakin.

        Jotain nimimerkkiä se kuitenkin tuntuu tympäisevän ja sen hän tuo myös selkeästi tiettäväksi. Pidän toisten tekemien aloitusten lyttäämistä epämiellyttävänä ilmiönä.

        Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt, joten en voi siihen vastata. Selvennä sitä vähän, niin kenties sitten osaan vastata.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        En tietenkään muista läheskään kaikkia aiheita, joita on käsitelty palstalle tuloni jälkeen, enkä ole niin edes väittänytkään. En ole avannutkaan jokaista aloitetta.

        Minua ei haittaa, vaikka samoista asioista kirjoitettaisiin tuon tuostakin.

        Jotain nimimerkkiä se kuitenkin tuntuu tympäisevän ja sen hän tuo myös selkeästi tiettäväksi. Pidän toisten tekemien aloitusten lyttäämistä epämiellyttävänä ilmiönä.

        Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt, joten en voi siihen vastata. Selvennä sitä vähän, niin kenties sitten osaan vastata.

        Ihmetteleväisellä tuulella vain olen, lausettasi mietin, että "vanha palstalainen" kommentoi 8ssa kymmenestä, tarkoitatko, että vanha kommentoi kymmenestä aloituksesta kahdeksaan vai vanhoja on kahdeksan suhteessa uuteen kahteen. Totuushan on, että kun olet kerrankin tänne kommentoinut olet jo vanha. Tuo jako uusiin ja vanhoihin on keinotekoinen, mehän ollaan ihan yhtä vanhoja tavallaan, täällähän piipahdetaan, ei täällä asuta koko aikaa. Minäkin aikoinani seurasin varmaan pari vuotta palstaa silloin tällöin ennen kuin kommentoin mitään. Nyt ajankäyttö on muuttunut niin, että joskus on hauskaa laittaa näppinsä joka juttuun jos vain jotain sanottavaa keksii. Yhteen aikaan halusin, ettei kenenkään aloitus jää nollille ja aina kommentoin jotain sellaiseen. Monilla erilaisilla periaatteilla täällä voi olla mukana.


    • reppuriika

      Kiinnitin huomiota "tavallista fiksumpi seura". Tarkoitatko tällä, että jos joudun itseäni koulutetumpaan, urallaan paremmin edenneeseen porukkaan?
      Kyllä minulla juttua syntyy ihan missä vain ja pärjään ja löydän porinan aihetta siinä fiksussakin sakissa. Ihmisiä hekin ovat.

    • ent.siivoojaparka

      Itseäni fiksummassa seurassa pysyttelen yleensä aika hiljaa, olipa sitten tuttuja tai tuntemattomia, niikuin täälläkin teen. Ottakoon tuon täällä sitten kuka mitenkin haluaa ottaa.
      En usko, että sellaista aihetta oikein enää löytyy, mitä ei olisi jo käsitelty palstalla joskus aikaisemmin, ellei sitten satu sellainen katastrofi maailmassa, minkä laatuista ei vielä tapahtunut sinä ilmoisna ikänä kuuna kullan valkiana.
      Mielenkiintoista vain nähdä, kuinka joittenkin vakikirjoittajien mielipiteet ovat muuttuneet vuosien aikana.

    • jooo-ei-naurata

      Kaksi nunnaa meni kaville, tarjoilija kysyi mitä laitetaan,
      nunna sanoi kahvit ja kaksi munkkia,

      • kone-vitsin-kirkko

        kaksi munkkia meni rinkilään ja tarjoilija kysyi, otatteko myös kahvit kaupan päälle


      • Kerran on kahvilassa kysytty,
        kun kahvini kaveriksi munkin pyysin,
        "koiras vai naaras",
        hieman asia silloin huvitti.


      • Sokeroituna-vai-ilman

        Siihen pitää todeta, ukkomunkki naisille reikeliä miehille.


    • En muista tilannetta, jossa olisin tuntenut oloni kiusaantuneeksi ihmisten kanssa seurustellessa. Osaan kuunnella ja kuuntelen mielelläni erilaisten ihmisten tarinoita. Usein hämmästelen, miten avoimin mielin jotkut ihmiset kertovat myös hyvin yksityisiä asioitaan, varsinkin kahden kesken juteltaessa. - Ehkä he vaistoavat, etten kerro ihmisten yksityisiä asioita eteenpäin kenellekään. - Yleisellä tasolla voin aiheesta keskusteltaessa nostaa jonkin tiedon esiin, mutten koskaan paljasta mistä tai keneltä olen asiasta kuullut. Salaisuuksia en kerro koskaan eteenpäin.

      Olen jo pienestä pitäen tottunut kohtaamaan erilaisia ja todella erilaisessa asemassa olevia ihmisiä. Kotona opetettiin, että kaikkia ihmisiä pitää kohdella ystävällisesti ja kaikkia ihmisiä tulee kunnioittaa ikään, sukupuoleen, rotuun tai asemaan katsomatta. Hyviä tapoja tulee noudattaa aina, vaikkeivät kaikki muut niitä hallitsisikaan.

      Ihmiset ovat kiinnostavia ja viihdyn hyvin erilaisten ihmisten parissa. En koe, että minun pitäisi päteä jollain tapaa itseäni fiksumpien tai erityisen korkeassa asemassa olevien ihmisten kanssa keskustellessani. - Ei sitä paitsi kenenkään tarvitse olla koko ajan itse äänessä. Miltei jokainen keskustelukumppani ilahtuu siitä, kun joku välillä ilmaisee kiinnostuksensa häneen tai johonkin hänen alueellaan olevaan aiheeseen.

      Tietysti on joitain helppoja kysymyksiä, joita voi aina esittää keskustelun käynnistämiseksi. Monesti joku saattaa pölistä koko ajan jotain riippumatta siitä, kiinnostavatko häneen juttunsa kuulijoita vai ei. Se on mielestäni isompi uhka kuin vaikeneminen ja rohkeasti puhujan silmiin katsominen. Yksi ystävällinen hymy voi olla tehokkaampi kuin sata sanaa. Kuuntelijoita arvostetaan ja heitä pidetään fiksuina. :)

      Paljon puhuvat höpöttäjät voivat tuntua häiriköiltä ja he voivat estää keskustelun etenemistä tai joissain yhteisökuvioissa jopa estää asioiden käsittelemistä.

    • siinä-se-

      Toteamus itsestä,
      huono keskustelija, mutta hyvä kuuntelija,
      enimmäkseen olen seurassa tuppisuu,
      kuuntelen suurella mielenkiinolla toisten juttuja,
      sopivaan väliin voin komentoida tai lausahtaa jotain asiaan kuuluvaa,

    • valkolakkit-päähän

      SE on vappu nyt,
      illalla on melkonen rieha kaupungilla,
      huomenna jatkuu,
      monella on tukka kipee,
      moni hyppää kylmään veteen vaatteet päällä liian kuumia tunteitaan viilentämämään,
      höyryätkö sinä, ja kuinka sen teet,

    • Ei sitä huomaa olevansa itseään fiksummassa seurassa ennen kuin hetken keskustelee.
      Sitten joko menee juttuun mukaan tai väistyy syrjemmälle.
      Osaan keskustella myös itseäni hölmömpien kanssa, jos nyt sellainen ihminen jostakin sattuu löytymään.

    • On se kiva toi Vappu! Olen luvannut naisporukassa lähteä
      lähikaupunkiin karaokea laulamaan. Ihan kylmiltään meinaan vetäistä kunnon biisin. Vapun kunniaksi, kovaa ja korkeelta, ha, ha, hahaaha, hah, hah, haaa... :-O))

    • oli-hauskaa-

      jooo, pitemmän päälle kaikki muhun kyllästyy,
      otetaan vain mehut päältä, siinä se,

    • Oli puhetta oopperoista maailmassa kuka oli ollut missäkin, mielestäni puhujat olivat nollia ne olivat miehiä ei kaikki, isäntä väki oli hyvä halusivat tulla kylään, näin tuntui olevan naisien kanssa. Vain isäntä väelle jätettiin pyyntö. Lääkäreitä yli ala-asteissa myös lainoppineita.

      Hyvää kevättä hunksz.

    • ulos-ylös-ja-lenkille

      Huomaatteko, nyt on vappu, lakki päähän ja tupsu heilumaan,

    • kovakommari

      Nyt puhutaan siitä, miten kapitalisti riistää kurjaa työläistä. Siitä me nyt puhutaan. Tästä tuleekin nyt kommunistinen palsta. Semmosta ruvetaan nyt puhumaan.

      • Psykoterapeutitar

        Kyllä! Tuli niin hyvä fiilis työväenlauluja kuunnellessa ja puhetta niiden välissä. Silloin oli mullakin jotain sanottavaa, mutta Vietnamin sotakin loppui jo 1975, eli varmaan ihan äsken.
        Uusia vaan kehiin nyrkkiä puimaan ja oikeuksia vaatimaan!


    • vaemmisto-huikea-nousuun

      NYT on odotettavissa vasemmiston valtava nousu kansan suoikki puolueeksi,
      on nähty kapitalistien friistopolitiikka ja sen seuraukset,
      karmeeta on ollu ja karmeemaksi näyttää nyt menevän,
      90% kansata elää suuressa köyhyydessä epävarmuudessa,työttömyydessä,
      samaan aikaan muutamat lailistetut " rosvo " mijonääri johtajat kähmii eläkeläisten ja köyhän kansan kustannuksella miljaardeja vain omaan taskuunsa,
      eivätkä häpeä ollenkaa,
      rahat ohjaillaan banamasaarille piiloon,
      tavallinen ihminen näkee kurjuutta ja epävarmuutta
      äänestäjät ovat saaneet tarpeekseen nyt suutuuttaa huijaus politiikka,
      sano mun sanoneen halituksen älytön sekoilu on tullu tuiensä päähän,
      Sipilästä EI ollu kansan johtajaksi,
      suomen kansa palaa nyt juurilleen vasemmisto ja sdp uuteen nousuun,
      perussuomalisten säestämänä,
      Rinne vaikuttaakin paremmalta kuin Lipponen koskaan,
      Lipponen saiki kansan vihat niskaansa, oli törkee koheltaja,
      oli niin kokoomuslaista että, enemmän kuin kokoomuslaiset itse,
      nyt suomi on kaaoksessa,
      valtion omaisuutta kähmitään sumeilematta muutaman johtajan yksityiseen omistukseen, kansasta tulee tuolla politiikkalla kiritettäviä, maksut nousee tiellä liikuessa,
      nyt jo sähkön siirto hinta hipoo pilviä ku Katainen myi sen yksityiseen omistukseen, riistopolitiikka on suomen tuho,
      siihen on tultava loppu,

    • uudet-tuulet-puhaltaa

      JUU,
      perussuomalaiset ja vasemmisto huikeaan nousuun ensi vaaleissa,
      nyt on saata tarpeeksi riistopolitiikasta,
      huijarit politikot pois eduskunnasta ja hallituksesta,

      • kommunistitvaltaan

        KOMMUNISTIT nousuun ensi vaaleissa!!1 Työmiehen sorto on loputtava!! Tässä maassa tarvitaan nyt kommunistinen vallankumous, kun kapitalistin lompakko vaan lihoo ja työläisen verta imetään!!!!!!


      • pahalta-näyttää-
        kommunistitvaltaan kirjoitti:

        KOMMUNISTIT nousuun ensi vaaleissa!!1 Työmiehen sorto on loputtava!! Tässä maassa tarvitaan nyt kommunistinen vallankumous, kun kapitalistin lompakko vaan lihoo ja työläisen verta imetään!!!!!!

        rosvot on vauhdissa,

        --
        Näin tulee käynään,
        harmi vaan kun kokoomus Berner, ehtii kähmiä kaikki suomelle tärkeimmät kohteen yksityseen omistukseen,
        Bernerillä näyttää olevan valtava kiire saada kähmintä valmiiksi
        enenkuin kansa herää näkemään kammotavan tuhon varkauden rosvouksen,
        enenkuin kansa tajuaa mitä on tekillä,
        -- kuinka omaisuus saadaan palautettua, mietippä sitä,


    • juhanusta-odotellaan-nyt

      Vappu ohi,
      onko pottu pantu maahan,
      nyt alkaa kesä ja kärpäset hurraamaan,
      lehmät laitumella kirmaa jo,
      huheijaa seuraavaksi juhannus siivoukset
      siinä sitä tekemistä onki,
      että saadaan kaikki kuntoon juhannukseksi,

    • Hieno vappupalloni karkasi, kotipihassa pujahti autonovesta pihakoivun latvaan, sillä se keikkuu kaikkien ilona. Höh, tarkoitus oli tuoda se kotiin, olen lapsellisen harmistunut :-(

      • Voi pallosi puolesta, kurkistele ikkunastasi jos sen siitä vilauksella näkisit.
        Hei, mitä lauloit siellä karaokessa, mikä on sun pravuurisi, meinaan riittävän kovaa ja korkealta, onnistuiko vappu siinä mielessä.


      • Pallo on irronnut oksastaan ja lähtenyt kohti avaruutta. Kiinnostavaa mihin asti päätyy, onkohan koskaan saatu ennätystuloksia miten korkealle menee, onko haittaa lentokoneille. Ei kai avaruuteen kuten Timo Kopra.
        Joo, karaokessa oltiin, iso paikka ja kauheesti porukkaa, kova meteli. Jonot laulamaan oli pitkät, vuoroaan sai odottaa puolitoistatuntia.
        Meistä, vain minun sisko lauloi, eikä hänenkään laulusta kuulunut kun kovemmat kiekaisut. Minun piti laulaa "Vaikene sydän" olikohan se sittenkin väärä kappale koska vaikenin:)
        Menen jatkossakin mukaan oli niin kiva naisporukka, helpommin pääsee laulamaan tavallisina päivinä.


      • Reeta3 kirjoitti:

        Pallo on irronnut oksastaan ja lähtenyt kohti avaruutta. Kiinnostavaa mihin asti päätyy, onkohan koskaan saatu ennätystuloksia miten korkealle menee, onko haittaa lentokoneille. Ei kai avaruuteen kuten Timo Kopra.
        Joo, karaokessa oltiin, iso paikka ja kauheesti porukkaa, kova meteli. Jonot laulamaan oli pitkät, vuoroaan sai odottaa puolitoistatuntia.
        Meistä, vain minun sisko lauloi, eikä hänenkään laulusta kuulunut kun kovemmat kiekaisut. Minun piti laulaa "Vaikene sydän" olikohan se sittenkin väärä kappale koska vaikenin:)
        Menen jatkossakin mukaan oli niin kiva naisporukka, helpommin pääsee laulamaan tavallisina päivinä.

        Hieno kappale,
        olisit todella saanut laulaa kovaa ja korkeelta, ja ennen kaikkea tunteella, eikö, kaikki pitää laulaa tunteella, vaikka menisi sinne päin.


    • eppu2

      Mistä sen tietää, onko seura itseä fiksumpaa tai hölmönpää?
      Keskustelun aiheestahan se riippuu, jossain aiheessa saattaa olla hyvinkin fiksu itse ja sitten taas toinen toisessa.
      Aina tulee uusia keskustelijoita tällekin palstalle, jotka eivät ole keskustelleet täällä vielä mistään, joten en ymmärrä sellaista marinaa, että ´tästähän on jo keskusteltu.´

      • kokenu-näkee

        On huomattu,
        fiksussa seurassa jos on eri ammatin harjoittajia,
        eivät osaa juurikaan keskustella keskenään,
        esm. liikkemiehet/ naiset / sairaanhoitajat / lääkärit / opettajat ym. jos joutuu samaan seuraan puheet on vähissä,
        johtuneeko sittenki siitä että kiihkeä työelämä on supistanu yleistä katsantokantaa vain oman ammatin omaaviin aiheisiin,
        joten keskustelut ei oikein onnistukkaa tulee väkinäistä yritystä sanoa jotain älykästä,
        on tietenki niitäki ihmisiä joilla hyvä laaja-alainen keskustelu taito kaikissa tolanteissa,
        jotka ovat kuin kalavedessä kaikissa ryhmissä,
        ovat hyviä seura ihmisiä,


      • eppu2
        kokenu-näkee kirjoitti:

        On huomattu,
        fiksussa seurassa jos on eri ammatin harjoittajia,
        eivät osaa juurikaan keskustella keskenään,
        esm. liikkemiehet/ naiset / sairaanhoitajat / lääkärit / opettajat ym. jos joutuu samaan seuraan puheet on vähissä,
        johtuneeko sittenki siitä että kiihkeä työelämä on supistanu yleistä katsantokantaa vain oman ammatin omaaviin aiheisiin,
        joten keskustelut ei oikein onnistukkaa tulee väkinäistä yritystä sanoa jotain älykästä,
        on tietenki niitäki ihmisiä joilla hyvä laaja-alainen keskustelu taito kaikissa tolanteissa,
        jotka ovat kuin kalavedessä kaikissa ryhmissä,
        ovat hyviä seura ihmisiä,

        Niin, aika paljon varmaan riippuu luonteesta ja persoonasta.
        Mutta, jos asiasta ei tiedä mitään, niin silloin voi kysyä tai olla hiljaa.
        Joku voi olla niin ujo, että vaikka olisi paljonkin sanottavaa, ei saa sanaa suustaan.


      • tuppisuu-
        eppu2 kirjoitti:

        Niin, aika paljon varmaan riippuu luonteesta ja persoonasta.
        Mutta, jos asiasta ei tiedä mitään, niin silloin voi kysyä tai olla hiljaa.
        Joku voi olla niin ujo, että vaikka olisi paljonkin sanottavaa, ei saa sanaa suustaan.

        Käy niin,
        samaa ammatia harjoittavat keskustelee vilkkaasti keskenään,
        vaikka ei vät tuntisikaan toisiaan,
        samat kokemukset ja ongelmat aiheuttaa vilkasta mielipiteen vaihto,
        sen joutui havannoimaan eräällä teatteri reissulla,
        laaja-alaisesta yleissivistyksestä on paljon hyötyä tuntemattomien kanssa keskusteltaessa,
        toimittaja koulutuksen saanneet ovat automaattiset parhaita seuraihmisiä,


      • ent.siivoojaparka

        Mielestäni fiksuus ei ole kiinni ihmisen tietomäärästä.
        On olemassa paljon sellaisia siltikin vähemmän fiksuja ihmisiä vaikka he ovat ympänneet päähänsä tietoa eri aloilta. Ei kävelevä Google ole välttämättä muita fiksumpi.
        Toisaalta pidän fiksuutena jo sellaistakin, että ymmärtää itse oman tietämättömyytensä ja taitamattomuutensa.


    • Onhan se selvä että aika ei ihmisellä kaikkeen riitä, jos olet yhdenalan tuntija, tohtori-tutkija, et ehdi, ei kiinnosta, jaksa paneutua ns. nippelitietoihin. Kissanristiäisissä harvemmin viihtyvät. Jokaiselle omat seuransa, en minäkään jokapaikkaan nenääni työnnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe