Äiti-koivummekin elää...

sus.morsian

Vahvat lehtisilmut jo ´katukoivussamme´, auringon puolella elellyt on.
Toisilla meistä on jakaa muillekin elämän voimaa, onko se tätä kohtuuttomasti elämistä. Mietin ihan syvästi tänä aamuna tuolla toisessa ketjussa mainittua ´kohtuudella´ elämistä, mitä se on, vain puoliksiko elää.
Ja ahah....tulipa mieleeni Jevtusenkon runo En tahdo puolikasta, en nyt muista tarkempaan sanoja, mutta katsonpa jos löydän sanat.
Kaunis oli tämän toukokuun ensimmäisen päivän aamu, tummansininen taivas, mutta kummasti ovat linnut vielä aivan hiljaa. Ovi auki minulla ulos.

13

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jevtushenko:

      Ei, minä en tarvitse puolikasta
      anna minulle kokonainen maa ja taivas
      meret ja joet ja vuorten harjanteet minun,
      en suostu jakamaan.

      - Ei, minua et puolikkaalla helli elämä,
      kaikki kokonaan, minä jaksan.
      En minä halua onnen puolikasta
      enkä myöskään murheen puolikasta tahdo.

      Haluan puolet tyynystä vain,
      jolla hellävaroen poskeasi vasten
      avuttomana tähtenä,
      putoavana tähtenä
      kädessäsi hohtaa sormus.

      Ei, minä en tarvitse puolikasta
      anna minulle kokonainen maa ja taivas
      meret, joet ja vuorten harjanteet
      minun,
      en suostu jakamaan.

    • pelipömpeli

      pidä vaan kaikki itselläs, minulla on kaikki omaT.
      on joet, purot, ja valtaisat virrat vuoret ja huiput jäätikköineen ja oma tahtO

    • Kohtuuden-ystävä

      Kohtuuttomasta kohelluksesta ei ole mitään ihailtavaa. Eikä siinä paljon muita ajatella eikä muille jää jaettavaa. Kaikki heti minulle , itsekkyyttä se on.

      • jakolasku

        Yleensä nämä kohtuuttomat koheltajat menestyy.
        Viis siitä keväistä on aurinko paistaa linnut karjuu. Luonto heräilee toissa iltana satoi railakkaasti.
        Jotkut potee tänään ja huomenna kohtuullista tai kohtuutonta krapulaa. Oma on valintansa.
        Koulussa oli moni asia kohtuuton kohdallani.
        Puolinaista elämää voi elää avioliitossa jossa kaikki sujuu kun ukko/akka käskee sekin on kohtuutonta. Siinä toinen elää puolikasta elämää.

        Ainakin kohtuullista Vappua kaikille!


      • jjoutava
        jakolasku kirjoitti:

        Yleensä nämä kohtuuttomat koheltajat menestyy.
        Viis siitä keväistä on aurinko paistaa linnut karjuu. Luonto heräilee toissa iltana satoi railakkaasti.
        Jotkut potee tänään ja huomenna kohtuullista tai kohtuutonta krapulaa. Oma on valintansa.
        Koulussa oli moni asia kohtuuton kohdallani.
        Puolinaista elämää voi elää avioliitossa jossa kaikki sujuu kun ukko/akka käskee sekin on kohtuutonta. Siinä toinen elää puolikasta elämää.

        Ainakin kohtuullista Vappua kaikille!

        Kohtuuttomasti elävä voi parisuhteessa olla hyvinkin kohtuullinen eikä ollenkaan jakele määräyksiä tai vartioisi mitä kokonainen puoliso kirjoittaa, eikä arvostele mitä hän on kirjoittanut. Olen käsittänyt asian kuuluvan luottamukseen, sillä joissakin tapauksissa ihmiseen voi luottaa.


      • einar...ei.kestäisi

        jjoutavan lieka on 300 m


    • jakolasku

      Joo eipä ole tarvinnut vahtia toisen osapuolen tekemisiä. Eksäni hommia piti vahtia varsinkin avioliiton loppuvaiheessa. Tyyppi valehteli ja kusetti yhtä jos toista. Tällaiset asiat ei kuulu nykykuvioon.
      Avo tai avioliitto ei toimi jos ei voi luottaa lähi-ihmiseen. Sehän on kohtuutonta jos luotto karkaa.

      • jaa.niinkö

        Vai on Laiska-lasse jättänyt vaimosa
        ei ois siittäkkää uskonu
        non nyt on susilla vaihosta toivoo


      • Sitäonliikkeell

        Ensin sanot ettei ole tarvinnut vahtia ja sitten että piti vahtia . Jompikumpi on vale.


      • jakolasku
        jaa.niinkö kirjoitti:

        Vai on Laiska-lasse jättänyt vaimosa
        ei ois siittäkkää uskonu
        non nyt on susilla vaihosta toivoo

        Kylläpä taas on kivaa mollata kahta persoonaa. Ilkeys on ikävä sairaus ehkä peräti ongelma lipputangon päässä!


      • Noiden

        valehtelu on täällä jokapäiväistynyt ...

        noiden eräitten osalta


    • kyselyt-jatkukoon

      ja jos on tyytyväinen eikä kerro täällä jokaisen tupakan sytyttämistä
      niin jo aletaan kyselemään ---mitä teit tai teet....onko tullu käytyä bubeissa.....
      onko ollu naista / miestä / olwetko saanut ruokaa

      • Juopo

        Onhan juopoksikin sanottu, miksei saa pubi käynnit kertoa että saatte tilastot tehtyä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe