Säästämällä lisäturvaa

dhiufhshfiuhi

"Joka viides suomalainen uskoo, että eläkepäiviä varten pitäisi olla säästössä 20 000-50 000 euroa. Hiukan useampi kuin joka kymmenes uskoo tarvittavan summan olevan 50 000-100 000 euroa"

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/suuri-osa-suomalaisista-ei-usko-tulevan-elakkeen-riittavan/kUw8DR9v

Mitä vetoa, että verottaja / valtiovalta kyllä keksii keinot tällaistenkin säästöjen ohivetämiseen, mikäli ihmiset alkavat tosissaan Amerikan malliin pistää rahaa sivuun eläkepäiviään varten .

5

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fjhkgkjgj

      Se on jo Suomessa keksitty:

      Toimeentulotuki

      Tuki jota niin monet nykypäivänä kadehtivat ja päivittelevät netissä. Sitä ei saa jos on säästöjä, muutakin kuin omistusasunto jossa itse asuu.

      • Halooooooo

        Ei kai toimentulotukea maksetakaan asunnon omistajille!! Haloo! Voithan sä myydä kämppäsi ja elää niillä rahoilla. Kadehdi sä vaan oikeesti köyhiä ja sairaita.


    • tyytyväinen-oon

      rahaa on säästetty töissä ollessa hilkkua vaille se 100 000. Putkeen hakeuduin tarkoituksella 2009 ja viime elokuussa eläkkeelle tyytyväisenä. Se raha ei ole mihinkään kulunut, on hiukka lisääntynyt.Mihinkään en ole enkä aio sijoittaa, sillä en tarvi enempää....ei ne kaikki kuitenkaan 0-korko tilillä makaa muttei paljon muutenkaan.

    • KöyhäJaKipeä

      Miten ja mistä voi yksinäinen ihminen säästää, jos sairastuu ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle esim. 5-kymppisenä? Ei tasan mistään, vaan mahd. työssä ollessa kootut säästöt kuluvat lääke- ja lääkärimaksuihin ja erilaisiin hoitoihin (sairauksiin liittyviin). Tuommoisia summia saavat ne säästää, jotka siihen pystyvät, saavat olla terveinä ja päästevät normaalille vanhuuseläkkeelle.

      P.S. Sellaiselle ihmiselle ei mitään avustuksia kuulu maksaakaan, jolla on omaisuutta tai varallisuutta (oma talo, asunto-osake, kesämökki tms.). Ensin pitää realisoida omaisuus. Itse ole joutunut tk-eläkkeellä ollessani myymään kaiken. mistä voi yleensä rahaa kuvitella edes saavansa (mm. kaikki korut rippi- ja yo-lahjaa myöten ym. olen vaihtanut rahaksi, vaikka romukullasta ei pajon toki makseta). Sossun luukulle en ole ilennyt mennä, enkä sieltä mitään varmaan saisikaan, kun en ole juoppo, vaan olen ollut syömättä tai syönyt melkeinpä mitä vaan. Ruoka on ainoa mistä ylipäänsä voi jotain pihistää, kun muut maksut (vuokra ym.) on maksettava joka tapauksessa. Lääkkeistäkin olen joutunut tinkimään eli jättänyt ostamatta, vaikka tarve olisi ollut, kun rahaa ei ole. Repikää siitä!

    • tyytyväinen-oon

      Puolisoni joutui tk eläkkeelle 1985 selkäleikkauksen jälkeen 35v. ikäisenä.Eläke on ihan kohtuullinen ja toimeen on tultu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe