Lestadiolainen ja epäuskova

Epäreilua

Olen vl ja rakastunut naiseen, jolla on edellisestä liitosta lapsi.. Voiko meillä olla mitään toivoa? Koen ristiriitaisia tunteita, koska seuratessani sydäntäni vie se minut tuon naisen luo, mutta en halua uskoanikaan jättää. Pelkään myös sitä kuinka sukuni suhtautuisi asiaan.. Olen jo pian 30v ja vihdoin löysin ihmisen, joka täyttäisi kaiken sen mitä kumppanilta toivoisin..paitsi ettei hän ole lestadiolainen.. Vinkkejä mitä teen? Kuunnella sydäntä vai päästää irti?

9

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatteleite

      Kannattaa ehkä miettiä mikä on itselle oikein... Oletko onnellinen uskossasi? uskotko todella oppi isiä/saarnaajia. Onko sillä väliä mitä sukulaisesi ajattelevat SE ON SINUN ELÄMÄSI EI HEIDÄN. Asia luultavasti tulee vaivaamaan sinua jatkossa jos et asialle mitään tee. Itse en ole lesta.. enkä oikein mikään muukaan lahkolainen. kyseenalaistan monia kohtia raamatussa. Uskon kuitenkin omalla tavallani. En tietenkään tunne kauheasti lahkonne "oppeja" voit tietysti pyytää häntä mukaan seuroihinne jos hän haluaa tulla. Muista kuitenkin ettet voi ketään pakottaa mukaan. Minua on muutamia kertoja pyydetty esikoislestadiolaisten seuroihin.. joista olen kohteliaasti kieltäytynyt vedoten juuri siihen, etten usko kuten he opettavat. Keskustelkaa asioista ja tee sitten ratkaisusi. Eiköhän ylhäältä katsella kaikkia eliöitä sillä silmällä miten on elänyt ja onko tehnyt pahaa/hyvää yms. Voisit toimia hyvänä isäpuolena.. onhan lestadiolaisten opeissa ihan hyviä käytännön elämän ohjeitakin. ja sitten jotain "mielestäni käsittämätöntä (jätän sanomatta jotta en loukkaa ketään). Tämä siis vain minun mielipiteeni.
      Hyviä jatkoja valitsemallasi tiellä mikä se sitten ikinä onkaan.

      • Epäreilua

        Hei, ja kiitos asiallisesta vastauksestasi. Hän kunnioittaa minua ja uskoani eikä ikinä vaatisi minua jättämään uskoa. Itse taas en halua häntä käännyttää. Ajatuskin elämästä ilman häntä saa minut voimaan pahoin. Haaveilen usein yhteisestä perheestä hänen kanssaan, jossa hänen lapsensakin olisi osallisena. Tuntuu jopa hullulta, että elämme vuotta 2016 ja usko voi pitää edelleen kaksi ihmistä erillään..


    • näinmäaattelen

      Kuuntele sydäntä! <3 No joo, tiiän ettei se ihan niin yksinkertaista ole, tässä itse monta vuotta yrittänyt uudestaan päästä pois kyseisestä lahkosta. Mutta kyllä silti kuuntelisin sinuna sydäntä, tilanteessasi en jättäis uskonnon takia elämäni rakkautta! Tsemppiä päätöksen tekoon!

    • Epäreilua

      Unihdin mainita, että tilannetta vaikeuttaa se, että tämä nainen on ollut naimisissa lapsensa isän kanssa.. Avioliitto oli naiselle yhtä kärsimystä ja ymmärrän syyn miksi erosivat, mutta tiedän että tämä asia nousisi isoksi kynnyskysymykseksi sukuni puolelta jos päättäisin elää naisen kanssa.. Tilanne on aika mahdoton, mutta silti haluaisin uskoa että jokin keino olisi yhdessäoloon.

    • Olevahva

      Voi olla että joudut luopumaan suvustasi saadaksesi elää rauhassa rakastamasi ihmisen kanssa.

    • lestatonlapsellisia

      Älä kysele lestamuumioilta mitään vaan tee vapaana ihmisenä valintasi itse!

    • Se_oikea_tuli_vastaan

      Samaa mieltä kuin muutkin vastaajat. Vahana sinun tulee olemaan vaikeaa antaa itsellesi anteeksi että et kuunnellut sydäntäsi, jos et sitä nyt tee. Mikään muu ei ole yhtä tärkeä äuin se että on rehellinen edes itselleen. Rakkaus- ja elämänkumppanikysymyksessä eritoten. - Avioero naisella tana, mikä este se muka on, jos rakastat häntä! Se ei ole mikään este rakkaudellenne. jos sukusi siitä hirmustuu, jätä yhteydenpito siihen. ihminen ei voi valita sukulisiaan, mtta ystävät onneksi voi.
      Toivotan lämpimästi onnea ja siunausta!

    • Niitti333

      Tämä on hyvin vaikea juttu. Sinut on kasvatettu tuohon uskoon ja sielusi on tavallaan valloitettu jo lapsuudessa ja näinollen sinulla ei ole enää valinnan mahdollisuutta - jos ymmärrät mitä tarkoitan.
      Sinun sielusi, psyykesi on täytetty uskolla ja uskomuksilla joten nyt olet joutunut vaikean paikan eteen kun on tullut uusi, valinnan paikka, eteen.
      Mitä teet perheesi ja lahkosi mielestä väärin jos valitset tämän naisen? Mitä HÄN on tehnyt väärin jos hän ei kelpaa? Voitko elää sen asian kanssa jos valitset väärin lahkon ja perheen mielestä? Tuomitsetko itse itsesi?
      Tärkein juttu on se, että voitko elää ratkaisusi kanssa. Muista, että voit säilyttää yhä Jumalan vaikka valitsisitkin vastoin lahkon ja perheesi tahtoa. Lahko, perheesi, ja Jumala eivät ole yksi ja sama asia vaikka niin tuntuisikin. Jos ryhdyt elämään tämän naisen kanssa vastoin perheen ja lahkon tahtoa, Jumala pysyy yhä kanssasi.
      Perhe ja lahko eivät ''omista'' Jumalaa.

    • Hei,

      Ehkä toivot vinkkejä lestadiolaisilta. En kuulu liikkeeseen, mutta minusta tuntuu, että tämä tilanne haastaa sinut laittamaan elämäsi arvojärjestyksen uusiksi. Elämän kriisit ovat juuri tällaisia. Mikä sinulle on tärkeintä? Ehkä se haastaa sinua myös kasvamaan aikuiseksi, ottamaan itse vastuuta valinnoistasi.

      Uskon, että ratkaisu on jo sinussa ja löydät oikean tien.
      Siunausta elämällesi
      Tervehtien Päivi-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe