Lihakset kasvaa ja paino ei putoa

Pläski2

Olen erittäin turhautunut... Mun paino ei vain putoa, kaksi vuotta sentään olen yrittänyt. Luulin? Että johtuu minipillereistä, että 5kg tuli mutta nyt lopetin ne 6kk sitten. Painoa on vain tullut lisää. Ällöttää itseni... Tai ei ällötä, haluan vain laihtua.

Seuraavaksi tyhmät kysymykset, todetaan valmiiksi jo näin niin kenenkään ei tartte erikseen vaivautua.

1. Miten saan painon putoamaan ilman että lihakset kasvaa sen pahemmin?
- Tilanne, oon vuosia harrastanut milloin lenkkeilyä, milloin tanssia, hyötyliikuntaa (rappusten juoksua. Vuosia sit huomasin, että jalkojen lihakset kasvaa, ei muualta)
Esim. Viimevuonna tein alkuv. Kayla itsinesin treeniohjelman, kesällä pyöräilin 5kk 3-4krt viikko. Treeniohjelman aikaan söin terveellisesti (mitä olen monta vuotta tehnyt) mutta kesän jälkeen koko terveellinen elämä on mennyt läskiksi.
Olen niin turhautunut että vaatteet kiristää ja paino nousee, tein mitä tahansa.

Miten lihakset kehittyy? Kun nimenomaan toi pömppis ja käsivarret ei lähe mihkää ja tuntuu et mahakin vaan kasvaa.

---

Mulla ei oo ikinä ollu ongelmaa mun painon kanssa. Nyt on, ja pahemman kerran. Peilikuvaan oon tyytyväinen, mutta vaa"an lukema kasvaa ja melkei pyörryn :'(


Rupean kohta oikeesti elämään jollain ateriankorvike patukoilla

Mikä tässä mättää?
Voinko mä harrasta liikuntaa niin että mun jalat ei vaa kehity
Koska lihakset kasvaa tasaiseen tahtiin, enkä voi treenata vain yhtä kohtaa? Mut vituttaa ku mun jalat on nii paksut
:-(

11

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennemuutos

      Eivät naisen lihakset kasva arkiliikunnalla sentään niin hirveästi, ettäkö siitä pitäisi olla jotenkin huolissaan. Liikkumisenkin tulisi olla miellyttävää, jotta siitä muodostuu osa normaalia arkea. "Laihduttaminen" on vain hetkellistä ähertämistä jonka tulokset korvautuvat pian vanhoilla tottumuksilla, koska se ei ole kivaa.
      Mitä enemmän sinä mittailet ja arvostelet itseäsi, sen vähemmän nautit siitä fiiliksestä jonka sinä liikunnasta saat. Pääkopassa on se kaikkein tärkein motivaatori itse kullakin, joten vaihdapa asennetta. Kuormita kroppasi lihaksistoa mahdollisimman tasapainoisesti ja nauti siitä mitä teet, niin ajatuksetkin pysyvät positiivisina eikä turhautumisen tunne hypi alvariinsa silmille.

    • Annaliisa52

      Nyt kyllä kolahti. Itsellä oli tuo ihan sama ongelma vielä parisen kuukautta sitten. Menin mainoksen uhrina tutustumaan nettipohjaiseen laihdutusjuttuun http://miinus.fi/ ja nyt on paino hyvässä suunnassa alaspäin. On joo maksullinen mutta minusta halpa. Siinä ei tarvitse ostaa kuin käyttöaikaa, ei ole mitään pillereitä tai jotan jäätävää laihdutuskuuria tai muita maksuja. Vaatii kyllä itsekuria mutta jos sitä on niin varmana toimii, ainakin mulla.

    • syövähemmän

      Syöt vaan enemmän kuin kulutat siksi paino ei tipu.Liikunnalla on on aika vähän vaikutusta laihtumiseen.Et kerro pituuttasi ja painoasi.

    • Annaliisa52

      Näinhän se juuri on että enemmän tulee kaloreita kun kuluttaa. Sitä on vaan erittäin vaikea laskea ilman apuvälineitä.

      • jnfaoirjggåqijrg

        No jaa, kun pysyy ruokavaliossakin pääosin perusaineksissa ja liikkuu päivittäin pitkin päivää, kaloreita ei edes tarvitse laskea.


    • Annaliisa52

      Kaikille se ei ole noin helpooa.

      • jnfaoirjggåqijrg

        No on se. Jättää kaiken valmiin/puolivalmiin pois ruokavaliosta (valmisruuat, leivät, pastat, salaatinkastikkeet, mehut, karkit, sipsit, kermakkeet, limut, alkon, maidon...) ja vaihtaa ne raikkaaseen veteen, tuoreisiin (tai pakastettuihin, mutta ei maustettuihin) kasviksiin, marinoimattomaan lihaan, kalaan, kanaan, siemeniin, pähkinöihin, oliiviöljyyn, yrtteihin, marjoihin ja hedelmiin, niin on ihme jos ei ala laihtua laskematta kaloreita. Jos välillä tekee mieli leipää, kannattaa tehdä se itse tai ostaa kaupasta sellaista, missä ei ole kuin (täysjyvä)jauhoja, vettä ja suolaa.
        Päivittäin lisäksi reippailua raittiissa ilmassa, lihaskuntoharjoittelua pari kertaa viikossa sekä stressin vähentämistä vaikka joogalla tai rentoutusharjoituksilla mikäli luonnon helmassa ulkoilu ei riitä.

        Tietenkin jos on jotain lääkityksiä, mitkä vaikeuttaa painonhallintaa, asia on sitten vähän eri.


    • Keskaloittaja

      Joo siis oon koittanu mennä viimeset kaks vuotta maalaisjärjellä... Mut nyt kun epillerit lopetettu ja mitään ei tapahdu. Itkettää, en ole oikeasti ennen ottanut paniikkia mutta en nyt halua lihota..

      Juu siis noi mun jalanlihakset "on vaan tullut" pikkuhiljaa. Vuosia sitten kävin ahkerasti tanssi ja zumbatunneilla. Jalat tuntuu paksuilta. Nyt oon huomannu et selän lihakset kehittyy.

      Mut pömppis ja kädet ja vaa an lukema :/ 80kg näyttää jo ja 168cm pitkä

      Ihan kamalaa

      Oon jo montavuotta syöny täysjyvää, paljon vettä, ruisleipä, puolet kasviksia ja hedelmiä
      Jauheliha ei ole rasvatonta, eikä juustot, joista tykkän (en niitäkään kun max kerran viikossa)
      Kerma vaihdett krekujogurttiin etc...
      Tätä on jo pari vuotta katottu ja paino nousee...

      Ärsyttää ku viime kesänä pyöräilin niin meneekö ne hukkaan? Kun söin huonosti.
      Jos mä lenkkeilen paljon niin vaikuttaako se vaan jalkoihin vai koko kroppaan kun lihakset kehittyy?

      Kehitin tästä nyt pakkomielteen... Katson että syön ruokaa vain pienen annoksen, herkut jätetty paljon vähemmälle (max. Kerran vko suklaapatukka et järki pysyy päässä)

      Olen aloittanut lenkkeilee, ja kotona tanssin ja treenaan ominpäin....

      Syön siis vaan yhen annoksen. Yhden leivän, jossa juustosiivu/ makkara

      Juusto on rasvatonta ja käytän kalkkunaa etc

      Olisko jossai joku Kalorilaskuri

      Syöminen on kuitenkin se ilo ja ruoan pitää olla hyvää. Terveelliset valinnat on.

      Syön esim aamuisin rahkaa/ puuroa jossa chiasiemeniä ja marjoja.

      En mä tiiä... En vaa enää halua lihoa
      Oon ottanu tästä pakkomielteen. Ei hyvä :/ oikeestaan ei ees kiinnosta

    • Keskaloittaja

      Niin, jos ateria on täysjyväpastaa/ jauhelihakastiketta (itsetehtyä) jossa esim. Pinaattia ja avocadoa vieressä, smoothie iltapalaks etc.

      Luulin et tollasta terveellistä sais huoletta syödä.

    • Senappi

      Otsikosta osui heti silmään yksi epäkohta. Jos lihakset kasvaa, eihän paino silloin voi pudota. Päinvastoin, se nousee.

      Kauheasti en lähtis karsimaan ruokamääriä kovin pieniksi. Sitten se ei enää ole terveellistä. Jää ravintoaineita saamatta, liian vähän energiaa.

      Kokeile vähentää sellaista liikuntaa, mikä käy jalkoihin?

      Aika hämmentävää. Onkohan kaikki veriarvot ja hormonit tasapainossa?

    • olenkokeillut

      Aloittajalle sanoisin. Hanki soijarouhetta sitä tummaa , ehkä pellavansiemeniä, aprikooseja , vähän rusinoita lisäksi raastat porkkanaa sillä karkealla puolella , lisäät kasviöljyä . Laitat kattilaan ja keität niistä puuron. vaikka 2-3 päiväksi. Syöt tätä aamuisin. Jos haluat niin raastat 2-3 porkkanaa hienoksi ja laitat mikroon kuumenemaan ..noin 5 min täysillä. Lisäät lautaselle kasviöljyä ,juomaksi vettä. Tällä porkkana dieetillä korvaat ateria Leipä pois ja kaikki pullat. . Ja paino muuten laskee.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe