Hömpän ystävien miljoonalaatikko .

koti-kiusattu

Mistä se varttunut ilonsa repii
onko iloa kun nokka kesii
Kovasta vedenpaineestakin vois iloita
vaikei se poskia siloita
Barkerin kysta se ryhtiä suoristaa
kun ei voi jalkaa koukistaa
Selkäkin pikkuisen narisee
pillerit vapisevista sormista rapisee.
https://www.youtube.com/watch?v=khEjKL-ZTEo

Tosikot ja asialinjalla olevat olkaa kilttejä ja ohittakaa kiukuttelematta ,ei tää tästä parane .
Tääl on katto ylhääl ja seinät purettu ,mikä vaan askarruttaa niin tänne ,tääl palstalla on aina joku auliisti neuvomassa.

Mistä tulee se sääntö että nailonsukan sauman piti mennä jalan keskilinjalla ,

80

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesi.vä

      Ei ollut lycraa nailoneissa,
      niin kuin nykyhepeneissä.
      Eivät joustaneet kude- ja loimilanka,
      tiukka oli pito kuin ämpärissä sanka.
      Jalatkin näyttivät suorilta,
      eikä miltään länkäsääriltä.
      Jos saumat olis kuin juosten pissattu,
      ei kauniista tytöstä olis tansseissa kisattu.
      Näin mä tuota ounastelin,
      joutessani vastaelin.

      https://www.youtube.com/watch?v=e6cmoGGj0Ag

      • Tuli viel yks ajatus noista saumoista mut taitaa olla liian yksityiskohtiin menevä.
        Sen voin sanoo et postin ruoonleikkaus ja aterian kuljetus palvelu on hanurista.
        Mekin ollaan sit hajaasutusaluetta ku päivä posti tulee viiren maissa ,posti ideoi ittensä maalattuun nurkkaan.


    • kesi.vä

      Länkäsäärellä tarkoitin länkisäärtä. Sori tuo juosten pissattu teksti :)

    • kylmätotuus

      Tänne avaraan ja valoisaan tilaan haluaisin istuttaa jonkun viherkasvin tuomaan lisää viihtyisyyttä.

      Kuin tilauksesta saapuu paikalle Tuure karavaaninsa kanssa sylissään bonsaipuu.

      https://www.youtube.com/watch?v=ovT78Rb7xz0

    • Iloa löytyy mistä vaan, kun hoksaa tarkkaan katsoa.
      Unikossa on nuppuset, pian avautuu kukkaset.
      Särkyneen sydämen pienet kukat, niin kuin pikkuiset sydänrukat.
      Syreeneissä on myös kukanalut, luumukukkii kukkii valkoisena pilvenä.
      Kaunista..
      ***
      Saumasukista en tiedä mitään, ikinä en ole moisia kapistuksia jalkoihini kiskonut.

      https://youtu.be/NDd83-4tPMY

      • suvenkorento12

        Sydämestä vihloo, kun en voi mennä katsomaan, mitä ihanaa puutarhassani nyt juuri tapahtuu. Se oli koko kadun kaunein puutarha, ja olin rakentanut sitä harkiten ja suurella rakkaudella. Kaikilla kasveilla siellä on tarinansa. Se oli asia, josta oli kaikkein vaikea luopua, ja se kipu tuntuu etenkin keväisin. Iso pala sydäntäni on siellä.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Sydämestä vihloo, kun en voi mennä katsomaan, mitä ihanaa puutarhassani nyt juuri tapahtuu. Se oli koko kadun kaunein puutarha, ja olin rakentanut sitä harkiten ja suurella rakkaudella. Kaikilla kasveilla siellä on tarinansa. Se oli asia, josta oli kaikkein vaikea luopua, ja se kipu tuntuu etenkin keväisin. Iso pala sydäntäni on siellä.

        (Se on luumupuu, joka puutarhassa niin kauniisti kukkii, oikaisen edellisestä viestistäni.)
        Ymmärrän hyvin kaipauksesi, puutarhaihmisen sydämessä on oma paikkansa itse tehdylle kauneudelle.
        Kevät on parasta aikaa puutarhassa, koko ajan tapahtuu ja uutta kasvaa.
        Meillä on vanha maalaispiha ja kun saisin innostuksen, niin tekisin monta muutosta kukkapenkkeihin. Mies jo kyseli koska aloitetaan mylläämään.
        Paljon on jo tehtykin, syreenipensasaitaa siirretty ja yläpihaa laajennettu. Mutta tekemistä riittää.
        Nyt nautin norjanangervoista, valkoisena vaahtona kukkivat, istun keinussa vaahteran alla niitä ihailemassa.

        https://youtu.be/la3KZcOocYA


    • kesi.vä

      Kuuntelin aamulla sängyssä loikoillen radioo ja sieltä tuli tuota postinjakelua. Ovat ihmiset olleet ihmeissään, kun aamulehti tulee lähellä puoltapäivää jne. Mulle tulee harvoin postia ja luulen, että jos/kun ikää riittää, niin tytär lataa jääkaappiin ruokaa ettei ruokapalvelua tarvii.

      Iloa minä saan elämääni, kun polkaisen fillarini matkaan ja ajelen rantatietä. Siellä on monta uimapaikkaa missä levähdellä. Ja yhdellä rannalla on jumppa. Anceli mainitsikin tuon luonnon seuraamisen, se tuo myös iloa.

      https://www.youtube.com/watch?v=c3P-6gelA2Q

      • Posti tuli tänään klo. 11.30, joskus tulee aikaisemmin, joskus myöhemmin. Hyvin ehtii lukea.
        Äsken meni kylätiellä seitsemän hevosta ratsastajineen, nyt olisi muutama kakkakikkare otettavissa lannoitteeksi.

        https://youtu.be/zp9I-Q9zgF8


      • Ihan tavallinen mäntysuopa pullo kodinhoitohuonees toi muistikuvan muutosta Turkuun.
        Melkonen sortinsakki kuikuili kuormaauton lavalla ja hytissä ,oli siel hytis kallein tavarakin ,saloran radio.
        Hiljaksiin siin kotiuduttiin ja opeteltiin tapoja mut maalaisille oli jonkunlainen perinne tossa matonpesus .
        Eiän siel laitakaupunkil mitään jokee ollu et sinne olis uimaan ja mattojen kans voinu mennä.
        Ei ollut tietookaan kaupunkin matonpesupaikoist ja kun äiti sitä tuskaili niin ihan itte
        Pikku natiainen tonki liiterin perältä petonisii naulasia lautoja ja pöyrän väsäsin .
        Kauhee kempula ja heiluja siit tuli ja jälkeenpäin sitä reevasin mut matot siin pestiin.
        Ihan elävästi sen mäntysuovan ,kosteen ruohikon ja aurinkon lämmittämän puun tuoksun muistan.
        Se sama harmaa pöytä kenotti aidan vieressä viel silloinkin kun itte rakennus purettiin .
        https://www.youtube.com/watch?v=j3rznMSdNtQ


      • kylmätotuus

        Tutuksi tulivat pyykkilauta ja juuriharja lapsuudenkodissani. Saunan pesuhuoneessa lämmitettiin pesuvesi suuressa muuripadassa ja vaatteet pestiin "pyykkipaljussa". Valkopyykki keitettiin ennen varsinaista pesua muuripadassa. Pesukoneesta ei ollut tietoakaan ja vesi kannettiin kaivosta.
        Eivät taitaisi nykyajan ihmiset innostua moisesta pyykkisouvista!

        Mielipuuhaani oli puiden sahaaminen ja varsinkin niiden pilkkominen. Saatoin touhuta puuliiterissä iltaisin useita tunteja. Valon antoi "tillikka" ja viihdepuolesta huolehti vaaleanvihreä Philips Ula Ilona.

        Kai minä olen aina ollut enemmän tai vähemmän vinksahtanut tyyppi. On vaikea kuvitella tämän ajan teinityttöä pilkkomassa puita vapaaehtoisesti. Saati sitä, että hän vielä nauttisi sellaisesta harrastuksesta.

        Vieläkin ajattelen, että lapsuudenkotini ja sen lähitienoot olivat jonkinlainen Onnenmaa.

        Nyt rakennuksia ei enää ole ja maisematkin ovat muuttuneet vuosikymmenien saatossa.

        https://www.youtube.com/watch?v=9cKFcSxHo-8


      • muisteloita
        kylmätotuus kirjoitti:

        Tutuksi tulivat pyykkilauta ja juuriharja lapsuudenkodissani. Saunan pesuhuoneessa lämmitettiin pesuvesi suuressa muuripadassa ja vaatteet pestiin "pyykkipaljussa". Valkopyykki keitettiin ennen varsinaista pesua muuripadassa. Pesukoneesta ei ollut tietoakaan ja vesi kannettiin kaivosta.
        Eivät taitaisi nykyajan ihmiset innostua moisesta pyykkisouvista!

        Mielipuuhaani oli puiden sahaaminen ja varsinkin niiden pilkkominen. Saatoin touhuta puuliiterissä iltaisin useita tunteja. Valon antoi "tillikka" ja viihdepuolesta huolehti vaaleanvihreä Philips Ula Ilona.

        Kai minä olen aina ollut enemmän tai vähemmän vinksahtanut tyyppi. On vaikea kuvitella tämän ajan teinityttöä pilkkomassa puita vapaaehtoisesti. Saati sitä, että hän vielä nauttisi sellaisesta harrastuksesta.

        Vieläkin ajattelen, että lapsuudenkotini ja sen lähitienoot olivat jonkinlainen Onnenmaa.

        Nyt rakennuksia ei enää ole ja maisematkin ovat muuttuneet vuosikymmenien saatossa.

        https://www.youtube.com/watch?v=9cKFcSxHo-8

        Ei ainakaan meillä keitetty valkopyykkiä ennen pesua. Vaatteet laitettiin likoamaan pyykkipataan ja vettä hieman lämmitettiin haaleammaksi. Annettiin liota esim. yön yli. Aamulla pyykki pois likoamasta padasta pyykkipaljuun ja lämmitettiin pyykin pesu vesi. Kun pyykki oli hangattu puhtaaksi pyykkilaudalla, sen jälkeen keitettiin ja huuhdottiin hyvin kaivosta kannetulla vedellä, kesällä kaivolla tai rannalla, jos oli järvi lähellä.

        Kesäisin oli kiva pestä pyykkiä rannalla. Siellä oli oma muuripata sauna-ja pyykkiveden lämmitystä varten.

        https://www.youtube.com/watch?v=5xH2A6MOGTY


      • kylmätotuus
        muisteloita kirjoitti:

        Ei ainakaan meillä keitetty valkopyykkiä ennen pesua. Vaatteet laitettiin likoamaan pyykkipataan ja vettä hieman lämmitettiin haaleammaksi. Annettiin liota esim. yön yli. Aamulla pyykki pois likoamasta padasta pyykkipaljuun ja lämmitettiin pyykin pesu vesi. Kun pyykki oli hangattu puhtaaksi pyykkilaudalla, sen jälkeen keitettiin ja huuhdottiin hyvin kaivosta kannetulla vedellä, kesällä kaivolla tai rannalla, jos oli järvi lähellä.

        Kesäisin oli kiva pestä pyykkiä rannalla. Siellä oli oma muuripata sauna-ja pyykkiveden lämmitystä varten.

        https://www.youtube.com/watch?v=5xH2A6MOGTY

        Oikeassa olet valkopyykin pesun suhteen.
        Pestäänhän multaiset perunatkin ensin ja vasta sitten keitetään.

        Taidan tuon vinksahtaneen mieleni lisäksi saada vielä dementiankin. Tilanne näyttää huolestuttavalta!

        Valitsemasi kappale oli yksi isäni lemppareista.


    • Aijaahajaha! Täällä setä taas vihjailee mun keskenkasvuisuudestani! :)
      Saako syvälliseksi hömpäksi heittäytyä... Vaikka ihmisen keho rapistuu ja antaa periksi ja venähtelee, niin ei se ihminen siellä sisällä muutu kovin paljon kuitenkaan. Tietty kokemukset rikastuttaa, viisastuttaa, mutta ei se ihminen muutu koskaan.
      Se siitä varttumisesta.
      Ilon saa käsistästä. Kun tekee jotain, laittaa ittensä likoon, pystyy ja hallitsee. Se on se juttu, The Ilo.
      Ja aisteista, niitä pitää käyttää ja tuhlata. Mitä ei voi oikeasti syödä, pitää ahmia silmillä. Mitä ei voi koskettaa, sille pitää laulaa.
      Niin, puhun taas siihen malliin, että minäpä tiedän.

      • toi ihmisen pysyminen ennallaan onkin kimurantti juttu.
        Ellei ihminen vanhemmiten muutu niin miks toisten vanhusten silmät on ilosen lempeet .
        toiset taas täynnä kiukkuu ja katkeruutta elämäänsä kohtaan ,lapsesta saakkako ne on kuormaansa kantanu?
        Oikees olet ,tekeminen ilahduttaa niin kuin tänään ku sain pajupillin soimaan.


      • kylmätotuus

        Minä olen kyllä muuttunut paljonkin vuosien mittaan. Elämänkoulu on karistanut monet suomut silmiltäni ja niin tapahtuu yhä edelleen.
        Sitä kai elämä onkin-jatkuvaa oppimista ja muutosta. Hyvä niin!

        https://www.youtube.com/watch?v=00TRpRjsC3c


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minä olen kyllä muuttunut paljonkin vuosien mittaan. Elämänkoulu on karistanut monet suomut silmiltäni ja niin tapahtuu yhä edelleen.
        Sitä kai elämä onkin-jatkuvaa oppimista ja muutosta. Hyvä niin!

        https://www.youtube.com/watch?v=00TRpRjsC3c

        Mutta onko sun perusluonteesi muuttunut, kylmätotuus? Vai oletko vaan jalostunut :)
        Mä luulen että ihminen kyllä kasvaa ja kehittyy, mutta ei muutu miksikään muuksi kuin mikä on. Esim. arka ihminen voi oppia rohkeammaksi, mutta mikään hurjapää hänestä ei koskaan silti tule. Ellei hän ollut sellainen pienenä, mutta joku tai jokin tukahdutti sen... Kato, siinä mulla hyvä madonreikä jos joku väittää että olen väärässä :))
        Soitetaan vähän Mustaa Sunnuntaita välillä :P
        https://www.youtube.com/watch?v=ZMRDC4UDsnU


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Mutta onko sun perusluonteesi muuttunut, kylmätotuus? Vai oletko vaan jalostunut :)
        Mä luulen että ihminen kyllä kasvaa ja kehittyy, mutta ei muutu miksikään muuksi kuin mikä on. Esim. arka ihminen voi oppia rohkeammaksi, mutta mikään hurjapää hänestä ei koskaan silti tule. Ellei hän ollut sellainen pienenä, mutta joku tai jokin tukahdutti sen... Kato, siinä mulla hyvä madonreikä jos joku väittää että olen väärässä :))
        Soitetaan vähän Mustaa Sunnuntaita välillä :P
        https://www.youtube.com/watch?v=ZMRDC4UDsnU

        Aloittaja kehotti asialinjalla pysyviä ohittamaan koko ketjun tai olemaan ainakin riitelemättä.

        Noudatan hänen toivomustaan siltä osin, etten riitele, mutta muuten viis veisaan hänen toiveistaan. Sorry vaan koti-kiusattu!

        Minähän olen jalostunut jo lähes huipputasolle, kuten olet varmaan huomannutkin?! Vaikeaa tässä on enää jalommaksi tulla, mutta aina voi sentään yrittää.

        Nyt kuitenkin itse asiaan.
        Mitä tarkoittaa perusluonne ja mistä se on peräisin-geeneistäkö? Voidaanko vauvasta jo nähdä hänen perusluonteensa? Tuleeko jatkuvasti parkuvasta ihmistaimesta huomionkipeä tai olotilaansa tyytymätön aikuinen? Tai kehittyykö tyytyväisestä hymylapsesta myöhemmin ilopilleri, joka tuo hyvää oloa lähipiiriinsä?

        En usko ensinkään noihin teorioihin.
        Intän edelleen, että ihmisen persoonallisuus muovautuu pitkälti kasvuympäristön, kodin arvomaailman ja elämänkokemusten myötä.

        Persoonallisen kehityksen voivat toki estää vanhemmat, koululaitos ja monet muutkin tekijät.
        Itse olen joutunut taistelemaan koululaitoksen tasapäistämistä vastaan jälkikasvuni takia.

        Perusluonne on mielenkiintoinen aihe, mutta jääköön tämä nyt tähän.

        Seuraavaksi musiikkia, joka on yksi inhokkini. Ei esittäjä, mutta biisi.

        https://www.youtube.com/watch?v=SXS2TNBEuuo


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Aloittaja kehotti asialinjalla pysyviä ohittamaan koko ketjun tai olemaan ainakin riitelemättä.

        Noudatan hänen toivomustaan siltä osin, etten riitele, mutta muuten viis veisaan hänen toiveistaan. Sorry vaan koti-kiusattu!

        Minähän olen jalostunut jo lähes huipputasolle, kuten olet varmaan huomannutkin?! Vaikeaa tässä on enää jalommaksi tulla, mutta aina voi sentään yrittää.

        Nyt kuitenkin itse asiaan.
        Mitä tarkoittaa perusluonne ja mistä se on peräisin-geeneistäkö? Voidaanko vauvasta jo nähdä hänen perusluonteensa? Tuleeko jatkuvasti parkuvasta ihmistaimesta huomionkipeä tai olotilaansa tyytymätön aikuinen? Tai kehittyykö tyytyväisestä hymylapsesta myöhemmin ilopilleri, joka tuo hyvää oloa lähipiiriinsä?

        En usko ensinkään noihin teorioihin.
        Intän edelleen, että ihmisen persoonallisuus muovautuu pitkälti kasvuympäristön, kodin arvomaailman ja elämänkokemusten myötä.

        Persoonallisen kehityksen voivat toki estää vanhemmat, koululaitos ja monet muutkin tekijät.
        Itse olen joutunut taistelemaan koululaitoksen tasapäistämistä vastaan jälkikasvuni takia.

        Perusluonne on mielenkiintoinen aihe, mutta jääköön tämä nyt tähän.

        Seuraavaksi musiikkia, joka on yksi inhokkini. Ei esittäjä, mutta biisi.

        https://www.youtube.com/watch?v=SXS2TNBEuuo

        Sä oot paras kylmätotuus jonka mä tiedän :))
        Enkä voi millään väittää että olet väärässäkään. Kyllä ympäristö vaikuttaa tosi paljon, eikä suinkaan yksin vanhemmat. Mutta mulla on kotona sellainen pieni kasvatusprojekti, kaksoset. He ovat pienestä saakka olleet erilaiset. En voi kylläkään väittä että olisin ne kasvattanut tasan samalla tavalla.
        Niin että mä luulen että syntymästä on jotain, suuntaa antavaa, joka sitten kehittyy niin kuin kuvailit. Mutta sitten kun eväät pakataan reppuun ja lähdetään maailmalle, silloin olet kuka olet. Ja jos tie vie vastoin sun luonnetta (joku tulee ja alistaa, joudut työhön missä sulta vaaditaan ominaisuuksia mitä sulla ei ole tai jotain), niin joudut ristiriitaan itsesi kanssa, eikä ole enää hyvä olla.
        Jos ei ihminen tässä vaiheessa ole oppinut esim. empatiaa, hänestä ei tule kovin emppis. Jos hän ei kotoa tai luonteenpiirteenä saanut järjestelmällisyyttä, hän ei sitä aikuisena enää opi.
        Mitäs tähän sanot?


      • hmp.f kirjoitti:

        Sä oot paras kylmätotuus jonka mä tiedän :))
        Enkä voi millään väittää että olet väärässäkään. Kyllä ympäristö vaikuttaa tosi paljon, eikä suinkaan yksin vanhemmat. Mutta mulla on kotona sellainen pieni kasvatusprojekti, kaksoset. He ovat pienestä saakka olleet erilaiset. En voi kylläkään väittä että olisin ne kasvattanut tasan samalla tavalla.
        Niin että mä luulen että syntymästä on jotain, suuntaa antavaa, joka sitten kehittyy niin kuin kuvailit. Mutta sitten kun eväät pakataan reppuun ja lähdetään maailmalle, silloin olet kuka olet. Ja jos tie vie vastoin sun luonnetta (joku tulee ja alistaa, joudut työhön missä sulta vaaditaan ominaisuuksia mitä sulla ei ole tai jotain), niin joudut ristiriitaan itsesi kanssa, eikä ole enää hyvä olla.
        Jos ei ihminen tässä vaiheessa ole oppinut esim. empatiaa, hänestä ei tule kovin emppis. Jos hän ei kotoa tai luonteenpiirteenä saanut järjestelmällisyyttä, hän ei sitä aikuisena enää opi.
        Mitäs tähän sanot?

        Näin lapsenlapseni ensimmäisen kerran hänen ollessaan kahden viikon ikäinen, yhdessä valokuvassa hän lepää isänsä jalkojen päällä, katsellen jonnekin kaukaisuuteen. Näkikö vielä mitään, mutta ystäväni (jonka sinäkin tiedät), sanoi kuvan nähtyään, että siinä on tuleva filosofi ja tutkija.
        Nyt poika on neljän ikäinen ja tuo ennustus on lähellä oikeaa, sen lisäksi en ole empaattisempaa pikkupoikaa tavannut.
        Kyllä ihmisessä on jokin perusluonne jo syntymässä valmiina, se sitten vahvistuu ja muuttuu elämän aikana, kokemusten ja oppimisten myötä.
        Jospa eläisin niin kauan, että näkisin mitä lapsenlapsestani tulee, toivon mukaan pysyy empaattisena ja fiksuna.


      • Ancelina kirjoitti:

        Näin lapsenlapseni ensimmäisen kerran hänen ollessaan kahden viikon ikäinen, yhdessä valokuvassa hän lepää isänsä jalkojen päällä, katsellen jonnekin kaukaisuuteen. Näkikö vielä mitään, mutta ystäväni (jonka sinäkin tiedät), sanoi kuvan nähtyään, että siinä on tuleva filosofi ja tutkija.
        Nyt poika on neljän ikäinen ja tuo ennustus on lähellä oikeaa, sen lisäksi en ole empaattisempaa pikkupoikaa tavannut.
        Kyllä ihmisessä on jokin perusluonne jo syntymässä valmiina, se sitten vahvistuu ja muuttuu elämän aikana, kokemusten ja oppimisten myötä.
        Jospa eläisin niin kauan, että näkisin mitä lapsenlapsestani tulee, toivon mukaan pysyy empaattisena ja fiksuna.

        Meitä on tässä akselissa nyt sitten kolme, ja sä ikään kuin nollapiste, eli meidän välissä. Kylmätotuus sanoo että ihminen tulee mitä on kasvamalla ja muuttumalla, sä sanot että ihminen saa piirteensä syntymästä sekä kasva ja muuttuu, ja mä olen sitä mieltä että piirteet tulee syntymystä, ja että ihminen kasvaa vaan ei muutu.
        Mä rupesin miettimään, mikä ei aina välttämättä ole hyvä idea, että jos ei usko sieluun, niin missä ihmisen minä sijaitsee? Pääkopan kemikaaleissa? Oisko helpompaa vaan kääntyä uskoon.


      • hmp.f kirjoitti:

        Meitä on tässä akselissa nyt sitten kolme, ja sä ikään kuin nollapiste, eli meidän välissä. Kylmätotuus sanoo että ihminen tulee mitä on kasvamalla ja muuttumalla, sä sanot että ihminen saa piirteensä syntymästä sekä kasva ja muuttuu, ja mä olen sitä mieltä että piirteet tulee syntymystä, ja että ihminen kasvaa vaan ei muutu.
        Mä rupesin miettimään, mikä ei aina välttämättä ole hyvä idea, että jos ei usko sieluun, niin missä ihmisen minä sijaitsee? Pääkopan kemikaaleissa? Oisko helpompaa vaan kääntyä uskoon.

        Nollapiste on sitä mieltä, että muutosta voi tulla olosuhteiden vuoksi, lapsikin voi joutua kokemaan sellaista, että se kasvatuksen tuomat jutut ja empaattisuus joutuvat koetukselle.
        Eiköhän me kuule aleta uskovaisiksi, katotaan kuin meitin käy. Tuleeko muutosta ja mikä mahdollisesti muuttuu.
        Toinen vaihtoehto on, ettei mietitä yhtikäs mitään, olla möllötetään vaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nollapiste on sitä mieltä, että muutosta voi tulla olosuhteiden vuoksi, lapsikin voi joutua kokemaan sellaista, että se kasvatuksen tuomat jutut ja empaattisuus joutuvat koetukselle.
        Eiköhän me kuule aleta uskovaisiksi, katotaan kuin meitin käy. Tuleeko muutosta ja mikä mahdollisesti muuttuu.
        Toinen vaihtoehto on, ettei mietitä yhtikäs mitään, olla möllötetään vaan.

        Tuossa ollaan samaa mieltä, geeneissä ja lapsuudessa ihminen muovautuu vaikka mihin. Mutta entä sen jälkeen? Ihmisellä voi olla jopa haluja muuttua joksikin tietynlaiseksi, mutta mun mielestä jäävät kuitenkin yrityksiksi.
        Pettäjä lupaa ettei hän ikinä enää. Valehtelija oppisi muka pysymään totuudessa. Jne. Kasvattaa ittensä tietysti voi, mutta onnistuuko muuttamaan itsensä? Tässä menee taas hiustenhalkomiseksi, mikä on niin suuri juttu että se luokitellaan muutokseksi... mutta väitän että ihminen ei tee kovin suurta matkaa pois persoonallisuudestaan. Paitsi jos ihminen kohtaa jonkun sairauden joka muuttaa ihmistä, kuten Altzheimer tai Parkinson? Ei, pitää vaihtaa kelkkaa, kyllä se sama ihminen on siellä sisällä kuitenkin, ilkeydet on enemmän oireita ja sairauteen kuuluvia kuin henkilön piirteitä. Näin koen äitini kanssa, hänen ilkeydet ja aggressiot kuului hänen sairauteen.
        Tuo sun vimppa lause ei käy mun persoonallisuudelle ;)


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuossa ollaan samaa mieltä, geeneissä ja lapsuudessa ihminen muovautuu vaikka mihin. Mutta entä sen jälkeen? Ihmisellä voi olla jopa haluja muuttua joksikin tietynlaiseksi, mutta mun mielestä jäävät kuitenkin yrityksiksi.
        Pettäjä lupaa ettei hän ikinä enää. Valehtelija oppisi muka pysymään totuudessa. Jne. Kasvattaa ittensä tietysti voi, mutta onnistuuko muuttamaan itsensä? Tässä menee taas hiustenhalkomiseksi, mikä on niin suuri juttu että se luokitellaan muutokseksi... mutta väitän että ihminen ei tee kovin suurta matkaa pois persoonallisuudestaan. Paitsi jos ihminen kohtaa jonkun sairauden joka muuttaa ihmistä, kuten Altzheimer tai Parkinson? Ei, pitää vaihtaa kelkkaa, kyllä se sama ihminen on siellä sisällä kuitenkin, ilkeydet on enemmän oireita ja sairauteen kuuluvia kuin henkilön piirteitä. Näin koen äitini kanssa, hänen ilkeydet ja aggressiot kuului hänen sairauteen.
        Tuo sun vimppa lause ei käy mun persoonallisuudelle ;)

        Unohdetaan se viimeinen lause, ei sovi minullekaan.
        Sairaudet tekevät joistakin ihmisistä katkeria ja saattavat siten vaikuttaa jopa persoonaan. Vai oliko kaikki kuitenkin jo valmiina sisällä, sairaus tai muu koettelemus vain toi sen esiin.
        Mun täytyy nyt mennä, tästä aiheesta riittäisi keskusteltavaa. Teepä ihan oma aloitus!


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Sä oot paras kylmätotuus jonka mä tiedän :))
        Enkä voi millään väittää että olet väärässäkään. Kyllä ympäristö vaikuttaa tosi paljon, eikä suinkaan yksin vanhemmat. Mutta mulla on kotona sellainen pieni kasvatusprojekti, kaksoset. He ovat pienestä saakka olleet erilaiset. En voi kylläkään väittä että olisin ne kasvattanut tasan samalla tavalla.
        Niin että mä luulen että syntymästä on jotain, suuntaa antavaa, joka sitten kehittyy niin kuin kuvailit. Mutta sitten kun eväät pakataan reppuun ja lähdetään maailmalle, silloin olet kuka olet. Ja jos tie vie vastoin sun luonnetta (joku tulee ja alistaa, joudut työhön missä sulta vaaditaan ominaisuuksia mitä sulla ei ole tai jotain), niin joudut ristiriitaan itsesi kanssa, eikä ole enää hyvä olla.
        Jos ei ihminen tässä vaiheessa ole oppinut esim. empatiaa, hänestä ei tule kovin emppis. Jos hän ei kotoa tai luonteenpiirteenä saanut järjestelmällisyyttä, hän ei sitä aikuisena enää opi.
        Mitäs tähän sanot?

        Meitäkin on 4 sisarusta ja kaikki olemme erilaisia persoonallisuuksia. Siispä joitain luonteenpiirteitä saamme jo syntymälahjaksi. Löysin aiheesta mielestäni hyvin mielenkiintoisen artikkelin, jonka tähän tällään.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kot00303

        Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että persoonallisuuteemme vaikuttavat lukemattomat ulkoiset tekijät sitä jatkuvasti muokaten ja vain osa perusluonteestamme on "sisäsyntyistä".

        Kirjoitit aiemmin, että arka ihminen voi tulla rohkeammaksi.

        Ihminen voi olla luonteeltaan negatiivinen, epäsosiaalinen ja ahdasmielinen. Mutta hänestä voi myös tulla vähän posiitivisempi, sosiaalisempi ja avarakatseisempi. Näin ollen hänen persoonallisuutensa on muuttunut.

        Voimmehan uskoa myös astrologiaan, siis taivaankappaleet määrittävät luonteemme. Tai luotetaanko horoskooppeihin, vai kortitko määräävät kohtalomme?

        Nyt olen jo niin kaukana aloittajan toiveista, että lienee parasta laittaa suu suppuun!


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        Meitäkin on 4 sisarusta ja kaikki olemme erilaisia persoonallisuuksia. Siispä joitain luonteenpiirteitä saamme jo syntymälahjaksi. Löysin aiheesta mielestäni hyvin mielenkiintoisen artikkelin, jonka tähän tällään.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kot00303

        Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että persoonallisuuteemme vaikuttavat lukemattomat ulkoiset tekijät sitä jatkuvasti muokaten ja vain osa perusluonteestamme on "sisäsyntyistä".

        Kirjoitit aiemmin, että arka ihminen voi tulla rohkeammaksi.

        Ihminen voi olla luonteeltaan negatiivinen, epäsosiaalinen ja ahdasmielinen. Mutta hänestä voi myös tulla vähän posiitivisempi, sosiaalisempi ja avarakatseisempi. Näin ollen hänen persoonallisuutensa on muuttunut.

        Voimmehan uskoa myös astrologiaan, siis taivaankappaleet määrittävät luonteemme. Tai luotetaanko horoskooppeihin, vai kortitko määräävät kohtalomme?

        Nyt olen jo niin kaukana aloittajan toiveista, että lienee parasta laittaa suu suppuun!

        Musa unohtui.

        https://www.youtube.com/watch?v=Z7-wN3Ege9w


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Meitäkin on 4 sisarusta ja kaikki olemme erilaisia persoonallisuuksia. Siispä joitain luonteenpiirteitä saamme jo syntymälahjaksi. Löysin aiheesta mielestäni hyvin mielenkiintoisen artikkelin, jonka tähän tällään.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kot00303

        Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että persoonallisuuteemme vaikuttavat lukemattomat ulkoiset tekijät sitä jatkuvasti muokaten ja vain osa perusluonteestamme on "sisäsyntyistä".

        Kirjoitit aiemmin, että arka ihminen voi tulla rohkeammaksi.

        Ihminen voi olla luonteeltaan negatiivinen, epäsosiaalinen ja ahdasmielinen. Mutta hänestä voi myös tulla vähän posiitivisempi, sosiaalisempi ja avarakatseisempi. Näin ollen hänen persoonallisuutensa on muuttunut.

        Voimmehan uskoa myös astrologiaan, siis taivaankappaleet määrittävät luonteemme. Tai luotetaanko horoskooppeihin, vai kortitko määräävät kohtalomme?

        Nyt olen jo niin kaukana aloittajan toiveista, että lienee parasta laittaa suu suppuun!

        Ei noin saa tehdä! Ruveta mielenkiintoiseen keskusteluun, ja tuoda vielä lisää kivoja vinkkeleitä, ja sitten laittaa suu suppuun :))
        Noh, mä aloitan uuden.


    • mimmimum-..mi

      Tämä pyykkäri oli taas aikasmoinen hömppä.... pyykkikoneesta tuli aivan uudenvärisiä vaatteita....kahdet valkoiset pikkupöksyt oli nyt vaaleansiniset....samoin valkoinen pusero.....tasaisesti oli värjätty....eikö sitä jo tähän ikään mennessä opi....katso mitä laitat koneeseen... (.milloinkaan ei ole tapahtunut ....ja taas tapahtu. )

    • Kaikilla meillä on hyvässä muistissa äitien opetukset ,varsinkin siitä et mihin on soveliasta katseensa luora,hervemmin ylös taivaaseen ,yleensä kainosti maahan.
      kaikkein suurin synti on omaan napaan tuijottaminen , kyllä tunnustan ,olen tänään tuijottanut omaan napaani.
      Lenkin jälkeen kesäisin on suunnaton nautinto suihkun ja kehon ravitsemisen jälkeen rojahtaa lepolasseen ja torkahtaa.
      siis tänään kun torkahduksen jälkeen sain harittavat silmät tarkennettua napaani en aluksi uskonut näkemääni .
      Olen hyvämuistinen ja muistan tarkasti sen välimatkan ja kankaan kuvion jonka näen navan ja tuolin etureunan välillä.
      Se mitta oli muuttunut , vaikka suoritin tarkistusmittauksen vaimon tuomalla viivottimella ja tarkistin istumaasennon ei se siitä muuttunut.
      Onko minusta tulossa riisitautinen ?
      https://www.youtube.com/watch?v=0sh7ObeicSY

    • Joskus joutuu tuhoamaan vanhaa, että saa uutta tilalle. Nyt oli ruusupensaan aika poistua pihapiiristä, vähän surullisena, käsivarret naarmuisina, piikkejä monta, olen katkonut puskan pieniin osiin. Se on sentään kaikki nämä vuodet samassa paikassa kukkia tehnyt.
      Rusopajuangervot saivat myös tuntea oksasaksieni voiman, niitä peijoonia vaan ei saa hengiltä ihan helposti.
      Mukava tunne, kun tietää töitä tehneensä, käsivarret kipeinä.

      https://youtu.be/6MOLKTpmMbE

      • Vai laitto herra rouvan käsitöihin ? Olisit ottanu traktorin ,ketjut ja nykässy puskan irti,


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Vai laitto herra rouvan käsitöihin ? Olisit ottanu traktorin ,ketjut ja nykässy puskan irti,

        Ihan ite tein päätöksen, äsken pyysin katsomaan työni jälkiä, ei moittinut.
        Siitä innostuneena kaadoin vielä koiranheisipuunkin aitan kulmalta, ihan mahdoton kirvankerääjä.
        Huomisellekin jäi kivasti kaadettavaa, ruumiillinen työ tekee hyvää. Sitä paitsi traktori on ollut muussa käytössä koko päivän.


    • kylmätotuus

      Huomenna hampitohtori kiskoo yhden kiukuttelevan hampaan suustani. Onneksi purukalustoni ei siitä juurikaan heikkene ja pystyn edelleen vesihiisiloruakin viheltämättä lurittelemaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=UyHD3zqV8EQ

    • Ruusunpiikki sormenpäässä tekee kipeää, kaivanko heti pois vai annanko olla ja ajallaan tulla, mietin vielä.
      Tänään laitan työhanskat käsiini, vaan mihin vien nuo risukasat.
      Taas niityt vihannoivat ja laiho laaksossa, mäet ja kukkulat saaneet ylleen vihreän hunnun.
      Ei ole ollut pakkasöitä, fragaria vesca kukkii, ehkä jo ensi yönä sataa, se tekisi hyvää monelle kasville.
      Myös mustikalle, vettä ja lämpöä sekin kaipaa.
      Työt jatkuvat tänäänkin.

      https://youtu.be/2PQ_V-XDwH0

      • ittekkin kävin haistelemassa ilmaa äsken ja viileen kosteeta on ,onneks vapaapäivä kuntoilus.
        Olis saattanu toi bampu runkoinen pyörä turvota kostees ilmas ,kätevää kun voi paussilla vaik keittää kahvit polkupyörän polttamalla.
        Tulee muuten hirveest mustikkaa jos kukinto jotain merkitsee ,olkaahan reippaina ja ahkerina


      • piikkiö kirjoitti:

        ittekkin kävin haistelemassa ilmaa äsken ja viileen kosteeta on ,onneks vapaapäivä kuntoilus.
        Olis saattanu toi bampu runkoinen pyörä turvota kostees ilmas ,kätevää kun voi paussilla vaik keittää kahvit polkupyörän polttamalla.
        Tulee muuten hirveest mustikkaa jos kukinto jotain merkitsee ,olkaahan reippaina ja ahkerina

        Niin, poltat pyöräsi ja kävelet tai liftaat kotiin.
        Joku marjanpoimija jo innostui ja pikku-thaimaalaiset siellä kaukana myös. Kunhan ei tuu halla ja palelluta mustikankukkia.
        Viep kaik orahisetkii joskus.
        Lykkyä tälle päivälle!


      • kesi.vä

        Minulla on tullut "takapakkia" eli pikkuisen on laiskamato päässyt kalvamaan. Päätinkin, että otan aamupäivän rauhallisesti ja menen iltapäivällä sauvakävelemään. Kävellen pääsee metsässä noita kukintoja siunailemaan lähemmin.

        "Vanha" koulukaverini otti yhteyttä. Hassua, että minäkin putkahdan jonkun mieleen jossain silloin tällöin.

        Yks' kuappi pitäis järjestee, jiäköön huomiselle.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Minulla on tullut "takapakkia" eli pikkuisen on laiskamato päässyt kalvamaan. Päätinkin, että otan aamupäivän rauhallisesti ja menen iltapäivällä sauvakävelemään. Kävellen pääsee metsässä noita kukintoja siunailemaan lähemmin.

        "Vanha" koulukaverini otti yhteyttä. Hassua, että minäkin putkahdan jonkun mieleen jossain silloin tällöin.

        Yks' kuappi pitäis järjestee, jiäköön huomiselle.

        Väkisin tekemisestä ei tahdo tulla mitään, pitää odottaa inspiraatiota, silloin alkaa tapahtua.
        Mukava tunne kun jonkun mieleen putkahtaa, minäkin toissapäivänä ystäväni mieleen, tunti siinä rupateltiinkin.
        Lähden nyt äidin kanssa hautausmaalle, kuunlilja isän haudalle istutetaan.
        Sen jälkeen pääsen taas tositoimiin oksasaksien kanssa.


      • kesi.vä

        Niin siinä kävi, että se inspis tuli heti. Nyt on kuappi siisti kuin "KonMarin" jäljiltä. Siitä ilahtuneena kipasin tunnin sauvakävelylle. Onpa tosiaankin mustikat kukassaan.
        Hyvä ja iloinen on mummon mieli,
        ei ole ollenkaan nyt kärkäs kieli :)


    • En ole äksynä tänäänkään, vaikka silmääni hiukan kirveltää.
      Enempää ei kannata runoilla, kevyttä kesäsadetta ripsutteli, ei edes tukka kastunut. Jospa sataisi enemmän ja vaikka kaiken päivää. Peruna- ja kasvimaa on kynnettu uudelleen, vielä muokkaus ja saadaan laittaa potut ym. kasvamaan uutta satoa.
      Kesäkurpitsat yllättivät minut, vanhoista siemenistä iti viistoista.
      Joku on varmaan sadan kilsan pyöräilyllä :)

      https://youtu.be/zKOWnH4HclU

    • Vanha Peruna katseli kiinnostuneena kiiltävää nappia, joka kiehnäsi Perunan
      kyljessä.
      Vaossa, mullan alla.
      Väen-väkisin yksi Perunan iduista kasvahti napin viereen.
      Nappi halkesi!
      Napista venähti hento litu, joka kietoutui idun ympärille.
      Puoli-mätänä vanha Peruna oli voimaton.
      -
      Kun kevät koitti riittävästi, nousi maasta Auringon-kukka jolla oli Peruna-nenä.
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=a9lk4SzJk5k

      H.

    • kesi.vä

      Pilvinen on sää ei auringonsädettä nää.
      Pyykkärin päivä on raitis, reipas ja huoleton.

      • kesi.vä

        Ai niin, tuli tosta Ancelinan hevosen lannasta mieleen, että pyöräilen usein ratsutilan ohi. En ole vielä rohjennut ottaa muovipussia esiin ja kerätä lannoitetta tuolle korianterille, basilikalle jne.
        Vähän huolissani siitä bambupyöräilijästä ettei mankeli olis vaan leikannut kiinni.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Ai niin, tuli tosta Ancelinan hevosen lannasta mieleen, että pyöräilen usein ratsutilan ohi. En ole vielä rohjennut ottaa muovipussia esiin ja kerätä lannoitetta tuolle korianterille, basilikalle jne.
        Vähän huolissani siitä bambupyöräilijästä ettei mankeli olis vaan leikannut kiinni.

        Just vein pyykit ulos kuivumaan, näyttää hiukan kirkastuvan.
        Hevosenlanta on mainiota lannoitetta, rohkeasti menet keräämään pussin täyteen.
        Bambupyöräilijä on tainnut keittää kahvit.


      • Ancelina kirjoitti:

        Just vein pyykit ulos kuivumaan, näyttää hiukan kirkastuvan.
        Hevosenlanta on mainiota lannoitetta, rohkeasti menet keräämään pussin täyteen.
        Bambupyöräilijä on tainnut keittää kahvit.

        Rouvat ottaa nyt rauhallisesti ,ei härän häivääkään onnettaren ottopojalla.
        Ennen aamu seittemää pumppasin kummit täyteen ja rasvasin satulan lujasti kynttilällä.
        Eikun maantielle koohottamaan kävi niin somasti et kun kattelin kotiinpäin tulles matkakompuutteria niin olin survonut 80km 20km/h keskinopeudella ,väänkö oli syräntautisen rinta rottinkilla.
        Tommonen 4 tunnin reipas lenkki antaa hyvän unen ja ruokahalun ,olin aistivinani pientä epäilyä kirjotuksissanne ,on sellasia puupyöriä olemassa.
        KAttokaa vaikka ja eikun ostamaan .
        http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/119980-bambupyora-kaantaa-paat


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Rouvat ottaa nyt rauhallisesti ,ei härän häivääkään onnettaren ottopojalla.
        Ennen aamu seittemää pumppasin kummit täyteen ja rasvasin satulan lujasti kynttilällä.
        Eikun maantielle koohottamaan kävi niin somasti et kun kattelin kotiinpäin tulles matkakompuutteria niin olin survonut 80km 20km/h keskinopeudella ,väänkö oli syräntautisen rinta rottinkilla.
        Tommonen 4 tunnin reipas lenkki antaa hyvän unen ja ruokahalun ,olin aistivinani pientä epäilyä kirjotuksissanne ,on sellasia puupyöriä olemassa.
        KAttokaa vaikka ja eikun ostamaan .
        http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/119980-bambupyora-kaantaa-paat

        En ole bambupyörää nähnyt edes kuvissa, lievä epäilykseni poistui välittömästi. Aika upea vehje.
        Laiskoteltu ei ole täälläkään, sain kaadettua lumimarja-aidan maan tasalle ja ehdin hetken aikaa runnella rusopajuangervopuskiakin.
        Saunan tuikkasin tuleen, kaadoin pari pientä koivua, niistä oksat ma taitoin ja saunaan tuoksua antamaan laitoin. Vielä kun paistan pizzat ja grillaan tulisen chiliset Wilhelmit, niin kyllä jaksaa nukkua.


      • Ancelina kirjoitti:

        En ole bambupyörää nähnyt edes kuvissa, lievä epäilykseni poistui välittömästi. Aika upea vehje.
        Laiskoteltu ei ole täälläkään, sain kaadettua lumimarja-aidan maan tasalle ja ehdin hetken aikaa runnella rusopajuangervopuskiakin.
        Saunan tuikkasin tuleen, kaadoin pari pientä koivua, niistä oksat ma taitoin ja saunaan tuoksua antamaan laitoin. Vielä kun paistan pizzat ja grillaan tulisen chiliset Wilhelmit, niin kyllä jaksaa nukkua.

        Mulla oli lenkin jälkeen muutamia askareita listalla ja kun ne hoisin niin pääsin tekemään sitä missä olen lahjakas ,nimittäin aurinkoon löhöämään.
        Olin siinä terassilla mahallani lukemassa ja tunsin läheisten kielojen tuoksun ,ai että oli messevä olo siin haistellessa ,jos tohtis sanoo niin olin onnellinen.
        Asiast toiseen ystäväni ,Kumpi on tärkeempää sun mielest ,kertoo vaik yhren hyvän asian viikos tai alituinen jatkuva valitus asioist mille ei mitään mahra?
        https://www.youtube.com/watch?v=HLrCo0JEnyo


      • kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

        En ole bambupyörää nähnyt edes kuvissa, lievä epäilykseni poistui välittömästi. Aika upea vehje.
        Laiskoteltu ei ole täälläkään, sain kaadettua lumimarja-aidan maan tasalle ja ehdin hetken aikaa runnella rusopajuangervopuskiakin.
        Saunan tuikkasin tuleen, kaadoin pari pientä koivua, niistä oksat ma taitoin ja saunaan tuoksua antamaan laitoin. Vielä kun paistan pizzat ja grillaan tulisen chiliset Wilhelmit, niin kyllä jaksaa nukkua.

        En ollut minäkään nähnyt moista, hieno on. Itellä ollut vähemmän fyysinen päivä tänään. Sain tuon sydämen läpättämään peliä katsellessa.


      • kesi.vä kirjoitti:

        En ollut minäkään nähnyt moista, hieno on. Itellä ollut vähemmän fyysinen päivä tänään. Sain tuon sydämen läpättämään peliä katsellessa.

        Tosta sydämen läpätyksestä tuli mieleen asia joka ei nyt liity mihinkään ja ei koske ketään palstalla olevaa.
        Semmonen juttu et kehon happamuuren tasapaino vaikuttaa hirveen moneen asiaan ja kehon toimintaan ,itte on kokemusta keuhkojen toiminnan parantumisesta .
        Perehtykää asiaan pikku kultamussukat ,ei tarvi kiittää neuvosta .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulla oli lenkin jälkeen muutamia askareita listalla ja kun ne hoisin niin pääsin tekemään sitä missä olen lahjakas ,nimittäin aurinkoon löhöämään.
        Olin siinä terassilla mahallani lukemassa ja tunsin läheisten kielojen tuoksun ,ai että oli messevä olo siin haistellessa ,jos tohtis sanoo niin olin onnellinen.
        Asiast toiseen ystäväni ,Kumpi on tärkeempää sun mielest ,kertoo vaik yhren hyvän asian viikos tai alituinen jatkuva valitus asioist mille ei mitään mahra?
        https://www.youtube.com/watch?v=HLrCo0JEnyo

        Täällä ei kielot vielä kuki, parin viikon kuluttua jo varmaan.
        Nyt on ihmisen hyvä olla, lähes onnellinen olotila, saunapuhdas mummo ja vatsa täynnä.
        Tuohon kysymykseesi voisin vastata kysymällä sinulta, mitä luulisit minun vastaavan. Olemme "tunteneet" niin kauan, että uskon sinun vastaukseni tietävän.


      • Ancelina kirjoitti:

        Täällä ei kielot vielä kuki, parin viikon kuluttua jo varmaan.
        Nyt on ihmisen hyvä olla, lähes onnellinen olotila, saunapuhdas mummo ja vatsa täynnä.
        Tuohon kysymykseesi voisin vastata kysymällä sinulta, mitä luulisit minun vastaavan. Olemme "tunteneet" niin kauan, että uskon sinun vastaukseni tietävän.

        No arvaanhan tai paremminkin tierän vastaukses ,tairankin siirtää ton kysymyksen kaikille halukkaille .
        Saattaa olla et juhanuksena saan yhren bratwurstin jos kiltisti olen ,ennen ei puhettakaan.


      • kesi.vä

        Sen verran minäkin ulkoilin tänään hissukseen, että huomasin nuo kielot ja tuomet. Tuoksuja on ilma tulvillaan ja on ihan pakko pysähtyä välillä nauttimaan.

        Tuosta happamuudesta, täytyykin tutkia tarkemmin, ei ollut tullut pieneen mieleenkään että vaikutusta olis keuhkoihin. Suupielten alaspäin taipumiseen kyllä ;)


      • kesi.vä kirjoitti:

        En ollut minäkään nähnyt moista, hieno on. Itellä ollut vähemmän fyysinen päivä tänään. Sain tuon sydämen läpättämään peliä katsellessa.

        Kyllä jääkiekkomatsin seuraaminen työstä käy, äitini on kova likka katselemaan kaikki ottelut, jotka telkkarista tulee.
        Tuohon kehon happamuuteen ja sen tasapainottamiseen olen ystävältäni saanut neuvon syödä Ph Balance Pascoe jauhetta. Ostinkin paketin, mutta en ehtinyt kaikkea syödä, kun vanheni. Jos se keuhkojen toimintaa parantaa, niin täytyy ostaa uusi satsi.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        No arvaanhan tai paremminkin tierän vastaukses ,tairankin siirtää ton kysymyksen kaikille halukkaille .
        Saattaa olla et juhanuksena saan yhren bratwurstin jos kiltisti olen ,ennen ei puhettakaan.

        Sitähän minäkin, tiedäthän sinä.
        On sulla oottamista, mutta on se sitten juhannuksena sitäkin herkullisempaa.

        https://youtu.be/af4Pmeoes0A


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tosta sydämen läpätyksestä tuli mieleen asia joka ei nyt liity mihinkään ja ei koske ketään palstalla olevaa.
        Semmonen juttu et kehon happamuuren tasapaino vaikuttaa hirveen moneen asiaan ja kehon toimintaan ,itte on kokemusta keuhkojen toiminnan parantumisesta .
        Perehtykää asiaan pikku kultamussukat ,ei tarvi kiittää neuvosta .

        Uteliaisuuteni heräsi jälleen kerran, kun kirjoitit kehon happamuudesta.

        Kertoisitko, millä keinolla ylläpidät optimaalista happamuustasoa? Ruokasoodallako?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Uteliaisuuteni heräsi jälleen kerran, kun kirjoitit kehon happamuudesta.

        Kertoisitko, millä keinolla ylläpidät optimaalista happamuustasoa? Ruokasoodallako?

        Pascoe jauhe ,autto mulla en tierä toisista ja neuvomaan en enempää rupia.
        Oikeestaan kaikki mailman viisaus mahtuu neljään sanaan, syö vähemmän ja liiku enemän , niillä olen itte pärjännyt


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Pascoe jauhe ,autto mulla en tierä toisista ja neuvomaan en enempää rupia.
        Oikeestaan kaikki mailman viisaus mahtuu neljään sanaan, syö vähemmän ja liiku enemän , niillä olen itte pärjännyt

        Vielä kun syö terveellisemmin, niin aina parempi. Minäkään en Wilhelmiin tartu kuin seuraavan kerran.
        Käytätkö niitä jauhepaketin mukana tulevia testiliuskoja? Minua neuvonut ystis testailee happamuuttaan jopa monta kertaa päivässä. Kerran kokeilin, en enää muista olinko hapan vai emäksinen.
        Ulkona on sumuista kuin Skotlannin nummilla, sekaan on vaan työnnyttävä. Kunhan ei Baskervillen koira yllättäisi.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        No arvaanhan tai paremminkin tierän vastaukses ,tairankin siirtää ton kysymyksen kaikille halukkaille .
        Saattaa olla et juhanuksena saan yhren bratwurstin jos kiltisti olen ,ennen ei puhettakaan.

        Koska heitit kysymyksesi koko kentälle, niin minäpä kerron oman painavan mielipiteeni.

        Eihän oo mitään järkee kirjoittaa yhtä vaivaista hyvää asiaa viikossa. Sitä paitsi, eihän sellaisia edes olekaan ja satuillakaan en halua.

        Sen sijaan valittamista ja jossittelua voi jatkaa niin kauan kuin elonpäiviä riittää. Ja aiheita kyllä löytyy.

        Viikolla kävin verotoimistossa valittamassa siitä, että mielestäni veroprosenttini on aivan liian pieni, vaikka sainkin muutaman saturaisen veronpalautusta. Virkailija yritti sönköttää jotain lakijuttua, joka mukamas estää lisäverotuksen. Minäpä en moiseen päätökseen tyydy, vaan aion tehdä valituksen verohallitukselle. On se kumma juttu, kun ei tässä maassa tahdo tavallinen veronmaksaja oikeutta saada.

        Sivuhuomautuksena voin mainita, että olen Valittajat ry:n kunniajäsen. Sen nettisivuilta voitte lukea muutamia valituksia, joita olen tehnyt. Suurin osa ei sivuille mahtunut.

        Moninaisia vaivojani valittelen jokaiselle kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Kuulijani, niin tutut kuin tuntemattomatkin ihmiset, ovat aivan haltioissaan valituksistani. Sen huomaan jo heidän olemuksestaan, punoittavista kasvoista ja otsasuonten pullistumisesta.

        Jossittelu on elämäni suola. Viime aikoina olen jossitellut kasvatustapaa, jolla olen jälkikasvuani ohjaillut.
        Mitä olisikaan tapahtunut, jos olisin toiminut toisin? Tenavasta olisi voinut tulla vaikka kunnon rikollinen tai edes pikkurikollinen. Mieluiten talousrikollinen. Kenties hän olisi päässyt iltapäivälehtien mainoslööppeihin, vietyään viekkaudella ja vääryydellä hankkimansa rahat Panamaan piiloon. Valitettavasti mokasin senkin mahdollisuuden.

        Onhan tässä epäoikeudenmukaisuuden hallitsemassa maailmassa myös asioita, joista pitäisi valittaa yläkertaan.
        Eräästä asiasta kertokoot seuraavan laulun esittäjät.

        https://www.youtube.com/watch?v=bU1eglhU6cA


    • kesi.vä

      Joskus aikoinaan olin Paula Heinosen luennolla (työkaveri pakotti mukaansa). Paula on se suolitohtori. Kyllähän se totta on, että keho on koneisto, missä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nythän sitä on aikaa enempikin perehtyä, kun ei tarvitse syyttää aikaista työhönmenoa.
      Tänään vielä sykettä nostaa tuo illan matsi. Vesseli tulee yökylään ja huomenna pääsen katsomaan Angry Birds -elokuvaa.
      Olikos tämä nyt blogaamista vai ilontunteiden tuuletusta. Oli mitä oli, niin mummolla kaikki hyvin :)

      • Hieman olen sinulle kateellinen, kun saat pitää vesseliäsi yökylässä niin usein, ainakin olen saanut sen käsityksen, että melko usein.
        Vaan kunhan heinäkuu koittaa, niin kyllä saapuu minunkin vesselini lomailemaan maalle.
        Tänään tehdään uusi kukkapenkki, kuunliljoja jaetaan toisesta penkistä ja luulen, että tulee nättiä.
        Tänne voinee linkittää tangoakin.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wdh8ss7KLbM


      • kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

        Hieman olen sinulle kateellinen, kun saat pitää vesseliäsi yökylässä niin usein, ainakin olen saanut sen käsityksen, että melko usein.
        Vaan kunhan heinäkuu koittaa, niin kyllä saapuu minunkin vesselini lomailemaan maalle.
        Tänään tehdään uusi kukkapenkki, kuunliljoja jaetaan toisesta penkistä ja luulen, että tulee nättiä.
        Tänne voinee linkittää tangoakin.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wdh8ss7KLbM

        Ymmärrän tuon "kateellisuuden". Minulla on noihin vesseleihin sen verran lyhyt matka, että siirtyminen on helppoa.
        Pikkasen ärsytyskynnystä nousi pyöräillessäni, kun neljä rinnan jalankulkijat kulkevat ja tekevät siksakkia. Ehkä minulla pääsi tulemaan nestehukkaa, ihan pitää kraanavedellä nesteyttää.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Ymmärrän tuon "kateellisuuden". Minulla on noihin vesseleihin sen verran lyhyt matka, että siirtyminen on helppoa.
        Pikkasen ärsytyskynnystä nousi pyöräillessäni, kun neljä rinnan jalankulkijat kulkevat ja tekevät siksakkia. Ehkä minulla pääsi tulemaan nestehukkaa, ihan pitää kraanavedellä nesteyttää.

        Tasan ei käy onnenlahjat, onneksi kuitenkin useamman kerran vuodessa ollaan yhdessä ja kesällä pitempäänkin.
        Kyllä on ilo silmälle katsella ahkeroivaa miestä, tosi hienon kukkapenkin teki ja kätevästi kuunliljat jakoi ja istutti uusille paikoilleen.
        Kesällä etenkin pitää muistaa huolehtia nestetankkauksesta, muista myös, että suoloja pitää saada, ettei tule kramppeja.


    • Yli-ikäiset ovat myös kateellisia ala-ikäisille yö-kylistä.
      -
      "Pascoe jauhe"
      "Kuskus"
      -
      Luonto on täynnä kummallisia nimiä ulko-mailla.
      Liekö kyseessä tahallinen mainos-kikka.
      -
      Minun happamuuden-säätö-aineeni on Original Vichy.
      Hätä-tilassa aito Samarin.
      Kuitu-puolella Apetit pakastettuna.
      -
      Luonnon-tuotteita nuokin.

      H.

      • hunksz

        Mikäs se nyt ärsyttää ;) kun pitää toistoa kirjoittaa.
        Oletko sinä yli-ikäinen jollekin/jostakin kateellinen?
        Kippistetään vichyllä, eikä olla happamia.

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Mikäs se nyt ärsyttää ;) kun pitää toistoa kirjoittaa.
        Oletko sinä yli-ikäinen jollekin/jostakin kateellinen?
        Kippistetään vichyllä, eikä olla happamia.

        YP.

        "Ancelina"

        En minä ole hapan.
        Minä olen kateellinen.
        Ikäni ollut.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        En minä ole hapan.
        Minä olen kateellinen.
        Ikäni ollut.

        YH.

        hunksz

        Elä ole kateellinen, se ei tee sulle hyvää, mieti kaikkea sitä hyvää, mitä sulla on ja iloitse siitä.
        Jestas, mitä jessestelua ;)

        Halit!

        YP.


    • enmilläänkeksi

      Ai, mistäkö varttunut ilonsa repii. Huumeista. Huumeistapa tietenkin. Mistäpä muusta. Itse valmistamistaan huumeista. Kelpaa siinä itseensä tyytyväisenä hykerrellä, kun on suihkussa hiet huuhdellut. Olo on autuaan onnellinen. Vieroitusoireita minulle tulee, jos en uutta annosta saa parin kolmen päivän päästä. Viikon paussi on jo liikaa. Suorastaan kiukuttavaa tuskaa. Vieroitusoireet ovat niin voimakkaat, että paitsi itse niin myös kanssa-asujat kärsivät.
      Kun tässä ketjussa näyttää olevan asiantuntijoita paikalla, niin kysynkin, montako kertaa viikossa te nautitte endomorfiinia? Mikä on sopiva annostelu 60 ikäiselle?

      • enmilläänkeksi

        Niin muutes tuosta happamuudesta. Happamalle tulee vähemmän hammaskiveä, se onpi enempi emäksisten riesa.


      • Minä olen pikkasen vinksahtanut ton huumeen kans pelamises ja haluun maitohappookin pari mukillista päivittäin.
        Mulle hyvä rytmi on 3 kertaa sellanen 70-80 km ja sit päivä paussia tai pikkulenkki verytellen ei yli 40km


      • enmilläänkeksi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Minä olen pikkasen vinksahtanut ton huumeen kans pelamises ja haluun maitohappookin pari mukillista päivittäin.
        Mulle hyvä rytmi on 3 kertaa sellanen 70-80 km ja sit päivä paussia tai pikkulenkki verytellen ei yli 40km

        @koti-kiusattu Kova on sulla tahti! En kykene moiseen. Mutta nuorena pikkupakosta alkanut päivittäinen lenkki totutti endorfiiniin ja riippuvuus alkoi siitä. En sitä riippuvuutta oikeastaan tiedostanut, kun sehän on aivan normaalia sanoa, että nyt on päästävä lenkille, en kestä tätä sisällä kököttämistä.
        Vai mukikaupalla maitohappoja. No, niiden aiheuttamaa kipua endomorfiini-huume poistaa. Minä maitohappoja haluan vain mahdollisimman vähän, ettei huumeet tuhlaannu niihin vaan saan ne omaan hyvään olooni. Happea vaan ja syke sopivasti koholla ja pikkuhiki, ne riittää. Kyllä se tuo vasiten kuntoilu antaa parhaan olon. Jokapäiväinen jumppa ja venyttely tietysti kuuluu mukaan. Vaan kun täytyy pakolliset työtkin tehdä, niin isompina puuhapäivinä en lenkkeile.
        Paljon varoitetaan vähäistenkin huumekokeilujen vaikutuksista. Varmaan myös endomorfiineilla on vaikutuksia. Varsinkin meihin vanheneviin ihmisiin (kaikkihan vanhenevat :) Pitempikestoisen juoksun tai pyöräilyn, jossa syke pysyy pitkään kohonneena, aikana syntyy elimistössä syntyy näitä huumaavia aineita. Endorfiinit lievittävät lihaksiin muodostuvan maitohapon aiheuttamaa kipua ja tutkijat arvelevat niistä olevan apua myös kroonisen kivun lievittämisessä. Masennusta myös säännöllinen liikunta ehkäisee , sitä tietoa on saanut tiedotusvälineistä ja sitten jotkut älähtää, että kyllä lääkkeitäkin tarvitaan ja terapiaa. Ja tottahan on, ettei tosi masentunut jaksa lähteä säännöllisesti pitkälle lenkille - mutta ennaltaehkäisynä ja jälkihoitona voisi toimia. Tutkijat arvelevat myös, että endorfiinit voisivat ehkäistä muistihäi­riöitä. Siis, että liikunta hidastaisi aivojen rappeutumissairauksien, esmes Alzheimerin taudin, kehittymistä.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @koti-kiusattu Kova on sulla tahti! En kykene moiseen. Mutta nuorena pikkupakosta alkanut päivittäinen lenkki totutti endorfiiniin ja riippuvuus alkoi siitä. En sitä riippuvuutta oikeastaan tiedostanut, kun sehän on aivan normaalia sanoa, että nyt on päästävä lenkille, en kestä tätä sisällä kököttämistä.
        Vai mukikaupalla maitohappoja. No, niiden aiheuttamaa kipua endomorfiini-huume poistaa. Minä maitohappoja haluan vain mahdollisimman vähän, ettei huumeet tuhlaannu niihin vaan saan ne omaan hyvään olooni. Happea vaan ja syke sopivasti koholla ja pikkuhiki, ne riittää. Kyllä se tuo vasiten kuntoilu antaa parhaan olon. Jokapäiväinen jumppa ja venyttely tietysti kuuluu mukaan. Vaan kun täytyy pakolliset työtkin tehdä, niin isompina puuhapäivinä en lenkkeile.
        Paljon varoitetaan vähäistenkin huumekokeilujen vaikutuksista. Varmaan myös endomorfiineilla on vaikutuksia. Varsinkin meihin vanheneviin ihmisiin (kaikkihan vanhenevat :) Pitempikestoisen juoksun tai pyöräilyn, jossa syke pysyy pitkään kohonneena, aikana syntyy elimistössä syntyy näitä huumaavia aineita. Endorfiinit lievittävät lihaksiin muodostuvan maitohapon aiheuttamaa kipua ja tutkijat arvelevat niistä olevan apua myös kroonisen kivun lievittämisessä. Masennusta myös säännöllinen liikunta ehkäisee , sitä tietoa on saanut tiedotusvälineistä ja sitten jotkut älähtää, että kyllä lääkkeitäkin tarvitaan ja terapiaa. Ja tottahan on, ettei tosi masentunut jaksa lähteä säännöllisesti pitkälle lenkille - mutta ennaltaehkäisynä ja jälkihoitona voisi toimia. Tutkijat arvelevat myös, että endorfiinit voisivat ehkäistä muistihäi­riöitä. Siis, että liikunta hidastaisi aivojen rappeutumissairauksien, esmes Alzheimerin taudin, kehittymistä.

        Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä ,sanotaan.
        Tavallaan olosuhteiden pakosta olen jatkanut nuorena alkanutta hölkä innostusta pyöräilyllä.
        Juha Väätäisen voitoistahan alko suomessa porukka treenaamaan.
        Jalat ja muu kroppakaan ei enää kestä juoksun jytkettä mut polkeminen sujuu hienosti.
        Mun tietojen mukaan muistisairauksis on usein kyse verisuonten tukkeutumisista ja pitkäkestoinen maltillinen rasitus avaa pieniä verisuonia .
        Jos en pääse liikkumaan niin alan kulkea ikkunasta toiseen ja olen ovenraosta ruokittava .
        Aina kannattaa liikkua ettei tulevaisuures liikuteltais.
        Kerran leikattu selkäkin tykkää kun sitä käyttää


      • enmilläänkeksi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä ,sanotaan.
        Tavallaan olosuhteiden pakosta olen jatkanut nuorena alkanutta hölkä innostusta pyöräilyllä.
        Juha Väätäisen voitoistahan alko suomessa porukka treenaamaan.
        Jalat ja muu kroppakaan ei enää kestä juoksun jytkettä mut polkeminen sujuu hienosti.
        Mun tietojen mukaan muistisairauksis on usein kyse verisuonten tukkeutumisista ja pitkäkestoinen maltillinen rasitus avaa pieniä verisuonia .
        Jos en pääse liikkumaan niin alan kulkea ikkunasta toiseen ja olen ovenraosta ruokittava .
        Aina kannattaa liikkua ettei tulevaisuures liikuteltais.
        Kerran leikattu selkäkin tykkää kun sitä käyttää

        Päivittäinen pyöräily tuli mulla kouluiässä pakolliseksi, kun laittoivat vanhemmat oppikouluun. Sitten, kun lapset alkoivat kilpaurheilla juoksussa, niin tuli heidän valmennuksessaan mukana ollessa itsekin juostua. Huomasin silloin jo, etteivät jalkani kestä paljoa pururadallakaan juoksemista. Asfaltti on vielä pahempaa. Marjanpoiminta mättäikössä sopii kyllä hyvin ja rämpiminen ryteikössä. Siksi pyöräilen myöhään syksyyn ja aika paljon talvisinkin. Sauvojen kanssa kävelylenkit sitten.
        Kantsii liikkua niiin kauan kuin voi. Ei siitä haittaa ole, jos ei rehki paikkojaan rikki. Mulla selkä kipuilisi, jos en pitäisi lihaksia jumpalla kunnossa.


    • Aamulla varhain kun notkoissa vielä viipyili yön kylmät harsot ja heräävä tuuli oli hento henkäys.
      Poljeskelin hiljaista mustaa asvalttia ja leputin silmiäni pöydän tasaisilla pelloilla joilla hento oras nosteli päätään.
      Tienvarressa einestävien varisten ja naakkojen katseiden seuratessa omituista sätkyttelijää joka määrätietoisesti eteni horisonttiin.
      Kauempana pellolla juuri varjon ja valon rajalla kävivät haukka ja jokin nelijalkainen taistelua elämästä ja kuolemasta ,se päättyi haukan poistuessa jotain kynsissään.
      Siinä polkiessa tajusin olevani kirkossa ,todella pyhässä paikassa minulle , runoilijan sanoja lainatakseni ,se on alue jota ei koskaan vallata minulta.
      Miten vähän sitä tarvitseekaan ollakseen eloonsa tyytyväinen.
      https://www.youtube.com/watch?v=hfzOtbdrr10

    • Mä kattelin tänään kirjoitus ja lukutairottoman ihmisen keksimää runoa ja mietin et ei aina tarvii olla oppinut et fiksu olis .
      Sitä runoo on käännetty 467 eri kielelle ,melkonen saavutus.

    • Omenapuut kukkivat kauniimmin kuin koskaan muistan niiden kukkineen.
      Mitähän se tarkoittaa, hyvää omenasatoa vai tyyntä myrskyn edellä.
      Ihaillaan nyt, kun siihen on hyvä tilaisuus, ehkä ensi keväänä ei tule yhtään kukkaa.

      https://youtu.be/zNalmy_DKXU

      • Tänään polkies ja siin kirkos istues ajattelin tota viehtymystä kaikkeen kevyyseen höpöttelyyn .
        Sanotaan et iso ihminen ei sais olla lapsellinen ,kuka senkin määrää ja mil mandaatil?
        Saattaa olla niinkin et ainakin minä en saanu olla lapsi aikanaan ,isojen poikien hommiin piti änketä ,kauhian isot oli täytettävät saappaat ,
        Sitä sit ottaa takasin mennyttä höpötys aikaa.
        Tairampa istua taas keinutuoliin ja väsätä muutaman kaikkien rakastaman riimin.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Tänään polkies ja siin kirkos istues ajattelin tota viehtymystä kaikkeen kevyyseen höpöttelyyn .
        Sanotaan et iso ihminen ei sais olla lapsellinen ,kuka senkin määrää ja mil mandaatil?
        Saattaa olla niinkin et ainakin minä en saanu olla lapsi aikanaan ,isojen poikien hommiin piti änketä ,kauhian isot oli täytettävät saappaat ,
        Sitä sit ottaa takasin mennyttä höpötys aikaa.
        Tairampa istua taas keinutuoliin ja väsätä muutaman kaikkien rakastaman riimin.

        Lapsellisuuttakin voi olla eri sorttista, lapsenmielisyys sallii myös kevyen höpöttelyn.
        Sitähän meillä piisaa, eilen poikkesi höpisevä naapuri pihaan, tehtiin "kaupat" kolmesta kesäkurpitsanalusta ja lohkaistiin vielä osa kuunliljasta mukaansa. Sinne meni pakettiautollaan, vaan eiköhän taas joku päivä tule käymään.
        Katselen tässä keittiön ikkunan alla kasvavaa syreeniä, valkoiset kukat ovat jo lähes auenneet. Tosi aikaisin kukkii kaikki, mutta eiköhän jotain jää kesäksikin kukkimaan. Pujo nyt kuitenkin.
        Minun riimilaarini on tyhjentynyt, täytyy odottaa uutta satoa. Ihan höpöjoutavaa en viitsi kirjoittaa.

        https://youtu.be/67XqIxICt0s


    • eppu2

      Kun ulkona liikkuu aina huomaa uuden kukan nostaneen päätään. Tuomikin kukkii, mutta kielot vielä antavat odottaa kukkiaan, niitä täällä onkin paljon.
      Aurinkoinen loistelee, ulkona on tullut oltua touhuamassa paljon, ilmat suosineet.
      Tässä on Tuurella vähän isompi puu, kun bonsai, https://www.youtube.com/watch?v=toQxN2kwvOo

    • kesi.vä

      Paljon palstalaisille on tapahtunut yhden päivän aikana. Ihan työstä käy eilisen päivittäminen. En vielä nähnyt soutulavittania, liekö piilotettu asiallisen otsikon alle.

    • entinenmiäs

      Tuore kuuskymppinen puutarhassa kyykkii
      Ei ole poika nuori enää, ukko nyyhkii
      kun selkää jäykistää ja polviin sattuu
      Mutta iloa se silti tuottaa
      kun omien kylvösten ja istutusten satoon luottaa
      vaikka auringon paahteessa hattu hiestä kastuu

      En ole "hömpän"ystävä, työssäkäyvä omaishoitaja vaatii "raskaat" huvit.
      Kun vaimo on saatu nukkumaan niin lasillinen, ehkä toinenkin, omien mustaherukkapensaiden marjoista itse tehtyä viiniä, kuulokkeet korville
      ja vaikka näiden kera raskas arki hetkeksi helpottaa

      https://www.youtube.com/watch?v=MrERTabOJ9M

      https://www.youtube.com/watch?v=DQ7FW4fly9Y

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe