Liitto on sitä mieltä jos luvat vapautuu niin syrjäseuduilla ei saa enää taksia. Mutta eipä paljon kiinnostanut kun runnottiin PAKOLLA läpi kelaajojen siirto maaseudun takseilta kaupungin takseille. Tuliko liitossa huoli siitä että syrjäkylien autojen liikevaihto putoaa jopa 50 prosenttia. No eipä ollut huolta siitä silloin, mutta nyt kun on pelko monopoliaseman menettämisestä niin nyt rupeaa taas kiinnostamaan .mutta todellisuudessa tuskin kiinnostaa käytetään työkaluna maaseudun takseja jos saadaan uudistukset torpattua niin asian voi unohtaa. On järkyttävää että päättäjät eivät näe todellisuutta tässäkään asiassa.
liittokusettaa
44
924
Vastaukset
- liitonflikka
mikä liitto? Neuvostoliitto vai EUvostoliitto? Suomi on pohjoiskorealaisen periaatteen maa, meillä suojataan luvin ja monopolein kaikkea, on rahapeli- alkoholi jne monopoleja, sitten on kuljetus ja taksilupa viidakkoa. NÄillä liitoilla on juuri se tärkeä rooli, että mahdollisimman moni asia on mahdollisimman byrokraattinen ja työllistäisi liitossa mahdollisimman monta "tärkeää" hlöä, jotka voivat ammatikseen käydä neuvotteluissa ja juoda kaffia tekemättä mitää. Siksi liitot ovat suomelle tärkeitä ja piste.
- Eläköitynyt
Mailaistakseille: Ahneilla on paskainen loppu. Sairaaloiden parkkipaikat tursuavat maalaistakseja odottamassa paluukyytejä ja maakunnat näin tyhjänä pirsseistä kaiket päivät. Näin mummot ja vaarit eivät saa asioinneilleen autoja, vaan kuskit ovat niillä"rahakkaammilla" kyydeillään. Saahan sairaalakeikasta monin verroin enemmän, kuin pikku käynnistä kylällä. Kyllä tämä totisinta totta on ollut meidänkin kylällä, jossa vain yksi pirssiauto. Jos soittaa parinkymmenen kilometrin päähän kirkonkylälle lähimmälle taksiasemalle ja koittaa tilata autoa pikku asioinnille, ei ne lähde, ei kuulemma kannata ajaa kymmeniä kilometrejä tyhjänä muutaman kilometrin asiointimatkan takia. Näin sitten tavaksi on tullut, että naapuriapu toimii ja onko sekään taksien etu? Onneksi itselläni on pihassa auto, etten henkilökohtaisesti itse taksia juurikaan tarvitse. Naapureiden tilanne vaan harmittaa, ajokortittomia ja autottomia vanhuksia ovat...
Kyllä liitto on suojellut pelkästään maaseudun asukkaita, että heidänkin palvelutasonsa säilyisi. Näin tullaan taas siihen kysymykseen, ovatko asiakkaat takseja varten, vaiko taksit asiakkaita varten?- tampiottaksimiehet
Taksit ovat asiakkaita varten ja jos asiakas haluaa että taksi odottaa niin taksi odottaa, oli kateellisia paikallisia ihmettelemässä tai ei. Ihme keskusteluja että asiakasta ei saisi odottaa ja pöhköjä ajetaan tyhjänä takaisin. Tämä juuri on typerää taksi miehen ajattelua.poistetaan asemapaikkavelvoite niin ei ole aihetta kyyneleitä turhasta.
- jaaaiiz
tampiottaksimiehet kirjoitti:
Taksit ovat asiakkaita varten ja jos asiakas haluaa että taksi odottaa niin taksi odottaa, oli kateellisia paikallisia ihmettelemässä tai ei. Ihme keskusteluja että asiakasta ei saisi odottaa ja pöhköjä ajetaan tyhjänä takaisin. Tämä juuri on typerää taksi miehen ajattelua.poistetaan asemapaikkavelvoite niin ei ole aihetta kyyneleitä turhasta.
Oikeaa puhetta kateus lienee alan suurin ongelma
- MaalaisetMeikussa
Tervetuloa Meilahden sairaalan pihalle katsomaan missä maalaistaksit ovat. Kymmeniä maalaistakseja päivittäin kyttäämässä keikkaa takaisin kotiin. Velvoite olisi palata takaisin asemapaikalle mutta sitähän nämä ei tee. Esim hangon takseja useita päivittäin Meikussa. Montako taksia on Hangossa?
- Kyytikiito
Oletko varma etteivät ole asiakasta käyttämässä, mittari siis raksuttaa odotustaksaa, tämä meno/paluu kyyti samalla taksilla tulee kelalle halvemmaksi kuin että taksi vie asiakkaan ja tulee eri taksilla takaisin, varsinkin pitemmillä matkoilla.
Mitä pidempi matka sen kauemmin voi odottaa. kelakeskushan perustettiin että saataisiin näuihin kelakyyteihin säästöjä, keskus noi kyydit antaaja laskee mikä tulee halvimmaksi, juurikin siksi usein käyttökyyti samalla taksilla tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. - NiinIkkäänsä
Näin on, koska paluukyyti on ilmainen kotikunnan rajalle asti. Siinä saa kotvan odotustaksa raksuttaa ilman että tulisi kalliimmaksi kuin kaksi kokonaan maksullista, erillistä kyytiä.
- jdjjdjdjdjdjdj
NiinIkkäänsä kirjoitti:
Näin on, koska paluukyyti on ilmainen kotikunnan rajalle asti. Siinä saa kotvan odotustaksa raksuttaa ilman että tulisi kalliimmaksi kuin kaksi kokonaan maksullista, erillistä kyytiä.
Se mikään ilmainen ole, odotustaksa juoksee rajalle saakka.
- Eläköitynyt
NiinIkkäänsä kirjoitti:
Näin on, koska paluukyyti on ilmainen kotikunnan rajalle asti. Siinä saa kotvan odotustaksa raksuttaa ilman että tulisi kalliimmaksi kuin kaksi kokonaan maksullista, erillistä kyytiä.
Vaan milläpä kotikuntasi asiakkaat ajaa silloin, kun "sun mittarisi raksuttaa" tuntitolkulla siellä "mualikylän" sairaalan pihalla?
- Kyytikiito
Eläköitynyt kirjoitti:
Vaan milläpä kotikuntasi asiakkaat ajaa silloin, kun "sun mittarisi raksuttaa" tuntitolkulla siellä "mualikylän" sairaalan pihalla?
Maaseudulla on yleensä kaikki taksit ajossa juuri sen vuoksi kun se vaan on elääkseen pakko, joten kyllä ne vähäiset muut kuin kelakyyditkin tulee hoidettua ja niihin automäärä on riittävä.
- Kyytikiito
jdjjdjdjdjdjdj kirjoitti:
Se mikään ilmainen ole, odotustaksa juoksee rajalle saakka.
Jos olet taksinkuljettaja ? Pitäisi tietää että kelan punakynä käy heti jos taksamittaritiedoissa on tehty vilunkia !
Taksamittarilta menee laskutustiedot kelalle tarkastukseen ennen maksun suorittamista.
Taksamittaritiedoista selviää Kyydin alku ja päättymisaika, ajetut km;taksalla, odotusaika, ajetut km;t kassalla, lähtömaksu, inva ja paarilisät ym.
Joten kusetus kelakyydeissä on mahdotonta... - yuuyiu
Kyytikiito kirjoitti:
Jos olet taksinkuljettaja ? Pitäisi tietää että kelan punakynä käy heti jos taksamittaritiedoissa on tehty vilunkia !
Taksamittarilta menee laskutustiedot kelalle tarkastukseen ennen maksun suorittamista.
Taksamittaritiedoista selviää Kyydin alku ja päättymisaika, ajetut km;taksalla, odotusaika, ajetut km;t kassalla, lähtömaksu, inva ja paarilisät ym.
Joten kusetus kelakyydeissä on mahdotonta...Älä, ihan totta! Eli sulla ei ole mittari odotustaksalla kun ajat kunnan rajalle?
- EläköitynytKehäraakki
Kyytikiito kirjoitti:
Maaseudulla on yleensä kaikki taksit ajossa juuri sen vuoksi kun se vaan on elääkseen pakko, joten kyllä ne vähäiset muut kuin kelakyyditkin tulee hoidettua ja niihin automäärä on riittävä.
Meillä täällä maalla, missä minä asun, on vain yksi auto kylässä. Jos tämä yksi auto notkuu sairaalan tolpalla, jää kylä ilman autoa tunneiksi. Kuten jo aiemmin sanoin, kirkonkylän autot 20 km päästä EIVÄT TULE ajamaan pientä paikallista kauppareissua. Naapurit sitten kuskaavat vanhuksia omilla autoillaan kauppaan, onko se sitten takseille hyvä juttu?
Edelleen kysyn, ovatko asiakkaat takseja varten, vai taksit asiakkaita varten? Kuka maalaistaksi vastaa tähän? - Kyytikiito
Jos jossain kylässä ei ole taksipalveluita, vaan ne on kirkonkylällä siellä 20 km päässä.
Nähtävästi siellä sivukylällä ei ole taksille niin paljon ajoja että sillä eläisi kun kerran siellä ei kukaan päivystä, toki voit hakea sinne lupaa, siellähän on nähtävästi mahdollisuus vuolla kultaa!
Ei ole missään muuallakaan suomessa joka pikkukylillä taksipalvelua, ja tulevaisuudessa vielä heikkenee nykyisestäänkin.
Saattaa jopa isojen kaupunkien laidoillakin olla mahdoton saada taksia, eriasia sitten kun olet valmis maksamaan siitä kilsan matkasta tarpeeksi ja taksi tulee sen nytkyn heittään 20 km päästä.
Kukaan ei sitä näillä taksoilla tule tekemään... - Eläköitynyt
Kyytikiito kirjoitti:
Jos jossain kylässä ei ole taksipalveluita, vaan ne on kirkonkylällä siellä 20 km päässä.
Nähtävästi siellä sivukylällä ei ole taksille niin paljon ajoja että sillä eläisi kun kerran siellä ei kukaan päivystä, toki voit hakea sinne lupaa, siellähän on nähtävästi mahdollisuus vuolla kultaa!
Ei ole missään muuallakaan suomessa joka pikkukylillä taksipalvelua, ja tulevaisuudessa vielä heikkenee nykyisestäänkin.
Saattaa jopa isojen kaupunkien laidoillakin olla mahdoton saada taksia, eriasia sitten kun olet valmis maksamaan siitä kilsan matkasta tarpeeksi ja taksi tulee sen nytkyn heittään 20 km päästä.
Kukaan ei sitä näillä taksoilla tule tekemään...Minä mitään liikennelupaa minnekkään hae, se on tasan varma. Olen jo eläkkeellä, enkä työelämään enää palaa.
En minä henkilökohtaisesti taksia juuri tarvitse, täällä olen asunut 7 vuotta ja yhden matkan olen taksia "vaivannut". Paikalliset vanhukset ovat vähän ihmeissään heikosta palvelusta. Berner haluaa poistaa maaseudun taksipalvelut kokonaan?
Vastaappa nyt kuitenkin kysymykseeni, onko asiakkaat takseja varten, vai taksit asiakkaita varten? - jlökgtcw
Eläköitynyt kirjoitti:
Minä mitään liikennelupaa minnekkään hae, se on tasan varma. Olen jo eläkkeellä, enkä työelämään enää palaa.
En minä henkilökohtaisesti taksia juuri tarvitse, täällä olen asunut 7 vuotta ja yhden matkan olen taksia "vaivannut". Paikalliset vanhukset ovat vähän ihmeissään heikosta palvelusta. Berner haluaa poistaa maaseudun taksipalvelut kokonaan?
Vastaappa nyt kuitenkin kysymykseeni, onko asiakkaat takseja varten, vai taksit asiakkaita varten?Pitääkö tuppukylässä olla kaikki palvelut vaikka ei olisi ihmisiäkään?Millä siellä elää kauppias, parturit, taksiyrittäjät yms?Ota laskuri käteen ja näppäile sitä vähän aikaa ja vastaa sitten itse omaan kysymykseesi!!!!!
- Eläköitynyt
jlökgtcw kirjoitti:
Pitääkö tuppukylässä olla kaikki palvelut vaikka ei olisi ihmisiäkään?Millä siellä elää kauppias, parturit, taksiyrittäjät yms?Ota laskuri käteen ja näppäile sitä vähän aikaa ja vastaa sitten itse omaan kysymykseesi!!!!!
Palvelut haetaan yleensä kirkonkylältä, tai lähikaupungeista ja kyllä maaseudulla ihmisiä on edelleen. Kysymyshän onkin juuri siitä, ettei kylän taksiyrittäjä ole autottomia kuljettamassa, kun hän notkuu saairaaloiden parkkipaikoilla odottamassa rahakkaampia kyytejä. Eläminen maaseudulla on kuitenkin se ainoa oikea tapa elää. Muutama askel järveen ja järveltä voi hakea vaikka pikkasen lisää särvintä ruokapöytään. Hirvittää nuo kaupunkilaiset, maksavat vuokraa vaatekomeroni kokoisista asunnoista lähes tonnin!!?? Täällä asuminen on käytännöllisesti katsoen ilmaista.
- Kyytikiito
Eläköitynyt kirjoitti:
Palvelut haetaan yleensä kirkonkylältä, tai lähikaupungeista ja kyllä maaseudulla ihmisiä on edelleen. Kysymyshän onkin juuri siitä, ettei kylän taksiyrittäjä ole autottomia kuljettamassa, kun hän notkuu saairaaloiden parkkipaikoilla odottamassa rahakkaampia kyytejä. Eläminen maaseudulla on kuitenkin se ainoa oikea tapa elää. Muutama askel järveen ja järveltä voi hakea vaikka pikkasen lisää särvintä ruokapöytään. Hirvittää nuo kaupunkilaiset, maksavat vuokraa vaatekomeroni kokoisista asunnoista lähes tonnin!!?? Täällä asuminen on käytännöllisesti katsoen ilmaista.
Pikkukylällä olen taksiyrittäjänä.
Täällä pitää palata heti kessukkakyydin vietyäsi omalle asemapaikalle siis jos pelkkä vienti, odotuskyydit pitää odottaa eikä niitä edes saa muuttaa pelkäksi menokyydiksi jo keskus ne on menopaluuna antanut, on taksiyrittäjän oma riski jos kolme tuntia odotettuasi potilas jääkin sairaalaan ei kela korvaa kuin menokyydin, näinkin on käynyt.
Uutta kyytiä ei anneta kuin oman asemapaikan kautta, tällä petataan paluukyydit useimmiten kessukkapaikkakuntien autoille, eli maakunnan autot ei saa "uutta" kelakeikkaa vaikka kuinka odottelisi kessukassa vapaana.
Tämä takaa tietysti sen että omalle asemapaikalle palataan heti toimeksiannon päätteeksi.
Asiakkaalla on kelakyydeissä oikeus vaatia kessukasta kotiutuessaan sitä oman paikkakunnan pirssiä kotimatkalleen, tämä onkin monen pikkukylän taksin pelastus, muutoin kaikki kotiutuskeikat valuisi kessukkatakseille.
Kotipaikkakuntavaatimus ei kuitenkaan aina toteudu jos kyseessä on yhdistelykyyti ja se on annettu jollekin toisen paikkakunnan taksille, tähän on tyytyminen.
Asiakkaille pitääkin AINA mainostaa tätä kelan sääntöä kotikunnan auton tilausmahdollisuudesta.
Joo kyllä maalla on mukavaa... - RehellisetMaalaiset
Kyytikiito kirjoitti:
Pikkukylällä olen taksiyrittäjänä.
Täällä pitää palata heti kessukkakyydin vietyäsi omalle asemapaikalle siis jos pelkkä vienti, odotuskyydit pitää odottaa eikä niitä edes saa muuttaa pelkäksi menokyydiksi jo keskus ne on menopaluuna antanut, on taksiyrittäjän oma riski jos kolme tuntia odotettuasi potilas jääkin sairaalaan ei kela korvaa kuin menokyydin, näinkin on käynyt.
Uutta kyytiä ei anneta kuin oman asemapaikan kautta, tällä petataan paluukyydit useimmiten kessukkapaikkakuntien autoille, eli maakunnan autot ei saa "uutta" kelakeikkaa vaikka kuinka odottelisi kessukassa vapaana.
Tämä takaa tietysti sen että omalle asemapaikalle palataan heti toimeksiannon päätteeksi.
Asiakkaalla on kelakyydeissä oikeus vaatia kessukasta kotiutuessaan sitä oman paikkakunnan pirssiä kotimatkalleen, tämä onkin monen pikkukylän taksin pelastus, muutoin kaikki kotiutuskeikat valuisi kessukkatakseille.
Kotipaikkakuntavaatimus ei kuitenkaan aina toteudu jos kyseessä on yhdistelykyyti ja se on annettu jollekin toisen paikkakunnan taksille, tähän on tyytyminen.
Asiakkaille pitääkin AINA mainostaa tätä kelan sääntöä kotikunnan auton tilausmahdollisuudesta.
Joo kyllä maalla on mukavaa...Niin jos se olisi vain mainostamista mahdollisuudesta mutta kun maalaistaksit kertovat että on pakko ottaa oman paikkakunnan taksi paluuukyydille. Siellä se asiakas parka odottelee oman paikkakunnan autoa useita tunteja sairaalassa ja kun ei sitten löydy niin kyyti annetaan paikkakunnan autolle. Näitä tapauksia on useita. Asiakkaat ihmeissään. Ei ole maalaistakseilla puhtaat jauhot pussissa. Turha väittää muuta.
- tyhmä_juttu
RehellisetMaalaiset kirjoitti:
Niin jos se olisi vain mainostamista mahdollisuudesta mutta kun maalaistaksit kertovat että on pakko ottaa oman paikkakunnan taksi paluuukyydille. Siellä se asiakas parka odottelee oman paikkakunnan autoa useita tunteja sairaalassa ja kun ei sitten löydy niin kyyti annetaan paikkakunnan autolle. Näitä tapauksia on useita. Asiakkaat ihmeissään. Ei ole maalaistakseilla puhtaat jauhot pussissa. Turha väittää muuta.
Totta. Aika usein pitemmälle menevän asiakkaan tiedoissa lukee, että autoa on toivottu jo tunteja aikaisemmin, mutta sitten keikka tuleekin paikalliselle (tässä tapauksessa Helsingin) taksille.
Maaseutukylillä taas pitää paikkansa, että usein kaikki kylän autot ovat arkipäivisin meno-paluukeikalla keskussairaalassa, eli eivät oman liikennealueen käytössä. - Kyytikiito
RehellisetMaalaiset kirjoitti:
Niin jos se olisi vain mainostamista mahdollisuudesta mutta kun maalaistaksit kertovat että on pakko ottaa oman paikkakunnan taksi paluuukyydille. Siellä se asiakas parka odottelee oman paikkakunnan autoa useita tunteja sairaalassa ja kun ei sitten löydy niin kyyti annetaan paikkakunnan autolle. Näitä tapauksia on useita. Asiakkaat ihmeissään. Ei ole maalaistakseilla puhtaat jauhot pussissa. Turha väittää muuta.
Kyllä asiakkaalle kerrotaan että kannattaa tilata se kotikunnan auto huomioiden auton tuloaika sinne kessukkaan, kyllä jokainen tämän ymmärtääkin.
Aamulla lääkärit käy läpi kotioutuvat potilaat, jolloin voi sen kotipaikkakunnan auton tilata puolenpäivän aikaan noutamaan, yleinen käytäntö on että kotiutuspaperit yms asiat on kirjoitettu potilaalle puoleen päivään mennessä.
Asiakkaan ei tarvitse odotella yhtään sitä kotikunnnan autoa kun menetellään em. tavalla.
heti kotiutuksissa Kerrotaan toki jos ei jaksa tai halua odotella oman kunnan autoa silloin todennäköisesti tulee kessukka tai jonkin muun paikkakunnan auto, useimmat vaan haluavat sen oman paikkakunnan auton ja tietävät kyllä tilatessaan että ajoaika kessukkaan kestää sen ja sen verran.
Sairaalan hoitajan tilatessa autoa on heillä useasti taipumus "unohtaa" mainita kotipaikkavaatimuksesta.
Kannattaakin potilaan soittaa itse keskukseen tilaustaan, menee ainakin oikeat atribuutit tilaukseen.
Keskuksilla on monenlaisia hakukäytäntöjä, täällä keskus ei havaitse kotikunnan autoa muualla kuin oman paikkakunnan tolpalta, vaikka järkevintä olisi huomioida kohdetilauksen välillä vapaana olevat autot.
Muuta on turha väittää... - asiakaspäättää
Eikö jos asiakas tilaa kyydin takaisin niin silloin odotetaan!!!!
- elämänlaatua
jlökgtcw kirjoitti:
Pitääkö tuppukylässä olla kaikki palvelut vaikka ei olisi ihmisiäkään?Millä siellä elää kauppias, parturit, taksiyrittäjät yms?Ota laskuri käteen ja näppäile sitä vähän aikaa ja vastaa sitten itse omaan kysymykseesi!!!!!
Kyllä pitää kysehän on elämänlaadusta on ihmisiä jotka ei halua asua laatikoissa joita on pinottu päällekkäin ja kuunnella naapurin ongelmia haluamattaan. Eli pitää palvelut olla myös pienemmillä paikkakunnilla.
- keSkuksiakiittäminen
Tottakai palvelu on heikko kun tutun taksin palvelu ollaan kieltämässä pahimmillaan saat hoonosoomikuljettajan.
- PaskaaSuomea
Ja oikein olan takaa. "liittokusettaa kelaajajia"
- kusetusjatkuuu
kylkyl ja vielä enemmän invatakseja jotka maksavat 6,5% myös invalisästä senpä takia en enää viitsi moisia kyytejä ajaa, näytti saldot sen verran isoja euroja mitä tilitetään keskukselle vuositasolla.
- kannattamatonkyyti
kusetusjatkuuu kirjoitti:
kylkyl ja vielä enemmän invatakseja jotka maksavat 6,5% myös invalisästä senpä takia en enää viitsi moisia kyytejä ajaa, näytti saldot sen verran isoja euroja mitä tilitetään keskukselle vuositasolla.
Ei aja mun kuskikaan kannattamattomia kyytejä enää.
- Kuseeomaanilkkaan
Minäkin ihmettelen,kun pääkaupungin taksipomo on huolissaan maaseudun takseista,oikeen mediassa iskee juttua. Todellisuudessa hän ei välitä,vaan pelkää oman bisneksen puolesta. Minusta on hyvä kun luovutaan asemapaikasta ja päivystys velvoitteista. Meilläkin on silloin elinmahdollisuuksia. Varmasti taksin saanti vaikeutuu jo nyt kun moni on joutunut lopettamaan tämän kelauudistuksen myötä. Nyt määrää välityskeskus kuka ajaa,ennen oli asiaks. Kuka ajoi omavastuun nostoa,,haloo?. Minusta vapautus on oikein ja kunnioitetaan asiakasta,vaikka maksaa tuplaomavastuun. Tämäkin aloit tuli välitysyrityksiltä ,ei kelalta.
- syöpäleviää
Oikein ymmärretty minäkin tiedän muutaman jotka ovat joutuneet lopettamaan kannattavuus ongelmien takia, tämäkin seurauksena kelakeskuksen perustamisesta ja monet suunnittelevat samaa.hyvä keskukset teistä on tullut alan syöpä.
- typerästihoidettu
Liitto ei ole enää vuosiin ollut autoilijoiden asialla ei ne muuten noin pöhköjä rakennelmia kehittelisi.
- heikontaloudenkeskukset
sen takia liitto on huolissaan jos keskukset joutuvat kilpailemaan asiakkaista, kun näin käy niin huonosti hoidetut keskukset eivät pärjää kilpailussa voi vaikka tulla kannattavuus ongelma kun ovat ottaneet kelakeskukset vielä niskaansa.
- Maanrakentaja48
Luvat vaan vapaiksi, niin maajussit voivat hoidella taksikyytejä edullisesti. Ovat nyt kaikki sotkemassa taksoja maanrakentamisessa, kun lupia ei tarvita.
Kaivinkoneita on koko maaseutu täynnä ja tekijöitä riittää, kyllä taksi toimisi aivan samoin. - jononjononjono
taksit ON asiakkaita varten. Mein tuppukylässä toimii hyvin kaikki. Asiakkaat tilaa kauppakyydin ajoissa ja ovat valmiita joustamaan ajassa. Ymmärtävät että jos on fyssa-, terapia-, tai kela kyytejä että voivat joustaa siitä kauppareissustaan jonkin verran. Joskus voi asiakas soittaa iltapäivällä ja haluaa taksin HETI pihalleen kauppaan pääsyä varten eikä oikeesti ymmärrä, että kun pitkin maaseutua mennään että voi joutua puolikin tuntia odottamaan----ja sitten huudetaan että eihän täällä saa palvelua...huutaahan nää samaiset asiakkaat kaupan kassallaki että kun joutuu jonottamaan...
- faktaapöytään
Keskukset käyttää valtaa liitossa ja se näkyy, ikävällä jokainen päätös köyhyyttä autoilijaa ja asiakasta, keskus sensijaa kerää hinnat taskuun. Asian voi tarkistaa siten että tarkastellaan tilinpäätöksen ennen ja jälkeen kelakeskuksien.
- tyhmättaksikuskit
Välitys yhtiöiden voitot myös (kela välitykset)pitäisi joka vuosi jakaa autolijoiden kesken.Vaatikaa ja tarkastakaa tilinpäätökset!!!!!
- Työhalujauhkuu
Maaseudulle sopii hyvin nämä firaabeli taksit, maanviljelijällä kun on luppoaikaa paljon. Niin ne toimii kaivinkoneetkin maaseudulla, talvella seisovat, kun ollaan kaupungissa auraamassa ja kesällä kaivetaan.
Lupien vapauttaminen soveltuvuus harkintaisiksi vain lisäisi maaseudun taksipalveluja on täysin varmaa.
Opettajat pitkine kesälomineen ovat myös hyviä kielitaitoisia kuskeja, ei taida vaan ahkeruus riittää, kuin palomiehillä. Melkein kaikilla auto jo onkin eikä tarvita isompia investointeja, ainoastaan työhaluja.
Kymppitonni ylimääräistä vuodessa olisi monien talousongelmille poikaa ja näinhän Suomi on nostettu ennenkin, ahkeruudella ja vähintään kahdella työpaikalla.
Säännöstely ja byrokratia vaan pois ja ihmiset toimistoista kentälle oikeisiin töihin.- voivoivoivoivoi
Juntti on juntti.Näin se näköjään on.Keskity nyt vaan ihmeessä siihen jyvän piilottamiseen.Ajattelu kun ei oikein suju..
- Työhalujauhkuu
Maailma vaan muuttuu eikä me voida sille paljoakaan, on vaan sopeuduttava. Elinikäisiä työpaikkoja ei ole enää kuin kunnilla ja valtiolla. Muut joudumme keräämään toimeentulomme ja veromme, mistä saadaan. Tyhjiö täyttyy aina on vanha maailman laki, joka toimii. Ellei taksia maalla, hankin sen itse ja ajelen muun toimen ohessa, kunhan säännöstely yhteiskunta vaan sallii.
Kilpailun rajoittaminen ei ole enää pitkään aikaan ollut muodissa ja taksi kartelli ehdottomasti purettava !- junttttiiiiiii
Huutonaurua!!!Taksi kartelli? Yhdyssana? Jäikö peruskoulu kesken? Tiedätkö mikä on kartelli? Juntti on juntti.Raktorit on kovin kalliita kun Valmetilla ja Voortilla on kartelli?Tukia lisää junteille vaan.Jätä nyt vaan ajattelu muille jookos?
- laiskaonlaiska
junttttiiiiiii kirjoitti:
Huutonaurua!!!Taksi kartelli? Yhdyssana? Jäikö peruskoulu kesken? Tiedätkö mikä on kartelli? Juntti on juntti.Raktorit on kovin kalliita kun Valmetilla ja Voortilla on kartelli?Tukia lisää junteille vaan.Jätä nyt vaan ajattelu muille jookos?
Ihan varmaan tulen hoitamaan taksihommankin paremmin kuin sinä ja ihan siinä sivussa
- Aitomaajussi
Sääntely vaan pois takseilta, taksihommat on aina hoituneet paljon firaabeli hommina:Palomiehiltä, poliiseilta, opiskelijoilta jne...
Ilman muuta maaseudun taksi hoituu maanviljelijän toimesta firaabelina edullisimmin, vaikka yhdyssanat ei niin hallussa olisikaan, puhutaan kuitenkin hyvin ymmärrettävää Suomea.
Helsingin taksin ei tarvitse olla lainkaan huolissaan maaseudun taksipalveluista.
Maaseudun kovissa olosuhteissa, tehdään jo monenmoista firaabelia leivän syrjässä pysymiseksi. Maanviljely on paljolti muuttunut sivutoimeksi, ei sika enää elätä. Saa keskusliike halvalla tuettua tavaraa, niin miksei taksiasiakaskin.
Pääkaupunkiseudun porukka on nykyisin jo maanviljelijääkin kovempi tukirahan ruinaaja: Länsimetroa vaan maksuun ja vuokratukea, jotta AY liike voi rahastaa verotta kassaansa.
Me tullaan sitten maalta ja teemme työt, kun Helsinkiläiset lomailee ja puurtaa kuntokoulussa tai vetää kaljaa bubissa.
Sipilälle tiedoksi, että olisi kirveellä töitä, äläkä usko pääkaupunkiseudun selittäjiä ja itkijöitä. - loppuslut
Suurimmat selittäjät ja itkivät löytyy liitosta ja keskuksista jotka pelkäävät
Kela ja maksukorttimonopolin loppumista. - OSAaikA
Monopoli purkuun niin saadaan heti paljon osaaikaisiA yrittäjiä alalle.
- osaaikAisesti
Tuskin on Kokoaikaisille kivenpotkijoille enää tilausta tai ainakin tulee vähenemään , osaaikaisille on tilaus esim. Maaseudulla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2764069Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721351Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651305Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011104- 841096
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981028En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin121972Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56956- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851