Kamuttaja pienistä vihreistä miehistä.

Tämä ei nyt koske Lieksaa ollenkaan, mutta kerron kuitenkin erikoisuuden takia.

Eilen illansuussa kolmen maissa oli Helsingissä erikoinen tapahtuma.
Pääesikunnan luona kadulla, oli noita niin kuuluisia pieniä vihreitä miehiä.

En ole ennen nähnyt Helsingissä, enkä missään muuallakaan Suomen kaduilla sotilaita rynnärit kädessä, naamiot kasvoilla ilman mitään tunnuksia, lukuun ottamatta Suomen lippua hihassa.
He pysäyttivät kaikki ohikulkevat autot, ja katsoivat sisälle.
Mihinkään kysymykseen eivät vastanneet, eivätkä sanoneet sanaakaan.
Kaikki kommunikaatio oli vain käsimerkkejä.

Miehet eivät kylläkään olleet pieniä vaan aika kookkaita, eikä merkeistä voinut päätellä oliko varusmiehiä, vai kantaväkeä.

Aika erikoinen tapaus joka tapauksessa.

75

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joko huomenna tai sunnuntaina laitan murretta, paitsi jos joku ehtii ensin.
      On ollut todella mukava lukea teidän laittamia murresanoja.
      Paljon on näköjään jota en tiedä.

    • kohta-asia-selviää

      Olisiko pieniltä vihreiltä miehiltä vähentyneet työt Ukrainassa. Lienevät siirtyneet sieltä Suomeen paikkaamaan tunnistamattomien vihreiden miesten työvoimapulaa? Vihertävien pikku-ukkojen etujoukko on tullut tarkkailemaan huomiota herättämättä pääesikunnan toimia NATO-raportin julkaisun jälkeen.

    • kamuttajanmummo

      Sehän äitisi kielsi niiden sienien syönnin ja käski jo viikkoja sitten sinut kotiisa.

    • utjelija

      Joko tiedät miksi olivat.

      • Tiesin jo silloin, mutta jätän kertomatta, sillä olen jäävi.
        Katsokaa sen päivän uutisia, niin ehkä huomaatte.


      • evp.kapteeni
        kamuttaja kirjoitti:

        Tiesin jo silloin, mutta jätän kertomatta, sillä olen jäävi.
        Katsokaa sen päivän uutisia, niin ehkä huomaatte.

        Tarkastettiinko sinunkin auto voitko kertoa.


      • evp.kapteeni kirjoitti:

        Tarkastettiinko sinunkin auto voitko kertoa.

        Ei tarkastettu, koska olin "kaistalla" jota ei tarkistettu.


    • Miksi.salattiin

      Taisi olla terroriuhka miksi ei kerrottu uutisissa.

    • terrro

      Nyt kerro koko juttu oliko terroristi uhkaa.

    • seonvappu

      Jospa oli teekkareiden jäynää koko juttu?

      • nomikäänsheriffi

      • Ei ollut teekkarit asialla, vaan aivan oikeat sotilaat.
        Ei onnistuisi sotilasvaatteissa, ja oikea rynnärit kädessä pysäytellä liikennettä, sekä tarkistaa autoja.
        Tapahtumapaikka oli vielä Pääesikunta ja sen viereinen alue.


    • selvä.juttu

      Kamuttaja on aivan selvästi joku korkea armeijan entinen upseeri nykyään politikko.

      • hevonhum

        Eikä ole politikko. Upseeri voi olla, muttei erityisen korkea. Lukemalla olen saanut nämä tiedot.


      • OutoSeOn
        hevonhum kirjoitti:

        Eikä ole politikko. Upseeri voi olla, muttei erityisen korkea. Lukemalla olen saanut nämä tiedot.

        Mitä lukemalla tuo selviää kamuttajasta en ainakaan minä tajua.


      • VainNimiPuuttuu
        OutoSeOn kirjoitti:

        Mitä lukemalla tuo selviää kamuttajasta en ainakaan minä tajua.

        Toisesta aloituksesta selvisi se on lääkintäupseeri eläkkeellä ne on korkeita.


      • sivusta

        Hänen omia kirjoituksiaan otaksun ja olen myös samaa mieltä päätelmistä.


      • jompi.kumpi.on
        sivusta kirjoitti:

        Hänen omia kirjoituksiaan otaksun ja olen myös samaa mieltä päätelmistä.

        Onko se poliisi vai sotilasupseeri en osaa sanoa.mitä luulet


      • isä.muistaa
        jompi.kumpi.on kirjoitti:

        Onko se poliisi vai sotilasupseeri en osaa sanoa.mitä luulet

        Poliisi se on uskokaa se lopulta oli jo Lieksassa.


      • majuria.ylempi
        sivusta kirjoitti:

        Hänen omia kirjoituksiaan otaksun ja olen myös samaa mieltä päätelmistä.

        Minä olen tullut eri käsitykseen vähint.äin ev.luut. tai eversti.


    • alpo.mois

      Samassa korttelissa on Pääesikunta ja Puolustusministeriö. Kummassa olit.

    • oli.vai.ei

      Oliko Eversti Saatsi myös siellä?

    • vanha.lentäjä

      Luulen tietäväni asiasta jotain enemmän kuin aloittaja halusi kertoa,,,,,,,,,kyseisenä päivänä oli Suomessa vierailulla NATO:n ilmavoimien komentaja korkea kenraali,,,,,,,,,,heidän koneitaan on tulossa tänne harjoittelemaan ja on myös puhuttu Hornettien korvaamisesta toisilla koneilla…..
      Siinä keskustelussa on varmaan ollut myös mukana ilmavoimien sotilaallisia ja teknisiä asiantuntijoita,,,,,,,,,,tämä aloittajan tuntema ja läheinen ystävä Saatsi on insinöörieversti ja Suomen ykkösasiantuntija Horneteissa.
      Nytpä ei ole sattumaa aloittajan olo siellä samaan aikaan kun tuollaisia vieraita oli,,,,,,,,,,summa summarum,,,,,aloittaja on ilmavoimien teknisiä upseereita,,,,,,, eikä varmaan miltään alemmalta tasolta,,,,,,tulikohan ajatelleeksi mitä paljasti vahingossa.,,,ei varmaan ollut julkiseksi tarkoitettu asia.

      • lisää.tällaista

        Harvinaisen selvä ja perusteltu kirjoitus Kiitos siitä.


    • En arvannut tämän johtavan taas arvailuun henkilöllisyydestäni.

      • eiksjuu

        Nyt ollaan kohta maalissa vaihtoehtoja on vähän.


    • luulen.muistavani

      Jotka osaa kooklata pistäkää nimiä kyllä joku tunnistaa.

      • rotestimökinpoika

        Veikkaanpa että tulee aika paljon jälkiä ja saattaa olla että henkilöllisyys ei selviä. Kannattaako tuhlata voimavaroja tuollaiseen touhuun.


      • salasuus.säilyy
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Veikkaanpa että tulee aika paljon jälkiä ja saattaa olla että henkilöllisyys ei selviä. Kannattaako tuhlata voimavaroja tuollaiseen touhuun.

        ei tää ole ekä kerta kun on yrittäneet ja aina on vetäneet vesiperän niin nytki käy


      • googlari
        salasuus.säilyy kirjoitti:

        ei tää ole ekä kerta kun on yrittäneet ja aina on vetäneet vesiperän niin nytki käy

        Älä löpise tuotti tulosta enää kaksi vaihtoehtoa.


      • rupeapa-tutkimaan
        googlari kirjoitti:

        Älä löpise tuotti tulosta enää kaksi vaihtoehtoa.

        vaihtoehtoja on 200 000.


      • rotestimökinpoika kirjoitti:

        Veikkaanpa että tulee aika paljon jälkiä ja saattaa olla että henkilöllisyys ei selviä. Kannattaako tuhlata voimavaroja tuollaiseen touhuun.

        Ei sitä selvitetä ainakaan lähiaikoina, ovat niin metsässä arvailuissaan.


    • kumpi.lie

      Toinen on Pertti toista en kerro etsikää itse.

      • autaetsijöitä

        mikä on ikä suunilleen ei voi olla eläkkeellä


      • hakoteillä-olijoille
        autaetsijöitä kirjoitti:

        mikä on ikä suunilleen ei voi olla eläkkeellä

        Olisiko kamuttaja nuortunut välillä jonkin vuosikymmenen? Muistelen kamuttajan maininneen että on tavannut wanhan lieksalaisen joillakin työmailla 60-luvun puolivälissä kun molemmet olivat jo aikuisia miehiä. Eläkkeelle pääsee 68 vuotiaana viimeistään ja tästä laskien he molemmat ovat jo enemmän kuin 68. Heidän jutuistaan olen käsittänyt että kamuttaja on wanhaa vanhempi. Wanhakin on jo yli 70.


      • vanhaakin.nuorempi
        hakoteillä-olijoille kirjoitti:

        Olisiko kamuttaja nuortunut välillä jonkin vuosikymmenen? Muistelen kamuttajan maininneen että on tavannut wanhan lieksalaisen joillakin työmailla 60-luvun puolivälissä kun molemmet olivat jo aikuisia miehiä. Eläkkeelle pääsee 68 vuotiaana viimeistään ja tästä laskien he molemmat ovat jo enemmän kuin 68. Heidän jutuistaan olen käsittänyt että kamuttaja on wanhaa vanhempi. Wanhakin on jo yli 70.

        On se kamuttja sitten tosi vanha kun on vanhaakin vanhempi tarkoittaako yli 100v


      • sata-eikä-sökö
        vanhaakin.nuorempi kirjoitti:

        On se kamuttja sitten tosi vanha kun on vanhaakin vanhempi tarkoittaako yli 100v

        Sanoisin, että lähempänä sataa kuin viittäkymmentä!


      • iita.vaan
        sata-eikä-sökö kirjoitti:

        Sanoisin, että lähempänä sataa kuin viittäkymmentä!

        Samaa mieltä minäkin olen ehkä vanhin kirjoittaja.


      • iita.vaan
        iita.vaan kirjoitti:

        Samaa mieltä minäkin olen ehkä vanhin kirjoittaja.

        Tarkoitus sanoa että kamuttaja on vanhin en minä.


    • mikssi

      Onko se poliisi vai sotilas jos ei Pertti niin mikä..

      • Sikssi

        Tai palosotamies, näyttelijä, tanssija, muurari, jos ei Olavi niin Niilo tai Veikko.


      • SeOnNäyttelijä
        Sikssi kirjoitti:

        Tai palosotamies, näyttelijä, tanssija, muurari, jos ei Olavi niin Niilo tai Veikko.

        Kiitos vihjeestä sehän on kertonut usein teatteri touhuista.


    • kamuttajanMummo

      Jos et lopeta laitan puhelinnumerosi tänne tiedä se

    • kamuttajanfani

      Minun mielestä olkoon kamuttaja vaikka Mikko setä. Olen suurella mielenkiinolla lukenut hänen juttujaan. Älä vaan lopeta kirjoittelua, sinulla on mielenkiintoiset jutut. Murresana ja historia etenkin kiinostaa lukea näistä viesti ketjuista. Jorman seikkailu ja peris jutut yök. Odotan suurella mielenkiinolla uusia juttuja, ja muista kateelliset räksyttää kun muuta ei voi.

      • Joo en minä lopeta.
        Lähinnä huvittaa tuo henkilöllisyyden selvittely.
        Ei voi sanoa vielä edes "polttavan", ei lähelläkään.


    • Muroplasa

      tein kamutjasta ilamoituksen suojelupoliiisille paljasti sotalasiuusen

      • pikku-liisa

        Muropoika on hulluna humalassa jo alkuillasta hohhoijaa.


      • Lasisilmä-uus

        Sotalasiuus onkin vakava paikka. Jos vaikka uuslasi sattuisi särkymään. Uuslasit ovat harvinaisia ja kalliita.


    • nomikäänsheriffi

      Komppaan täysillä kamuttajanfania, itsekin aika paljon fanitan, sen perusteella mitä täältä olen osaotsaani (täyskalju) lukemalla "imeskellyt" kirjallisen mukavuuden lyriikkaa.

      Kamuttajan murteenkäyttö on ihailtava piirre. Se toteennäyttää kokemusta ja luovan ihmisen monen asian kokonaishallintaa. Ikänsä ei ole häntä heikoksi tehnyt. Hän antaa vaan kyllä oikeamielistä "handicapia" nuoremmilleen, osaamattomilleen ja väärämielisille, kohteliaasti. Toisin kuin eräs Keskon pääjohtaja antoi aikoinaan ministeritasolla.

      Saattoipa siinä olla hieman "kikkelikorttihuumoriakin".

      Yhtä kaikki. Typerää on olla jonkun henkilöllisyydestä sairaan utelias. Keskustelun päätarkoitus on mielestäni luoda oivia ajatuksia viihteeksemme ja asioiden edelleen paremmin hoitamiseksi.

      Voin vielä tänään palatakin, mutta tämän hetken minun loppukevennys Lieksalle.
      https://www.youtube.com/watch?v=Nc0tMGW3als

    • nomikäänsheriffi

      Anteeksi, että näin pian.

      No hythän mie vast sekakieleläinen löysinnii Pömpelin "vekarana".

      Mahtavaa on kypsytys hapattamalla. Viili, jogurtti, piimä, juoksutus. Aina joku termi on jäsennettävissä yksilön tahtoon tai agitaattorien toiveeseen.

      Höpsöä on kaikki tämä, mutta toki viihteen ja tutkimuksen kannalta oleellista.
      https://www.youtube.com/watch?v=jkyLZLZ_1Bg , saati automaatio, ja toisto;)

      PS. En ole se Hesarin toimittaja, joka on saanut syvemmät lisenssit ja luvat.

      • Huomasitko, että se meidän keskustelu, jonka aloitit "valepoliisi" jotain, on poistettu.
        Vastailin siihen sinulla, mutta se on heivattu kaarisilloilta jokeen.


    • Minä tunnustan!
      Taistelin tsaarin armeijassa neljännessä tykistökomppaniassa, kolmannen kohortin komentajana Levantin sodassa.

      Nimeni on kenraali Hannibal al Cantello.

      Nyt voi jo hyvällä omalla tunnolla lopettaa persoonani arvailun, koska paljastin sen itse.
      Minulle voi soittaa suoraan Europolin Panamaryhmään.

      • nomikäänsheriffi

        Minä tunnustan myös.

        Synnyin 2.5.1892.

        p=mv kaava vain sekosi osittain tieteellisessä gravitaatioaalloissa. (liplattavat ympärillämme)

        Ajan ja kemikaalien herkkyys aiheuttaa kaikenmoista herkkyyttä. Hengissä pysyäksemme syntyy ristiriitaisia, sekä tieteellisiä, että puhtaita tunteikkaita olettamuksia;)

        PS. Loppukevennys myöhemmin.


    • nomikäänsheriffi

      Mutta asiaan.

      Kamuttajan kanssa meillä oli kerran erittäin merkittävä ja tärkeä, tärkeä palaveri Malsesinessä.

      Sinkkihissillä helteestä piti siirtyä jäähdyteimpyisiin kerroksiin.

    • nomikäänsheriffi

      Muistelen Eino Leinon lausuneen:

      Sydän, mitä sahaat?
      Sahaatko lautaa
      neljää, joiden
      välissä maata,
      maata mun mieluisa on?

    • nomikäänsheriffi

      Hyvä kun kerroit tuosta poistosta.

      Joki on joskus pohjaton virta. Sillat sen yllä kuin loputon olo. Lieksa minulle kuitenkin jotenkin, arvon paikka. (vieläkin) ;) :)

      Älykkyys, luottamus ja kunnia on joskus niin arvaamatonta.

      • teippasi.turpani

        Eokko poesti minulta koko puhe oekkeoven.


      • turisti_juristi

        Parasta huumoria. Pitkästä aikaa.

        Perustuslain tulkintaan palaan pyöhemmin.


      • teippasi.turpani kirjoitti:

        Eokko poesti minulta koko puhe oekkeoven.

        Minusta sinun kannattaisi valittaa Brysseliin maatalouskoomissaarille.


    • iPosaaja

      Koska kerrot siitä kun olit ufon kyydissä

      • tinttikö

        Sehän on ufo ja sinä olet hömö.


      • iPosaajalle.
        En taida kertoa sellaisesta matkasta, koska sinä voisit uskoa sen, ja tulla kateelliseksi.


      • onkirjoitettu-OIKEA
        kamuttaja kirjoitti:

        iPosaajalle.
        En taida kertoa sellaisesta matkasta, koska sinä voisit uskoa sen, ja tulla kateelliseksi.

        väitätk olleesii ufosa nyt järkä naraaahtid se on fadga


    • Teroskuss

      Vuonislahessa, siitä kun lähettään "Salamensilttoin" alta Pielliseltä "Jauhiaiselle" ja männään muutama kilometri etelläänpäen, niin tulloo semmonen paekka ku Hupeli. Siellä synkkinä syysöenä kuulema kuulluu, kun pikkulapset valittaa ja huuttaa apua. On tapahtunu aekonnaan kuulema kauhheitra, huhun mukkaan. Meitä pelotelttiin sillä, jotta tultas aekannaan uimasta poekkeen. En tiijä onko totta vai taruva.

      • En ole kuullut koko juttua ennen.


    • huhuu-huhuu

      Tietäjät asialle penkomaan Hupelin huhuja.

    • lieneekö-totta

      Turusen Heikkihän on kirjoitellut uunin sisään muuratusta akasta.

      • Tuo uuniin muurattu nainen, on todellista Suomen rikoshistoriaa.


    • nomikäänsheriffi

      No, enpä viitsi näin ollen käyttää sääntöjen vastaisia sanoja tai ajatuksenjuoksua tästä eteenpäin.

      Pääsääntöisesti sääntöjen mukaan pitää toimia. Tosin muutamissa asioissa voin heittää ajatuksillemme täsmällisen kysymyksen.

      Eli, jos asiayhteys vaatii tietyn sanan tai ajatuksen käyttöä ikään kuin tutkivan journalismin kannalta, tai se on ilman pahaa tarkoittavaa tai henkilöön sinänsä menemätöntä, on mielestäni se parempi tulkita sallittavaksi sananvapaudelliseksi oikeudeksi, vaikka typerykset ja huumorintajuttomat ottavatkin sen liian vakavasti.

      Täsmällinen kysymykseni kuuluukin, mikäli tämän palstan moderaattori on enää robottia kummempi, että hän vastaisi ja perustelisi sääntöjen vastaisen kirjoitteluni poistojen syyt. Aikoinaan ainakin "mode" esiintyi sinisellä, rekisteröityneellä nimimerkillä "ojentaen" palstahäiriköitä.

      Ei tämä kovin minua haittaa, mutta olisi mukava ottaa opikseni ja antaa muidenkin oppia sen sivussa, mikä nyt niin pahasti meni pieleen. Jos minä vaikutan rasistiselta, niin huh huu ja kaukana kukkuu palstan sananvapaudelle ja paljon muullekin tässä yhteisessä maassamme.

      PS. En edes mieltäni pahoittanut, näin pikkuasioista; olenhan täällä hieman viihteeksi itsekin, huumorin pilke silmäkulmassa. Kaksi kertaa silmäni on ollut musta. Ei nyrkin syystä kummallakaan kertaa;) ja vihreä pieni olen ollut ja tulen joissakin aina olemaan.

    • turisti_juristi

      Olen, läsnä olleena, seurannut kamuttajan, ja sinun nomikäänsheriffi, opettavia, monimuotoisia ja viihteellisiä kirjoituksianne tällä palstalla.

      Tuohon edelliseen tohdin lisätä ns. oikeushyvä käsitteen. Se on sananvapauteen sikäli liittyvää, että sallii palstanpitäjän toiminnan "jälkiennakkosensuurina". Siitä on vaikea poiketa ja toteennäyttää itselleen oikeutta haettaessa.

      Huomioitava on myös moni asiaan liittyvä tyyli ja laatuseikka. Kannattaa välttää arveluttavia, epäselviä tasoja. Kokeillahan aina saa, ei siitä vielä tuomita;)

      PS. Lieksan turistikin taitaa kohtapuoliin poistua syvään etelään;)

      • Tervetuloa vaan, kyllä täällä lieksalaisia riittää.
        Minunkin lähipiirissä oli aikoinaan 7 lieksalaista.
        Nyt on osa kuollut, ja osa muuttanut.


    • turisti_sheriffi

      Oletpas vasta, "Aleksanteri". Kyseinen nimeämäni yhteys on minulle tuttu, ei niinkään asetelmista, enemmän kylläkin ajatuksiemme juoksusta ja yhteisestä elon juoksuistamme. Akseli etunimenä tuo mieleeni oivan yhdistävän tekijän.

      Molemmissa päissä on sammaloitumattomat, hieman kuluneet pyörät (hankiajokuntoiset toki toivottavasti molemmilla vielä);). Vertauksena vierivät kivet eivät sammaloidu, jos ne ovat sopivassa, urheilullisessa liikkeessä.

      En mainoslausetta tarkoita, vaikka se olikin esillä tietyssä kauppaketjussa. Laina ei ole lainaa sanojenkaan suhteen, jos se on aitoa ja rehdin ryhdisti sisäistettyä. Monipuolinen on sana ja sanankäyttö murteissa, olossa, rakkaudessa, saati taistossa sodan ajan ja elon.

      PS. Olkoot kaikki huoli poissa. Me olemme ja elämme kaikkialla. Ja aina. Ihmisymmärryksen alusta, siloiseen näennäisyytemme loppuun asti.
      Vaikka tällä hetkellä en lähipiirriisi sanan varsinaisessa merkityksessään tunnista itseäni niin, kukapata tietää, miten pieni on maapallo paikkana olla sitten oikeasti"lähipiirissä".

      En minä tältä palstalta malta kadota.

      • sefua.tarvittais

        Pysy ees sinä täällä niin kuin lupasit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe