Onko tyypillistä, että uudesta työntekijästä

KokemusTuokin

puhutaan heti halveksuvasti?

11

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.ollenkaan

      Ei kai naisen tissien ja tiukan perän kehuminen ole halveksuntaa?

      • 23443567

        Olin ollut puoli vuotta minimi palkalla ja kysyin palkanlisää pomolta kun olin oppinut minulle tarkoitetun toimen.
        Työkaverini oli nähnyt aamulla parkkipaikalla ostamani auton.
        Kuullessaan hankinnastanai pomo sanoi kasvokkain minulle"että täytyy varmaan laskea nyk. palkkaasi,kun se ja se oli kertonut sinun tulleesi autolla töihin"
        Kys. työkaverini tienaa palkkaansa korotettuna koska kielen pää ruskeana pyllistää muille työntekijöille.


    • dfdetersdd5

      on... eräs työntekijä puhuu halveksivasti ja nauraa ivanaurua päin naamaa ja saa muutkin mukaan ja yrittää nolata muiden silmissä. voiko tällaisesta tehdä rikosilmoituksen, koska hänen kanssaan työskentely haittaa työntekoa. vai onko kestettävä moinen käytös.

      • jottanäin

        haistata vidut


      • AmmattilaisenVinkki

        Se jatkuu tasan niin kauan että teet lopun siitä touhusta.


    • julkinensektorionsyöpä

      No mulle uutena työntekijänä (määräaikaisuus joten en uhkaa yhenkää vakituisen paikkaa) ainaki yks vakkari ei puhu mitään, puhuu ohitseni mnulle tarkoitettua asiaa jollekin työkaverille, ei kutsu minua nimeltä, oeln eläimen asemassa pelkkä "se". En tiedä syytä moiselle toiminnalle kun en ole tehy/sanonu mitää pahaa kelleen...liekö kiusaajalla vai nitsellä huono olo jostain..,vaihdevuodet tms.

      • Duurijuoppo

        Otappa yhteyttä heti työpaikan työsuojeluvaltuutettuun ja kerro asiasta...

        Toimin aiemmin työpaikan luottamusmiehenä, ja aina pyrin kesätuuraajille sekä uusille työntekijöile esittäytymään ja toivottamaan tervetulleeksi töihin sekä että jos jotain kysyttävää/ongelmaa tulee voi aina kääntyä mun puoleen, ja tyhmiäkin voi kysellä, toki ekaksi kysyä neuvoa työkavereilta/lähiesimieheltä.

        Mielestäni hyvä olisi välillä muistuttaa työpaikoissa meitä vanhoja työntekijöitä,
        että kun kesälomittajat tai muuten uudet tulee taloon, ottaa heidät huomioon,
        samoin mitä he itse aikanaan olisi toivonut heidät huomioon ottaneet...


      • Loisvaltuutetut

        Varo työsuojeluvaltuutettuja. Ne ovat hulluja kaikki.


      • Duurijuoppo
        Loisvaltuutetut kirjoitti:

        Varo työsuojeluvaltuutettuja. Ne ovat hulluja kaikki.

        Voisitko kenties avartaa kommenttias?
        http://www.tyosuojelu.fi/


      • Duurijuoppo
        Loisvaltuutetut kirjoitti:

        Varo työsuojeluvaltuutettuja. Ne ovat hulluja kaikki.

        Oletko kenties pizzeria yrittäjä?


    • kirjatonkarjaton

      On niinkin, että ei se kokemus muuta välttämättä tilannetta. omassa työpaikassani on työtoverini asia kommentoida, kohteessa ollessamme, milloin hänelle sopisi että lähiomaiseni kuoltua on perunkirjoitukset. tuossa yksi käytännön esimerkki henkilöön kohdistetusta kiusanteosta, jota on jatkunut jo yli 5 vuotta- koko työsuhteeni ajan.
      Vastasin tuohonkin, kuultuani kommentoinnin. Että ne ovat, kun paperit on kasassa ja kutsut ok, ja sopii lakimiehelle.
      Aiemmin söpeltänyt lomieni pidon kanssa, unohtelee asioita jatkuvasti. Vie kohteistakin jo tarvikkeita autoonsa, aiemmin minun omat työvälineeni olivat nyysimisen kohteena. Huippujuttu, kun on toisaalla remmissä, minun niskaani sälytti että etsin paikat mistä mikäkin on tarttunut hänelle mukaan.
      Nyt tehdessä toisen henkilön kanssa hommia välillä, tilanne on normaali. Kiusaaminen nollissa, työrauha. Kohteissa ei tarvitse koko ajan pelätä, ja paahtaa hullun lailla kohta eläköityvän hitaudenkin takia. Stressi? Hävisi, työ on kivaa.

      Työnantajan kanssa asioista keskustelu on vaikeaa- koska tämä kiusaaja on työnantajan hlökohtainen ystävä. Joskus on sitten iso kasa asioita käytävänä läpi. sekin, että toisinaan pitkin vuosia minua ei ole kirjattu toiseksi tehneeksi lainkaan kohdelappuihin- joten palkka niiltä osin on mennyt kokonaan työkamulle. Nyt asia on hiukan korjaantunut, kun seuraan joka kk tuntiliput ennen laskentaa, ja laskutusta- katson että minulla on oikeus tarkistaa- ja työnantaja on ymmärtänyt miksi tahdon laput käydä läpi.

      (Ja ei- tää sit ei ole fiktiojuttua. Tämä on tiimityön arjesta.)

      Kokemasi asia on vielä pieni, aloittaja. Mutta älä päästä sitä mitoittumaan pitemmälle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe