Stadin asunnot /Tapaninkylä / Vihervarpusentie 3-9

Uteliaseetu

Onko kukaan hakenut näihin asuntoihin? Mitä kokoa, millä kokoonpanolla? Oletteko paikanpäällä käyneet katsomassa?

208

7632

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilli2222

      Haettiin suurimpia asuntoja. Neljä lasta ja vanhemmat

      • Uteliaseetu

        Meillä kolme lasta ja myös niitä isoja asuntoja haettu. Oletteko ennestään Hekan asukkaita vai millaisesta tilanteesta asuntoa haette?


    • Lilli2222

      Hekan asukkaita ollaan ja samalta alueelta.

    • sneckt-

      Asutaan myös Hekalla tosin eri alueella, ollaan kyllä asuttu ei nyt ihan tapaninvainiossa mutta saman toimiston alueella joskus aiemmin. Tosin ei se taida vaikuttaa missä asuu kun tiedän useampia tuon Myllypuron alueella hekalla asuvaa työssäkäyvää kuin työtöntä jne. eikä kukaan heistä ainakaan saanut tarjousta sinne Ryynimyllyyn. Tiedä sitten keille ne tarjosivat. Mutta joo, olen käynyt paikan päällä katsomassa tuollakin. Muutamaan asuntoon hakemus jätetty.

      • Uteliaseetu

        snect- minkä kokoinen perhe teillä on ja minkä kokoisesta vaihtoa haette?


    • Mimimkkak

      Me haettiin miehen kanssa kaikkia rivarikolmioita sekä kerrostalo kaksioita ja kolmioita. Perheenlisäystä yritetään, asutaan alueella, ei olla Hekan asukkaita entuudesta. Meillä on nyt tosi kallis asunto. Pienet on mahdollisuudet mutta silti toivo elää.

    • CHjjj

      Haettiin miehen kanssa kaikkia kaksioita. Asutaan tällä hetkellä yksiössä hekalla samalla alueella. Haettu jo pari vuotta isompaa asuntoa... luokitus kiireellinen.

    • Krisse63

      Olen hakenut niitä kahta yksiötä. Asun yksin 74,5 m2 kolmiossa. Tilaa ihan liikaa ja vuokra kova pieneen palkkaan nähden. Hain myös Myllykylän kaksioita mutta ei tärpännyt. Olen ollut ollut parisen vuotta erittäin kiireellinen statuksella ja hakualueena kaikki muut paitsi Länsi-Helsinki.

      • Uteliaseetu

        Pidetään sulle peukkuja! Kyllä olisi aiheellista jos saisit asuntotarjouksen ja samalla vapautuisi suurempi asunto sellaista tarvitsevalle.


      • CHjjj

        Asutko hekalla?


      • Krisse63

        Kyllä, asun Hekalla. 90-luvun alun lamassa rakennettu luhtitalo jossa ei laminaattilattiaa, lasitettua parveketta, liesituuletinta, peltikylpyhuone...asuntoon ei tehty remontteja... Minulle kyllä on kelvannut hyvin, mutta kun nyt olen yrittänyt vaihtoa niin tuntuu täysin mahdottomalta.


      • CHjjj

        No voi hitto... Pidetään peukkuja sulle!


      • KaukoPelto
        Krisse63 kirjoitti:

        Kyllä, asun Hekalla. 90-luvun alun lamassa rakennettu luhtitalo jossa ei laminaattilattiaa, lasitettua parveketta, liesituuletinta, peltikylpyhuone...asuntoon ei tehty remontteja... Minulle kyllä on kelvannut hyvin, mutta kun nyt olen yrittänyt vaihtoa niin tuntuu täysin mahdottomalta.

        Miksei länsi-helsinki kelpaa?


      • Szza

        Onko kukaan hakenut vuokkiniemenkadulta hekan asuntoa?
        Onko tullut tarjouksia hakuaika päättyi 5.6.2017


    • Uteliaseetu

      Nyt on hakuaika päättynyt ja toukokuun loppuun mennessä ilmoittavat valituille. Yhteensä 1789 hakemusta tullut, mikä on yllättävän vähän kun vertaa muihin uudiskohteisiin. Nyt sitten jännäämään miten käy.

      • Lilliii

        Onko kukaan saanut vielä asuntotarjousta? Käsittääkseni myllykylään valitut saivat tarjouksia jo heti maanantaina....


      • Plööh

        En oo ainakaan ite. Tuttu sai myllypuron kämpist maanantaina sillon heti tiedon


      • CHjjj

        Mietin, että jakaakohan ne näitä kämppiä pidemmällä aikataululla kuin myllikää. Kun on vähän pidemmällä toi valmistumispäivä. Muistaakseni niitä eskolantien asuntoja sillon jaettiin monena päivänä, pidemmällä aikavälillä.


    • Krisse63

      Olisiko vuokran suuruus vaikuttanut asiaan. Ainakin pienien asuntojen vuokrat on selvästi isommat kuin mitä oli Myllykylän asunnoissa. Tuskallista :) jännittää koko kuukausi, Myllykylän asunnotkin jaettiin kuitenkin ensimmäisen viikon aikana kun hakuaika oli päättynyt. Muutaman viikon päästä tulee sitten haettavaksi Laajasalon asunnot. Ne ei vaan vaikuta oikein kivoilta.( esim. monessa pienessä vaan ranskalainen parveke, mutta kaikkee tarttee yrittää.

    • Jabba69

      Tarkoititko Krisse63 niitä laajasalon asuntoja, niissä ranskalainen parveke? Olin katsonani ettei näissä Tapaninkylän kaikissa asunnoissa olisi parveketta ollenkaan?

      Luin erästä keskustelua muualta netistä, että ne asukas valinnat sinne Myllykylään on herättäneet pahaa verta niissä Hekalla pidempää asuneissa jotka maksaa vastaavaa vuokraa huonokuntoisemmasta asunnosta kuin mitä tuonne päässeet maksavat uudesta. Toki toi on vain lähtövuokra, ja kyllä ne vuokrat tuollakin nousee plus vesimaksut sun muut siihen päälle mutta kuitenkin. Niitä on monia yhtiöitä joiden asunnot on huonossa kunnossa eikä mitään päätöksiä peruskorjauksesta tehty tai sitten sitä koko ajan siirretään eteenpäin. Peruskorjausta odotellessa korjaavat pitkin hampain vain ne mitä mitä on ihan pakko.

      • Krisse63

        Jep, niitä tarkoitin. Ranskalainen parveke ei kuulosta kivalta kun olen tottunut kasvattamaan partsilla kaikenlaista, perunoista lähtien


    • Krisse63

      Vaikka nyt alkaa olla tilanne se, että kunhan vaan jonkun pienemmän ja vähän halvempi vuokraisen saisi. "Ongelma" vaan se että täytyy olla ekan kerroksen asunto, se ilmeisesti rajoittaa pahasti mun asunnon saantia.

    • Hei-1

      Onko kolmio jossa nyt asut Hekan asunto? Jos on kannattaa tutustua asuntopörssin tarjontaan. Minäkin hain yksiötä tosin vain sitä isompaa. Asun nykyisinkin Hekan asunnossa.

    • Krisse63

      On Hekan asunto ja olen jo usean vuoden ajan hakenut vaihtoa vaihtopörssin kautta sekä Facen suljetun vaihtoryhmän kautta. Vastaillut ilmoituksiin joissa edes yhtään haetaan samantapaista kun mun nykyinen asunto ja myös oma ilmoitus on siellä. Mutta kun asunnon kunto ja varustelutaso ei todellakaan ole uutta vastaava (vaikka ei vuokrakaan) niin vaihtaria ei vaan löydy. Viimeistään peltinen kylpyhuone karkoittaa:) Isännöitsijälausunnon mukaan kuitenkin peruskuntoinen asunto. Onkohan kukaan saanut jo Hekalta tarjousta näistä Tapaninkylän asunnoista?

      • Hei-1

        Huomaan että, sulla on samanlaisia ongelmia löytää vaihtoasuntoa kuin mullakin.
        Täällä vaikuttaa varmaankin myös asunnon peruskuntoisuus sekä sitten sijainti.

        Täälläkin on peruskuntoinen ja täälläkin peltikylppäri. Että, samanlaisia asuntoja taitaa olla useampiakin tiedän tällä itä-helsinki suunnalla ainakin löytyy. Enkä kyllä tähän mitään remonttia ala tekemään vain muita miellyttääkseen. Tähän muuttaja saa tehdä laminaatin asennuksen itse kuin myös muutkin katsomansa sellaiset remontit mitä yhtiö ei pintaremontin puitteissa tee.

        Tässä on kuitenkin asunut ennen mua jokin asunnon kunnosta väliinpitämätön henkilö osa tietysti saatiin pintarempasta korjattua ja niitä on ilmoituksien mukaan korjailtu joiltain osin lisää mutta kylppärissä haisee edelleen tupakka kun ilmeisesti vetänyt röökiä sisällä joka huoneessa. Joka tiettyni kurja katku näin tupakoimattomasta. Keittiön kaapin ovet ovat tippumassa saranoiltaan. Saranat on liimattu kiinni oveen ettei niitä pysty siististi vaihtamaan.
        Ja tässä vain osa näistä...

        Perussiisteinä ja ilman vikoja on asunnot mun muuttojeni jäljiltä jääneet, pois lukien ne mitkä on olleet asunnossa jo muuttaessani sinne eikä yhtiö ole niille mitään tehnyt.


    • Hakija123

      Haettiin kaikkia kolmioita (myös myllypuroon). Hekan kaksio ja perheenlisäystä tulossa. Ei ole vielä mitään kuulunut...

    • Rebecka12

      Osaako kukaan sanoa miten ilmoitus tulee (jos tulee....) s.postiin, tekstarina vai puheluna?

      • Odottaja123

        Samaa miettinyt täällä.. Ja onko jollekkin tullut tietoa esim.että ois luottotietoja tarkastettu?


      • asunnonsaanut

        Ainakin Myllypuron asuntoihin tuli tekstarina ja sähköpostilla heti perään. Tietääkseni luottotiedot tarkistetaan


      • Odottaja123

        Ainakin stadin asuntojen-sivuilla mainitaan, että luottotiedot katotaan.. Mutta mietin tuleeko siitä(kin) ilmoitus? Tietäis, että omaa hakemusta on käyty läpi, heh :)


      • Rebecka12

        Kiitos :) nyt vaan odotellaan ja jännitetään! Voi kun natsais!!


      • Yläkiventie
        asunnonsaanut kirjoitti:

        Ainakin Myllypuron asuntoihin tuli tekstarina ja sähköpostilla heti perään. Tietääkseni luottotiedot tarkistetaan

        Piti tulla sitten tännekki leveilemään vaikka omakin ketju on, tässä sulle hyvä biisi: https://goo.gl/cHHkP8


      • asunnonsaanut

        Olenko sanonut että sain asunnon Myllypurosta? Tiedän vaan että näin on käynyt, t. asunnonsaanut vuosi sitten


    • Krisse63

      Olis niin kiva jos Heka kertoisi sivuillaan milloin ekat tarjoukset lähetetään ja sitten tiedon kun kaikkiin asuntoihin tehty vuokrasopimukset. Työteho kärsii kun vatsa kipeänä jännittää ja seuraa jatkuvasti kännykkää onko tullut tekstaria/sähköpostia

      • Mimimkkak

        Joo niinpä. Vaikka itse olen jo melko lannistunut sen suhteen ettei tulla koskaan saamaan kaupungilta asuntoa, mutta tänne uudiskohteeseen haluaisin vaan niiiiiin paljon. Henkisesti ole täysin varautunut siihen että tarjousta ei tipu, taaskaan. Ollaan vuodesta 2013 oltu jonossa ja haettu jokaiseen uudiskohteeseen lisäksi.


    • Toivossaonhyväelää2

      Perheemme 2 aikuista ja 2 lasta haki neliöitä. Tällä hetkellä asumme VVO:n vuokra-asunnossa (kolmio).

    • Eiakateeminen

      Aika mahdottomalta tuntuu saada näitä asuntoja. Luulen että tähän hakevat "parempaa" porukkaa, tuolla ei ole paljon vuokra-asuntoja ja vieressä kovan rahan rivareita. Myllypuroon ehkä valittiin taviksiakin tuonne ei, vähän sama kuin Arabianrantaan aikoinaan, työsskäkäyville hyvätuloisille menivät.

      Kertokaa jos ja kun saatte tarjouksia niin tietää että voi lakata odottamasta :/

    • Krisse63

      Mistäköhän alueelta tavallinen, työssäkäyvä, pienituloinen saisi asunnon (pienemmän). Itä-Helsingin alueet kävisi ihan hyvin vaikka en ole koskaan siellä asunutkaan.

      • Hei-1

        Väittäisin, ei varmaan sen paremmin miltään alueelta. Kun asut kaupungin asunnossa vaihto varmaan parhaiten onnistuu sen toimiston alueella missä nykyinen asuntosi sijaitsee. Ei Itä-Helsinkiin niin helposti välttämättä onnistu vaihto jos asut toisen toimiston alueella ellei joku sitten asuntopörssin tai vastaavan kautta halua vaihtaa.


    • Uteliaseetu

      Taitaa mennä vähintään ensi viikkoon ensimmäiset asuntotarjoukset :(

      • Rebecka12

        Niin mäkin luulen kun on tällanen pätkäviikko..


    • Krisse63

      Niin taitaa käydä:( Tai sitten kukaan tarjouksen saaneista ei ole tässä viestiketjussa mukana...

    • Varpula

      Toivottavasti alkavat pian jakamaan asunto tarjouksia.
      Onko kukaan teistä hakijoista osallistunut talotoimikunnan toimintaan?

      • Krisse63

        Minä olen.


    • Unelma2010

      Me haimme (mies, minä ja lapsi) asuntoa tuolta, olisi todella unelmakohde meille kun kaiki ystävät ja tukiverkosto asuvat Tapanilassa.Asumme saman kiinteistöyhtiön alueella mutta kauempana ja levottomalla alueella jonka pihapiirissä ei asu muita lapsiperheitä. Olisi ihanaa asua kohteessa jossa olisi talotoimikunta ja muita perheitä joiden kanssa tutustua, lapsilla leikkiseuraa naapureissa jne ja olisi hyvä ympäristö lapselle. Nykyisessä kohteessa ei ole talotoimikuntaa kun ei ole tarpeeksi kiinnostuneita osallistumaan eli ei ole talkoita tms. Itse valmistun syksyllä alalle jossa teen kolmivuortyötä ja mies vakitöissä joten olisi tärkeää tukiverkkojen ja muiden lasten seura lähellä. Lapsen kerho on tuon uuden kohteen vieressä ja käymme siinä leikkipuistossa monta kertaa viikossa kun siellä ovat ne tutut.

      Olen tuosta haaveiuillut jo kun näin rakennustöiden alkaneen viime syksynä, enkä ollut uskoa että siihen tulee Stadin asuntoja. Ja olemme käyneet fiilistelemässä siellä ja hienolta näyttää! Toivottavasti valitsevat ihmisiä jotka todella tuota kohdetta ja asuntoa arvostavat ja tulisi Tapanilan yhteishenkeä tuohonkin kohteeseen. Itselleni on ihan outoa tässä nykyisessä kohteessa se ettei tässä asu muita lapsierheitä kun kuvittelen aina istuvani lapsen kanssa muiden äitien kanssa hiekkalaatikolla ja osallistuvani talkoisiin jne.

    • aurinkoinenm

      Me myös haettiin neliöitä. Olemme lapsiperhe ulkopaikkakunnalta (aika kaukaa) ja toinen meistä jo ollut melkein vuoden Helsingissä töissä. Ei olla saatu vielä tarjousta. Ei tosin muistakaan hakemistamme kohteista :D Mukavaa olisi jos asunnon saisimme ja ihanaa olisi jos olisi muitakin lapsiperheitä niin löytyisi leikkikaverit läheltä :)

      • ruubertti_

        Kannattaa hakea myös muilta asunnonvuokraajilta. Kyllä se helsinkiläisyys valinnoissa painaa osaltaan vaikka ne ei sitä korostakkaan. Aivan samalla tavalla kun olisin halunut muuttaa Espoon tai Vantaan kaupungin asunnoille, niin kysyin mahdollisuuksiani sieltä tuli vastaus, että pitäisi hakea stadilta koska meidän perhe asui jo stadin kämpässä.. Mitään sellaista velvollisuuttahan niillä ei ole tarjota asuntoa ulkopaikkakuntalaiselle. Kun jotkut tuntuvat ajattelevan kun muuttavat tänne kaupunki on nimenomaan se joka heille asunnon muitta mutkitta tarjoaa, ei se niin mee...onhan täälläkin satot ja vvo:t.
        Samoin kun jotkut perheelliset kuvittelee, että heille pitäisi tarjota nimenomaan uusi asunto. Me on asuttu useammassa vanhassa ja tämäkin on vanha asunto. Meillä ongelma on se, ettei kukaan halua muuttaa tälle alueelle vaikka on lapsiystävällinen kauan jo etitty vaihtoa.

        Niille jotka on asuneet vain uusissa tekis hyvä välillä asua vanhassakin asunnossa näkisivät vähän muunlaistakin asumisympäristöä.


      • CHjjj

        Käsittääkseni, jos asuu ulkopaikkakunnalla ja on töissä helsingissä, on sillä jonkunlainen painoarvo.


      • Uteliaseetu

        Joo, kyllä se ainakin niissä kiireellisyysluokituksissa katsotaan kiireelliseksi jos on Helsingissä töissä ja asuu ulkopaikkakunnalla. Varmaan toki vaikuttaa muukin perheen tilanne asiaan. Tai yksineläjän.


      • aurinkoinenm

        Jos Ruubertti meitä tarkoitat niin olemme kyllä asuneet koko ajan näissä "vanhoissa asunnoissa", mutta emme Stadinasunnoilla toki, koska emme Helsingissä asu. En toki tiedä kuinka "hyvää" näissä asunnoissa asuminen on tehnyt kun olemme sairastuneet asunnon vuoksi. :D


      • Totta_joka_Sana
        aurinkoinenm kirjoitti:

        Jos Ruubertti meitä tarkoitat niin olemme kyllä asuneet koko ajan näissä "vanhoissa asunnoissa", mutta emme Stadinasunnoilla toki, koska emme Helsingissä asu. En toki tiedä kuinka "hyvää" näissä asunnoissa asuminen on tehnyt kun olemme sairastuneet asunnon vuoksi. :D

        Eiköhän Ruubertti tarkoittanut niitä jotka on asuneet stadin asunnoilla vain uusissa kohteissa tekisi hyvää asua myös vanhemmissa asunnoissa ;) Ja työpaikka helsingissä ja koti muualla on valinta kysymys, eipä niillä ole mitään velvollisuutta tarjota teille asuntoa etenkään uusista kohteista. Kyllä Helsingistä löytyy riittävästi asuntoja tarvitsevia meitä vaihtajia ja muita jotka tarvitsee asunnon. Tämä on reilu periaate. Ulkopaikkakuntalaiset voivat yhtä hyvin hakea asuntoa myös Satolta tai vvo:lta. Hyvä Ruuberti totta joka sana. Älkää muuttako tänne me ei haluta teitä Helsinkiin :D


      • Wapune
        CHjjj kirjoitti:

        Käsittääkseni, jos asuu ulkopaikkakunnalla ja on töissä helsingissä, on sillä jonkunlainen painoarvo.

        Kyllä lähes jokaisella kunnalla on kaupungin/kunnan asuntoihin etusijalla ne jotka on kirjoilla paikkakunnalla. Miksi nimenomaan kaupungin pitäisi tarjota asunto muualla asuvalle muitakin asunnontarjoajia löytyy. Kun on etuoikeus käydä töissä niin eiköhän silloin varaa maksaa vapaarahoitteisen asunnon vuokra joten sinne vaan hakemusta, eiköhän ne teille nopeasti asunnon järjestä.


      • Jooopajo

        Lastenki hankinta on valinta kysymys


      • CHjjj
        Wapune kirjoitti:

        Kyllä lähes jokaisella kunnalla on kaupungin/kunnan asuntoihin etusijalla ne jotka on kirjoilla paikkakunnalla. Miksi nimenomaan kaupungin pitäisi tarjota asunto muualla asuvalle muitakin asunnontarjoajia löytyy. Kun on etuoikeus käydä töissä niin eiköhän silloin varaa maksaa vapaarahoitteisen asunnon vuokra joten sinne vaan hakemusta, eiköhän ne teille nopeasti asunnon järjestä.

        Voihan se olla niin, että on etusijalla, mutta silti sillä on painoarvoa ja vaikuttaa kiireellisyysluokitukseen.


      • Uteliaseetu

        :D Niin että tervetuloa vaan tänne iloiseen Helsinkiin aurinkoinenm perheineen. Älä välitä näistä ikävistä kommenteista. Työssäkäyviä ihmisiä tänne tarvitaankin ja toivottavasti saatte 4 h ja keittiö asunnon näistä uusista hienoista taloista. Ei niitä asuntoja lapsettomat saa kuitenkaan. Harmi kun joka paikkaan pitää tulla negatiivisten ihmisten kitisemään.


      • CHjjj

        Näimpä! Erittäin lämpimästi tervetuloa! Pidetään peukkuja teille, että saatte asunnon! :)


      • Fattara
        Wapune kirjoitti:

        Kyllä lähes jokaisella kunnalla on kaupungin/kunnan asuntoihin etusijalla ne jotka on kirjoilla paikkakunnalla. Miksi nimenomaan kaupungin pitäisi tarjota asunto muualla asuvalle muitakin asunnontarjoajia löytyy. Kun on etuoikeus käydä töissä niin eiköhän silloin varaa maksaa vapaarahoitteisen asunnon vuokra joten sinne vaan hakemusta, eiköhän ne teille nopeasti asunnon järjestä.

        No kyllä työssä käyvällä olkoon oikeus edullisempaan asumiseen kun sen joutuu kaiken omasta taskusta maksamaan.
        Ne jotka jo valmiiksi ovat sossun ja kelan asiakkaat saavat ihan samat tukensa sinne Vvo sato asuntoihin..


      • 89655444
        Uteliaseetu kirjoitti:

        Joo, kyllä se ainakin niissä kiireellisyysluokituksissa katsotaan kiireelliseksi jos on Helsingissä töissä ja asuu ulkopaikkakunnalla. Varmaan toki vaikuttaa muukin perheen tilanne asiaan. Tai yksineläjän.

        Ne voi hakea työsuhde asuntoa jossa voi asua 7 vuotta.


    • Varpula

      Luulis et ottavat asuntoihin lapsiperheitä kun on valtaosa isoja asuntoja, toivotaan että edes jollain tärppää .. Me ollaan kans alusta asti niit asuntojen rakennustyötä seurailtu, rivari ois unelma, mut kaksiokin kelpaa... Olen kans siinä ihan vieressä lapsuuteni asunut , ois melkein kuin kotiin palaisi :)

    • Rebecka12

      Maanantaina jos alkais jo tapahtumaan ;)

    • Krisse63

      Mäkin niin toivon, että maanantaina kuuluisi jotain, en jaksa uskoa että itselle tulisi "lottovoitto" mutta voisi sitten taas lopettaa haaveilun pienestä asunnosta.

    • YrittänyttäEiLaiteta

      Mekin haettiin kolmioita kokoonpanolla kaksi aikuista ja yksi 7v lapsi. Nykyinen asunto on pieni kaksio. En jaksa uskoa, että saisimme noin hienoa uutta asuntoa, mutta aina pitää yrittää.

    • Krisse63

      Viikonloppu meni äitienpäivä "tohinoissa", mutta nyt taas alkaa jännitys iskeä päälle. Vaikka järki sanoo,että ei toivoa niin silti sitä vaan odottaa "lottovoittoa". Eiköhän maanantaina saa ainakin osa tarjouksen.

      • Uteliaseetu

        Täällä vähän samoissa tunnelmissa. Tällä viikolla toivottavasti alkaa tapahtumaan. Kiva jos joku asuntotarjouksen saanut tulisi kertomaan milloin on viesti tullut.


    • aurinkoinenmm

      Minä en ainakaan ole niin väittänyt, että olettaisin, että meillä olisi etuoikeus asuntoon ulkopaikkakuntalaisina. Meillä on kyllä hakemukset joka puolella, mutta sen ei pitäisi teitä nyt noin kovasti kyllä vaivata. Etuoikeus on käydä töissä kyllä, mutta ei valitettavasti yhden pienellä palkalla perheelle yksityiseltäkään vuokrata välttämättä edes yksiötä ottaen huomioon, että ette voi tietää myös perheemme kuluja, joihin ei itse valitettavasti voi aina vaikuttaa. Joten olemme varmasti oikeutettuja ihan yhtälailla myös näitä asuntoja hakemaan :D Valitettavasti olemme Helsingissäkin asuneet ennenkin ;)

      Noh, ken asunnon saa niin toivon, että menee mukaville lapsiperheille, jotka eivät liikaa huolehdi siitä mistä kukakin tulee ;) Tsemppiä!

      • Vuosaari

        Eiköhän eksytä nyt vähän aiheesta.. Eli onkohan joku saanut tiedon?


      • Lilliii

        Täällä yhä odotellaan. Toivottavasti ei tartte ihan kuun loppuun odotella, on tämä niin piinaavaa. Me siis haettiin kaikkiin rivareihin (2 aikuista vauva) ja nykyinen asunto menossa myyntiin (vuokralla asutaan). Ollaan erittäin kiireellisiä, mutta se kai ei nyt mitään merkkaa. Haettiin myös myllikkään, eikä tärpännyt.


      • RipaHesa

        Tiedän vain helsingin kaupungilla on paljon huonokuntoisia jopa asumiskelvottomiksi terveystarkastajan toteamia vuokra-asuntoja mutta Hekan taholta ei paljon paskaakaan välitä ja asuminen siinä joutuu jatkumaan. Ja jengi sairastaa.

        Ehkä vielä jossain vaiheessa joku bygaa facebook sivun tai vastaavan ja alkaa tuomaan epäkohtia esille oikein kuvien kera....auttaisko julkisuus asiaa mene ja tiedä? Nythän uskalletaan jo liikennetörttöilijöistä julkaista matskua rekisterinumerot ja kuski näkyvillä ehkä tässä seuraava askel?

        Että on ymmärrettävää sikäli kun tilanteen tietää, että vaihtoa odottavat vanhat asukkaat saattavat pahoittaa mielensä jos eivät pääse tarjousta saa. En usko, että se on erityisemmin kehenkään muuhun hakijaan suunnattua.

        Täälläkin hajoaa yks paikka kun toinen saatu jotenkin korjattua. Parempi olisi jos tarjoasivat uuden asunnon nykyisille asukkaille ja tekisivät kunnollisen peruskorjauksen ja tarjoisivat niitä sitten muille asunnon tarvitsijoille vaikka aurinkoinen nimimerkillä kirjoittajalle.


      • Jan001
        RipaHesa kirjoitti:

        Tiedän vain helsingin kaupungilla on paljon huonokuntoisia jopa asumiskelvottomiksi terveystarkastajan toteamia vuokra-asuntoja mutta Hekan taholta ei paljon paskaakaan välitä ja asuminen siinä joutuu jatkumaan. Ja jengi sairastaa.

        Ehkä vielä jossain vaiheessa joku bygaa facebook sivun tai vastaavan ja alkaa tuomaan epäkohtia esille oikein kuvien kera....auttaisko julkisuus asiaa mene ja tiedä? Nythän uskalletaan jo liikennetörttöilijöistä julkaista matskua rekisterinumerot ja kuski näkyvillä ehkä tässä seuraava askel?

        Että on ymmärrettävää sikäli kun tilanteen tietää, että vaihtoa odottavat vanhat asukkaat saattavat pahoittaa mielensä jos eivät pääse tarjousta saa. En usko, että se on erityisemmin kehenkään muuhun hakijaan suunnattua.

        Täälläkin hajoaa yks paikka kun toinen saatu jotenkin korjattua. Parempi olisi jos tarjoasivat uuden asunnon nykyisille asukkaille ja tekisivät kunnollisen peruskorjauksen ja tarjoisivat niitä sitten muille asunnon tarvitsijoille vaikka aurinkoinen nimimerkillä kirjoittajalle.

        Heka vuosaaressa. Ei edes vesirännejä putsata ja remontit tehdää 0% työmoraalilla.


    • höpöhöpöhöö

      Haettiin niihin isompiin neliöihin. Meitä on 2 aikuista ja viisi lasta. Mitään ei ole kuulunut :)

      • Odottaja123

        Uteliaisuuttani kysyn, minkäkokoisessa asutte tällä hetkellä? :)


      • Uteliaseetu

        Millainen asumistilanne teillä on nyt höpöhöpöhöö? Ja muutkin jotka ootte hakeneet?


    • höpöhöpöhöö

      Hekan asusnnossa asutaan ja haetaan isommasta pienempään ja halvempaan.

    • Varpula

      Meillä 65n kaksio, mutta sijainti tosi hankala lapsen tarhan / eskarin ja tulevan koulun ja mun työmatkojen suhteen. Ei ole kovin kiva juoksuttaa pikkusta 2km matkaa aamu 6 et ehditään tarhaan ja töihin, koska bussi menee nykyisen kodin luota niin huonoihin aikoihin.
      Lisäksi meidän tukiverkosto on ihan tien toisella puolella noista vihervarpusen asunnoista, harrastukset Erällä ja Oulunkylässä .
      Meillä kyl kävi mieletön tuuri 3v sitten kun saatiin stadilta edes asunto, että epäilen nytten että onni suosisi... Todella epätodennäköistä että asunto saataisiin, mutta helpottaisi meidän arkea vaan noin 80% jos saataisiin ...

    • Unelma2010

      Meillä on Stadin asunto, mutta myös tukiverkosto, harrastukset (Erä) ja lapsen kerho Vihervarpusentien kohteen toisella puolella. Asumme kolmiossa ja kolmioita tai isoja kaksioita haimme mies, minä ja lapsi. Kirjoittelinkin jo aiemmin että tässä kohteessa ei asu muita lapsiperheitä ja leikkipiha on olematon. Lapsi on kotihoidossa ja sosiaalisten syiden takia haluaisimme ympäristöön joka olisi parempi pienelle lapselle kuin nykyinen paikka. Tulevan kolmivuorotyöni takia lapsi jatkaa kotihoidossa syksyllä, joten olisi tärkeää myös muiden lasten seura ja rauhallinen ympäristö myös oman jaksamisen kannalta.
      Sanotaan nyt suoraan että tässä kohteessa on naapureilla juhlia usein, epämääräistä porukkaa kulkee kaljapulloineen pihoilla, lapsen kanssa ei voi olla omassa pihassa eikä parvekkeella. Haluaisimme paikkaan jossa asuisi ns. normaaleita (mitä nyt tarkoittakaan..), työssäkäyviä, opiskelevia tai vaikka työttömiä perheitä, yhteisöllisyyttä ja pysyvyyttä asukkaissa. Sellaista että lapset voisivat leikkiä pihassa ja aikuiset tuntisivat toisensa suurin piirtein, olisi talotoimikuntaa, talkoita tms. Yritimme perustaa talotoimikunnan tähän yhtiöön mutta meidän lisäksemme ei ollut muita kiinnostuneita joten homma jäi siihen. Tässä on aika suuri vaihtuvuus, johtuneeko siitä, en tiedä.
      Vaihtoa olemme hakeneet ns. perhealueilta, emme tarvitse hyviä liikenneyhteyksiä tai edes palveluita lähelle, kun mies käy kaupassa työmatkan varrella. Ei ole tärpännyt vaihto noille rauhallisemmille alueille vielä, haitarina kaikki 2-4 h väliltä.

      • AkuTehas

        Mitä tarkoitat "perhe-alueilla?" / "Rauhallisemmilla alueilla" ? vaikuttaa, että siitä on kovin erilaisia näkemyksiä riippuen keneltä kysyy. Näistä kun ei vallitse lainkaan yksimielisyys.


    • CHjjj

      Ompa ahdistavaaaa tulis jo tarjouksia.... Jotenki sellanen fiilis ollu alusta asti, että ekat tarjoukset tulis 2vk hakuajan päätyttyä... Tiedä mistä :D onko kellään tullu vielä merkintää asiointikansioon, että luottotiedot olis tarkistettu?

      • Odottaja123

        Tuleeko siitä ilmoitus, jos luottotiedot on tarkistettu? Ei oo tänne ainakaan mitään tullut. On kyllä odottelua.. Voi että!


    • jaaniinniin

      Haimme myös, minä ja mieheni, vauva tulossa ja opiskelijakämpästä joudumme luopumaan kesällä. Myllypuroon tuli haettua myös, mutta ei saatu sieltä mitään. Molemmilla on töitä, mutta emme ole missään erityisen hyväpalkkaisissa hommissa. Olisihan se unelma päästä ihan upouuteen asuntoon, kun on vanhoissa homeisissa luukuissa tullut asuttua aiemmin. En kuitenkaan toivo mitään, sillä täyttä arpapeliähän tämä loppujen lopuksi on.

    • Luottista

      Näkyykö sellaisetkin nykyään asiointikansiosss että luottotiedot tarkastetaan ?

    • Varpula

      Mua vähän jännittää mitenkäs toi kun meillä tulee palkka tyhmästi 10. Pv ja maksan siitä aina vuokran, eli aina about vkon jäljessä .. Olen hekalle asiasta ilmoittanut, mut vaikuttaako se sit taas asunnon saantiin :/

      • Vaihtaja2016

        Kannattaa jatkossa maksaa kuluvan kuukauden vuokran päälle vähän ylimääräistä, niin ajan mittaan pystyt maksamaan vuokran eräpäivänä tai sitä ennen. Ei noista maksuasioista koskaan tiedä vaikuttaako asunnon saamiseen vai ei.


      • Hes-su

        Mä oon ainakin ymmärtänyt, että Hekalla ei vuokran eräpäivä ole siirrettävissä. Joten jos ei muuta niin jonkin pikku lisäsumman saattavat veloittaa? Mulla ei ole koskaan ollut myöhässä pikemminkin hyvässä ajoin ennen eräpäivää maksettuna, joten ei ole tullut ajankohtaiseksi selvittää miten tuossa tilanteessa.


    • Hakijat

      Varmaan menee kun viime viikolla vasta maalasivat kämppiä, ei ne varmaan osaa sanoa milloin ne valmistuu eli eivät voi vielä niitä tarjota. Kovin keskeneräisiltä vaikuttavat, pihat vain yhtä multakasaa toistaiseksi.

      • CHjjj

        Sillon tossa eskolantiellä jengi muutti sisään vaikka oli pihat kesken eikä parkkiksiakaan! Avaimet ne tosin saiki käteen luvattuna valmistuspäivänä klo 12 :D eikä päässy kattomaan asuntoja, kun vasta muuttopäivänä...tais tulla hoppu...


      • Akurajju

        Toisten kohteiden kanssa niillä tuntuu olevan kiireempi kuin toisten. Tässähän niillä on pidempiaika ilmoitella kuin mitä oli esimerkiksi Myllykylän kohteessa.

        by the way, onko sulla tuttuja siellä Eskolantiellä vai ootko niitä jotka vain muuttaa uudiskohteesta toiseen jotta me vanhojen kämppien asukkaat ei vaan mitenkään vahingossakaan päästäis välillä vähän tuoreempaan asuntokantaan vaihtamaan asumaan, alkais se varmaan olemaan jo meidänkin "vuoro" :)


      • CHjjj
        Akurajju kirjoitti:

        Toisten kohteiden kanssa niillä tuntuu olevan kiireempi kuin toisten. Tässähän niillä on pidempiaika ilmoitella kuin mitä oli esimerkiksi Myllykylän kohteessa.

        by the way, onko sulla tuttuja siellä Eskolantiellä vai ootko niitä jotka vain muuttaa uudiskohteesta toiseen jotta me vanhojen kämppien asukkaat ei vaan mitenkään vahingossakaan päästäis välillä vähän tuoreempaan asuntokantaan vaihtamaan asumaan, alkais se varmaan olemaan jo meidänkin "vuoro" :)

        Ihan tässä pikkusessa hekan parvekkeettomassa 80-luvun yksiössä asutaan :D haettiin sillon sinne eskolantielle ja tällänen samallainen keskustelupalsta oli pystyssä. Asutaan tässä kivenheiton päässä niistä taloista. Tuli päivittäin ajettua ohi... Muutama näiltä alueilta sai asunnon sieltä.

        Mistä tiiät, että uudiskohteissa pyörii vaan edellisistä uudiskohteista tulleita? En ole ite ainakaan törmänny sellaseen... Jos joku lukee hekan hima-lehteä joskus, niin niissä on ollu myöhemmin haastattelut uudiskohteisiin muuttaneista. Sielläkin ainakin kaikki haastatellut, jotka on jo asunut hekalla, on tullut vanhoista kämpistä.


      • CHjjj

        ....eikä ne sieltä eskolantieltä varmaa pääsiskään muuttamaan, kun niiden valmistumisesta on alle vuos eli niissä asuvia ei ainakaan tarvitse pelätä, että hakisivat näihin kämppiin:D


    • Mielensäpahoottajat

      Ja eiköhän siel hekalla asunnot jaeta tarpeen mukaan, eikä huvikseen muuttaville? Tuskin saat asuntoa hakemukselle " moi, alkaa nyt tää v2015 valmistunut talo kyllästyttää, tahdotaan tohon 2016 valmistuvaan uusia kohteeseen" .
      Voe voe meidän mielensäpahoittaja kansaa <3

    • nytsittens

      Olen yllättynyt siitä, kuinka suuri osa täällä on Hekan sisäisiä vaihtajia. Heille taisi olla kolmasosa asunnoista, vai oliko tässä kohteessa edes määrätyt asunnot varattu vaihtajille?

      Minusta on sinällään ihan naurettavaa lukea päivittelyä siitä, että kaikkien tulisi ensin asua Hekan vanhoissa kohteissa.. Saisi edes sellaisen! Ollaan haettu hekalta asua KUUSI VUOTTA, mistä vaan ja minkälaista vaan, eikä ainuttakaan tarjousta ole tullut. Olen soittanut ja meilannut, mitään ei ole tapahtunut. Välillä ollaan oltu asunnottomuuden edessä, mutta suuri osa ajasta vaan jouduttu asumaan täysin ylihintaisissa asunnoissa muilla vuokranantajilla. Olen erittäin tietoinen siitä, että monet Hekan asunnot on aivan hirveässä kunnossa, mutta silti niillekkin löytyisi sen 10 000 muuta ottajaa. Tekisin mitä vaan, jos saisimme halvan asunnon, mistä ihan jokainen hekalla asuva saa nauttia. Ja tässä vaihessa kun ollaan kuuden vuoden aikana maksettu vuokraa sellaiset reilu 30t enemmän mitä valtaosa Hekan asunnoissa asuvista pariskunnista, todellakin mietin että ME olemme etusijalla, eikä asuntoa muuten vaan uudempaan vaihtavat. Ja olemme pienituloinen pariskunta, vuokraan menee tällä hetkellä puolet tuloistamme.

      • Krisse63

        En kyllä koe mitenkään nauttivani Hekan halvasta asunnosta kun 2/3 osaa nettopalkasta menee vuokraan. Kun en saa vaihdettua pienempään.


      • nytsittens
        Krisse63 kirjoitti:

        En kyllä koe mitenkään nauttivani Hekan halvasta asunnosta kun 2/3 osaa nettopalkasta menee vuokraan. Kun en saa vaihdettua pienempään.

        Krisse, sinulla on kyllä tosi ikävä tilanne, sitä en kiellä mitenkään! Kyllä kolmio on yhdelle ihmiselle liian iso. Toivon, että sinä saat asunnon tuosta uudiskohteesta :)


      • CHjjj
        nytsittens kirjoitti:

        Krisse, sinulla on kyllä tosi ikävä tilanne, sitä en kiellä mitenkään! Kyllä kolmio on yhdelle ihmiselle liian iso. Toivon, että sinä saat asunnon tuosta uudiskohteesta :)

        Samaa mieltä. Mielummin uudiskohteen asunto menee sitä oikeasti tarvitsevalle, on hekalla tai ei, kuin sellaiselle jonka mielestä hän ansaitsee uuden (ja vielä saman kokoisen) asunnon, koska on asunut hekan "läävässä" niin pitkään.


      • asd1234e

        Toisaalta "nyttensit" onhan se niinkin, ettei kaikki voi asua kaupungin asunnossa. Sama kai se on kenen nimi on vuokranantajan kohdalla soppareissa. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain. Toiset on tarkoitettu asumaan vvo:lla tai sato:lla, toiset säästää rahaa ja ostaa omistusasunnon.

        Ne on ihan faktoja vain, että osa kaupungin asunnoista on huonossa kunnossa ja siitäkin peritään samanlaista vuokraa kuin vaikka äskettäin jaetuista Myllykylän asunnoista jotka on sentään uusia... ei se ihan oikeudenmukaiselta vaikuta. Jollakulla saattaa olla liian iso asunto mutta kyllä ihan kaksioista, peruskorjaamattomista peritään tietyillä alueilla samansortin vuokraa kuin uudiskohteessa. Itsekin hakenut vaihtoa uudiskohteeseen ei vain ole vielä tärpännyt. Olen monenlaisessa asukas toiminnassa mukana ja asukasedustajana erilaisissa systeemeissä ja ollut yhteyshenkilönä eri suuntiin. Että, kyllä nämä Nyttensit tyyppiset joutuu sitten näitä meikäläisiä kriittisiä ääniäkin sietämään meitä täällä Hekan taloissa asuu muitakin entuudestaan.

        Luin muuten toisaalta, että eräs nykyisin Latokartanon uudiskohteeesta pääsee vaihtamaan tuonne Vihervarpusen uudiskohteeseen.


      • nytsittens
        asd1234e kirjoitti:

        Toisaalta "nyttensit" onhan se niinkin, ettei kaikki voi asua kaupungin asunnossa. Sama kai se on kenen nimi on vuokranantajan kohdalla soppareissa. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain. Toiset on tarkoitettu asumaan vvo:lla tai sato:lla, toiset säästää rahaa ja ostaa omistusasunnon.

        Ne on ihan faktoja vain, että osa kaupungin asunnoista on huonossa kunnossa ja siitäkin peritään samanlaista vuokraa kuin vaikka äskettäin jaetuista Myllykylän asunnoista jotka on sentään uusia... ei se ihan oikeudenmukaiselta vaikuta. Jollakulla saattaa olla liian iso asunto mutta kyllä ihan kaksioista, peruskorjaamattomista peritään tietyillä alueilla samansortin vuokraa kuin uudiskohteessa. Itsekin hakenut vaihtoa uudiskohteeseen ei vain ole vielä tärpännyt. Olen monenlaisessa asukas toiminnassa mukana ja asukasedustajana erilaisissa systeemeissä ja ollut yhteyshenkilönä eri suuntiin. Että, kyllä nämä Nyttensit tyyppiset joutuu sitten näitä meikäläisiä kriittisiä ääniäkin sietämään meitä täällä Hekan taloissa asuu muitakin entuudestaan.

        Luin muuten toisaalta, että eräs nykyisin Latokartanon uudiskohteeesta pääsee vaihtamaan tuonne Vihervarpusen uudiskohteeseen.

        Ihan nyt huomion arvoinen juttu, mutta tilannehan on monilla (kuten meilläkin) se, että saton/vvo:n vuokria maksellessa ei paljoa omistusasuntoon säästellä. Ollaan ns täysin jumissa tässä tilanteessa, kun halvempaa asuntoa ei saa mistään ja nykyvuokralla on tuomittu asumaan ikuisesti siinä ylikalliissa asunnossa. Onko se sitten oikein? Ihan nyt käsi sydämellä, onko paskaläävästä parempi kuntoiseen asuntoon haluava jotenkin enemmän asunnon tarpeessa kuin ne tuhannet meidän kaltaiset, jotka elää jatkuvassa taloudellisessa ahdingossa ylikalliin asunnon vuoksi?

        Jos saisin Kontulasta 700€ kaksion, olisin ikionnellinen. Jos saisin uudisrakennuksesta 700€ kaksion, olisin ikionnellinen siitäkin. En saa kumpaakaan, ja samaan aikaan puolet keskustelijoista kitisee huonoista alueista ja harrastusmatkojen etäisyyksistä. Ihan oikeasti ajatellen, kumpi on enemmän sen asunnon tarpeessa - se Hekan sisäinen vaihtaja vai rahavaikeuksissa elävä muualla vuokralla asuva? Ymmärrän hyvin esim. liian suurissa asunnoissa asuvat, tai jos asutaan yksiössä ja lapsia syntyy. Mutta se, onko jonkun turvaverkosto tien toisella puolella ei ole mielestäni mikään kiireellinen syy uuteen asuntoon.


      • kohtaespoolainen

        Kuvitteletko, että kaikissa Hekan asunoissa on edullinen vuokra vrt. alueen hintataso ja että nämä ovat jotain unelmakämppiä? Meillä vuokra suunnilleen sama kuin VVO.lla, jossa ei ollut sosiaalitoimiston tukiasuntoja ja psykoosissa olevat eivät toikkaroineet pihoilla. Asuin VVO:lla 5 vuotta nyt kuvittelemassasi unelmakämpässä 1 vuoden. Meillä vuokra 879 e kk, 1989 rakennetussa kerrostalossa jossa peltibunkkeri vessa,ilman pesutupaa,peruskorjaamaton talo, tuhohyönteisiä,hissitön talo 4 krs, naapurina päihdekuntoutujia. Lähellä Saton kohde jossa pienempi kolmio 920 ekk vuokra, uudempi talo, hissi ja pesutupa. Eli ei paljon eroa jos vertaa siihen asumisen laatu. Mutta, ei ole VARAA muutta, kun asuntojen hakuajat menneet niin että joutuisi maksamaan päällekkäin vuokria. Siksi mielelläni uudiskohteeseen muuttaisin tai Hekan sisällä parempaan jotta en joutuisi maksamaan vuokria kahdesta samaan aikaan.
        Lisäbonuksena tässä ympäristö josta löytyy neuloja ja muuta mukavaa, joten vaikka mielestäsi se on "kitinää"jos haluaa lapselleen turvallisemman ympäristön, meille se on ihan todellinen syy asunnonvaihtoon.
        Kai VVO:lla ja Satollakin on halvempia asuntoja? Esim. juuri Kontulassa kun katselin näytti olevan vapaana asuntoja, vuokrakin oli suht edullinen.Toivon tietenkin, että saat Hekan asunnon vaikka Jakiksesta tai Kantsusta, asustelet siellä lastesi kanssa, ehkä sitten ymmärrät vuoden kuluttua miksi joku haluaa vaihtaa uudiskohteeseen rauhallisemmalla alueella.


      • en-eegen
        nytsittens kirjoitti:

        Ihan nyt huomion arvoinen juttu, mutta tilannehan on monilla (kuten meilläkin) se, että saton/vvo:n vuokria maksellessa ei paljoa omistusasuntoon säästellä. Ollaan ns täysin jumissa tässä tilanteessa, kun halvempaa asuntoa ei saa mistään ja nykyvuokralla on tuomittu asumaan ikuisesti siinä ylikalliissa asunnossa. Onko se sitten oikein? Ihan nyt käsi sydämellä, onko paskaläävästä parempi kuntoiseen asuntoon haluava jotenkin enemmän asunnon tarpeessa kuin ne tuhannet meidän kaltaiset, jotka elää jatkuvassa taloudellisessa ahdingossa ylikalliin asunnon vuoksi?

        Jos saisin Kontulasta 700€ kaksion, olisin ikionnellinen. Jos saisin uudisrakennuksesta 700€ kaksion, olisin ikionnellinen siitäkin. En saa kumpaakaan, ja samaan aikaan puolet keskustelijoista kitisee huonoista alueista ja harrastusmatkojen etäisyyksistä. Ihan oikeasti ajatellen, kumpi on enemmän sen asunnon tarpeessa - se Hekan sisäinen vaihtaja vai rahavaikeuksissa elävä muualla vuokralla asuva? Ymmärrän hyvin esim. liian suurissa asunnoissa asuvat, tai jos asutaan yksiössä ja lapsia syntyy. Mutta se, onko jonkun turvaverkosto tien toisella puolella ei ole mielestäni mikään kiireellinen syy uuteen asuntoon.

        Mitä enemmän sun tekstejä lukee sitä enemmän tyytyväinen ettet asu kaupungin asunnossa vaan asut siellä missä nyt asutkin :) Koeta siis kotiutua ja tehdä olosi siellä
        missä nyt oletkin.

        Ihan turhaa syyttää meitä jotka asutaan kaupungin asunnossa omasta tilanteestasi.

        Mekin ymmärretään, että syylliset asuntojen huonoon kuntoon löytyy yhtiön päästä. Toisaalta näin ollen on perusteltua päästä uuteen kun eivät asioille mitään tee vaikka ovat niistä asioista varmasti tietoisia. Myöskään mahdollinen edellisen asukkaan asunnosta piittaamaton elämäntyyli ei ole nykyisen asunnon perussiistinä ja vioista ajoissa huoltoon ilmoittavan asukkaan vika.


      • nytsittens

        En todellakaan kuvittele hekan kämppien olevan unelma-asuntoja, tiedän täysin missä kunnossa moni niistä on ja missä ne sijaitsevat. Ja tiedän minkälaisia Jakomäki tai Kantsu on, voisin muuttaa niihinkin. En tietenkään väitä, että ensisijaisesti haluaisin muuttaa Kannelmäen huonokuntoiseen peltivessa-asuntoon, mutta voisin tehdä sen halvemman asunnon vuoksi. Haluan vaan eroon tästä nykytilanteesta, mihin olen täysin jumiutunut - kaikki raha menee vuokraan, e Viime syksynä oli Jakomäen täysin peruskorjatut kaksiot vuokrattiin alle 600€ vuokralla. Meillä on nyt vuokra 1200€. Vaikka asuntoa ei olisi korjattukaan, olisi 600€ säästö kuukaudessa niin mieletön, että muuttaisin sillä ihan minne vaan Helsingissä. Satolla ja VVO:lla on varallisuusrajattuja asuntoja, joissa voi olla ihan kohtuuvuokria - niitäkin haettu vuosikausia, eikä ole tippunut asuntotarjouksia.

        Ymmärrän erittäin hyvin sen, että kaupungin asunnoissa on usein paljonkin ongelmia ja en väheksy niitä ollenkaan. En minäkään haluaisi naapurikseni päihdekuntoutujia. Silti muuttaisin sellaiseen, jos saisin sen kaupunkin vuokrahinnoilla. Varmaan 99% hekan isoista kaksiosta maksaa alle 800€, joka on sekin jo 400€ halvempi kuin nykyinen... ei mitään ihan pikkurahoja siis! Tällä hetkellä minun unelma olisi asunto, jonka vuokran jälkeen jäisi vielä rahaa käyttöön muuhunkin kuin pakollisiin peruskuluihin (laskut ruoka). Lupaan kunniasanalla, että jos saan Hekalta asunnon ihan mistä vaan, otan sen, ja asun siinä max. 3v. Sitten ostan sen oman.


      • Vikholmi
        nytsittens kirjoitti:

        En todellakaan kuvittele hekan kämppien olevan unelma-asuntoja, tiedän täysin missä kunnossa moni niistä on ja missä ne sijaitsevat. Ja tiedän minkälaisia Jakomäki tai Kantsu on, voisin muuttaa niihinkin. En tietenkään väitä, että ensisijaisesti haluaisin muuttaa Kannelmäen huonokuntoiseen peltivessa-asuntoon, mutta voisin tehdä sen halvemman asunnon vuoksi. Haluan vaan eroon tästä nykytilanteesta, mihin olen täysin jumiutunut - kaikki raha menee vuokraan, e Viime syksynä oli Jakomäen täysin peruskorjatut kaksiot vuokrattiin alle 600€ vuokralla. Meillä on nyt vuokra 1200€. Vaikka asuntoa ei olisi korjattukaan, olisi 600€ säästö kuukaudessa niin mieletön, että muuttaisin sillä ihan minne vaan Helsingissä. Satolla ja VVO:lla on varallisuusrajattuja asuntoja, joissa voi olla ihan kohtuuvuokria - niitäkin haettu vuosikausia, eikä ole tippunut asuntotarjouksia.

        Ymmärrän erittäin hyvin sen, että kaupungin asunnoissa on usein paljonkin ongelmia ja en väheksy niitä ollenkaan. En minäkään haluaisi naapurikseni päihdekuntoutujia. Silti muuttaisin sellaiseen, jos saisin sen kaupunkin vuokrahinnoilla. Varmaan 99% hekan isoista kaksiosta maksaa alle 800€, joka on sekin jo 400€ halvempi kuin nykyinen... ei mitään ihan pikkurahoja siis! Tällä hetkellä minun unelma olisi asunto, jonka vuokran jälkeen jäisi vielä rahaa käyttöön muuhunkin kuin pakollisiin peruskuluihin (laskut ruoka). Lupaan kunniasanalla, että jos saan Hekalta asunnon ihan mistä vaan, otan sen, ja asun siinä max. 3v. Sitten ostan sen oman.

        Kannattaa lukea "kohtaespoolainen" kommentti. Valitettavasti me ei voida sua täällä auttaa varmaan on tosi monia muitakin samassa identtisessä tilanteessa. Ei ne siellä voi poimia sua muiden edelle vaikka lupaisit kuun taivaalta :)


      • nytsittens
        Vikholmi kirjoitti:

        Kannattaa lukea "kohtaespoolainen" kommentti. Valitettavasti me ei voida sua täällä auttaa varmaan on tosi monia muitakin samassa identtisessä tilanteessa. Ei ne siellä voi poimia sua muiden edelle vaikka lupaisit kuun taivaalta :)

        Joo kyllä mä sen tiedän, ihan yhtälailla kun ei täällä voi auttaa niitäkään jotka harmittelee peltikylpyhuonettaan. Ei kai kukaan niin luulekaan. Itse nostin asian esille vain vastakommenttina sille, että joidenkin mielestä kaikkien pitäisi ensin asua Hekan vanhoissa taloissa ennen kuin "ansaitsee" muuttaa uudiskohteeseen.


      • jerkku-69
        nytsittens kirjoitti:

        Joo kyllä mä sen tiedän, ihan yhtälailla kun ei täällä voi auttaa niitäkään jotka harmittelee peltikylpyhuonettaan. Ei kai kukaan niin luulekaan. Itse nostin asian esille vain vastakommenttina sille, että joidenkin mielestä kaikkien pitäisi ensin asua Hekan vanhoissa taloissa ennen kuin "ansaitsee" muuttaa uudiskohteeseen.

        Vanhoista taloista pitäisi voida muuttaa uudempiin kun vuokrat nousee mutta peruskorjauksesta ei tietoakaan. Ei kai kukaan mistään ansaitsemisesta ole kirjoittanut. Näitä vanhojen talojen ongelmia ei vain uudiskohteissa asuneet voi tietää, jos ovat vaihtaneet vain uudiskohteesta toiseen...ymmärrys lisääntyy kun jos asuu vaihteeksi vähän huonokuntoisemmassa omakohtaisen kokemuksen kautta.

        Mitä se muuten sinua liikuttaa jos asut siellä vvo:n uudiskohteessa eikä peltikylppäriä ole? Vuokra ainoa syy miksi pitäisi saada asunto muualta. Käsittääkseni nämä asiat ei liity mitenkään teihin mene jonnekki vvo:n asukasaktiivien ryhmään keskustelemaan niiden asuntojen korjaustarpeista.


      • SyitäOnMonia
        kohtaespoolainen kirjoitti:

        Kuvitteletko, että kaikissa Hekan asunoissa on edullinen vuokra vrt. alueen hintataso ja että nämä ovat jotain unelmakämppiä? Meillä vuokra suunnilleen sama kuin VVO.lla, jossa ei ollut sosiaalitoimiston tukiasuntoja ja psykoosissa olevat eivät toikkaroineet pihoilla. Asuin VVO:lla 5 vuotta nyt kuvittelemassasi unelmakämpässä 1 vuoden. Meillä vuokra 879 e kk, 1989 rakennetussa kerrostalossa jossa peltibunkkeri vessa,ilman pesutupaa,peruskorjaamaton talo, tuhohyönteisiä,hissitön talo 4 krs, naapurina päihdekuntoutujia. Lähellä Saton kohde jossa pienempi kolmio 920 ekk vuokra, uudempi talo, hissi ja pesutupa. Eli ei paljon eroa jos vertaa siihen asumisen laatu. Mutta, ei ole VARAA muutta, kun asuntojen hakuajat menneet niin että joutuisi maksamaan päällekkäin vuokria. Siksi mielelläni uudiskohteeseen muuttaisin tai Hekan sisällä parempaan jotta en joutuisi maksamaan vuokria kahdesta samaan aikaan.
        Lisäbonuksena tässä ympäristö josta löytyy neuloja ja muuta mukavaa, joten vaikka mielestäsi se on "kitinää"jos haluaa lapselleen turvallisemman ympäristön, meille se on ihan todellinen syy asunnonvaihtoon.
        Kai VVO:lla ja Satollakin on halvempia asuntoja? Esim. juuri Kontulassa kun katselin näytti olevan vapaana asuntoja, vuokrakin oli suht edullinen.Toivon tietenkin, että saat Hekan asunnon vaikka Jakiksesta tai Kantsusta, asustelet siellä lastesi kanssa, ehkä sitten ymmärrät vuoden kuluttua miksi joku haluaa vaihtaa uudiskohteeseen rauhallisemmalla alueella.

        Ja jotkut on valmiita maksamaan hieman enemmän siitä että arjen pyörittäminen lapsen kanssa olisi jotenkin siedettävää ja turvallista !
        Tervetuloa heidän kenkiin jotka kävelee aamulla ennen kello 6 reilun 2km tarhalle ( puhutaan siis 5v lapsesta) ja siitä 2 kulkuneuvon vaihto työpaikalle, pitkät työvuorot ja vuorotyö päälle.
        Kuule kyllä siinä asunnon sijainti, tukiverkosto ja tollaset alkaa vaikuttaa aika paljon.
        Sit pitää kans miettiä että lapsella on turvallinen koulumatka , täällä kun nää lapset tuppaa jäädä kiireisten autoilijoiden alle suojatiellä...
        Naurettavaa alkaa pisteyttää kellä muka oikeus saada asunto perustellen omiin syihin. Jotkut säästää rahaa, jotkut tarvii neliötä tai tahtoo eroon turhista neliöistä, jotkut tahtoo turvata lapsensa koulumatkan. Jokaisella on omat tärkeät motiivit ja niitä siel toimistolla nyt pohditaan et kellä ne painaa vaaka kupissa tarpeeksi .


    • Varpula

      Ekat tarjoukset lähtenyt

      • kohtakoditon

        Varpula, mistä tiedät? Saitko tarjouksen?


    • Korvis

      Me saatiin tänään tarjous neliöstä kerrostalossa, jee! 2 aikuista ja 2 lasta. Asutaan tällä hetkellä Hekan kolmiossa eri alueella.

      • Odottaja123

        Hieno homma, vau :) onnittelut! Vastako saitte tarjouksen? Miten ne ilmoitti? Oliko tullut merkintää että luottotiedot tarkastettu?


    • Krisse63

      Monet saaneet tänään aamulla/aamupäivällä tarjouksen. Ei sitten tärpännyt mulla, tälläkään kertaa:(

      • Vihervarpunen1

        Mistä tiiät?


      • Kertokaahan

        Miten tarjous on lähetetty??


      • Krisse63
        Kertokaahan kirjoitti:

        Miten tarjous on lähetetty??

        Lueskelin suljettua asunnonvaihtajien face-ryhmää. Ilmoitettu tekstari ja sp.


      • mimimkkak
        Krisse63 kirjoitti:

        Lueskelin suljettua asunnonvaihtajien face-ryhmää. Ilmoitettu tekstari ja sp.

        No niinpä tietenkin.. Toivo elää vielä hieman, että jos Hekan ulkopuolisille hakijoille ei olisi ilmoitettu vielä.

        On tää niin naurettavaa kun aina koittaa pitää odotukset tosi matalalla ja silti pettyy kerta toisensa jälkeen vieläkin enemmän :(


      • Vihervarpunen1

        Ok. Ovatko tarjonneet sekä kerros- että rivitaloja jo? Harmi, jos jäät taas ilman :(


      • Krisse63
        Vihervarpunen1 kirjoitti:

        Ok. Ovatko tarjonneet sekä kerros- että rivitaloja jo? Harmi, jos jäät taas ilman :(

        En lueskellut tarkemmin kun harmittaa niin vietävästi. Vaikka tietysti asunnon saaneet ovat myös todella tarpeeseen sen saanut.


      • Näyttöpäätteet
        mimimkkak kirjoitti:

        No niinpä tietenkin.. Toivo elää vielä hieman, että jos Hekan ulkopuolisille hakijoille ei olisi ilmoitettu vielä.

        On tää niin naurettavaa kun aina koittaa pitää odotukset tosi matalalla ja silti pettyy kerta toisensa jälkeen vieläkin enemmän :(

        Myllykylän asuntojen jaossa taisi vaihtajat saada ensin tarjoukset ja sitten muina päivinä muualla asuvat.


      • Miten_moni
        Krisse63 kirjoitti:

        Lueskelin suljettua asunnonvaihtajien face-ryhmää. Ilmoitettu tekstari ja sp.

        Seuraamasi ryhmä taitaa olla sitten sellainen missä ei ole montaa käyttäjää. Kun ei tuolla jonka tiedän ole montaa joka olisi tarjouksesta kertonut. Olisko peräti vain yksi joka haki neliötä. Sitten jokunen muu facebookin ulkopuolella.


      • Rebecka12

        Toivottavasti näin! Peukkuja :)


    • Hakijat

      Yksi siellä ryhmässä on asunnon saanut, oletettavasti sama henkilö joka täällä ilmoitti saaneensa neliön.

      • Krisse63

        Toisessa ryhmässä kaksi saanut tarjouksen. Toivotaan että ovat ainoat ja monta asuntoa vielä jakamatta:)


      • ompas_outoa

        Ompas outoa tiedän 2 ryhmää katselin kirjoitukset. Ainoastaan yksi neliön hakija aktiivisemmassa ryhmässä löytyy joka kertoi saaneensa samasta yhtiöstä myös tarjouksen ja todennäköisesti ottaisivat sen tsj. Sitten on vielä yksi mutta se näkyy kaikille. Ei sillä, että tätä epäilisin mutta ei vaan löytynyt kuin yksi tähän mennessä ja muuta kommentti jotka kysyi minkälainen asunto jne.


    • Varpula

      Luin kanssa facen puolelta kun 1 ilmoitti saaneen tarjouksen , oliko täältä saanut kans 1 tarjouksen ? Viel ois 9 asuntoa Hekan vanhoille ja 18 ei hekalaisille jaossa :D

    • Varpula

      Mitä muita ryhmiä on faces kuin toi sisäinen asunnon vaihto ?

    • Krisse63

      Kuulun yhteen suljettuun ryhmään joka on jäänteitä ajoista jolloin olin aktiivisemmin mukana vuokralaisten jutuissa (ei pelkästään Hekan). Ei sielläkään enää kukaan ole kuullut muista tarjouksen saajista. Auttaisikohan taikausko tarjouksen saamiseen:) Tajusin nimittäin, että sain nykyiseen asuntooni aikoinaan tarjouksen kun olin talvilomalla ja tuli kiire mennä lomalla työpaikalle hakemaan palkkatodistusta. Nyt jään viikon (talvi)lomalle, kerrankin tekisin tämän 1,5 tuntia suuntaansa matkan ilomielin jos nyt kävisi samoin:)

      • CHjjj

        Millaset asunnot ne sai sieltä suljetusta ryhmästä?


      • Krisse63
        CHjjj kirjoitti:

        Millaset asunnot ne sai sieltä suljetusta ryhmästä?

        Kumpikin neliöt. Toinen ilmeisesti ainakin kerrostalosta, kun vielä miettii ottaako sittenkään asuntoa kun on "väärästä" kerroksesta eikä vuokra poikkea paljoa nykyisestä (ei Hekan asukas).


      • Hei-waan
        Krisse63 kirjoitti:

        Kumpikin neliöt. Toinen ilmeisesti ainakin kerrostalosta, kun vielä miettii ottaako sittenkään asuntoa kun on "väärästä" kerroksesta eikä vuokra poikkea paljoa nykyisestä (ei Hekan asukas).

        Ensin laitoit "monet" saaneet tarjouksen. Nyt sitten se monet onkin vain 2 sieltä suljetusta ja yksi tuolta vaihtoryhmästä. Yllättäin suljettu asunnonvaihtajien face-ryhmä onkin jokin yleinen asunnonvaihtajien ryhmä(ei vain Heka) Aika sekavaa sanoisin, oli miten oli meillä on tieto mihin mennessä ilmoittavat.


    • Silviissii

      Taas todellinen asunnon tarvitsija kun ei kerta kerros miellytä ... Olihan ne vuokrat ilmoitettu jo talojen esittelyssä ...

    • ajafbsgbgstv

      Ei ole kuulunut mitään, mutta me ei asutakaan hekalla. Toivossa on hyvä elää, mutta eipä ole koskaan aiemminkaan tärpännyt, niin en usko, että ollaan kovin haluttua materiaalia. Vauva tulossa ja asunto menossa alta.

      • HermansHermanni

        "Emme järjestä asunnonhakijoille hätämajoitusta asunnottomuuden uhatessa. Tällaisissa tapauksissa kannattaa olla yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen. Jotkut seurakunnat tarjoavat hätämajoitusta". Tälläinen vastaus kerran tuli.


    • Krisse63

      Tämä hakija oli kertomansa mukaan päässyt nettiin vasta viimeisenä hakupäivänä ja sitten paniikissa valinnut kaikki kolmiot, neliöt ja viidet huoneet tutustumatta niihin yhtään tarkemmin. Hekalta kun oli sanottu hänelle aikaisemmin että kannattaa laittaa mahdollisimman paljon vaihtoehtoja. Ei vissiin sitten oltu tarkennettu että sellaisia vaihtoehtoja jotka sopivat itselle:). Ei vastaa uteluihin miksi tarttisi toisen asunnon ja kun tarjotaan niin jää miettimään. Harva miettisi sekuntiakaan jos tarjous tulisi. Tai niin ainakin kuvittelen.

      • Justjust455

        Jep, 5 huonetta näissä ei edes ollut ;)


    • Varpula

      Missä niis muka edes on ranskalainen parveke ? Ihan kunnon partsit niis on?!

      • Rebecka12

        Osassa on ranskalainen..


      • Odottaja123

        Ei kaikissa neliöissä ainakaan ollut partsia..


      • Uteliaseetu

        Pohjapiirustusten perusteella kerrostalon 4h kt asunnoissa on ranskalainen parveke, eikä tavallista laisinkaan.


      • Palkki_
        Odottaja123 kirjoitti:

        Ei kaikissa neliöissä ainakaan ollut partsia..

        Juu ei tosiaan ollut, jotenkin erikoinen ratkaisu tänäpäivänä tuo etenkin isommassa asunnossa. Kuinkahan paljon muuten sitä ns. kaapukansalaisuutta noihin muuttaa. Mikä on kohteen kaapukansa kiintiö. Minulle kyllä toi kaapujuttu kertoo enemmän kiihkomuhamettilaisuudesta ja enemmänkin kaavuista luopuminen olisi sopeutumista tähän yhteiskuntaan viestivä suuntaus.


    • Naapurista

      Oon kyl aika paljon niit taloja kiertänyt ja ihan parvekkeet niissä on ?

      • Odottaja123

        Ei kyllä kaikissa oo.. Esim. Ykköskerroksen pikkuasunnoissa kyllä on, mutta neliöissä jotka tulee alepan ja ison tien kulmaan, niissä ei tainnut olla ollenkaan.. Ihmettelen myös ratkaisua, koska luulis kaikilla olevan partsille käyttöä..


      • Rebecka12

        Samoin minä, mutta parvekkeita ei ole tielle eikä Alepan puolelle. Myös piirustukset ja kuvaukset asunnoista kertoo selvästi onko parveke vai ranskalainen parveke.


    • Varpula
      • Odottaja123

        Katoppa pohjapiirustukset.. :)


    • partsijutu

      Tutkin Varpula laittamaasi linkkiä, sieltä löyty tieto jonka mukaan:
      "Kaikissa kerrostaloasunnoissa on parveke ja ylempien kerrosten parvekkeet on lasitettu".

    • Varpula

      Kyl mä. Niit pohjia tutkin kuin pirun raamattua , parvekkeet on vain kahteen suuntaan, en mä sielt sellastakaa asuntoa törmännyt et ei olisi ollut parveketta.
      Toki jos jollain viel on pohjat jäljellä , itsel ei enään ole talles

      • Odottaja123

        Sori aikaisempi tympeä vastaukseni.. Ainakin stadin asuntojen sivuilla näkee vielä kaikki pohjat. Vissiin tuo ransk.parveke luetaan myös partsiksi..? No, ei tästä tän enempää :)


    • Varpula

      No sit menee kuvaus et kaikissa partsi tai terassi ristiin pohjan kanssa, oli siel tosiaan kaks vai kolme kulma neliötä ilman partsia..

    • EhkäJoskusVieläTärppää

      En uskonut enkä usko, että onni voisi osua omalle kohdalle. Haettiin kuitenkin miesystävän kanssa asuntoa tuolta. Itse asun siis pienessä kaksiossa kouluikäisen lapsen kanssa ja mies kimppakämpässä parin muun kanssa. Kova olisi toive päästä saman katon alle...

      • ErkkiP

        Juu, ehkä vielä joskus ja jos yhtään lohduttaa onnistuuhan se saman katon alle pääseminen myös jonkun muun firman tarjoamaan vuokra-asuntoon muuttamalla :) Ja ehkäpä nopeammin onnistuis niin jos on kovakin kiire.


      • EhkäJoskusVieläTärppää
        ErkkiP kirjoitti:

        Juu, ehkä vielä joskus ja jos yhtään lohduttaa onnistuuhan se saman katon alle pääseminen myös jonkun muun firman tarjoamaan vuokra-asuntoon muuttamalla :) Ja ehkäpä nopeammin onnistuis niin jos on kovakin kiire.

        Ollaaan toki haettu pidempään jo myös Saton ja VVO:n kämppiä myös, eipä ole niistäkään tärpännyt. Stadin asuntoihin ollaan oltu jonossa sama aika. Yksityisten tarjoamat kolmiot taas ovat vuokriltaan aivan liian kalliita (monet Saton ja VVOn asunnot myös). Pitää sitä jäädä rahaa ruokaan ja laskuihinkin :)


      • kaikki_suhteellista

        Saahan kai noihin jotain tukia sossusta? :) Kyllä esimerkiks siellä vuokraovi.com välillä edullisempiakin. Eräs kertoi, että newsec yhtiöltä löytyisi edullisia ja yrittäjäin företagare fennia-ilmariselta.


      • EhkäJoskusVieläTärppää

        Eipä meillä ole sossusta iloa, tienataan sen verran että ollaan tuon sossun minimisumman yläpuolella muutamalla kympillä jos maksamme tonnin vuokraa. Yksityisellä ja mainituilla satolla ja vvolla vuokrat ovat usein kalliimmat kolmioissa ja vaikka niissä asuessa tulot jäisivät alle toimeentulotuen minimiin, ei sossu auta juurikin tuosta mainitusta syystä, että vuokran määrä huomioidaan vain tiettyyn summaan asti. Tämä pakottaa pienituloiset työssäkäyvät elämään joko alle toimeentulominimin tai odottamaan ikuisesti kohtuuhintaista vuokra-asuntoa.


    • Hakijat

      Sossusta tukia...höpöä tommonen, asumistukea voi saada kelalta. "normaalina" ihmisenä et tuosta noin vaan sossun listoille pääse, sekin on ihan lottovoitto. Eikä kukaan halua siellä olla kun tienata et voi senttiäkään, jos "normaali" olet. Kolmelle hengelle Helsingissä ne maksaa max. 920e suuruisesta vuokrasta jäävän osuuden asumistukien jälkeen. Tää on fakta.

      • khyyllä

        Varmaan niin onkin mutta fakta se on tämäkin, koskien kaupunkien asuntoja...
        "Emme järjestä asunnonhakijoille hätämajoitusta asunnottomuuden uhatessa. Tällaisissa tapauksissa kannattaa olla yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen. Jotkut seurakunnat tarjoavat hätämajoitusta".


      • vieläjatkoa
        khyyllä kirjoitti:

        Varmaan niin onkin mutta fakta se on tämäkin, koskien kaupunkien asuntoja...
        "Emme järjestä asunnonhakijoille hätämajoitusta asunnottomuuden uhatessa. Tällaisissa tapauksissa kannattaa olla yhteydessä oman kunnan sosiaalitoimeen. Jotkut seurakunnat tarjoavat hätämajoitusta".

        ja tämä...
        "Vapautuvien asuntojen pienen määrän ja toisaalta hakijoiden suuren määrän vuoksi emme pysty tarjoamaan asuntoa kaikille hakijoille".

        Teillä kuitenkin on asunnot tilanne voisi olla aina huonompi, ole onnellinen siitä mitä sinulla on :) Näin ollen ei kannata liikaa laittaa toiveita ja odotuksia tähän, kaupungit on kuitenkin vain yksi asunnontarjoaja muiden joukossa minkä moni jonkun toisen yhtiön asunnossa tuntuu unohtavan. Näin ollen jos on kiire niin silloin asunnon todennäköisesti löytää joltakin toiselta tarjoajalta nopeammin. Ei tämä mitään kettuilua ole vaan näin se asia on, nämäkin on faktoja.


    • Varpula

      Onks kuulunut enempää asunnon saanti tarjouksia ?

      • Rebecka12

        Ei tänne ainakaan :/


      • Lilliii

        Täälläkin on hyvin hiljaista :(


    • Heii-1

      Ei ole kuulunut :/

    • Vihervarpunen1

      voiko oikeesti olla niin, että muutamat ois saanu vaan tarjoukset? Aika outoa.. Tai sitten ne asunnon saaneet ei tuu tänne ilmoittelemaan.. Jos ne jo saaneet on saanu suhteilla ne tarjoukset..?

      • TuskinTäällä

        Uskottavin selitys taitaa tosiaan olla, että ne lähes 2000 asuntoa hakenutta ihmistä ei käy tätä palstaa täällä lukemassa, eikä täällä nyt vain satu olemaan yhtäkään tarjouksen saanutta :D


      • Odottaja123

        Tämä voi hyvin pitää paikkaansa :) ja jos ite saisin tarjouksen, niin en välttämttä sitä täällä kailottelis


      • Heii-1
        Odottaja123 kirjoitti:

        Tämä voi hyvin pitää paikkaansa :) ja jos ite saisin tarjouksen, niin en välttämttä sitä täällä kailottelis

        Niinpä :)


      • Seurailijavaan
        Heii-1 kirjoitti:

        Niinpä :)

        Tääl tosiaan sais vaan vihat lähes niskaan jos onni olisi sattunut osumaan kohdalle - koska aina jollain muulla oli kovempi tarve .. :)


    • Krisse63

      En ole myöskään kuullut enää mistään kautta mitään.

    • Varpula

      Omituista .. Tai sit niit on tarjottu ei some ihmisille :D

    • Hakijat

      Kuka väitti että neliöissä olisi kaikissa "kunnon" parveke? Ranskalainen parveke osassa on ihan selkeästi piirretty pohjakuvaan... Jos lukee että on asunnoissa parvekkeet ne voi olla myös ranskalaiset eli ihan turhanpäiväset.

    • Krisse63

      Veikkaan, että suurin osa asunnon saaneista ei ole kuullutkaan Suomi24 keskustelusta.

      • Varpula

        Joo, de on hyvin mahdollista, itsekin tulin tänne kuulostelee kun luin että täällä joku keskustelu ketju .
        Sisäsil vaihto fb sivuilta kans seuraillut tilannetta, ei hirveämmin kukaan sielkään mainostanut saaneensa asunto tarjousta ..


    • Uteliaseetu

      Eipä tännekään ole tarjousta tullut. Jos tulisi, niin ehkä uskallan tulla kertomaan. Kuun loppuun saakka toivo elää, vaikka vähän hiipuu päivä päivältä :/

    • Olikohan

      Muistaisin lukeneeni jostain, että ne hakemusluvut ei tarkota ns per taloutta vaan, että jos oot hakenu vaikka 10 asuntoa siitä kohteesta se tarkoittaa 10 hakemusta...

      • Olikohan

        ....että siellä ei todellisuudessa ole sitä 1800 hakijaa


      • Varpula
        Olikohan kirjoitti:

        ....että siellä ei todellisuudessa ole sitä 1800 hakijaa

        Eli silloin mä vähensin hakijoita jo sillä max määrällä -20 :D jos se haettujen asuntojen mukaan lasketaan :D


    • höpöhöpöhöö

      jokaisella hakijalla voi olla vain yksi asuntohakemus

    • mimimikk

      Kyllä tää kieltämättä erikoista on, että täällä ei yhtään asuntotarjouksen saaneita pyöri! Varmaan aika normaalia googlata uutta osoitetta ja tämä keskustelu löytyy heti. Toivo elää edelleen, vaikkakin lähes varmasti turhaan.

    • Hakijat

      Joku soittaa sinne ja tivaa asiaa

    • oasidkasdakjsdh

      1,9 % hakijoista saa asunnon. Onnea, jopa suurempi todennäköisyys päästä TEAKiin opiskelemaan kuin tuonne asumaan.

      • xDtrolololol

        Ja sitten vielä mietitte, miksei ne 1,9% käy lukemassa suoli24:n randomkeskustelua aiheesta...


    • ihmettelenminäkin

      Myllykylään oli vielä enemmän hakijoita, ja silti tänne Suomi24:n keskusteluun eksyi aika monta asunnon saanutta.......

      • Ansku_3

        Itse en ainakaan tietolähteenä suomi24 tai wikipedia tyyppisiä paikkoja arvosta kovinkaan korkealle.


    • Ärsyttävä

      Kyllä pännii se että meidän talossa isot asunnot pihoineen on a) aasialaisilla b) afrikkalaisilla c) venäläisillä (vuokraavat kämppää virolaisille/latvialaisille/venäläisille raksaäijille, kokoajan vaihtuu porukka) d) muulla suomalaisvähemmistöryhmällä e) vanhuksilla. Lapsiperheet ahtailevat kaksioissa. Oikeus se on kaikilla suomessa mutta joo...

      • Eitollaseenpaikkaan

        Missä päin näin on?


      • Siismitä

        Mitenhän toikin nyt liittyy tämän keskustelun aloitukseen?


      • Hissindissin
        Siismitä kirjoitti:

        Mitenhän toikin nyt liittyy tämän keskustelun aloitukseen?

        Keskustelu rönsyilee suuntaan ja toiseen näköjään. Ehkä parempi ettei avaa tälläisiä keskusteluja joiden aihe on kuka on saanut asunnon ja minkälaisia jne. Joku hermostuu aina... ja kantaa ikuista vihaa tarjouksen saaneille jos ei itse pääse muuttamaan. Katselee vihaisin suuttunein ilmein kohteen suuntaan aina ohi mennessään.


    • Vihervarpunen1

      Uutta tietoa kellään näiden asuntojen suhteen?

      • Rebecka12

        Ei ole kuulunut mitään edelleenkään.


      • Vihervarpunen1

        Ok. Ainakaan vielä ei myöskään ole tullut tietoa stadin as.-sivuille, että ois asuntotarjoukset lähetetty.


      • Rebecka12
        Vihervarpunen1 kirjoitti:

        Ok. Ainakaan vielä ei myöskään ole tullut tietoa stadin as.-sivuille, että ois asuntotarjoukset lähetetty.

        Tuleeko sinne joku ilmoitus vai?


      • Vihervarpunen1

        No ainakin siellä lukee siitä myllypuron kohteesta, että asunnot jaettu. Käy kurkkaamassa :) oletan että sama koskis tätäkin kohdetta?!


      • Rebecka12

        Totta! En ollutkaan huomannut. Eli odotellaan vielä :) millaista asuntoa olet hakenut ja millainen tilanne sulla/teillä?


      • Vihervarpunen1

        Haettiin neliötä, vanhemmat ja kolme lasta.


      • ramirenzz

        Ei sinne välttämättä tule mitään erityistä ilmoitusta "olemme kaikki
        asunnot jo jakaneet". Vaan on vain luotettava heidän ilmoitukseen mihin mennessä asunnot on jaettu.

        Epäilen, että tuolta asuntoa saan. Itse asiassa löytänyt tuosta kuin edellisestä Myllykylästäkin asioita miksi ei kannata muuttaa muuttaa eikä siten
        harmita vaikka ei tarjousta ei tule. Ei oo oikeastaan ollut yhtään kohdetta
        ylitse muiden ollut. Itse kun kartoitan omalta kannaltani niin hyvät kuin huonot puolet. En muuta minnekkään vain siksi, että kohde on uusi. Jotkut muut kun tuntuu sekoavan uutuuksista ja suinpäin muutetaan :) Ei esimerkiksi huomioida sitä että, vuokra on vain lähtövuokra ja se nousee säännöllisesti myös hekalla.
        Sitten kohta jo asuntopalstalla halutaankin jo pois, näitä on nähty vuosien varrella. Jos vuokra on korkea voipi olla vaikeuksia elämäntilanteen muuttuessa saada vaihdettua kun edullisesta ei välttämättä haluta kalliimpaan. Vuokra kun ei ole neuvottelukysymys vaan sen päättää yhtiö.


      • Rebecka12
        Vihervarpunen1 kirjoitti:

        Haettiin neliötä, vanhemmat ja kolme lasta.

        Me myös neliöitä haettiin. Vanhemmat ja 2 lasta. Peukkuja teille! :)


      • Vihervarpunen1

        Mites teillä/sulla?


      • Vihervarpunen1

        Vastasitkin jo :) saas nähdä kuinka käy..


    • Rebecka12

      Tiistai on toivoa täynnä ;D

    • Uteliaseetu

      Haitteko Rebecka12 ja Vihervarpunen1 kaikkia neliöitä vai ainoastaan niitä suurimpia? Me ollaan haettu vain niitä suurimpia kolmen lapsemme kanssa. Nyt asutaan pienemmässä. Monella varmasti sama tilanne?

      • Vihervarpunen1

        Niitä suurimpia


      • Oliverii

        Soitin sinne asiakaspalveluun kun tein hakemusta ja kysyin että kun hakee esim. kolmiota niin pitääkö kaikki kolmiot lisätä listaan, niin sanoivat sieltä että ei, vaan kun laitat hakemukseen esim sen kolmion niin on mukana kaikkien niiden kolmioden haussa. Eli vaikka olisi hakenut isompaa neliötä niin saattaa saada pienemmän tai päinvastoin.


      • Rebecka12
        Oliverii kirjoitti:

        Soitin sinne asiakaspalveluun kun tein hakemusta ja kysyin että kun hakee esim. kolmiota niin pitääkö kaikki kolmiot lisätä listaan, niin sanoivat sieltä että ei, vaan kun laitat hakemukseen esim sen kolmion niin on mukana kaikkien niiden kolmioden haussa. Eli vaikka olisi hakenut isompaa neliötä niin saattaa saada pienemmän tai päinvastoin.

        Miksi hakemukseen sitten valittiin ne asunnot mistä oli kiinnostunut, eikä esim. rastitettu "kolmio"?


      • Hakijat
        Oliverii kirjoitti:

        Soitin sinne asiakaspalveluun kun tein hakemusta ja kysyin että kun hakee esim. kolmiota niin pitääkö kaikki kolmiot lisätä listaan, niin sanoivat sieltä että ei, vaan kun laitat hakemukseen esim sen kolmion niin on mukana kaikkien niiden kolmioden haussa. Eli vaikka olisi hakenut isompaa neliötä niin saattaa saada pienemmän tai päinvastoin.

        Aijaa mäkin soitin ja kysyin että mites jos on joku tietty asunto mitä toivoo eniten niin sanoi että ruksii kaikki mihin haluaa että ei ne mene "tärkeysjärjestyksessä" vaan kirjoittaa lisätietoihin mikäli ensisijaisesti haluaa juuri jonkun... Aina olen kaikki haluamani rastittanut.


      • Oliverii
        Rebecka12 kirjoitti:

        Miksi hakemukseen sitten valittiin ne asunnot mistä oli kiinnostunut, eikä esim. rastitettu "kolmio"?

        Niin, enempää en tiedä kun ton mitä he sanoivat sieltä. Olisihan se tyhmää et haet vain esim A1 asuntoa mutta se menee jollekin toiselle ja sitten jäätkin ilman koska et ollu lisännyt A2 asuntoa joka olisi samanlainen..


    • Rebecka12

      Kaikkia kerrostalo neliöitä haettiin.

    • Rebecka12

      Onko mitään uutta tietoa? Onko asunnot jo jaettu?

      • Uteliaseetu

        Hiljaista on :/ Vielä melkein 2 viikkoa jäljellä ilmoitettua tarjousaikaa.


      • Eikiva

        Tiedustelin tänään että missä vaiheessa valinnat on ja onkohan oma hakemus käsitelty jo näissä kohteissa niin sanoivat että kaikille valituille on jo ilmoitettu, eikä siis osunut onni meihin tällä kertaa..


    • Uteliaseetu

      Minäkin soitin Stadin asunnoille ja asukasvalinnat on tosiaan tehty ja valinnoista on ilmoitettu jo.

      • Vihervarpunen1

        Kiitos tiedosta :) eipä tarvii "odotella" viestiä enää siis. Jostain muualta sitten odottelemaan. Onnea asunnon saajille ja muille tsemppiä asunnon hakuun. :)


    • Rebecka12

      Ei onni potkaissut täälläkään :( höh! Harmittaa, mutta ehkä jotain parempaa sitten nurkan takana! Onnea kaikille asunnon saaneille :)

    • Joel2

      Se on sitä Heka asumista parhaimmillaan kun on jatkuva yskä itsellä ja lapsella. Sitten kun soitat että jotain on pielessä tulevat pintakosteusmittarilla toteamaan kaikki kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe