Abdominoplastia ja tukiliivin pitämisen ajasta.

foogel

Leikkauksesta on nyt kohta kuukausi. En tiedä onko minulta kiristetty vatsan lihaksia mutta käsittääkseni ei? Ainakaan ei ole mitään sanottu siihen suuntaan. Salilla kuitenkin on treenattu vatsa jo ennen leikkausta. En tajua mikä järki tuossa tukiliivissä on enää kun minun vatsa on alle lantion luiden joten mikä järki enää sen pitämisessä on? Se lähinnä painaa nyt noita lantion luita. Voisiko sen jättää jo pois? Tällä viikolla on kyllä tarkastuskin, mutta kyselenpä jo.

6

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaton2016

      Olisihan sinne voinut soittaa ja kysyä. Tuossa lasertilkan jutussa sanotaan, että sauman vahvistuminen kestää n. 3 kk ja tukiliiviä käytetään 6 vkoa. Eli liivin tarkoitus on, ettei toimenpiteen tulos mene hukkaan. Kaikki leikkaushaavat ja vastaavat ovat aina alkuun heikkoja, ja niitä pitää varoa. Eli kannattaa noudattaa ohjeita.

      http://www.lasertilkka.fi/sairaala-tilkka/esteettinen_kirurgia/vatsanpeitteiden_korjaus

      Ps. Kateeksi käy, itselläni ei ole ollut ikinä tiukkaa mahaa. En ole synnyttänyt, enkä ollut ylipainoinen, mutta siitä huolimatta vatsalihasten välissä on sormin tuntuva aukko.

      • foogel

        Voi että... onkohan minulla nyt kaikki mennyt ihan väärin. Minun leikkaus on tehty julkisella puolella ja ei minulle mitään teippejä ole ehdoteltu. Niin se leikkausarpi on tuossa kuin tapetin sauma. Vastakkain siististi, ainoa mikä pistää silmään on niiteistä jääneet jäljet. 10km kävelylenkkejä olen päivittäin tehnyt jo pari viikkoa. 10cm lähti lantionympäryksestä ja turvotusta ei juuri nimeksikään enää. Täysin litteä on ja napakka koko vatsa. Minusta tuntuu, että selkä on jotenkin heikoilla kun tuon tuen ottaa pois kun on heikkoselkäisyyttä vaivana. Tekisi mieli siksi vahvistaa selkäänsä olemalla ilman tukea.


      • Leikelty28

        Teipit auttaa siihen, ettei se arpi levene. Itse käytin varmaan 4kk. Tukiliivin käytön lopetin siinä 8 viikon jälkeen ja oli vähän huono juttu, koska nahka irtosi pohjastaan osasta alavatsaa ja alkoi roikkumaan. Tilanne kyllä korjattiin ja sitten käytinkin tukiliiviä reilusti pidempään. Yksilöllistä varmaan toipumisajan pituudet, mutta ei kannata riskeerata.. Korjausleikkaukset on aika syvältä..


      • foogel

        Minulla ei ole teippejä sen jälkeen ollut kun niitit otettiin pois eli kahteen viikkoon ja linja ei sen paksumpi ole kuin lyijykynällä vedetty viiva. Mahtaako se tuosta sitten enää lähteä leviämään jos ei tähänkään mennessä.. Miten voi lähteä nahka irti? Mikä sen irrottaa? Vaikea kuvitella, että niin voisi käydä kun eihän siinä roiku mikään eikä pullota täysin litteässä vatsassa. Eilen sitten laitoin vaan napakat tukipikkarit ja tiukat farkut kun lähdin illanviettoon. Toimi hyvin mielestäni. Ei eronnut mitenkään mielestäni siihen miltä tukiliivi tuntuu. Melkein tiukempi.


      • Leikelty28

        Taitaa olla kovin ihotyypistä kiinni, miten se arpi lähtee leviämään.. Itse käytin varmuuden vuoksi pitkään teippiä ja osassa kohtaa ei arpea näy enää ollenkaan ja osassa pieni kapea himmeä viiva.. Ymmärrän hyvin, että tukivyö ottaa päähän, eikä sitä huvittaisi pitää, mutta itse näin jälkeen päin ajattelen, että olisi ollut tosi hieno juttu, jos joku olisi kehoittanut malttamaan hivenen pidempään.. Eli pidin sen 8 viikkoa tukivyötä ja sitten aloin tekemään lenkkejä ja olemaan ilman vyötä.. Ilmeisesti liikkeet jossa vatsa kiertyy, sai pikkuhiljaa ihon irrotettua pohjasta, kun ei ollut vielä ihan kunnolla kasvanut sinne kiinni.. Revisioleikkauksessa todettiin, että navan alapuolelta oli iho täysin irti pohjasta. Ja minullakin tosiaan ihan littana on tuo vatsa, oli sitä jo ennen leikkaustakin. Jälkitarkastuksessa oli annettu myös jo 6 viikon kohdalla lupa olla ilman vyötä ja liikkua normaalisti. Mutta toki teet niin kuin haluat..


      • foogel

        Aha. Minulta kiellettiin sauvakävely varmaan juuri kiertoliikkeen välttämiseksi. En ole sitten kierrellyt. Ihan normaalia kävelyä ja maastossakin varovasti. Liivi vaan painaa lantion luita kipeästi. Siis ihan sattuu tuskallisesti. Ohjeet tuntuu vaihtelevan kun jo sairaalassa kirurgi sanoi että pitää tukiliiviä auki välillä ja sanoi että sen ei kuulu kiristää vaan olla vain tukena. Vaikeaa tuota liikkumista on rajoittaa kun ei kipujakaan ole ollut ja unohtaa jatkuvasti että mitään on tehty. Yritetään nyt kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe