Viikko aikaa turkuun mikä fiilis??

Tunnusmerkistöerehdys

Eijumalauta. Tuntuu että olen joko saatanan tyhmä tai muuten vaan pätemätön oikikseen kun tuntuu ettei vieläkään osaa mitään (tarpeeksi tarkasti) ja "on vielä niin helpot kirjatkin tänä vuonna". No onhan tämä aikakin kyllä ennätyksellisen lyhyt. Pelkään vaan että pisterajat pomppaa ihan kunnolla kun helpot aiheet.

22

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgjgjojtjir

      Pisterajat tosiaan luultavasti nousee aivan uusiin sfääreihin. Toki voi olla, että kokeessa on esim. todella veemäisiä aineistotehtäviä tai vastaavaa.
      Itsellä olisi todella luottavainen olo muuten, mutta ensikertalaiskiintiön vuoksi pitäisi onnistua aivan epäinhimillisen hyvin.

      • Sontaa_paskaa

        Tuohan on täyttä puppua. Ennen ensikertalaiskiintiötä on 80 % sisäänvalituista olleet ensikertalaisia. Ja nyt 75 % on varattu ensikertalaisille. Ei tuolla ole mitään tosiasiallista vaikutusta siihen sisäänpääsymahdollisuuteen.


      • jgjgjojtjir

        Oletko ihan lahjaton matematiikassa ja loogisessa päättelyssä? Ensikertalaiset valitaan ensin. Eivät ne ei-ensikertalaiset ole ennenkään välttämättä olleet juuri ne pääsykokeissa parhaimmin menestyneet. Jotta huonosti yo-kokeissa kirjoittanut ei-ensikertalainen pääsee sisään, pitäisi olla 11 parhaan joukossa 1700 hakijasta. Toki heittämällä menee jo sadoista abeista ohi,mutta silti, sisäänpääsyprosentti on alle prosentin luokkaa.


      • logiikkaspettää
        jgjgjojtjir kirjoitti:

        Oletko ihan lahjaton matematiikassa ja loogisessa päättelyssä? Ensikertalaiset valitaan ensin. Eivät ne ei-ensikertalaiset ole ennenkään välttämättä olleet juuri ne pääsykokeissa parhaimmin menestyneet. Jotta huonosti yo-kokeissa kirjoittanut ei-ensikertalainen pääsee sisään, pitäisi olla 11 parhaan joukossa 1700 hakijasta. Toki heittämällä menee jo sadoista abeista ohi,mutta silti, sisäänpääsyprosentti on alle prosentin luokkaa.

        Mieti nyt itsekin vähän edes!


      • Taitaajäädähaaveeksi

        Ensivuonna sama 11 joukossa, kun hakijamäärät moninkertaistuvat, kun voi hakea kaikkiin oikiksiin samalla pääsykokeella


    • Olet_varmaan_aika_idari

      Jos oikeasti koet, että kyseessä on helpot kirjat, niin luulen että voit tosiaan vain haaveilla siitä oikispaikasta. Et todennäköisesti ole hahmottanut kirjoja laajudessaan kovin hyvin.

    • Haukionkalahaukionkala

      Sama fiilis tuli mullekkin, että jos pidät kirjoja helppoina niin metsään on menty koska et ole ymmärtänyt kokonaisuutta :)

      • Olet_varmaan_aika_idari

        Mä toivon, että tulisi monivalintatehtäviä, koska ne melko hyvin rajaavat pois ihmiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa.


      • jgjgjojtjir

        Voi hyvä ihme. Älkää tehkö asioista mystisempiä kuin ne ovatkaan. Nämä kirjat todellakin ovat helppoja, jos yhtään oikeustieteitä on elämässään tenttinyt. EU-kirja ihan perushuttua, samoin vero-oikeus. Rikosoikeus on perushuttua myös, mutta varmasti siitä saisi helposti haastavimmat kysymykset, sillä kirjaa on vaikeahkoa opetella riittävän tarkasti vähän jaarittelevan kirjoitustyylin vuoksi.


      • jgjgjojtjir

        Voi darling, olet näemmä aika tyhmä, joten sun luonnehdinta kirjoista kannattaa täysin sivuuttaa. Ei kannata antaa painoarvoa tällaiselle soopalle.

        Sun matemaattinen päättelykyky on myös luokkaa paska. Ei ihme, jos ei ole takataskussa hyviä papereita.


      • pölöpää
        jgjgjojtjir kirjoitti:

        Voi hyvä ihme. Älkää tehkö asioista mystisempiä kuin ne ovatkaan. Nämä kirjat todellakin ovat helppoja, jos yhtään oikeustieteitä on elämässään tenttinyt. EU-kirja ihan perushuttua, samoin vero-oikeus. Rikosoikeus on perushuttua myös, mutta varmasti siitä saisi helposti haastavimmat kysymykset, sillä kirjaa on vaikeahkoa opetella riittävän tarkasti vähän jaarittelevan kirjoitustyylin vuoksi.

        Siksi koska olet niin paljon tehnyt niitä oikeustieteen tenttejä, niin olet siellä oikeustieteellisessä? Ai et. Noh, ehkä sun luonnehdintaa kirjoista helpoksi ei kannata ottaa niin kovin tosisssaan. Sulla ei ole kompetenssia sanoa ovatko nämä helpot.


      • jgjgjojtjir

        Kirjat oli helpot ja koe oli helppo. Sulla taisi olla vaikeaa?


    • kerrastasisään

      Aika on sama kaikille. Kirjat ovat samat kaikille, samoin koetehtävät. Pisterajoilla ei ole merkitystä vaan sillä, miten pärjää suhteessa muihin.

      • semmossii

        Aivan totta. En usko, että voi pärjätä kovin hyvin, jollei näe metsää puilta.


    • Hohhoijaaaa

      Ehkä vähän epäselvä aloitusviesti siis mutta ei, pointtihan oli juuri se että omasta mielestäni kirjat eivät ole helpot vaan opettelemista tuntuu olevan sen verran ettei aika riitä. Se mikä minua huolestuttaa on juuri ne muiden kommentit että miten helpot nämä tämän vuoden kirjat nyt ovat.

      • Piinamiina

        Älä muru huoli, ne eivät ole helpot. Joko helppoudesta jauhava trollaa ja yrittää psykologisin keinoin murentaa toisten hakijoiden itseluottamusta tai sitten on itse niin vajakki, ettei näe kokonaisuutta.

        Pientä yhteenvetoa kirjoista:

        Eu-oikeuden kirja on mielestäni aika epäselvästi kirjoitettu kokonaisuus, joka pomppii epäloogisesti asioiden välillä. Eurooppaoikeus on muutenkin haasteellista. Tämä opus on muokkautunut yllätyksekseni mun lemppariksi. Veikkaan, että tästä tulee monivalintatehtävä ja käsiteselityksiä.

        Rikosvastuun perusteet on paikoin aika puuduttavaa. Tämä saattaa jonkun mielestä olla helppo, mutta tuosta materiaalista saa kaivettua aikamoisia haistavittu-tehtäviä. Veikkaisin, että tulee yksi käsitetehtävä, yksi aineistotehtävä ja yksi oikeustapaustehtävä.

        Verokohtelukirja on todella haasteellinen, koska tietoa ja eri sovellettavia lakeja on nippukaupalla. Luulen, että tästä tulee ainakin monivalintatehtävä. Tätä kirjaa en osaa kunnolla ja voi olla, että sisäänpääsy jää nimenomaan tästä kirjasta kiinni. Tämä on myös ehkä vastenmielisin opus. Tosin propsit selkeästä suomenkielen käytöstä.

        Tsemppiä, you can do it!


      • Tunnusmerkistöerehdys
        Piinamiina kirjoitti:

        Älä muru huoli, ne eivät ole helpot. Joko helppoudesta jauhava trollaa ja yrittää psykologisin keinoin murentaa toisten hakijoiden itseluottamusta tai sitten on itse niin vajakki, ettei näe kokonaisuutta.

        Pientä yhteenvetoa kirjoista:

        Eu-oikeuden kirja on mielestäni aika epäselvästi kirjoitettu kokonaisuus, joka pomppii epäloogisesti asioiden välillä. Eurooppaoikeus on muutenkin haasteellista. Tämä opus on muokkautunut yllätyksekseni mun lemppariksi. Veikkaan, että tästä tulee monivalintatehtävä ja käsiteselityksiä.

        Rikosvastuun perusteet on paikoin aika puuduttavaa. Tämä saattaa jonkun mielestä olla helppo, mutta tuosta materiaalista saa kaivettua aikamoisia haistavittu-tehtäviä. Veikkaisin, että tulee yksi käsitetehtävä, yksi aineistotehtävä ja yksi oikeustapaustehtävä.

        Verokohtelukirja on todella haasteellinen, koska tietoa ja eri sovellettavia lakeja on nippukaupalla. Luulen, että tästä tulee ainakin monivalintatehtävä. Tätä kirjaa en osaa kunnolla ja voi olla, että sisäänpääsy jää nimenomaan tästä kirjasta kiinni. Tämä on myös ehkä vastenmielisin opus. Tosin propsit selkeästä suomenkielen käytöstä.

        Tsemppiä, you can do it!

        Kerrankin asiallinen kommentti ja kiva kuulla muiden mietteitä kirjoista! Samoilla fiiliksillä sun kanssa, verokirja oma inhokki ja liekö sitten osittain juuri tän mun suhtautumisen takia myös huonoiten hallussa oleva. Rikosvastuu tosiaan hämää sillä että sen voisi ajatella olevan helpoin mutta todellakin vaikeitakin tehtäviä siitä saa ja etenkin eka osio kirjasta tuntuu itselleni olevan aika nihkeää (paljon teorioita ym). Eu taas todella tiivis ja osittain sekava. Luulin hallitsevani sen jo ihan ok mutta nyt tuntuu että nekin vähät on unohtuneet kun pari päivää keskittynyt muihin. Tsempit sullekkin!


      • Piinamiina

        Mulla on tismalleen sama juttu. En todellakaan usko monen hallitsevan sitä sen paremmin. On oikeastaan aika mahdotonta hallita koko sen sisältö.

        Mä uskon, että kokeessa tulee fiilis, että ei muista mitään. Silloin pitää vaan vetää henkeä ja rauhoittua. Kyllä mä uskon, ettei se työ ole mennyt hukkaan ja kaivaa ne asiat jostain siihen paperille.

        Mulla on ollut paljon epätoivon hetkiä, etten osaa ja ettei musta ole tähän. Ihan varmasti jokainen lukija kokee näitä samoja tunteita. Tässä on vielä aikaa kerrata :).


    • Vlod

      Mun "lemppari" taas on juuri verotuskirja, osittain sen vuoksi että olen opiskellut korkeakoulussa taloushallintoa ja mielestäni verotusasioissa ei ole niin paljon tulkinnanvaraisuutta kuin esim. rikosoikeudessa. Uskonkin että vaikeimmat kysymykset tulevat juuri Rikosvastuun perusteet-kirjasta. Eu-oikeus kirja kaikista kuivin opus

      • hyvinsemenee

        Rikosoikeuden perusteet on ollut pääsykoekirjana jo 2013 joten sieltä voi katsoa millaisia kysymyksiä sillon kysytty (ei muuten varmaan tuu samoja). Tsemiä huomiseen kaikille kanssa hakijoille =)


      • enviitikkä

        " Eu-oikeus kirja kaikista kuivin opus"

        Niin mustaki. Kuivia kaikki, mutta eu-oikeus kaikista kuivin. Miten noita jaksaisi yliopistossa vuosikaudet ja työssä lopun ikää? En mene pääsykokeisiin.


    • pölölölölölölöl

      Mulla meni pääsykoe päin persettä. Eiköhän se oo sillai, että oli aika helppo koe, niin pääsykoerajat nousee taivaaseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe