TURHAA SYYTÖSTÄ

Separatisti

Kokouksessa kirkon kannattajilta turhaa syytöstä oli myös se, kun he raakkuvivat esikoisten tulleen niin "hyviksi" etteivät voi mennä samaan ehtoollispöytään "suruttomien ja kirkon pappien" kanssa!?!?!?

Sehän on päin vastoin!

Rukoushuoneen ehtoolliselle on tervetulleita kaikki, kirkkoon vain kirkon jäsenet!!!

83

2191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä_ei_ihan

      HALUAISNPA NÄHDÄ, KUN SINNE RUKSALLE TULISI TAVISKRISTITTYJÄ HATUISSAAN JA KRAVATEISSAAN EHTIOOLLISELLE. HEIDÄT NAURETTAISIIN ULOS, HUUDELTAISIIN PERÄÄN JA PIDETTÄISIIN KUOLLEEN USKON EDUSTAJINA JA TIES MINKÄLAISINA. KYLLÄ TÄMÄ ON NÄHTY JO OMASSA PORUKASSA NIIN MONTA KERTAA. ETTÄ TURHA ON SEPARATISTIN YHTÄÄN KITISTÄ!!!!!!!

      Olisko puhuja vähän tämän suuntaista tarkoittanut, että kun synti tehdään älyttömästä asiasta, siitä ei loppua tule koskaan.

      • quukoo

        Kuin Biblian sanaa.


    • KokouksessaIstunut

      Outo kommentti avaajalta. Nyt pitäisikin kirkkoon kuulumattomienkin päästä ehtoolliselle kirkossa. Separatistien perustelunahan on ollut omille ehtoollisille se, että evlut kirkon ehtoollinen on avattu anglikaaneille. Nyt sihteerin vävypoika itki kokouksessa sitä, että kirkkoon kuulumattomille ei avata ehtoollispöytää evlut kirkossa.

      Ei mitään logiikkaa näillä.

      Kirkosta eronneethan konkreettisesti ovat halunneet osoittaa, että heillä on eri oppi kuin on kirkossamme.

      • Separatisti

        Anglikaanisen ehtoollispöydän tunnustaminen samaksi kuin lutherilainen, ei todellakaan ole sama asia.

        Esikoisten oma ehtoollinen ja ehtoolliskäsitys on!

        Ongelma anglikaani asiassa ei ole se, että evlut kirkon ehtoollinen on avattu anglikaaneille.
        Vaan päin vastoin.
        Se että kikko on avannit anglikaanien ehtoollisen Lutherilaisille vaikka se on uskoltaan, ja tunnustukseltaan täysin väärä!


      • ulkomaanmatkalle
        Separatisti kirjoitti:

        Anglikaanisen ehtoollispöydän tunnustaminen samaksi kuin lutherilainen, ei todellakaan ole sama asia.

        Esikoisten oma ehtoollinen ja ehtoolliskäsitys on!

        Ongelma anglikaani asiassa ei ole se, että evlut kirkon ehtoollinen on avattu anglikaaneille.
        Vaan päin vastoin.
        Se että kikko on avannit anglikaanien ehtoollisen Lutherilaisille vaikka se on uskoltaan, ja tunnustukseltaan täysin väärä!

        Jos menen ulkomailla oman tarpeeni vuoksi ehtoolliselle, minulle on ihan sama mikä on kirkko tai liturgia, kun en siitä kielitaidottomana ymmärrä. En aio pitää matkalaukussani listaa sallituista kirkoista Porvoon sopimuksen mukaan.


      • KokouksessaIstunut
        Separatisti kirjoitti:

        Anglikaanisen ehtoollispöydän tunnustaminen samaksi kuin lutherilainen, ei todellakaan ole sama asia.

        Esikoisten oma ehtoollinen ja ehtoolliskäsitys on!

        Ongelma anglikaani asiassa ei ole se, että evlut kirkon ehtoollinen on avattu anglikaaneille.
        Vaan päin vastoin.
        Se että kikko on avannit anglikaanien ehtoollisen Lutherilaisille vaikka se on uskoltaan, ja tunnustukseltaan täysin väärä!

        "Se että kikko on avannit anglikaanien ehtoollisen Lutherilaisille vaikka se on uskoltaan, ja tunnustukseltaan täysin väärä!"

        Erikoista logiikkaa! Pakottaako Porvoon sopimus sinut ehtoolliselle anglikaanikirkkoon?

        Toinen argumentti, joka separatisteilla on ollut, että joutuvat kirkossa ehtoollisella polvistumaan syntisten vieressä, joilla ei ehkä olekaan samanlainen usko kuin itsellä.

        Nyt sanovatkin, että rukoushuone-ehtoolliselle voi tulla kuka vain.

        Yksi kerrallaan nuo argumenttinne ovat hiekkaan valuneet


      • iktys
        KokouksessaIstunut kirjoitti:

        "Se että kikko on avannit anglikaanien ehtoollisen Lutherilaisille vaikka se on uskoltaan, ja tunnustukseltaan täysin väärä!"

        Erikoista logiikkaa! Pakottaako Porvoon sopimus sinut ehtoolliselle anglikaanikirkkoon?

        Toinen argumentti, joka separatisteilla on ollut, että joutuvat kirkossa ehtoollisella polvistumaan syntisten vieressä, joilla ei ehkä olekaan samanlainen usko kuin itsellä.

        Nyt sanovatkin, että rukoushuone-ehtoolliselle voi tulla kuka vain.

        Yksi kerrallaan nuo argumenttinne ovat hiekkaan valuneet

        Ei näillä separatisteilla ole alunalkaenkaan ollut yhtään mitään argumentteja. Heidän uskonsa perustuu ainoaan oikeaan seurakuntaan ja sen hallitusmiesten luottamuksenarvoisuuteen.

        Mitä Jumala asioista sanoo, on yhdentekevää. Jos Kristus itse tulisi selvittämään asiaa, he tuomitsisivat hänet välittömästi.


      • teuta01

        "avaaja "
        .
        Itki ,että eivät pääse ehtoolliselle , SE TEILLE SANOTTIIN JO 6.7-2014 KUINKA
        SIINÄ KÄY ,TAI NIILLÄ MAIN ,SE ON SIITÄKIN SELVÄ ETTÄ OLETTE HAKENEET
        ITSENNE LAHKOON ,SE ON JOTAIN MUUTA KUIN KRISTILLISTÄ ETTEKÖ TAJUU
        .
        TE ITSE OLETTE TEHNEET ITSELLENNE KAUHISTUSTA ,SANONKO PAREMMIN
        jOS SEPARISTI LUULEE OLEVANSA JOTAIN , KERRONKO MITÄ ,EIKÖ SE KISSAKIN
        OLLUT JOTAIN ,JA VARSINKIN SE KAKKA .
        .
        kERROIMME TEILLE ,HAKEKAA ENSIN KIRKKO NIIN VOISI ONNISTAA , RANJANHIDAS
        ON TEIDÄN SEURAKUNNAN TEKO ,JA SIINÄ ON NYT KÄYNYT NÄIN ,AIKA MENEE KAI PAHANTEKOON ,TAI MIETTIMISEEN ,JA NE TÄKEIMMÄT JÄÄ TEKEMÄTTÄ PITI
        SE NYT JO YMMÄRTÄÄ , JA JOS EI EN VOI MITÄÄN ,OLEN SEN PUHUNUT KUN OLEN
        VOINET ,ETTE VOI KIELTÄÄ. .


      • niinoli
        teuta01 kirjoitti:

        "avaaja "
        .
        Itki ,että eivät pääse ehtoolliselle , SE TEILLE SANOTTIIN JO 6.7-2014 KUINKA
        SIINÄ KÄY ,TAI NIILLÄ MAIN ,SE ON SIITÄKIN SELVÄ ETTÄ OLETTE HAKENEET
        ITSENNE LAHKOON ,SE ON JOTAIN MUUTA KUIN KRISTILLISTÄ ETTEKÖ TAJUU
        .
        TE ITSE OLETTE TEHNEET ITSELLENNE KAUHISTUSTA ,SANONKO PAREMMIN
        jOS SEPARISTI LUULEE OLEVANSA JOTAIN , KERRONKO MITÄ ,EIKÖ SE KISSAKIN
        OLLUT JOTAIN ,JA VARSINKIN SE KAKKA .
        .
        kERROIMME TEILLE ,HAKEKAA ENSIN KIRKKO NIIN VOISI ONNISTAA , RANJANHIDAS
        ON TEIDÄN SEURAKUNNAN TEKO ,JA SIINÄ ON NYT KÄYNYT NÄIN ,AIKA MENEE KAI PAHANTEKOON ,TAI MIETTIMISEEN ,JA NE TÄKEIMMÄT JÄÄ TEKEMÄTTÄ PITI
        SE NYT JO YMMÄRTÄÄ , JA JOS EI EN VOI MITÄÄN ,OLEN SEN PUHUNUT KUN OLEN
        VOINET ,ETTE VOI KIELTÄÄ. .

        Ei siellä itketty sitä ettei päästä kirkkoon ehtoollisille ,vaan sitä, että ette anna esikoisille mahdollisuutta omiin tilaisuuksiin, joka vietetään ,niin kuin Jeesus sen tarkoitti. Sekin tuli selväksi, ettei kirkko ota "separatistisyntisiä" luokseen. Enkä tarkoita ,että enää sinne voisinkaan mennä jos on uudet kaavat ja uhrirukoukset tai naispappi palvelee. Lutterkin taisteli yhdestä pienestä sanasta, että tuli oikein.Nyt on samoin tai vielä pahemmin.


    • haluantietää

      Tarkoitetaanko kirkon kannattajilla kirkon jäseniä?

    • valhettataas

      Avaajalta paska puhetta. Valhetta loppuun asti. Tehän halusitte nauttia ehtoollisen puhtaista käsistä. Ja toinen syy oli että, ihana nauttia ehtoollista kun vieressä on kristitty ihminen. Älä kirjoita tuollaista soopaa enää.

      • Separatisti

        Kolahtiko.. ? :)


      • teuta01
        Separatisti kirjoitti:

        Kolahtiko.. ? :)

        EI ,SE MINULLE KOLASHDA ,TEHÄN SIITÄ KÄRSITTE.


    • Separatisti

      Toine. Asia on se, että nämä eriseuralaiset syyttävät syyttä ja yrittävät syyllistää, tätä esikoisten joukkoa siitä, että meille kaikki kaikessa ja uskomme pääasia olisi Esikoislestadiolaiset Ry, joka alkaa jakamaan myös ehtoollista.

      Kuitenkin se on niin kuin eilen äänestyksessäkin saimme huomata, että esikoislestadiolainen yhdistys EI OLE suurimmalle osalle portti taivaaseen tai väline päättää hengellisistä asioista.
      Ainoastaan usko Jumalaan, merkitsee jotakin, ja siksi myös ne Jumalalliset neuvot jotka tässä seurakunnassa annetaan.


      Toisin on kirkollisilla erisuran henkeä kantavilla, joille kirkko laitoksena on kaikki kaikessa, jonka omia lakeja ja sääntöjä he tahtoisivat työntää sisälle elävään kristillisyyteen.
      Esikoisuus on heille vasta tois sijainen yhdistys kirkon jälkeen, mutta sielläkin he tahtovat vaatia ja vaikuttaa maallisten äänestysten ja demokratian kautta.
      Hengelliselle hallitukselle, joka nojaa raamattuun, tai elävien kristittyjen ajatuksille joita itse Pyhä Henki ohjaa, kun he yhdessä keskusteleva, he eivät anna mitään arvoa!!


      Yhteenvetona voimme todeta että esikoisille ei mikään maallinen organisaatio ole tärkeä hengellisyyden kannalta, koska kristuksen seurakunta ei ole näkyvä, mutta eriseuralle Kirkko on erittäin tärkeä, ja kirkkolaki kaikki kaikessa, jopa tärkeämpi kuin Kristuksen seurakunta.

      • Äänestyslipuke

        "Ainoastaan usko Jumalaan, merkitsee jotakin, ja siksi myös ne Jumalalliset neuvot jotka tässä seurakunnassa annetaan."

        Hyvä asia on se, että tunnustat rehellisesti, mihin uskot: Erehtymättömiin jumalallisten neuvojen jakajiin. Mutta asiaan jää pieni selvitettävä kysymys.

        Kerropa nyt sitten, missä vaiheessa tapahtuu muuntautuminen syntisestä erehtymättömäksi? Saarnaajat sanovat olevansa syntisiä, mutta jossain kohtaa he muuttuvat erehtymättömiksi ja heidän neuvonsa jumalallisiksi, mikäli on sinun kirjoitukseesi ja monen muun kaltaisesi puheisiin uskominen.

        Voitko kertoa tai lopettaa hengellispoliittisen agiteerauskampanjasi.


      • Astonished

        "Hengelliselle hallitukselle, joka nojaa raamattuun, tai elävien kristittyjen ajatuksille joita itse Pyhä Henki ohjaa, kun he yhdessä keskusteleva, he eivät anna mitään arvoa!!"

        Wow!! Ei olis luullut, että ihan kirjallisesti laittaa näkyviin tuon harhan!


      • Separatisti
        Äänestyslipuke kirjoitti:

        "Ainoastaan usko Jumalaan, merkitsee jotakin, ja siksi myös ne Jumalalliset neuvot jotka tässä seurakunnassa annetaan."

        Hyvä asia on se, että tunnustat rehellisesti, mihin uskot: Erehtymättömiin jumalallisten neuvojen jakajiin. Mutta asiaan jää pieni selvitettävä kysymys.

        Kerropa nyt sitten, missä vaiheessa tapahtuu muuntautuminen syntisestä erehtymättömäksi? Saarnaajat sanovat olevansa syntisiä, mutta jossain kohtaa he muuttuvat erehtymättömiksi ja heidän neuvonsa jumalallisiksi, mikäli on sinun kirjoitukseesi ja monen muun kaltaisesi puheisiin uskominen.

        Voitko kertoa tai lopettaa hengellispoliittisen agiteerauskampanjasi.

        "Hyvä asia on se, että tunnustat rehellisesti, mihin uskot: Erehtymättömiin jumalallisten neuvojen jakajiin."

        Niin uskon. Mutta pelastukseni ei perustu niihin, vaan ainoastaan Lunastajaani ja vapahtajaani Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan joka kuoli minun syntisyyteni ja heikkouteni tähden!

        Mutta nämä kalliit neuvot auttaa täällä elämän tiellä säilyttämään tämän kalliin uskoni, jonka minä uudestisyntymässäni sain!


        LAINAUS;
        "Kerropa nyt sitten, missä vaiheessa tapahtuu muuntautuminen syntisestä erehtymättömäksi? Saarnaajat sanovat olevansa syntisiä, mutta jossain kohtaa he muuttuvat erehtymättömiksi ja heidän neuvonsa jumalallisiksi, mikäli on sinun kirjoitukseesi ja monen muun kaltaisesi puheisiin uskominen."


        Saarnaajien syntisyys ja neuvojen Jumalallisuus eivät varmasti liity mitenkään toisiinsa!!
        PyhäHenki tekee työtä Jumalan seurakunnassa, nimen omaan syntisten välikappaleiden kautta!!
        Ja kun nämä neuvot eivät ole yhden sasrnaajan neuvoja, vaan ne ovat yhdessä koeteltuja neuvoja, niin me uskomme että ne ovat silloin Pyhän Hengen valossa annetut neuvot, ja silloin se ei ole yhtään vähempi, kuin Jumalallinen neuvo!

        Se että löytyy muutama sananpalvelija joka on eri mieltä, ei tarkoita sitä, että ne neuvot eivät olisi Pyhästä Hengestä.
        Päin vastoin, kuten sanottu, ne ovat saarnaajatkin syntisiä ihmisiä, eikä välttämättä jaksa aina kuunnella Pyhän Hengen ääntä.
        Mutta tahdommehan kantaa rukouksin näitä ihmisiä ja saarnaajia, jotka ovat tulleet niin viisaiksi, että he tahtovat itse ymmärtää paremmin, kuin mitä seurakunta koettelee!?


      • Separatisti
        Astonished kirjoitti:

        "Hengelliselle hallitukselle, joka nojaa raamattuun, tai elävien kristittyjen ajatuksille joita itse Pyhä Henki ohjaa, kun he yhdessä keskusteleva, he eivät anna mitään arvoa!!"

        Wow!! Ei olis luullut, että ihan kirjallisesti laittaa näkyviin tuon harhan!

        Matt 18: 19-20
        19) "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20) Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Se sinun "harhasi" on kirjoitettu raamattuun.


      • Äänestyslipuke
        Separatisti kirjoitti:

        "Hyvä asia on se, että tunnustat rehellisesti, mihin uskot: Erehtymättömiin jumalallisten neuvojen jakajiin."

        Niin uskon. Mutta pelastukseni ei perustu niihin, vaan ainoastaan Lunastajaani ja vapahtajaani Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan joka kuoli minun syntisyyteni ja heikkouteni tähden!

        Mutta nämä kalliit neuvot auttaa täällä elämän tiellä säilyttämään tämän kalliin uskoni, jonka minä uudestisyntymässäni sain!


        LAINAUS;
        "Kerropa nyt sitten, missä vaiheessa tapahtuu muuntautuminen syntisestä erehtymättömäksi? Saarnaajat sanovat olevansa syntisiä, mutta jossain kohtaa he muuttuvat erehtymättömiksi ja heidän neuvonsa jumalallisiksi, mikäli on sinun kirjoitukseesi ja monen muun kaltaisesi puheisiin uskominen."


        Saarnaajien syntisyys ja neuvojen Jumalallisuus eivät varmasti liity mitenkään toisiinsa!!
        PyhäHenki tekee työtä Jumalan seurakunnassa, nimen omaan syntisten välikappaleiden kautta!!
        Ja kun nämä neuvot eivät ole yhden sasrnaajan neuvoja, vaan ne ovat yhdessä koeteltuja neuvoja, niin me uskomme että ne ovat silloin Pyhän Hengen valossa annetut neuvot, ja silloin se ei ole yhtään vähempi, kuin Jumalallinen neuvo!

        Se että löytyy muutama sananpalvelija joka on eri mieltä, ei tarkoita sitä, että ne neuvot eivät olisi Pyhästä Hengestä.
        Päin vastoin, kuten sanottu, ne ovat saarnaajatkin syntisiä ihmisiä, eikä välttämättä jaksa aina kuunnella Pyhän Hengen ääntä.
        Mutta tahdommehan kantaa rukouksin näitä ihmisiä ja saarnaajia, jotka ovat tulleet niin viisaiksi, että he tahtovat itse ymmärtää paremmin, kuin mitä seurakunta koettelee!?

        Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?

        Huutomerkeistä päätellen olet PyhätHäväistyy.


      • valettaloppuunasti

        Separatisti: Taas sieltä tuli pimeää oppia. Esikoisuus ei ole portti taivaaseen. Ettekö te tiedä että portti taivaaseen on jeesus Kristus. Lapin vanhimmat tai joku saarnaaja ei päätä sinunkaan pelastumisesta.


      • iktys
        Separatisti kirjoitti:

        Matt 18: 19-20
        19) "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20) Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Se sinun "harhasi" on kirjoitettu raamattuun.

        "Matt 18: 19-20"

        Tämä kohta Raamatussa ei ole ohitustie Raamatun sanan kiertämiselle. Vaikka kuinka rukoilee ja omii itselleen Pyhää Henkeä, se ei milloinkaan men yli eikä ohi Raamatun.


      • Äänestyslippu
        Äänestyslipuke kirjoitti:

        Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?

        Huutomerkeistä päätellen olet PyhätHäväistyy.

        Kovin sinä separatisti huutelit ja kirjoittelit huutomerkkejäsi, mutta joko huomasit ajautuneesi umpikujaan uskosi kanssa?

        Vai vieläkö löytyy jokin silmänkääntötemppu, jolla käännät mustan valkoiseksi?


      • Separatisti
        Äänestyslippu kirjoitti:

        Kovin sinä separatisti huutelit ja kirjoittelit huutomerkkejäsi, mutta joko huomasit ajautuneesi umpikujaan uskosi kanssa?

        Vai vieläkö löytyy jokin silmänkääntötemppu, jolla käännät mustan valkoiseksi?

        SANOIT:

        ""Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?""


        Oletko kuullut hengen eroittamisen lahjasta??

        Ei ole vaikea erottaa kuka missäkin hengessä tästä asiasta puhuu ja ottaa kantaa.

        Seison täydellisesti sanojeni takana.

        Itse te olette rienanneet suurinta osaa suomen, ja ruotsinkin saarnaajista ja kyseenalaistanut tuon matteuksen evankeliumin kohdan!!

        Kuitenkin suurin osa saarnaajista, lähetysmiehistä, ja lapinvanhimmista kaikki ovat samaa mieltä sakramentti neuvosta.

        Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??


      • Separatisti
        Separatisti kirjoitti:

        SANOIT:

        ""Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?""


        Oletko kuullut hengen eroittamisen lahjasta??

        Ei ole vaikea erottaa kuka missäkin hengessä tästä asiasta puhuu ja ottaa kantaa.

        Seison täydellisesti sanojeni takana.

        Itse te olette rienanneet suurinta osaa suomen, ja ruotsinkin saarnaajista ja kyseenalaistanut tuon matteuksen evankeliumin kohdan!!

        Kuitenkin suurin osa saarnaajista, lähetysmiehistä, ja lapinvanhimmista kaikki ovat samaa mieltä sakramentti neuvosta.

        Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??

        "Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?"


        Ja viellä tarkennusta tähän että minä en ole ollut neuvoja jaottelemassa, enkä tyrmäämässä!!!
        Vaan minulle on riittänyt syntisen saarnaajan neuvo sellaisenaan, ilman Pyhän Hengen kyseenalaistamista!

        He jotka näitä neuvoja ei ole hyväksyneet, heiltä sinun tulee kysyä tuo kysymyksesi että :
        "sinullako on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei?"


      • iktys
        Separatisti kirjoitti:

        SANOIT:

        ""Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?""


        Oletko kuullut hengen eroittamisen lahjasta??

        Ei ole vaikea erottaa kuka missäkin hengessä tästä asiasta puhuu ja ottaa kantaa.

        Seison täydellisesti sanojeni takana.

        Itse te olette rienanneet suurinta osaa suomen, ja ruotsinkin saarnaajista ja kyseenalaistanut tuon matteuksen evankeliumin kohdan!!

        Kuitenkin suurin osa saarnaajista, lähetysmiehistä, ja lapinvanhimmista kaikki ovat samaa mieltä sakramentti neuvosta.

        Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??

        "Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??"

        Kuinka olisit voinut uskoa niitä paria tai varsinkaan yhtä munkkia, joka rupesi tuomitsemaan suurta mahtavaa kirkko, paavin valtakuntaa?

        Enemmistö vie tavallisesti harhaan.


      • iktys
        Separatisti kirjoitti:

        "Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?"


        Ja viellä tarkennusta tähän että minä en ole ollut neuvoja jaottelemassa, enkä tyrmäämässä!!!
        Vaan minulle on riittänyt syntisen saarnaajan neuvo sellaisenaan, ilman Pyhän Hengen kyseenalaistamista!

        He jotka näitä neuvoja ei ole hyväksyneet, heiltä sinun tulee kysyä tuo kysymyksesi että :
        "sinullako on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei?"

        Itse asiassa tunnustit uskosi. Uskot enemmistön mielipiteeseen, joukon voimaan ja heidän auktoriteettiinsa Jumalan asioissa.

        Minä en usko niin. En usko enemmistöön, vaan Jumalaan ja hänen sanaansa.


      • Separatisti
        iktys kirjoitti:

        Itse asiassa tunnustit uskosi. Uskot enemmistön mielipiteeseen, joukon voimaan ja heidän auktoriteettiinsa Jumalan asioissa.

        Minä en usko niin. En usko enemmistöön, vaan Jumalaan ja hänen sanaansa.

        Väärin laskit taas. Pelastustani en laskenut ihmisten varaan, enkä edes neuvojen varaan. Olen monessa paikassa ja ketjussa sen, sanonut, että minun pelastukseni, on ainoastaan siinä, että minun Jumalani ja vapahtajani Herra Jeesus, on minun velkani maksanut!!!
        Sinulla on ihmeellinen tarve asettaa uskoni tekoihin tai ihmisiin, vaikken niin sanoisikaan.
        Tahtoisit lyödä lisää ja lisää, velkaa minun velkakirjaani, mutta etkö tiedä, että minulla on sellainen velan maksaja, ettei se lisää minun taakkaani vähääkään, sillä tuo velan maksaja, on maksanut kaiken velkani, vuonna 33 Golgatalla!!

        Mutta nyt minä puhuin neuvojen uskomisesta, joita meille rakkaudella annetaan. Ja se ei ole vanhurskauden asia. Mutta niiden jättäminen voi olla haitallinen asia.

        Mutta Jumalan sana todistaa, sen että kun joukko eläviä kristittyjä kokoontuu rukouksen mielellä, niin itse Jeesus on heidän kanssaan. Ja kun he koettelevat neuvon, niin siinä on Jumalan Pyhä Henki mukana silloin!

        Eikä sitä tosiasiaa muuta se, että joku Juudas tahtoo ne vaihtaa kirkon oppeihin ja haluaa hyljätä ne viisaudessaan, tai se että joku epäilevä Tuomas ei voi sitä uskoa näkemättä!!!

        Matt 18: 19-20

        19) "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

        20) Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."


      • Separatisti
        iktys kirjoitti:

        "Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??"

        Kuinka olisit voinut uskoa niitä paria tai varsinkaan yhtä munkkia, joka rupesi tuomitsemaan suurta mahtavaa kirkko, paavin valtakuntaa?

        Enemmistö vie tavallisesti harhaan.

        Niin. Nuo muutamat Lestadiolaiset ovat tänäpäivänäkin kirkkoa vastaan monessa, sillä niinkuin sanoit "enemmistö vie tavallisesti harhaan."

        Sinä sekoitat taas kaksi asiaa, jotka eivät ole vertailu kelpoisia keskenään. Luther oli kirkkoa vastaan kaikessa, joka taistelee Jumalan sanaa vastaan.

        Te olette lapinvanhimpien neuvoja vastaan riippumatta siitä, taisteleeko ne Jumalan sanaa vastaan vai ei.

        Ja ne eivät taistele, joten voin ne ilolla ottaa vastaan ja uskoa että ne ovat Pyhän Hengen valossa koeteltu!


      • iktys
        Separatisti kirjoitti:

        Väärin laskit taas. Pelastustani en laskenut ihmisten varaan, enkä edes neuvojen varaan. Olen monessa paikassa ja ketjussa sen, sanonut, että minun pelastukseni, on ainoastaan siinä, että minun Jumalani ja vapahtajani Herra Jeesus, on minun velkani maksanut!!!
        Sinulla on ihmeellinen tarve asettaa uskoni tekoihin tai ihmisiin, vaikken niin sanoisikaan.
        Tahtoisit lyödä lisää ja lisää, velkaa minun velkakirjaani, mutta etkö tiedä, että minulla on sellainen velan maksaja, ettei se lisää minun taakkaani vähääkään, sillä tuo velan maksaja, on maksanut kaiken velkani, vuonna 33 Golgatalla!!

        Mutta nyt minä puhuin neuvojen uskomisesta, joita meille rakkaudella annetaan. Ja se ei ole vanhurskauden asia. Mutta niiden jättäminen voi olla haitallinen asia.

        Mutta Jumalan sana todistaa, sen että kun joukko eläviä kristittyjä kokoontuu rukouksen mielellä, niin itse Jeesus on heidän kanssaan. Ja kun he koettelevat neuvon, niin siinä on Jumalan Pyhä Henki mukana silloin!

        Eikä sitä tosiasiaa muuta se, että joku Juudas tahtoo ne vaihtaa kirkon oppeihin ja haluaa hyljätä ne viisaudessaan, tai se että joku epäilevä Tuomas ei voi sitä uskoa näkemättä!!!

        Matt 18: 19-20

        19) "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

        20) Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        "Olen monessa paikassa ja ketjussa sen, sanonut, että minun pelastukseni, on ainoastaan siinä, että minun Jumalani ja vapahtajani Herra Jeesus, on minun velkani maksanut!!!"

        Tämä on hyvä kuulla ihan sinun itsesikin tunnustamana. Toivottavasti kaikki separatistit voivat yhtyä tähän tunnustukseen.

        "Ja kun he koettelevat neuvon, niin siinä on Jumalan Pyhä Henki mukana silloin!

        Eikä sitä tosiasiaa muuta se, että joku Juudas tahtoo ne vaihtaa kirkon oppeihin"

        Koetelkoot he, minä koettelen sen tuloksen, mihin ovat päätyneet. Tätä oikeutta minulta ei voi ottaa mikään mahti maailmassa, ei kukaan. Sana kuuluu: "Koetelkaa KAIKKI." Jos se ei mene yhteen Jumalan sanan kanssa, minä hylkään sen. Väärä todistus on sekin, että olisi kuse Juudaksesta tai kirkon opista, kun me olemme vedonneet Raamattuun, Laestadiukseen, Lutheriin ja tunnustuskirjoihin. Tuskin sinulla riittää rohkeutta kutsua näitä tahoja Juudaksiksi. Sen sijaan separatisteilta ei ole vieläkään kuulunut omaa kantaansa vahvistavia lainauksia tunnustuskirjoista eikä muiltakaan kirkon isiltä.


      • iktys
        Separatisti kirjoitti:

        Niin. Nuo muutamat Lestadiolaiset ovat tänäpäivänäkin kirkkoa vastaan monessa, sillä niinkuin sanoit "enemmistö vie tavallisesti harhaan."

        Sinä sekoitat taas kaksi asiaa, jotka eivät ole vertailu kelpoisia keskenään. Luther oli kirkkoa vastaan kaikessa, joka taistelee Jumalan sanaa vastaan.

        Te olette lapinvanhimpien neuvoja vastaan riippumatta siitä, taisteleeko ne Jumalan sanaa vastaan vai ei.

        Ja ne eivät taistele, joten voin ne ilolla ottaa vastaan ja uskoa että ne ovat Pyhän Hengen valossa koeteltu!

        "Sinä sekoitat taas kaksi asiaa, jotka eivät ole vertailu kelpoisia keskenään. Luther oli kirkkoa vastaan kaikessa, joka taistelee Jumalan sanaa vastaan.

        Te olette lapinvanhimpien neuvoja vastaan riippumatta siitä, taisteleeko ne Jumalan sanaa vastaan vai ei."

        Teidänhän pitäisi kumota ne tunnustuskirjojen kohdat, jotka velvoittavat noudattamaan kirkkojärjestystä. Miten se on Jumalan sanaa vastaan?

        LV:n neuvojen tueksi en ole kuullut yhtään Jumalan sanan perustetta, joten minä ihmettelen tuollaista kommenttia. Lapin vanhimmat eivät ole sanallakaan perustelleet kantaansa. On tullut pelkkä neuvo, eli käsky.


      • Äänestyslipuke
        Separatisti kirjoitti:

        SANOIT:

        ""Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?""


        Oletko kuullut hengen eroittamisen lahjasta??

        Ei ole vaikea erottaa kuka missäkin hengessä tästä asiasta puhuu ja ottaa kantaa.

        Seison täydellisesti sanojeni takana.

        Itse te olette rienanneet suurinta osaa suomen, ja ruotsinkin saarnaajista ja kyseenalaistanut tuon matteuksen evankeliumin kohdan!!

        Kuitenkin suurin osa saarnaajista, lähetysmiehistä, ja lapinvanhimmista kaikki ovat samaa mieltä sakramentti neuvosta.

        Kuinka voisin siis uskoa niita paria lähetysmiestä, jotka lopettivat seuroissa käymisenkin kun eivät saaneet Omaa tahtoaan läpi??

        Yksimielisyys on aina ollut tärkeä ja se on pidetty rauhan siteen kautta.

        Nyt sitä ei ole, mutta sinulla on edelleen sellainen hengen erottamisen lahja, että näet selkeästi enemmistön olevan tässä asiassa oikeassa. Jos puhutaan esimerkiksi saarnaajista. ja sinusta on hyvä jatkaa niin, että enemmistö päättää ja muut ovat hiljaa? Parin lähetysmiehen lisäksi löytyi yllättäen iso joukko paikkakuntien saarnaajia. Älä siis yritä vähätellä ongelmaa.

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, että hekin kun ovat vain ihmisiä, niin heillekin tulee kiistaa asioista, eivätkä he kykene sopimaan niitä. Ei hengellisen asian mittari ole se, onko sillä enemmistö. Jos asia ei selviä, sen selvittämistä tulee jatkaa. Nyt ei ole jatkettu, vaan tarkoitus on pyhittänyt keinot. Sano yksikin esimerkki Raamatusta, jossa tarkoitus on pyhittänyt keinot. Melko röyhkeää on myöskin kiitellä sellaisesta päätöksestä, jota ei ollut edes tehty. Ei kuulu hengellisen työn kuvaan.

        Voit vapaasti seistä sanojesi takana. Kuuluu sananvapauteen saada olla juuri sitä mieltä kuin haluaa. Ja saat myöskin jatkaa erehtymättömiin ihmisiin uskomista. Kovin aukottomaksi et saanut paikattua selitystäsi, missä kohtaa syntiset saarnaajat muuttuvat synnittömiksi.


      • Äänsetyslipuke
        Separatisti kirjoitti:

        "Ja sinulla on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei? Mistäs sellaisen kyvyn olet saanut?"


        Ja viellä tarkennusta tähän että minä en ole ollut neuvoja jaottelemassa, enkä tyrmäämässä!!!
        Vaan minulle on riittänyt syntisen saarnaajan neuvo sellaisenaan, ilman Pyhän Hengen kyseenalaistamista!

        He jotka näitä neuvoja ei ole hyväksyneet, heiltä sinun tulee kysyä tuo kysymyksesi että :
        "sinullako on jumalallinen kyky erottaa, milloin syntisen saarnaajan neuvo on Pyhän Hengen valossa annettu neuvo ja milloin ei?"

        Valitettavasti juuri sinä teet sitä erottelua hyvin voimakkaasti. En tiedä, miten tuon sokeuden sinusta saisi kitkettyä.

        Minulla ei ole hengen erottamisen lahjaa eikä kykyä siihen, onko jokin neuvo jumalallinen vai ei. Siksi joudun turvautumaan Raamattuun, ja kysymään neuvoa saarnaajilta, perustuiko se ja se neuvo Raamattuun. Niin ei kuitenkaan saa tehdä, vaan sitä pidetään röyhkeänä ja herjaavana neuvomisena.

        Emme taida päästä mihinkään lopputulokseen, esimerkkinä siitä on vanhoillisten ero viime vuosituhannen alussa. He ovat omassa oikeassaolemisessaan tiukasti sitä mieltä, että kaikki esikoiset joutavat helvettiin. Nyt muodostuu taas uusi vanhoillisuus, jonka syntymekanismina toimii yksi ja sama asia. Erehtymättömyys.

        Kahdenkymmenen vuoden kuluttua seuraava sukupolvi kyselee, miksi esikoiset jakaantuivat, sitten selitellään näitä tekemisiä ja tekemättä jättämisiä toisen syyksi. Ainoa syy on se, että ihmisen sana laitetaan Jumalan Sanan paikalle, ja uskotaan se Jumalan Sanana, juuri niin kuten sinä sen olet selittänyt.


    • äänitakapenkistä

      Mitä arvoa voisi antaa sellaiselle hengelliselle hallitukselle, joka lähettää kristityitä harhaanjohtavan, valheellisen kirjeen syksyllä 2014. Kirjeen (joka määrätään luettavaksi joka paikkakunnalla rukoushuoneilla), jossa kiitetään päätösestä ottaa sakramentit itselle. Nyt ollaan vasta vuonna 2016 tekemässä päätöstä, jonka ensi askel oli eilinen yhdistyksen kokous.

      • voipimeyttä

        "äänitakapenkistä" Jos ne johtavat vastaan seisonneet saarnaajat ensin olivat taipuvinaan, mutta pyörsivät omiensa painostuksen alla salaisesti piilleen vastauksensa ja allekirjoitukset. Ympärillä oli kiljuvat jalopeurat ja netissäkin silloin kirjoitettiin ,että S.S. ja H.P. :kin pettivät meidät. On inhimillistä, että ottivat peruutusvaihteen päälle, ja selitysten selitykset alkoivat, että mitä he olivat sopineet. Sen he tietää omissa tunnoissaan, mutta jälki on rumaa. Vanhimmat lähtivät täältä luullen, että asia oli allekirjoituksilla sovittu. Siksi se jopa todistaa siitä ,että he uskoivat ja pitivät asiaa selvänä.Miten on mahdollista että kristityt ei voi luottaa toisiinsa. Maailmassakin on tapana, että suullisia kauppoja uskotaan ja luotetaan. Kyllä nyt on aika, että lohikäärmeen pyrstö nyt on vetämässä kolmannen osan taivaantähdistä.


      • iktys
        voipimeyttä kirjoitti:

        "äänitakapenkistä" Jos ne johtavat vastaan seisonneet saarnaajat ensin olivat taipuvinaan, mutta pyörsivät omiensa painostuksen alla salaisesti piilleen vastauksensa ja allekirjoitukset. Ympärillä oli kiljuvat jalopeurat ja netissäkin silloin kirjoitettiin ,että S.S. ja H.P. :kin pettivät meidät. On inhimillistä, että ottivat peruutusvaihteen päälle, ja selitysten selitykset alkoivat, että mitä he olivat sopineet. Sen he tietää omissa tunnoissaan, mutta jälki on rumaa. Vanhimmat lähtivät täältä luullen, että asia oli allekirjoituksilla sovittu. Siksi se jopa todistaa siitä ,että he uskoivat ja pitivät asiaa selvänä.Miten on mahdollista että kristityt ei voi luottaa toisiinsa. Maailmassakin on tapana, että suullisia kauppoja uskotaan ja luotetaan. Kyllä nyt on aika, että lohikäärmeen pyrstö nyt on vetämässä kolmannen osan taivaantähdistä.

        Kuule sinä pimeyden ystävä. Jos vielä olisikin totta että S.S ja H.P olisivat johonkin tuollaiseen myöntyneet, kuin väität, heillä on ollut täysi syy tehdä parannus epäkristillisestä päätöksestä.

        Jumalattomasta neuvosta ei vain saa vaan on velvollisuus sanoutua irti. Eli jos noin vielä olisi tapahtunutkin, veljet ovat tehneet aivan oikein. Siitä saa kiittää Jumalaa, jos noin on tapahtunut. Väärää valaa, väärää lupausta, sopimusta tai yhtymistä väärään tekoon ei tarvitse pitää.


      • voipimeyttä

        Juuri tuostakin näkee ,että mitään et voi olla vääristelemättä. Jopa nimimerkinkin haluat ymmärtää toisin. Oikaisen tämänkin kieroilun :Minähän kauhistelen pimeyttä. Nyt ymmärrän, että jos on lukihäiriö, niin ei ymmärrä lukemaansa muissakaan asioissa. En ole nimimerkki "voikunolisipimeyttä" Siis kartan pimeyttä. Onko nyt riittävästi selkokielellä?


    • Veljenneuvvo

      Jos mielestäsi pääsi ei ole tarpeeksi sekaisin niin meneppä sekoittamaan se jonkun uskonlahkon kokouksiin lopullisesti

    • Lohdullista

      Aika kulkee, eikä lopulta kenenkään kärkeviä mielipiteitä enää muisteta

    • AntiSeparatisti

      Separatisti on tyhjän puhuja paskapää, jonka pieniin aivoihin ei mahdu se ajatus, että me, jotka vastustamme laitointa toimintaa sakramenttiasiassa olemme samassa kristillisyydessä uskoon tulleita ja elämämme eläneitä ihmisiä ja jotka kannamme vastuuta siinä asiassa, että kristillisyys ei muuttuisi kaikkien tuulien mukana. Kirkko ei ole meille muuten rakas kuin että sielläkin meidän on vastuumme kannettava eikä karata sieltä kuin pelkurit.

      • LainausPäättyy

        "Että kristillisyys ei muuttuisi kaikkien tuulien mukana". Niinpä! Nyt on kuitenkin jo tullut luvalliseksi ottaa televisio, laulaa kuorossa tai kuunnella kuoron konsertissa, laittaa ulkoasu toisin, kuin mitä meille lapsena opetettiin jne. Ja jos vielä sakramentitkin tulis ruksalle, huuii, sittenhän pitäisi tulla seuroihin, saadakseen ehtoollista.


      • Separatisti

        Melko suuri rakkaus paistaa kirjoituksestasi tällaiselle suurelle paskapäälle. :)

        Puhuitko itsestäsi uskoon tulleena ja vastuullisena?

        Haukutko kirkossakin vastuuta kantaessasi, mielestäsi väärämielisiä pappeja ja piispoja paskapääksi?

        Raamattu sanoo vapaasti muisteltuna näin että: Älkää voittako pahaa pahalla, vaan voitakaa pahaa hyvällä.

        Kannattaa miettiä noita sanoja, ja yrittää hillitä vihaansa.


      • iktys

        Joo, ei ole kristillistä haukkua ketään paskapääksi, ei kirkollisia eikä separatisteja eikä kirkon pappejakaan.


    • sinneeiuskoulotu

      Ai että ihan uskoon tulleita!

      Sepäs mielenkiintoinen tapahtuma, mitenkähän sellainen oikein mahtoi tapahtua ja mitä sitä seurasi, kasteen ottaminen kaiketi Raamatyun mukaan.
      mitenkähän se usko saavuttaisi kielen kannattimien vartijatkin jopa!?

    • jokotänävuonnaheräätte

      En ole koskaan mennyt ehtoollistilaisuuteen ilman kravattia!

      hatun laitan vain hautajaisiin kravatin lisäksi.

      EI ole Pyhä Henki kumpaakaan moittinut, ja on ihan ehjät kengätkin ja puhtaat sukat jaloissa, ynnä kalsaritkin on ilman reikiä ja jarrujälkiä!

      Autonkin olen aina katsastanut ja sijoittanut siihenkin jopa tuhansia euroja vaikka halvemmallakin pääsisi kaupan ja kodin väliä!

      en ole tiennyt aiemmin että tässä maassa asustaa tällainen joukko aikusia ihmisiä joille kravatti tai pukeutuminen on jonkinlainen jumalaisuuskysymys, no nyt olen jo tietoinen siitäkin.

      • Separatisti

        Ei se olekkaan. Tervetuloa ehtoollisellemme ja seuroihimme, kaikkine kravatteinesi ja hattuinesi!
        Se ei ole turhaa. Sinne saa tulla juuri sellaisena kuin on!


      • Äläpä_kuule
        Separatisti kirjoitti:

        Ei se olekkaan. Tervetuloa ehtoollisellemme ja seuroihimme, kaikkine kravatteinesi ja hattuinesi!
        Se ei ole turhaa. Sinne saa tulla juuri sellaisena kuin on!

        Älä viitti valehella aikunen miäs. Ei todellakaan saa tulla juuri sellaisena kuin on.

        Itse muistan lähetysmiehiä myöden moititun ihmisen pukeutumista, joten puhut läpiä päähäsi, valitettavasti! Huutomerkki.

        Aito separatisti voi tarpeen tullen vaikka vähän valehdella tai muuntaa totuutta, jos se edistää kristillisyyden vanhimpien asiaa.


      • Separatisti
        Äläpä_kuule kirjoitti:

        Älä viitti valehella aikunen miäs. Ei todellakaan saa tulla juuri sellaisena kuin on.

        Itse muistan lähetysmiehiä myöden moititun ihmisen pukeutumista, joten puhut läpiä päähäsi, valitettavasti! Huutomerkki.

        Aito separatisti voi tarpeen tullen vaikka vähän valehdella tai muuntaa totuutta, jos se edistää kristillisyyden vanhimpien asiaa.

        Kato kato...
        Taas on joku kirkollismielinen eriseuran rakentaja, työntämässä ihmisiä ulos. Miten katkera voi eriseuralainen olla??

        Toistan. TODELLAKIN SAA TULLA SELLAISENA KUIN ON!
        Älkää uskoko näitä, eriseuran perustajia. Niille ei itselleen kelpaa meidän saarnaajamme, kokouksemme, eikä Elävä Jumalan sana!! Kuitenkaan niillä ei ole tarjota parempaakaan!

        Jokainen oikea Esikoislestadiolainen, hyväksyy sinut seuraamme sellaisena kuin olet, kuka hyvänsä oletkin.

        Suorastaan on sanottu, että älä yritä parantaa ja muuttaa itse itseäsi.
        Sen tekee Jumala sanansa kautta.


      • Äläpä_kuule_enää
        Separatisti kirjoitti:

        Kato kato...
        Taas on joku kirkollismielinen eriseuran rakentaja, työntämässä ihmisiä ulos. Miten katkera voi eriseuralainen olla??

        Toistan. TODELLAKIN SAA TULLA SELLAISENA KUIN ON!
        Älkää uskoko näitä, eriseuran perustajia. Niille ei itselleen kelpaa meidän saarnaajamme, kokouksemme, eikä Elävä Jumalan sana!! Kuitenkaan niillä ei ole tarjota parempaakaan!

        Jokainen oikea Esikoislestadiolainen, hyväksyy sinut seuraamme sellaisena kuin olet, kuka hyvänsä oletkin.

        Suorastaan on sanottu, että älä yritä parantaa ja muuttaa itse itseäsi.
        Sen tekee Jumala sanansa kautta.

        Toistele sinä vaan papukaijamaisesti mantraasi. Todelllisuus on toinen.

        TODELLAKAAN EI VOI TULLA SELLAISENA KUIN ON.

        Valehtelusi jatkui. Toisen kerran peräkkäin.


      • Sellainenkuinolet
        Separatisti kirjoitti:

        Kato kato...
        Taas on joku kirkollismielinen eriseuran rakentaja, työntämässä ihmisiä ulos. Miten katkera voi eriseuralainen olla??

        Toistan. TODELLAKIN SAA TULLA SELLAISENA KUIN ON!
        Älkää uskoko näitä, eriseuran perustajia. Niille ei itselleen kelpaa meidän saarnaajamme, kokouksemme, eikä Elävä Jumalan sana!! Kuitenkaan niillä ei ole tarjota parempaakaan!

        Jokainen oikea Esikoislestadiolainen, hyväksyy sinut seuraamme sellaisena kuin olet, kuka hyvänsä oletkin.

        Suorastaan on sanottu, että älä yritä parantaa ja muuttaa itse itseäsi.
        Sen tekee Jumala sanansa kautta.

        Miksi sitten tuomitsette omienne joukosta ulkoisesti poikkeavat polkkatukat, korvakoruja kantavat, miehet joilla on vihkisormus ym.? Kovasti näistä käsketään parannusta tehdä, jotta neuvot tulisi noudatetuksi. Uskoa ne eivät heikennä.


      • niinoli

        Siksi, kun apostolitkin siitä kirjoittaa ja opettaa monissa paikoissa ja vanhan testamentin puolella myös. Se uhmakkuus on se sydämen synti, jota et tunne synniksi. Kerrot selvästi jo olemuksellasi, mitä sisimmässäsi kannat ja sinä uskallat tulla Herran ehtoolliselle vaikka takapuoli puoliksi vilkkuen. Ennen uskottomatkin tuli "kirkkovaatteissaan" ,jotka olivat mustia. Kukaan ei sitä kaipaa, mutta raamattu puhuu siveästä käytöksestä ja "Ei kullanympäri ripustuksesta" ,pitkästä tukasta ym. Mutta eihän sillä autuutta hankita ,vaan kertoo sydämentilasta ja kunnioituksesta muita kohtaan, ettei olisi pahennukseksi huoruuden paljastaen. Kohtuullisissa vaatteissa- se riittää. Saivartele nyt sitten lisää, jos et ymmärrä. Luutette vaan ,että pidämme sitä ansiona, mutta jotain rajaa, miten käyttäydytään. "Ettemme jollekulle pahennusta saattako."


      • Sellainenkuinolet

        En uskaltaisi enkä haluaisi mennä mihinkään takapuoli puoliksi vilkkuen. Omaan kohtuullisen korkean sivistyksen ja käyttäytymisnormit on kunnossa, pukeutuminen ym. hyvin tavallista. Poikkeaa kuitenkin tummansininen hame-muodista. Minua ei itseäni enää pahenna lähimmäisen ulkoinen habitus. On se sitten kaapu ja palmikko tai polkkatukka ja kaulakoru. Siveä käytös ja sydämmen usko eivät ole kiinni siitä pukeutuuko yhden mallin mukaan vai ei ja on kamalaa ajatella, että joku voi sen perusteella tuomita sisimpäni. Uhmakkuutta en ole osannut tähän aiheeseen vielä tätä ennen liittääkkään. No tästä on turha keskustella, ymmärrystä ei tule. Muistan itse tuon 'pahennusajattelun' ja sen, kun uskovaista ihmistä ei voinut pitää uskovaisena esim. korvakorujen takia. Siitä vapautuu, kun ymmärtää, että Jumala on vaatesuunnittelijaakin suurempi.


      • Separatisti
        Sellainenkuinolet kirjoitti:

        En uskaltaisi enkä haluaisi mennä mihinkään takapuoli puoliksi vilkkuen. Omaan kohtuullisen korkean sivistyksen ja käyttäytymisnormit on kunnossa, pukeutuminen ym. hyvin tavallista. Poikkeaa kuitenkin tummansininen hame-muodista. Minua ei itseäni enää pahenna lähimmäisen ulkoinen habitus. On se sitten kaapu ja palmikko tai polkkatukka ja kaulakoru. Siveä käytös ja sydämmen usko eivät ole kiinni siitä pukeutuuko yhden mallin mukaan vai ei ja on kamalaa ajatella, että joku voi sen perusteella tuomita sisimpäni. Uhmakkuutta en ole osannut tähän aiheeseen vielä tätä ennen liittääkkään. No tästä on turha keskustella, ymmärrystä ei tule. Muistan itse tuon 'pahennusajattelun' ja sen, kun uskovaista ihmistä ei voinut pitää uskovaisena esim. korvakorujen takia. Siitä vapautuu, kun ymmärtää, että Jumala on vaatesuunnittelijaakin suurempi.

        Kyllähän siitä pahentua kannattaa, jos joku raamatun sanaan vedoten huomauttaa..

        SANOT: "Siitä vapautuu, kun ymmärtää, että Jumala on vaatesuunnittelijaakin suurempi."

        Nähtävästi mielestäsi vaatesuunnittelija on, kuitenkin Jumalan sanaa korkeampi????
        Jos kerran Jumalan sanasta vapaudut.

        1Tim. 2:9-10 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.

        1Piet. 3:3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,


      • Separatisti
        Separatisti kirjoitti:

        Kyllähän siitä pahentua kannattaa, jos joku raamatun sanaan vedoten huomauttaa..

        SANOT: "Siitä vapautuu, kun ymmärtää, että Jumala on vaatesuunnittelijaakin suurempi."

        Nähtävästi mielestäsi vaatesuunnittelija on, kuitenkin Jumalan sanaa korkeampi????
        Jos kerran Jumalan sanasta vapaudut.

        1Tim. 2:9-10 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
        10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.

        1Piet. 3:3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,

        Silloin kun ihminen on tuntenut tuomion ja kadotuksen kauhun, ja hänelle on saarnattu synnot anteeksi ja hän on saanut elävän uskon, siis tullut lammashuoneeseen ovesta, eli sen ahtaan portin kautta, eli uudesti syntymisen kautta siinä murheessa, josta paavali puhuu. Jumalan mielen mukaisessa murheessa. Niin silloin ihmisessä herää se mieli, että hän tahtoo noudattaa noita edellä kirjoittaniani raamatun neuvoja.

        Ja silloin se mitä tuo ihminen kantaa sisällään, eli elävää uskoa, niin se näkyy myös ulkoisessa!


    • valvokaavalvokaa

      Toivon erittäin hartaasti, että nämä kaikki, kaikki Ainoat Oikeat Opettajat ja Wanhimmat lukevat nyt tarkkaan ehdottomasti nämä KAIKKI viestit täältä - tästä ketjusta ja tältä palstalta ylipäätään!

      Niin paljon on jaksettu muistuttaa siitä, että näitä palstoja pitäisi ehdottomasti välttää ja tässä on tulos! Ei mitään tulosta siis!

      Miten te Ainoiden Oikeiden Kannattajat tästä selviätte? Kertokaa! Teidän ei pitäisi edes lukea näitä saati osallistua - kuinka te nyt ymmärrätte nämä Oikeat Neuvot kohdallenne? Eivätkö ne ole noudatettaviksi sanottu?

      Vai onko teillä kaikilla yhteinen ymmärrys tässä asiassa - että näitä neuvoja ei tarvitse noudattaa?

      • teuta01

        "vALVOKAA"
        .
        Minusta ,on jo kauan tiedossa ollut ,että Ihmis julistus ,ei ole Jumalan sanaa.
        Jos ihminen Määrittelee syntiä ,se ei ole syntiä ,siis saarnattu sýnti , sen
        mukaan että joku Ladon nurkka ei saa olla Maalattu ,ja tai Reki .
        .
        Näistä asioista on, (niitä on enemmänkin jotka ei enää ole ) vaikka ne on saarnattu
        Vain JUMALAN MÄÄRITTÄMÄ ON SYNTI , Ja se on sitten muutaman tuhat vuotta
        yhtäkyytiä. synti. Mooses sai lain taulut , josta ensimmäiset särkyi .
        .
        Niin ,en kiellä etteikö tulisi hyväkin neuvoja , mutta pitää olla snajua että mitä
        Jos toteutamme neuvoja kuin neuvija ,olemme siinä kun nyt, en sano paremmin
        jos osaisin ,ehkä sanoisin ..kuitenkin pitää saada selvyys ,että koje ja laite ei ole
        synti ,Jumalan Mielestä ,ja siksi Hän ei ole kaikki alkuunkaan kieltänyt .
        .
        esim .paljon puhuttu ,TV:n Jumala olisi voinut lähettää helposti jonkin Rafael.
        tuomaan tietoa jos se olisi ollut synti , Jumalalla oli n.33.000 Enkeliruhtinasta
        Rafael oli se joka ,lähetettiin Topiaan luo ja sen nuoren naisen , heillä oli lähtenyt
        Rukous samaan aikaan Jumalan luo ,ja heidät palveltiin peräkkäin .


    • Separatisti

      Nämä kirkko uskovat, eriseuralaiset, syyttävät esikoisia myös siitä, että esikoiset irtaantuvat kirkosta ja eivät vaikuta kirkkoon sisältä päin......

      Aika jännä... Kolahtaako omaan nilkkaan???

      Sillä Nyt juuri he, haluaisivat vaikuttaa meidän esikoislestadiolaiset ry yhdistykseen, juuri päin vastoin, kuin miten meidän tulisi vaikuttaa kirkkoon heidän vaatimallaan tavalla.

      Suuri osa heistä ei ole käynyt seuroissa, Eivät kuulu hallitukseen, poikotoivat isoja seuroja, jne.. eli ovat ottaneet etäisyyttä esikoisista, ja kuitenkin tahtovat kaikkein eniten olla vaikuttamassa, nimen omaan ulkoa päin, Esikoislestaadiolaiset ryn toimintaan!!


      RISTIRIITAA SANOISINKO...

      Hassua on se, että hekin tunnustavat kirkon huonon tilan, ja toivottomuuden, mutta sinnepäin vaikuttaminen ei ole olleenkaan niin lähellä heidän sydäntään, vaikka kirkko itsessään tuntuu olevan tärkeämpi, ja ihanampi paikka heille, kuin esikoisten seurakunta... eivät he kerää nimiä ja adresseja naispappeutta vastaan tai dancemessuja vastaan, vaikka varmasti saisivat kaikki suomen lestadiolaisetkin, niitä listoja puoltamaan.

      • Juuuvain

        Hyvin sanoit meidän kaikkien tekemän havainnon.


      • daavaan

        DAA!


      • iktys

        "Hassua on se, että hekin tunnustavat kirkon huonon tilan, ja toivottomuuden, mutta sinnepäin vaikuttaminen ei ole olleenkaan niin lähellä heidän sydäntään"

        Mistä tämän tiedät?


      • Dancet

        Ei oo tarvinnut dancemessuun mennä, on voinut sitä väistää. Seuroissa pyrkii käymään lähes joka pyhä. Dancemessussa tuskin tuomitaan seuroissa voi joutua tuomituksi neuvojen noudattamattomuudesta (sormus, vaatetus, hiusten malli tms. uskoon kuulumaton asia). Dance messussa usko ei heikkene, seuroissa tulee pahimmillaan tunne, että Jumalaa ei voi olla, jos siihen uskovat ihmiset haluavat pitää sanan vain itsellään , nostavat itsensä muiden yläpuolelle, tuomitsevat ja ylenkatsovat. Jumala ei ole 3000 ihmisen Jumala, vaan koko maailman. Sakramentti-gate on vain jäävuoren huippu. Kiitos teille tästä. Kaikki eivät enää jaksa.


      • Separatisti
        Dancet kirjoitti:

        Ei oo tarvinnut dancemessuun mennä, on voinut sitä väistää. Seuroissa pyrkii käymään lähes joka pyhä. Dancemessussa tuskin tuomitaan seuroissa voi joutua tuomituksi neuvojen noudattamattomuudesta (sormus, vaatetus, hiusten malli tms. uskoon kuulumaton asia). Dance messussa usko ei heikkene, seuroissa tulee pahimmillaan tunne, että Jumalaa ei voi olla, jos siihen uskovat ihmiset haluavat pitää sanan vain itsellään , nostavat itsensä muiden yläpuolelle, tuomitsevat ja ylenkatsovat. Jumala ei ole 3000 ihmisen Jumala, vaan koko maailman. Sakramentti-gate on vain jäävuoren huippu. Kiitos teille tästä. Kaikki eivät enää jaksa.

        Aika ristiriitainen puhe....!?!

        "Ei oo tarvinnut dancemessuun mennä, on voinut sitä väistää. Seuroissa pyrkii käymään lähes joka pyhä. "

        " Dance messussa usko ei heikkene, seuroissa tulee pahimmillaan tunne, että Jumalaa ei voi olla..."



        JOS dance messu on mielestäsi ok ja seuroissa uskosi heikkenee, niin mikset käy vain messuissa ja jätä tätä lestadiolaisuutta?


        Annat ymmärtää kuinka, Dance messussa on vapaampaa. Siellä ei tuomita syntiä, vaan annetaan ihmisen kulkea vapaasti estelemättä helvettiin.

        Perkelekään ei ole vain 3000 ihmisen perkele, vaan koko ihmiskunnan perkele! Ja suuret ihmis massat kulkevat perkeleen jalan jäljessä, lihallisessa vapaudessa kohti helvettiä!!

        Mutta meillä on lupaus, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Ja meillä on Vapahtaja, joka voitti kuoleman ja helvetin vallan.
        Ja meillä on käsky että rakastakaa toinen toistanne, niinkuin minä olen teitä rakastanut, ja meihin ei ole vihollisella enään mitään valtaa.
        Sillä meillä on taivaan valtakunnan avain, jonka itse Jumalan poija on meille antanut. Käyttäkäämme sitä!


      • dancet

        Huhhuh mikä tulkinta. En halua vaihtaa seuroja dancemessuihin. Mutta, Jos usko on vahva ei dancetkaat sitä horjuttaisi. Uskonveljien Tuomitseminen on tuhoisampaa.


    • äänitakapenkistä

      Millä näytöllä Separatisti tuon analyysin tekee?
      Kieltämättä moni on ehkä ottanut etäisyyttä huomatessaan, että kristillisyydessä puhaltaa nyt pääkallonpaikalta aloitettu hajotushenki. Valheet seurakunnalle, pelimiesten ketkuilut oman yhdistyksen
      sääntöjen rikkomiseksi sekä riitely ja rähinointi rukoushuoneilla on joillekin kevyimmille jyville liian raskasta kestettäväksi.

      • Separatisti

        Huvittava väite.. kyllä se rähinöinti ja saarnojen aikana huutelu on ollut yksipuolisesti teidän eriseuran puolelta..
        Kirjoittihan Ihalainenkin Haimilahdelle osoitetussa avoimessa kirjeessään sakramentit sivustolla, että hän oli käynyt ilmoittamassa Haimilahdelle ennen lahden isoja seuroja pidetyssä ehtoollis tilaisuudessa liipolassa, sen etteivät hän ja hänen monipäinen tuttavien joukkonsa aio osallistua seuroihin...

        Toiseksi onhan teistä moni täälläkin ilmoittanut jättävänsä esikoisten seurakunnan ja perustavansa uuden. :)

        Perusteita edelliseen on paljon paljon... analyysin teko ei liene vaikeata..


      • Näytön-paikka

        Ikäväkseni vain nämä huomiot näkyy sinunkin pienessä seurakunnassa vaikka kyynärpäällä katsoen. Tullaan katsomaan viikonpäästä ketä seuroissa näkyy ja ketkä palvelevat kristittyjä kanssaihmisiä ilolla.


      • teuta01
        Näytön-paikka kirjoitti:

        Ikäväkseni vain nämä huomiot näkyy sinunkin pienessä seurakunnassa vaikka kyynärpäällä katsoen. Tullaan katsomaan viikonpäästä ketä seuroissa näkyy ja ketkä palvelevat kristittyjä kanssaihmisiä ilolla.

        Ei kai joku vain halua niuhota ,uhota muka pienesti me olemme saanaaneet
        6.7_2014 saakka tarpeeksemme teidän uhosta ,ja on alkanut inhottaa teidän
        asia ,Ei Jeesus käskenyt olla ihottava siskolle tai veljelle . miksi teillä tämä'
        unhettuu heti .
        .
        Sanon nyt sen n.2v. olette niuhonneet kovasti ja 11 vuotta sitä ennen pitäisikö
        sanoa paremmin jos osaisin niin sanoisin , minusta tuntuu että Jumala sanoo
        ja sen huomaatte vielä .


      • murhemielin
        Separatisti kirjoitti:

        Huvittava väite.. kyllä se rähinöinti ja saarnojen aikana huutelu on ollut yksipuolisesti teidän eriseuran puolelta..
        Kirjoittihan Ihalainenkin Haimilahdelle osoitetussa avoimessa kirjeessään sakramentit sivustolla, että hän oli käynyt ilmoittamassa Haimilahdelle ennen lahden isoja seuroja pidetyssä ehtoollis tilaisuudessa liipolassa, sen etteivät hän ja hänen monipäinen tuttavien joukkonsa aio osallistua seuroihin...

        Toiseksi onhan teistä moni täälläkin ilmoittanut jättävänsä esikoisten seurakunnan ja perustavansa uuden. :)

        Perusteita edelliseen on paljon paljon... analyysin teko ei liene vaikeata..

        Voisin kertoa meidän paikkakunnalta toista totuutta.Kyllä täällä on rähinät tulleet uudistajien puolelta.Kova on ollut vaatimuksen henki,kaikkien olisi pitänyt taipua muutamien mielivallan alle.Nyt saavat vaatia pelkiltä seiniltä,niin on kato käynyt kuulijoissa.
        Kukaan ei voi toimia omaatuntoaan vastaan.


      • iktys
        murhemielin kirjoitti:

        Voisin kertoa meidän paikkakunnalta toista totuutta.Kyllä täällä on rähinät tulleet uudistajien puolelta.Kova on ollut vaatimuksen henki,kaikkien olisi pitänyt taipua muutamien mielivallan alle.Nyt saavat vaatia pelkiltä seiniltä,niin on kato käynyt kuulijoissa.
        Kukaan ei voi toimia omaatuntoaan vastaan.

        Näin juuri asia on. Ei vaatimuksilla, uhkauksilla eikä pakkotoimilla kristillisyyttä rakenneta. Kristittyä ei saa ahdistaa menettelemään Jumalan sanaan sidottua omaatuntoaan vastaan.

        Kyllä silloin on päässyt itse paholainen paimeneksi, jos tälle linjalle lähdetään.


    • LikaisetKädet

      Separatistin aloitusviestiin haluaisin minäkin palata.

      Koska seuraehtoollisen alussa sanotaan, että kyseessä ei ole luterilaisen kirkon ehtoollinen, vaan se on esikoislestadiolaisten oma tilaisuus, niin minusta tuossa lauseeessa rukoushuoneen separatistiehtoollinen rajataan esikoislestadiolaisille. Ehtoollinen on yhteyden ateria ja tuolla lauseella yhteys rajataan tiettyyn joukkoon.

      Sinne eivät siis ole kaikki tervetulleita.

      • gjvnkk

        Kuinkas sitten seuratilaisuudet. Jotka ovat esikoisten omia tilaisuuksia. Rajataanko sekin vain omien käyttöön. Meillä ainakin monet ovat tuoneet naapureitaan ja työkavereitaan seuroihin. Ovatko tehneet väärin.
        Mitäs tuumit


      • Separatisti

        Höpö höpö.
        Ei todellakaan rajata!
        Oletko idiootti vai esitätkö vain odioottia??
        Miksi jaat väärää tietoa täällä netissä??
        Olet ohjaamassa myös ulkopuolisia väärään luuloon väärällä todistuksellasi täällä!!!

        1)
        Tuo lause lausutaan ainoastaan välttääksemme sekaannuksen siitä, että se olisi evlut kirkon järjestämä ehtoollistilaisuus!

        On kiistaton tosiasia että ihmiset voisivat luulla sitä kirkon järjestämäksi tilaisuudeksi, jos sitä ei ilmoitettaisi, koska me olemme kirkon herätysliike!!

        2)

        Jollei sitä mainittaisi ehtoollistilaisuuden alussa, niin varsinkin juuri TE nostaisitte siitä kovan metelin, ja syyttäisitte tahallisen sekaannuksen aiheuttamisesta.


        3)
        Sinne ovat kaikki kastetut ja konfirmoidut tervetulleita!!

        Siis kaikki. Myös evlut kirkon, katolisen kirkon tai ortodoksi kirkon jäsenet.
        Ehtoollista ei suljeta keneltäkään. Se jää nauttijan vastuulle, että nauttiiko hän sen oikeassa ja elävässä uskossa!


      • Persepää

        "Ehtoollinen on yhteyden ateria ja tuolla lauseella yhteys rajataan tiettyyn joukkoon."


        Omituinen näkemys ja vähintäänkin kyseenalainen.

        Kirkon ehtoollinen rajataan kirkko laissa yhteen joukkoon.

        Esikoislestadiolaisten alku ilmoitusta ehtoollistilaisuuden alussa, ei voi edes huonolla suomenkielen ymmärryksellä, ymmärtää noin..


      • LikaisetKädet
        Separatisti kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Ei todellakaan rajata!
        Oletko idiootti vai esitätkö vain odioottia??
        Miksi jaat väärää tietoa täällä netissä??
        Olet ohjaamassa myös ulkopuolisia väärään luuloon väärällä todistuksellasi täällä!!!

        1)
        Tuo lause lausutaan ainoastaan välttääksemme sekaannuksen siitä, että se olisi evlut kirkon järjestämä ehtoollistilaisuus!

        On kiistaton tosiasia että ihmiset voisivat luulla sitä kirkon järjestämäksi tilaisuudeksi, jos sitä ei ilmoitettaisi, koska me olemme kirkon herätysliike!!

        2)

        Jollei sitä mainittaisi ehtoollistilaisuuden alussa, niin varsinkin juuri TE nostaisitte siitä kovan metelin, ja syyttäisitte tahallisen sekaannuksen aiheuttamisesta.


        3)
        Sinne ovat kaikki kastetut ja konfirmoidut tervetulleita!!

        Siis kaikki. Myös evlut kirkon, katolisen kirkon tai ortodoksi kirkon jäsenet.
        Ehtoollista ei suljeta keneltäkään. Se jää nauttijan vastuulle, että nauttiiko hän sen oikeassa ja elävässä uskossa!

        Jos rukoushuone-ehtoollinen todellakin olisi noin ekumeeninen kuin tuossa kirjoitit, niin silloin vesittyisi kaikki se puhe, mitä viimeisen vuoden aikana on pöntöstä puhuttu luterilaisen kirkon ehtoollisen siirymisestä katoliseen suuntaan ja myös muut ekumenian vastaiset puheet.
        Miten ihmeessä et näe sitä, mikä ehtoollisenne oikeastaan on? Ymmärrätkö, hyvä Separatisti, mikä ehtoollinen oikeasti on?


      • Separatisti
        LikaisetKädet kirjoitti:

        Jos rukoushuone-ehtoollinen todellakin olisi noin ekumeeninen kuin tuossa kirjoitit, niin silloin vesittyisi kaikki se puhe, mitä viimeisen vuoden aikana on pöntöstä puhuttu luterilaisen kirkon ehtoollisen siirymisestä katoliseen suuntaan ja myös muut ekumenian vastaiset puheet.
        Miten ihmeessä et näe sitä, mikä ehtoollisenne oikeastaan on? Ymmärrätkö, hyvä Separatisti, mikä ehtoollinen oikeasti on?

        Ekumeeninen?

        Se että katoliselle jaetaan ehtoollinen ei ole väärin, mutta se, jos katolinen jakaa väärällä kaavalla ehtoollisen, on.

        Ja kyllä ymmärrän ehtoollisen tarkoituksen, suuruuden ja sen mikä se on sekä mitä se tarkoittaa.

        Ja tiedän myös sen mitä Luther siitä opettaa. Sekä sen että esikoislestadiolaisuudessa ehtoollisen reaalipreesens ymmärretään oikein, niinkuin Jeesus itse sen raamatussa kertoo. (Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan... jne. Ei että tämä kuvastaa minun ruumistani.)

        Mutta jos luulet etten jotain siitä tiedä, tai ymmärrä, niin kerroppa viisammaksesi???


      • niinköteette
        Separatisti kirjoitti:

        Ekumeeninen?

        Se että katoliselle jaetaan ehtoollinen ei ole väärin, mutta se, jos katolinen jakaa väärällä kaavalla ehtoollisen, on.

        Ja kyllä ymmärrän ehtoollisen tarkoituksen, suuruuden ja sen mikä se on sekä mitä se tarkoittaa.

        Ja tiedän myös sen mitä Luther siitä opettaa. Sekä sen että esikoislestadiolaisuudessa ehtoollisen reaalipreesens ymmärretään oikein, niinkuin Jeesus itse sen raamatussa kertoo. (Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan... jne. Ei että tämä kuvastaa minun ruumistani.)

        Mutta jos luulet etten jotain siitä tiedä, tai ymmärrä, niin kerroppa viisammaksesi???

        Eli jos ehtoollista tippuu lattialle vahingossa, niin haetteko höylän tai kirveen kotoa ja veistätte sen osan pois kirkon lattiasta, siellä kun ei ole parkettia useinkaan!?

        miten asia on?


      • Separatisti
        niinköteette kirjoitti:

        Eli jos ehtoollista tippuu lattialle vahingossa, niin haetteko höylän tai kirveen kotoa ja veistätte sen osan pois kirkon lattiasta, siellä kun ei ole parkettia useinkaan!?

        miten asia on?

        Me ei olla niin ekumeenisia.


    • äänitakapenkistä

      Sitä voi vain edelleen ihmetellä, että miksi pitää olla omat esikoislestadiolaisten ehtoolliset kun kirkossakin voi käydä ehtoollisella, ihan lupa annettu hengelliseltä hallitukselta.
      Miten useilla paikkakunnilla saarnaaja on ilmoittanut pöntöstä, että yhteisesti on paikkakunnallamme päätetty ottaa sakramentit itselle. Seuraavana pyhänä toinen saarnaaja joutuu korjaamaan samasta pöntöstä, ettei yhteisesti ole päätetty.
      Kävipä niinkin, että eräällä paikkakunnalla "yhteisen päätöksen" jälkeen saarnaaja joutuikin lähtemään peräkärryn kanssa toiselle paikkakunnalle jakamaan ehtoollista, kun "yhteinen päätös" ei niin yhteinen ollutkaan.

      • iktys

        Kuka tahansa täysjärkinen, siis sellainen, joka ei ole lappihurman vallassa ja joka seuraa tätä touhua sivusta, ei voi kyllä tehdä sitä huvittumatta. Niin on touhu välillä lapsellista. Vakavalla naamalla selkärangasta muistellen puhutaan yksimielisyydestä, vaikka sitä ei ole pitkään aikaan ollut. Keisari vaan kulkee kansan seassa ilman vaatteita, ja kansa hurraa.


      • Eriseurahuokaa

        <3 "Iktys" ja "äänitakapenkistä", yhtykää toisiinne. Teistä yhdessä siittyisi ehkä pieni "äänitys"... <3

        Te olette kuin paita ja perse omassa kuolleessa uskossanne. :)

        Pilkatkaa vaan, seurakuntaa, saarnaajia, Pyhää Henkeä, kristittyjä, Jumalan sanaa ja sakramentteja.
        Kyllä sillekkin toiminnalle on raamatussa lupaus. :) Hieno Lupaus!


      • jakansahurraa
        iktys kirjoitti:

        Kuka tahansa täysjärkinen, siis sellainen, joka ei ole lappihurman vallassa ja joka seuraa tätä touhua sivusta, ei voi kyllä tehdä sitä huvittumatta. Niin on touhu välillä lapsellista. Vakavalla naamalla selkärangasta muistellen puhutaan yksimielisyydestä, vaikka sitä ei ole pitkään aikaan ollut. Keisari vaan kulkee kansan seassa ilman vaatteita, ja kansa hurraa.

        Se varmaankin johtu uosaltaan siitä että nyt on jokapaikassa myös äitiväki edustettuna, niin miksei sitten olisi kuninkaanakin?

        ja ilman housuja!


    • äänitakapenkistä

      Yksi elävän uskon tuntomerkki on siis muista seurakuntalaisista piittamaton "yhteinen päätös" tässä sakramenttien otossa omiin puhtaisiin kouriin.
      Jos seurakunta ei taivu tämän yhteisen päätöksen alle, ovat kirkollisia uudestisyntymättömiä.

    • Pääsyyttääjienjohto

      Täällä yks turhake valehtelee vaikka silmät päästänsä.
      Nimenomaan kirkkoon voi käydä kuka tahansa niinkuin kait meikäläistenkin tilaisuuksiin.
      Kirkkoon voi tosin mennä ilman ulkonaista kritiikkiä joka on näemmä meikkujen kesken noussut täysin ykkösprioriteetiksi.Täysin epäoleellinen asia.
      Sen verran olen oppinut että monesti he kaikkein hurskaimmilta päällepäin näyttävät ovatkin kaikkein pahimpia PERKELEITÄ.

      • Separatisti

        11 §
        Ehtoolliseen saa osallistua jokainen konfirmoitu kirkon jäsen.

        Kastettu lapsi, jolle on opetettu ehtoollisen merkitystä, saa osallistua ehtoolliseen yhdessä vanhempansa tai muun hänen kristillisestä kasvatuksestaan huolehtivan kirkon konfirmoidun jäsenen kanssa. Kastettu seurakunnan jäsen, joka osallistuu rippikouluun, voi ehtoollisopetusta saatuaan osallistua ehtoolliseen seurakunnan yhteisessä jumalanpalveluksessa rippikoulunsa opettajan kanssa. (9.11.2001/1163)

        Ehtoollinen voidaan antaa myös muulle henkilölle, joka on sairaana tai hätätilassa ja käsittää ehtoollisen merkityksen.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931055

        KUKA VALEHTELEE?
        Näin sanoo kirkkolaki. Lestadiolaisten ehtoollisvieraita eivät lait estä..
        Asialla ei sinänsä ole merkitystä, mutta te itse parjasitte, siitä kuinka Lestadiolaiset olisivat tulleet niin hyviksi, etteivät suostu muiden kanssa samaan pöytään. Otitteko huomioon että myös muut kristityt kirkossa, kuin lestadiolaiset, jotka tahtovat ehtoollisen oikean kaavan mukaisesti, voivat sen tulla nauttimaan kokouksiimme?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe