Tollo Toimittajan teksti

dfsdfdfadffda

“Toyotan murheista kertoo se, että Yaris putosi kolme sijaa, Auris peräti viisi ja Avensis neljä.”

On siinä oikein tollojen tollon teksti. Maaliskuussa myyntitilaston ykkönen oli Toyota. Toyota myi maaliskuussa peräti 300 autoa enemmän kuin toiseksi tullut Volkswagen. Huhtikuussa kun Toyota saa kolmannen sijan myyntitilastossa jääden hiukan myyntimmäärässä myyntitilaston kärjestä, niin Tollo Toimittaja repäisee tuollaisen tekstin. Kaiken lisäksi alkuvuonna huhtikuun loppuun mennessä Toyota on eniten myyty automerkki. Toyota ovat aina vieneet kärjen tuntumasta kolme peräkkäistä sijaa.

Oikein tollojen tollo toimittaja.

26

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuomiTilastohäirikkö

      Niin, Toyota sukelsi ja eikä sitä millään otsikolla muuksi muuteta.
      Ehkä syynä on Toyotan suuret ongelmat korroosion ja jatkuvien takaisinkutsujen lisäksi vanhakantainen tekniikka.

    • TerskaPappa

      Älä nyt Tero hikeenny. Kyllä ne Tojot myy, aivan varmasty myy, kun uskovaiset Terot niitä ostaa. Mutta mitä helvetin väliä sillä on, että myikö Tojo 100 tai 200 autoa enemmän, kuin Volkkari?

      Mutta se on tosiasia, että Tojon myynti hyytyy kesään ja loppuvuoteen mennessä, koska Tojolla ei ole kilpailukykyisiä malleja. Nyt kun facelift Avet on Teroille luovutettu, niin hiljaista on, kuten huhtikuun tilastoista huomaa. Ei kukaan "ei uskovainen" osta tuolla hinnalla 90-luvun autoa. Jos ottaisit ne Tojo-lasit pois päästä, niin varmasti ymmärtäisit mistä puhun.

      • huijarin.unelma

        Onko vikavaagenmyyjällä paniikkihäiriö kun "päämies" on pätevöitynyt huijarina?


      • TerskaPappa
        huijarin.unelma kirjoitti:

        Onko vikavaagenmyyjällä paniikkihäiriö kun "päämies" on pätevöitynyt huijarina?

        Mitä se Tero sekoilee? Alkaa Terolla argumentit olemaan aika vähissä...


    • väistämätön_seuraus

      Tollolootan nykymallien "muotoilu" alkaa kantaa hedelmää. Harvalla tojovaarillakaan on niin huono näkö, että tällaisen kykenisi ostamaan.

    • ostakaa.te.Tohjoja

      Minä ajan aina Mersuilla.

    • Ja_musta_on_valkoista

      "Kaiken lisäksi alkuvuonna huhtikuun loppuun mennessä Toyota on eniten myyty automerkki." Noinko siellä Toyotapiireissä kerrottiin? Virallinen rekisteröintitilasto kertoo yksiselitteisesti Toyotan rekisteröintimäärän olevan tammi-huhtikuussa 52 autoa Volkswagenia jäljessä. Siis asia on tasan päinvastoin kuin väität! Väitteesi ei yllätä yhtään, sillä piireissänne on tapana väittää mustaa valkoiseksi.
      http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1371/Huhtikuu_2016.xlsx

    • Ajatmuuttuu

      Aivan sama menikö niitä muutama enemmän tai muutama vähemmän: näe trendi. Trendi on laskeva, ei tule uusia kiinnostavia malleja vaan rumia faceliftejä ja 10 vuotta vanhoja keksintöjä.

      VW- konserni on yhtä lailla historiaa eikä tojon myynti nouse vaikka tojotrollit viettäisi koko yön kertomalla lapsellisia skoda-vitsejä.

      Kumpikaan näistä ei ole tämän vuoden voittaja, vähän aikaa ne saattaa kilpailla ensimmäisestä ja toisesta sijasta mutta nousijat on ihan muualla. Kohta joku muu merkki nousee tappelemaan kärkisijoista Suomessakin jossa itäautot perinteisesti myy hyvin. Euroopassa hän tojo on aika marginaalissa.

    • Näin_se_on_nähtävä

      Toyota on satsannut pitkään massiivisesti hybridipuolelle ja jättänyt valtavirta-autot tylysti lapsipuolen asemaan. Kehitystä ei siellä ole tapahtunut aikoihin eikä suuri yleisö ole lämmennyt hybrideille – ne kun ovat kalliita eivätkä oikein ole jaksaneet lunastaa taloudellisuus- ja suorituskykylupauksia. Hybridit ovat selvästikin yhä autoilun marginaalissa.

      Faceliftit eivät jaksa innostaa vuodesta toiseen kilpailijoiden ajaessa ohi oikealta ja vasemmalta, joten kukkulan kuningas on alkanut livetä pahasti valtaistuimeltaan Suomessakin, Toyotan luvatussa maassa!

      Koko Euroopan mittakaavassahan Toyota ei ole kärkimerkkeihin koskaan kuulunutkaan.

      • TerskaPappa

        Joo Toyota on "satsannut" hybrideihin, mutta tulokset eivät ole kovin vakuuttavia. Kolmeen kertaan faceliftattu 90-luvun Prius on edelleen myynnissä. Kehitys on ollu todella vähäistä 20-vuoden aikana.


    • onneksi.ei.Skodaa
      • On.se.hurja

        Käypä kertomassa Toyota Finlandin väelle että vuosia laskussa olleet markkinaosuudet eivät ole heille muuta kuin tilasto-ongelma. Lohduttaa yt:issä tosi paljon.

        Mitä noihin päästöpäivityksiin tulee niin ne eivät ole kenellekään oikeasti ongelma. Piuhat kiinni ja uusi ohjelma sisään. Aikaa menee sen 15 minuuttia ja uusi ohjelma ei maksa kenellekään mitään. Ei VW:lle eikä kuskille. Pullakahvit saisivat tarjota.
        Mutta VW:n dominointi on kyllä häkellyttävän vahvaa kun ottaa huomioon että myydyt autot eivät ole sieltä halvimmasta päästä. Kuitenkin jokaista kakkosena olevan valmistajan (Toyota) autoa kohti VW myy kolme autoa. Ja vuodesta toiseen ylivoima vaan kasvaa vaikka terot odottivat myynnin dyykkausta päästökohun takia. Ei tullut mitään dyykkausta, ei edes yhtään katastrofi-kuukautta. Nyt Suomessa merkeissä VW ja Skoda vetävät kaksoisjohdossa ja maailmanlaajuisestikin VW siirtyi ykköspaikalle.


    • Pikemminkin_näin

      Toyotan myyntilukujen takapakit huhtikuussa:

      Toyota Yaris –33,84 %
      Toyota Auris –41,42 %
      Toyota Avensis –39,85 %

      (verrattuna maaliskuun 2016 myyntiin)

      Jos toimittaja ei osaisi pitää tuollaisia prosenttilukuja Toyotan kannalta murheellisina, pitäisi hänen saada talouslehdestä kenkää.

      • TerskaPappa

        Ihme, että nuo 90-luvun vehkeet myy edes noin paljon. Täytyy olla fanaattinen Tojo-uskovainen, että moisia retroautoja ostaa noin käsittämättömällä ylihinnalla.

        Esim samaa "aikakautta" edustavia Dacioita saa 2-3 kertaa halvemmalla.


      • Petteri.on.sairas
        TerskaPappa kirjoitti:

        Ihme, että nuo 90-luvun vehkeet myy edes noin paljon. Täytyy olla fanaattinen Tojo-uskovainen, että moisia retroautoja ostaa noin käsittämättömällä ylihinnalla.

        Esim samaa "aikakautta" edustavia Dacioita saa 2-3 kertaa halvemmalla.

        Harmittako se sinua, vai miksi siitä pidät noin hirvittävää meteliä? Suomi on ainakin toistaiseksi vapaa maa ostaa minkä merkkisen auton haluaa kysymättä sinulta siihen lupaa tai rahoitusta. Tyhmäkö olet vai muutan vähäjärkinen?


      • TerskaPappa
        Petteri.on.sairas kirjoitti:

        Harmittako se sinua, vai miksi siitä pidät noin hirvittävää meteliä? Suomi on ainakin toistaiseksi vapaa maa ostaa minkä merkkisen auton haluaa kysymättä sinulta siihen lupaa tai rahoitusta. Tyhmäkö olet vai muutan vähäjärkinen?

        Tyhmät ja vähäjärkiset ostaa 90-luvun autoja uuden auton hinnalla.

        Toki tämä on sallittua, mutta ei nyt kovin viisasta.


      • Mieli.lepää
        TerskaPappa kirjoitti:

        Tyhmät ja vähäjärkiset ostaa 90-luvun autoja uuden auton hinnalla.

        Toki tämä on sallittua, mutta ei nyt kovin viisasta.

        Uusi auto ei ole 90-luvun auto. Turboahdin ei tee autosta sen uudenpaa, mutta vikaherkemmän. Miksi ostaisin auton jossa on ollut jatkuvia murheita jakopään ja vaihdelaatikon kanssa? Kaiken lisäksi valmistaja on vielä automaailman suurin huijari josta on kärähtänyt. Laatu jaluotettavuusraportissa merkki jäi toiseksi viimeiselle sijalle. Miksi ostaisin? Mieluummin uusi Toyota, tutkitusti luotettavimmalla tekniikalla ja parhaimmalla jälleenmyyntiarvolla. Ei joku pöljä automyyjä pysty minua ympäri puhumaan.


      • TerskaPappa
        Mieli.lepää kirjoitti:

        Uusi auto ei ole 90-luvun auto. Turboahdin ei tee autosta sen uudenpaa, mutta vikaherkemmän. Miksi ostaisin auton jossa on ollut jatkuvia murheita jakopään ja vaihdelaatikon kanssa? Kaiken lisäksi valmistaja on vielä automaailman suurin huijari josta on kärähtänyt. Laatu jaluotettavuusraportissa merkki jäi toiseksi viimeiselle sijalle. Miksi ostaisin? Mieluummin uusi Toyota, tutkitusti luotettavimmalla tekniikalla ja parhaimmalla jälleenmyyntiarvolla. Ei joku pöljä automyyjä pysty minua ympäri puhumaan.

        Jahas...Tero aloitti taas "jakopää-jutut"...

        Jos et ole huomannut, niin on olemassa muitakin autonvalmistajia, kuin Toyota ja VW.
        Mutta edelleen, uudet Toyotat on 90-tekniikkaa, vaikka eletään vuotta 2016.

        "Ei joku pöljä automyyjä pysty minua ympäri puhumaan."

        Ilmeisesti pystyy, koska ostat antiikki-Tohjoja ja maksat premium hintaa.


      • Aisin-6_vaihteinen
        Mieli.lepää kirjoitti:

        Uusi auto ei ole 90-luvun auto. Turboahdin ei tee autosta sen uudenpaa, mutta vikaherkemmän. Miksi ostaisin auton jossa on ollut jatkuvia murheita jakopään ja vaihdelaatikon kanssa? Kaiken lisäksi valmistaja on vielä automaailman suurin huijari josta on kärähtänyt. Laatu jaluotettavuusraportissa merkki jäi toiseksi viimeiselle sijalle. Miksi ostaisin? Mieluummin uusi Toyota, tutkitusti luotettavimmalla tekniikalla ja parhaimmalla jälleenmyyntiarvolla. Ei joku pöljä automyyjä pysty minua ympäri puhumaan.

        Vaihdelaatikkopa hyvinkin. Autooni tehtiin vuosi sitten 2300e ohjausventtiili remontti. Aisin laatikkoon. Tämäkö on sitä japanilaista laatua. Ajettu 160000km


      • jotain.rajaa
        Aisin-6_vaihteinen kirjoitti:

        Vaihdelaatikkopa hyvinkin. Autooni tehtiin vuosi sitten 2300e ohjausventtiili remontti. Aisin laatikkoon. Tämäkö on sitä japanilaista laatua. Ajettu 160000km

        Ja DSG-laatikkoihin ei ole mitään remonttia koskaan tehty alle satatuhatta ajettuihin??? Eihän? Eikä missään ole vaadittu pidentämään takuuta?


      • Corolla-89
        Mieli.lepää kirjoitti:

        Uusi auto ei ole 90-luvun auto. Turboahdin ei tee autosta sen uudenpaa, mutta vikaherkemmän. Miksi ostaisin auton jossa on ollut jatkuvia murheita jakopään ja vaihdelaatikon kanssa? Kaiken lisäksi valmistaja on vielä automaailman suurin huijari josta on kärähtänyt. Laatu jaluotettavuusraportissa merkki jäi toiseksi viimeiselle sijalle. Miksi ostaisin? Mieluummin uusi Toyota, tutkitusti luotettavimmalla tekniikalla ja parhaimmalla jälleenmyyntiarvolla. Ei joku pöljä automyyjä pysty minua ympäri puhumaan.

        Todellisuudessa automaailmassa kaikki merkit huijaa. VW ja 16 muuta päästöissä(Mitsu, Fiat, Honda jo asian myönsikin) Toyota laskee rikkinäisiä autoja myyntiin ja kutsuu ne sitten takaisin, eli huijaa jo myyntitapahtumassa virheellisellä tuotteella. Niin se rahamaailmassa nykyään menee-huijari-petkuttaja pärjää paremmin siihen asti kunnes jää kiinni.


      • Nipaxinus
        jotain.rajaa kirjoitti:

        Ja DSG-laatikkoihin ei ole mitään remonttia koskaan tehty alle satatuhatta ajettuihin??? Eihän? Eikä missään ole vaadittu pidentämään takuuta?

        Näyttäähän tuo olevan joissakin VAG-autoissa 5vuotta/100 000km takuu, eli asialle on tehty jotakin.


    • Syrnä

      Matematiikka ei myöskään ole kirjoittamisen ohella terojen vahvuuksia. Jos neljän kuukauden rekisteröintilukujen vertailu kahdella merkillä saa jo pään sekaisin, niin heikosti menee. Siinä muunmuassa yksi syy miksi teroja on helppo kusettaa. Niiden kaikkien nimi pitäisi olla tero jouko, koska joukossa tyhmyys tiivistyy.

      • tyhmyys.tiivistynyt

        Sinän olet nero! Ei kukaan ole moista lausumaa ennen kuullutkaan ja sinä terävääkin terävämmällä aivotoiminnallasi älysit yhdistää ihan kaksi asiaa toisiinsa. Onko sinulla jokin ylempi filosofian tutkinto? Kenties mensan jäsenyys? Olen kateudesta vihreä!


      • Jantteri72
        tyhmyys.tiivistynyt kirjoitti:

        Sinän olet nero! Ei kukaan ole moista lausumaa ennen kuullutkaan ja sinä terävääkin terävämmällä aivotoiminnallasi älysit yhdistää ihan kaksi asiaa toisiinsa. Onko sinulla jokin ylempi filosofian tutkinto? Kenties mensan jäsenyys? Olen kateudesta vihreä!

        Menikö ylikierroksille?


    • ToyotaOnKurjaUskoPois

      Huhuu, kylläpä Toyota väki otti asian vakavasti ja henkilökohtaisesti. Kyllä nyt Skoda ja VW palstat paukkuu tie millaisia provoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe