Kyllästyminen suhteessa pienellä paikkakunnalla

kyllästynyttyttö

Olen 25-vuotias nainen ja ollut mieheni kanssa hieman päälle neljä vuotta. Asumme miehen kotipaikkakunnalla, joka on todella pieni kaupunki josta on pitkä matka suurempiin kaupunkeihin.
Minulla ei ole täällä ketään läheisiä, muita kuin miehen tuttavia. Koulun ja töiden kautta en ole ystävystynyt kunnolla kenenkään kanssa, koska paikkakunnalla on todella pienet piirit joihin on vaikea päästä mukaan ulkopaikkakuntalaisena.

Olen jo pitkään tuntenut kaipuuta muualle, isompaan kaupunkiin, lähemmäs sitä paikkaa jossa perheeni ja monet ystäväni asuvat (nyt välimatkaa 300 km). Siellä minulle olisi myös oman alani töitä. Mutta miestä ei saa lähtemään omalta kotipaikkakunnaltaan, minkä ymmärränkin tosi hyvin, koska hänen perheensä ja kaverinsa asuvat täällä (vaikka monet heistäkin on muuttanut pois).

Tunnen olevani todella kyllästynyt elämään täällä, mikä on vaikuttanut myös parisuhteeseemme. Miehen kanssa emme tee enää muuta yhdessä, kuin katsomme tv:tä tai käymme viikonloppuiltaisin ajelemassa ympäri pientä kylää. Vapaa-aikanani olen vain kotona, sillä "kaupungilla" ei ole kauppoja, kahviloita, museoita tai mitään jossa voisin aikaani viettää.

Kaiken lisäksi mies on alkanut puhumaan lapsen hankkimisesta! Minua ajatus kauhistuttaa, sillä en ole edes varma haluanko koskaan lapsia. Ahdistaa ajatuskin siitä, että mieheni takia jäisin tähän tuppukylään ja tekisin hänen vuokseen lapsiakin.

Tuntuu että tulen hulluksi täällä. Pitäisikö minun vain tyytyä osaani vai lähtisinkö etsimään onneani muualta? Onko täällä muita, joilla on ollut sama tilanne - meneekö kyllästymisen tunne ohi jotenkin ihmeellisesti, olenko vain tavallinen elämäänsä tyytymätön tallaaja?

9

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aktiivisuus

      Töitä olisi hyvä löytyä, jotta et olisi enää niin yksin kuin nyt kuulostat olevan, ja tietysti lapsikin on projekti, joka sekin toisi touhua elämään. Mutta turhautuneena ei kannata perheenlisäystä alkaa suunnittelemaan, ensin olisi saatava se oma elämä sujuvaksi.
      Nykyään ihmiset joutuvat tekemään pitkiäkin työmatkoja, joten työtä kannattaa hakea muualtakin kuin vain kodin lähiympäristöstä. Työnantajatkin ottavat osaa työmatkakustannusten maksamiseen, joten ei sun tilanteesi aivan lohduton ole.
      Rakkaudentunteenkin pitäisi tukea yhdessä olemista ja yhdessä elämistä, mutta ellei parisuhteessa keskustella mistään, eivät tunteetkaan pysy automaattisesti plussalla. Nykyään on kaikki chatit ja skypetkin käytössä, joiden kautta sinäkin saat yhteyden läheisiisi koska vain ja erityisesti silloin, kun tuntuu ettei päivässä ole muutakaan tekemistä. Eri asia sitten jos itse eristäytyy kaikesta ja näkee ainoana vaihtoehtonaan vain paikkakuunnalta pois muuttamisen.

    • Poistuppukylästä

      Et kerro oletko töissä vai vain kotona katsomassa kuinka sammal kasvaa.

      Oletko hakenut töihin tuppukylän ulkopuolelle? Sinun todella pitäisi toimia elämäsi eteen paljon aktiivisemmin eikä vain valittaa. Ei ole reilua avomiehellesikää antaa hänen uskoa ja suunnitella teidä lopunelämän kestävää liitoa lapsineen ja kaikkieen. Miten valtavan pettynyt HÄN tulee olemaan sinun jatkaessasi tuota valheellista näytelmää.

      Laske mies etsimään itselleen aviovaimon joka vastaa hänen odotuksiaan.
      Sinä ilmeisestikään et ole tuo vaimo.

    • BeenThereDoneThat16

      Lukiessani aloitustasi rupesin jo miettimään, että onko tuo minun kirjoittamaa tekstiä. Kuullosti niin tutulta. Itse lähdin muutama vuosi sitten opiskelemaan uudelle paikkakunnalle 300km päähän kodistani. Koulussa tutustuin exääni, joka oli paikkakuntalainen. Koulun ajan elämämme oli ihan mallillaan, mutta voi kiesusjeesusjapyhäsylvi koulujen loppumisen jälkeen sitä elämää. Mun kouluaikana saadut ystävät muuttivat pieneltä paikkakunnalta pois ja koulun ulkopuoleisia ystäviä en ollut onnistunut saamaan, koska siellä oli kaikilla niin omat ja pienet piirit. Jäätiin myös exän kanssa molemmat työttömiksi. Exä ei suostunut muuttamaan paikkakunnalta pois, koska hällä oli siellä ystävät, harrastukset ja perhe. Mulla ei ollut mitään. Ei yhtään mitään. Silloin kuin exä oli kotona (mitä hän harvoin oli, kun hänellä oli sitä kodin ulkopuolistakin elämää, mitä mulla ei ollut) makasimme sängyssä ja katsoimme telkkaria. Oma elämäni oli yksin kotona olemista. Tietokone, telkkari, jääkaappi ja alkoholi olivat mun ainoat ystävät.

      Vuoden päivät mä olin koulun loppumisen jälkeen siellä. Sairastuin masennukseen, paniikki- ja ahdistuneisuushäiriöön, lihoin 20kg, kärsin univaikeuksista ja aikalailla alkoholisoiduinkin. Mä olin niin turhautunut, kyllästynyt ja henkisesti sairas, että vietin yöt ja päivät vaan itkien, koska elämä tuntui niin pahalta. Tottakai tämä kaikki johti sitten siihen, että exä jätti mut. Mä olin jotenkin aivan shokissa ja niin loppu, halusin vaan kuolla. Eroilmoituksen jälkeen mä itkin vielä kolme päivää ja sen jälkeen soitin siskolleni, että nyt on tilanne tämä, että nyt siskorakas auta mua, mä en pärjää enää yksin. Siitä seuraavat kolme päivää mä pakkasin tavarat ja sisko tuli miehensä kanssa pakettiautolla hakemaan mut ja mun kamat. Sitten lähdettiin takaisin 300km päähän kotiin. Siinä mä sit olin. Yksin, rahaton, koditon, työtön. Sillon tuntu, että nyt ollaan pohjalla ja syvällä siellä.

      Tuosta on nyt reilu vuosi. Ja tänä päivänä mä olen onnellisempi kuin ikinä. Mulla on oma ihana pieni rivarikämppä. Mä olen saanut mun lapsuudenystäviä takasin ja saanut uusia ystäviä. Mun perhe on lähellä. Mä rupesin yrittäjäksi ja teen sitä, mitä mä rakastan. Mä oon muutama kuukausi sitten löytänyt vierelleni aivan mahtavan miehen, josta on tullut mulle niin erityisen rakas ja joka on mun paras ystävä.

      Mä olen edelleen katkera ja vihainen, sekä itselleni että exälleni, noista menetetyistä vuosista ja mun sairastumisesta. Mutta se on vaan myönnettävä, että myös vastoinkäymiset kuuluu elämään ja toisaalta, ne vuodet opetti mua ja teki musta kuitenkin aika perkeleen vahvan mimmin.

      Nyt tästä mun vastauksesta tuli ihan hirveän pitkä vuodatus. Mutta tarkoituksena oli sanoa, että mun muutto takaisin kotipaikkakunnalleni oli mun elämäni paras juttu ikinä. Toivon, että säkin uskaltaisit lähteä, jos sun ei oo hyvä olla siellä. Koti on aina koti. Tsemppiä kovasti tulevaan!

      • kyllästynyttyttö

        Kiitos viestistä ja tsempeistä! Ihana kuulla että olet onnistunut rakentamaan elämäsi uudelleen kotipaikkakunnallasi ja saat nyt tehdä asioita joista nautit, rakkaittesi parissa! :) Ihanaa jatkoa sinulle <3

        Tässä nyt ollaan miehen kanssa juteltu asioista vakavasti, ja eilen hän ilmoitti ettei halua muuttaa paikkakunnalta minnekään, yritin kyllä ehdotella kompromisseja mutta hän on niin itsepäinen ettei myönny mihinkään. Minun mittani on niin täysi, että ilmoitin sitten hänelle, että en tule koskaan tekemään hänelle lapsia tässä kylässä - siihen mies vain totesi, että tämä taitaa sitten olla tässä.

        Sovimme kuitenkin, että katsomme asiaa vielä heinäkuun loppuun, koska pystyn muuttamaan lopullisesti pois vasta silloin. Joten jos asiat eivät muutu, lähden. Tällä hetkellä tunnen helpottuneisuutta ja olen jopa varovaisen innokas tulevaisuuden suhteen. Tiedän, että helppoa ei tule olemaan mikäli lähden, mutta en halua että elämäni valuu täällä hukkaan. Ja vaikeampaa olisi mikäli jäisin!


    • 40v-sinkkumies

      Ette tee muuta kun ajelette joten ette siis ole suhteessakaan. Minusta parisuhde elämä on aika erilaista kun kuvailemasi. Ei muuta kun kamat kassiin ja muutto sinne missä olet onnellinen.

      • kyllästynyttyttö

        Kiitos kommentista! Samoilla linjoilla olen kanssasi, paras ratkaisu taitaa olla lähteminen..


    • tamar.markiisi

      vauva.fi/keskustelu/10.11.2013 - Kyseessä on pieni kaupunki, jossa lähin isompi kaupunki on 300 km ... Soininvaara ...

      Täältäkö keksit feikkijuttusi ja teit siitä hieman toisenlaisen?

      • kyllästynyttyttö

        Voi pieni tamar.markiisi, nyt täytyy tuottaa sinulle pettymys - kyseessä on ihan oma juttuni eikä keksitty :) Hyvä yritys sinulta. Oletko koskaan ajatellut, että ihmisillä on oikeita omia ongelmia, eikä niitä tarvi keksiä mistään muualta? Hyvää loppuelämää sinulle <3


    • turkulainenmies-

      Muutin itse pieneltä paikkakunnalta turkuun ja olen täällä onnellinen. Kyllä sitä isossa kaupunkissa on paljon tekemistä ja ihmisiä ja kaikkea. Jos et ole onnellinen siellä missä nyt ole niin muuta pois. Sinä ja miehes haluatte eri asioita eikä se selvästi tue sinua eikä välitä vaan olettaa että teet mitä se sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe