Hinnoissa eroa?

Porilainenvshesalainen

17

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NJDORKLLSJA

      Porin halvin ja stadin kallein?

      • Pohjalaine

        Taitaa kuiteskii olla ratilla halavinta


      • Tee-se-itse

        Kyllä se on halvin ihan ite tekemällä ilman välikäsiä. Kun tekee ite, niin saa mitä sattuu tulemaan ;)


    • rahansiirtoako

      Samalla koululla Helsingissä hinta 400€ kalliimpi kuin Uudessakaupungissa eli taas siirretään rahaa pikkukaupunkiin.

    • PLKOMGVC

      Haaga on kallis.

    • KartElli

      Jos on samat hinnat, niin on kartelli ja jos on eri hinnat, niin taas itketään. Mihin te olette tyytyväisiä?

      • "Mihin te olette tyytyväisiä?"

        Siihen että B-kortin hintana alimmillaan se 700€ ja ylimillään tonni :)


      • HopiHopiHop
        Bussissa kirjoitti:

        "Mihin te olette tyytyväisiä?"

        Siihen että B-kortin hintana alimmillaan se 700€ ja ylimillään tonni :)

        Joko sulla on se oma autokoulu?


      • HopiHopiHop kirjoitti:

        Joko sulla on se oma autokoulu?

        Kyllä siitä sitten lehdissä lukee kun se "toimitilaton" autokoulu aloitetaan ja korttia myydään halvalla ja ajotunnitkin voi varata ja perua vaikka netissä keskellä yötä


      • HopiHopiHop
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä siitä sitten lehdissä lukee kun se "toimitilaton" autokoulu aloitetaan ja korttia myydään halvalla ja ajotunnitkin voi varata ja perua vaikka netissä keskellä yötä

        Miksi sinun yrityksestäsi kirjoiotettaisiin lehdissä? Kyseisiä autokouluja on jo, mutta ei niistä ole lehdissä mitään juttuja.


      • HopiHopiHop kirjoitti:

        Miksi sinun yrityksestäsi kirjoiotettaisiin lehdissä? Kyseisiä autokouluja on jo, mutta ei niistä ole lehdissä mitään juttuja.

        Mitäs nyt Haagassa ahdistaa??? Olisiko aika irtisanoa sen toimitilan vuoksasopimus ja myydä korttia 700 eurolla :D

        Ainiin mutku ne ajovastusteet pitää vaihtaa jossain ja sosiaalitilat... Sori unohtus


    • Laskutoimitus

      Olen lueskellut tätä sivustoa viime aikoina, koska kohta on ajankohtaista ilmoittaa kuopukseni johonkin autokouluun. Itse en opeta ja mihinkään ratti.fi opettajan käsiin en uskalla tytärtäni laittaa.
      Vaikka osaisinkin itse opettaa, niin en voi ottaa sitä vastuuta, jos minulta jää jotain tärkeää opettamatta ja tyttäreni ajaa sen takia vakavan kolarin. Pinnalla olevaan ratti.fi-kouluun en kuuna päivänä ilmoittaisi omaa lastani. Opettajasta ei kukaan voi mennä takuuseen.

      Ajattelen hintoja omalla järjellä ja tulen vielä tottakai laittamaan tarjouspyynnön kaikille paikallisille autokouluille.

      Tahdoin kuitenkin kirjoittaa tänne, koska tuntuu tuo hintakysymys olevan nyt suurin asia ja turvallisuudesta ei juurikaan puhuta.
      Siksipä vertaan hintoja ihan eri aloilta.

      Viimeksi kun itse kävin parturissa, niin maksoin n. 15-minuutin työstä 23€. Jonotin fyysisesti parturiin puolisen tuntia ja minunkin jälkeeni sisälle tuli odottavia asiakkaita. Hyvä asia parturille.
      Eli tunnin töistä noin 80€. Tuntui ensin kovalta maksaa tuo hinta noin lyhyestä ajasta.
      Mutta kun mietin yrittäjän kuluja, niin eihän se mikään paha hinta olekaan. Auton huolto maksaa suunnilleen saman tunnille ja mikä tahansa ammattimies ottaa myös tuon.
      Eroa on vain se, että parturi möi minulle shampoota. Auton huollossa minulle myytiin tarvikkeita ja varaosia. Niitä kukaan ei myy ilman katetta. Ja käsittääkseni autokoulut eivät myy muuta kuin työntekoa, joka suomessa on vaan tehty niin kalliiksi. Kalliiksi siksi, että yhteiskunta pyörisi ja meillä kaikilla olisi perusturva sairaanhoidossa, vanhustenhoidossa yms.
      Siis jos auton huoltoliike tai parturi ottaa bruttona 19 18 tunnin hinnan ( = autokoulun ajankäyttö ), niin se tekee noin 2950 -.

      Päädyn vaan siihen, että jos joku myy autokoulukurssiaan noin reiluun tonniin tai alle tuhannenkuudensadankin, niin alan epäillä ensinnäkin yrityksen rehellisyyttä ( vrt. Kreikka ) ja myös opetuksen tasoa. Mistä me loppujenlopuksi tingitään? Liikenteen turvallisuudesta, maksetuista kuluista yhteiskunnalle vai omien lastemme tulevaisuudesta.
      En tahdo provosoida ketään puollustamaan tai mollaamaan ketään yrittäjää olipa ala mikä ala, mutta minusta näin vain on.
      Hintoja saadaan tasan varmaan alaspäin joka alalla, mutta millä seurauksilla? Kannattaa miettiä asioita ehkä hieman eteenpäinkin.

      • Nimmarinen

        Hieno kirjoitus.Kiva huomata, että tätä palstaa lukee myös sinun kaltaiset ihmiset, jotka osaavat ajatella kokonaisuuksia. Autokouluala ei suinkaan ole ainut ala, jossa kiinnitetään liikaa huomiota vain ja ainoastaan hintaan laadusta välittämättä.


    • exexex

      Ajokortin hinta muodostuu autokoululiiton ja autokoulujen halusta lisätä opetusta! Miksi? Rahan takia!

      • ainaeivoivoittaa

        Joku ei noin katketa, kapeakatseinen kusipää vois jopa aatella toivetta: Turvallisempi liikenne meille kaikille


      • järjestelmäeitoimi

        Jos ajo-opetus olisi hyvä bisnes, olisivat isot firmat autokoulujen omistajia. Käytännössä autokouluja omistavat liikenneopettajat ja keskiarvo autokoulussa opettajia on noin 2 - 3. Yritykset ovat pieniä, koska suuri osa opettajista perustaa oman autokoulun ja tekee työtä itselleen. Työpäivä venyy helposti 12 tuntiin ja usein kuutena päivänä viikossa (tosin yrittäjänä kaikesta tehdystä työstä ei saa tuloa). Tosin varmasti moni muukin yrittäjä tekee vastaavanlaista työpäivää.

        Tottakai nyt lähiaikoina on syntynyt joitain yrityksiä, joiden tavoitteena on rahan teko työn laadusta ja liikenneturvallisuuden kehittämisestä välittämättä. Autokoululiitto ei vaikuta autokoulujen hintoihin millään tavoin. Hinnat yrittäjä saa päättää täysin itsenäisesti ja halutessaan myydä niin halvalla kuin haluaa. Harva jaksaa yrittäjänä muutamaa vuotta kauempaa. Moni palaakin takaisin aikaisempaan työhönsä ennen liikenneopettajan töitä lähinnä taloudellisen tilanteen vuoksi, vaikka saattaisi ollakin hyvä liikenneopettaja.


      • järjestelmäeitoimi kirjoitti:

        Jos ajo-opetus olisi hyvä bisnes, olisivat isot firmat autokoulujen omistajia. Käytännössä autokouluja omistavat liikenneopettajat ja keskiarvo autokoulussa opettajia on noin 2 - 3. Yritykset ovat pieniä, koska suuri osa opettajista perustaa oman autokoulun ja tekee työtä itselleen. Työpäivä venyy helposti 12 tuntiin ja usein kuutena päivänä viikossa (tosin yrittäjänä kaikesta tehdystä työstä ei saa tuloa). Tosin varmasti moni muukin yrittäjä tekee vastaavanlaista työpäivää.

        Tottakai nyt lähiaikoina on syntynyt joitain yrityksiä, joiden tavoitteena on rahan teko työn laadusta ja liikenneturvallisuuden kehittämisestä välittämättä. Autokoululiitto ei vaikuta autokoulujen hintoihin millään tavoin. Hinnat yrittäjä saa päättää täysin itsenäisesti ja halutessaan myydä niin halvalla kuin haluaa. Harva jaksaa yrittäjänä muutamaa vuotta kauempaa. Moni palaakin takaisin aikaisempaan työhönsä ennen liikenneopettajan töitä lähinnä taloudellisen tilanteen vuoksi, vaikka saattaisi ollakin hyvä liikenneopettaja.

        Totta, koska oppilaita löytyy vaikkapa keskellä yötä jos halutaan niin vuorot tyyliin ma-la 12h päivässä ja jokatoinen viikko vapaata on erittäin haluttuja ja järkeviä...

        Tuo siis opettajien osalta

        Omistajalle jää itselleen noin kymppi tuntia kohden (ajo/teoria) eli jos teoriatunnilla on vaikkapa 30 oppilasta, yrittäjä saa tunnista noin 300€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe