Tyttöystäväni on hidasälyinen

ironman11

Hermoilee esimerkiksi ajamista niin, ettei muista minne ollaan menossa tai mistä kautta pääsee takaisin, parkkeeratessa se jopa tärisee. Miten vaikeaa se voi olla, jos apinankin voi kouluttaa ajamaan?

Jää mieluummin nysväämään joidenkin matematiikan yhtälöiden parissa kuin lähtee terassille kanssani. Aurinko paistaa, voisi ottaa rennosti ja chillata frendien kanssa mutta ei. Olen yrittänyt keskustella tästä hänen kanssaan, että onko hänen yleensä järkeä hakea lukemaan niin vaativaa ainetta yliopistoon, mutta ei siitä oikein tule mitään, tyttöystäväni ei osaa keskustella.

Hänellä on ollut vaikea lapsuus ja ymmärrän sen, mutta nyt hän on aikuinen ja vastuussa itsestään. Ei ne pelot mene ohi sillä että vältellään muita, eikä se ole minun syyni jos hänen isänsä on kontrolloiva alkoholisti. Hän tuntuu joskus olevan kuin pieni lapsi, pelot on täysin epärationaalisia. Olen yrittänyt parhaani mukaan auttaa häntä kehittymään ihmisenä, opettanut esim. politiikasta ja pyytänyt urheilemaan kanssani, mutta nykyisin ei halua enää lähteä. Yksin käy juoksemassa.

Meillä on myös hyviä hetkiä edelleen, mutta ikävöin niitä alun aikoja kun hän oli lämpimämpi ja avoimempi. Olen itse akateemisesta perheestä ja kaipaan älyllistä stimulaatiota, haluan keskustelua. Nyt olen alkanut miettiä onko suhteellamme tulevaisuutta...

183

3377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oihihanaa

      Jos se on hidasälyinen niin sitten sillä menee enemmän aikaa niiden matikantehtävien parissa tai sitten, sillä on yliopistolla jotain parempaa tekemistä.

      • ironman11

        Mutta kun se ei opiskele yliopistossa, se lukee pääsykokeisiin. Ja jos meinasit paremmalla tekemisellä pettämistä, niin tuskinpa.


    • gkbbk

      Tyttöystäväsi jännityksellä ei ole mitään tekemistä hidasälyisyyden kanssa. Jos hän esimerkiksi kykenee matikan monimuotoisia yhtälöitä opettelemaan, niin on elämään täysin riittävän älykäs. Jännitykset voivat johtua ihan muusta. Jos itse olisit älykäs, tietäisit tämän. Pelot eivät ole rationaalisia.

      • ironman111

        Hän joutui käymään inssinkin kirjallisissa kahdesti, eikä ne kysymykset oikeasti mitään vaikeita edes ole. Kyllä minuakin jännittää joskus, mutta sitä pystyy hallitsemaan, jos on halua opetella. Miksi pitää olla heti punastelemassa ja tärisemässä, kun voi myös hengittää rauhallisesti ja ajatella.

        Olen muutenkin yrittänyt kohteliaasti sanoa, että kun mennään jonnekin, niin ei siellä tarvitse pelätä ja jännittää. Kerrankin oli tarkoitus viettää hauskaa peli-iltaa, niin pelin ohjeiden kertomisen jälkeen ei mennyt edes viittä minuuttia, kun hänelle piti uudestaan kerrata niitä. Oli hankala itselläkin jo olla siinä tilanteessa, että pitääkö se nyt taas selittää uudestaan.


      • KasvaAikuiseksi

        Jos sulla ei ole ollut alkoholisti isää ja vaikeaa lapsuutta, niin turhaan siellä reteilet paremmuudellasi. Et ymmärrä tippaakaan miten tyttöystäväsi ahdistavat kotiolot ovat saaneet hänet pelkäämään ihmisiä ja suoritustilanteita. Kyllä säkin pelkäisit, jos sulle olisi pienenä lapsena raivottua ja huudettu ja nolattu sata kertaa, kun yrität tehdä jotain. Olet kyllä totaalisen tyhmä hölmö!!


      • ironman11

        Kyllähän meillä kaikilla on omat vaikeutemme ja kasvukipumme, pitää vain päättää haluaako olla uhri elämässä vai ei. Olen yrittänyt auttaa häntä pois uhrimentaliteetistä ja marttyyriyydestä, ei sillä pääse mihinkään. Yksin minunkin on ollut opittava tulemaan toimeen omillani aikuisena, eikä se aina helppoa ole, vaikkei alkoholismia tms. perheessä ollutkaan.


      • 5129
        ironman11 kirjoitti:

        Kyllähän meillä kaikilla on omat vaikeutemme ja kasvukipumme, pitää vain päättää haluaako olla uhri elämässä vai ei. Olen yrittänyt auttaa häntä pois uhrimentaliteetistä ja marttyyriyydestä, ei sillä pääse mihinkään. Yksin minunkin on ollut opittava tulemaan toimeen omillani aikuisena, eikä se aina helppoa ole, vaikkei alkoholismia tms. perheessä ollutkaan.

        Sä kuulut selvästiin niihin ihmisiin, joilla oikeasti on ollut helppo elämä, kun kerran pystyt noin vain päättämään ettet uhriudu.
        Kun kerran olet noin ymmärtämätön tyttöystävääsi kohtaan, niin ei kai tuossa teidän hengailussa mitään järkeä ole.


      • Kommentoija69
        ironman111 kirjoitti:

        Hän joutui käymään inssinkin kirjallisissa kahdesti, eikä ne kysymykset oikeasti mitään vaikeita edes ole. Kyllä minuakin jännittää joskus, mutta sitä pystyy hallitsemaan, jos on halua opetella. Miksi pitää olla heti punastelemassa ja tärisemässä, kun voi myös hengittää rauhallisesti ja ajatella.

        Olen muutenkin yrittänyt kohteliaasti sanoa, että kun mennään jonnekin, niin ei siellä tarvitse pelätä ja jännittää. Kerrankin oli tarkoitus viettää hauskaa peli-iltaa, niin pelin ohjeiden kertomisen jälkeen ei mennyt edes viittä minuuttia, kun hänelle piti uudestaan kerrata niitä. Oli hankala itselläkin jo olla siinä tilanteessa, että pitääkö se nyt taas selittää uudestaan.

        "Miksi pitää olla heti punastelemassa ja tärisemässä, kun voi myös hengittää rauhallisesti ja ajatella."

        Luuletko, että valinta noiden kahden välillä on tahdonalainen? Tyttöystäväsi hyötyisi asiantuntija-avusta ja saadessaankin sitä hänen ongelmiensa helpottuminen olisi aikaa ja kärsivällisyyttä vaativa prosessi.


      • ironman11

        Totta kai se on, kyse on itsesuggestiosta.


      • TotuusSattuu
        ironman11 kirjoitti:

        Totta kai se on, kyse on itsesuggestiosta.

        Ja syöpä paranee tahdonvoimalla... Voit kokeilla jos joskus sen saat.


      • järkyttävää
        ironman111 kirjoitti:

        Hän joutui käymään inssinkin kirjallisissa kahdesti, eikä ne kysymykset oikeasti mitään vaikeita edes ole. Kyllä minuakin jännittää joskus, mutta sitä pystyy hallitsemaan, jos on halua opetella. Miksi pitää olla heti punastelemassa ja tärisemässä, kun voi myös hengittää rauhallisesti ja ajatella.

        Olen muutenkin yrittänyt kohteliaasti sanoa, että kun mennään jonnekin, niin ei siellä tarvitse pelätä ja jännittää. Kerrankin oli tarkoitus viettää hauskaa peli-iltaa, niin pelin ohjeiden kertomisen jälkeen ei mennyt edes viittä minuuttia, kun hänelle piti uudestaan kerrata niitä. Oli hankala itselläkin jo olla siinä tilanteessa, että pitääkö se nyt taas selittää uudestaan.

        Käytöksesi vain lisää hänen jännittämistään ja pelkojaan. Mieti itsesi samaan tilanteeseen, kuinka haluaisit itseäsi kohdeltavan, kun pelottaa ja jännittää ja kun se pilaa sosiaalista kanssakäymistä. Voin kuvitella miten kauhealle tyttöystävästäsi tuntuu ajaa sitä autoa, kun sinä istut vieressä valittamassa tai miten hirveälle voi tuntua muiden ihmisten seurassa, kun kaiken pelon päälle vielä nolataan toisen toimesta. Parisuhteen soisi olevan kahden rakastavan ihmisen yhtälö. Mitä rakkaus sinun mielestäsi on? Siinäpä sinulle pohdittavaa. En ihmettele, jos tyttöystäväsi haluaa käydä yksin lenkillä.


    • voipyhäsylvi

      Ai niin kun kaikken pitäs olla nopeita ja älykkäitä Niinkuin sä joopa joo.
      Pitäs varmaan hankkia yhtä älykäs ja nopea nainen ja osaa lukea sun ajatukset.
      Ymmärrän,että jos harjottelee pääsykokeeseen ei halua lähtee yöjuoksuun.
      Hänelle tuleva opiskelu on tärkeetä.
      Vielä jos aikaa menee noormaalia hitaammin, niin haluaa paneutua rauhassa.

      • ironman11

        Hän on jo 29-vuotias, onko siinä mitään järkeä? Tuntuu vain verovarojen haaskaukselta, kun hänellä on kumminkin hyvä ja itselleen riittävän haastava työ lähikaupassa. Sanoi joskus, ettei kuulemma uskaltanut valita pitkää matikkaa lukiossa saati ajatella yliopisto-opiskelua silloin nuorempana, mutta jos uskallusta ei ollut silloin, niin miten hän kuvittelee siellä nyt pärjäävänsä. Yliopisto on kuitenkin tarkoitettu rohkeille älyköille.

        Olen hienovaraisesti yrittänyt puhua tuosta, hän kun kehittää niitä paniikkikohtauksiaan niin helposti, mutta kun ei se kuuntele saati ymmärrä.

        Ja mitä ajatustenlukuun tulee, niin minä olen se joka sitä keskustelua yritän saada aikaan, se on vain niin vaikeaa kun hän on nykyisin tuppisuuna lähes koko ajan. Miten sellaisen kanssa voi puhua?


      • fuhoon

        Ahaa. Paljastui että tämä onkin provo. Huoh.


      • ironman11

        Mikä provo? Yliopistoon pitäisi hakeutua niiden, joilla lahjoja on. Miksei voisi lukea vapaa-ajallaan jotain mistä sitten saisi keskusteluakin aikaiseksi. Mikä siinä on niin kummallista, että kumppaniltaan toivoo muutakin kuin yksin nököttämistä?


      • voinäitäprovoja
        ironman11 kirjoitti:

        Hän on jo 29-vuotias, onko siinä mitään järkeä? Tuntuu vain verovarojen haaskaukselta, kun hänellä on kumminkin hyvä ja itselleen riittävän haastava työ lähikaupassa. Sanoi joskus, ettei kuulemma uskaltanut valita pitkää matikkaa lukiossa saati ajatella yliopisto-opiskelua silloin nuorempana, mutta jos uskallusta ei ollut silloin, niin miten hän kuvittelee siellä nyt pärjäävänsä. Yliopisto on kuitenkin tarkoitettu rohkeille älyköille.

        Olen hienovaraisesti yrittänyt puhua tuosta, hän kun kehittää niitä paniikkikohtauksiaan niin helposti, mutta kun ei se kuuntele saati ymmärrä.

        Ja mitä ajatustenlukuun tulee, niin minä olen se joka sitä keskustelua yritän saada aikaan, se on vain niin vaikeaa kun hän on nykyisin tuppisuuna lähes koko ajan. Miten sellaisen kanssa voi puhua?

        Se ei ole verorahojen haaskauta , jos haluaa mennä opiskeleen ja on halua opiskella. Et vain kestä , jos hän saa sinua paremman ammatin. Ihmiset on kateellisia, jopa kumppanilleen, jos toinen yritää edes selvityä elämässä. Opiskelu on parempi vaihtoehto kuin olla kotona tai olla työssä missä ei tykkää olla.
        Et vain kestä , jos toinen haluaa haastetta itselleen opiskelun merkeissä.
        Huononpaankin ne verorahat menee kuin opiskeluun , jota hyvin pitkälle itse kustannetaan..ostetaan kirjat ja jos on opiskelupaikalle matkaa joutuuu itse kustantaan. Ikinä ei ole liian vanha opiskeluun.


      • ironman11

        Siinähän se onkin, kun en usko, että hän kykenee valmistumaan sieltä. En haluaisi hänen pettyvän. Ei tässä ole kyse minusta tai minun kateellisuudestani.


      • 267
        ironman11 kirjoitti:

        Mikä provo? Yliopistoon pitäisi hakeutua niiden, joilla lahjoja on. Miksei voisi lukea vapaa-ajallaan jotain mistä sitten saisi keskusteluakin aikaiseksi. Mikä siinä on niin kummallista, että kumppaniltaan toivoo muutakin kuin yksin nököttämistä?

        Ei ole ollenkaan yllättävää, että hän on tuppisuu sinun yrittäessäsi keskustella.
        Varmasti olisit itsekin, jos joku joka vähättelee-, eikä arvosta sinua ollenkaan, yrittäisi saada keskustelua aikaan sinun kanssasi.
        Miksi sellaiselle ihmiselle huvittaisi jotakin sanoa, joka todennäköisesti pitää ajatuksiasi täysin tyhjänpäiväisinä?


      • haaskaustaon
        voinäitäprovoja kirjoitti:

        Se ei ole verorahojen haaskauta , jos haluaa mennä opiskeleen ja on halua opiskella. Et vain kestä , jos hän saa sinua paremman ammatin. Ihmiset on kateellisia, jopa kumppanilleen, jos toinen yritää edes selvityä elämässä. Opiskelu on parempi vaihtoehto kuin olla kotona tai olla työssä missä ei tykkää olla.
        Et vain kestä , jos toinen haluaa haastetta itselleen opiskelun merkeissä.
        Huononpaankin ne verorahat menee kuin opiskeluun , jota hyvin pitkälle itse kustannetaan..ostetaan kirjat ja jos on opiskelupaikalle matkaa joutuuu itse kustantaan. Ikinä ei ole liian vanha opiskeluun.

        Monen naisen kohdalla opiskelu on nimenomaan verorahojen haaskausta, jos luonne ei sovi stressaaviin ja paineensietokykyä vaativiin tehtäviin, niin ei niihin kannata kouluttautua. Jos väkisin yrittää, sitten on muiden elättinä ennenaikaisella sairaseläkkeellä.
        Naisilla on monesti yliopisto pakkomielteenä, kun kuvittelevat sen lisäävän arvostusta, niin ei kuitenkaan ole.


      • ironman11

        Aivan! Kyllä näitä asioita pitää pystyä ajattelemaan myös järjellä.


    • hjvjkb

      Parempi että eroat, kun noin hankalaa on.

    • juuriniinseon

      Onneks olkoon vaan aloittaja. Itsepä olet akkas valinnut.

    • niitti333

      Provo tämä on todellakin. Näin tyhmää nuortamiestä ei ole. Tai voi ollakin kun tarkemmin ajattelee......
      Tällaisia omaa itsetunnon kohottajia kyllä löytyy. He tallaavat jalkoihinsa muita ihmisiä koska he tarvitsevat tunnetta siitä että kävelevät itse korkeammalla.
      Ikävää mutta totta.

    • Kerrokerrokuvastin

      Hyvä, kun pääsee susta eroon. Sinä olet syy hänen ongelmiinsa.

    • Oppeliini1

      Noin tyhmää miestä kuin AP , on vähän vaikea hakea!
      AP.n aloittama provo todistaa suurta henkistä vajavaisuutta ja -köyhyyttä.

    • Dippatäti

      Kuulostaa siltä, että naisella voi olla taipumusta paniikkihäiriöihin ja niihin on toimivia hoitokeinoja. Ihminen vetäytyy silloin pois ahdistavista tilanteista ja alkaa mielummin yksin touhuilla.. Liian suuret odotukset ja tavoitteet voivat laukaista näitä juttuja.

      Olitpa provo tai et niin älä ainakaan aseta lisää paineita naisellesi. :)

      Tekstisi perusteella tunnet tarvetta vähätellä jostain syystä kumppaniasi ja kaikki "virheet" hänessä huomiot ensin. Keskity hyviin puoliin ennemmin.
      Usko vaan muttet tulisi toimeen liian älykkään naisen kanssa. Asetelma kääntyisi nurinniskoin ja saattaisit vaihteeksi itse kokea alemmuutta ;)

      Jokainen meistä on yksilö ja kaikilla omat vahvuutensa. On viisautta haluta kehittää itseään vaikkei niitä "älynlahjoja" olisi suotukaan paljon. Yliopistonkin kun käy läpi vaikka se apina vahvalla tahdolla eikä mikään ns.kirjaviisaus kenestäkään parempaa tee..

    • ironman11

      Minähän juuri yritän auttaa häntä! Ensimmäinen askel hänelle olisi sen hyväksyminen, ettei pärjää yksin, ja ottaa minutkin huomioon ja antaa minun auttaa.. Tiedättekö te mollaajat edes, millaista on olla toinen osapuoli tällaisessa tilanteessa, ei se ole helppoa.

      • woooolikku

        Kyllä hän pärjäisi hyvin yksinkin. Eikä hän apuasi tarvitse, jos niin tuumaa. Anna nyt ihminen naiselle tilaa!! Olet todella omahyväinen. Ihan taatusti provo, tai sitten olet oikeasti henkisesti vajaa.


    • nonnnnnnnnniiii

      Eli hänen tarvii kokea, ettei pärjää ilman sinua,että saat päteä joka asiassa ja että sinä kokeisit itsesi tärkeäksi kokoajan ja hän huonommuutta. Oikeesti jätä nainen,että hän saa arvoisen kumppanin , joka ymmärtää hidas älyistä ihmistä.

      Jos hänen koko elämä on ollut sinnittelyä ja
      Kokenut huonommuutta niin ei se mene hetkessä ohi. Miks tarvii olla ihmisen kanssa,
      jota kokoajan näkee toisen huonot puolet.

      • ironman11

        En minä halua päteä vaan auttaa! Haluan auttaa pienentämään niitä huonoja puolia niin että hänen olisi helpompi olla ja meillä olisi rennompaa yhdessä. Pelkään, että hän kasaa turhia paineita itselleen.


      • 2192
        ironman11 kirjoitti:

        En minä halua päteä vaan auttaa! Haluan auttaa pienentämään niitä huonoja puolia niin että hänen olisi helpompi olla ja meillä olisi rennompaa yhdessä. Pelkään, että hän kasaa turhia paineita itselleen.

        Nyt sä valehtelet itsellesi. Omaa manipuloinnin tarvettaan varmaan sietää paremmin, kun sen selittää itselleen "auttamisen haluksi".
        Kaikki mitä olet teidän suhteestanne avautunut, on antanut hyvin vahvan kuvan sellaisesta ihmisestä josta mm. noissa "nonnnnnnnnniiii, woooolikku, Dippatäti, niitti333" kommenteissa kerrotaan.


    • aikamoinenvitsialoitus

      On sinulla kyllä oikeasti hidasälyinen tyttöystävä, kun ei ole vielä älynnyt lempata sinua, tuollaista röllipeikkoa. Mutta, mutta kun mietit hänen sopivuutta yliopistolle niin pääsykokeet kyllä antavat osviittaa soveltuuko hän sinne opiskelemaan. Yliopistolla kyllä asiantunteva opetushenkilöstökin, opintoneuvojat, psykologitkin osaavat mahdollisesti kertoa onko ala väärä ja mahdollisesti liian vaikea hänelle. Yksi asia on varma ilmaiseksi mitään ei saa vaan opintojen eteen on tehtävä työtä, joka kyllä sitten palkitsee kun jaksaa nähdä vaivaa, mutta niinhän monessa muussakin työssä on tehtävä. Jos opiskelu on äärimmäisen rasittavaa niin silloin kannattaa miettiä jotakin muuta vaihtoehtoa. Jos opiskelumenetelmät, keskittyminen ym. aiheuttavat ongelmia niin niihin saa jossakin määrin apuja henkilökunnalta kunhan rohkenee AJOISSA pyytää apua. Niin ja aloittajan kaltaiset keskittymistä häiritsevät tekijät kannattaa poistaa elämästä tai sitten niistä kannattaa olla välittämättä (käytännössä melkein sama asia).

    • Neitsytneitsyt

      Voisiko olla kyseessä esim ADD, siihen liittyy asioiden mieleenpainamisen hankaluus. Jos hän on herkkä ihminen voi kontaktit toisiin ihmisiin väsyttää jos niitä on liian usein.

      • ironman11

        En oikein tiedä, kannattaako tuota ottaa puheeksi, jos hän sitten päättääkin olla sitä ja vetoaa aina siihen, että sen takia ei pärjää. Tänä päivänä ei tunnu enää olevan tyhmiä ihmisiä, on vain "oppimishäiriöitä". Jos on vaikeuksia saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä, niin eikö se juuri ole tyhmän määritelmä?

        Tänään suostui lähtemään kanssani pyöräilemään, takaisin tullessa hän ajoi edeltä jonkin aikaa, minun oli pakko sitten sanoa, että tulen keulaan kun hän tuntui koko ajan arpovan minne suuntaan pitää kääntyä. Kotona ei puhunut minulle enää ja nyt lähti yksin lenkille. Olisiko minun muka pitänyt vain hymistellä siellä taustalla, mehän oltaisiin sillä kierroksella vielä huomennakin.

        On tyttöystävässäni paljon hyvääkin, hän esimerkiksi tulee hyvin toimeen lasten ja eläinten kanssa.


      • gijj

        Sinä olet sairas. Hae ammattiapua itsellesi.


      • ironman11

        Ja millähän perusteella?


      • tohkhv

        Lähes poikkeuksetta kaikki sulle täällä vastanneet ovat tuumanneet, että se olet sinä, jolla menee pieleen. Eikö herätä yhtään ajatuksia? Eikö tule sellaista fiilistä, että sun pitäis lähteä tutkiskelemaan, miksi susta on tullut niin kykenemätön toisen kunnioittamiseen.


      • jepsjeps_
        tohkhv kirjoitti:

        Lähes poikkeuksetta kaikki sulle täällä vastanneet ovat tuumanneet, että se olet sinä, jolla menee pieleen. Eikö herätä yhtään ajatuksia? Eikö tule sellaista fiilistä, että sun pitäis lähteä tutkiskelemaan, miksi susta on tullut niin kykenemätön toisen kunnioittamiseen.

        Näinhän se on. Aloittajalla itsellään menee todennäköisesti pieleen ja lujaa. Ei vaan ehkä kenties kykene myöntämään sitä itse itselleen? Kateus, alemmuudentunne? Mikähän aloittaja itse on ammatiltaan? Ettei vaan kantaisi itse mitään hirveätä kaunaa, katkeruutta ja kateutta yliopistoon pyrkiviä ja sinne päässeitä kohtaan? Taitaa kirjoittaja olla sellainen, joka itse menee sieltä mistä rima matalin ja kärsii siitä hirveästi itse, mutta toisaalta ei voi sitä myöntää suoraan itselleen?

        Ehkäpä aloittaja on syvästi pettynyt ja katkeroitunut kun hän ei saa tarpeeksi huomiota eikä tuo tyttö ole hänestä riippuvainen mitenkään? Aloittaja haluaisi koukuttaa narsistin tavoin tytön oman sormensa ympärille ja pompotella, alistaa ja käskyttää tyttöä oman mielensä mukaan, mutta ei ole kuitenkaan siinä onnistunut. Eli vallanhimo, sadismi, huomionkipeys ja toisaalta alemmuudentunne, kateus, huono itsetunto. Keinolla millä vaan huomiota, vaikka sitten haukkumalla ja provoilemalla kunhan vaan saisi huomiota ja jotenkin koukutettua itselleen huomiota. Narsistin lailla pitää haluta alistuva tyttö, jota voi omien halujensa mukaan manipuloida, käskyttää ja alistaa olemalla sinuun ikioma marionettisi.

        Toisaalta taas jos tyttö mielummin lukee pääsykokeisiin ja sinä taas mielummin dokaisit terassilla, niin kyllä tuo tyttö vaikuttaa huomattavasti fiksummalta. Ehkä eniten omituisinta onkin kuinka noin fiksu tyttö haluaa ylipäätänsä hengailla tuollaisen kanssa, joka ei häntä kunnioita eikä arvosta laisinkaan. Ehkä se kunnioituksen puute lähtee sieltä omasta huonosta itsetunnosta ja alemmuudentunteesta? Kenties pönkittämällä egoasi haukumalla muut ihmiset lyttyyn saat sairaanloista tyydytystä? Tämä taas tarkoittaisi sitä, että olet henkisesti sairas, vai mitä?

        Kyllä, todellinen narsistihan ei ymmärrä olevansa narsisti. Ei ole mitään sairaudenkuvaa itsellä.


      • jepsjeps_
        jepsjeps_ kirjoitti:

        Näinhän se on. Aloittajalla itsellään menee todennäköisesti pieleen ja lujaa. Ei vaan ehkä kenties kykene myöntämään sitä itse itselleen? Kateus, alemmuudentunne? Mikähän aloittaja itse on ammatiltaan? Ettei vaan kantaisi itse mitään hirveätä kaunaa, katkeruutta ja kateutta yliopistoon pyrkiviä ja sinne päässeitä kohtaan? Taitaa kirjoittaja olla sellainen, joka itse menee sieltä mistä rima matalin ja kärsii siitä hirveästi itse, mutta toisaalta ei voi sitä myöntää suoraan itselleen?

        Ehkäpä aloittaja on syvästi pettynyt ja katkeroitunut kun hän ei saa tarpeeksi huomiota eikä tuo tyttö ole hänestä riippuvainen mitenkään? Aloittaja haluaisi koukuttaa narsistin tavoin tytön oman sormensa ympärille ja pompotella, alistaa ja käskyttää tyttöä oman mielensä mukaan, mutta ei ole kuitenkaan siinä onnistunut. Eli vallanhimo, sadismi, huomionkipeys ja toisaalta alemmuudentunne, kateus, huono itsetunto. Keinolla millä vaan huomiota, vaikka sitten haukkumalla ja provoilemalla kunhan vaan saisi huomiota ja jotenkin koukutettua itselleen huomiota. Narsistin lailla pitää haluta alistuva tyttö, jota voi omien halujensa mukaan manipuloida, käskyttää ja alistaa olemalla sinuun ikioma marionettisi.

        Toisaalta taas jos tyttö mielummin lukee pääsykokeisiin ja sinä taas mielummin dokaisit terassilla, niin kyllä tuo tyttö vaikuttaa huomattavasti fiksummalta. Ehkä eniten omituisinta onkin kuinka noin fiksu tyttö haluaa ylipäätänsä hengailla tuollaisen kanssa, joka ei häntä kunnioita eikä arvosta laisinkaan. Ehkä se kunnioituksen puute lähtee sieltä omasta huonosta itsetunnosta ja alemmuudentunteesta? Kenties pönkittämällä egoasi haukumalla muut ihmiset lyttyyn saat sairaanloista tyydytystä? Tämä taas tarkoittaisi sitä, että olet henkisesti sairas, vai mitä?

        Kyllä, todellinen narsistihan ei ymmärrä olevansa narsisti. Ei ole mitään sairaudenkuvaa itsellä.

        Ja lisätäkseni vielä, miksi itse edes seurustelet tuollaisen kanssa jos et kykene hyväksymään tuota tyttöä sellaisena kuin hän on oikeasti? Eihän siinä ole mitään järkeä, että seurustelisit tuollaisen kanssa josta et edes pidä.

        Todellisuudessa taidat olla vain sairaaloisen kateellinen. Huomaatko sitä itse? Et visiin kykene myöntämään itsellesi, että olet järkyttävän kateellinen ja alemmuudentuntoinen.

        Kirjoituksesi haiskahtaa muutenkin vahvasti provolle. Tuskin edes seurustelet tuon tytön kassa, koska tuskin kukaan tarpeeksi fiksu seurustelisi saati sitten olisi kaveri tuollaiselle. Ehkäpä kenties henkilö onkin sinun joku muu tuttavasi, johon olet salaa kiintynyt, haluaisit koukuttaa hänet kiinnostumaan itsestäsi ja manipuloimaan oman tahtosi mukaan häntä, mutta et kuitenkaan tässä onnistu. Et ole tullut koskaan miettineeksi, että olet aivan väärästä henkilöstä kiinnostunut? Jos henkilön luonne ja kiinnostukset eivät sinua miellytä tai ovat tyystin erilaiset niin miksi hänestä olet silti kiinnostunut? Eikö olisi järkevämpää olla kiinnostunut toisesta samanlaisesta, joka on mielummin kiinnostunut terassilla dokaamisesta ja muiden ihmisten arvostelemisesta ja samalla oman egon pönkittämisestä sen sijaan, että lukisi pääsykokeisiin? Miksi et hakeudu tällaisten ihmisten seuraan, joita kiinnostaa samat asiat kuin sinua eli terassilla dokaaminen, riman alta menemminen ja muiden haukkuminen? Sen sijaan olet kiinnostunut ihmisestä, jota kiinnostaa enemmän akateemiset asiat ja tulevaisuus ja sitten yrität tuota ihmistä väkisin muuttaa kaltaiseksi, siinä kuitenkaan onnistumatta millään tavoin. Onko siis vaikeammin tavoiteltava jopa mahdoton kohde parempi kuin sellainen helpompi, joka on lähtökohtaisesti kiinnostunut samoiosta asioista kuin sinä eli dokaamisesta?

        Vai oletko oikeasti sairaalloisen omistuksenhaluinen, kiinnyt ihmisiin hyvin helposti ja nopeasti, jopa sairaalloisen nopeasti ja sitten seinä tuleekin vastaan kun ihmiset eivät taivukaan tahtosi mukaan, et kykene omistamaan ja määräilemään sekä hallitsemaan ihmisiä? Haluaisit, että tuo tyttö viettäisi kaiken aikansa sinua palvoen, alistuen sinun tahtoosi ja sinä voisit häntä määräillä, pompotella, hyväksikäyttää, alistaa mielesi mukaan vai mitä? Ongelma tuleekin siinä, että ihmisillä onkin vahva, oma tahto, terve itsetunto, hyvät hoksottimet ja ovat sinua fiksumpia eivätkä suostu sinun hyväksikäytettäväksi.

        Miksi et kykene hyväksymään ihmisiä sellaisenaan, vaan haluat heidät väkisin muuttaa kaltaiseksesi? Sehän on selvää, että ketään ei voi muuttaa, vain itseäsi ja asennettasi voit muuttaa. Etsi sellainen samanlainen looseri kuin itse, joka haluaa vain dokata ja jotai ei kiinnosta tulevaisuus pätkääkään tai akateemiset asiat. Miksi ylipäätänsä kiinnostua ihmisestä, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä? Vai luuletko, että fiksumman ihmisen seurassa sinusta tulee fiksumpi vai onko hän jonkinlainen palkintopokaali, että näytät muiden silmissä fiksummalta hänen seurassaan?

        Eli kaiken kaikkiaan. JOSSAIN MÄTTÄÄ JA PAHASTI. Onko se sinun sairaalloinen KATEUS, ALEMMUUDENTUNNE, HEIKKO ITSETUNTO JA TAI SAIRAALLOINEN OMISTUKSENHALU JA SADISMI? Et varmasti itse kykene näitä asioita päässäsi käsittelemään saati sitten myöntämään itsellesi, mutta jossain mättää ja pahasti, erittäin suurella todennäköisyydellä vain ja ainoastaan sinun korviesi välissä.


      • ironman11

        No just joo. Eli lyhyesti sanoen, jos myönnän olevani sairas, olen sairas, jos kiellän olevani sairas, olen sairas. Varsin kafkamainen oikeudenluku.


      • Jeejee-
        ironman11 kirjoitti:

        En oikein tiedä, kannattaako tuota ottaa puheeksi, jos hän sitten päättääkin olla sitä ja vetoaa aina siihen, että sen takia ei pärjää. Tänä päivänä ei tunnu enää olevan tyhmiä ihmisiä, on vain "oppimishäiriöitä". Jos on vaikeuksia saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä, niin eikö se juuri ole tyhmän määritelmä?

        Tänään suostui lähtemään kanssani pyöräilemään, takaisin tullessa hän ajoi edeltä jonkin aikaa, minun oli pakko sitten sanoa, että tulen keulaan kun hän tuntui koko ajan arpovan minne suuntaan pitää kääntyä. Kotona ei puhunut minulle enää ja nyt lähti yksin lenkille. Olisiko minun muka pitänyt vain hymistellä siellä taustalla, mehän oltaisiin sillä kierroksella vielä huomennakin.

        On tyttöystävässäni paljon hyvääkin, hän esimerkiksi tulee hyvin toimeen lasten ja eläinten kanssa.

        Voe herran tähen, oppimishäiriö ei tarkota että on tyhmä!! Toivottavasti naisesi jättää sinut pian ja löytää miehen joka kunnioittaa häntä. . Sinä se tässä todellaki olet älytön pöljä!


    • OletkoTuomitseva

      Mikä sinä olet arvostelemaan tyttöystävääsi, kun et näytä ymmärtävän ihmisen psyykestä yhtään mitään?! Lapsuus seuraa meidän mukanamme läpi elämän. Jos se on ollut vaikea ja traumaattinen, niin siinä on kyllä ihmisellä todella paljon tekemistä päästäkseen niistä asioista yli. Tärkeimpiä apuvälineitä on rakastava ja ymmärtäväinen kumppani. Sinä et vaikuta olevan sellainen, vaan sinä pahennat asenteellasi tyttöystäväsi tilaa. Tyttöystäväsi tarvitsee myös terapiaa voidakseen työstää näitä asioita, koska niistä ei valitettavasti pääse yksin yli.

      Minä aloitin ongelmieni työstämisen 25 vuotiaana. Luin sata henkisen kasvun kirjaa, kävin hoidoissa, käytin erilaisia luontaistuotteita, kävin henkisessä valmennuksessa, kävin meditaatiokursseja.. ja jne.

      31 vuotiaana tapasin nykyisen mieheni. Hänellä on ollut merkittävä osuus henkisessä kasvussani ja eheytymisessä. Hän on ollut rakastava ja tukenut minua, kun olen käynyt läpi menneisyyttäni muun muassa rosen terapian avulla. Nyt 40 vuotiaana alan olla melkoisen eheä ja tasapainoinen ja onnellinen ihminen.

    • jeepuli

      Jos hän lenkillä pärjää yksinkin , niin hän toden totta pärjää muualla. Ai niin ku sinä osaat kaiken nii muut on sitten tyhmiä, jos ei osaa niin hyvin ku sinä.
      Osaatko korjata auton ilman, että tarvit apua.
      Isommasta viasta puhutaan. Ammatti ihminen voi sanoa, että oletpas tyhmä ,
      jos tuota et osaa ja saa ennätys ajassa valmiiks mitä hän sais sinua nopeemmin.

      Oletko silloin hidas ja tyhmä ?
      Tai tehdä vaatteita alusta asti ommella silloin ompelija voi sanoa oletko tyhmä , jos helppoo saumaa et osaa ommella.
      Hei haloo, jos aikoo yliopistoon hakea niin ei voi olla tyhmä. Hidas voi olla ja silti osata.
      Tiedän terveitä ihmisiäkin, jotka ei tunnista oikeeta ja vasenta. Tai tullessa muista mistä käännytään mistä mennessä on tultu.
      Ehdottomasti sun pitää erota nsisestasi ja päästää hänet etsimään ihmistä, joka hyväksyy hänet sellasenaan.
      Saman sanosin toisinpäin, jos olsi kyse miehestä, joka on hidas älynen niin naiselle.

    • ironman11

      Minähän juuri pyrinkin olemaan osana ja apuna hänen henkisessä kehityksessään ja kasvussaan, mutta hän ei ole suostunut edes aloittamaan selvittää näitä ongelmiaan. Olen sanonut hänelle, että minuun voi luottaa.

      Hän on melko herkkänahkainen, eikä oikein kestä itseensä kohdistuvaa huumoria. Itsellä menee ronskiakin settiä esim. ulkonäöstäni. Hän ei kestä yhtään sitä, kun heitän välillä vitsiä hänen punastelustaan. Menee entistä punaisemmaksi ja tuijottaa lattiaa. Kamoon, yritän vain keventää tunnelmaa! Ei se nyt niin vaarallista ole, että sen perusteella pitäisi lopettaa asioiden tekeminen. Yhden piirteensä takia ei uskalla enää lähteä vanhempieni kesämökille tai muuallekkaan saunomaan, kait pelkää sitä punaisuuttaan. Tai jos se häiritsee niin paljon, niin miksi ei käyttäisi meikkiä piilottamaan sitä?

      Meidän suhteeseen aiheutuu näitä ongelmia hänen estoisuutensa takia, eikä siitä päästä jos hän ei myönnä sitä. Tämä on vaikeaa minullekin, kun ei voida tehdä esim. kaveripariskuntien kesken mitään mökkiviikonloppuja tai muuta kivaa. En haluaisi vielä kuitenkaan luovuttaa hänen suhteensa, mieluummin minä hänen kanssaan olen kuin yksin..

      • vaidanaista

        Miksi heittää vitsiä, jos toden totta tietää ettei toinen kestä sitä. Se on suolaa haavoihin. Jos sinä hiukankin älyäisit tuon
        niin sinä et tekisi sitä.
        Ymmärrän,että jolla on vaikea lapsuus niin joitain asioita on vaikea kestää.
        Se on taas normi ihmisen vaikea ja hidas tapa käsittä sitä.

        Äitini vieläkin käsittelee lapsuuden traumoja, vaikka on miltein 70v.
        Jostain vain ei pääse koko elämän aikana eroon.
        Sinä et ainakaan sitä helpota, jos käsket häntä keskustelemaan asioista, mistä toinen ei ole valmis kertomaan.

        Niin ja sitä ymmärrystä toista ihmistä kohtaan on vaikea käsittää, jos itse ei ole kokenut moista. Onneksi meitä ihmisiä on niin erilaisia ja voimme oppia toisesta paljon.

        Jos hidas älynen pyrkii yliopistoon ja hänellä on ollut koko elämä yhtä sinnittelyä, se vaatii jo häneltä paljon,
        Kun hän edes yrittää päästä opiskelemaan
        jotain vaikeeta mitä se on hänelle,
        Se on paljon saavutettu, jos pääsee edes pääsykokeisiin.

        Jos sinulle on vain tärkeää mitä sinä tunnet ja sun muuta sun huomioimista
        suosittelen sinua hankkimaan itsellesi nainen, joka on sinua ylempänä.


      • elnnk

        Minkälainen tunneälytön idiootti alkaa heittää läppää toisen punastumisesta!? Kyllä, hyvin sä vedät tän provon loppuun saakka kokonaisella keksityllä tarinalla.


      • ironman111

        Miten niin tunneälytön? Koko ajanhan minä olen pyrkinyt ymmärtämään ja auttamaan, hän itse ei päästä minua lähelle! Ja se oli vitsi, huumorin kauttahan niitä pelkoja olisi helppo lähteä purkamaan...


      • sojklb

        Ihan omasta päästäkö olet keksinyt, että punastumista on hyvä käsitellä siten että sille nauretaan? Idiootti sinä olet. Et ymmärrä edes perus asioita. Ei mikään ihme ettei tyttöystävä päästä sinua löhelle. Suojelee itseään viiltävältä typeryydeltäsi. Toivottavasti tämä keskusteluketju edes hitusen saa sut tajuamaan, että ongelma on SINUSSA.


      • ironman11

        Siten, että hän oppisi näkemään itsensä vähän rennommin, ei kaiken tarvitse olla niin vakavaa.


      • Rose_91
        ironman11 kirjoitti:

        Siten, että hän oppisi näkemään itsensä vähän rennommin, ei kaiken tarvitse olla niin vakavaa.

        No tuo ei ainakaan auta siihen. Tuolla tavalla vaan pahennat tilannetta ja saat hänet entistä enemmän kuoreensa. Eli toisin sanoen rääkkäät vielä vähän lisää.

        Ja ihan oikeasti... Kumppanin kuuluu tukea. Jos hän haluaa hakea yliopistoon niin sitten hakee ja sinä tuet tai et sano asiaan yhtään mitään.. Anna hänen yittää ja sitten itse tehdä omat johtopäätöksensä. Vai pelkäätkö että hän pääsisi opiskelemaan?

        Minä en haluaisi seurustella miehen kanssa, joka kohtelisi minua yhtä kurjasti kuin sinä tyttöystävääsi. Onneksi minulla on mies joka tukee ja ottaa tunteeni huomioon (eli ei esim. tee asioita, jotka saisivat minulle aikaan pahan olon).


    • Mies622

      Typerä huora se on ja keittiöön päästä se ainoastaan koska siellä on naisen paikka!

    • älykkö---

      Ei se ole kovin älykäs kn seurustelee aloittajan kanssa.

    • sietokykyok

      Akateemisuus ei sinällään ole tae ns sydämen sivistyksestä. Anna tyttöystäväsi olla sellainen ja hyväksy hänet-jos et sitten lienee viisainta katsoa eri suuntaan. Sinussakin on takuulla "vikoja" joita et meille paljasta?

      • isäsuhde

        Joko meette johonkin pariterapian tapaiseen tai koko homma hajoo käsiin.
        Yrität rautaisella otteella auttaa, mutta tulee mieleen vanha lainaus "useimmat aviomiehet tuovat mieleen orankin joka yrittää soittaa viulua".
        Ehdotan, että olet käytettävissä, jos hän HALUAA jutella, tehdä asioita yhdessä jne.
        ja suurimmaksi osaksi annat hänen olla oma itsensä.
        Erohan teille tulee joku päivä, se on selvä..


    • ironman111

      Eihän kenenkään ulkonäkö ole täydellinen! Kyllä minäkin osaan nauraa omille vajavaisuuksilleni, olen yrittänyt saada häntäkin näkemään sen punastelunsa enemmän hauskana juttuna kuin jonain hävettävänä asiana. Voisihan siihen vaikka todeta "niimpäs olenkin" ja nauraa mukana. Minusta elämään pitäisi suhtautua myös leikillisesti ja maistella, millaisia muita vaihtoehtoja on. Ei se nyt sekään reilua ole, että minä voin pilkata itseäni ja tehdä huumoria elämäämme niin, mutta hänestä ei saa keksiä mitään.

      • kuulostaakiusanteolta

        Itsekin tiedän ihmisiä, jotka ei osaa lainkaan nauraa itselleen mutta toisista kyllä keksivät kaikenmoisia vastaavia juttuja ja täytyy sanoa, että he ovat OKSETTAVIA. Mutta ironman puhuu eri asioista. Jokaisella ihmisellä on varmasti joitakin kipeitä juttuja, joilla ei halua eikä pysty nauramaan ja ehkä tyttöystävällesi nuo pilkkajuttusi ovat niitä. En myöskään usko, että ujous, sosiaalinen estyneisyys tai punasteleminen ovat niitä parhaita itseironian kohteita. Itse herkästi punastelevana voisin sanoa, että mitä vähemmän kiinnität siihen huomiota niin sitä luonnollisemmaksi asiaksi se ennen pitkää tulee ja hän voi päästä sinuiksi asian kanssa. Mutta tuo sinun "koirakoulusi" ei kyllä varmasti tehoa. Väitätkö oikeasti rakastavasi ja pitäväsi tyttöystävästäsi?


      • ironman11

        Rakastamiseenhan juuri kuuluu se, että toista ei idealisoi ja näe täydellisenä.. Ja kun siitä huolimatta ollaan yhdessä, niin meidän pitäisi oppia elämästä ja kehittyä yhdessä. En minäkään todellakaan "valmis" ihminen ole.


      • 15150
        ironman11 kirjoitti:

        Rakastamiseenhan juuri kuuluu se, että toista ei idealisoi ja näe täydellisenä.. Ja kun siitä huolimatta ollaan yhdessä, niin meidän pitäisi oppia elämästä ja kehittyä yhdessä. En minäkään todellakaan "valmis" ihminen ole.

        Sinä selvästi "tarvitset" rinnallesi ihmisen jota voit pilkata ja väheksyä. Hän taas sietää tuota sinun huonoa kohteluasi, kun ei kurjan lapsuutensa takia paremmasta tiedä.
        Toivottavasti hän saa jostakin voimaa arvostaa itseään sen verran, että lähtee tuosta teidän sairaasta suhteestanne.


      • kujakoo
        ironman11 kirjoitti:

        Rakastamiseenhan juuri kuuluu se, että toista ei idealisoi ja näe täydellisenä.. Ja kun siitä huolimatta ollaan yhdessä, niin meidän pitäisi oppia elämästä ja kehittyä yhdessä. En minäkään todellakaan "valmis" ihminen ole.

        Rakastaminen on sitä, että hyväksyy kumppanin sellaisena kuin hän on. Jopa ihailee hänen ihmisyyttään, sellaisena kuin hän on. Korostaa puheissaan hänen vahvuuksiaan. Sitä ettei yritä muuttaa toista, ei koskaan väheksy toista... Sitä että antaa kumppanin itse valita suuntansa, ja tukee kumppania hänen omissa päätöksissään. Sitä että on valmis auttamaan jos sitä pyydetään, mutta muuten antaa toiselle tilan elää kuten haluaa. Sitä on rakastaminen. Sun juttuja kun lukee, niin mikään kohdista ei täsmää...

        Jos nainen haluaa yliopistoon, puolison tehtävä on kannustaa, antaa lukurauha, tsempata. Jos puoliso punastelee ja häpeää sitä, kumppanin tehtävä ei todellakaan ole sitä vitsaillen korostaa. Jos puolisolla on taipumusta jännittää, puolison tehtävä EI ole asennoitua viileästi "ryhdistäydy" asenteella, vaan parhaimmillaan aidosti selvittää vaikka ammattilaiselta, miten tukisi puolisoa parhaiten. (Aiheesta löytyy myös kirjoja, olisko joku sellainen esim kuin "irti ahdistuksesta" yms..., joissa on vinkkejä myös puolisolle miten toimia.)

        Lista on loputon. Ja sinä teet kaiken pieleen. Sinä olet takuulla yksi suurimmista syistä, miksi tyttöystäväsi voi niin huonosti.


      • ironman11

        Ennen kuin aloimme seurustella tyttöystäväni käytti paljon alkoholia, vähensi sitä huomattavasti kun aloimme pitää yhtä ja lopetti sitten lähes kokonaan. Tuskimpa hän ilman minua siihen olisi pystynyt.

        Tein hyvin pajon hänen eteensä suhteemme alussa, että hänellä olisi hyvä ja turvallinen olla seurassani, mutta en saa häneltä arvostusta siitä. Teen edelleen hyvin paljon ja niinkuin jo aiemmin kirjoitin, joskus tämä on kuin suhteessa olisi aikuinen ja lapsi. Tämä on ajoittain raskasta minullekin.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Ennen kuin aloimme seurustella tyttöystäväni käytti paljon alkoholia, vähensi sitä huomattavasti kun aloimme pitää yhtä ja lopetti sitten lähes kokonaan. Tuskimpa hän ilman minua siihen olisi pystynyt.

        Tein hyvin pajon hänen eteensä suhteemme alussa, että hänellä olisi hyvä ja turvallinen olla seurassani, mutta en saa häneltä arvostusta siitä. Teen edelleen hyvin paljon ja niinkuin jo aiemmin kirjoitin, joskus tämä on kuin suhteessa olisi aikuinen ja lapsi. Tämä on ajoittain raskasta minullekin.

        "Tein hyvin pajon hänen eteensä suhteemme alussa, että hänellä olisi hyvä ja turvallinen olla seurassani, mutta en saa häneltä arvostusta siitä."

        En tiedä mitä mitalia oikein odotat mutta yleenä tuo on ihan oletusarvo perisuhteessa.

        "Teen edelleen hyvin paljon ja niinkuin jo aiemmin kirjoitin, joskus tämä on kuin suhteessa olisi aikuinen ja lapsi. Tämä on ajoittain raskasta minullekin."

        Eli olisiko aika sinun muuttaa suhtautumistasi kun se kerran on niin raskasta?


    • huolestunutt

      "Olen yrittänyt keskustella tästä hänen kanssaan, että onko hänen yleensä järkeä hakea lukemaan niin vaativaa ainetta yliopistoon"

      Jos tyttöystäväsi haluaa sitä, eikö sinun kuuluisi kumppanina kannustaa ja uskoa hänen oppimiseen ja kykyihinsä, veivät ne sitten paljon vai vähän aikaa?

      Kyllä minullekkin tuli kuva, että löydät tyttöystäväsi vain huonoja puolia. Tuskin hän todellakaan on mikään tyhmä.

      • ironman111

        Yhtä hyvinhän hänen unelmansa voisi olla F1-kuljettaja. Pitäisikö minun silloinkin olla sitä mieltä, että se on hyvä idea ja valehdella hänelle? Suhteen pitäisi perustua rehellisyyteen.


      • KysynVaan-76
        ironman111 kirjoitti:

        Yhtä hyvinhän hänen unelmansa voisi olla F1-kuljettaja. Pitäisikö minun silloinkin olla sitä mieltä, että se on hyvä idea ja valehdella hänelle? Suhteen pitäisi perustua rehellisyyteen.

        "Yhtä hyvinhän hänen unelmansa voisi olla F1-kuljettaja. Pitäisikö minun silloinkin olla sitä mieltä, että se on hyvä idea ja valehdella hänelle? Suhteen pitäisi perustua rehellisyyteen."

        Formuloihin pääsee pari uutta kuskia vuosittain koko maailmasta, yliopistoihin tuhansia ja taas tuhansia. Ei noita voi mitenkään verrata toisiinsa.
        Vai onko sinulla ihan oikeasti kompetenssia arvioida tyttöystäsi matematiikan osaamista niin hyvin että olet varma että hän ei vain voi päästä matematiikkaa lukemaan?


      • peijpoiek
        ironman111 kirjoitti:

        Yhtä hyvinhän hänen unelmansa voisi olla F1-kuljettaja. Pitäisikö minun silloinkin olla sitä mieltä, että se on hyvä idea ja valehdella hänelle? Suhteen pitäisi perustua rehellisyyteen.

        Vaikka tyttis haluaisi olla F1 kuski, niin siinäkin voi tukea. Realismia tosin, että korkeimmalle huipulle pääseminen on sillä alalla hyvin harvinaista (toisin kuin vaikka yliopistoon pääseminen.) Mutta voisit tukea tyttöystävää, että hän pääsee ajamaan muissa sarjoissa formulaa, rallia tms... Jotakin, mistä hän nauttisi ja mikä häntä kiinnostaisi. Vai jos hän haluaisi ylipäätään ajaa mitä tahansa, niin lyttäisitkö senkin haaveen? Oikeasti, et itsekkyyden perikuva. Jokainen ihminen päättää itse haaveensa. Ja jos niiden eteen tekee töitä, pääsee pitkälle. Yliopistoon hakemisen suhteen tyttöystäväsi selvästikin tekee hommia. Hyvä!


      • ironman11

        Matematiikkaan nyt pääsee sisään ihan kuka tahansa, mutta ani harva kykenee valmistumaan.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Matematiikkaan nyt pääsee sisään ihan kuka tahansa, mutta ani harva kykenee valmistumaan.

        "Matematiikkaan nyt pääsee sisään ihan kuka tahansa, mutta ani harva kykenee valmistumaan."

        Ja sinä tiedät varmasti että tyttöystäväsi ei siihen kykene eikä kannata edes yrittää? Tai että hän ei voisi saada itselleen paljonkin alan opiskelusta vaikka ei koskaan valmistuisikaan? Juuri siitähän tässä on kyse. Siitä että et halua hänen edes yrittävän ja kokeilevan. Ja se ei ole asenne jolla puolison haaveisiin suhtaudutaan.


      • ironman11

        Tällä saralla. Voi unelmia muuten olla. Ja kyllä, uskon voivani sanoa varmaksi, että hän ei sieltä valmistuisi koskaan.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Tällä saralla. Voi unelmia muuten olla. Ja kyllä, uskon voivani sanoa varmaksi, että hän ei sieltä valmistuisi koskaan.

        "Tällä saralla. Voi unelmia muuten olla."

        Suomeksi sanottuna sinä haluat määrittää millaisia unelmia tyttöystävälläsi saa olla ja mitäkä ovat "sopivia" unelmia. Veikkaanpa että ne ovat mielestäsi lapsiesi kasvattaminen ja kodin hoito .

        "Ja kyllä, uskon voivani sanoa varmaksi, että hän ei sieltä valmistuisi koskaan."

        Jos arviointikykysi on yhtä huono kuin ihmissuhteissa, en paljon painoa laittaisi arviollesi.


    • kiusaajat_vituttaa

      Ehkä apinan voi opettaa autoa ajamaan, mutta kuule ap, sinun kaltaisiasi kusipäitä ei pysty muuttamaan kunnon ihmiseksi mitenkään.
      Olen 100% varma, että sinä olet ollut koulukiusaaja ja jatkat samaa rataa, etkä edes tajua mikä käytöksessäsi on vikana. Et opi mistään, olet empatiakyvytön liero.

      Ensinnäkin 29 vuotias ei ole enää mikään "tyttö", vaan nainen!!
      Tyttöystäviä on vain teini-ikäisillä pojilla, ei aikuisilla miehillä.
      Mutta eihän kusipää tätä tajua.

      Sinä etsit ihmisistä heikkouksia ja pistelet heitä "leikin" varjolla näistä asioista. Pidät vaan hauskaa, joopa joo. Mihinkäs sitä pilkuistaan pääsee, teet samaa vielä aikuisenakin. Ironman olet kusipää ja näköjään kusipäänä pysyt. Olet menetetty tapaus.
      Naisystäväsikin on tajunnut tämän, hän ottaa jo etäisyyttä sinuun, ei kestä kauaa kun hän lähtee menemään omia teitään ja jättää sinun "hauskan huumorisi" taakseen.

      • ironman11

        Väärin, minä olen ollut koulukiusattu ala-asteella.

        Syrjintä alkoi, kun vanhempani eivät laskeneet minua ampumaan ilmakolla muiden poikien kanssa, ja sen jälkeen minua alettiin sorsia koulussa. Esimerkiksi, äitini oli ommellut minulle takin, joka oli todella hieno, ja menin se päällä ylpeänä kouluun. Luokkamme muut pojat pilkkasivat sitä heti, ja sen jälkeen se ei ollutkaan hieno.

        Tällaista jatkui sitten enemmän tai vähemmän, ja vasta yläasteella se loppui. Ja minä kasvoin aikuiseksi. Lopetin lapsenomaisen reagoinnin ja kyyristelyn, ja otin oman paikkani. Tämä on se, mitä haluaisin tyttöystävänikin tekevän, hän tuntuu joskus taantuvan ihan lapsen tasolle.

        Ja on se nyt eri asia aikuisena heittää läppää kuin lasten harjoittama ryhmästä eristäminen ja häpäiseminen.


      • 20902
        ironman11 kirjoitti:

        Väärin, minä olen ollut koulukiusattu ala-asteella.

        Syrjintä alkoi, kun vanhempani eivät laskeneet minua ampumaan ilmakolla muiden poikien kanssa, ja sen jälkeen minua alettiin sorsia koulussa. Esimerkiksi, äitini oli ommellut minulle takin, joka oli todella hieno, ja menin se päällä ylpeänä kouluun. Luokkamme muut pojat pilkkasivat sitä heti, ja sen jälkeen se ei ollutkaan hieno.

        Tällaista jatkui sitten enemmän tai vähemmän, ja vasta yläasteella se loppui. Ja minä kasvoin aikuiseksi. Lopetin lapsenomaisen reagoinnin ja kyyristelyn, ja otin oman paikkani. Tämä on se, mitä haluaisin tyttöystävänikin tekevän, hän tuntuu joskus taantuvan ihan lapsen tasolle.

        Ja on se nyt eri asia aikuisena heittää läppää kuin lasten harjoittama ryhmästä eristäminen ja häpäiseminen.

        Ahaa! Sinä siis "otat revanssia". Kun sinua ala-asteella kiusattiin, niin siitä kostoksi sinä nyt kiusaat tyttöystävääsi.
        Kuten tuossa jo edellä sanottiin: olet kusipää.


      • ironman11

        Ei minua kiinnosta mikään revanssi. Läpän heitto ei ole kiusaamista.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta mikään revanssi. Läpän heitto ei ole kiusaamista.

        "Ei minua kiinnosta mikään revanssi. Läpän heitto ei ole kiusaamista."

        Ehkäpä sinullekin koulussa heitettiin aikoinaan vain "läppää"? Ei se varmaan mitään kiusaamista ollut kunhan vain yrittivät koulia sinusta vahvemman ihmisen kuten sinä nyt tyttöystävästäsi?


      • 20902
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Ei minua kiinnosta mikään revanssi. Läpän heitto ei ole kiusaamista."

        Ehkäpä sinullekin koulussa heitettiin aikoinaan vain "läppää"? Ei se varmaan mitään kiusaamista ollut kunhan vain yrittivät koulia sinusta vahvemman ihmisen kuten sinä nyt tyttöystävästäsi?

        Juurikin näin!


    • sGS57

      Onko sun muijallas paniikkikohtauksia? Nehän on nykyään aika yleisiä ja varsinkin jos on ollut rankka lapsuus. Muutkin sosiaaliset pelot on aika yleisiä. Ei sillä ole mitään tekemistä älyn kanssa.

      • ironman11

        Saattaa olla.

        Joissain tilanteissa hän on esimerkiksi mennyt aivan tulipunaiseksi kaulaa ja rintakehää myöten, ja tärisee, etenkin kädet tärisevät holtittomasti.

        Näissäkin tilanteissa minä olen ollut mukana, että ei hän ole yksin ollut tai ollut vaarassa jäädä yksin, ei hänellä ole mitään syytä pelätä. Hän ei vain osaa avautua minulle ja antaa minun olla siinä. Itsehän hänen pitäisi se ensimmäinen askel kuitenkin ottaa.


      • 1920
        ironman11 kirjoitti:

        Saattaa olla.

        Joissain tilanteissa hän on esimerkiksi mennyt aivan tulipunaiseksi kaulaa ja rintakehää myöten, ja tärisee, etenkin kädet tärisevät holtittomasti.

        Näissäkin tilanteissa minä olen ollut mukana, että ei hän ole yksin ollut tai ollut vaarassa jäädä yksin, ei hänellä ole mitään syytä pelätä. Hän ei vain osaa avautua minulle ja antaa minun olla siinä. Itsehän hänen pitäisi se ensimmäinen askel kuitenkin ottaa.

        Sinähän piikittelet ja kiusaat häntä jatkuvasti. Eihän kiusaajan läsnäolo voi mitään turvallisuuden tunnetta kenellekään tuoda. Ja kiusaajalle mukamas pitäisi vielä "avautua". Just joo


      • ironman11

        Kyllähän sitä nyt pitäisi olla samat säännöt kaikille, ei se käy että hän on "herkkä" ja minä en.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Kyllähän sitä nyt pitäisi olla samat säännöt kaikille, ei se käy että hän on "herkkä" ja minä en.

        "Kyllähän sitä nyt pitäisi olla samat säännöt kaikille, ei se käy että hän on "herkkä" ja minä en."

        Miten niin ei käy? Oletko sinä joku "mittatikku" joka määrittelee sen miten kaikkien muiden pitää olla, tuntea ja käyttäytyä?


      • 1920
        ironman11 kirjoitti:

        Kyllähän sitä nyt pitäisi olla samat säännöt kaikille, ei se käy että hän on "herkkä" ja minä en.

        No kyllähän siinä tapauksessa sinunkin olisi pitänyt aikoinaan sietää sitä koulukiusaamista. Mikä ihme sinulle silloin antoioikeuden olla herkkä?


      • ironman11

        Lapsi on eri asia kuin aikuinen ihminen.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Lapsi on eri asia kuin aikuinen ihminen.

        "Lapsi on eri asia kuin aikuinen ihminen."

        Toisen vähättely, naureskelu ja haukkuminen satuttaa ihan samalla tavalla aikuista kuin lastakin. Ja myös aikuisella on aivan sama oikeus olla herkkä kuin lapsella. Jos et sitä tajua niin olet kadottanut itsestäsi jotain oleellista.


      • ironman11

        Hänen pitäisi opetella itse ottamaan asia puheeksi, jos se vaivaa. Aikuisella ihmisellä on sellaiset taidot hallussaan.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Hänen pitäisi opetella itse ottamaan asia puheeksi, jos se vaivaa. Aikuisella ihmisellä on sellaiset taidot hallussaan.

        "Hänen pitäisi opetella itse ottamaan asia puheeksi, jos se vaivaa. Aikuisella ihmisellä on sellaiset taidot hallussaan."

        Sinulla tuntuu olevan lähes kaikki empatian ja ihmissuhteiden taidot hukassa vaikka aikuinen oletkin.
        Omia kiusaamiskokemuksiasi pidät merkittävinä mutta toisen kokemana samat asiat eivät ole mitään mistä saisi pahastua. Sitten vielä odotat toisen puhuvan asiosta kun kuitenkin lyttäät toisen haaveet, pidät häntä hidasälyisenä ja liian herkkänä. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi enää puhua ja avautua kaltaisellesi ihmiselle? Herää jo hyvä mies!


    • jgkfye67

      Ap kuulostaa aika itsekeskeiselle ja täydelle idiootille. Jos puhut noin läheisestäsi, niin ehkä olisi parempi erota.

    • nojoopajooo

      Minulle herää ap kysymys, kun luin aloituksesi: miksi edes haluat olla tyttöystäväsi kanssa yhdessä? Aloituksesi perusteella jopa koulutettu apina on häntä taitavampi.
      Trollihan tämä selvästi on (toivottavasti!), mutta herättänyt hyvää keskusteluakin. Jokaisella ihmisellä on varmaan arkoja kohtia ja fiksut ihmiset, ystävät ja läheiset osaavat vältellä näitä asioita. Vaikka itsellä olisi huono päivä niin heikomman tahallinen kiusaaminen on väärin ja uskon, että eivät he niin typeriä ole etteivät huomaisi moista ja kyllä se hyvinkin saattaa olla niin, että välit tuohon ihmiseen ovat menneet sen sileän tien. Itse asiassa uskon kyllä naisten toimivan enemmän noin jopa toisilleen. Sitten on tietysti sekin juttu, että tuollaisissa tilanteissa toinen saattaa helposti ylireagoidakin. Mutta kuten aloittajan tapauksessa, jossa hän tietää tyttöystävällään olevan jotain ongelmia niin eiköhän tuo ole ihan tahallista kiusaa. Aika erikoiselta juttunne kuulostaa ollakseen tosi.

    • dkoool

      Vaikka ap sinä olet idioottimaisesti ottanut elämässä asenteen, että päätät olla kova ja käsittelemättä asioitasi, niin sinun ei kannata tyystin vääriä selviytymiskeinojasi tuputtaa muille. EI sinun tyttis ole sinua käskenyt noin kovaksi, vaan itse olet päättänyt olla sellainen. Onneksi tyttöystäväsi ei ole yhtä tyhmää päätöstä tehnyt.

      Otat kunnian itsellesi jopa tyttiksen onnistumisista, vaikka oikeasti et voi tietää, kuinka onnellinen hän nyt olisi, jos et olis häntä latistamassa.

      Ja kyllä, jos hän aktiivisesti haaveilisi formulakuskin urasta, ja tekisi myös töitä tuon haaveen eteen, niin sun homma olis kannustaa. Sano yksikin syy, miksi ei tyttöystäväsi voisi tavoitella mitä unelmaa tahansa? EI ehkä pääsis f1 sarjaan, ehkä, mutta muissa sarjoissa vois hyvinkin nauttia ja pärjätä. Miksi haluaisit latistaa toisen unelmia? Latistatko omatkin unelmasi? Oletko alisuorittaja?

      • ironman11

        Totta kai on hyvä olla unelmia, mutta voisi niiden suhteen muistaa myös realismin. Jos hän haaveilisi esim. lapsista, niin sehän on ihan realistinen ja hyvä haave hänelle. Jos esim tieteen aloilla tai urheilussa haluaa pärjätä, niin siinä pitää erikoistua jo hyvin nuorena, se on kova maailma jossa ainoastaan kovat pärjäävät.


      • ironman11 kirjoitti:

        Totta kai on hyvä olla unelmia, mutta voisi niiden suhteen muistaa myös realismin. Jos hän haaveilisi esim. lapsista, niin sehän on ihan realistinen ja hyvä haave hänelle. Jos esim tieteen aloilla tai urheilussa haluaa pärjätä, niin siinä pitää erikoistua jo hyvin nuorena, se on kova maailma jossa ainoastaan kovat pärjäävät.

        Ei tule mieleen mikään opiskelu, mikä olisi turhaa. Naisystävälläsi kyse on varmaankin itseluottamuksesta, sen rakentamisesta, sekä "täyteen mittaan" kasvamisesta, jota itsensä kouluttaminen on, oli siitä suoranaista hyötyä tai ei.
        Pelkäätkö, että hän lähtee pois, ne saavutettuaan?


      • lsplie
        ironman11 kirjoitti:

        Totta kai on hyvä olla unelmia, mutta voisi niiden suhteen muistaa myös realismin. Jos hän haaveilisi esim. lapsista, niin sehän on ihan realistinen ja hyvä haave hänelle. Jos esim tieteen aloilla tai urheilussa haluaa pärjätä, niin siinä pitää erikoistua jo hyvin nuorena, se on kova maailma jossa ainoastaan kovat pärjäävät.

        Toivottavasti ei ainakaan haaveile lapsistasi kaltaisesi idiootin kanssa. Olet selvästikin kykenemätön parisuhteeseen.

        Tyttöystäväsi pyrkiminen yliopistoon on täysin realistista.


      • ironman11

        No just joo. Sitäpaitsi uskon, että hänestä tulisi hyvä äiti lapsillemme.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        No just joo. Sitäpaitsi uskon, että hänestä tulisi hyvä äiti lapsillemme.

        "Sitäpaitsi uskon, että hänestä tulisi hyvä äiti lapsillemme."

        Sellaisena kuin hän oikeasti on vai sellaisena kuin haluaisit hänen olevan?


      • ironman11

        Jos haaveista puhutaan niin uskon hänen kehittyvän parempaan suuntaan lasten kuin yliopiston kautta.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Jos haaveista puhutaan niin uskon hänen kehittyvän parempaan suuntaan lasten kuin yliopiston kautta.

        "Jos haaveista puhutaan niin uskon hänen kehittyvän parempaan suuntaan lasten kuin yliopiston kautta."

        Ovetko ne jotenkin toisensa poissulkevet asiat? Ainakin oma vaimoni on hyvä äiti vaikka on valmistunut yliopistosta. Ei se hänestä äitinä ainakaan huonompaa ole tehnyt.


      • ironman11

        Tyttöystäväni on jo 29-vuotias, ei ne yhtä aikaa ainakaan onnistu. Ja nelikymppisenä hän on liian vanha äidiksi.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Tyttöystäväni on jo 29-vuotias, ei ne yhtä aikaa ainakaan onnistu. Ja nelikymppisenä hän on liian vanha äidiksi.

        "Tyttöystäväni on jo 29-vuotias, ei ne yhtä aikaa ainakaan onnistu. Ja nelikymppisenä hän on liian vanha äidiksi."

        Aikuisena opiskelevat yleensä opiskelevat nopeasti koska eivät enää kuluta aikaansa erilaisissa opiskelijariennoissa. Tyttösi on siis tuskin nelikymppinen kun valmistuu. Ja toisekseen lapsen voi myös tehdä niin että ottaa siihen välivuoden opiskeluista. Ne eivät edelleenkään sulje toisaan pois,
        Lapsen tekeminen on myöskin asia josta teidän pitää päättää yhdessä. Tyttösi ei ole mikään sinun lapsentekokoneesi jonka vain määräät lisääntymään tiettynä sinulle sopivana hetkenä. Sen pitää tapahtua myös hänen halustaan, ei vain sinun.


      • ironman11

        Ihanko totta, no hyvä että selvensit sen asian minulle, että tyttöystävä ei ole lapsentekokone.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Ihanko totta, no hyvä että selvensit sen asian minulle, että tyttöystävä ei ole lapsentekokone.

        Ole hyvä vain. Ja nyt sitten alat myös suhtautumaan asioihin niin että ei ole vaan että hän myös ottaa itse vastuun elämänvalinnoistaan, et sinä hänen puolestaan.


      • ironman11

        Ainut vaan että parisuhteeseen kuuluu kaksi ihmistä. On epäreilua, että vain nainen saa päättää milloin on aika hankkia lapsia (vaikka mieheltä kysymättä jättää vain pillerit pois), mutta miehen puolelta se koetaan ahdisteluna.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Ainut vaan että parisuhteeseen kuuluu kaksi ihmistä. On epäreilua, että vain nainen saa päättää milloin on aika hankkia lapsia (vaikka mieheltä kysymättä jättää vain pillerit pois), mutta miehen puolelta se koetaan ahdisteluna.

        "Ainut vaan että parisuhteeseen kuuluu kaksi ihmistä."

        Kyllä. Vielä kun itse sen tajuat etkä pidä itseäsi sinä suhteen johtajana ja naistasi lapsellisena hohottavana jolle pitää kertoa mitä kannattaa tehdä.

        "On epäreilua, että vain nainen saa päättää milloin on aika hankkia lapsia (vaikka mieheltä kysymättä jättää vain pillerit pois), mutta miehen puolelta se koetaan ahdisteluna."

        Yleensä nämä asiat keskustellaan yhdessä ja kuunnellaan molempien kantoja. Mutta tämä tapa taitaa olla sinulle ihan tuntematon?


    • respectit_tyttöfrendille

      Ap ei halua, että hänen naisystävänsä on menestyneempi ja fiksumpi kuin ap itse.

      Ei ap tyttöystäväänsä halua jelppiä, ap tarvitsee itselleen ilkeilyn kohteen, ap tarvitsee tunteen siitä miten hän on mennen tullen parempi kuin joku toinen. Ja kukas siihen olisi parempi uhri kuin lapsena isänsä kaltoinkohtelemaksi joutunut nainen.

      Mutta nou hätä, tyttöystävä ottaa jo koko ajan etäisyyttä aphen, käy yksin lenkillä, lukee pääsykokeisiin vaikka ap räksyttää vierellä.
      Siinä mielessä toi apn koirakoulu toimii, että likkafrendi ei teekään itsaria vaan pistää kohta välit poikki.

      • ironman11

        Minä olen useimmissa asioissa mennen tullen parempi kuin hän, ei se mitään kiusaamista ole. Pitäisikö minun sitten esittää etten osaa tai älyä ja ja alentaa tasoani jotten vain pahoittaisi kenenkään mieltä sillä että olen vaivautunut opettelemaan jotain itse enkä vain elämään uhrina.


      • kjgkgjkgj
        ironman11 kirjoitti:

        Minä olen useimmissa asioissa mennen tullen parempi kuin hän, ei se mitään kiusaamista ole. Pitäisikö minun sitten esittää etten osaa tai älyä ja ja alentaa tasoani jotten vain pahoittaisi kenenkään mieltä sillä että olen vaivautunut opettelemaan jotain itse enkä vain elämään uhrina.

        Tuossahan jo tulee selväksi että ajattelet olevasi häntä parempi, nostat itsesi sinne yläpuolelle. Sä olet kaikkien kirjoitustesi perusteella aika kylmä ja ilkeä ihminen, et tajua omaa käytöstäsi ja sen vaikutusta naisystävääsi. Jos nainen ei suhdetta lopeta niin ole hyvä ja tee hänelle palvelus, lopeta parisuhde itse.


      • ironman11

        Ei ole kyse siitä, että ajattelisin olevani häntä parempi, useimmissa asioissa minä olen sitä. Olen parempi kuski, olen parempi juoksija jne.


      • kspokepoew

        Minäkin olen parempi laittamaan ruokaa kuin mieheni. En silti KOSKAAN mollaa mieheni kokkauksia. Minä olen myös parempi tanssimaan, mutta joskus harvoin kun miehenikin innostuu tanssimaan, niin nautin siitä hänen kanssaan aivan valtavasti! Ja toisaalta... kuka määrittelee, että millainen on hyvä tanssija.;) Minä olen myös parempi pesemään pyykkiä, mutta jos mies nyt joskus harvoin pyykätessään joutuu kysymään, että mitä pesuohjelmaa kuuluu käyttää, niin en todellakaan ala epäilemään hänen älykkyyttään!

        Mieheni on samalla tavalla todella monessa asiassa parempi kuin minä. Mutta hän ei koskaan latista minua missään. Ja jos minulla on haaveita, jotka vaativat pinnistyksiä, mieheni tukee minua kaikin tavoin.

        Sinun tyttöystäväsi on takuulla lukuisissa asioissa parempi kuin sinä. Mutta kuinka usein hän on sinulle sanomassa, että kuinka surkea sinä olet missäkin? Hän on ainakin parempi parisuhdetaidoiltaan kuin sinä.


    • cral

      Kyllä se läpän heitto on kiusaamista, jos toinen ahdistuu siitä. Itse kämpän hettäjää se ei tietenkään ole kiusaamista, kun se ei kohdistu häneen itseensä vaan toiseen heikonpaan osapuoleen, jolla on muutenkin ollut vaikea elämä jo ennen seurustelua.
      Ei ihminen hetkessä eikä parissa vuodessa muutu rennoksi , hauskaksi, huumori ihmiseksi, jos elämä on ollut haasteellista ja
      vaikea elää. Jos sosiaaliset taidot ei ole hanskassa. Ensin pitää oppia luottamaan muihin sit voi läpän heitto EHKÄ onnistua.

      Erikoista että kilpailet siitä kumpi on parempi ihminen sinä vai hän. Yleensä parisuhteessa ei nosteta itseä toista paremmaksi. Sulla itsellä ei taida olla
      hallinnassa parisuhteen aakkoset.

      Täällä moni pyytää,että kannattaa lopettaa suhde.
      Niin minäkin pyydän.
      Sinä et tee muuta kuin hallaa tälle herkälle
      naiselle.
      Anna hyvänen aika toisen mennä pääsykokeisiin ja päästä kouluun,
      jos toinen sinne pääsee ja halua on.
      Et sä ainakaan häntä sillä suojele,
      jos torppaat hänen opiskelu mahdollisuuden.
      Sö oot kyllä erikoinen luone. Sä ja sä, sä ja sä.
      Ei parisuhteessa toisen tarvi pyytää käskeä saada ja niin ees päin. Kunnioitus ja arvostus tulevat pyytämättä ja eikä niin kuinka paljon sitä itse antaa.
      Kunnioitus on myös sitä, että antaa olla oma itsensä antaa tehdä virheensä ja pettymyksiä elämässä tulee kokoajan
      siltä et voi häntä suojella.


      EROA jos näitä piirteitä et siedä naisessasi.
      Arkuus, panikkit, hitaus, kömpölyys,
      ei kestä sun läpän heittoa, joka on pilkkaa
      toiselle.

      Päästä hyvä ihminen hänet itsestäsi vapauteen.

    • Viddumikäpässi

      Sinä siis luulet että "sä et pärjää ilman mua, tee musta jumalasi ja pysy kaupan kassana vaan"-asenteesi auttaa häntä pääsemään ongelmistaan, löytämään itsensä, oman voimansa?

      • ironman11

        Pointtini on juuri se, että meille kaikille on annettu omat voimamme, järkevintä on tehdä niiden mukaan. En tiedä mikä sinä olet vähättelemään kaupan kassan työtä. Elämää pitää maistella, jos kuvittelee olevansa muita ylempänä, se pudotus tulee olemaan kova.

        En tarkoita, että hänen pitäisi minusta itselleen jumala tehdä, vaikka luulen hänen katsovan minua vähän ylöspäin, ehkä se johtuu vain siitä, että minä en haahuile ja osaan pitää puoleni.


      • tositarinapohjoisessa

        Jos luulet että tyttöystäväsi katsoo sinua vähän ylöspäin, niin ehdottomasti on suhteen katkaisemisen paikka. Parisuhteessa on katsottava toisiaan samalla tasolla. Arvostaen itseään yhtä paljon kuin puolisoaan.

        Toisaalta mä vähän epäilen, että tyttöystäväsi katsoo sua ennemminkin alaspäin... Hän on jo hakenut omaa tilaa eikä esimerkiksi lenkille sua halua mukaan. Hän hakee opiskelemaan, vaikka vieressä änkytät muuta.

        Ja kenellekään ei ole antamalla annettu yhtään mitään. Kaikki lähtee omasta kasvusta ja kehityksestä. Mitä enemmän panostaa itsensä kehittämiseen, sitä pidemmälle pääsee.

        Esimerkiksi omassa tuttavapiirissä on mies, joka kävi peruskoulun 9 luokankin kahteen kertaan... Sen jälkeen jonkun opiston, joka meni surkeasti. Yhdessä aineessa sai kuitenkin arvosanaksi 9, mikä oli hänen elämäsä ensimmäinen kiitettävä. Hän haki opiskelemaan tuota alaa kolmelle eri paikakunnalle. Jokaisesta pääsykokeesta tuli lähes 0 pistettä... Tyyppi meni pariksi vuodeksi raksalle hanttimieheksi. Siinäkään ei tuntunut pärjäävän, kun pomo ei ollut tyytyväinen fyysiseeen kuntoon.

        Lopulta ryhdistäytyi ja haki uudelleen opiskelemaan sitä alaa. Luki kuin hullu, päätti päästä. Hän pääsi sisälle, ja opinnot sujuivat hyvin, koska hän panosti niihin ja aihe kiinnosti.

        Nykyään tuo vajaa 40 vuotias mies on todella menestyvä alan yrittäjä. Hänellä on 10 työntekijää ja hänen firmansa tunnetaan alan top3 joukossa.

        Mitäs jos hänelläkin olis ollut rinnalla nuorempana kumppani, joka olis vaan tuumannut, että ei sun kannata lukea ja hakea opiskelemaan, kun et kuitenkaan pärjää?

        Onneksi ei ollut.


    • ironman11

      Eilen sain hänet suostuteltua parille, ja hän pyysikin anteeksi jos on ollut ilkeä minulle. Kehuin häntä siitä ja kerroin odottaneenikin anteeksipyyntöä, ja nyt on hyvä. Sain avattua meille hetkeksi keskusteluyhteyden kunnes hän taas sulkeutui loppuillaksi. Tänään lähti kirjastolle eikä ole vastannut puhelimeensa. Että tällaista se taas vaihteeksi on, mykkäkoulua ja piiloleikkejä.

      • KysynVaan-76

        Saattoi raukka odottaa että sinäkin olisit pyytänyt anteeksi hänen vähättelyään ja että olisit myöntänyt että sinussakin on ollut vikaa. Mutta joutui luonnollisesti pettymään, sinä kun olet mielestäsi aina oikeassa...


      • eihyvääpäivääidiootti

        ai ihan pyysi sinulta anteeksi jos on ollut ilkeä.
        Ja nyt on kirjastossa lukemassa pääsykokeisiin kännykkä äänettömällä vaikka voisi olla mister kaikkivoipaisuuden valokeilassa paistattelemassa. Just.


      • pokpoep

        Siis mitä helvettiä??? Hän pyysi anteeksi, mutta sinä et??? Ja nyt ihmettelet, että miksi teidän keskusteluyhteys ei pysynyt... Huoh...

        Kirjastolla lukiessa on todella hyvä jos keskittyy niin että ei vastaa puhelimeen. Älä edes yritä häiritä häntä, vaan annan nyt kerrankin aikaa ja rauhaa keskittyä siihen mikä häntä kiinnostaa.

        Ja opettele sinä sillä välin parisuhdetaitoja, empatiaa ja ystävällisyyttä.


      • ironman11

        Pyytää anteeksi mistä? En minä ole se joka mökötän ja piilottelen. Tämä on niin raivostuttavaa, kun minkäänlaista reaktiota ei meinaa saada irti. Eilen heitin ilmoille ajatuksen, että saatan lähteä ulos eksäni ja kavereiden kanssa, ja siihenkin vain sanoi "pidä hauskaa." Kyllä sen nyt pitäisi vähän edes aiheuttaa puhetta, jos puoliso olisi eksän kanssa jossain. Varsinkin, kun eksäni on varsin hyvännäköinen. Enkä minä edes lähtenyt, se oli pelkkä testi, olen uskollinen kumppani. Silti, ei minun pitäisi joutua kysymään tällaisia. Jotenkin vain tuntuu, että hänellä menee yli tuo opiskelujuttu, kun muu elämä siitä ympäriltä jää vaille huomiota.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Pyytää anteeksi mistä? En minä ole se joka mökötän ja piilottelen. Tämä on niin raivostuttavaa, kun minkäänlaista reaktiota ei meinaa saada irti. Eilen heitin ilmoille ajatuksen, että saatan lähteä ulos eksäni ja kavereiden kanssa, ja siihenkin vain sanoi "pidä hauskaa." Kyllä sen nyt pitäisi vähän edes aiheuttaa puhetta, jos puoliso olisi eksän kanssa jossain. Varsinkin, kun eksäni on varsin hyvännäköinen. Enkä minä edes lähtenyt, se oli pelkkä testi, olen uskollinen kumppani. Silti, ei minun pitäisi joutua kysymään tällaisia. Jotenkin vain tuntuu, että hänellä menee yli tuo opiskelujuttu, kun muu elämä siitä ympäriltä jää vaille huomiota.

        "Pyytää anteeksi mistä? En minä ole se joka mökötän ja piilottelen."

        Et mutta vähättelet ja "besserwisseröit".

        "Tämä on niin raivostuttavaa, kun minkäänlaista reaktiota ei meinaa saada irti."

        Sitäkö sinä haet olemalla ääliö?

        "Eilen heitin ilmoille ajatuksen, että saatan lähteä ulos eksäni ja kavereiden kanssa, ja siihenkin vain sanoi "pidä hauskaa."

        Etkö juuri ole valittanut että tyttösi on liian herkkä? Nyt kun ei ole niin sekään ei kelpaa. Päätä nyt hyvä mies mitä haluat.

        "Enkä minä edes lähtenyt, se oli pelkkä testi, olen uskollinen kumppani."

        Miksi sitten sen olisi pitänyt herättää joku reaktio jos kerran olet?

        "Silti, ei minun pitäisi joutua kysymään tällaisia."

        Älä sitten kysy. Ei tuo tuntunut olevan mitenkään tarpeellista.

        "Jotenkin vain tuntuu, että hänellä menee yli tuo opiskelujuttu, kun muu elämä siitä ympäriltä jää vaille huomiota."

        Tästähän kenkä puristaakin. Olet mustasukkainen tyttöystäväsi opiskelusta koska et ole enää hänelle huomion keskipiste. Ja sen takia yrität sabotoida sen vähättelemällä häntä ja hänen kykyjään. Tajuatko miten itsekästä tuo on?


      • ironman11

        Kyllä hän saisi vähän vastaankin tulla, ei koko elämän pitäisi pelkkää opiskelua olla. Ei tässä ole mistään mustasukkaisuudesta kyse, vaan siitä että parisuhteessa haluaa viettää aikaa myös sen toisen kanssa.


      • ironman11

        Ja mitä tulee tuohon "besserwisseröintiin", kun hän nyt sattuu vaan olemaan aina väärässä (esim. ajoreitin suhteen), niin pitäisikö minun vain olla hiljaa? Tuohan on täysin älytöntä.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Kyllä hän saisi vähän vastaankin tulla, ei koko elämän pitäisi pelkkää opiskelua olla. Ei tässä ole mistään mustasukkaisuudesta kyse, vaan siitä että parisuhteessa haluaa viettää aikaa myös sen toisen kanssa.

        "Kyllä hän saisi vähän vastaankin tulla, ei koko elämän pitäisi pelkkää opiskelua olla."

        Pääsykokeisiin luku on hyvin kokonaisvaltaista hommaa mutta kestää vain hyvin rajoitetun ajan. Jos et ole valmis joustamaan edes tätä aikaa niin miten ajattelit pärjätä jos teillä on joskus lapsia je ne vievät suuren osan yhteisestä ajastanne?

        "Ei tässä ole mistään mustasukkaisuudesta kyse, vaan siitä että parisuhteessa haluaa viettää aikaa myös sen toisen kanssa."

        Elämässä tulee aina aikoja jolloin syystä tai toisesta yhteistä aikaa on vähemmän. Myös se on keskettävä varsinkin jos syy on hyvä.

        "Ja mitä tulee tuohon "besserwisseröintiin", kun hän nyt sattuu vaan olemaan aina väärässä (esim. ajoreitin suhteen), niin pitäisikö minun vain olla hiljaa? "

        Kukaan ei ole aina väärässä. Ihmiset myös arvottavat asioita eri tavoilla. Jollekin paras ajoreitti on se joka on matemaattisesti laskien lyhin tai nopein, toiselle hyvä reitti on se jossa on mukavat maisemat ja kohtuullinen matka-aika ja kolmannelle se joka ei ole nopein mutta jossa ei ole koskaan ruuhkia yms. Ihmiset kuvittelevat olevansa oikeassa koska ovat oikeassa omasta näkökulmastaan, eivät kuitenkaan kaikista näkökulmista.
        Ja kyllä, monesti on hyvä olla hiljaa jos toisen ehdottama asia ei johda suoraan katastrofiin vaan vain asioiden tekemiseen eri tavalla. Se on paras tae parisuhteen onnellisuuteen. Opit sen vielä joko kantapään kautta tai sitten helpomman kautta. Toivon että helpomman.


      • ironman11
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Kyllä hän saisi vähän vastaankin tulla, ei koko elämän pitäisi pelkkää opiskelua olla."

        Pääsykokeisiin luku on hyvin kokonaisvaltaista hommaa mutta kestää vain hyvin rajoitetun ajan. Jos et ole valmis joustamaan edes tätä aikaa niin miten ajattelit pärjätä jos teillä on joskus lapsia je ne vievät suuren osan yhteisestä ajastanne?

        "Ei tässä ole mistään mustasukkaisuudesta kyse, vaan siitä että parisuhteessa haluaa viettää aikaa myös sen toisen kanssa."

        Elämässä tulee aina aikoja jolloin syystä tai toisesta yhteistä aikaa on vähemmän. Myös se on keskettävä varsinkin jos syy on hyvä.

        "Ja mitä tulee tuohon "besserwisseröintiin", kun hän nyt sattuu vaan olemaan aina väärässä (esim. ajoreitin suhteen), niin pitäisikö minun vain olla hiljaa? "

        Kukaan ei ole aina väärässä. Ihmiset myös arvottavat asioita eri tavoilla. Jollekin paras ajoreitti on se joka on matemaattisesti laskien lyhin tai nopein, toiselle hyvä reitti on se jossa on mukavat maisemat ja kohtuullinen matka-aika ja kolmannelle se joka ei ole nopein mutta jossa ei ole koskaan ruuhkia yms. Ihmiset kuvittelevat olevansa oikeassa koska ovat oikeassa omasta näkökulmastaan, eivät kuitenkaan kaikista näkökulmista.
        Ja kyllä, monesti on hyvä olla hiljaa jos toisen ehdottama asia ei johda suoraan katastrofiin vaan vain asioiden tekemiseen eri tavalla. Se on paras tae parisuhteen onnellisuuteen. Opit sen vielä joko kantapään kautta tai sitten helpomman kautta. Toivon että helpomman.

        Hänelle se paras ajoreitti ei ole noista mikään vaan ajaminen on jatkuvaa epäröintiä. Eikä hän tajua sitäkään, jos näytän kädellä minne päin vaan kyselee uudestaan ja uudestaan mitä tarkoitan. Koirathan todistetusti osaa ihmisen katseen perusteella nähdä minne niiden halutaan menevän, mutta hänen kanssaan tästä ei vaan tule mitään.

        Se, että lasten kanssa menee aikaa on minulle ihan itsestään selvää. Sehän on vain parempi, mitä enemmän niiden kanssa on, kyllä minä osaan joustaa silloin kun se on älykästä.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Hänelle se paras ajoreitti ei ole noista mikään vaan ajaminen on jatkuvaa epäröintiä. Eikä hän tajua sitäkään, jos näytän kädellä minne päin vaan kyselee uudestaan ja uudestaan mitä tarkoitan. Koirathan todistetusti osaa ihmisen katseen perusteella nähdä minne niiden halutaan menevän, mutta hänen kanssaan tästä ei vaan tule mitään.

        Se, että lasten kanssa menee aikaa on minulle ihan itsestään selvää. Sehän on vain parempi, mitä enemmän niiden kanssa on, kyllä minä osaan joustaa silloin kun se on älykästä.

        "Hänelle se paras ajoreitti ei ole noista mikään vaan ajaminen on jatkuvaa epäröintiä. Eikä hän tajua sitäkään, jos näytän kädellä minne päin vaan kyselee uudestaan ja uudestaan mitä tarkoitan. Koirathan todistetusti osaa ihmisen katseen perusteella nähdä minne niiden halutaan menevän, mutta hänen kanssaan tästä ei vaan tule mitään."

        Olet erittäin edustava esimerkki juuri tietystä ihmistyypistä joka on minullekin hyvin tuttu. Pidät kaikkia muita itseäsi hunompina ja tyhminä, viittilöit ja selität jatkuvasti ja kuvittelet että annan joitain selviä ohjeita. Varsinkin vähän vähemmän itsevarmat ihmiset saat siksi hämmennyksen valtaan ja he sekoavat siksi ajatuksissaan. Siitä saat entistä paremman syyn pitää heitä tyhminä ja kierre on valmis.
        Tuo on sukua narsismille jossa narsisti vähitellen murtaa toisen itseluottamuksen ja saa hänet tuntemaan itsensä huonoksi ja kyvyttömäksi tekemään mitään ilman tätä ylimaallisen viisasta ja taitavaa "auttajaa". Itsekin juuri kuvasit tyttöystävääsi jopa koiraa tyhmemmäksi. Varsin hyvä esimerkki ajattelustasi.
        Veikkaan että tyttösi on aikoinaan selvinnyt aivan hyvin ilman sinua ja sinun neuvojasi. Ainakaan hän ei ole lopullisesti jäänyt hukkaan kun on sinutkin joskus löytänyt ;)

        "Se, että lasten kanssa menee aikaa on minulle ihan itsestään selvää. Sehän on vain parempi, mitä enemmän niiden kanssa on, kyllä minä osaan joustaa silloin kun se on älykästä."

        Eli suomeksi sanottuna silloin kun sinulle sopii. Jos tyttösi haluaa käyttää aikansa muulla tavalla kuin sinulle mieluisalla, se ei sitten enää sovikaan.


      • ironman11

        Eiköhän hänen huono itsetuntonsa ole hänen isäongelmistaan peräisin. Senkin takia olisi hyvä että hän oppisi luottamaan siihen että olen hyvä ja vahva mies ja antaisi minun näyttää, että pystyn pitämään ohjat käsissäni.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Eiköhän hänen huono itsetuntonsa ole hänen isäongelmistaan peräisin. Senkin takia olisi hyvä että hän oppisi luottamaan siihen että olen hyvä ja vahva mies ja antaisi minun näyttää, että pystyn pitämään ohjat käsissäni.

        "Eiköhän hänen huono itsetuntonsa ole hänen isäongelmistaan peräisin. Senkin takia olisi hyvä että hän oppisi luottamaan siihen että olen hyvä ja vahva mies ja antaisi minun näyttää, että pystyn pitämään ohjat käsissäni."

        Tajuatko ollenkaan että ihmisen huono itsetunto EI korjaannu siitä että heittäytyy jonkun muun ohjattavaksi vaan nimenomaan niin että saa ja joutuu ottamaan itse vastuun tekemisistään. Nyt tee koko ajan hallaa tyttöystäväsi itsetunnolle epäilemällä hänen tavoitteitaan ja osaamistaan. Vai kuvittelitko ihan oikeasti että näin parannat tyttösi itsetuntoa?


    • Ihmettelijätär

      Olet todella raivostuttava ihminen, näistä kirjoituksistasi sen voi heti päätellä. Toivottavasti tyttöystäväsi tajuaisi erota sinusta ja hyvin äkkiä!

      • ironman11

        Oletko sinä niitä feministejä joiden mielestä naiset ovat aina kärsimässä ja miehet käyttävät hyväkseen minkä ehtivät? Tasa-arvo on sitä että molemmat ottavat vastuuta tekemisistään eivätkä pakoile.


      • itkuiitako

        No, kuinka rautamies ottaa vastuuta tekemisistään?


      • 567567
        ironman11 kirjoitti:

        Oletko sinä niitä feministejä joiden mielestä naiset ovat aina kärsimässä ja miehet käyttävät hyväkseen minkä ehtivät? Tasa-arvo on sitä että molemmat ottavat vastuuta tekemisistään eivätkä pakoile.

        Mun mielestä sua vastaan ollaan hyökätty turhan ankarasti täällä.
        Voi olla, että huono itsetuntoisia ovat nämä muutkin vastaajat.
        En kuitenkaan ole kenenkään puolella, vaan yritän nyt vastata neutraalisti ja omien kokemuksieni pohjalta.

        Siis kyllähän se nyt pistää silmään, että tuolla tavalla mainitset hänen olevan hidasälyinen, mutta en usko, että suoraan menisit hänelle tätä kertomaan. Päinvastoin olet yrittänyt olla hänen tukenaan kaikesta huolimatta.
        Kyllä minunkin kumppanille tulee varmasti välillä väistämättä hetkiä, jolloin ajattelee, että käyn vähän hitaalla.

        Sitä kyllä ihmettelen, että sä rinnastat arkuuden tyhmyyteen. Nykyään oppimishäiriöt eivät kerro enää tyhmyydestä, niitä voi olla hyvinkin nerolla ihmisellä. Ennen tällaista ei oikein tutkittu.

        On mullakin välillä ajaessa ongelmia päättää, että mitä kautta ajaisin ja kun pitäisi kääntyä, olenkin jo ajanut ohi. Ehkä hän ajatteleekin liikaa?
        Mitä arkuuteen tulee, niin monesti on hetkiä, jolloin haluaisi sanoa jotain, mutta yksinkertaisesti tuntuu siltä kuin olisi jotenkin "jumissa" eikä suu tottele käskyjä. :D

        Hyvin hankala tilanne kyllä kokonaisuudessaan. En osaa sanoa, miten teidän tulisi jatkaa tästä eteenpäin, mutta ehkä sinun olisi hyvä osallistua silloin tällöin hänen terapiaistuntoihin. Ja jos sellaisia ei vielä ole, olisi korkea aika hankkia apua.


      • ironman11

        Kiitos, olenkin odottanut myös sellaista järkevää palautetta, jossa nähdään asiaa myös minun kannaltani, ei pelkästään niin, että nainen on uhri jota kuuluu paapoa.

        En ole kertonut hänelle että hän on hidasälyinen, joskus olen vain heittänyt läppää, että hän on aina väärässä. Kerran sanoin vitsillä hänen olevan idiootti, ja hän vastasi siihen olevansa sitä. Kun hän kerran itsekin sen myöntää, niin ei se silloin tällöin tapahtuva vinoilu asiasta mielestäni niin kamalaa ole.

        Kuitenkaan en pysty näkemään tuota oppimishäiriötä tyhmyyden poissulkevana tekijänä. Aiemminkin kirjoitin jo tästä, mutta eikö juuri se, että on vaikea saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä ole tyhmyyden määritelmä?

        Tuosta liikaa ajattelusta en nyt menisi vannomaan. Hänen kanssaan on vaan välillä niin kovin vaikea saada yhteyttä juuri sen vetäytymisen takia. Vetäytymisen, johon en ole antanut mitään syytä, eli se on joku hänen ongelmansa. Miten sitä sitten voisi purkaa, kun hän ei puhu siitä minulle, siinä on meidän ongelma pähkinänkuoressa.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        Kiitos, olenkin odottanut myös sellaista järkevää palautetta, jossa nähdään asiaa myös minun kannaltani, ei pelkästään niin, että nainen on uhri jota kuuluu paapoa.

        En ole kertonut hänelle että hän on hidasälyinen, joskus olen vain heittänyt läppää, että hän on aina väärässä. Kerran sanoin vitsillä hänen olevan idiootti, ja hän vastasi siihen olevansa sitä. Kun hän kerran itsekin sen myöntää, niin ei se silloin tällöin tapahtuva vinoilu asiasta mielestäni niin kamalaa ole.

        Kuitenkaan en pysty näkemään tuota oppimishäiriötä tyhmyyden poissulkevana tekijänä. Aiemminkin kirjoitin jo tästä, mutta eikö juuri se, että on vaikea saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä ole tyhmyyden määritelmä?

        Tuosta liikaa ajattelusta en nyt menisi vannomaan. Hänen kanssaan on vaan välillä niin kovin vaikea saada yhteyttä juuri sen vetäytymisen takia. Vetäytymisen, johon en ole antanut mitään syytä, eli se on joku hänen ongelmansa. Miten sitä sitten voisi purkaa, kun hän ei puhu siitä minulle, siinä on meidän ongelma pähkinänkuoressa.

        "En ole kertonut hänelle että hän on hidasälyinen, joskus olen vain heittänyt läppää, että hän on aina väärässä."

        Ja hän on varmasti tajunnut että kyseessä on läppä? Sitäpaitsi se mitä olet kirjoittanut, kertoo lähinnä siitä että todella ajattelet niin eikä se ole mikään läppä...

        " Kerran sanoin vitsillä hänen olevan idiootti, ja hän vastasi siihen olevansa sitä. Kun hän kerran itsekin sen myöntää, niin ei se silloin tällöin tapahtuva vinoilu asiasta mielestäni niin kamalaa ole."

        Kukaan ei tuollaista sano itsestään jos häntä ei ole muiden toimesta lytätty niin maahan että he ovat itsekin alkaneet uskoa että he ovat huonoja ja tyhmiä. Ja sinä olet valitettavasti jatkanut tuota lyttäystä ansiokkaasti.

        "Aiemminkin kirjoitin jo tästä, mutta eikö juuri se, että on vaikea saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä ole tyhmyyden määritelmä?"

        Ei, puhut tietomäärästä, et älykkyydestä. Älykkyys ei ole sama asia kuin tietomäärä. Älykkyys on kyky hoksata asioita ja löytää uusia ratkaisuja ongelmiin.

        "Tuosta liikaa ajattelusta en nyt menisi vannomaan. Hänen kanssaan on vaan välillä niin kovin vaikea saada yhteyttä juuri sen vetäytymisen takia."

        Ihmettelet edelleen että toinen vetäytyy vaikka sinä kerrot hänelle että hän on aina väärässä ja idiootti. Liäsksi täällä ihan avoimesti kerrot hänen olevan hidasältyinen ja sopiva lähinnä äidiksi. Jos joku suhtautuisi sinuun noin, olisitko hänen kanssaan avoin ja vastaanottavainen?

        " Vetäytymisen, johon en ole antanut mitään syytä, eli se on joku hänen ongelmansa."

        Et ole antanut mitään syytä? Joka kerta kun kirjoitat tänne jotain, näytät monta eri syytä vetäytyä.

        "Miten sitä sitten voisi purkaa, kun hän ei puhu siitä minulle, siinä on meidän ongelma pähkinänkuoressa."

        Puhuisitko sinä jollekin joka pitää sinua idioottina?


      • 768678
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "En ole kertonut hänelle että hän on hidasälyinen, joskus olen vain heittänyt läppää, että hän on aina väärässä."

        Ja hän on varmasti tajunnut että kyseessä on läppä? Sitäpaitsi se mitä olet kirjoittanut, kertoo lähinnä siitä että todella ajattelet niin eikä se ole mikään läppä...

        " Kerran sanoin vitsillä hänen olevan idiootti, ja hän vastasi siihen olevansa sitä. Kun hän kerran itsekin sen myöntää, niin ei se silloin tällöin tapahtuva vinoilu asiasta mielestäni niin kamalaa ole."

        Kukaan ei tuollaista sano itsestään jos häntä ei ole muiden toimesta lytätty niin maahan että he ovat itsekin alkaneet uskoa että he ovat huonoja ja tyhmiä. Ja sinä olet valitettavasti jatkanut tuota lyttäystä ansiokkaasti.

        "Aiemminkin kirjoitin jo tästä, mutta eikö juuri se, että on vaikea saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä ole tyhmyyden määritelmä?"

        Ei, puhut tietomäärästä, et älykkyydestä. Älykkyys ei ole sama asia kuin tietomäärä. Älykkyys on kyky hoksata asioita ja löytää uusia ratkaisuja ongelmiin.

        "Tuosta liikaa ajattelusta en nyt menisi vannomaan. Hänen kanssaan on vaan välillä niin kovin vaikea saada yhteyttä juuri sen vetäytymisen takia."

        Ihmettelet edelleen että toinen vetäytyy vaikka sinä kerrot hänelle että hän on aina väärässä ja idiootti. Liäsksi täällä ihan avoimesti kerrot hänen olevan hidasältyinen ja sopiva lähinnä äidiksi. Jos joku suhtautuisi sinuun noin, olisitko hänen kanssaan avoin ja vastaanottavainen?

        " Vetäytymisen, johon en ole antanut mitään syytä, eli se on joku hänen ongelmansa."

        Et ole antanut mitään syytä? Joka kerta kun kirjoitat tänne jotain, näytät monta eri syytä vetäytyä.

        "Miten sitä sitten voisi purkaa, kun hän ei puhu siitä minulle, siinä on meidän ongelma pähkinänkuoressa."

        Puhuisitko sinä jollekin joka pitää sinua idioottina?

        Onko tuo vuosinumero sinun nimesi perässä?
        Jos on, niin en ihmettele yhtään mielipiteitäsi, sillä tuon ajan sukupolvi on tottunut passattavaksi. On laitettu vahinko kiertämään kun aiemmilla sukupolvilla on elämä ollut niin hankalaa ja samaa ei haluttu omille lapsille.

        Miten ihmeessä sä olet selvinnyt tähän astisesta elämästäsi?
        Mieti jos joku kutsuisi sinua tyhmäksi ja olisi avoimesti sitä mieltä. Miten sä selviäisit sellasesta asiasta?

        Huhhuh.


      • Ihmettelijätär
        ironman11 kirjoitti:

        Oletko sinä niitä feministejä joiden mielestä naiset ovat aina kärsimässä ja miehet käyttävät hyväkseen minkä ehtivät? Tasa-arvo on sitä että molemmat ottavat vastuuta tekemisistään eivätkä pakoile.

        Tässä ei ole kyse feminismistä vaan siitä että oletat olevasi täydellinen ja parempi kuin tyttöystäväsi. Sinulla on tarve olla häntä ylempänä kaikessa ja osoitat sen hänelle todella tökerösti. Eikö ole vain parempi etsiä kaltaisesi tyttöystävä ja antaa tuon tytön jatkaa elämäänsä. Hän tarvitsee ihmisen joka aidosti kunnioittaa ja arvostaa häntä sekä tukee elämän päämäärissä. Nyt sinä vain haluat muuttaa tyttöystävääsi sellaiseksi kuin sinä haluat hänen olevan.


      • ironman11
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "En ole kertonut hänelle että hän on hidasälyinen, joskus olen vain heittänyt läppää, että hän on aina väärässä."

        Ja hän on varmasti tajunnut että kyseessä on läppä? Sitäpaitsi se mitä olet kirjoittanut, kertoo lähinnä siitä että todella ajattelet niin eikä se ole mikään läppä...

        " Kerran sanoin vitsillä hänen olevan idiootti, ja hän vastasi siihen olevansa sitä. Kun hän kerran itsekin sen myöntää, niin ei se silloin tällöin tapahtuva vinoilu asiasta mielestäni niin kamalaa ole."

        Kukaan ei tuollaista sano itsestään jos häntä ei ole muiden toimesta lytätty niin maahan että he ovat itsekin alkaneet uskoa että he ovat huonoja ja tyhmiä. Ja sinä olet valitettavasti jatkanut tuota lyttäystä ansiokkaasti.

        "Aiemminkin kirjoitin jo tästä, mutta eikö juuri se, että on vaikea saada tietoa päähänsä ja pysymään siellä ole tyhmyyden määritelmä?"

        Ei, puhut tietomäärästä, et älykkyydestä. Älykkyys ei ole sama asia kuin tietomäärä. Älykkyys on kyky hoksata asioita ja löytää uusia ratkaisuja ongelmiin.

        "Tuosta liikaa ajattelusta en nyt menisi vannomaan. Hänen kanssaan on vaan välillä niin kovin vaikea saada yhteyttä juuri sen vetäytymisen takia."

        Ihmettelet edelleen että toinen vetäytyy vaikka sinä kerrot hänelle että hän on aina väärässä ja idiootti. Liäsksi täällä ihan avoimesti kerrot hänen olevan hidasältyinen ja sopiva lähinnä äidiksi. Jos joku suhtautuisi sinuun noin, olisitko hänen kanssaan avoin ja vastaanottavainen?

        " Vetäytymisen, johon en ole antanut mitään syytä, eli se on joku hänen ongelmansa."

        Et ole antanut mitään syytä? Joka kerta kun kirjoitat tänne jotain, näytät monta eri syytä vetäytyä.

        "Miten sitä sitten voisi purkaa, kun hän ei puhu siitä minulle, siinä on meidän ongelma pähkinänkuoressa."

        Puhuisitko sinä jollekin joka pitää sinua idioottina?

        "Sopisi lähinnä äidiksi." Äidin osa on arvokas osa. Ja jos joku pitäisi minua tyhmänä, niin olisin varmaan itse antanut hänelle aihetta tehdä niin, mutta en ole. Tämä on lopulta hyvin yksinkertaista.


      • KysynVaan-76
        ironman11 kirjoitti:

        "Sopisi lähinnä äidiksi." Äidin osa on arvokas osa. Ja jos joku pitäisi minua tyhmänä, niin olisin varmaan itse antanut hänelle aihetta tehdä niin, mutta en ole. Tämä on lopulta hyvin yksinkertaista.

        ""Sopisi lähinnä äidiksi." Äidin osa on arvokas osa."

        Äidin osa ei vain tarkoita (varsinkaan nykyään) että nainen olisi vain ja ainoastaan äiti. Minunkin lasteni äiti on sen lisäksi korkeasti koulutettu nainen jolla on hyvä työpaikka.

        " Ja jos joku pitäisi minua tyhmänä, niin olisin varmaan itse antanut hänelle aihetta tehdä niin, mutta en ole. Tämä on lopulta hyvin yksinkertaista."

        Samalla yksinkertaisella logiikalla sinua aikoinaan koulussa kiusanneet kertoivat sinulle vain totuuden siitä millainen olit. Eli olit itse vain antanut heille aiheen haukkuihin ja kiusaamiseen, eikö niin?


    • noineipääselähelle

      Ehkä hän halusi sen myöntää sinulle, koska toivoit hänen niin sanovan.

      Olet aika manipuloimaan häntä mieleiseksi.
      Hän ajatteli pääsevänsä helpommalla,että myöntää sen sinulle, vaikka häntä ehkä sanomisesi kirpaisi, mutta miksi näyttää toiselle pettymyksensä, koska se olis hänelle vain mielihyvää tuova lause.
      Hän sanoi niin koska halusi päästä helpommalla .
      Kysymys kuuluu miksi jatkat suhdetta, jos tämä suhde ei ole tasavertainen.
      Jaa niin juu siksi, koska sinulla on tarve päästä ylemmäksi ja hänen avullaan pääset.
      Riistät hänen oman arvonsa sillä, koska hän hän yrittää lauseissa miellyttää sinua.

      Anna hänen mennä ja hän löytää elämässä vielä paikkansa mitä sinä hidastat.
      Jos rakastat häntä päästä hänet menemään.

      Miksi olla suhteessa jos arvo asemasta kilpaillaan ja paremmuudesta.

    • omatajatukseni

      Koko ketjuhan on alkujaankin provo eikä todellakaan sellaisen ihmisen kirjoittama, joka ei oikeasti osaisi vastaanottaa täällä saamaansa palautetta vaan provon kirjoittaja on hyvinkin älykäs ihminen heittämään lisää vettä myllyyn. Valitettavaa on vain se, että tuollaisia ihmisiä ehkä oikeastikin löytyy, jotka eivät oikeasti ymmärrä kuinka uunoja ovat. Mutta kuten sanottua hyvää keskustelua aiheesta.

    • vkvihh

      Provo tai ei ap:n elämä taitaa olla aika yksinkertasta, kun tällästä soopaa viitsii kirjottaa. Hanki elämä. Tunne köyhyys on se tyhmempi laji mitä ihmisestä voi kehkeytyä.
      Jos joku on hidasälynen se on se siitä.
      Eihän kilpailujakaan olsi, jos kaikki ois salaman nopeita.

    • RR02X

      Niin, onhan siellä autokoulussa saatu sinunkinlainen paviaani oppimaan? Vai reputitko sä testeissä, että et saanut edes ajokorttia? Joudut sitten olemaan tyttöystäväsi kyydissä. Muutenhan miehet tuppaa itse haluamaan ajaa, eikä anna edes naisen ajaa niinkuin haluaa.

      Ehkei hän halua urheilla sun kanssa siksi, että sulla on koko ajan joku kilpailumode päällä. Paljon hauskempaa on juosta yksin, niin saa samalla vähän purettua paineita eikä tarvitse kuunnella sun höpinöitä.

      • ironman11

        Ihan kuule ensimmäisellä läpi. Ja annan tyttöystäväni ajaa koska olen tasa-arvoinen.


      • ironman11 kirjoitti:

        Ihan kuule ensimmäisellä läpi. Ja annan tyttöystäväni ajaa koska olen tasa-arvoinen.

        Tai niin laiska, ettet halua itse ajaa. Että on hauskempaa nolata tyttöystävää keskustelupalstalla ja naureskella hänen tekemisilleen. Vaikka onhan sekin hauskaa, jos siitä sattuu tykkäämään. Vaikka molemmat.


      • ironman11

        Tyttöystäväni on hyväsydäminen ihminen. Voi kuulostaa siltä, että haluan ainoastaan nolata häntä, mutta se ei pidä paikkaansa. Välillä on vaan rasittavaa kun mikään käytännön perusasia ei tunnu menevän. Se on noloa varsinkin jos paikalla on muitakin ihmisiä.

        Sama juttu yleisen siisteyden kanssa. Hän ei välttämättä harjaa tai laita hiuksiaan, vaan ne saattaa olla siinä aamupörrössä koko päivän. Samoin vaatteiden kanssa, joku housun lahje on usein jäänyt sukanvarren väliin eikä se tunnu sitä haittaavan, ja se jääkin niin ellei asiasta erikseen huomauta.

        Kyllä minä haluan olla ylpeä tytöstäni.


      • ironman11 kirjoitti:

        Tyttöystäväni on hyväsydäminen ihminen. Voi kuulostaa siltä, että haluan ainoastaan nolata häntä, mutta se ei pidä paikkaansa. Välillä on vaan rasittavaa kun mikään käytännön perusasia ei tunnu menevän. Se on noloa varsinkin jos paikalla on muitakin ihmisiä.

        Sama juttu yleisen siisteyden kanssa. Hän ei välttämättä harjaa tai laita hiuksiaan, vaan ne saattaa olla siinä aamupörrössä koko päivän. Samoin vaatteiden kanssa, joku housun lahje on usein jäänyt sukanvarren väliin eikä se tunnu sitä haittaavan, ja se jääkin niin ellei asiasta erikseen huomauta.

        Kyllä minä haluan olla ylpeä tytöstäni.

        Niin, huomaan sun haluavan olla hänestä ylpeä senlaisena kun sinä saat hänestä muokattua, ei senlaisena kuin hän itse on.
        Täytyy sanoa, että vaikka mä oon aina välillä jonkun silmissä sellainen "surullinen tapaus" - niin täytyy sanoa, että sä oot niiden kaikkien "surullisten tapausten" isä.


      • TotuusSattuu
        ironman11 kirjoitti:

        Tyttöystäväni on hyväsydäminen ihminen. Voi kuulostaa siltä, että haluan ainoastaan nolata häntä, mutta se ei pidä paikkaansa. Välillä on vaan rasittavaa kun mikään käytännön perusasia ei tunnu menevän. Se on noloa varsinkin jos paikalla on muitakin ihmisiä.

        Sama juttu yleisen siisteyden kanssa. Hän ei välttämättä harjaa tai laita hiuksiaan, vaan ne saattaa olla siinä aamupörrössä koko päivän. Samoin vaatteiden kanssa, joku housun lahje on usein jäänyt sukanvarren väliin eikä se tunnu sitä haittaavan, ja se jääkin niin ellei asiasta erikseen huomauta.

        Kyllä minä haluan olla ylpeä tytöstäni.

        "Kyllä minä haluan olla ylpeä tytöstäni."

        Ongelma on siis nyt se että et voi olla ja tämä rassaa sinua. Siksi yrität väkisin muuttaa häntä.
        Noin 20 vuoden parisuhteen kokemuksella voin kertoa sinulle että taistelet tuulimyllyjä vastaan. Joko hyväksyt tyttösi sellaisena kuin hän on ja olet hänestä ylpeä sellaisena kuin hän on, tai sinulla tulee aina olemaan ongelmia parisuhteessasi. Tätä hyväksymistä kutsutaan myös yleisesti rakkaudeksi.
        Toisesta ei nimittäin ikinä tule sellaista kuin juuri sinä haluaisit.
        Toisen hyväksyminen on siis hyvän parisuhteen avain. Joskus harvoin toinen toki muuttuukin suhteen aikana mutta se pitää ottaa harvinaisena poikkeuksena joka ei kerro lainkaan siitä että toinen muuttuisi millään muulla tavoin.


    • kyssäripyssäri

      Ironman: minkä takia erosit edellisestä naisestasi?
      Jätitkö sinä vai jättikö nainen sinut?

      • ironman11

        Erosimme lopulta hänen masennuksensa takia. Sanon tämän vaikka tiedän teidän saavan vain lisää vettä myllyynne tämän ansiosta. Hänen masennuksensa ei kuitenkaan ollut minun aikaansaannostani. Näen kyllä, että aiotte vetää tämän sellaiseksi, että kaikki päättyneet ihmissuhteeni ovat menneet sen takia, että olen "narsisti".


      • NäinMeillä
        ironman11 kirjoitti:

        Erosimme lopulta hänen masennuksensa takia. Sanon tämän vaikka tiedän teidän saavan vain lisää vettä myllyynne tämän ansiosta. Hänen masennuksensa ei kuitenkaan ollut minun aikaansaannostani. Näen kyllä, että aiotte vetää tämän sellaiseksi, että kaikki päättyneet ihmissuhteeni ovat menneet sen takia, että olen "narsisti".

        Tuskin sinä narsisti olet, et vain oikein osaa asettua muiden asemaan ja näet asiat lähinnä omalta kannaltasi. Olet varmasti ihan vilpitön ja ajattelet tarkoittavasi hyvää. Se ei vain välttämättä tarkoita että teoistasi kuitenkaan seuraisi hyvää.
        Koska itse pidät omaa elämääsi ja omaa ajatteluasi hyvänä itsellesi, ajattelet että kaikista muistakin tulisi onnellisia kun he elävät kuten sinä. Tämä on kuitenkin ajatteluharha. Jokaisen ihmisen pitää itse löytää oma tiensä ja oma tapansa olla onnellinen. Ja vain hyväksymällä omansa lisäksi tuo toisen tapa, voit elää toisen ihmisen kanssa niin että et kahlitse tai rajoita häntä.


      • ironman11

        En oikein usko. Asetun päivittäin hänen asemaansa ja mietin mikä hänen kannaltaan olisi hyvä vaihtoehto. Ei hänen tarvitse elää niinkuin minä tai olla niinkuin minä.


      • NäinMeillä
        ironman11 kirjoitti:

        En oikein usko. Asetun päivittäin hänen asemaansa ja mietin mikä hänen kannaltaan olisi hyvä vaihtoehto. Ei hänen tarvitse elää niinkuin minä tai olla niinkuin minä.

        "Asetun päivittäin hänen asemaansa ja mietin mikä hänen kannaltaan olisi hyvä vaihtoehto."

        Valitettavasti et tunnu onnistuvan eläytymisessä kovin hyvin. Jos hän oikeasti haluaa elämältä eri asioita kuin sinä ajattelet hänen haluavan, et ole onnistunut asettumaan hänen asemaansa.

        "Ei hänen tarvitse elää niinkuin minä tai olla niinkuin minä."

        Sanot kyllä nyt noin mutta kymmenet viestisi tässä ketjussa kertovat ihan muuta.


    • analyysi

      Ironmanille: et sinä asetu naisystäväsi asemaan, koska sinulta puuttuu
      a) kyky hyväksyä toinen omana itsenään
      b) kyky rakastaa
      c) kunnioitus
      sinussa ei ole sydämen sivistystä ja täällä olevien juttujesi perusteella et tule sitä koskaan oppimaankaan.

    • jessussentäs

      Rautamies kun kasvaisi hieman henkisesti niin että hänestä tulisi teräsmies niin ymmärtäisi sen, että ei toisella tarvitse olla täysin samoja kiinnostuksen kohteita kun sinulla. Tyttöystäväsi voi tykätä matikasta ja olla älykkö eikä sinun tarvitse sellainen olla tai tuntea huonommuutta, mitä nyt näytät tuntevan. Tärkeää olisi tukea toisen haaveita, vaikka niistä kaikki eivät edes toteutuisi. Ehkä sinussakin on jotain juttuja, joissa olet erityinen (teksteistäsi niitä ei huomaa). Olisiko teillä jotain yhteistäkin juttua tai harrastusta mistä kumpikin pitää? Silloinhan asia on hankala, jos teillä ei ole mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta.

      • ironman11

        Meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, kuten urheilu ja erilaiset pelit. Tai alussa oli. Hänen estyneen luonteensa takia hän on näistä vähä vähältä kanssani luopunut (vaikka usein pyydän tekemään kanssani), ja lähinnä juoksee ja pelailee yksin.

        Enkä tunne huonommuutta siitä, että hän olisi älykkö, hän kun ei sitä ole. Yliopistolla niitä älykköjä sen sijaan tulee olemaan, ja luulen että se pudotus voi olla hänelle liian kova.


      • NäinMeillä

        "Meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, kuten urheilu ja erilaiset pelit. Tai alussa oli. Hänen estyneen luonteensa takia hän on näistä vähä vähältä kanssani luopunut (vaikka usein pyydän tekemään kanssani)"

        Hän on siis vähitellen luopunut itselleen tärkeistä asioista kun on tehnyt niitä kanssasi. Eikö tuo soita sinulla mitään kelloja?
        Nyt sitten haluat että hän luopuu koulutusunelmastaan koska se ei sinusta ole hänelle sopiva. Haluat siis jäälleen kerran pudottaa hänen elämästään jotain. Eikö edelleenkään soita mitään kelloja?


    • N27

      Hei,

      en jaksanut lukea koko viestiketjua, voi olla että jonkin verran toistoa. Yhdistit kuitenkin tyttöystäväsi pelon ajamiseen "hidasälyisyyteen", koska "apinankin voi opettaa ajamaan". Minusta kuulostaa enemmän siltä, että tyttöystäväsi kärsii jonkinasteisesta paniikkihäiriöstä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei ajaminen ole minullekaan miellyttävä kokemus (en tiedä tosin miksi, muutoin sosiaalisissa tilanteissa (tai vastaavissa tilanteissa, joissa voisi ns. paniikkioireita esiintyä) olen kuin kala vedessä, no problem siis.

      Tyttöystäväsi hakee yliopistoon, mielestäni hieno homma, eikä lainkaan verorahojen tuhlausta. Toki tässä voi olla (ja varmasti onkin) suuria haasteita edessä, mutta niinhän se vaan tuppaa olemaan, että itsestään oppii ja itseään kehittää jatkuvasti. Varsinkin yliopistossa opiskelun ohella kehitys luultavasti valtavaa. Jo pelkästään hakuprosessissa oppii itsestään paljon; lukutekniikasta omiin vahvuuksiin, pitkäjänteisyyden jne. Mainitsen kuitenkin itse maisteritutkinnon suorittaneena, ettei todellakaan kaikki yliopiston käyneet mielestäni mitään penaalin terävimpiä kyniä. Porukkaa laidasta laitaan.

      Tietenkin turhautuminen tyttöystäväsi käyttäytymisestä myös luonnollinenkin tunne, varsinkin jos itse ns. "sulavampi" sosiaalisissa tilanteissa jne. Pitää kuitenkin pitää mielessä, että jokainen yksilö on erilainen ja asiat voi kokea tuhannella eri tavalla.

      Koet, että jeesit tyttöystävääsi ja varmasti hyvä ajatus taustalla. Kuitenkin kuulostaa hieman siltä, että tapasi saattaa olla hänelle..vääränlainen, painostava - mikä saattaa johtaa vaan pahempaan "lukkiutumiseen" ja paineiluun. Varsinkin jos tyttöystävälläsi jo pitkä kokemus "huonommuudesta" sosiaalisissa tilanteissa.

      Onko tyttöystäväsi käynyt puhumassa ammattilaisen kanssa? Tai oletko sinä? Vaikka painotit paljon tyttöystäväsi ongelmia, kuulostaa siltä, että myös sinulla varsin vaikea handlata tilannetta ja asioista puhuminen jonkun kanssa saattaisi avata ihan erilaisen maailman ja näkökulman asioihin.

      Tsemppiä ja ymmärrystä tilanteeseen, kummallekin teistä.

      • ironman11

        Hänen "lukkiutumisensa" paineen alla on juuri se hänen heikkoutensa, mikä häntä tulee estämään paineensietokykyä vaativissa tehtävissä. Ja se on kuitenkin hänen oma valintansa, joten sen mukaan hänen kannattaisi elämäänsä suunnitellakin. Kaikki ei vaan pärjää paineessa, eikä tarvitsekaan.


      • ihanhuuhaata

        Tuota, tuota paineensietokyky on ihan eri asia kuin älykkyys. Pidätkö sinä ironman huonosti painetta kestävää ihmistä tyhmänä? Matematiikot, kuten yleensäkin älyköt ovat lisäksi monesti herkkiä ja omalaatuisia (ihan hyvässä mielessä). Lisäksi heistä monet myös työskentelee työtehtävissä, joissa ei tuon kaltaista paineensietokykyä edes välttämättä tarvita. Ja hyvä näin, sillä tuossa työssähän tarvitaan nimenomaan luovuutta ja ajattelukykyä eikä pelkkiä kyynerpäitä. Mistä näitä mulkvisteja siunaantuu, jotka arvostavat vain äänekkäitä, sosiaalisia oman edun ajajia. Kyllä työpaikat ja oikeastaan koko yhteiskunta olisi sangen tylsäkin, jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia.


    • voi_mahdottomuus_näitä_

      Haluat siis sitä että hänellä ei ole muuta kuin sinut. Hänellä ei saa olla päämäärää, koska se ei ole hänelle sopivaa. Sopivaa on vain se että hän on niinkuin sinä haluat.
      Hän ei saa yrittää mitään, koska se ei ole sopivaa. Millä sinä luulet , että hän pääsee kuorestaan, jos hän ei yritä mitään.
      Mistä sinä tiedät sen, että tämä opiskeluun pyrkiminen ei ole hyväksi. Oletko sinä se , joka päättää kuka on oikeuttu opiskeleen, vaikka on hidasälyinen.
      Jos hän itse tuntisi niin ettei hänestä olsi opiskeluun , ei hän olsi sinne hakenutkaan.

      Pelkäät kumminkin sitä,että hän tuleekin pärjäämään siellä.

      Sinä et häntä kunnioita. Ethän täällä olsi hätä parjaamassa kuinka hän on sitä ja tätä ja hän ei anna aikaa sinulle. No sä oletkin itse netissä pitämässä aikaasi. Eikö sun ole silloin parempi tehdä jotain muuta ;)

      • ironman11

        Kunnioitus ansaitaan, ei se ole mikään itseisarvo.


    • nonnniiiiiiiiiion

      Juu mutta ansaitsetko sinä kunnioitusta?
      Et. Ainakaan tuollaisella parjaamisella.
      Eiköhän hän itse tietää mitä kestää ja mitä ei.
      Hän ei olsi varmaankaan hakenut opiskelemaan, jos ei kestäisi.
      Ja jos ei yritä hän ei myöskään tule tietämään millä tavalla tämä opiskelu häneen vaikuttaa, jos ei yritä.

    • ihanhuuhaata

      Kuka edes haluaisi olla ihmisen kanssa, joka pitää toista hidasälyisenä. Aivan turhanpäiväinen trolliketju. Ja mitenkä tuo hidasälyisyys ilmenee? Sitenkö kuinka hyvin hän osaa autolla ajaa, on mielestäni koordinaatiosta ja kolmiulotteisesta hahmotuskyvystä kiinni ja tutkimusten mukaan muuten naisten hahmotuskyky on miehiä heikompi, noin yleensä, toki aivoissa on eroja.
      Miksei ap itse mene matikkaa lukemaan, kun se noin kovasti häntä kiinnostaa.

    • ironman11

      No niin, tänään sai sitten tulokset, eikä saanut riittävästi pisteitä suoraan paikkaan.

      • Harvemmin mihinkään pääsee ekalla kertaa ellei oo tosi lahjakas. Tai oo prepannu niihin valmiiks. Joten varmaankin hän hakee siihen mihin sit hakikin uudestaan, jos on siitä jutusta kiinnostunut.


      • ironman11

        Eiköhän se lahjakkuuden puute ole paras merkki siitä, ettei ala ole sopiva, kiinnostuksella päästään pääsykokeisiin asti, ja hyvällä tuurilla ensimmäiselle jaksolle.


      • ironman11 kirjoitti:

        Eiköhän se lahjakkuuden puute ole paras merkki siitä, ettei ala ole sopiva, kiinnostuksella päästään pääsykokeisiin asti, ja hyvällä tuurilla ensimmäiselle jaksolle.

        Varmaankin hän hakee siihen samaan uudelleen. Jos ei muuten niin ihan sun kiusaksi.


      • KummastunutM

        "Jaha, miksiköhän täysin laillisen ja lain mukaisen kansalaisaloitteen tehnyttä yhdistystä kohtaan suolletaan vihapuhetta ja siitä puhutaan kaikkea roskaa."

        Kummallista kun yleisesti yliopistojen pääsykokeiden tulokset tulevat 1.7.


      • KummastunutM
        KummastunutM kirjoitti:

        "Jaha, miksiköhän täysin laillisen ja lain mukaisen kansalaisaloitteen tehnyttä yhdistystä kohtaan suolletaan vihapuhetta ja siitä puhutaan kaikkea roskaa."

        Kummallista kun yleisesti yliopistojen pääsykokeiden tulokset tulevat 1.7.

        Väärä lainaus :)
        , piti tietysti olla:

        "No niin, tänään sai sitten tulokset, eikä saanut riittävästi pisteitä suoraan paikkaan."

        Kummallista kun yleisesti yliopistojen pääsykokeiden tulokset tulevat 1.7.


      • ironman11

        Opintopolusta näkee jo aiemmin. Ei ole saanut vielä kirjettä.


      • KummastunutM

        Ei kyllä ole kenelläkään minun tuntemallani korkeakouluihin hakeneella ollut näkyvissä vielä sielläkään. Ja on aika monta pyrkijää sukulaisissa.


      • emppem
        KummastunutM kirjoitti:

        Ei kyllä ole kenelläkään minun tuntemallani korkeakouluihin hakeneella ollut näkyvissä vielä sielläkään. Ja on aika monta pyrkijää sukulaisissa.

        Tuo "ironman11" on pelkkä trolli ja koko avaus keksittyä provoilua.


      • ironman11

        Eihän ne kaikki sinne samaan aikaan tule. 1.7. on luvattu, että tulokset on kaikilla hakijoilla tiedossa.


      • KummastunutM
        ironman11 kirjoitti:

        Eihän ne kaikki sinne samaan aikaan tule. 1.7. on luvattu, että tulokset on kaikilla hakijoilla tiedossa.

        Älä valehtele. Korkeakoulujen tulokset ovat tulleet vasta tänään. Eli pääsikös nyt se naisesi vai ei jos sitten koko juttusi ei ollut satua?


      • ironman11

        http://hae.uef.fi/-/tiedote-yhteishaussa-ita-suomen-yliopistoon-kevaalla-2016-hakeneille

        Jostain syystä tuohon on laitettu vain nuo kaksi syytä, mutta hylätyn hän sai, koska vaadittu vähimmäispistemäärä oli 15 ja hän sai pisteitä 9. Ja tosiaan oli opintopolussa jo aiemmin luettavissa.

        Kun hienovaraisesti kyselin mahdollista syytä tähän, oliko koe vaikea hän vastasi ettei se niin vaikea ollut, aika vaan loppui kesken. Nyt hän on saanut seuraavan idean, aikoo mennä lukemaan avoimen puolelle perusopintoja, eli maksaa väh. 250 euroa jostakin, mikä olisi ilmaista jos "aika ei olisi loppunut kesken".


    • variena

      Taidat olla nyt tyytyväinen ,kun ei päässyt.
      En ole noin huonoa kumppania tavannut, joka ei tue kumppaniaan ja dissaa tätä ja ei hänestä oo muuhun kuin kassalla olemiseen.
      Taidat olla aika vahingon iloinen tyyppi.

      Jos mun kumppani olsi ollut tuollainen kuin sä olis ovi ollut avoin aika päiviä sitten.
      Oot itsekäs.

      En kenellekään soisi tuollaista kumppania kuin sä oot.

      • ironman11

        Toisin sanoen haluat leijua prinsessa-haaveissa ja olettaa että ihan mikä vain on mahdollista jos kovasti uskoo. Herätkää nyt jo feminatsit..


      • KysynVaan-76

        "Herätkää nyt jo feminatsit"

        Mitä ihmeen tekemistä tällä on sukupuolen kanssa? Jos et sitten itse ole jostain syystä sitä mieltä että naiset ovat jotenkin tyhmempiä...


      • ironman11

        Ei kaikki naiset, mutta useimmat valitettavasti.


      • KysynVaan-76

        Eli siis naiset ovat sinusta keskimäärin tyhmempiä? Sano nyt suoraan äläkä kiertele...


      • ironman11

        En minä montaa älykästä miestäkään ole tavannut niin eiköhän se tyhmyys melko tasan mene.


    • anna_toisen_olla

      Et sinäkään viisaalta kuulosta AP.
      Paremminkin jälkeen jääneeltä, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken.
      Tiputan sut maanpinnalle sieltä korkeuksista.

      Ei ihmisen tarvi kumppanin toiveiden mukaan kulkea, jos sinä et halua/ toivo hänen elämäänsä mitä hän itse haluaa. Sinä olet jarruna.
      Anna olla ja hanki itsellesi elämä.

    • näitäonpaljon

      Ap on huomion hakuinen ihminen.
      Luuli saavansa positiivistä palautetta,
      mutta saakin lokaa.

      Jonkinlainen älytön motiivi tälläselle soopalle on kirjottaa.
      Luulee olevansa kaikkeen oikeutettu.

      Jos ei ole kokonaan narsisti , niin
      Osiltain ainakin on. Teini, joka luuleee itsestään pikkasen liikaa.

      • ironman11

        Tulihan se narsistikortti sieltä. Mitään kritiikkiä ei saa tänä päivänä puolisolleen esittää ilman että se on kiusaamista tai narsismia. Ja voi olla, että luulen, mutta en ainakaan luuleeen.


    • PrimaDonns

      Toi kuulostaa aika moukkamaiselta, että et kannusta tyttöystävääsi pääsykokeissa ja vähättelet hänen taitojaan. Sinun tulisi kannustaa ja olla tukena jos hänestä välität. Ei ole tärkeää lorvia joka viikonpäivä ja chillailla, hänellä on nyt tärkeämpää tekemistä. On törkeää myös vähätellä toisen älynlahjoja jos toinen jännittää autolla ajamista, ehkä hänellä ei vaan ole vielä niin paljon kokemusta siitä, se ei liity älyyn mitenkään, mutta ajan kanssa varmuutta ajamiseen tulee varmasti.

      • ironman11

        Hän on ajanut vuosia.


    • Näinsemenee

      Fiksun ja älykkään miehen kanssa tuokin tyttö voisi paljon paremmin ja ahdistukset kaikkoaisivat pikkuhiljaa. Parisuhteessa toisen tukeminen ja hyväksyminen sellaisena kuin on voi saada ihmeitä aikaan ja taas toisinpäin, toinen voi tehdä todella paljon pahaa toiselle.

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi tietää vieläkö AP ja se nainen ovat yhdessä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe