Kristuksen toinen tuleminen

filade

Jeesus nousi Öljymältä taivaaseen, johon hän tulee Ihmisen Poikana myös toisen kerran Öljymälle seitsemän vuotta aiemmin pilviin Kristusta vastaan temmatun seurakunnan kanssa hääaterian jälkeen tuomitsemaan jumalattomat heidän jumalattomista teoistaan (Juud.14-15). Jolloin toteutuu kuningaskunnan eli Herran päivästä; maanpäällisesta tuhatvuotisesta valtakunnasta, erittäin runsas milleniumia koskeva aineisto, Ps.2, Jes.2:1-5, 11:-, 25:6-9, 65:19-25 ym.

32

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exap

      No mutta noinhan se mitä todennäköisimmin, suurin piirtein, menee. Ainoa mistä en olisi ehkä niin vakuuttunut, on tuon hääaterian ajoitus. Sen kummemmin väittämättä yhtä tai toista, on nimittäin myös perusteltua esittää, että hääateria tarjoillaan Jeesuksen tullessa/tultua maan päälle. Lisäksi tuo tuomitseminen lienee hieman pidempi ajanjakso, noin tuhannen vuotta.
      Mutta toki olit tiivistänyt tuon tekstin niin lyhyeksi, ettei siihen ihan kaikkea yksityiskohtaisesti mahtuisikaan.

    • filade

      Jes. 25:6-9 on maanpäälliset pidot Siionin vuorella kaikille jääville kansoille milleniumin alussa johon osallistuvat myös Herran mukana taivaasta laskeutunut ensimmäisen ylösnousemuksen kokenut seurakunta.
      Joka maanpäällisen elämän aikana on ansioinut hopeallaan voittaen saa myös hallita niin monta kaupunkia tulevassa Kristuksen kuningaskunnassa (Luuk.19:11-19).

      • Exap

        Sorry. Tuohon pulkkaan en lähde laskemaan. Ehkä ei olisi pitänyt puhuakaan yksityiskohdista.


    • valehtelijoille

      Filade puhuu pötyä. Mitään tuhatvuotista valtakuntaa ole olemassakaan. Ei Raamatussa. Vain harhaoppisten mielikuvituksessa.

      • Ja raamattu on satukirja, johon on kopioitu vanhempia tarinoita vanhemmista uskonnoista, joten se on juurikin sama lukeeko raamatussa yhtään mitään tai ei.


      • valehtelijalle

        Väitteesi on valhe, mutta siitä ei ole mitään uutta.


      • Änyel
        he-ma kirjoitti:

        Ja raamattu on satukirja, johon on kopioitu vanhempia tarinoita vanhemmista uskonnoista, joten se on juurikin sama lukeeko raamatussa yhtään mitään tai ei.

        Raamattu on ehkä satu kirja. Mutta minä tiedän mitä koin. 4 leikkausta. .viimeseks kuolin..elvytettiin..siinälkää välissä näytettiin alkoholistin "taivas" tai "helvetti" miten vain. Ryyppäsin paljon. .En ollut vielä siinä pisteessä et milloin vain. .kaikki vapaat kuitenkin..ei ollut selvää viikonloppua..eikä viikkoa..krapula päiviäja humala päiviä Alko ollaeniten viikossa..hyvä tuo "Alko" kaks päivää viikossa ok.muut humalaa tai krapulaa. Jouduin rutiini leikkaukseen. Tyrä..mut ei ollutkaan..rutiinia.kuolin hetkeksi..hätä leikkaus.. kävin tuol puolen. Tämä maailma on kuin peilikuva tuonpuoleisessa. .Sain luvan kertoa..sanottiin ettei minua uskota. Kerron silti....


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        Raamattu on ehkä satu kirja. Mutta minä tiedän mitä koin. 4 leikkausta. .viimeseks kuolin..elvytettiin..siinälkää välissä näytettiin alkoholistin "taivas" tai "helvetti" miten vain. Ryyppäsin paljon. .En ollut vielä siinä pisteessä et milloin vain. .kaikki vapaat kuitenkin..ei ollut selvää viikonloppua..eikä viikkoa..krapula päiviäja humala päiviä Alko ollaeniten viikossa..hyvä tuo "Alko" kaks päivää viikossa ok.muut humalaa tai krapulaa. Jouduin rutiini leikkaukseen. Tyrä..mut ei ollutkaan..rutiinia.kuolin hetkeksi..hätä leikkaus.. kävin tuol puolen. Tämä maailma on kuin peilikuva tuonpuoleisessa. .Sain luvan kertoa..sanottiin ettei minua uskota. Kerron silti....

        Se miten kerroin. .kuin peilistä..tarkoittaa että kaikki maailmassa on henkisen maailman vastine. Aurinko vastaa Jumalaa. .vaikka aurinko ei ole Jumala. Helvetissä ei ole Jumalaa eikä siellä paista aurinko. . Mutta nyt riittää.mitä minä näistä teille puhun..tai kenellekkään. Eihän teitä kiinnosta.


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        Se miten kerroin. .kuin peilistä..tarkoittaa että kaikki maailmassa on henkisen maailman vastine. Aurinko vastaa Jumalaa. .vaikka aurinko ei ole Jumala. Helvetissä ei ole Jumalaa eikä siellä paista aurinko. . Mutta nyt riittää.mitä minä näistä teille puhun..tai kenellekkään. Eihän teitä kiinnosta.

        Lopetan nyt.


      • Änyel kirjoitti:

        Lopetan nyt.

        Hyvä että lopetat. Nuo jutut ovat syntyneet sairaan pääsi sisällä, eikä niillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Niin, eikä todellakaan kiinnosta vinksahtaneen jutut sen enempää kuin tahallaan valehtelevan jumalan välitysmiehen.


    • Änyel

      Voi pyhä Sylvi. .Sana on kirjoitettu sielulle ja Hengelle. .yhä te luulette että tämä kerrottu tapahtuu fyysisesti!? Minulla olisi niin paljon kerrottavaa. .kuolin leikkauksessa. .voin kertoa että helvetti ja taivas on. Mutta ei niin kuin luulemme.

      • valehtelijalle

        Mielikuvituksesi on merkitse meille mitään. Sinä et ole kuollut, kun kerran täällä kirjoittelet.


      • valehtelijalle

        *EI* merkitse mitään ... pahuksen autokorjaus!


      • Änyrl
        valehtelijalle kirjoitti:

        Mielikuvituksesi on merkitse meille mitään. Sinä et ole kuollut, kun kerran täällä kirjoittelet.

        Jep.. en ole..palasin kertoakseni tämän. Tosin minua varoitettiin ettei minua uskota


      • Änyel
        valehtelijalle kirjoitti:

        Mielikuvituksesi on merkitse meille mitään. Sinä et ole kuollut, kun kerran täällä kirjoittelet.

        On oma asiasi mitä ja ketä uskot. En kuulu mihinkään lahkoon tai uskoon. Olen ihan tavis ihminen.eikä minulle tule hyötyä tai haittaa siitä miyä kerron


      • Änyel
        valehtelijalle kirjoitti:

        *EI* merkitse mitään ... pahuksen autokorjaus!

        Minkä vuoden mitä se on? Et voi kertoo mis vika?


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        On oma asiasi mitä ja ketä uskot. En kuulu mihinkään lahkoon tai uskoon. Olen ihan tavis ihminen.eikä minulle tule hyötyä tai haittaa siitä miyä kerron

        Tuunata mizu..Syy on suuttimissa..siis liikaa löpöö.
        Yritit lIikka tehoja.. ei toimi.. bensan on märkää.


      • Änyel
        Änyel kirjoitti:

        Tuunata mizu..Syy on suuttimissa..siis liikaa löpöö.
        Yritit lIikka tehoja.. ei toimi.. bensan on märkää.

        Vaihdat pian toiseen .turhauttavaa tähän..Kerronko minkä merkkisen kantsii ostaa ja onnistuu?


      • Änyel
        valehtelijalle kirjoitti:

        *EI* merkitse mitään ... pahuksen autokorjaus!

        Lueppa nuo


      • Änyel
        valehtelijalle kirjoitti:

        *EI* merkitse mitään ... pahuksen autokorjaus!

        Juuh.. olisit kuunnellut ku sua neuvottiin..kantapään kautta pitää oppi ottaa..se on subaru..sun seuraava auto.=)


      • Änyel
        valehtelijalle kirjoitti:

        *EI* merkitse mitään ... pahuksen autokorjaus!

        Merkitsee...kiitos että kuuntelit..myy pois..etsi subaru. . Siitä tulee hyvä.paras ikinä.


    • Änyrl

      Ihminen on kuin Jumalan kuva..Kuitenkin ihminen on kui pieni osa Luojan kehosta..Olemme jokainen kuin Jumala

      Kuitenkin olemme kuin yksi solu Jumalassa.

    • Änyel

      Olemme myös suuresti erilaisia. .Niinkuin solut kehossamme. Erikoistuneita..jotkut ovat maksa soluja toiset ...öö iho soluja..Jokaisella on oma paikkansa. Yhteistä kaikille näille erilaisille on se että ne kaikki tietävät olevansa osa yhtä isoa kehoa. Ne kaikki tietävät olevansa osa Jumalaa. Entä ne jotka kieltävät? Jotka eivät "usko" He ovat syöpä Jeesuksen kehossa.. kasvavat rajattomasti..luullen että kukaan ei heitä määrää..Loistavaa miten lääketiede on jo löytänyt keinoja syöpää vastaan (olen sen itsekkin ssirastanut)jokainen kai on yhtämieltä että syöpä pitää nujertaa oli se sitten fyysisessä ruumiissa..hengen ruumiissa tai sielussa.

      • Änyel

        Ja vielä. .nykyisellä masntieteellisellä Israelilla ja Jerusalemille ei ole mitään tekemistä uskon ja Jumalan kanssa.


      • Eipä niillä tarviikaan olla kuten ei apokalyptisten tuomioiden ja kauhukuvien ja ennustelujen kanssa mässäilyllä.

        Miksi sen Jumalan tarvii perustaa se taivaallinen valtakuntansa maailmaan niin lukuisien kammottavien katastrofien ja vitsausten kautta ja jälkeen?

        Eikö se Jeesus voi yksinkertaisesti tulla vaan ja luoda sen paratiisillisen valtakuntansa, miksi kaikki monivaiheiset loppukommervenkit?


    • Lopun aikojen spekuloijille kiintoisaa luettavaa (omistan tuon kirjan) tuolta.

      http://www.amazon.com/Paperback-Apocalypse-Christian-Church-Behind/dp/1591025834

      >>
      The great popularity of The Left Behind novels by Tim LaHaye and Jerry Jenkins attests to the strong appeal of apocalyptic beliefs in many conservative Christian communities. As biblical scholar Robert M. Price reveals in this history and critique of Christian end-time beliefs, LaHaye and Jenkins’s famous novels are just the latest examples of a long tradition of popular fundamentalist eschatology.
      Price traces the origin and scriptural basis, which is sometimes astonishingly skimpy, for such beliefs as the Rapture, the Second Coming, the Antichrist, and Messianic prophecy. He emphasizes that the writers of the New Testament consistently set a first-century deadline for the return of Jesus Christ, and yet the stubborn fact that the Second Coming obviously did not occur has not deterred fundamentalist Christians from blindly predicting the event throughout the centuries up to the present day.
      Price then critiques the raft of previous apocalyptic novels before turning to the Left Behind series. He offers both literary and theological criticism, while explaining the psychological appeal of the books. Finally, he offers a parody chapter on the Left Behind series called "Tribulation Farce."
      With its approachable, engaging style, The Paperback Apocalypse makes complex scholarly research accessible to the interested lay reader. Seminarians, religion scholars, interested observers of the American religious scene, and even fans of the Left Behind series will learn much from Price’s in-depth scholarship.
      <<

    • No sanotaan vielä tämäkin. JOS olisin raamattu-uskova niin totean, sen pohjalta mitä olen Raamattua lukenut ja olen sen lukenut kannesta kanteen muutaman kerran päästäkseni perille mitä se oikein sisältää ja mitä siinä ei ole, niin kyllä Raamatun pohjalta voi pätevästi argumentoida, että on oleva tuhatvuotinen valtakunta maan päällä. Ja sen jälkeen sitten se lopullinen Jumalan valtakunta (uusi taivas ja uusi maa).

      Tuhatvuotisen valtakunnan kieltävät adventistit, miten selitätte nämä Ilmestyskirjan sanat?

      >>Ilm.2:26 "Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. [1. Kor. 6:2 ]
      27 Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. [Ps. 2:9 | Luuk. 22:29]
      28 Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden. <<

      Eihän siellä lopullisessa uudessa taivaassa ja maassa ole mitään pakanakansoja, joita hallita vai mitä? Alkukielessä on sana ethnos, joka viittaa mm. pakanakansoihin.

    • 1000vuotta.taivaassa

      Adventisteilla on paljon paljon järkevämpi ymmärrys mitä tulee Jeesuksen toiseen tulemiseen ja tuhatvuotiskauteen. Teidän selittelyjänne eivät tule uskomaan.

      • Adventistinen oppi tuhatvuotiskaudesta eli Maa on autio ja tyhjä ja uskovat taivaassa on kovin ongelmallinen eikä tee oikeutta Raamatun teksteille ja niiden tulevaisuudenkuvauksille. Tosin Ilmestyskirja nyt on niin symbolista ilmaisultaan ja samoin siinä esiintyvät luvut, että se "tuhat vuotta" voi olla vaikka minkäpituinen aikajakso.

        Tässäkin näkee mitä ongelmaa tulee, kun täytyy sen Ellun "näyt" ja selittelyt pitää Raamatun rinnalla ja Ellun silmälasien kautta Raamattua lukea.

        Täysin realistinen tulevaisuuden skenaario kuitenkin on, että ei tule maan päälle paratiisia eikä tuhatvuotista sen enempää kuin mitään muutakaan "valtakuntaa".


      • Exap
        wintrollaattori kirjoitti:

        Adventistinen oppi tuhatvuotiskaudesta eli Maa on autio ja tyhjä ja uskovat taivaassa on kovin ongelmallinen eikä tee oikeutta Raamatun teksteille ja niiden tulevaisuudenkuvauksille. Tosin Ilmestyskirja nyt on niin symbolista ilmaisultaan ja samoin siinä esiintyvät luvut, että se "tuhat vuotta" voi olla vaikka minkäpituinen aikajakso.

        Tässäkin näkee mitä ongelmaa tulee, kun täytyy sen Ellun "näyt" ja selittelyt pitää Raamatun rinnalla ja Ellun silmälasien kautta Raamattua lukea.

        Täysin realistinen tulevaisuuden skenaario kuitenkin on, että ei tule maan päälle paratiisia eikä tuhatvuotista sen enempää kuin mitään muutakaan "valtakuntaa".

        Jeesuksen paluu maan päälle ja Hänen jäämisensä maan päälle - toisin kuin adventistinen mytologia opettaa - ei ole vain ilmestyskirjan teksteihin vaan lukuisiin VT:n kohtiin perustuva asia.
        En voikaan ymmärtää miten adventistiteologi pystyy selittämään edes itselleen selkeästi Jeesuksen toista tulemusta koskevat profetiat, joissa Jeesus jää hallitsemaan maan päälle.
        Huvittavinta on mm. Jes 66:23 jota lainaillaan laajalti saarnoissakin osoittamaan uuden Jerusalemin aikaisia tapahtumia, kun koko tuon jakeen ympäristö selkeästi osoittaa ettei kyse voi olla kuin maan päällisestä 1000-vuotiskaudesta.


    • oilwelljerushalaim

      Olkoon Jeshua Öljy-Sheikkimme! HALLELUJAA!! AAMEN!!!

    • filade

      Pakanakansojen aika päättyy Kristuksen ja hänen omiensa runsaan 1000 vuotisen hallintajan loppuun, jolloin Israel on korotettu valtiona, jonka jälkeen nykyiset taivaat ja maa ja poltetaan tulella jumalattomien ylösnousemuksen ja tuomion päivänä josta alkaa iankaikkinen Jumalan päivä uuden taivaan ja maan aika jossa on kansoja kuninkaineen (Ilm.20:7- 21:1-27).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe