Onko Mormonien kirja totta?

ON. Sillä se on epämääräinen ei todenmukainen. Täysin mielikuvitusten työtä. Miksi kultaisen levyt on ensin lähetetty maahan ja sitten kun kirja on kirjoitettu on todistusaineisto hävitetty. Miksei yksin kirja voi tulla suoraan taivaasta.

GAL. 1. 8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

23

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoillalinjoilla

      #Miksei yksin kirja voi tulla suoraan taivaasta.#

      Siinä esitit tuhannen taalan kysymys!

      Kyllä yksi ilmoitus (Raamattu)riittää.

      Mormonien kirja on Saatanan työtä!

      • Tuli Moosekselle Siinain vuorella kivitaulut valmiina.


    • Samoillalinjoilla

      Piti vielä sanoa:

      Mormoonien opissa on paljon Raamatunvastaisuuksia.

      • Selkeyttä

        Mitä raamatunvastaisuutta mielestäsi on opissamme? Jos et esitä mitään, niin tuo lausuma "Mormoonien opissa on paljon Raamatunvastaisuuksia " edustaa vain asennettasi ilman perusteluja.

        Voisit kirjoittaa sanan "Mormoonien" suomenkielen säätöjen mukaan yhdellä o:lla. Tuo sääntö on, että omi -, oni - ja ori -loppuisissa sanoissa käytetään lopputavussa yhtä o:ta. Sitäpaitsi se kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, koska kysymys ei ole erisnimestä.


      • Samajokaaloittikin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mitä raamatunvastaisuutta mielestäsi on opissamme? Jos et esitä mitään, niin tuo lausuma "Mormoonien opissa on paljon Raamatunvastaisuuksia " edustaa vain asennettasi ilman perusteluja.

        Voisit kirjoittaa sanan "Mormoonien" suomenkielen säätöjen mukaan yhdellä o:lla. Tuo sääntö on, että omi -, oni - ja ori -loppuisissa sanoissa käytetään lopputavussa yhtä o:ta. Sitäpaitsi se kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, koska kysymys ei ole erisnimestä.

        Esim. Ehtoollisella on pulla ja vesi, vaikka raamattu sanoo olevan leipä ja viini rypäleviini. Ette anna lapsille osuutta Jeesukseen ym.


    • ON.
      *Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

      Sillä se on epämääräinen ei todenmukainen.
      * Jos et halua olla täysin mutu tunnelmissa niin tarvitaan esimerkkejä, missä näin on?

      Täysin mielikuvitusten työtä.
      * Jahas sinä varmaankin voisit kirjoittaa vastaavanlaisen vain noin 530 sivuisen kirjan jossa juoni jatkuu vaikka joskus kirjoitellankin ihan muita asioista ja samat ihmiset mainitaan eri puolilla kirjaa. Toisin sanoin kirja ei kompastu nimien unohtamisiin tms. Tämä tulisi kirjoitaa muutamassa kuukaudessa kiitos.

      Miksi kultaisen levyt on ensin lähetetty maahan ja sitten kun kirja on kirjoitettu on todistusaineisto hävitetty.
      * kumpikin väite täysin väärä. Et nähtävästi tunne tosiasioita lainkaan. Palaa takaisin opiskeluun, kokeesi hylättiin.

      Miksei yksin kirja voi tulla suoraan taivaasta.
      *Kas tuoltahan se tepastelee liihottaen taivaasta se kirja... mikä kirja? Miksi tulla suoraan taivaasta? Kokonaan valmiiksi printattunako?

      GAL. 1. 8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      Mormoonien opissa on paljon Raamatunvastaisuuksia.
      *Kuten esimerkiksi?
      Olen pappisperheestä ja luin Raamatun ensimmäsien kerran 14 vuotiaana... oletkos muuten lukenut Raamatun edes läpi? Kun luin Mormonin kirjaa nimenomaan etsin asioita jotka olisivat Raamatun vastaisia, enkä löytänyt yhtäkään. Montakos sinä löysit? Laita luetteloa... mieluiten älä kopioi antisivujen höpinöitä.

      • Samoillalinjoilla

        1. Pyhä Henki ei ole persoona


      • Selkeyttä
        Samoillalinjoilla kirjoitti:

        1. Pyhä Henki ei ole persoona

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Matt. 28:19


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Matt. 28:19

        Nimeen. Ei siis nimiin.


      • Samoillalinjoilla
        Selkeyttä kirjoitti:

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Matt. 28:19

        Jumala itse on Henki ja Pyhä ja kaikki hänen uskolliset enkelipoikansa ovat Henkiä ja Pyhiä, niin on selvää, että jos "Pyhä Henki" olisi persoona, olisi järkevää, että Raamatussa olisi esitetty jokin tapa, jolla tällainen henkipersoona olisi voitu tunnistaa ja erottaa kaikista näistä muista "Pyhistä Hengistä".


      • Samoillalinjoilla kirjoitti:

        1. Pyhä Henki ei ole persoona

        On Henki persoona!


      • Samoillalinjoilla kirjoitti:

        Jumala itse on Henki ja Pyhä ja kaikki hänen uskolliset enkelipoikansa ovat Henkiä ja Pyhiä, niin on selvää, että jos "Pyhä Henki" olisi persoona, olisi järkevää, että Raamatussa olisi esitetty jokin tapa, jolla tällainen henkipersoona olisi voitu tunnistaa ja erottaa kaikista näistä muista "Pyhistä Hengistä".

        Jumalalla ON henk kyllä ja Hän pon Pyhä. Voisi paremminkin sanoa että Jumala on hengellinen, pyhä jne... Kaikki hänen enkeli poikansa ja tyttärensä ovat jokainen henkipersoonia!
        Lopussa on vain Pyhä Henki joka ei ole saanut ruumista... sekä ne jotka syöstiin Paholaisen kanssa alas maanpäälle. Pyhä Henki on kuin omatunto.


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Nimeen. Ei siis nimiin.

        Heitä kutsutaan kaikkia yhdellä nimellä: Jumala, joten monikkoa ei tarvita.


      • Samoillalinjoilla
        nenada kirjoitti:

        Jumalalla ON henk kyllä ja Hän pon Pyhä. Voisi paremminkin sanoa että Jumala on hengellinen, pyhä jne... Kaikki hänen enkeli poikansa ja tyttärensä ovat jokainen henkipersoonia!
        Lopussa on vain Pyhä Henki joka ei ole saanut ruumista... sekä ne jotka syöstiin Paholaisen kanssa alas maanpäälle. Pyhä Henki on kuin omatunto.

        Pyhän Henkensä välityksellä Jumala siirtää sanomiaan ja tiedottaa tahtonsa maan päällä olevien palvelijoittensa mieleen ja sydämeen, ja he voivat vuorostaan välittää tuon sanoman muille.

        Pyhän Hengen käyttö luomisessa, Jumala loi aineellisen kaikkeuden henkensä eli vaikuttavan voimansa avulla. Raamatussa sanotaan varhaisissa muodostumisvaiheissaan olleesta planeetta Maasta, että "Jumalan vaikuttava voima (eli "henki") liikehti vesien pinnan yllä".
        1. Mooseksen kirja 1:2
        Psalmi 33:6


      • Samoillalinjoilla
        Selkeyttä kirjoitti:

        Heitä kutsutaan kaikkia yhdellä nimellä: Jumala, joten monikkoa ei tarvita.

        Kaikki ovat erillisiä


      • Selkeyttä
        Samoillalinjoilla kirjoitti:

        Jumala itse on Henki ja Pyhä ja kaikki hänen uskolliset enkelipoikansa ovat Henkiä ja Pyhiä, niin on selvää, että jos "Pyhä Henki" olisi persoona, olisi järkevää, että Raamatussa olisi esitetty jokin tapa, jolla tällainen henkipersoona olisi voitu tunnistaa ja erottaa kaikista näistä muista "Pyhistä Hengistä".

        Jumalaa sanotaan hengeksi kohdassa, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4:24
        Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

        Kohta ei kiellä sitä, että Jumalalla on ruumis, vaikka kohtaa käytetään osoittamaan, ettei sitä olisi.


      • Piti olla EI!!!*Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.
        Sillä se on epämääräinen ei todenmukainen.
        * Jos et halua olla täysin mutu tunnelmissa niin tarvitaan esimerkkejä, missä näin on?

        Vuodet ja päivät ovat menneet sekaisin. Jeesus lapsi vietiin 8vuotiaana temppeliin, mutta mormonit saavat vasta kastaa 8 vuotiaita. Tämä on vastoin Raamattua.
        Täysin mielikuvitusten työtä.
        * Jahas sinä varmaankin voisit kirjoittaa vastaavanlaisen vain noin 530 sivuisen kirjan jossa juoni jatkuu vaikka joskus kirjoitellankin ihan muita asioista ja samat ihmiset mainitaan eri puolilla kirjaa. Toisin sanoin kirja ei kompastu nimien unohtamisiin tms. Tämä tulisi kirjoitaa muutamassa kuukaudessa kiitos.
        Kirjassa ei ole mitään juonta ei ole Raamatun mukainen. Ette usko kolmiyhteiseen Jumallaan, mutta Esim. Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalia. Silloin teillä pitää olla kolme Jumalaa. Jumala on yksi Isä Poika ja Pyhä Henki.


        Miksi kultaisen levyt on ensin lähetetty maahan ja sitten kun kirja on kirjoitettu on todistusaineisto hävitetty.
        * kumpikin väite täysin väärä. Et nähtävästi tunne tosiasioita lainkaan. Palaa takaisin opiskeluun, kokeesi hylättiin.
        En aiokkaan tulla mihinkään mormonien kokeeseen, mutta sinun olisi hyvä tulla Luterilaiseen kouluun suosittelen esim. Concordia piirejä.

        Mitä ne kultalevyt sitten ovat? Ensin ne ovat ja sitten niitä ei ollenkaan????


        Miksei yksin kirja voi tulla suoraan taivaasta.
        *Kas tuoltahan se tepastelee liihottaen taivaasta se kirja... mikä kirja? Miksi tulla suoraan taivaasta? Kokonaan valmiiksi printattunako?

        Saihan Mooseskin kivitaulut suoraan Jumalalta? Oli sen aikainen kirja.



        GAL. 1. 8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        Mormoonien opissa on paljon Raamatunvastaisuuksia.
        *Kuten esimerkiksi?
        Olen pappisperheestä ja luin Raamatun ensimmäsien kerran 14 vuotiaana... oletkos muuten lukenut Raamatun edes läpi? Kun luin Mormonin kirjaa nimenomaan etsin asioita jotka olisivat Raamatun vastaisia, enkä löytänyt yhtäkään. Montakos sinä löysit? Laita luetteloa... mieluiten älä kopioi antisivujen höpinöitä.

        Olen minäkin lukenut muutaman kerran läpi. Mutta virheiden kertominen mormonien kirajasta on nyt työlästä, kun sitä ei enään minulla ole.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jumalaa sanotaan hengeksi kohdassa, jossa opetetaan oikeaa rukoilemista:
        Joh. 4:24
        Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]

        Kohta ei kiellä sitä, että Jumalalla on ruumis, vaikka kohtaa käytetään osoittamaan, ettei sitä olisi.

        Jumala on henki SIKSI niiden jotka häntä rukoilevat tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17] Lause on niin selkeä kuin voi olla, mutta mormonien on pakko sekin selittää pois koska heillä itsellään on ruumiillinen jumala.

        "Kohta ei kiellä sitä, että Jumalalla on ruumis, vaikka kohtaa käytetään osoittamaan, ettei sitä olisi " Mormonismi kaikessa älyttömyydessään.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Heitä kutsutaan kaikkia yhdellä nimellä: Jumala, joten monikkoa ei tarvita.

        Ikävä kyllä Raamatussa ei ole monikkoa Jahve sanoo "minä", "minä yksin", niin myös se lain kohta jota Jeesus lainaa lain tärkeimpänä käskynä. On outoa että Jeesuksen aikaan pakanatkin (UT:n nimitys ) olivat mormoneja tietävämpiä he tunsivat juutalaisten uskonnon ehdottoman yksijumalaisuuden ja sen että jumala oli näkymätön henki, sille usein ilkuttiinkin, mutta ei asetettu kyseenalalaiseksi koska uskontojen rajat ymmärrettiin, ei toisten kulttia voitu muuttaa.
        Nyt mormonit ovat polyteisteja ja uskovat ruumiilliseen jumalaan, mutta "ilkkuvat" Raamattua siitä ettei se niin opeta eivätkä tajua, että vaikka heidän oma uskontonsa noin opettaa, ei sille voi saada tukea miltään muulta uskonnolta, ei edes niiltä, jotka itsekin ovat polyteistisiä ja uskovat ruumilliseen jumalaan esim. hindulaisuus. Kukin uskonto on opin ja historian puolesta autonominen.


    • Selkeyttä

      Mormonin kirjasta:
      2. Nefi 29
      3 ja koska minun sanani kuuluvat vihellyksenä — monet pakanoista sanovat: Raamattu! Raamattu! Meillä on Raamattu, eikä voi olla muuta Raamattua.
      4 Mutta näin sanoo Herra Jumala: Oi mielettömiä, he saavat Raamatun; ja se on lähtevä juutalaisilta, minun ikivanhalta liittokansaltani. Ja mitenkä he kiittävät juutalaisia Raamatusta, jonka he heiltä saavat? Niin, mitä pakanat tarkoittavat? Muistavatko he juutalaisten vaivannäköä ja työtä ja tuskia ja heidän uutteruuttaan minua kohtaan pelastuksen tuomisessa pakanoille julki?
      5 Oi te pakanat, oletteko muistaneet juutalaisia, minun ikivanhaa liittokansaani? Ette, vaan te olette kironneet heitä ja olette vihanneet heitä, ettekä ole yrittäneet tuoda heitä takaisin. Mutta katso, minä annan kaiken tämän tulla takaisin teidän itsenne päälle, sillä minä, Herra, en ole unohtanut kansaani.
      6 Sinä mieletön, joka sanot: Raamattu, meillä on Raamattu, emmekä tarvitse muuta Raamattua. Oletteko saaneet Raamattua muilta kuin juutalaisilta?
      7 Ettekö tiedä, että kansakuntia on enemmän kuin yksi? Ettekö tiedä, että minä, Herra, teidän Jumalanne, olen luonut kaikki ihmiset ja että minä muistan ne, jotka ovat meren saarilla, ja että minä hallitsen ylhäällä taivaissa ja alhaalla maassa; ja minä tuon julki sanani ihmislapsille, niin, vieläpä kaikille maan kansakunnille?
      8 Minkä vuoksi nurisette siksi, että saatte enemmän minun sanaani? Ettekö tiedä, että kahden kansakunnan todistus on teille todisteena siitä, että minä olen Jumala, että minä muistan yhden kansakunnan niin kuin toisenkin? Sen vuoksi minä puhun samat sanat yhdelle kansakunnalle kuin toisellekin. Ja kun ne kaksi kansakuntaa kohtaavat, niiden kahden kansakunnan todistuksetkin kohtaavat.
      9 Ja minä teen tämän osoittaakseni monille, että minä olen sama eilen, tänään ja ikuisesti ja että minä puhun julki sanani oman mieleni mukaan. Ja koska olen puhunut yhden sanan, teidän ei pidä luulla, että en voi puhua toista; sillä minun työni ei ole vielä tullut valmiiksi, eikä tule ennen ihmisen loppua, eikä siitä vastedes ja ikuisesti.
      10 Niinpä, koska teillä on Raamattu, teidän ei pidä luulla, että se sisältää kaikki minun sanani, eikä teidän pidä luulla, etten ole kirjoituttanut enempää.

      • joseph.smith666

        Mormonin kirja. Vittu mitä paskaa!


      • Ygrad

        Kommenttisi on halventava lähinnä itseäsi kohtaan. Keskustelutaito on sitä, että yritetään tuoda oma näkökanta esiin ja esittää sitä puolustavia todisteita.


      • kaksipisteto

        "herra" erehtyi tuossa, Raamattua ei tuohon aikaan ollut eivätkä israelilaiset ja VT tunne ilmausta "pakana" se tuli vasta kristinuskon mukana. Muitakin hölmöyksiä on ihan riittämiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe