Pisamainen iho

freg

Hei. Mä olen syntyjään punatukkainen ja pisamainen. Nyt aikuisena, mulla on yhä enemmän alkanut tulla pisamia myös käsivarsiin ja vuosi vuodelta ne tuntuvat lisääntyvän ja mä jotenkin häpeilen niitä. Rusketun kyllä ihan hyvin, mutta mitä enemmän olen auringossa, sitä enemmän niitä inhottavia pisamia tulee. Käytänkin mieluiten pitkähihaisia puseroita, mutta kuumana kesänä on ollut munkin pakko vaihtaa lyhyt hihaiseen. Kysymys kuuluukin, miten paljon muita inhottaa katsoa pisamaisia käsivarsia ja kuinka paljon kiinnitätte niihin huomiota? Alkaa taas ihana kesä, mutta tää asia aina vähän latistaa sitä ja asia ahdistaa mua paljonkin.
Kiitos, jos viitsitte kertoa.

6

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foxy-redhead

      Ei mitään syytä ahdistua! Ole ylpeästi punapää ja nauti tulevasta kesästä - kunnon aurinkosuojan kanssa, tietenkin! ;)
      Pisamat iholla ovat aivan yhtä persoonallinen piirre kuin kauttaaltaan tumma iho tai vastaavasti erittäin vaalea, läpikuultava iho. Ne ovat synnynnäisiä juttuja ja niin niihin pitää myös asennoitua: ne ovat osa persoonaa.
      Itse kiinnitän kesällä huomiota vain palaneisiin, punertaviin ihoihin. Silloin tekee mieli koputtaa ihmistä hartialle ja sanoa, että peitä nyt hyvä ihminen tuo jo kärähtänyt ihosi! Saa kärsiä palovammoista pari seuraavaa päivää loppuelämän pelko melanoomasta, joten ei ole mitään järkeä polttaa nahkaansa auringossa.
      Niinpä esim. pitkät hihat/lahkeet ja naisellinen lierihattu aurinkosuojana ovat erittäin fiksu valinta! Itsekin kuljen melkeinpä läpi kesän väljissä ja ohuissa housuissa / mekoissa, tunikoissa ja puseroissa, joiden läpi auringonvalo ei pääse sellaisenaan suoraan iholleni. On olemassa kaikenmaailman itseruskettavia voiteitakin, joten auringon kanssa ei tarvi pelleillä saadakseen talven vaalentamaan ihoon hiukan sävyä.
      Parempaa kesämieltä! :)

    • rohkeestivaa

      Mua ei ainakaa inhota pisamat ja en kyllä hirveesti yleensä katso kenenkää ihoa. Turhaan niitä noloilet. :)

    • xdde

      Itse rakastan pisamia ihmisellä turhaan häpeilet!

    • oleonnellinen

      Pisamat on ihania! Itse kärsin melasmasta, ja vieläpä -viiksi sellaisesta, joten ei naurata. Moni mies naureskelee mun pigmenttiviiksille.

    • Turned-on

      Pisamat on ehdottomasti turn-ON!

    • Tänä vuonna on punapäänkin kelvannut käyskennellä Suomen suvessa vähin vaattein tarvitsematta pelätä kuulaankauniin pisamaisen ihonsa palamista.

      Jos on tarjennut...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe