Seksuaalirikollinen

Kalikili

Mitä seksuaalirikolliselle oikeasti tapahtuu kun oikeus on antanut ehdottoman vankeustuomion? Entäpä pääseekö ko vanki normaalisti lomille kun on tuomiostaan 2/3 kärsinyt? Ilmeisesti pedofiileille on olemassa STOP-"kuntoutus" mutta oleileeko vanki suojattuna muilta vangeilta onnellisesti pelaamassa xboxia omassa lukaalissaan nauttien kun ruoka tuodaan naaman eteen? Ja tietenkin ensikertalaisena 3vuoden välein istuu vaan puolet tuomiostaan..? Onko taas järkeä tässä Suomen lainsäädännössä..

13

1532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5rtgfbv

      Miksi mielestäsi seksuaalirikollisen pitäisi olla jotenkin eriarvoisessa asemassa kuin jonkun muun henkeen ja terveyteen kohdistuneen rikoksen tekijän? Mikä niissä seksuaalirikoksissa on se erityinen juttu, että vankeusrangaistus tulisi kärsiä jotenkin ratkaisevasti muista vangeista eroavalla tavalla?

      • Anonyymi

        On kyllä mamuilla hyvä suojelu suomessa. Kouluttamattomia ääliöitä suomi elättää. Sotilaskarkureita. Mitä hyvää voi sanoa mamuista. Ei mitään


    • Kalikili

      Ei tarvitsekaan olla! Lähinnä puistattaa se, että nämä yhteiskuntakelvottomat pääsee ns vähemmällä kun heitä paapotaan laittamalla heidät "oman turvallisuutensa" takia esim eristyskerroksiin. Eli heitä siis suojellaan eri tavalla kuin näitä muita rötösrikostentekijöitä. Käsititkö ollenkaan mitä haen tällä nyt takaa.. Ja mun mielestä noissa seksuaalirikollisissa on se erityinen juttu nimenomaan se, että heillä ei ole moraalia ja ovat yleensä oikeasti vaarallisia, yhtälailla kun nuo henkirikoslaiset. Musta vaan on kamalaa että tälläset ihmiset pääsee lomille tuosta vaan, eikö vankilan tarjoitus ole nimenomaan olla vangittuna..

      • 5rtgfbv

        Noh, käsityksesi vankilan ja vankeusrangaistuksen funktiosta on ilmeisesti vähän ajastaan jäljessä. Kyllä vankeustuomion aikaiselle toiminnalle ja tapahtumille tänä päivänä ajatellaan aika paljon muitakin funktioita kuin pelkkä vangittuna pitäminen. Ne tavoitteet koskevat yhtälailla seksuaalirikollista kuin muitakin rikollistyyppejä erityisesti kun tiedetään, että itsesikin mainitsemilla ohjelmilla on ihan hyvä vaste erityisesti tiettyjen seksuaalirikollisuuden tyyppien tapauksessa, ja muutenkin tuomittujen seksuaalirikollisten uusimisprosentti on pienempi kuin monella muulla he/te-rikostyypillä.

        Lisäksi mielestäni ei ole mitenkään epäreilua se, että jos ihmiseltä, olkoonkin, että puistattavien tekojen tähden, viedään vapaus, niin hänen turvallisuudestaan kuitenkin huolehditaan. Kyllähän yhteiskunta muutenkin lähtee siitä ajatuksesta, että se tekee paljon asioita pyrkiäkseen suojelemaan kaikkia sen jäseniä. En näkisi väkivallan uhan alla olevien vankien turvallisuusperusteista eristämistä minään "paapomisena", vaan kyllä sillä on ihan sen vangin oman turvallisuuden lisäksi yleisempää vankilan sisäiseen järjestykseen liittyvää funktiota. Lisäksi ei seksuaalirikollisia mitenkään kohdella siinäkään suhteessa eri tavoin kuin muita vankeja. Kyllä ihan samalla tavalla muitakin vankeja eristetään heidän oman turvallisuutensa vuoksi, jos aihetta sille on.

        Mistä muuten vedit sen johtopäätöksen, että nimenomaan seksuaalirikollisilla ei olisi moraalia verrattuna muihin "rikollisluokkiin", ja mikä heistä tekee "oikeasti vaarallisempia" kuin vaikka pahoinpitelystä, taposta tai murhasta istuvaa?

        Edelleen siis jäi vähän avoimeksi se, että mitä ansaitsematonta erityiskohtelua mielestäsi nimenomaan seksuaalirikolliset saavat, tai mitä erityiskohtelua heihin pitäisi muista vangeista poiketen kohdistaa?


      • Kalikili

        Minä kysyinkin aloituksen kahdessa ensimm'isess' kysymyslauseessa minun mieltä painavat kysymykset. Sääli ettei minua ole siunattu samanlaisella järkevällä kirjoitustaidolla kuin sinua. Kiitos myös selvennyksestä minkä jaksoit kirjoittaa. ehkmä olen aikaani jäljessä, mutta itse lähestyn asiaa mm psykologian kannalta. Nämä murjaajat/seksuaalirikokset kun valtaosin ovat mielestäni moraalittomia sekopäitä, oisikohan sana psykopaatti tai sosiopaatti oikea sana. Tiedän myös noiden kahden eroavaisuuden. Tälläisiin "oikeasti vaarallisiin" henkilöihin ei mitkään STOP-kurssit auta kun vika on aivokemiassa eikä tosiaan pysty tuntemaan esimerkiksi sympatiaa/empatiaa uhria kohtaan. Lisäksi nämähän ovat kyllä todellisia näytttelijöitä ja varmaankin pystyvät tsemppaamaan Suomen lainmukaisen, säälittävän lyhyen tuomionsa kera kursseineen. Jotenkin minusta tuntuu ettei näitä mielentilatutkimuksiakaan kovin herkkään tehdä, saatan kyllä olla jäljessä siinäkin tiedossa. Mutta joo, ehkä minua vaan yksinkertaisesti ketuttaa elää tämänkaltaisessa yhteiskunnassa missä ei muulla ole väliä kuin raha. Auta armias jos teet veropetoksen, mutta samaan aikaan kehitysvammainen hakataan ja/tai raiskataan mutta tekijä pääsee ehdollisella. Sitähän minä kysyin miten se eroaa tavallisista rötöksistä muuten paitsi että heidän selustaa suojellaan ehkäpä tarkemmin mahdollisten ilkeiden kanssavankien taholta..


      • qwerqwert

        mites huumeiden ja viinojen myyjät muka moraalia ei helvetti tappavat toisia hitaasti ja ovat yhtä lailla moraalittomia ja talousrikolliset rapauttavat myös moraalin ajavat ihmisiä itsemurhiin ja sekaviin tekoihin kuten ns.piirin marko kainulaisen miehet tai mitä pirkkala nhl pallrooth huoria nyt ovatkaan lepäälästä kauksulle ne on sitä vanhaa liittoa et sellaista


      • huhiig
        Kalikili kirjoitti:

        Minä kysyinkin aloituksen kahdessa ensimm'isess' kysymyslauseessa minun mieltä painavat kysymykset. Sääli ettei minua ole siunattu samanlaisella järkevällä kirjoitustaidolla kuin sinua. Kiitos myös selvennyksestä minkä jaksoit kirjoittaa. ehkmä olen aikaani jäljessä, mutta itse lähestyn asiaa mm psykologian kannalta. Nämä murjaajat/seksuaalirikokset kun valtaosin ovat mielestäni moraalittomia sekopäitä, oisikohan sana psykopaatti tai sosiopaatti oikea sana. Tiedän myös noiden kahden eroavaisuuden. Tälläisiin "oikeasti vaarallisiin" henkilöihin ei mitkään STOP-kurssit auta kun vika on aivokemiassa eikä tosiaan pysty tuntemaan esimerkiksi sympatiaa/empatiaa uhria kohtaan. Lisäksi nämähän ovat kyllä todellisia näytttelijöitä ja varmaankin pystyvät tsemppaamaan Suomen lainmukaisen, säälittävän lyhyen tuomionsa kera kursseineen. Jotenkin minusta tuntuu ettei näitä mielentilatutkimuksiakaan kovin herkkään tehdä, saatan kyllä olla jäljessä siinäkin tiedossa. Mutta joo, ehkä minua vaan yksinkertaisesti ketuttaa elää tämänkaltaisessa yhteiskunnassa missä ei muulla ole väliä kuin raha. Auta armias jos teet veropetoksen, mutta samaan aikaan kehitysvammainen hakataan ja/tai raiskataan mutta tekijä pääsee ehdollisella. Sitähän minä kysyin miten se eroaa tavallisista rötöksistä muuten paitsi että heidän selustaa suojellaan ehkäpä tarkemmin mahdollisten ilkeiden kanssavankien taholta..

        kaikii puhuu omasta moraalistaan


    • SIISTIPOIKANEN

      - UUSINTA UUTTA. Ko. vangeille Erikoiskuntouttava Ohjelma : Kerran viikossa HK:n blöö, sitten kahdesti viikossa jne... siirtyen 2kilon teemakkarapötköön, venytyshoitoa kropalle päivittäin koko kolmen vuoden ajan - tarvittaessa ns. kovennettuna versiona.

      - MISSÄÄN TAPAUKSESSA KO. VANKEJA EI OLE SYYTÄ ERISTÄÄ. SEKAAN MUKAVAAN JOUKKOON VAAN. KYL SIINÄ TUTUSTUU IHAN LÄHEISESTI.

      - KYLPYHUONEEN JA WC-TILOJEN, SAUNAN PESUA VIIKOTTAIN KOKO KOLMEN VUODEN KAKUN AJAN. OPPII OLEMAAN SIISTISTI SIVIILISSÄ.

    • vääriätuomioitamonet

      Seksuaalirikollisia on monenlaisia. Tuomio voi olla seksuaalisesta hyväksikäytöstä (vaikkapa nänniä imenyt lääkäri, jota ei tietystikään oikeasti laitettu vankilaan, mutta periaatteessa olisi voinut olla vankilatuomio) tai pedofiliasta tai mistä vain siltä väliltä. Ei kaikkia siis laiteta mihinkään eristyksiin eikä heitä paapota.

      Lisäksi heidän tuomioonsa johtaneet todisteet ovat usein niin hataria, että on onnen kauppaa kuka joutuu tuomituksi kuka ei. Joskus riittää, että ex-vaimo kertoo, että mies pani naisen nukkuessa ja tuomio rapsahtaa. Tai että mies näytti pippeliä lapselle. No, pippeli kyllä näkyy vaikkapa saunassa. Silti asiantuntijatodistaja voi oikeudessa todistaa, että lasta on hyväksikäytetty ja hänen kehityksensä on siitä häiriintynyt.

      Luepa vaikka tämä http://rapport.fi/rapport/artikkeli.php?aid=225350

    • Anonyymi

      Ylen sivustolta löytyy Keravan vankilan seksuaali/raiskausosto jossa 60 ulkomaalaista yritetään saada kuosiin, terapeutti on on aika kovan homman edessä, kun porukka ei osaa edes lukea omalla äidinkielllään ja heille on lapsena jo opetettu, että nainen ei ole mitään.

      Uskomaton juttu, joku voisi huutaa rasis...i mutta kyllä raiskaus on kovempi rikos.

      Lue ja hämmästy: https://yle.fi/uutiset/3-12646954

    • Anonyymi

      Seksuaalirikoksia kauhistellaan aivan liikaa!!! Murhaajat ja väkivaltaiset kiduttajat ovat pahempia.

    • Anonyymi

      Häkkiin ja kaksi tiiliskiveä ja pläjäytys

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe