Eipä mennyt vappu nakkiin

Alkakoon-arki

Mulla on jääkaapissa kaksi avaamatonta nakkipakettia vieläkin. Ihan laatu keppejä. No, savulenkkiä tuli syödyksi. Nyt vetelen kermaviiliä yön painikkeeksi.
Mutta ensi vappuna uusiksi.

28

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymca82

      Mielekin nakit maistui vappuna !!!!?!

      • siilimuori3

        Eikös Miele ole pölynimuri mm.


      • esi-merkki-lei-kiksi

        Miele-ni minun tekevi
        imuputkeni ajattelevi
        lähteäni laulellen luuttuamahan
        kurjaa murjuani puhtauttamahan
        Hooverilla hoitamahan
        Sini-piikalla sipaisemahan


    • ö-Öö

      Ite asiassa

      Meilläkin jäi nakit syömättä. Jostain syystä niitä ostaa vapuksi, kai tapa. Grillattua tuli, kyljystä ja makkaraa. Ja harvinaista kyllä, tein pottusalaatinkin. Meitsi tosin ikäänkuin allerginen potulle, mutta muutaman kerran vuodessa tulee niitäkin jossain muodossa syötyä. Seuraavan kerran kai, kun tulee kauppoihin ruotsalaista uuttaperunaa.

      Nakit tulee kyllä syödyksi tässä jossain välissä, vaikka keittona. Se helppo yleisruoka. Mua ihminyt mämmi. Se tokikin mäköistään ja makuistaan. Mutta sitä ei saa kaupasta, kuin pääsiäisenä. Mun mielestä mämmi hyvää ja sitä vois syödä muulloinkin Eip myydä, pitäis tehdä ite. Toinen on rosolli. Ei sitä myydä, kuin joulunseutuna, Se pirun hyvää just jonkin grillikyljyksen kanssa. Pitää tehdä ite, jos sitä kesällä haluaa, eineksiä ei myydä.

      Nakkeja tehdään ja myydään ympäri vuoden. Kai meillä sitten on vappu, ikuinen aina.

      =DW=

      • nakiton

        Kyllä meidän kaupoissa on mämmiä pakastealtaassa ympäri vuoden.
        Rosollihan on vain yhden tyyppinen lisuke joka on helppo tehdä itse.


      • ö-Öö
        nakiton kirjoitti:

        Kyllä meidän kaupoissa on mämmiä pakastealtaassa ympäri vuoden.
        Rosollihan on vain yhden tyyppinen lisuke joka on helppo tehdä itse.

        Mikä kauppa?

        Missä mämmiä ympäri vuoden? Taitaa olla sama asia, kuin että mistä voi ostaa joulukinkun kesäkuussa.

        Rosolli nimenomaan helppoa tehdä, mutta eineksenä sitä ei saa, kuin joulunaikana. Meitsi tekee rosollityyppisiä, kylmiä juuressalatteja kesälläkin. Jotain punajuurisalaattia, pottusalaattia, niitä myydään kaupoissa kyllä. Mutta ne majoneesipohjaisia. Mä diggaan juuressalaattia, ilman majoneesia. Oma hommansa keitellä juurekset, kuoria net, pilkkoa, sotkea salaatiksi. Ois ihan kätevää ostaa sellainen tuote eineksenä.


        =DW=


      • siilimuori3
        ö-Öö kirjoitti:

        Mikä kauppa?

        Missä mämmiä ympäri vuoden? Taitaa olla sama asia, kuin että mistä voi ostaa joulukinkun kesäkuussa.

        Rosolli nimenomaan helppoa tehdä, mutta eineksenä sitä ei saa, kuin joulunaikana. Meitsi tekee rosollityyppisiä, kylmiä juuressalatteja kesälläkin. Jotain punajuurisalaattia, pottusalaattia, niitä myydään kaupoissa kyllä. Mutta ne majoneesipohjaisia. Mä diggaan juuressalaattia, ilman majoneesia. Oma hommansa keitellä juurekset, kuoria net, pilkkoa, sotkea salaatiksi. Ois ihan kätevää ostaa sellainen tuote eineksenä.


        =DW=

        Mämmiä on ympäri vuoden markettien pakastealtaissa.


      • parsata.ennen
        siilimuori3 kirjoitti:

        Mämmiä on ympäri vuoden markettien pakastealtaissa.

        Mämmissähän on pitkä säilytysaika, melkein vuoden. Miksei osta pakastimeen ja sieltä sulattele sitä tarvittaessa?


      • siilimuori3
        parsata.ennen kirjoitti:

        Mämmissähän on pitkä säilytysaika, melkein vuoden. Miksei osta pakastimeen ja sieltä sulattele sitä tarvittaessa?

        No en ostanut mämmiä pääsiäiseksikään, ei kuulu herkkuihin. Mut mikä settei sellaisella jolle se maistuu.


      • einakeja

        Siilillä on piikit lurpallaan?


      • siilimuori3
        einakeja kirjoitti:

        Siilillä on piikit lurpallaan?

        Kuinnii?


    • siilimuori3

      Työn juhla, nakit jääkaapissa. Kesäloman alkajaiset, jos ei sitten siirry.

    • Pitäiskö sun laittaa ne etikkaan jotta säilyvät ensi vapuksi? Tai kuivattaa roikottamalla katosta? Sitten saat kyllä varoa inflaatiota, jos ne näytille ripustat.

      • Alkakoon-arki

        Jospa laitan ne parvekkeelle pyykkitelineelle roikkumaan pyykkinipsuttimilla kiinni. Siinähän ne kesän kuivahtaa ja muumioituu ja säilyy kuin ikuisesti.
        Vaan en taida alkaa kuljettelemaan. Tiedä vaikka iskisi himo ja tulisi syötyä matkalla keittiöstä parvekkeelle.


    • parsata.ennen

      Meilläkin jäi nakit syömättä, koska olivat niin maustettuja. Ei viitsinyt niillä enää koiraakaan kiusata.

    • hytinäx1

      Vain muutama päivä ja taas juhlapyhä, syö ne nakit silloin, ei kannata säästellä ensi vappuun.
      Nakistakinhan saa mukavia ruokia, hyviä riisin tai muusin tai pastan kanssa.

    • Ei ollut nakkeja, ei.
      Minä en saa nakkeihin enää samaa tatsia kuin nuorena.
      Silloin ne kuuluivat kiakkoon, fudikseen ja lava-tansseihin.
      Nyky-nakit ovat jotenkin puutteellisia.
      Epäilen niistä puuttuvan rasvaa.
      Sitä rasvan maukkainta osaa.
      -
      Olen enemmän lenkkeilijä.
      P-niemen luomu-maku-lenkki on ykkösenä.
      Se ei ole savustettu, eikä siinä ole mitään keino-tekoista savu-aromiakaan.
      Laatu-lihaa vain ja sieviä mausteita.
      Voittaa HK-klassikon aikasti usein.

      H.

      • miksikäs.ei

        Entäs se löylynlyömä lenkki?


      • miksikäs.ei kirjoitti:

        Entäs se löylynlyömä lenkki?

        "miksikäs.ei"

        Minulleko?
        -
        Eipä ole saunaa, ei.
        Jos ei ihan autoilla aio.
        Mutta kuka sitä nyt Vappuna autoilisi...

        H.


      • Alkakoon-arki

        Mun nakit on Kartanon napakat ja Kivikylän vanhanajan nakki, kyllä niistä löytyy makuelämystä. Rasvaprosenteista en tiedä.
        Pari viikkoa niissä on vielä voimaa ennen kuin iskee eräpäivä. Ja jos ei avaa, ei kai ne poksahda paketeistaan ihan just.


      • miksikäs.ei
        hunksz kirjoitti:

        "miksikäs.ei"

        Minulleko?
        -
        Eipä ole saunaa, ei.
        Jos ei ihan autoilla aio.
        Mutta kuka sitä nyt Vappuna autoilisi...

        H.

        Valmiiksi löylynlyömää lenkkiä saa kaupasta.
        Ei tarvitse kuin päästä haukata.


      • siilimuori3
        Alkakoon-arki kirjoitti:

        Mun nakit on Kartanon napakat ja Kivikylän vanhanajan nakki, kyllä niistä löytyy makuelämystä. Rasvaprosenteista en tiedä.
        Pari viikkoa niissä on vielä voimaa ennen kuin iskee eräpäivä. Ja jos ei avaa, ei kai ne poksahda paketeistaan ihan just.

        Snelmanin kuoreton on paras.


      • Alkakoon-arki

        Millainenhan olisi laiminlyöty lenkki tai nakki.
        Löylynlyömää saa kun pistää purtavat kiukaalle ja kuupalla vettä niskaan. Siis nakkien niskaan tai lenkin niskaan.


    • mimmimum-..mi

      Kyllä se nakkipaketti on minullakin ....avaamattomana jääkaapissa....ostettu "varuiksi"... Tutkittujuttu ...että suomalainen syö nakkeja vappuna 9kpl....josta miehet 6 ja naiset 3...joku söi taas minunkin nakkini ....
      No...saahan niistä tehtyä vaikka......

      https://www.youtube.com/watch?v=GhF-dQwwUKU

      • "mimmimum-..mi"

        Tämä ei ole musa-aloitus.
        -
        Sinulle eivät nakit enää kuulu.
        Minä laittaisin sinulle Savi-Padassa jotain lempeän Juustoista.
        Vihannesten ympäröimää.
        En tarkoita kuitenkaan vanhain-kodissa.
        Omassa keittiössäni, valvovien, palvovien silmiesi katseen alla.

        H.


    • Voi surku, kun arki alkaa kahdella nakkipaketilla.
      Katso päivämäärät ja jos et auo paketteja niin hyvässä lykyssä kestävät ensi perjantaihin. Silloin ei jouda ruokia laittelee kun jääkiekko alkaa. Nakit helppoja herkkuja silloin.
      Onneksi kisat ovat naapurissa ja pelit inhimillisissä aikatauluissa.

    • nakkihätäapuun

      No voit antaa ne nakkeja tarvitseville.

    • nuormieli

      Kyl nakit ja ranskalaiset tuli nautittua yrttivihannesten kera, noita valmiita majoneesi salaatteja en harrasta, simaa ja tippaleipiä löytyy vielä, siellä ne odottaa kaapissa ne ei pitkästy odottamaan popsijaansa, säilyvät helatorstaihin hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe