Olenko asperger?

Mahdollinen_autisti

Olen 13-vuotias poika, ja mietin että olenko autisti.
Tässä on aspergerin tunnusmerkkejä ja laitan perään, sopiiko väittämä itseeni vai ei:

-Käyttäytymisongelmat, aggressiivisuus: eeipä oikeastaan

-Kietoutuminen omiin ympyröihin: kyllä, todellakin

-Tarkkaavaisuus/ylivilkkausoireisto: Kyllä

-Juuttumiset, pakko-oireisuus: Juuttumiset kyllä, pakko-oireita en ole huomannut kovinkaan montaa.

-Myötätunnon puute: 99% ajasta kyllä, paitsi isääni kohtaan.
Kapeat mielenkiinnon kohteet: kyllä

Selvästi korostunut keräily: Kerään Nintendon videopelejä, lasketaanko se?

-Ei-kielellisen vuorovaikutuksen ongelmat: Kyllä, myös kielellisessä vuorovaikutuksessa ongelmia.

-Laajojen kokonaisuuksien hallinnan ongelmat: 60% ajasta kyllä

-Mielialojen vaihtelut: Kyllä, mutta saattaa johtua murrosikään

-Luovuus: kyllä

-Ikäisiään korkeampi älykkyystaso: kyllä

-Vaikeuksia matematiikassa: kyllä

-Vaikeuksia luetunymmärtämisessä: Ei

-Vaikeuksia käsin kirjoittamisessa (käsiala huonoa): kyllä

-Motorisia vaikeuksia: Ei paljon

-Ei ajattele ennenkuin puhuu: Näin on

Että joo, yrittäkää tuon perusteella sanoa, olenko autisti vai en, ja pitäisikö mennä tutkimuksiin :

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H-ä-h

      Miksi pitäisi mennä tutkimuksiin?

    • 3141592653589793

      Eiköhän se olisi jo koulussa huomattu, kun et pystyisi normaaliin opiskeluun. Mutta autismin kirjon piirteitä voi kyllä olla noin muuten. Ei se automaattisesti tarkoita että saisi diagnoosin, yleensä sellaisen saakin vaan lääkärin lähetteellä ja on vähän niin ja näin kannattaako sellainen hankkia edes, jos normaali elämä edes jotenkuten onnistuu. Voisi kuitenkin olla ihan hyvä etsiä ikäistään seuraa jolla on asperger/autismi niin siitä voisi ehkä kai olla jotain apua. Kohtalotovereista yleensä on apua asioihin. Jos ikää on jo 13 niin kannattaa varmaan miettiä onko sellaisesta diagnoosista mitään hyötyä itselle.

    • Autismi-info

      Olenko hullu? Sekin on yksi jrjellinen vaihtoehto: en ole koomassa vaan sulkeutunut autistiseen horrokseen, luulen olevani koomassa, luulen ettei uneksimani ole totta, luulen, että minulla on oikeus saada se toteutumaan.Mutta kykkeneekö hullu olemaan jotakin niin järjellistä? Sitäpaitsi ihminen on aina hullu muiden määrittelemiin normeihin nähden, mutta täällä ei ole muita, ainoa mittapuu olen minä ja ainoa todellisuus on omien muistojeni Olympos. Olen vangittuna hämärään eristyneisyyteeni, tähän raivokkaaseen egoismiin. Ontologiani on mennyt säröille. Minulla on yksinvaltiaan oikeus luoda omat infoni.

    • Meitsiltä

      Meitsillä aloite diagnoosii tuli koulust. Koton meitsiä pidettiin nerona, kun meitsi oppi itse lukeen ja lasken ja järjestään tavaroist jo ennen esikouluu. Mutta koulus meitsi eristettiin vajakkina. Ope halusi lähettää tutkimuksii. Aivan pimeet, vaikka meitsillä on mutsin mielest elefantin muisti. Se että meitsillä on mielikuvituskamuja ei tee meitsistä sairast. Itseasiassa meitsi olis sairas ilma näit. Kaikki kirjat ja leffatki on mielikuvitust. Raamattuki on pelkkä tarina. Näillä kriteeri kaikki kirkoskävijätki on mielisairait. Mutta meitsistä tehtiin sairaalas hullu ja imbesilli! Ihme ja kumma kun meitsi osaa analysoid elämä ja tarkoitust. Miten tämä tekee meitsist hullun?

    • mykkäkö

      en puhu olenko sitten mikä kun olen samanlainen kuin tämä http://www.people.com/article/gordy-baylinson-teen-with-nonverbal-autism-writes-beautiful-letter-police-officer

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe