Avensiksen stw 2,0S-drive2015 vaihtohyvitys 27000e

Toyotanhinta

Uuden vastaavilla varusteilla varustetun hinta sis.talvirenkaat ja lohkol 43000e. Nyt pitäisi päästä vaihtamaan, kun on kaksoset tulossa ja ko.auton tilat eivät riitä 7 hengelle. Minusta 27000e ei ole hyvä tarjous1,5 vuotiaasta autosta, jolla on ajettu 38tkm. Onko hyvitys kohdallaan ?Itse asiassa velkaa on 27780e tästä autosta, eli joutuisin vaihtaessa maksamaan vielä käsirahaa/velan poistoa 780 e lisää!!! Mitä teen?

73

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyydy.osaasi

      Miksi menit ostamaan uuden?

    • Toyotanhinta

      Ostettaessa meille vakuutettiin, että tämä automerkki pitäisi hintansa hyvin. Palstoja selatessa selvittelin, että eihän tämä pidäkään sen paremmin hintaa kuin muut merkit. Kyllä 35000e pitäisi saada 43000e:n autosta, siis näin tuoreesta. Toyotan arvon pitäminen onkin siis näin ollen pelkkä myytti, ainakin tässä tapauksessa.

      • Arvosäilyy

        Avensiksen arvon säilyminen ei ole mikään myytti. Lue tuosta:

        http://www.hs.fi/autot/a1390000846231

        Parhaiten arvonsa säilyttävät autot:

        1 Toyota Avensis
        2 Toyota Yaris
        3 Toyota Rav4
        4 Toyota Corolla


      • Toyotanhinta

        Eipä päde enää tämän hintaisessa Avensiksessa.


      • Tietäjä1

        Kyllä tuo 27000 euroa on ihan kelpo hyvitys tuosta Toyotasta. Tarjous menee yksiin autojen yleisen arvonaleneman kanssa. Ota huomioon, että tuohon pitää pistää vielä liikkeen osuus päälle, jolloin pyyntihinta on tuossa 30 000 kohdalla, hiukan alle, koska 1,8SDriven saa reilulla 30 000 eurolla perusvarustein.


    • Uskomatonjavammainen

      Tämä on taas Trollipojun kehittämä tarina, johon hä itse on kirjoittanut kolme viestiä. Miolemmat hinnatkin ovat lisäksi seinästä revittyjä. Kysyt, mitä teen? Hyppää hirteen.

      • Zyrtek

        Terve Super Hönö, mee tumputtaa tai hässi maskiin, mutta älä jauha paskaa. Tohjon arvo putosi 16000 egee eli n. 35% . Hommattava rahaa, että saa plus miinus nollaksi, vau. Sen jälkee ei sitten uudesta olekkaan kuin 43000 velkaa, terojen hommia.


      • dfsdfdsfsdafaf
        Zyrtek kirjoitti:

        Terve Super Hönö, mee tumputtaa tai hässi maskiin, mutta älä jauha paskaa. Tohjon arvo putosi 16000 egee eli n. 35% . Hommattava rahaa, että saa plus miinus nollaksi, vau. Sen jälkee ei sitten uudesta olekkaan kuin 43000 velkaa, terojen hommia.

        Maskiin hässiminen on täällä olut vuosikausia häiriköineen trollipojun vakiojuttuja. Kukaan muu ei ole sanonta käyttänyt.


      • Teflon100
        dfsdfdsfsdafaf kirjoitti:

        Maskiin hässiminen on täällä olut vuosikausia häiriköineen trollipojun vakiojuttuja. Kukaan muu ei ole sanonta käyttänyt.

        Se tuskin on sanonta pelkästään, koska surkuhupaisasta tapahtumasta on kuva materiaalia. Se voi olla se sama tero, joka oli poliisit kotihälytyksessä sohvan kimpussa.


      • Toyotanhinta

        Hä! Mitä vittua sä selität? 43000e Avensiksestamme on tarjottu 27000e vaihdossa Verso 1,6D 7 paikkaiseen Toyotaan. Väliraha tässä tapauksessa on 7200e, ilman mitään lisävarusteita. Mitä v***ua sä sävellät? Mikä vitun vakiohörhö? saatana , että ottaa tollaset hörhöt päähän! Itsellä p***a paikka ja vielä v''''illaan. Selvitä ohimosi tai jätä kommentoimatta.


    • MietiTätä

      Miksi mennä ostamaan auto velaksi? Osta 5t€ volvo d5 koneella tai muu vastaava. Itse olen aina tyytynyt autoon jonka olen ostanut käteisellä. Ei kestä henkinen kantti maksaa autovelkaa.

    • asialla-täys-seko

      Palstan vuosikausien vakio seko on aloitanut vappu juomien kallistelun ajoissa. Jutut niin sekavia ettei niistä ota pirukaan selvää. Vastailee dorka omiin kysymyksiinsä. Se on merkki skitsofreenista.

      • Mofa

        Palstan vuosikausien vakioseko on aloittanut vappujuomien kallistelunajoissa. Jutut ovat niin sekavia, ettei niistä ota pirukaan selvää. Vastailee, dorka, omiin kysymyksiinsä, joka on merkki skitsofreniasta.

        Olisit, perkele, käynyt koulusi kunnolla, niin ei tarvitsisi Sinun paskakirjoittelujasi korjailla.


      • Eiollutkorjattavaa
        Mofa kirjoitti:

        Palstan vuosikausien vakioseko on aloittanut vappujuomien kallistelunajoissa. Jutut ovat niin sekavia, ettei niistä ota pirukaan selvää. Vastailee, dorka, omiin kysymyksiinsä, joka on merkki skitsofreniasta.

        Olisit, perkele, käynyt koulusi kunnolla, niin ei tarvitsisi Sinun paskakirjoittelujasi korjailla.

        Muutit tekstiä, koska siinä ei ollut mitään korjattavaa.


      • Mietipäsitä

        Vain Lu-Ki -häiriöstä kärsivä ei eroa huomaa. oletko muuten tietoinen, että alemman sosiaaliluokan ihmisillä on useimmiten Lu-Ki-vaikeus?


    • Tuttu.juttu

      Hanki jämärillä uusi. Maksat pari sataa kuukaudessa, elelet herroiksi ja takuun umpeuduttua noudat taas uuden. Syömävelka kasvaa, mutta napurit luulevat että sinulla menee hyvin. Autokauppa voittaa, rahoitusyhtiö voittaa, sinä voitat! Jämärin potti kasvaa ja sitten kun viimeinen erä on pkko maksaa bullettina, palautat auton ja hakeudut velkajärjestelyyn. Näin muutkin kiinteistövälittäjät tekevät.

    • Putoaahanse

      Vaikka miten Terot raivoaisi niin tojo on uutena kallis ja sen hinta putoaa lopulta romumetallin tasolle, siinä ei mitään taikaa ole.

      Se tapahtuu suurimmalta osalta Tojoja jo altanparisadan tuhannen, Ave isona autona rullailee vähän pitempään.

      • dsdfdsfdfasdfdf

        Verratkaa ihmiset muiden autojen varustelua ja hintoja Toyotan varusteluun. Toyotan perushinnassa on jo mukana ne kaikki varusteet, joista saksalaisissa ja ranskalaisissa saa maksaa maltaita.

        Esim. kaikista Skodista tulee jumalattoman klalliita kun ne varustelee samalle tasolle Toyotin kanssa. Katsokaa jokainen itse tuolta rakenna oma toyota sivultaja muiden automerkkien vastaavilta sivuilta. Lisäksi ilmaiseksi tulee kaupan päälle laatu ja luotettavuus.


      • Corilla1-6

        Ja mainitsepa ne varusteet, ettei mene valehtelun piikkiin.


      • Toyotanhinta

        Joo, mutta meille vakuutettiin, että parhaiten hintansa pitävä massatuotantoauto, mutta ei se sitten pidäkään sen paremmin kuin mikään muukaan. Mihin se kandee vaihtaa? Onx ehdotuksii?


    • hjkhfdfghgjhg
      • TerojaVedätetään

        Tuo oli Hesarin puhelinsoittoihin perustuva kyselytutkimus pyyntihinnoista joka ei perustunut toteutuneisiin kauppoihin. Mutta Teroja voidaan vedättää tälläisillakin "tutkimuksilla".

        Oikeissa tutkimuksissa on todettu, että Toyota ei pidä hintaansa sen paremmin kuin monet muutkaan merkit.


      • lapsellista.jankutusta
        TerojaVedätetään kirjoitti:

        Tuo oli Hesarin puhelinsoittoihin perustuva kyselytutkimus pyyntihinnoista joka ei perustunut toteutuneisiin kauppoihin. Mutta Teroja voidaan vedättää tälläisillakin "tutkimuksilla".

        Oikeissa tutkimuksissa on todettu, että Toyota ei pidä hintaansa sen paremmin kuin monet muutkaan merkit.

        Älä valehtele! Hesari ei tehnyt mitään tutkimusta vaan teetti sen. Hesarilla ei ole mitään tarvetta muuttaaa totuutta. Esitä ne "oikeat" tutkimukset ja lopeta tuo sairas ja lapsellinen jankutus.


      • samalla.viivalla
        lapsellista.jankutusta kirjoitti:

        Älä valehtele! Hesari ei tehnyt mitään tutkimusta vaan teetti sen. Hesarilla ei ole mitään tarvetta muuttaaa totuutta. Esitä ne "oikeat" tutkimukset ja lopeta tuo sairas ja lapsellinen jankutus.

        Aika rentouttavaa luettavaa oli tulos Toyotan omistajan kannalta. Nelinkertainen voitto. Ei huono ollenkaan. Ei mikään ihme jos trollin otsasuonet ovat pullistuneet ja selitys alkanut kun ei ole "oikea tutkimus". Siellä näkyi superpaskat ja paskatikin nauttivan oikeasta arvonlaskusta ansaitusti, listan loppupäässä. Taisi siellä joku renaultmegane olla vielä enemmän pohjasakkaa.


      • Suhteellisuustaju

        Joo, Toyota Corolla piti arvostaan 80,7% ja seuraavana Nissan Qashqai 80,5%%. Saman hintaisina, näiden autojen Jäännösarvojen erotus näissä n.20 000e autossa on 40e (Siis neljäkymmentä euroa). Se, kummasta autosta saa paremman hyvityksen TOSI MAAILMASSA on ihan sattuman kauppaa.

        PS. Kävin ravintolassa ja mulla meni 200e illassa.


      • hämmästyttävää
        Suhteellisuustaju kirjoitti:

        Joo, Toyota Corolla piti arvostaan 80,7% ja seuraavana Nissan Qashqai 80,5%%. Saman hintaisina, näiden autojen Jäännösarvojen erotus näissä n.20 000e autossa on 40e (Siis neljäkymmentä euroa). Se, kummasta autosta saa paremman hyvityksen TOSI MAAILMASSA on ihan sattuman kauppaa.

        PS. Kävin ravintolassa ja mulla meni 200e illassa.

        Mitenkäs tuo ravintolassa käymisesi liittyy tähän? Toyota Avensis oli parhaiten arvonsa säilyttävä malli ja kärjessä oli neljä Toyotaa, eli yksi merkki oli ylitse muiden! Ei siinä kovin paljon selittelyjä kaivata, Itsekin vähän ihmettelin ja hämmästyin, mutta uskottavahan tuo on kun omaa Avettani kävin liikkeessä hinnoittelemassa, vaihdettaessa uuteen ja katsellessa käytettyjen hintoja. Yllätyksekseni totesin kuinka halpa voi olla käytetty Mersu jota moni arvostaa. Autokauppias tietenkin asettaa hinnan sille kohdalle jonka siitä kuvittelee saavansa.
        Oiskohan syynä Merun maine ainakin tietyillä malleilla tolkuton ruosuminen.
        Vehossa tietysti niissäkin oli hinnat kohillaan mersulisän kanssa.


      • TojoRomahti
        hämmästyttävää kirjoitti:

        Mitenkäs tuo ravintolassa käymisesi liittyy tähän? Toyota Avensis oli parhaiten arvonsa säilyttävä malli ja kärjessä oli neljä Toyotaa, eli yksi merkki oli ylitse muiden! Ei siinä kovin paljon selittelyjä kaivata, Itsekin vähän ihmettelin ja hämmästyin, mutta uskottavahan tuo on kun omaa Avettani kävin liikkeessä hinnoittelemassa, vaihdettaessa uuteen ja katsellessa käytettyjen hintoja. Yllätyksekseni totesin kuinka halpa voi olla käytetty Mersu jota moni arvostaa. Autokauppias tietenkin asettaa hinnan sille kohdalle jonka siitä kuvittelee saavansa.
        Oiskohan syynä Merun maine ainakin tietyillä malleilla tolkuton ruosuminen.
        Vehossa tietysti niissäkin oli hinnat kohillaan mersulisän kanssa.

        Sehän oli Hesarin huumorikysely. Lue esim. Grey Henin tai vastaavan ihan oikea tilasto joka perustuu TOTEUTUNEISIIN kauppoihin. Silloin tällöin ovat niitä julkaisseet ilmaiseksikin.

        Aloittajan kertomuksesta näät miten Avensiksen hinta suorastaan romahtaa.


      • HelkamaRaisulle
        TojoRomahti kirjoitti:

        Sehän oli Hesarin huumorikysely. Lue esim. Grey Henin tai vastaavan ihan oikea tilasto joka perustuu TOTEUTUNEISIIN kauppoihin. Silloin tällöin ovat niitä julkaisseet ilmaiseksikin.

        Aloittajan kertomuksesta näät miten Avensiksen hinta suorastaan romahtaa.

        Grey Henin tilastoa julkaisee kahdesti vuoteen mm. TM.

        Toyota on ykkönen arvonsa pitämisessä Grey Henilläkin.


      • TojoRomahti
        HelkamaRaisulle kirjoitti:

        Grey Henin tilastoa julkaisee kahdesti vuoteen mm. TM.

        Toyota on ykkönen arvonsa pitämisessä Grey Henilläkin.

        Riippuu eri merkkien malleista mitkä pitävät hintansa parhaiten. Parhaiten pitää hintansa Audi A4:

        http://www.iltalehti.fi/autot/2015071620047463_au.shtml


      • Tilastohuijaus
        TojoRomahti kirjoitti:

        Sehän oli Hesarin huumorikysely. Lue esim. Grey Henin tai vastaavan ihan oikea tilasto joka perustuu TOTEUTUNEISIIN kauppoihin. Silloin tällöin ovat niitä julkaisseet ilmaiseksikin.

        Aloittajan kertomuksesta näät miten Avensiksen hinta suorastaan romahtaa.

        Petterille kaikki faktatieto on "huumorikyselyä humalaisilta" joka ei miellytä ja maksettu testitulos on "oikeaa tietoa". Mikä on "ihan oikea tilasto"?? Tilastosta saadaan juuri sellainen, miltä tilaaja sen haluaa näyttävän.


      • Huijarikonserni

      • TojoRomahti
        Huijarikonserni kirjoitti:

        Siis vain merkin yksi malli kun Toyotalla on neljä mallia kärjessä!

        Ymmärsitkö sinä lainkaan? Siis kymmnen suosituimman mallin joukosta Audi A4 pitää parhaiten hintansa, ei mikään Tojon malli.

        Katsopas Grey Henin tai Autovistan tilastoja, niin huomaat, ettei se Tojo pidäkään hintaansa sen kummemmin kuin moni muukaan.


      • TojoRomahti
        Tilastohuijaus kirjoitti:

        Petterille kaikki faktatieto on "huumorikyselyä humalaisilta" joka ei miellytä ja maksettu testitulos on "oikeaa tietoa". Mikä on "ihan oikea tilasto"?? Tilastosta saadaan juuri sellainen, miltä tilaaja sen haluaa näyttävän.

        Ne kyselyt eivät ole faktatietoa vaan mutua. Niistä saadaan juuri sellainen kuin halutaan asettamalla kysymykset sopiviksi.

        Faktatieto on mitattavissa oleva tieto. Esim. vertailutesteissä olevat mittaustulokset. Tai arvon säilymisessä toteutuneet kauppahinnat.

        Maksettuja vertailutestejä ei ole. Olisi nimittäin moni toimittaja saanut sellaisen tilin käräyttämällä tehtaita, ettei tarvitsisi ikinä tehdä töitä.


      • Tosikupla
        TojoRomahti kirjoitti:

        Ne kyselyt eivät ole faktatietoa vaan mutua. Niistä saadaan juuri sellainen kuin halutaan asettamalla kysymykset sopiviksi.

        Faktatieto on mitattavissa oleva tieto. Esim. vertailutesteissä olevat mittaustulokset. Tai arvon säilymisessä toteutuneet kauppahinnat.

        Maksettuja vertailutestejä ei ole. Olisi nimittäin moni toimittaja saanut sellaisen tilin käräyttämällä tehtaita, ettei tarvitsisi ikinä tehdä töitä.

        Ei kyselytioto laajalla otannalla ole mitään mutua vaan omistajien kokemus ajokistaan. Siis pelkkää faktaa jonka perusteella valitsevat seuraavankin ajokkinsa. Siksi Toyotan valitsevat useimmin tutkitusti. Mistä tiedät että maksettuja testejä ei ole? Huijausohjelmistoakaan ei pitänyt olla. Oli kuitenkin! Eikä ne vättämäsi kauppahinnat olleet nekään toteutuneita vaan pyyntihintoja. Hesarin tettämä tutkimus asiasta on vähintäänkin yhtä luotettava kuin mikä tahansa tutkimus vaikka ei se tietenkään sovi sinulle kun oli väärä voittaja. Lapsellista tyrmätä luotettava tutkimus ja tarjota jotain omaa outoa "humalaisille suunnattua.... Trollille kaikki on mahdollista, typeryyskin......


      • TojoRomahti
        Tosikupla kirjoitti:

        Ei kyselytioto laajalla otannalla ole mitään mutua vaan omistajien kokemus ajokistaan. Siis pelkkää faktaa jonka perusteella valitsevat seuraavankin ajokkinsa. Siksi Toyotan valitsevat useimmin tutkitusti. Mistä tiedät että maksettuja testejä ei ole? Huijausohjelmistoakaan ei pitänyt olla. Oli kuitenkin! Eikä ne vättämäsi kauppahinnat olleet nekään toteutuneita vaan pyyntihintoja. Hesarin tettämä tutkimus asiasta on vähintäänkin yhtä luotettava kuin mikä tahansa tutkimus vaikka ei se tietenkään sovi sinulle kun oli väärä voittaja. Lapsellista tyrmätä luotettava tutkimus ja tarjota jotain omaa outoa "humalaisille suunnattua.... Trollille kaikki on mahdollista, typeryyskin......

        Siis tekemällä kysymykset sopiviksi saadaan haluttu voittaja. Eri merkkien omistajat kertovat eri lailla esim. autojen vioista. Toyotan omistajat eivät kerro vioista. Ennen aikaan Mersun omistajat eivät kertoneet autojensa vioista mutta ajat ovat muuttuneet.
        Aikanaan TM teki suuren huoltovertailutestin. Toyota jäi viimeiseksi. Samana vuonna Toyotan omistajat valitsivat lukijaäänestyksessä Tojon huollon parhaaksi.

        Hesarin teettämä tutkimus perustui PYYNTIHINTOIHIN. Se oli pieni puhelinsoittokierros. Kun olisi voitu hankkia TOTEUTUNEISIIN kauppoihin perustuvat hinnat. Eri yritykset tekevät näitä, siellä on kymmeniä tai satoja tuhansia toteutuneita kauppoja tilastoitu. Näitä käyttää tulli. Näissä on mallit eritelty melkoisen tarkasti. Tällainen oikea tilastotieto ei ole Tojon kannalta niin mieluisaa luettavaa.


      • PieniLisäys
        Tosikupla kirjoitti:

        Ei kyselytioto laajalla otannalla ole mitään mutua vaan omistajien kokemus ajokistaan. Siis pelkkää faktaa jonka perusteella valitsevat seuraavankin ajokkinsa. Siksi Toyotan valitsevat useimmin tutkitusti. Mistä tiedät että maksettuja testejä ei ole? Huijausohjelmistoakaan ei pitänyt olla. Oli kuitenkin! Eikä ne vättämäsi kauppahinnat olleet nekään toteutuneita vaan pyyntihintoja. Hesarin tettämä tutkimus asiasta on vähintäänkin yhtä luotettava kuin mikä tahansa tutkimus vaikka ei se tietenkään sovi sinulle kun oli väärä voittaja. Lapsellista tyrmätä luotettava tutkimus ja tarjota jotain omaa outoa "humalaisille suunnattua.... Trollille kaikki on mahdollista, typeryyskin......

        KIA:lla on muuten suurin asiakasuskollisuus.


      • Höpöhopötieto
        TojoRomahti kirjoitti:

        Siis tekemällä kysymykset sopiviksi saadaan haluttu voittaja. Eri merkkien omistajat kertovat eri lailla esim. autojen vioista. Toyotan omistajat eivät kerro vioista. Ennen aikaan Mersun omistajat eivät kertoneet autojensa vioista mutta ajat ovat muuttuneet.
        Aikanaan TM teki suuren huoltovertailutestin. Toyota jäi viimeiseksi. Samana vuonna Toyotan omistajat valitsivat lukijaäänestyksessä Tojon huollon parhaaksi.

        Hesarin teettämä tutkimus perustui PYYNTIHINTOIHIN. Se oli pieni puhelinsoittokierros. Kun olisi voitu hankkia TOTEUTUNEISIIN kauppoihin perustuvat hinnat. Eri yritykset tekevät näitä, siellä on kymmeniä tai satoja tuhansia toteutuneita kauppoja tilastoitu. Näitä käyttää tulli. Näissä on mallit eritelty melkoisen tarkasti. Tällainen oikea tilastotieto ei ole Tojon kannalta niin mieluisaa luettavaa.

        Mihin tulli tarvitsee Suomen sisällä tehtyjä kauppatietoja käytetyistä autoista?


      • Väärinkö.tutkittu
        TojoRomahti kirjoitti:

        Ymmärsitkö sinä lainkaan? Siis kymmnen suosituimman mallin joukosta Audi A4 pitää parhaiten hintansa, ei mikään Tojon malli.

        Katsopas Grey Henin tai Autovistan tilastoja, niin huomaat, ettei se Tojo pidäkään hintaansa sen kummemmin kuin moni muukaan.

        Neljä Toyotan mallia oli kärjessä Hesarin teettämän tutkimuksen mukaan Suomessa. Avensis edellä. Onko sinulla ymmärtämisessä ongelmia?


      • Väärin.tutkittu
        Väärinkö.tutkittu kirjoitti:

        Neljä Toyotan mallia oli kärjessä Hesarin teettämän tutkimuksen mukaan Suomessa. Avensis edellä. Onko sinulla ymmärtämisessä ongelmia?

        Eihän tuollaisella tutkimuksella ole mitään virkaa mikä perustuu pyyntihintoihin! Kun saatavissa on OIKEAAKIN tietoa.


      • VaiHöpöHöpö
        Höpöhopötieto kirjoitti:

        Mihin tulli tarvitsee Suomen sisällä tehtyjä kauppatietoja käytetyistä autoista?

        Tulli tarvitsee tiedot käytettyjen autojen verotukseen. Siis joita tuodaan käytettyinä maahan.


      • kaikkien.tilastojen.äiti
        VaiHöpöHöpö kirjoitti:

        Tulli tarvitsee tiedot käytettyjen autojen verotukseen. Siis joita tuodaan käytettyinä maahan.

        Käytettynä tuodaan vain osa autoista. Taas jäit kiinni valehtelusta,eikä ollut ensimmäinen kerta. Anteeksi, muunnellusta totuudesta! Iltasanomien julkaiseman jutun tietolähteestäsi,kysymys siinäkin on kyse pyyntihinnoista eikä toteutuneista. Todella naurettava taulukko kun vertaa vertailuvälillä ajettuja kilometrejä pyyntihintaan. Siinä Audinkin hinta saadaan säilymään.


      • kriittinen.asiakas
        TojoRomahti kirjoitti:

        Siis tekemällä kysymykset sopiviksi saadaan haluttu voittaja. Eri merkkien omistajat kertovat eri lailla esim. autojen vioista. Toyotan omistajat eivät kerro vioista. Ennen aikaan Mersun omistajat eivät kertoneet autojensa vioista mutta ajat ovat muuttuneet.
        Aikanaan TM teki suuren huoltovertailutestin. Toyota jäi viimeiseksi. Samana vuonna Toyotan omistajat valitsivat lukijaäänestyksessä Tojon huollon parhaaksi.

        Hesarin teettämä tutkimus perustui PYYNTIHINTOIHIN. Se oli pieni puhelinsoittokierros. Kun olisi voitu hankkia TOTEUTUNEISIIN kauppoihin perustuvat hinnat. Eri yritykset tekevät näitä, siellä on kymmeniä tai satoja tuhansia toteutuneita kauppoja tilastoitu. Näitä käyttää tulli. Näissä on mallit eritelty melkoisen tarkasti. Tällainen oikea tilastotieto ei ole Tojon kannalta niin mieluisaa luettavaa.

        Sinulla varmaan tästäkin löytyy "oikeaa" tutkimustietoa. Ei kai asiakkaat voi olla tyytyväisiä saamaansa palveluun kun TM senkin tietää paremmin. Ei kukaan täyspäinen , kriittisesti asioita ajatteleva ota TM:aa vakavasti. Oikeaa,maustamatonta ja manipuloimatonta tietoa saa halvemmalla.


      • TojoRomahti
        kaikkien.tilastojen.äiti kirjoitti:

        Käytettynä tuodaan vain osa autoista. Taas jäit kiinni valehtelusta,eikä ollut ensimmäinen kerta. Anteeksi, muunnellusta totuudesta! Iltasanomien julkaiseman jutun tietolähteestäsi,kysymys siinäkin on kyse pyyntihinnoista eikä toteutuneista. Todella naurettava taulukko kun vertaa vertailuvälillä ajettuja kilometrejä pyyntihintaan. Siinä Audinkin hinta saadaan säilymään.

        Missä kohtaa olen väittänyt, että kaikki Suomeen tuodut autot tuodaan käytettyinä? Kerrataan vielä, Suomeen tuodaan paljon käytettyjä autoja ja tulli laskee niille verot. Se tarvitsee luotettavat tiedot, ei mitään puhelinkyselyyn perustuvia kyhäelmiä.

        En ole väittänyt Iltasanomissa olleesta tutkimuksesta, että se perustuisi toteutuneisiin hintoihin. Se on yksi tutkimus muiden joukossa jolle ei voi paljon arvoa kuten ei Hesarinkaan tutkimukselle.


      • TojoRomahti
        kriittinen.asiakas kirjoitti:

        Sinulla varmaan tästäkin löytyy "oikeaa" tutkimustietoa. Ei kai asiakkaat voi olla tyytyväisiä saamaansa palveluun kun TM senkin tietää paremmin. Ei kukaan täyspäinen , kriittisesti asioita ajatteleva ota TM:aa vakavasti. Oikeaa,maustamatonta ja manipuloimatonta tietoa saa halvemmalla.

        No paljon enemmän uskon TM:n tutkimuksiin kuin Tojokuskin mielipiteisiin.


      • Oikeaa.tietoa
        TojoRomahti kirjoitti:

        Missä kohtaa olen väittänyt, että kaikki Suomeen tuodut autot tuodaan käytettyinä? Kerrataan vielä, Suomeen tuodaan paljon käytettyjä autoja ja tulli laskee niille verot. Se tarvitsee luotettavat tiedot, ei mitään puhelinkyselyyn perustuvia kyhäelmiä.

        En ole väittänyt Iltasanomissa olleesta tutkimuksesta, että se perustuisi toteutuneisiin hintoihin. Se on yksi tutkimus muiden joukossa jolle ei voi paljon arvoa kuten ei Hesarinkaan tutkimukselle.

        Mitä merkitystä on tullin tiedoilla kun se on vain pieni osa totuutta. Ei minulla ole mitään syytä epäillä HS:n teettämää tutkimusta. TM:n tekemänä voisi olla vähän varautuneempi. Sinulla vaan samenee edelleen kun höpötät jostain "Hesarin tutkimuksista" vaikka Hesari ei ole tehnyt mitään tutkimusta vaan ainoastaan julkaissut teettämänsä tutkimuksen. Iltalehden julkaisemassa tutkimuksessa jossa Audi A4:n arvonlasku oli pienin 2014-4015 aikana,oli autolla ajettu vain hieman yli 1000 km, eli täysin tarkoitushakuinen vertailu. Audilla ei todellisuudessa ole mitään jakoa verrattuna Toyotan arvon säilymiseen. Kannattaa ottaa ne vikavaagenlasit pois silmistä ja luopua päivittäisestä aivopesusta. Vaikeaahan se tietysti on , jos ja kun siitä maksetaan, ei tosin minulle. Ei ole sidoksia minnekkään.


      • TojoRomahti
        Oikeaa.tietoa kirjoitti:

        Mitä merkitystä on tullin tiedoilla kun se on vain pieni osa totuutta. Ei minulla ole mitään syytä epäillä HS:n teettämää tutkimusta. TM:n tekemänä voisi olla vähän varautuneempi. Sinulla vaan samenee edelleen kun höpötät jostain "Hesarin tutkimuksista" vaikka Hesari ei ole tehnyt mitään tutkimusta vaan ainoastaan julkaissut teettämänsä tutkimuksen. Iltalehden julkaisemassa tutkimuksessa jossa Audi A4:n arvonlasku oli pienin 2014-4015 aikana,oli autolla ajettu vain hieman yli 1000 km, eli täysin tarkoitushakuinen vertailu. Audilla ei todellisuudessa ole mitään jakoa verrattuna Toyotan arvon säilymiseen. Kannattaa ottaa ne vikavaagenlasit pois silmistä ja luopua päivittäisestä aivopesusta. Vaikeaahan se tietysti on , jos ja kun siitä maksetaan, ei tosin minulle. Ei ole sidoksia minnekkään.

        "Mitä merkitystä on tullin tiedoilla kun se on vain pieni osa totuutta." Ymmärrätkö sinä nyt lainkaan koko asiaa. Yritän vääntää rautalangasta. Siis tulli tarvitsee käytettyjen autojen vähittäismyyntiarvot koska ne vaihtuvat jatkuvasti. Se saa ne käyttöönsä yritykseltä jonka tiedot perustuvat toteutuneisiin kauppoihin. Niitä toteutuneita kauppoja seurataan koko ajan ja päivitetään koko ajan tilastoa. Tällaisella yrityksellä on siis parhaat tiedot autojen arvojen alenemisesta. Ne eivät ole todellakaan samat kuin Hesarin tutkimuksen.
        Audin jälleenmyyntiarvo on erinomainen. Kuten myös Mersun, Volkkarin, Skodan jne.

        Hesarin tutkimuksen suuret virheet käytiin kyllä läpi jo tällä palstalla kun tutkimus julkaistiin. Jokainen pystyi katsomaan esim. nettiautosta mediaaniauton hinnan, eihän Hesarin tutkimus ollut linjassa mediaanihinnan kanssa. Avella ajava Tojoköllikin piti tutkimusta huuhaana. Eikä Ave ole edes Toyotista parhaiten arvonsa säilyttävä. Avestahan tuli ennen tutkimusta tieto, että kokonaan uutta Avea ei enää tehdä. Hesarin tutkimuksella saatiin pientä buustia myyntiin. Puhun Hesarin tutkimuksesta koska oli Hesarin teettämä. Jos Volvo teettää Boschilla laturin puhun Volvon laturista enkä Volvon teettämästä laturista.

        Minulla ei ole "vikavaagenlaseja" ja rahaa en todellakaan saa kirjoittamisesta. Paitsi töissä mutta en ole autoalalla.


      • uskomaton.selitys
        TojoRomahti kirjoitti:

        "Mitä merkitystä on tullin tiedoilla kun se on vain pieni osa totuutta." Ymmärrätkö sinä nyt lainkaan koko asiaa. Yritän vääntää rautalangasta. Siis tulli tarvitsee käytettyjen autojen vähittäismyyntiarvot koska ne vaihtuvat jatkuvasti. Se saa ne käyttöönsä yritykseltä jonka tiedot perustuvat toteutuneisiin kauppoihin. Niitä toteutuneita kauppoja seurataan koko ajan ja päivitetään koko ajan tilastoa. Tällaisella yrityksellä on siis parhaat tiedot autojen arvojen alenemisesta. Ne eivät ole todellakaan samat kuin Hesarin tutkimuksen.
        Audin jälleenmyyntiarvo on erinomainen. Kuten myös Mersun, Volkkarin, Skodan jne.

        Hesarin tutkimuksen suuret virheet käytiin kyllä läpi jo tällä palstalla kun tutkimus julkaistiin. Jokainen pystyi katsomaan esim. nettiautosta mediaaniauton hinnan, eihän Hesarin tutkimus ollut linjassa mediaanihinnan kanssa. Avella ajava Tojoköllikin piti tutkimusta huuhaana. Eikä Ave ole edes Toyotista parhaiten arvonsa säilyttävä. Avestahan tuli ennen tutkimusta tieto, että kokonaan uutta Avea ei enää tehdä. Hesarin tutkimuksella saatiin pientä buustia myyntiin. Puhun Hesarin tutkimuksesta koska oli Hesarin teettämä. Jos Volvo teettää Boschilla laturin puhun Volvon laturista enkä Volvon teettämästä laturista.

        Minulla ei ole "vikavaagenlaseja" ja rahaa en todellakaan saa kirjoittamisesta. Paitsi töissä mutta en ole autoalalla.

        Ymmärrätkö nyt ollenkaan että , vaikka rautalangasta yrittää sinulle vääntää
        että se ei ole mikään Hesarin tekemä,vaan julkaisema. Ammattitutkimuslaitos on tehnyt tutkimuksen Suomen autoliikkeistä keräämällään aineistolla. Mikä siinä on nyt noin vaikeaa,vai onko sinulla nyt varmasti kaikki natsit bunkkerissa? Enkä alkuunkaan usko että jokin autoliike ilmottaisi yläkanttiin hintoja, jos niistä pitää maksaa veroa.


      • keskustelua_seurannut
        Höpöhopötieto kirjoitti:

        Mihin tulli tarvitsee Suomen sisällä tehtyjä kauppatietoja käytetyistä autoista?

        HALOOO! Verottaja tarvitsee tiedon, jossa se luottaa Tullin tietokantaan, joka EI TODELLAKAAN OLE MIELIPIDEKYSELY!


      • Satasenlenkkikenkä
        hämmästyttävää kirjoitti:

        Mitenkäs tuo ravintolassa käymisesi liittyy tähän? Toyota Avensis oli parhaiten arvonsa säilyttävä malli ja kärjessä oli neljä Toyotaa, eli yksi merkki oli ylitse muiden! Ei siinä kovin paljon selittelyjä kaivata, Itsekin vähän ihmettelin ja hämmästyin, mutta uskottavahan tuo on kun omaa Avettani kävin liikkeessä hinnoittelemassa, vaihdettaessa uuteen ja katsellessa käytettyjen hintoja. Yllätyksekseni totesin kuinka halpa voi olla käytetty Mersu jota moni arvostaa. Autokauppias tietenkin asettaa hinnan sille kohdalle jonka siitä kuvittelee saavansa.
        Oiskohan syynä Merun maine ainakin tietyillä malleilla tolkuton ruosuminen.
        Vehossa tietysti niissäkin oli hinnat kohillaan mersulisän kanssa.

        Sitähän Sinä et voinut ymmärtää, minkä Minä kyllä Kommentistasi ymmärsin. Suomennos: Mitätön ero auton arvoissa.


      • asiaa.vielä
        keskustelua_seurannut kirjoitti:

        HALOOO! Verottaja tarvitsee tiedon, jossa se luottaa Tullin tietokantaan, joka EI TODELLAKAAN OLE MIELIPIDEKYSELY!

        Tullilla ei ole sinänsä omaa tietokantaa eikä tulli saa edes lain mukaan tehdä verotuksessa ennakkopäätöstä koska autojen vähittäismyyntiarvot elävät jatkuvasti. Tulli ostaa palvelut ulkopuoliselta firmalta joka kerää jatkuvasta dataa Suomessa tapahtuneista autokaupoista. Siis siellä ulkopuolisessa firmassa on joka päivä töissä ihmisiä jotka päivittävät tätä dataa. Mallit on eritelty tarkoin koska niiden vähittäismyyntiarvo on eri saman mallin eri variaatioilla. Yritys on tehnyt tuota yli 10 vuotta. Tullilla ei ole varaa käyttää epäluotettavia lähteitä koska verovalituksia tulisi paljon.

        Hesarin teettämässä puhelinkyselyssä malleja ei eritelty, ei edes bensa ja dieselmalleja keskenään! Ja hinta perustui pyyntihintoihin. Tutkimuksen tulokset olivat pielessä kaikkien automallien osalta. Jälleenmyyntiarvot olivat kaikilla aivan liian suuret.

        Miksi sitten Hesari ei käyttänyt luotettavaa lähdettä? Ehkäpä ei olisi saatu haluttua lopputulosta.


      • näin.se.menee
        asiaa.vielä kirjoitti:

        Tullilla ei ole sinänsä omaa tietokantaa eikä tulli saa edes lain mukaan tehdä verotuksessa ennakkopäätöstä koska autojen vähittäismyyntiarvot elävät jatkuvasti. Tulli ostaa palvelut ulkopuoliselta firmalta joka kerää jatkuvasta dataa Suomessa tapahtuneista autokaupoista. Siis siellä ulkopuolisessa firmassa on joka päivä töissä ihmisiä jotka päivittävät tätä dataa. Mallit on eritelty tarkoin koska niiden vähittäismyyntiarvo on eri saman mallin eri variaatioilla. Yritys on tehnyt tuota yli 10 vuotta. Tullilla ei ole varaa käyttää epäluotettavia lähteitä koska verovalituksia tulisi paljon.

        Hesarin teettämässä puhelinkyselyssä malleja ei eritelty, ei edes bensa ja dieselmalleja keskenään! Ja hinta perustui pyyntihintoihin. Tutkimuksen tulokset olivat pielessä kaikkien automallien osalta. Jälleenmyyntiarvot olivat kaikilla aivan liian suuret.

        Miksi sitten Hesari ei käyttänyt luotettavaa lähdettä? Ehkäpä ei olisi saatu haluttua lopputulosta.

        Miksi pitäisi etsiä jokin yksittäinen malli? Minulle ainakin kertoo merkin luotettavuudesta paljon enemmän kun suurin osa merkin malleista kuten Toyotalla,säilyttää arvonsa parhaiten. Verovalituksia tullille on juurikin tullut kohtuuttoman paljon. Syytä voi vain arvilla. Ei ole mitään syytä epäillä hesarin käyttämän lähteen luotettavuutta, enkä usko että hesarilla olisi mitään intressiä saada jokin merkki muiden edelle. Tulos on varsin uskottava ja looginen kun huomioi Toyotan maineen kestävänä ja huolettomana autona. Esim. Audeihin ja Volkkareihin joutuu aina suhtautumaan varauksellisesti ainakin tsi ja dsg malleihin,
        joista murheita on riittänyt jo monien vuosien ajan. Väkisinkin näkyy pyynti- ja myyntihinnoissa kun ostajat tietävät feikkilaadun merkityksen. Saattaa tulla kalliksi,niinkuin kokemuksesta tiedän.


      • lisää.rautalankaa
        näin.se.menee kirjoitti:

        Miksi pitäisi etsiä jokin yksittäinen malli? Minulle ainakin kertoo merkin luotettavuudesta paljon enemmän kun suurin osa merkin malleista kuten Toyotalla,säilyttää arvonsa parhaiten. Verovalituksia tullille on juurikin tullut kohtuuttoman paljon. Syytä voi vain arvilla. Ei ole mitään syytä epäillä hesarin käyttämän lähteen luotettavuutta, enkä usko että hesarilla olisi mitään intressiä saada jokin merkki muiden edelle. Tulos on varsin uskottava ja looginen kun huomioi Toyotan maineen kestävänä ja huolettomana autona. Esim. Audeihin ja Volkkareihin joutuu aina suhtautumaan varauksellisesti ainakin tsi ja dsg malleihin,
        joista murheita on riittänyt jo monien vuosien ajan. Väkisinkin näkyy pyynti- ja myyntihinnoissa kun ostajat tietävät feikkilaadun merkityksen. Saattaa tulla kalliksi,niinkuin kokemuksesta tiedän.

        Sen takia, että eri mallien eri versioilla on erilainen vähittäismyyntiarvo. Ei niitä voida verottaa miten sattuu. Eli lyhyesti, on siis saatavilla ihan oikeaa tietoa autojen jälleenmyyntiarvoista. Ei tarvitse turvautua Hesarin teettämään hutaisututkimukseen jossa jopa diesel- ja bensamallit sekoitettiin keskenään. Se tutkimus ammuttiin alas heti jo tällä palstalla jopa Toyotan omistajienkin toimesta. Oikeissa tutkimuksissa näkyvät erot ovat hyvin pieniä, prosentin kymmenyksiä. Suositut ja pienet autot säilyttävät parhaiten hintansa. Kenelle sitten merkitsee ne pienet erot varsinkin kun ne vaihtuvat joka kuukausi.

        Toyotalla riittää murheita varsinkin D4D-malleissa, sattuu olemaan huonot kokemukset iytsellänikin Toyotan dieselistä. Myös muut ongelmat ovat suuria.


      • Kallista.on
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        Sen takia, että eri mallien eri versioilla on erilainen vähittäismyyntiarvo. Ei niitä voida verottaa miten sattuu. Eli lyhyesti, on siis saatavilla ihan oikeaa tietoa autojen jälleenmyyntiarvoista. Ei tarvitse turvautua Hesarin teettämään hutaisututkimukseen jossa jopa diesel- ja bensamallit sekoitettiin keskenään. Se tutkimus ammuttiin alas heti jo tällä palstalla jopa Toyotan omistajienkin toimesta. Oikeissa tutkimuksissa näkyvät erot ovat hyvin pieniä, prosentin kymmenyksiä. Suositut ja pienet autot säilyttävät parhaiten hintansa. Kenelle sitten merkitsee ne pienet erot varsinkin kun ne vaihtuvat joka kuukausi.

        Toyotalla riittää murheita varsinkin D4D-malleissa, sattuu olemaan huonot kokemukset iytsellänikin Toyotan dieselistä. Myös muut ongelmat ovat suuria.

        Ei sinulla ole koskaan ollut mitään Toyotaa ja typerät mielipiteesi jostain "huitaisututkimuksista" ovat täysin oma typerä huitaisu kun oma merkkisi ei pärjännyt,niin aina silloin on väärin tutkittu ja väärä tutkija. Toyotan diesel ongelmat ovat suurimpia vain omassa päässäsi. Todelliset kalliit ongelmat ovat jo vuosia olleet Vikavaagenien riesana joista on maailman medioissa juttua riitänyt vaikka muille jakaa. Siinä on suurin syy,miksi vikavaagenien jälleenmyyntiarvot romahtaa vanhetessaan kun ei tiedä ,kumpi kilahtaa,jakopää tai dsg laatikko. Varmasti jokin dieselmalli pitää hintansa paremmin,muta sehan on vain yksi malli monien joukosta joka ei anna kokonaiskuvaa merkin laadusta. Monella alkaa siinä vaiheessa jo hälytyskellot soimaan kun tarjotaan vaihtoautoa jossa on molemmat pommit,TSI ja DSG, ei ainakaan vaikuta hintaan kohottavasti. Luotan edelleenkin Hesarin julkaisemaan laadukkaaseen tutkimustulokseen. Kaikki arvoa ylläpitävät ominaisuudet Toyotassa, kuten merkin suosio,merkkiuskollisuus, laatu ja luotettavuustaportit ja katsastustilastot tukevat tutkimuksen luotettavuutta.


      • lisää.rautalankaa
        Kallista.on kirjoitti:

        Ei sinulla ole koskaan ollut mitään Toyotaa ja typerät mielipiteesi jostain "huitaisututkimuksista" ovat täysin oma typerä huitaisu kun oma merkkisi ei pärjännyt,niin aina silloin on väärin tutkittu ja väärä tutkija. Toyotan diesel ongelmat ovat suurimpia vain omassa päässäsi. Todelliset kalliit ongelmat ovat jo vuosia olleet Vikavaagenien riesana joista on maailman medioissa juttua riitänyt vaikka muille jakaa. Siinä on suurin syy,miksi vikavaagenien jälleenmyyntiarvot romahtaa vanhetessaan kun ei tiedä ,kumpi kilahtaa,jakopää tai dsg laatikko. Varmasti jokin dieselmalli pitää hintansa paremmin,muta sehan on vain yksi malli monien joukosta joka ei anna kokonaiskuvaa merkin laadusta. Monella alkaa siinä vaiheessa jo hälytyskellot soimaan kun tarjotaan vaihtoautoa jossa on molemmat pommit,TSI ja DSG, ei ainakaan vaikuta hintaan kohottavasti. Luotan edelleenkin Hesarin julkaisemaan laadukkaaseen tutkimustulokseen. Kaikki arvoa ylläpitävät ominaisuudet Toyotassa, kuten merkin suosio,merkkiuskollisuus, laatu ja luotettavuustaportit ja katsastustilastot tukevat tutkimuksen luotettavuutta.

        Minulla on ollut kolme Toyotaa. Enää ei tule ensimmäistäkään. Viimeisimmästä hajosi dieselmoottori.

        Kun tehdään tutkimus huitaisemalla ja tulokset ovat aivan erilaiset kuin arvostetuissa tutkimuksissa joita tulli käyttää alkavat hälytyskellot soida. Viimeistään silloin pitää ymmärtää lukea miten tutkimus on tehty.
        Kysyn miten Hesarin teettämä kertaluonteinen tutkimus voi olla luotettavampi kuin ammattilaisten tekemä tutkimus jota päivitetään kaiken aikaa? Ammattilaisten tekemä tutkimus perustuu siis kymmeniin tai satoihin tuhansiin toteutuneisiin kauppoihin ja mallit erotellaan tarkasti. En juuri katsonut miten omat merkkini pärjäsivät, jälleenmyyntiarvolla ei ole vaikutusta autovalintoihini.

        Toyotalla on ollut suuria ongelmia D4D-moottorien kanssa. Myös muita suuria ongelmia on kuten ruostuvuus, takaisinkutsut, erittäin heikot sijoitukset vertailutesteissä jne.

        VW pitää hienosti jälleenmyyntiarvonsa. Tärkeimmässä luotettavuustutkimuksessa eli Saksan tiepalvelutilaston raportissa oli paras konserni. Konserni on innovatiivisin autonvalmistaja, sadat testitivoitot kertovat osaamisesta.

        KIA:lla on suurin merkkiuskollisuus Suomessa.

        Erittäin heikko kirjoitustaitosi kertoo matalasta koulutuksesta. Et varmasti osaa määritellä mikä tutkimus on laadukas. Kehotankin sinua lukemaan Hesarin teettämiä tutkimuksia, Valittuja Paloja, Toyotan asiakaslehteä, Wikipediaa ja Marttakerhojen tutkimuksia. Vältä ammattilaisten insinööriperäiseen tietoon perustuvia raportteja jotka perustuvat puhtaaseen faktatietoon.


      • Arvo.säilyy.parhaiten
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        Minulla on ollut kolme Toyotaa. Enää ei tule ensimmäistäkään. Viimeisimmästä hajosi dieselmoottori.

        Kun tehdään tutkimus huitaisemalla ja tulokset ovat aivan erilaiset kuin arvostetuissa tutkimuksissa joita tulli käyttää alkavat hälytyskellot soida. Viimeistään silloin pitää ymmärtää lukea miten tutkimus on tehty.
        Kysyn miten Hesarin teettämä kertaluonteinen tutkimus voi olla luotettavampi kuin ammattilaisten tekemä tutkimus jota päivitetään kaiken aikaa? Ammattilaisten tekemä tutkimus perustuu siis kymmeniin tai satoihin tuhansiin toteutuneisiin kauppoihin ja mallit erotellaan tarkasti. En juuri katsonut miten omat merkkini pärjäsivät, jälleenmyyntiarvolla ei ole vaikutusta autovalintoihini.

        Toyotalla on ollut suuria ongelmia D4D-moottorien kanssa. Myös muita suuria ongelmia on kuten ruostuvuus, takaisinkutsut, erittäin heikot sijoitukset vertailutesteissä jne.

        VW pitää hienosti jälleenmyyntiarvonsa. Tärkeimmässä luotettavuustutkimuksessa eli Saksan tiepalvelutilaston raportissa oli paras konserni. Konserni on innovatiivisin autonvalmistaja, sadat testitivoitot kertovat osaamisesta.

        KIA:lla on suurin merkkiuskollisuus Suomessa.

        Erittäin heikko kirjoitustaitosi kertoo matalasta koulutuksesta. Et varmasti osaa määritellä mikä tutkimus on laadukas. Kehotankin sinua lukemaan Hesarin teettämiä tutkimuksia, Valittuja Paloja, Toyotan asiakaslehteä, Wikipediaa ja Marttakerhojen tutkimuksia. Vältä ammattilaisten insinööriperäiseen tietoon perustuvia raportteja jotka perustuvat puhtaaseen faktatietoon.

        Minulla on ollut Volkkareita,muutama Toyota, Joitakin Nisssaneita,Volvoja ja Fordeja. Ottamatta mitään kantaa omistamistani autoista, ei ole mitään syytä epäillä Hesarin tutkimustuloksen aitoutta ja puolueettomutta. Ei siihen tarvita minkäänlaista insinööritaitoa että osaa selvittää käytetyjen autojen hintoja. Hesarin teettämässä tutkimuksessa selvitettiin tietenkin sen hetkinen hintataso,eikä kukaan ole muuta väittänytkään. Itse vaan aloit tapasi mukaan venkoilemaan kun ei se tietenkään sinulle kelvannut kun oma merkki ja malli ei pärjännyt. Kyllä silloin pitää tapasi mukaan haukkua kaikki Toyotan omistajat. Mitä minun koulutustasoni vaikuttaa tutkimuksen tulokseen? Vain moukalta voi odottaa henkilökohtaisuuksiin menemistä kun tajuaa että on taas kerran niin väärässä ,mutta ei luovuta vaikka näyttäisi fiksummalta. Mitä vielä tulee väittämääsi ettei huomioitu eri malleja niin siinäkin olit taas niin väärässä kuin vain voi olla. Julkaistussa tutkimuksessa parhaiten säilyttivät arvonsa neljä Toyotan mallia kaikki eriteltyinä. Siis nelosvoitto.
        Ei enempää, eikä vähempää. Eli yksi ylitse muiden. Tajusitko? Tuskin!


      • lisää.rautalankaa
        Arvo.säilyy.parhaiten kirjoitti:

        Minulla on ollut Volkkareita,muutama Toyota, Joitakin Nisssaneita,Volvoja ja Fordeja. Ottamatta mitään kantaa omistamistani autoista, ei ole mitään syytä epäillä Hesarin tutkimustuloksen aitoutta ja puolueettomutta. Ei siihen tarvita minkäänlaista insinööritaitoa että osaa selvittää käytetyjen autojen hintoja. Hesarin teettämässä tutkimuksessa selvitettiin tietenkin sen hetkinen hintataso,eikä kukaan ole muuta väittänytkään. Itse vaan aloit tapasi mukaan venkoilemaan kun ei se tietenkään sinulle kelvannut kun oma merkki ja malli ei pärjännyt. Kyllä silloin pitää tapasi mukaan haukkua kaikki Toyotan omistajat. Mitä minun koulutustasoni vaikuttaa tutkimuksen tulokseen? Vain moukalta voi odottaa henkilökohtaisuuksiin menemistä kun tajuaa että on taas kerran niin väärässä ,mutta ei luovuta vaikka näyttäisi fiksummalta. Mitä vielä tulee väittämääsi ettei huomioitu eri malleja niin siinäkin olit taas niin väärässä kuin vain voi olla. Julkaistussa tutkimuksessa parhaiten säilyttivät arvonsa neljä Toyotan mallia kaikki eriteltyinä. Siis nelosvoitto.
        Ei enempää, eikä vähempää. Eli yksi ylitse muiden. Tajusitko? Tuskin!

        "Hesarin teettämässä tutkimuksessa selvitettiin tietenkin sen hetkinen hintataso,eikä kukaan ole muuta väittänytkään". Ne hintatasot eivät pitäneet paikkaansa lähellekään. Minua ei kiinnosta omien merkkieni ja mallieni pärjääminen tutkimuksessa jossa ei ole totuuden jyvää. Etenkään kun arvon säilymisellä ei ole merkitystä auton valinnalleni.

        "Mitä vielä tulee väittämääsi ettei huomioitu eri malleja niin siinäkin olit taas niin väärässä kuin vain voi olla.". Miten eroteltiin erikokoiset bensa- ja dieselmallit ja niiden eri versiot? Ei mitenkään. Eli olin taaskin oikeassa.

        Otetaanpa tuolta keskustelu:

        Tojo-Köllin kaksi vuotta vanhasta Avensiksesta tarjottiin vaihdossa 23 te. Se oli maksanut 39 te. Eli kaksi vuotta vanhana ja 60 tkm ajettuna hinnasta oli jäljellä 59 %. Hesarin teettämän tutkimuksen mukaan neljä vuotta vanhan ja 60 tkm ajetun Aven hinnasta oli jäljellä 83.4 %. Jokainen pystyi katsomaan nettiautosta, että tuo 83.4 % ei ollut lähelläkään totuutta. Tuo hyvitys on hyvin linjassa tämän ketjun aloittajan kokemusten kanssa.

        Tuossa Tojo-Kölli kertoo:

        "Olisiko tuo tutkimus se EMÄVALHE?

        Kölen tutkimus

        käytetyt = autotalli.com hintapyyntö joka vastannee hyvityksen hintaa

        uusi = Toyota.fi Active varustetaso metalliväri

        2010 60tkm Avensis 2.0D4D LineaSOL n. 21te; -UUSi n. 29te = = -9te 69%

        2010 60tkm Avensis 1.6Valvematic LineaSOL n. 20te; -UUSi n. 29te = -9te 72%

        Käytännössä moni aika ruksaa varusteita, jotka veilä puuttuvat noistakin hinnoista"

        Eli Hesarin teettämässä tutkimuksessa oli Aven kohdalla 12-15 % virhe! Rahassa mitattuna 3.480 € - 4.350 €. Eli tutkimus oli emävalhe. Senhän nyt jokainen kriittinen ja koulutettu ihminen näki kymmenessä sekunnissa.

        Tuossa linkki keskusteluun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12511256/vahan-faktaa-valirahoista-------


      • näin.se.vaan.on
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        "Hesarin teettämässä tutkimuksessa selvitettiin tietenkin sen hetkinen hintataso,eikä kukaan ole muuta väittänytkään". Ne hintatasot eivät pitäneet paikkaansa lähellekään. Minua ei kiinnosta omien merkkieni ja mallieni pärjääminen tutkimuksessa jossa ei ole totuuden jyvää. Etenkään kun arvon säilymisellä ei ole merkitystä auton valinnalleni.

        "Mitä vielä tulee väittämääsi ettei huomioitu eri malleja niin siinäkin olit taas niin väärässä kuin vain voi olla.". Miten eroteltiin erikokoiset bensa- ja dieselmallit ja niiden eri versiot? Ei mitenkään. Eli olin taaskin oikeassa.

        Otetaanpa tuolta keskustelu:

        Tojo-Köllin kaksi vuotta vanhasta Avensiksesta tarjottiin vaihdossa 23 te. Se oli maksanut 39 te. Eli kaksi vuotta vanhana ja 60 tkm ajettuna hinnasta oli jäljellä 59 %. Hesarin teettämän tutkimuksen mukaan neljä vuotta vanhan ja 60 tkm ajetun Aven hinnasta oli jäljellä 83.4 %. Jokainen pystyi katsomaan nettiautosta, että tuo 83.4 % ei ollut lähelläkään totuutta. Tuo hyvitys on hyvin linjassa tämän ketjun aloittajan kokemusten kanssa.

        Tuossa Tojo-Kölli kertoo:

        "Olisiko tuo tutkimus se EMÄVALHE?

        Kölen tutkimus

        käytetyt = autotalli.com hintapyyntö joka vastannee hyvityksen hintaa

        uusi = Toyota.fi Active varustetaso metalliväri

        2010 60tkm Avensis 2.0D4D LineaSOL n. 21te; -UUSi n. 29te = = -9te 69%

        2010 60tkm Avensis 1.6Valvematic LineaSOL n. 20te; -UUSi n. 29te = -9te 72%

        Käytännössä moni aika ruksaa varusteita, jotka veilä puuttuvat noistakin hinnoista"

        Eli Hesarin teettämässä tutkimuksessa oli Aven kohdalla 12-15 % virhe! Rahassa mitattuna 3.480 € - 4.350 €. Eli tutkimus oli emävalhe. Senhän nyt jokainen kriittinen ja koulutettu ihminen näki kymmenessä sekunnissa.

        Tuossa linkki keskusteluun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12511256/vahan-faktaa-valirahoista-------

        Taas niin lapsesllista länkytystä etei viitsisi vastata. Olisiko pitänyt vielä eritellä eri väriset ja kaikki eri varusteilla olevatkin autot. Minulle riittää varsin hyvin kun on eroteltu edes eri mallit, Omani olen käynyt "hinnoittelemassa" ja tiedän , ainakin vähimmäisvaihtoarvon. Aika kaukana on aloittajan provosta. 30% on arvon lasku omassa neljävuotiaassani. Se oli vasta ensimmäisen liikkeen tarjous joka hävisi edellisen kilpailuttamiseni aika reilusti. Eli 70% on ostohinnasta jäljellä. aloitus on niin lapsellinen provo kuin joku vähä-älyinen vaan on keksinyt tänne oksentaa. Ei kai kukaan täyspäinen ala suolipalstalta tosisaan kyselemään että"mitä nyt teen?"Täällä ei sitä hintaa ei kuitenkaan miksikään muuteta. Toyotan vaihtoautohintoja kun katselee ja vertailee muihin, niin ei mitään syytä ole epäillä HS:n julkaisemaa tutkimustulosta.


      • lisää.rautalankaa
        näin.se.vaan.on kirjoitti:

        Taas niin lapsesllista länkytystä etei viitsisi vastata. Olisiko pitänyt vielä eritellä eri väriset ja kaikki eri varusteilla olevatkin autot. Minulle riittää varsin hyvin kun on eroteltu edes eri mallit, Omani olen käynyt "hinnoittelemassa" ja tiedän , ainakin vähimmäisvaihtoarvon. Aika kaukana on aloittajan provosta. 30% on arvon lasku omassa neljävuotiaassani. Se oli vasta ensimmäisen liikkeen tarjous joka hävisi edellisen kilpailuttamiseni aika reilusti. Eli 70% on ostohinnasta jäljellä. aloitus on niin lapsellinen provo kuin joku vähä-älyinen vaan on keksinyt tänne oksentaa. Ei kai kukaan täyspäinen ala suolipalstalta tosisaan kyselemään että"mitä nyt teen?"Täällä ei sitä hintaa ei kuitenkaan miksikään muuteta. Toyotan vaihtoautohintoja kun katselee ja vertailee muihin, niin ei mitään syytä ole epäillä HS:n julkaisemaa tutkimustulosta.

        Mikä kohta oli lapsellista? Väitätkö aloittajan tai Tojo-Köllin juttuja valheeksi?

        Tojo-Köllin tapauksessa kahden vuoden ikäisestä Avensiksesta oli arvoa jäljellä siis 59 % ja hänen ottamissaan kahdessa esimerkissä 69 % ja 72 %. Tojo-Kölli on insinöörismies ja kirjoitti tutkimuksen olevan emävalhe. Arvaa kumman juttuihin uskon enemmän, Köllin vai sinun joka ei ymmärrä autoista enempää kuin sika hopealusikasta.

        Tuo luokkaa 70 % oli lähellä todellista arvoa, Hesarin teettämän tutkimuksen 83.4 % todella kaukana. Mutta usko sinä satuihin jos se helpottaa.


      • Huolestuttaako
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        Mikä kohta oli lapsellista? Väitätkö aloittajan tai Tojo-Köllin juttuja valheeksi?

        Tojo-Köllin tapauksessa kahden vuoden ikäisestä Avensiksesta oli arvoa jäljellä siis 59 % ja hänen ottamissaan kahdessa esimerkissä 69 % ja 72 %. Tojo-Kölli on insinöörismies ja kirjoitti tutkimuksen olevan emävalhe. Arvaa kumman juttuihin uskon enemmän, Köllin vai sinun joka ei ymmärrä autoista enempää kuin sika hopealusikasta.

        Tuo luokkaa 70 % oli lähellä todellista arvoa, Hesarin teettämän tutkimuksen 83.4 % todella kaukana. Mutta usko sinä satuihin jos se helpottaa.

        Satuihinkin fiksu ihminen uskoo ennen kuin suolipalstan trolleihin. Eihän täällä enää muita olekkaan kuin trollit ja "insinöörismiehet". Fiksumpi kansanosa on jo aikoja sitten ymmärtänyt jättää omaan arvoonsa. 83,4 %on täysin mahdollista, koska omastani noin 70% oli sisäänostohinta johon liike lisää oman katteensa.
        Tiedän että muualta olisin saanut vielä paremman tarjouksen. Tutkimuksessahan oli kyse pyyntihintavertailusta. Jos Toyota toimii varmasti kuin junan vessa ja vaihdossakin saa vielä parhaan hyvityksen,niin ei harmita yhtään. Mikä siinä voi olla noin vaikea ymmärtää? Tuskin Audin hintaa yhtään nostaa niiden saksalaisten vanhojen romujen rahtaaminen Suomen markkinoille paljon käytettynä ja mittari rukattuna.


      • lisää.rautalankaa
        Huolestuttaako kirjoitti:

        Satuihinkin fiksu ihminen uskoo ennen kuin suolipalstan trolleihin. Eihän täällä enää muita olekkaan kuin trollit ja "insinöörismiehet". Fiksumpi kansanosa on jo aikoja sitten ymmärtänyt jättää omaan arvoonsa. 83,4 %on täysin mahdollista, koska omastani noin 70% oli sisäänostohinta johon liike lisää oman katteensa.
        Tiedän että muualta olisin saanut vielä paremman tarjouksen. Tutkimuksessahan oli kyse pyyntihintavertailusta. Jos Toyota toimii varmasti kuin junan vessa ja vaihdossakin saa vielä parhaan hyvityksen,niin ei harmita yhtään. Mikä siinä voi olla noin vaikea ymmärtää? Tuskin Audin hintaa yhtään nostaa niiden saksalaisten vanhojen romujen rahtaaminen Suomen markkinoille paljon käytettynä ja mittari rukattuna.

        "Tutkimuksessahan oli kyse pyyntihintavertailusta." No ymmärsit edes tämän mutta et sitä, että Hesarin teettämän tutkimuksen eivät täsmänneet pyyntihintojen kanssa. Lue se Tojo-Köllin kirjoitus. Eli Hesarin teettämällä tutkimuksella voi heittää vesilintua.

        Aloittaja ei mainitse paljonko autostaan maksoi mutta mainitsee, että uusi vastaava maksaa 43 te. Jos tuon maksanut niin arvosta on jäljellä 62.8 %. Erittäin hyvin linjassa Köllin kertomuksen kanssa (hänen kaksivuotiaasta Avesta oli jäljellä 59 %).

        "Jos Toyota toimii varmasti kuin junan vessa". Niin jos toimii. Jos se toimisi niinkuin pitäisi sitä olisi taksissa paljon enemmän. Moni auto on vain paljon parempi kuten vertailutestit selkeästi osoittavat.


      • näin.se.menee
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        "Tutkimuksessahan oli kyse pyyntihintavertailusta." No ymmärsit edes tämän mutta et sitä, että Hesarin teettämän tutkimuksen eivät täsmänneet pyyntihintojen kanssa. Lue se Tojo-Köllin kirjoitus. Eli Hesarin teettämällä tutkimuksella voi heittää vesilintua.

        Aloittaja ei mainitse paljonko autostaan maksoi mutta mainitsee, että uusi vastaava maksaa 43 te. Jos tuon maksanut niin arvosta on jäljellä 62.8 %. Erittäin hyvin linjassa Köllin kertomuksen kanssa (hänen kaksivuotiaasta Avesta oli jäljellä 59 %).

        "Jos Toyota toimii varmasti kuin junan vessa". Niin jos toimii. Jos se toimisi niinkuin pitäisi sitä olisi taksissa paljon enemmän. Moni auto on vain paljon parempi kuten vertailutestit selkeästi osoittavat.

        Kölli saa satuilla ja trollata niin paljon kuin haluaa.Jos minun neljä vuotiaassa on vähintään ostettaessa sisälle liikkeeseen 70% jäljellä niin en nyt ihan kaikkiin satuihin usko. Lisäksi uusi ei ole välttämättä mikään "vastaava" vaan selvästi mukavampi ja vieläkin suuntavakaampi vaikka onkin "facelift". Aika paljon on laatuautoja joita ei juurikaan näy taksessa,mutta Avensista tuskin laadun takia hylätään. Tallinnassa voi käydä vilkaisemassa Kuinka avensis kelpaa taksiin ja Mersut alkavat olla harvassa. Audeja ei juurikaan ja vikavaageneita jonkin verran, pääasiassa taaviskodia,jotka neki vähenemään päin. Siellä taksikin on osa markkinataloutta. Moni auto varmaan on paljon "parempi" riippuu,miten sitä paremmuutta mitataan, Monessa paremmaksi väitetyssä jälleenmyyntiarvo kuitenkin suorastaan romahtaa ja laatu/luotettavuusraportissa voi olla peränpitäjien joukossa. Pajaelämä saattanut käydä tutuksi ,kukkaro kevyeksi ja hermot kireäksi .


      • lisää.rautalankaa
        näin.se.menee kirjoitti:

        Kölli saa satuilla ja trollata niin paljon kuin haluaa.Jos minun neljä vuotiaassa on vähintään ostettaessa sisälle liikkeeseen 70% jäljellä niin en nyt ihan kaikkiin satuihin usko. Lisäksi uusi ei ole välttämättä mikään "vastaava" vaan selvästi mukavampi ja vieläkin suuntavakaampi vaikka onkin "facelift". Aika paljon on laatuautoja joita ei juurikaan näy taksessa,mutta Avensista tuskin laadun takia hylätään. Tallinnassa voi käydä vilkaisemassa Kuinka avensis kelpaa taksiin ja Mersut alkavat olla harvassa. Audeja ei juurikaan ja vikavaageneita jonkin verran, pääasiassa taaviskodia,jotka neki vähenemään päin. Siellä taksikin on osa markkinataloutta. Moni auto varmaan on paljon "parempi" riippuu,miten sitä paremmuutta mitataan, Monessa paremmaksi väitetyssä jälleenmyyntiarvo kuitenkin suorastaan romahtaa ja laatu/luotettavuusraportissa voi olla peränpitäjien joukossa. Pajaelämä saattanut käydä tutuksi ,kukkaro kevyeksi ja hermot kireäksi .

        Jos olet huomannut niin Kölli on täällä kirjoittanut vuosia ja yllä mainitussa tapauksessa rekisteröityneenä. Köllin lukemat täsmäävät sinunkin 70 %:n kanssa, ihan turha luulla, että se se hyvitys pompsahtaa yli 10 % jossain toisessa liikkeessä. Lisäksi on helppo tarkistaa nettiautosta, tuo 70 % on hyvinkin oikea lukema.

        Juurikin heikon laadun, kehnojen ajo-ominaisuuksien ja ala-arvoisen ergonomian vuoksi Avensis ei kelpaa taksiin. Takuu on myös huono. D4D-moottori on oma lukunsa, siinä on pajaelämä tullut tutuksi ja hermot menneet riekaleiksi.


      • näin.se.menee
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        Jos olet huomannut niin Kölli on täällä kirjoittanut vuosia ja yllä mainitussa tapauksessa rekisteröityneenä. Köllin lukemat täsmäävät sinunkin 70 %:n kanssa, ihan turha luulla, että se se hyvitys pompsahtaa yli 10 % jossain toisessa liikkeessä. Lisäksi on helppo tarkistaa nettiautosta, tuo 70 % on hyvinkin oikea lukema.

        Juurikin heikon laadun, kehnojen ajo-ominaisuuksien ja ala-arvoisen ergonomian vuoksi Avensis ei kelpaa taksiin. Takuu on myös huono. D4D-moottori on oma lukunsa, siinä on pajaelämä tullut tutuksi ja hermot menneet riekaleiksi.

        En ala ollenkaan hölmöjen kanssa prosenteista vääntämään mutta kyllä se vaan kilpailuttamalla viime vaihdossakin nousi melkein 20%. Kolme liikettä oli kierroksessa. Ihan täysin uskon noihin prosentteihin koska kysymyksessä on pyyntihinta. Typerää sössöttää jostain heikosta laadusta jos et tarkoita vikavaagentuotteita. VW:ssa laatu ja luotettavuus on erittäin luotettavassa ja laaja-alaisessa otannassa tutkittu toiseksi huonoimmaksi, ennen kuin konserni otti ja huijasi oikein huolella. D4D-moottori on suorastaan huippulaadukas verrattuna vikavaagenin TSI- pommikoneeseen, josta on "vääntöä" riittänyt ympäri maailman kun on maailman lyhyimmän takuuajan ajan kilkuttanut ja sitten kilahtanut. Toyota on samassa saksalaislehden raportissa niittänyt kunniaa sijoittumalla ykköseksi jo seitsemän kertaa. Kai se on sitten ollut väärä tutkimus ja väärä tutkija ja marttakerho ollut avustamassa. Voi silläkin olla vaikutusta arvon säilymiseen. Mene ja tiedä!


      • lisää.rautalankaa
        näin.se.menee kirjoitti:

        En ala ollenkaan hölmöjen kanssa prosenteista vääntämään mutta kyllä se vaan kilpailuttamalla viime vaihdossakin nousi melkein 20%. Kolme liikettä oli kierroksessa. Ihan täysin uskon noihin prosentteihin koska kysymyksessä on pyyntihinta. Typerää sössöttää jostain heikosta laadusta jos et tarkoita vikavaagentuotteita. VW:ssa laatu ja luotettavuus on erittäin luotettavassa ja laaja-alaisessa otannassa tutkittu toiseksi huonoimmaksi, ennen kuin konserni otti ja huijasi oikein huolella. D4D-moottori on suorastaan huippulaadukas verrattuna vikavaagenin TSI- pommikoneeseen, josta on "vääntöä" riittänyt ympäri maailman kun on maailman lyhyimmän takuuajan ajan kilkuttanut ja sitten kilahtanut. Toyota on samassa saksalaislehden raportissa niittänyt kunniaa sijoittumalla ykköseksi jo seitsemän kertaa. Kai se on sitten ollut väärä tutkimus ja väärä tutkija ja marttakerho ollut avustamassa. Voi silläkin olla vaikutusta arvon säilymiseen. Mene ja tiedä!

        "En ala ollenkaan hölmöjen kanssa prosenteista vääntämään mutta kyllä se vaan kilpailuttamalla viime vaihdossakin nousi melkein 20%." Johan jaksat satuilla. Lue ne Köllin jutut tai katso itse Avensiksen hyvitys.

        Autobildin humalaisille tehty ovensuukysely on Hesarin teettämää kyselyäkin hupaisampi. Näitä tutkimuksia tehdään juuri sinun kaltaisillesi jotka eivät osaa kyseenalaistaa mitään vaan nieleisevat syötin ja näköjään koko siimankin.

        VW niittää mainetta mm. Saksan tiepalvelun tilastossa, on ylivoimaisesti innovatiivisin autonvalmistaja, testivoittoja sataa vähän väliä. Kelpaa taksiin, työsuhdeautoksi ja autovuokraamoihin.

        Mutta varsinaisesta aiheesta on eksytty. Eli tuosta Hesarin teettämästä tutkimuksestahan oli kyse. Sinä voit siihen uskoa mutta ei kukaan omilla aivoillaan ajatteleva.


      • näin.se.menee
        lisää.rautalankaa kirjoitti:

        "En ala ollenkaan hölmöjen kanssa prosenteista vääntämään mutta kyllä se vaan kilpailuttamalla viime vaihdossakin nousi melkein 20%." Johan jaksat satuilla. Lue ne Köllin jutut tai katso itse Avensiksen hyvitys.

        Autobildin humalaisille tehty ovensuukysely on Hesarin teettämää kyselyäkin hupaisampi. Näitä tutkimuksia tehdään juuri sinun kaltaisillesi jotka eivät osaa kyseenalaistaa mitään vaan nieleisevat syötin ja näköjään koko siimankin.

        VW niittää mainetta mm. Saksan tiepalvelun tilastossa, on ylivoimaisesti innovatiivisin autonvalmistaja, testivoittoja sataa vähän väliä. Kelpaa taksiin, työsuhdeautoksi ja autovuokraamoihin.

        Mutta varsinaisesta aiheesta on eksytty. Eli tuosta Hesarin teettämästä tutkimuksestahan oli kyse. Sinä voit siihen uskoa mutta ei kukaan omilla aivoillaan ajatteleva.

        Jos joku uskoo johonkin Saksalaiseen ostettuun yhden hinausfirman raporttiin, josta vanhemmat autot on kokonaan karsittu pois, niin kyllä pitää olla hyväuskoinen hölmö. Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ei ota epämääräisiä jonkin hinurifirman maksettuja raportteja vakavasti . Siitä voidaan tehdä juuri sellainen kuin halutaan. Eikä olisi ensimmäinen kerta kun natsi huijaa ja kusettaa.


    • FiksutAutokaupat
    • jotainrajaa

      Mistä olet ostanut 43 keur Avensiksen? Ei sillä hinnalla ole viime vuonna myyty yhtään Avea. Itse ostin viime vuonna Avensiksen 1.8 automaatti farmari 31800 eurolla, sis. talvirenkaat. Oli vielä Active malli, jossa navigaattori, bi-xenonit, Alcantara nahkapenkit yms.

      • JoukoSii

        Avensis
        42 616,22 €
        354,54 € per kk
        Käyttöehdot 

        42616,22 tk 600e talvirenkaat 1500e lohko ja sisätilalämmitin 600e~45200e

        Helposti sain Premium mallin hinnan 45 000e ja puuttuu vielä Eberit ja lisäkevytmetallivanteet talvipyöristä.


    • OikeaHinta

      Uudemman mallisen Premium farkun 2.0 Multid.S listahinta oli 2015 38510€. (sis. Alv ja autovero).
      Activen olisi saanut 33928€.
      Lisävarusteiden hinta nollautuu kaupan ovella ja muutoinkin hinta tipahtaa siinä useamman tonnin, mitä uudempana vaihdat, sitä kalliimpaa.

      • Oikeampi.hinta

        "Lisävarusteiden hinta nollautuu kaupan ovella". Ei ihan noin välttämättä, Kalliiden premiumien kohdalla lisävarusteiden hinta ei nollaudu mutta tottakai putoaa. Avessa varmaan nollautuu.


      • JoukoSii

        38510e maksava Premium Avensis värillä, kevytmetallivanteilla ja takatutkalla yms.(Protection paketti)

        yht.41 970,47 € 349,36 € per kk Hintaan lisätään talvirenkaat 750e (2x alut on jo) ja 600e toimituskulut lämmittimet 600e ~44000e


      • KaivaTarjouksesi
        JoukoSii kirjoitti:

        38510e maksava Premium Avensis värillä, kevytmetallivanteilla ja takatutkalla yms.(Protection paketti)

        yht.41 970,47 € 349,36 € per kk Hintaan lisätään talvirenkaat 750e (2x alut on jo) ja 600e toimituskulut lämmittimet 600e ~44000e

        Hintasi vaihtelee joka kommentissa...


      • JoukoSii
        KaivaTarjouksesi kirjoitti:

        Hintasi vaihtelee joka kommentissa...

        No, jos keskustelua osasit seurata YHTÄÄN, niin huomasit varmaan, että laskelma viittasi tuohon 38510e hintaiseen Avensikseen, listalta löytyi kalliimpiakin. Ei auton arviolaskelmaan tarvitse kuin tässä tapauksessa tuon Toyotan sivun hinnat, johon lisätään perusvarusteet, ja kuten huomaat: 38500e listalla maksavan Avensiksen hinta onkin tuon n. 44000e.
        38510e toimituskulut väri lämpöpaketti talvirenkaat kevytmetallivantein. Näin saat uuden auton TODELLISEN hinnan, josta sitten vähennät sen Sinun vaihdokkisi arvon, jolloin saat niinsanotun välirahan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe