Mormoonit: ON AIKA ALKAA TUTKIA USKONTOANNE

IhmettelenSuuresti

Tämän pitäisi ihmistä kiinnostaa heti kun tulee uskoon, mutta asia tahtoo mennä juuri toisin päin
Meillä on hyvät syyt suhtautua vakavasti asemaamme Jumalan edessä.
Miksi ?
Koska todisteet osoittavat, että Jumala hävittää ajallaan pahat ja perustaa vanhurskaan uuden maailman ajan.
Siksi teidän on syytä kysyä:
Palvonko minä Jumalaa, jonka hän hyväksyy ?
Sitä mikä miellyttää Jumalaa, ei ratkaise yksikään ihminen vaan Jumala. Saadaksemme Jumalan näkökannan meidän on käännyttävä aina Raamatun puoleen. Jumala esittää siinä selvästi meille sen tien, mitä on kuljettava, mikäli haluamme saada ikuisen elämän.

1. Poikani, älä unhota minun opetustani, vaan sinun sydämesi
säilyttäköön minun käskyni;
2. sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat.
Sananlaskut 3: 1 ja 2

100

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksipisteto

      Mormoneilla on eri Jumala kuin Raamatussa , ruumiillinen jumala joka vaimoineen asuu jollain planeetalla Kolob- nimisen tähden lähettyvillä. Hän on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi, oltuaan välillä kuten ihminen on nyt.
      Tätä Korotettua ihmistä ei Raamatussa tietenkään ole, eikä hän siis ole siellä antanut mormoneille mitään ohjeita joita heidän tulisi noudattaa ohjeet ovat uusissa ilmoituksissa.
      Mormoneilla on tietysti myös eri Jeesus kuin Raamatussa, kun on uusi jumala, ei Jeesuskaan voi olla sama kuin Raamataussa . Mormonien uskonnon Jeesus on sama kuin Jahve VT:ssä ja yhdistelmän fyysinen isä on mormonien Taivaallinen Isä , Korotettu Ihminen, ja fyysinen äiti UT:n neitsyt Maria.

      • IhmettelenSuuresti

        Olet oikeassa!

        Aivan järkyttävää Raamatunvastaista oppia!


      • Selkeyttä
        IhmettelenSuuresti kirjoitti:

        Olet oikeassa!

        Aivan järkyttävää Raamatunvastaista oppia!

        "Aivan järkyttävää Raamatunvastaista oppia!" on väite, jota ei voi osoittaa oikeaksi. Järkyttävä on totuuden vastustaminen, jota tuo lausuma on.


      • Selkeyttä

        Taivaallinen Isämme on kirkastettu kuolematon olento, jonka henkilapsia ihmiset ovat. Jeesus Kristus on vanhin Hänen henkilapsistaan, meidän Vapahtahjamme ja vanhin henkiveljemme.

        Jeesus Kristus on Isänsä kuva.
        Kol. 1
        15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. [2. Kor. 4:4; Hepr. 1:3]
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. [Joh. 1:3 ]

        Joh.4
        21 Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. [2. Kun. 17:29 | Room. 11:18]
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
        25 Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." -- Messias tarkoittaa Kristusta. -- "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken." [Joh. 1:41]
        26 Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi."

        Joh. 9
        32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.
        33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."
        34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
        35 Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?"
        36 "Herra, kuka hän on?" mies kysyi. "Sano, jotta voisin uskoa."
        37 Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet. Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]
        38 "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.
        39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26]
        40 Muutamat fariseukset, jotka olivat siinä lähellä, kysyivät tämän kuullessaan: "Et kai tarkoita, että mekin olemme sokeita?"
        41 Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
        Tiedokenne:

        KUOLEVAISUUTTA EDELTÄVÄ ELÄMÄ.

        Maanpäällistä elämää edeltävä elämä. Kaikki ihmiset ovat eläneet Jumalan luona hänen henkilapsinaan ennen tuloaan kuolevaisiksi olennoiksi maan päälle. Kuolevaisuutta edeltävää elämää sanotaan toisinaan ensimmäiseksi asemaksi.

        Kun Jumala laski maan perustukset, Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:4–7. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut, Saarn. 12:7. Jo ennen kuin sinut äidinkohdussa muovasin, minä valitsin sinut, Jer. 1:4–5. Me olemme hänen sukuaan, Ap. t. 17:28. Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman luomista, Ef. 1:3–4. Meidän tulee alistua taivaallisen Isän tahtoon, Hepr. 12:9. Enkeleitä, jotka eivät pitäneet kiinni korkeasta (ensimmäisestä) asemastaan, hän pitää ikuisissa kahleissa, Juud. 6. Paholainen ja sen enkelit syöstiin alas, Ilm. 12:9.

        NEUVONPITO TAIVAASSA.
        Taivaassa pidetty tilaisuus, jossa Isä esitti suunnitelmansa henkilapsilleen, jotka tulisivat tämän maan päälle.

        Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:7. Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, Jes. 14:12–13. Taivaassa syttyi sota, Ilm. 12:7–11.

        SOTA TAIVAASSA.

        Kuolevaisuutta edeltävässä elämässä Jumalan henkilasten keskuudessa käyty sota.

        Saatana karkotettiin taivaasta maan päälle, Ilm. 12:4, 7–9.


      • IhmettelenSuuresti
        Selkeyttä kirjoitti:

        Taivaallinen Isämme on kirkastettu kuolematon olento, jonka henkilapsia ihmiset ovat. Jeesus Kristus on vanhin Hänen henkilapsistaan, meidän Vapahtahjamme ja vanhin henkiveljemme.

        Jeesus Kristus on Isänsä kuva.
        Kol. 1
        15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. [2. Kor. 4:4; Hepr. 1:3]
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. [Joh. 1:3 ]

        Joh.4
        21 Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. [2. Kun. 17:29 | Room. 11:18]
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
        25 Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." -- Messias tarkoittaa Kristusta. -- "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken." [Joh. 1:41]
        26 Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi."

        Joh. 9
        32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.
        33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."
        34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
        35 Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?"
        36 "Herra, kuka hän on?" mies kysyi. "Sano, jotta voisin uskoa."
        37 Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet. Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]
        38 "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.
        39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26]
        40 Muutamat fariseukset, jotka olivat siinä lähellä, kysyivät tämän kuullessaan: "Et kai tarkoita, että mekin olemme sokeita?"
        41 Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
        Tiedokenne:

        KUOLEVAISUUTTA EDELTÄVÄ ELÄMÄ.

        Maanpäällistä elämää edeltävä elämä. Kaikki ihmiset ovat eläneet Jumalan luona hänen henkilapsinaan ennen tuloaan kuolevaisiksi olennoiksi maan päälle. Kuolevaisuutta edeltävää elämää sanotaan toisinaan ensimmäiseksi asemaksi.

        Kun Jumala laski maan perustukset, Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:4–7. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut, Saarn. 12:7. Jo ennen kuin sinut äidinkohdussa muovasin, minä valitsin sinut, Jer. 1:4–5. Me olemme hänen sukuaan, Ap. t. 17:28. Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman luomista, Ef. 1:3–4. Meidän tulee alistua taivaallisen Isän tahtoon, Hepr. 12:9. Enkeleitä, jotka eivät pitäneet kiinni korkeasta (ensimmäisestä) asemastaan, hän pitää ikuisissa kahleissa, Juud. 6. Paholainen ja sen enkelit syöstiin alas, Ilm. 12:9.

        NEUVONPITO TAIVAASSA.
        Taivaassa pidetty tilaisuus, jossa Isä esitti suunnitelmansa henkilapsilleen, jotka tulisivat tämän maan päälle.

        Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:7. Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, Jes. 14:12–13. Taivaassa syttyi sota, Ilm. 12:7–11.

        SOTA TAIVAASSA.

        Kuolevaisuutta edeltävässä elämässä Jumalan henkilasten keskuudessa käyty sota.

        Saatana karkotettiin taivaasta maan päälle, Ilm. 12:4, 7–9.

        Olet varmasti kuullut sanottavan:
        "Ei sillä ole niin väliä, mitä uskoo, kunhan vain elää puhdasta moraalista elämää ja kohtelee lähimmäisiään ystävällisesti."
        Sitähän mormoomit ehkä vain toteuttaa.

        Mutta riittääkö se Jumalan palvomiseksi otollisella tavalla ?
        Kaikki se on välttämätöntä, mutta Jumala vaatii enemmän.
        Opit on otettava myös huomioon.
        Raamattu ilmoittaa meille, että tosi palvojat palvovat ISÄÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.
        Johannes 4: 23

        Jotta palvontamme olisi Jumalalle otollista, sen täytyy perustua lujasti Jumalan totuuden sanaan. Jeesus nuhteli niitä, jotka väittivät palvelevansa Jumalaa mutta luottivat enemmän ihmisten perinnäissääntöihin kuin Jumalan sanaan.
        Jesajan 29: 13
        Matteus 15:9

        Koska me emme halua palvontamme olevan turhaa, niin on tärkeää, että jokainen meistä tutkii uskontoaan.
        Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin ?
        Jos rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää. Meillä kaikillahan pitäisi olla vilpitön halu oppia, mikä Jumalan tahto meidän suhteemme on ja sitten tehdä se.
        Johannes 8:32

        Pelkästään se seikka, että jäsenillä on Raamattu tai että siitä silloin tällöin luetaan heille, ei itsessään todista, että kaikki se, mitä heille opetetaan, on Raamatusta.
        On hyvä omistaa Raamattu, KAIKILLA PITÄISI OLLA SE.
        Mutta meidän täytyy myös tietää, mitä se sanoo, ja USKOA SIIHEN.
        Jos uskonto todella hyväksyy Raamatun Jumalan sanaksi, niin se ei käytä joitakin osia siitä ja hylkää tosia.
        2. Timoteukselle 3:16

        Koska näin on, niin Jumala hyväksymän uskonnon täytyy olla sopusoinnussa Raamatun kanssa yksityiskohtia myöten.
        Ihmisen, joka haluaa miellyttää Jumalaa, täytyy olla vilpitön. Mutta Jumala ei hyväksy uskontoa pelkän vilpittömyyden perusteella. Jumalan henki pani Apostoli Paavalin kirjoittamaan eräistä hänen aikansa ihmisistä:
        Roomalaisille 10: 2 ja 3

        Heidän vilpittömyytensä oli siis harhaanjohdettua. Vika oli siinä, että he etsivät opetusta väärältä taholta. He pitivät kiinni juutalaisesta uskonnollisesta järjestelmästä, joka oli hylännyt Jumalan pojan ja joka itse joutui siksi Jumalan hylkäämäksi.
        Apostolien teot 2: 36 ja 40
        Sananlaskut 14:12

        Mikä sitten on sanottava uskonnosta, jotka omaksuvat Kristuksen nimen ja tunnustavat hyväksyvänsä hänet Herrakseen ?
        Takaako niiden saarnaaminen hänen nimessään sen, että Jumala hyväksyy ne ?
        Tarkasteltujen raamatunkohtien valossa olet kenties jo päätellyt, että niin ei ole.
        Jos olet tullut tällaiseen johtopäätökseen, niin olet tässä asiassa yhtä mieltä Jeesuksen Kristuksen kanssa, jonka Jumala on määrännyt taivaalliseksi tuomariksi. Jeesus varoittaa meitä sanoen:
        Matteus 7: 21 - 23

        Raamatun ja Jumalan tahdon tuntemus on välttämätöntä Jumalan hyväksynnän saamiseksi. Mutta vasta tämän tahdon TEKEMINEN ratkaisee asian, kuten Jeesus sanoi.
        Jaakobille 2:26
        Luukkaan 6:46 - 49

        Jeesus sanoi, että tosi uskonnon harjoittaja voidaan tuntea hänen hedelmistään, toisin sanoen siitä, mitä hän tekee.
        Matteus 7:20

        Uskontokin voidaan tuntea siitä, millaisia ihmisiä se tuottaa. Tosi uskonnon pitäisi tuottaa parempia ihmisiä:
        Parempia aviomiehiä ja isiä, parempia aviovaimoja ja äitejä. Sen tulisi tuottaa Ihmisiä jotka ovat rehellisiä, jotka ovat erilaisia kuin muut siksi, että he tekevät sitä, mikä on oikein. Eikö sitä pitäisi odottaakin uskonnolta, joka todella vetää ihmisiä lähemmäksi Jumalaa ? Jumalakin vaatii näitä asioita, ja ne ratkaisevat, onko uskonto Jumalan hyväksymä vai ei.
        Et varmaankaan haluaisi, että sinut luokiteltaisiin niiden joukkoon, joilta evätään pääsy Jumalan valtakuntaan, koska he eivät tee Jumalan tahtoa. Jos perehdyt hyvin Raamattuun, niin se koituu siis omaksi hyödyksesi. Raamattu on tarkoitettu auttamaan sinua tässä suhteessa. Noudata niiden muinaisten Berealaisten esimerkkiä, jotka Jumalan sana hyväksyy, koska he OTTIVAT SANAN VASTAAN HYVIN


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Taivaallinen Isämme on kirkastettu kuolematon olento, jonka henkilapsia ihmiset ovat. Jeesus Kristus on vanhin Hänen henkilapsistaan, meidän Vapahtahjamme ja vanhin henkiveljemme.

        Jeesus Kristus on Isänsä kuva.
        Kol. 1
        15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. [2. Kor. 4:4; Hepr. 1:3]
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. [Joh. 1:3 ]

        Joh.4
        21 Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. [2. Kun. 17:29 | Room. 11:18]
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
        25 Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." -- Messias tarkoittaa Kristusta. -- "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken." [Joh. 1:41]
        26 Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi."

        Joh. 9
        32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.
        33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."
        34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
        35 Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?"
        36 "Herra, kuka hän on?" mies kysyi. "Sano, jotta voisin uskoa."
        37 Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet. Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]
        38 "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.
        39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26]
        40 Muutamat fariseukset, jotka olivat siinä lähellä, kysyivät tämän kuullessaan: "Et kai tarkoita, että mekin olemme sokeita?"
        41 Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
        Tiedokenne:

        KUOLEVAISUUTTA EDELTÄVÄ ELÄMÄ.

        Maanpäällistä elämää edeltävä elämä. Kaikki ihmiset ovat eläneet Jumalan luona hänen henkilapsinaan ennen tuloaan kuolevaisiksi olennoiksi maan päälle. Kuolevaisuutta edeltävää elämää sanotaan toisinaan ensimmäiseksi asemaksi.

        Kun Jumala laski maan perustukset, Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:4–7. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut, Saarn. 12:7. Jo ennen kuin sinut äidinkohdussa muovasin, minä valitsin sinut, Jer. 1:4–5. Me olemme hänen sukuaan, Ap. t. 17:28. Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman luomista, Ef. 1:3–4. Meidän tulee alistua taivaallisen Isän tahtoon, Hepr. 12:9. Enkeleitä, jotka eivät pitäneet kiinni korkeasta (ensimmäisestä) asemastaan, hän pitää ikuisissa kahleissa, Juud. 6. Paholainen ja sen enkelit syöstiin alas, Ilm. 12:9.

        NEUVONPITO TAIVAASSA.
        Taivaassa pidetty tilaisuus, jossa Isä esitti suunnitelmansa henkilapsilleen, jotka tulisivat tämän maan päälle.

        Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:7. Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, Jes. 14:12–13. Taivaassa syttyi sota, Ilm. 12:7–11.

        SOTA TAIVAASSA.

        Kuolevaisuutta edeltävässä elämässä Jumalan henkilasten keskuudessa käyty sota.

        Saatana karkotettiin taivaasta maan päälle, Ilm. 12:4, 7–9.

        Taas esität irtojakeiden sekamelskan...
        Raamatun Jeesus ei ole kenenkään henkilapsi eikä minkään kokemusten kautta jumalaksi päätyneen jollain planeetalla asustelevan avioituneen ruumiillisen jumalan poika. Jeesus ei ole Jahve vaan Jahven lupaama messias, ja Jumala on näkymätön ja henki:
        21" Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa." Jerusalemissa rukoiltiin yksin jahvea muiden jumalien rukoilu ja palvonta oli kielletty
        2" Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta"
        Jahve lupaa messiaan joka on Juudan sukua mutta ei itse ole" juutalaisten keskuudesta"
        4 Jumala on HENKI, ja SIKSI niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
        "25 Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." -- Messias tarkoittaa Kristusta. --"
        Messias hepr. voideltu, on se jonka Jahve lupaa lähettää ja voideltu kreikaksi on christos .Kyseessä ei ole erisnimi eikä kaksi eri tehtivä nimitystä.
        Jahve ei oli ihminen =ihmisen poika (ben adam)
        benei elohim = enkelit Job 38:4–7.
        Jumala on ihmisten luoja elämä on häneltä , Saarn. 12:7.
        Jahvehan Jeremian valitsi profeetaksi arveletko että hän myös jotenkin muovasi profeettaa sikiönä tämän äidin kohdussa? Jer. 1:4–5.
        Saatanaa ei ollut karkotettu mihinkään vielä jobin kirjaa kirjoitettassa


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Taivaallinen Isämme on kirkastettu kuolematon olento, jonka henkilapsia ihmiset ovat. Jeesus Kristus on vanhin Hänen henkilapsistaan, meidän Vapahtahjamme ja vanhin henkiveljemme.

        Jeesus Kristus on Isänsä kuva.
        Kol. 1
        15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. [2. Kor. 4:4; Hepr. 1:3]
        16 Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. [Joh. 1:3 ]

        Joh.4
        21 Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. [2. Kun. 17:29 | Room. 11:18]
        23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        24 Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
        25 Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." -- Messias tarkoittaa Kristusta. -- "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken." [Joh. 1:41]
        26 Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi."

        Joh. 9
        32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.
        33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."
        34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
        35 Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?"
        36 "Herra, kuka hän on?" mies kysyi. "Sano, jotta voisin uskoa."
        37 Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet. Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]
        38 "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.
        39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26]
        40 Muutamat fariseukset, jotka olivat siinä lähellä, kysyivät tämän kuullessaan: "Et kai tarkoita, että mekin olemme sokeita?"
        41 Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
        Tiedokenne:

        KUOLEVAISUUTTA EDELTÄVÄ ELÄMÄ.

        Maanpäällistä elämää edeltävä elämä. Kaikki ihmiset ovat eläneet Jumalan luona hänen henkilapsinaan ennen tuloaan kuolevaisiksi olennoiksi maan päälle. Kuolevaisuutta edeltävää elämää sanotaan toisinaan ensimmäiseksi asemaksi.

        Kun Jumala laski maan perustukset, Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:4–7. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut, Saarn. 12:7. Jo ennen kuin sinut äidinkohdussa muovasin, minä valitsin sinut, Jer. 1:4–5. Me olemme hänen sukuaan, Ap. t. 17:28. Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman luomista, Ef. 1:3–4. Meidän tulee alistua taivaallisen Isän tahtoon, Hepr. 12:9. Enkeleitä, jotka eivät pitäneet kiinni korkeasta (ensimmäisestä) asemastaan, hän pitää ikuisissa kahleissa, Juud. 6. Paholainen ja sen enkelit syöstiin alas, Ilm. 12:9.

        NEUVONPITO TAIVAASSA.
        Taivaassa pidetty tilaisuus, jossa Isä esitti suunnitelmansa henkilapsilleen, jotka tulisivat tämän maan päälle.

        Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan, Job 38:7. Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, Jes. 14:12–13. Taivaassa syttyi sota, Ilm. 12:7–11.

        SOTA TAIVAASSA.

        Kuolevaisuutta edeltävässä elämässä Jumalan henkilasten keskuudessa käyty sota.

        Saatana karkotettiin taivaasta maan päälle, Ilm. 12:4, 7–9.

        Poimin tuosta vastauksestasi kummallisimman.

        "Kuolevaisuutta edeltävässä elämässä Jumalan henkilasten keskuudessa käyty sota. Saatana karkotettiin taivaasta maan päälle, Ilm. 12:4, 7–9"

        Usein kuvitellaan - kuten MAP-kirkossakin - että tämä sota taivaassa käytiin ennen ihmisen luomista ja siinä vaiheessa, kun Saatana lankesi. Tämä käsitys ei kuitenkaan saa tukea muualta Raamatusta. Ks. esim. Jobin kirja.

        Vasta kun Jeesuksen hauta tyhjeni ylösnousemuksessa, päättyi Paholaisen läsnäolo taivaassa ja hänet heitettiin enkeleineen maan päälle.


    • IhmettelenSuuresti

      Jos painamme sydämeemme sen, mitä Jumala sanoo, ja sovellamme sitä omassa elämässämme, niin tuloksena on, että saamme ihmeellisiä siunauksia sekä nyt että tulevina aikoina.
      Kun tutkimme, mitä Raamattu sanoo tästä asiasta, niin mitä me löydämme ?
      Opettaako se, että kaikki ne miljoonat ihmiset, jotka harjoittavat uskontoaan niin monin erin tavoin, miellyttävät Jumalaa ?
      Osoittaako se, että kaikki uskonto on hyvää ?
      Auttaakseen meitä tuntemaan näkökantansa asiassa Jumala antoi kirjoittaa Sanaansa seuraavan selvän lausunnon.
      Matteus 7: 13 ja 14

      Miten selvästi nuo sanat vastaavatkaan kysymyksiimme !
      Ne osoittavat, että monet ihmiset eivät palvo Jumalaa tavalla, joka miellyttää häntä. Vähemmistö on elämään johtavalla tiellä.
      Mormoonienkin on luultavasti helppo myöntää, ettei Jumala hyväksy n. 2000 eri uskontoa mitä maailmassa on tällä hetkellä.
      Teette uskonnon nimessä paljon sellaista, mitä Jumala ei hyväksy.....Mormoonit eivät ole ainoita tässä asiassa.
      2. Timoteukselle 3: 4 ja 5

      • todistuspuheenvuoro

        Raamatun ymmärtämisessä tapahtunut edistyminen ja valon kirkastuminen ei myöskään voi olla tekosyynä opin muutoksille. Ei vaikka orjaluokka näin suurelle joukolle väittäisi.


    • IhmettelenSuuresti

      Mormoonit:
      Tutkiessanne Jumalan sanaa opit tietämään, että rakkautesi Jumalaan pannaan koetukselle. Saattaa olla yksilöitä, ehkäpä läheisiäkin sukulaisia tai tuttavia, jotka eivät hyväksy sitä, että tutkit Raamattua.
      Matteus 10:36 - 37
      Apostolien teot 17:11
      1. Pietarin kirje 4:4

      He voivat yrittää lannistaa sinua. He voivat yrittää sitä täysin vilpittömästi, koska eivät tunne Raamatusta löytyviä ihmeellisiä totuuksia. Ehkä sinä voit auttaa heitä. Toisissa tapauksissa vastustus voi taas tulla niiden taholta, jotka eivät rakasta Jumalaa. Jos tällaista tapahtuu, niin muista, että Jumalan hyväksytys on paljon tärkeämpi kuin ihmisten hyväksytys. Ikuista elämää ei anna sinulle ihminen vaan Jumala, ja hän antaa sen vain, jos rakastat Jumalaa enemmän kuin ketään tai mitään muuta.
      Matteus 22: 37 - 39

      Käänny aina Jumalan puoleen avun ja opastuksen saamiseksi.
      Rukoile jatkuvasti niin kuin Psalmista:
      Psalmit 143:1 ja 10

      Jos vilpittömästi haluat TUNTEA SEN OIKEAN uskonnon, minkä Jumala hyväksyy, ja harjoittaa sitä, niin Jumala varmasti vastaa rukouksiisi.
      Jumala johdattaa sinut niiden seuraan.
      Johannes 4: 23
      Matteus 7:7 ja 8

    • Tunkekaa_hanuriinne

      Uskonnot ovat kaiken pahan alku ja juuri.

    • Ei voi kuin ihmetellä suuresti mitä suuresti ihmettelevä täällä kirjoittelee... aivan käsittämätöntä tekstiä... ei ainakaan kuvaa Jeesuksen Kristukesn Myöhempien Aikojen Kirkkoa lainkaan. Muut soittaa samaa hanuria kuin ennen kin. Syytöksiä, Syytöksiä, mutta ei yhtäkään todistetta niiden todellisuudesta.
      Tuntuu kuin hätä oman uskonnon/kirkon jatkuvasta muuttumisesta ja ihmisten ajatusten perässä juoksemisesta olisi kokonaan sekoittanut kirjoittajien ajatukset.

      • IhmettelenSuuresti

        Olet oikeassa, koska Mormoonien opit on tempaistu Raamatun ulkopuolelta!


      • Selkeyttä

    • jhgfd2345678

      Totta veli haastat!

    • Jehovan todistaja opettaa mormoneja... Tätä seuraan mielenkiinnolla!

      • jhgfdsertyu8i9

        Joko sinäkin olet päässyt eroon homoudestasi?


      • jhgfdsertyu8i9 kirjoitti:

        Joko sinäkin olet päässyt eroon homoudestasi?

        En, enkä ole edes pyrkinyt. Miksi pyrkisin?


    • Ygrad

      Mormonismin alkuperä on niin epäilyttävää etten oikein voi uskoa miten kukaan voi pitää MAP-kirkkoa totena. MAP-kirkko piti Joseph Smithin vastenmielisen henkilöhistorian salassa useita vuosikymmeniä mutta internet-aikakausi on onneksi avannut sen nyt meille kaikille. Smithin käytös ei ollut millään muotoa sopivaa Jumalan profeetalle. Se yksinkertaisesti osoittaa sen ettei Smith ollut profeetta vaan jotain aivan muuta.

      Mormoniuskovat yrittävät osoittaa nykyisin MAP-kirkon todenperäisyyden kirkon nopealla kasvulla. Nopea kasvukin on osoittautunut huijaukseksi. MAP-kirkko ei kasva juuri ollenkaan kehittyneissä maissa. Kehitysmaissa MAP-kirkko saa uusi jäseniä koska siellä ihmisillä ei ole internetyhteyksiä joten he eivät saa oikeaa tietoa. Kehitysmaissakin valtaosa uusista jäsenistä jää melkein heti pois MAP-kirkon toiminnoista kun heille selviää ettei MAP-kirkko autakaan heitä taloudellisesti tai auta heitä muuttamaan USAhan. On oikeastaan ihme ettei MAP-kirkko kasva nopeasti, onhan heillä 80000 höynäytettyä myymässä uskontoansa ovelta ovelle. Myös MAP-kirkon kannustama/pakottama maksimaalinen lisääntymisohjelma MAP-kirkon jäsenten keskuudessa on suuri syy miksi MAP-kirkon jäsenmäärä kasvaa.

      Ei kannata yrittää ratkaista pieniä yksityiskohtia mormoniteologiassa kun voi helposti todeta, että MAP-kirkko on rakennettu valheen päälle.

      • Selkeyttä

      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kun saa varmuuden Mormonin kirjan todella olevan toinen todistus Kristuksesta, tuollaiset vain asenteisiin ja ennakkoluuloihin tukeutuvat mielenilmaukset
        eivät vaikuta. Tutkikoon kukin itse:
        https://www.lds.org/scriptures/bofm?lang=fin&cp=fin-fi

        Tässä ovat kirkon sivut verkossa:
        http://www.mormonit.fi/
        Sivuston kautta voi pyytää ottamaan yhteyttä.

        Nimim. Ygradhan on tutkinut ja juuri sen perusteella kirjoittaa täyttä asiaa, eikä subjektiivista tunnelmointia johon sinä perustat varmuutesi .


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kun saa varmuuden Mormonin kirjan todella olevan toinen todistus Kristuksesta, tuollaiset vain asenteisiin ja ennakkoluuloihin tukeutuvat mielenilmaukset
        eivät vaikuta. Tutkikoon kukin itse:
        https://www.lds.org/scriptures/bofm?lang=fin&cp=fin-fi

        Tässä ovat kirkon sivut verkossa:
        http://www.mormonit.fi/
        Sivuston kautta voi pyytää ottamaan yhteyttä.

        Tutkittu on. Varmuuden Mormoninkirjasta voi saada ainoastaan siinä tapauksessa, että Hengen miekka on ollut liian vähäisessä käytössä.


      • tunteellavedetään

      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Tutkittu on. Varmuuden Mormoninkirjasta voi saada ainoastaan siinä tapauksessa, että Hengen miekka on ollut liian vähäisessä käytössä.

        Jos ei saa varmuutta Mormonin kirjasta, se voi johtua siitä, ettei ole lainkaan tutkinut vaan etsinyt varta vasten syitä olla uskomatta.


      • Selkeyttä
        tunteellavedetään kirjoitti:

        Nimim. Selkeyttä käyttäytyminen ja argumentointi sopii kyllä tähän kuvaukseen hämmentävän hyvin.
        http://exmormoni.blogspot.fi/2016/06/uskonnollinen-manipulointi-tunne.html

        Tuon http://exmormoni.blogspot.fi/2016/06/uskonnollinen-manipulointi-tunne.html kirjoittajalle kommentoin:

        Oletko kieltänyt totuuden sen löydettyäsi? Ateismikin perustuu uskomuksiin ja sitäkin voi kritisoida samoin kuin nyt kohdistat kritiikkiä uskontoa kohtaan. Uskonnoissa on noita vivahteita, joita vastaan psykologisoit oikeutetustikin, mutta monen väärän uskomisen olemassaolo ei merkitse, ettei voisi olla oikeaakin. - Olen tuon oikean löytänyt palautetusta Jeesuksen Kristuksen kirkosta. Arvelen sinunkin sen löytäneen, mutta nyt kiellät sen?
        [email protected]


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jos ei saa varmuutta Mormonin kirjasta, se voi johtua siitä, ettei ole lainkaan tutkinut vaan etsinyt varta vasten syitä olla uskomatta.

        Tuokin on tietysti joissakin tapauksissa mahdollista, mutta mitä paremmin tuntee Raamatun totuuden ja pitää siitä Jumalan sanasta kiinni, sitä pienempi on varmuuden saamisen mahdollisuus Mormonin kirjasta.

        Kun on kahlannut läpi ja tutkinut kaikki MAP-kirkon pyhät kirjat, syyt olla uskomatta Mormonin kirjaan toisena todistuksena Kristuksesta eivät niinkään perustu syiden etsimiseen, vaan siihen, millainen suhde itse kullakin on Hengen miekan käyttöön.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Tuokin on tietysti joissakin tapauksissa mahdollista, mutta mitä paremmin tuntee Raamatun totuuden ja pitää siitä Jumalan sanasta kiinni, sitä pienempi on varmuuden saamisen mahdollisuus Mormonin kirjasta.

        Kun on kahlannut läpi ja tutkinut kaikki MAP-kirkon pyhät kirjat, syyt olla uskomatta Mormonin kirjaan toisena todistuksena Kristuksesta eivät niinkään perustu syiden etsimiseen, vaan siihen, millainen suhde itse kullakin on Hengen miekan käyttöön.

        "Pitää Jumalan sanasta kiinni..." Miten pitää? Jos ottaa kirjaimellisesti kaiken Raamatussa olevan, niin erehtyy. Kaikki on tutkittava hengellisesti eikä kirjaimellisesti. Vain Totuuden Henki todistaa uskonnollisesta totuudesta eikä kirjain, joka vain kuolettaa.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        "Pitää Jumalan sanasta kiinni..." Miten pitää? Jos ottaa kirjaimellisesti kaiken Raamatussa olevan, niin erehtyy. Kaikki on tutkittava hengellisesti eikä kirjaimellisesti. Vain Totuuden Henki todistaa uskonnollisesta totuudesta eikä kirjain, joka vain kuolettaa.

        Mitä arvoa nk ilmoituksilla on, jos ne pitää vielä tulkita ja aina toisin kuin mitä niissä sanotaan? Kun kerran kirjain kuolettaa, niin ilmoitukset ovat täysin turhia paitsi jos ne ilmoitetaan itse kullekin suusanallisesti jonkun henkimaailman totuuden torven toimesta.
        Joseph Smithin raukkakin luotti joihinkin levyihin ja niihin kirjoitettuun ja vasta myöhemmin tajusi että pitääkin itse improvisoida, siten mormonit saivat tietää Korotetusta ihmisestä ja pääsivät eroon Raamatun valheista .Ai niin levyt ovat totta, Raamattu vain on pielessä, mutta taas Jeesus valehteli, eikö mikään totuuden henki nyt olisi voinut edes hiukan opastaa häntä? Jossain , joskus? Haloo..??


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Mitä arvoa nk ilmoituksilla on, jos ne pitää vielä tulkita ja aina toisin kuin mitä niissä sanotaan? Kun kerran kirjain kuolettaa, niin ilmoitukset ovat täysin turhia paitsi jos ne ilmoitetaan itse kullekin suusanallisesti jonkun henkimaailman totuuden torven toimesta.
        Joseph Smithin raukkakin luotti joihinkin levyihin ja niihin kirjoitettuun ja vasta myöhemmin tajusi että pitääkin itse improvisoida, siten mormonit saivat tietää Korotetusta ihmisestä ja pääsivät eroon Raamatun valheista .Ai niin levyt ovat totta, Raamattu vain on pielessä, mutta taas Jeesus valehteli, eikö mikään totuuden henki nyt olisi voinut edes hiukan opastaa häntä? Jossain , joskus? Haloo..??

        Tuota Hengen opastusta sinäkin tarvitsisit! Sen saaminen edellyttää totuuden rakkautta ja rakentavaa ajattelua vikojen etsimisen sijaan.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        "Pitää Jumalan sanasta kiinni..." Miten pitää? Jos ottaa kirjaimellisesti kaiken Raamatussa olevan, niin erehtyy. Kaikki on tutkittava hengellisesti eikä kirjaimellisesti. Vain Totuuden Henki todistaa uskonnollisesta totuudesta eikä kirjain, joka vain kuolettaa.

        Kukaan muu ei nähdäkseni ole ottanut esiin kaiken Raamatussa olevan kirjaimellista tulkintaa, paitsi sinä. Mutta itse asiaan... Olet sekä oikeassa että väärässä. Raamatussa on kohtia, jotka pitää antaa Pyhän Hengen tulkita. Eli Pyhä Henki opettaa. Mutta Pyhä Henki opettaa myös, että Raamatussa on kohtia, jotka on otettava kirjaimellisesti niin kuin ne on kirjoitettu. Et voi mitenkään ohittaa Jeesuksen sanoja "on kirjoitettu". Ja mikäli sen teet, olet jo auttamatta harhassa.


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Kukaan muu ei nähdäkseni ole ottanut esiin kaiken Raamatussa olevan kirjaimellista tulkintaa, paitsi sinä. Mutta itse asiaan... Olet sekä oikeassa että väärässä. Raamatussa on kohtia, jotka pitää antaa Pyhän Hengen tulkita. Eli Pyhä Henki opettaa. Mutta Pyhä Henki opettaa myös, että Raamatussa on kohtia, jotka on otettava kirjaimellisesti niin kuin ne on kirjoitettu. Et voi mitenkään ohittaa Jeesuksen sanoja "on kirjoitettu". Ja mikäli sen teet, olet jo auttamatta harhassa.

        Tietenkin Raamatussa on kirjaimellisesti otettavia kohtiakin! Oletat olemattomia näkemyksestäni.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tuota Hengen opastusta sinäkin tarvitsisit! Sen saaminen edellyttää totuuden rakkautta ja rakentavaa ajattelua vikojen etsimisen sijaan.

        Rakastan totuutta ja olen huomannut että paljon sinua enemmän.
        Tosi on totta ilman että siihen tarvitse saada mitään" tuntua", tiedonhankinta on paras apu vaikka ymmärrän että mormonit eivät uskalla hakea vaan pakenevat mieluummin apologiansa taakse.


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tietenkin Raamatussa on kirjaimellisesti otettavia kohtiakin! Oletat olemattomia näkemyksestäni.

        En oleta mitään, sillä kai huomasit, mitä kirjoitit: "Kaikki on tutkittava hengellisesti eikä kirjaimellisesti. [...] kirjain, joka vain kuolettaa. " Huomaa erityisesti käyttämäsi sana 'kaikki'. Tästä todellakin saa käsityksen, ettei mitään saisi ottaa kirjaimellisesti. Mikäli siis haluat tulla ymmärretyksi, suosittelen selkeämpiä kommentteja.


    • Hänjokanäkeekaiken

      Eksytykset ovat pahin tapa yrittää saada ihmisiä uskomaan Jumalaan. Kukaan jolla on perustiedot totuudesta ei lähde mukaan sellaisen kirkon toimintaan joka pyrkii eksytyksillä saamaan jalansijaa ihmisten sydämissä.

      • Selkeyttä

        Tämä sopii sinuunkin:
        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tämä sopii sinuunkin:
        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/

        Entä jo tuo onkin Pyhän Hengen antamaa varmuutta?


    • saviseutulainen

      Herran Jeesuksen Kristuksen opetuslapset,

      Sanoutukaa Jeesuksen nimessä irti nimimerkki Selkeyttä kauhistuttavista harhaopetuksista.
      Älkää vastatko hänen viesteihinsä, älkää edes lukeko mitä hän kirjoittaa.
      Hän on täysiverinen mormooni.
      Mormoonit ovat jehovantodistajien ohella hirveintä eksytystä ja harhaoppia tyrkyttäviä perkeleen opetuslapsia.
      Viheliäinen mormoniuskonto on ottanut Herramme Jeesuksen Kristuksen Pyhän nimen vain kaavuksi ihmislähtöiselle epäjumalauskonnolleen.
      M.A.P:kirkon jumala ei ole Pyhän Raamatun Pyhä Jumala.
      Heidän uskonnossaan kaikki on väärennetty, väännetty ja käännetty mitä uskomattomampiin valheisiin ja petoksiin.
      Mormonit uskovat, että heillä on "tietoa", joka on ulkopuolelta Raamatun ilmoituksen. Mormonin kirjalle oikea paikka on polttaa se tulessa.

      • Selkeyttä

        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/

        Mutta et taida uskaltaa tutkia?


      • Höpölöpsis

        Ja taas jäit sanattomaksi, jolloin turvaudut aina henkilöhyökkäykseen.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/

        Mutta et taida uskaltaa tutkia?

        "Mormoniuskonto on ottanut Herramme Jeesuksen Kristuksen Pyhän nimen vain kaavuksi ihmislähtöiselle epäjumalauskonnolleen.
        M.A.P:kirkon jumala ei ole Pyhän Raamatun Pyhä Jumala."

        Mikä tuossa on faktisesti väärin? Et taida uskaltaa vastata?


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        "Mormoniuskonto on ottanut Herramme Jeesuksen Kristuksen Pyhän nimen vain kaavuksi ihmislähtöiselle epäjumalauskonnolleen.
        M.A.P:kirkon jumala ei ole Pyhän Raamatun Pyhä Jumala."

        Mikä tuossa on faktisesti väärin? Et taida uskaltaa vastata?

        Mikä tuossa on faktisesti oikein? - Ei mikään, vaan se osoittaa täydellistä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloisuutta.

        Tämä lainaus on Yrjö Kalliselta:
        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan."


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä tuossa on faktisesti oikein? - Ei mikään, vaan se osoittaa täydellistä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloisuutta.

        Tämä lainaus on Yrjö Kalliselta:
        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan."

        Missä Raamatussa on jumala joka on joskus ollut kuten ihminen nyt, ja kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi, on ruumiillinen, asuu tietyssä paikassa ja on ehkä avioliitossa tai sitten ei ? Missä raamattu sanoo että on tällainen jumala ja että Jeesus on hänen poikansa? Ei missään, joten väitteessä oli kaikki oikein.
        Jeesus on teillä sisäänheittotuote, jonka selkeän opetuksen olette peittäneet asioilla joita hän ei käskenyt, on kymmenyksiä, temppeleitä, ikinaintia, vainajien kastamisia ja hän on kokonaan eri hahmokin kuin Raamatun Jeesus. Jahve profeetoissa lupasi messiaan, ei että itse muuttuisi Davidin sukuiseksi voidelluksekseen. Jahvehan ei valehtele, ei ole ihminen, eikä muutu.

        Kai jokainen vaikka ei itse olisi kristitykään, ymmärtää että jos jompikumpi valehtelee, Smith tai Jeesus, ei valehtelija ole Jeesus jonka elämä oli esimerkillinen, eivät liioin tekstit jotka lupaavat messiaan voi olla väärennettyjä. Väärennöksiinkö Jeesus joutui vetoamaan ? Silloinhan ei kannata uskoa sen paremmin Jeesukseen kuin lupaukseen tulevasta voidellusta.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä tuossa on faktisesti oikein? - Ei mikään, vaan se osoittaa täydellistä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloisuutta.

        Tämä lainaus on Yrjö Kalliselta:
        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan."

        Yrjö Kallinen oli ismejä vastaan. Käytät väärin hänen sanojaan. Ne eivät ole tarkoitetut yhden ismin (mormon-) tukemiseen, vaan mormonisminkin edustamaa ahdasta ajattelua vastaan.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Selkeyttä kirjoitti:

        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/

        Mutta et taida uskaltaa tutkia?

        On kahdeksan Jumalaa joista meidän Jumalamme (Jahve) on yksi ja jonka toimesta luotiin maailamankaikkeuden kaikki materia planeettoineen ja tähtineen ja kaikki maailmankaikkeuden asukkaat. Jahvella ei ole puolisoa sillä nuo kaikki muut (7) Jumalat ovat miespuolisia. Jeesus ei ole Jahve vaan meidän Jumalamme Jahven ensiksi luoma persoona.

        Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?


      • Hänjokanäkeekaiken
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        On kahdeksan Jumalaa joista meidän Jumalamme (Jahve) on yksi ja jonka toimesta luotiin maailamankaikkeuden kaikki materia planeettoineen ja tähtineen ja kaikki maailmankaikkeuden asukkaat. Jahvella ei ole puolisoa sillä nuo kaikki muut (7) Jumalat ovat miespuolisia. Jeesus ei ole Jahve vaan meidän Jumalamme Jahven ensiksi luoma persoona.

        Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

        Jumala (Jahve) sen enempää kuin muut 7 Jumalaakaan eivät ole olleet koskaan ihmisiä.


      • Tuomas_Mesk
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        On kahdeksan Jumalaa joista meidän Jumalamme (Jahve) on yksi ja jonka toimesta luotiin maailamankaikkeuden kaikki materia planeettoineen ja tähtineen ja kaikki maailmankaikkeuden asukkaat. Jahvella ei ole puolisoa sillä nuo kaikki muut (7) Jumalat ovat miespuolisia. Jeesus ei ole Jahve vaan meidän Jumalamme Jahven ensiksi luoma persoona.

        Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

        Jos yksi on meidän Jumalamme, keitä ne muut seitsemän ovat?


      • Hänjokanäkeekaiken
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Jos yksi on meidän Jumalamme, keitä ne muut seitsemän ovat?

        yli 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen kuin meidän Jumalamme (Jahve) alkoi luoda ainetta, kokoontui noin 120-90 valovuoden päässä nykyisestä maasta katsoen 8 Jumalaa jossa he pitivät neuvonpidon mitä kukin tekisi myöhemmin. Nuo kaikki Jumalat olivat miespuolisia. Meidän Jumalamme (Jahve) valitsi aineen ja persoonien luomisen maailmankaikkeuteen ja Hän teki sen rakkaudesta. Meidän Jumalaltamme (Jahve) kesti noin 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ohittaen kaukaa vasemmalta Karhun tähdistön tulla nykyisen Jupiterin (Kolob) luo jonka Hän loi ennen kaikkea muuta (Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua ,Aabrahamin kirja N:o 2). Mitä muut Jumalat tekivät, en tiedä, mutta he hajaantuivat tuolloin eri suuntiin.


      • totuuslahkoista
        Selkeyttä kirjoitti:

        "Puhut (kirjoitat) varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan". Tutki ja viisastu:
        http://www.mormonit.fi/

        Mutta et taida uskaltaa tutkia?

        Buddhalaisuus ei ole Gautaman keksintö , kuten Kristinuskokaan ei ole Jeesuksen keksintö ...molemmat heistä olivat lahkotoimintaa vastaan


      • Tuomas_Mesk
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        yli 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen kuin meidän Jumalamme (Jahve) alkoi luoda ainetta, kokoontui noin 120-90 valovuoden päässä nykyisestä maasta katsoen 8 Jumalaa jossa he pitivät neuvonpidon mitä kukin tekisi myöhemmin. Nuo kaikki Jumalat olivat miespuolisia. Meidän Jumalamme (Jahve) valitsi aineen ja persoonien luomisen maailmankaikkeuteen ja Hän teki sen rakkaudesta. Meidän Jumalaltamme (Jahve) kesti noin 23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ohittaen kaukaa vasemmalta Karhun tähdistön tulla nykyisen Jupiterin (Kolob) luo jonka Hän loi ennen kaikkea muuta (Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua ,Aabrahamin kirja N:o 2). Mitä muut Jumalat tekivät, en tiedä, mutta he hajaantuivat tuolloin eri suuntiin.

        Mitkä ovat tämän kertomasi tarinan lähteet? Mainitset Aabrahamin kirjan, mutta entä muut?


      • saviseutulainen
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        On kahdeksan Jumalaa joista meidän Jumalamme (Jahve) on yksi ja jonka toimesta luotiin maailamankaikkeuden kaikki materia planeettoineen ja tähtineen ja kaikki maailmankaikkeuden asukkaat. Jahvella ei ole puolisoa sillä nuo kaikki muut (7) Jumalat ovat miespuolisia. Jeesus ei ole Jahve vaan meidän Jumalamme Jahven ensiksi luoma persoona.

        Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

        Teit uskontosi - harhaoppisi - kannalta virheliikkeen, eli teit sille karhunpalveluksen, kun tulit tänne kristittyjen ( niiden jotka täällä kristittyjä ovat ) joukkoon kirjoittelemaan mielettömyyksiäsi.
        Kristitityille olet täällä "siunaukseksi", sillä jos jollekin on tähän asti ollut jotenkin epäselvää mitä mormonismi pitää sisällään, niin tämän jälkeen ei taatusti ole. Olet pitänyt täällä lyhyen, mutta kattavan opetussarjan mormoniuskonnon hirveästä eksytyksestä ja valheesta. Itse asiassa kyse ei ole edes eksytyksestä. Niin kammottavia, räikeitä valheita, mielikuvituksen villejä fantasioita pitää sisällään meille opettamasi saatanallinen epäuskonto. Uskontokin on liian raitis ilmaisu mormonien kadottavalle, kauhistavalle kulttiopille.
        "Kunnon" eksytysoppi pitää sisällään niin paljon oikeaa, ettei väärää ihan ensi näkemältä edes välttämättä huomaa.
        Siinä sen kavaluus.
        Mormonioppi ei sisällä mitään mikä saattaisi harhauttaa Jeesukseen Kristukseen uskovaa, elävän uskon armolahjan Jumalalta saanutta kristittyä ihmistä.
        Siitä kiitos Jumalalle Kaikkivaltiaalle Jeesuksen Kristuksen nimessä!


      • samarin
        saviseutulainen kirjoitti:

        Teit uskontosi - harhaoppisi - kannalta virheliikkeen, eli teit sille karhunpalveluksen, kun tulit tänne kristittyjen ( niiden jotka täällä kristittyjä ovat ) joukkoon kirjoittelemaan mielettömyyksiäsi.
        Kristitityille olet täällä "siunaukseksi", sillä jos jollekin on tähän asti ollut jotenkin epäselvää mitä mormonismi pitää sisällään, niin tämän jälkeen ei taatusti ole. Olet pitänyt täällä lyhyen, mutta kattavan opetussarjan mormoniuskonnon hirveästä eksytyksestä ja valheesta. Itse asiassa kyse ei ole edes eksytyksestä. Niin kammottavia, räikeitä valheita, mielikuvituksen villejä fantasioita pitää sisällään meille opettamasi saatanallinen epäuskonto. Uskontokin on liian raitis ilmaisu mormonien kadottavalle, kauhistavalle kulttiopille.
        "Kunnon" eksytysoppi pitää sisällään niin paljon oikeaa, ettei väärää ihan ensi näkemältä edes välttämättä huomaa.
        Siinä sen kavaluus.
        Mormonioppi ei sisällä mitään mikä saattaisi harhauttaa Jeesukseen Kristukseen uskovaa, elävän uskon armolahjan Jumalalta saanutta kristittyä ihmistä.
        Siitä kiitos Jumalalle Kaikkivaltiaalle Jeesuksen Kristuksen nimessä!

        Sillä tarkennuksella nyt kuitenkin sinulle saviseutulainen että Hänjokanäkeekaiken ei ole mormoni eikä hänen ajatuskehitelmänsä ainakaan ole mormonioppia vaikka hän Kallisarvoista Helmeä onkin lukenut ja sieltä Kolob nimen napannut.


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Yrjö Kallinen oli ismejä vastaan. Käytät väärin hänen sanojaan. Ne eivät ole tarkoitetut yhden ismin (mormon-) tukemiseen, vaan mormonisminkin edustamaa ahdasta ajattelua vastaan.

        Mormonismi ei perustu ihmisten ajatteluun vaan ilmoituksiin. Jumala EI ole kuollut vaan voi jatkuvasti ilmoittaa itsestään.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mormonismi ei perustu ihmisten ajatteluun vaan ilmoituksiin. Jumala EI ole kuollut vaan voi jatkuvasti ilmoittaa itsestään.

        Joo, sellaisen tyypin saamiin ilmoituksiin, joka ystäviensä kanssa keskusteltuaan sai Jumalalta moniavioisuusilmoituksen jäätyään housut nilkoissa kiinni vaimonsa pettämisestä.
        Väitteille aidoista Jumalan ilmoituksist pitäisi oll edes jotain lihaa luiden päällä, muuta kuin Josephin lihaa.


      • etteköosaalukea
        samarin kirjoitti:

        Sillä tarkennuksella nyt kuitenkin sinulle saviseutulainen että Hänjokanäkeekaiken ei ole mormoni eikä hänen ajatuskehitelmänsä ainakaan ole mormonioppia vaikka hän Kallisarvoista Helmeä onkin lukenut ja sieltä Kolob nimen napannut.

        Aabrahamin kirjan 3 luku 9 jae: "kunnes tulet lähelle Kolobia, mikä Kolob on Herran ajanmitan mukainen, mikä Kolob on pantu lähelle Jumalan valtaistuinta hallitsemaan kaikkia niitä taivaankappaleita, jotka kuuluvat samaan järjestykseen (aurinkokunta), kuin se (maapallo), jonka pinnalla sinä seisot".

        Aabrahamin kirjan 3 luku 13 jae: "Kokabiim, mikä merkitsee tähtiä eli kaikkia suuria valoja, jotka olivat taivaanvahvuudella".

        Aabrahamin kirjan 3 luku 16 jae: "sen tähden Kolob (Jupiter) on suurin näkemistäsi Kokaabeista, koska se on lähinnä minua".


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mormonismi ei perustu ihmisten ajatteluun vaan ilmoituksiin. Jumala EI ole kuollut vaan voi jatkuvasti ilmoittaa itsestään.

        Valehtelevaan jumalaan ei kannata uskoa mutta jompi kumpi tässä nyt valehtelelee, Jahve tai Korotettu ihminen .
        Raamattu: Jumala on henkiolento, muuttumaton,aina sama, ei ole ihminen, ei valehtele, ei muuta nimeään , lähettää messiaan.Ei tarvitse maksaa taivaspaikasta, taivaassa ollaan kuten enkelit.

        Mormonismi: jumala on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi, on joskus ollut kuten ihminen nyt , on ruumiillinen ja asuu tietyssä paikassa, on
        ehkä naimissa, lupaa planeettajumaluutta ja ikinaintia miehille jotka ovat siitä maksaneet, naiset jotka maksavat pääsevät miesjumalille vaimoiksi tai muihin apuhommiin avaruudessa. Vähän musliminaisten tapaan.

        Ilmoitelee edelleen uutta, tosin ei mormonien elävälle profeetalle. Yksi Korotetun Ihmisen pojista on nimeltään Khristos ja hän käytti nimeä Jahve valehdellessa Israelille isänsä käskystä ummet ja lammet. Mormonien kolmikko on:Korotettu ihminen, tämän poika Jeesus Khristos ja Pyhä henki . Jahvea, Raamatun ilmoittamaa isäjumalaa, ei siis ole koskaan erillisenä ollutkaan, vaan Jahve on Jeesuksen nikki niin kutsun Vanhan Valehteluliiton ajalta.

        Yksi Jeesuksen valheista oli että laki on totta eikä katoa koskaan ja profeetatkin olivat luotettavia vaikka mormonismii nyt on osoittanut että kummatkin olivat väärennettyjä sen lisäksi Jeesus-Jahve nimellä niissä itse valehteli. Myös kohdat joihin Jeesus erityisesti vetosi olivat joko valhetta tai väärennöksiä. Raamattu siis todella on hyvin epäluotetta kirja, sen sekasotkun korjaa onneksemme Mormoninkirja jossa ei virheitä ole, vaan kirja on maailman täydellisin .


      • saviseutulainen
        kaksipisteto kirjoitti:

        Valehtelevaan jumalaan ei kannata uskoa mutta jompi kumpi tässä nyt valehtelelee, Jahve tai Korotettu ihminen .
        Raamattu: Jumala on henkiolento, muuttumaton,aina sama, ei ole ihminen, ei valehtele, ei muuta nimeään , lähettää messiaan.Ei tarvitse maksaa taivaspaikasta, taivaassa ollaan kuten enkelit.

        Mormonismi: jumala on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi, on joskus ollut kuten ihminen nyt , on ruumiillinen ja asuu tietyssä paikassa, on
        ehkä naimissa, lupaa planeettajumaluutta ja ikinaintia miehille jotka ovat siitä maksaneet, naiset jotka maksavat pääsevät miesjumalille vaimoiksi tai muihin apuhommiin avaruudessa. Vähän musliminaisten tapaan.

        Ilmoitelee edelleen uutta, tosin ei mormonien elävälle profeetalle. Yksi Korotetun Ihmisen pojista on nimeltään Khristos ja hän käytti nimeä Jahve valehdellessa Israelille isänsä käskystä ummet ja lammet. Mormonien kolmikko on:Korotettu ihminen, tämän poika Jeesus Khristos ja Pyhä henki . Jahvea, Raamatun ilmoittamaa isäjumalaa, ei siis ole koskaan erillisenä ollutkaan, vaan Jahve on Jeesuksen nikki niin kutsun Vanhan Valehteluliiton ajalta.

        Yksi Jeesuksen valheista oli että laki on totta eikä katoa koskaan ja profeetatkin olivat luotettavia vaikka mormonismii nyt on osoittanut että kummatkin olivat väärennettyjä sen lisäksi Jeesus-Jahve nimellä niissä itse valehteli. Myös kohdat joihin Jeesus erityisesti vetosi olivat joko valhetta tai väärennöksiä. Raamattu siis todella on hyvin epäluotetta kirja, sen sekasotkun korjaa onneksemme Mormoninkirja jossa ei virheitä ole, vaan kirja on maailman täydellisin .

        VALHETTA, VALHETTA, VALHETTA!

        Kadotukseen johtavaa hirveistä hirveintä eksytystä ja harhaa.
        Jumalan Kaikkivaltiaan pilkkaa, Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme ja Vapahtajamme pilkkaa, Pyhän Hengen pilkkaa.

        2.Piet. 2:1 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon".


      • Selkeyttä
        saviseutulainen kirjoitti:

        VALHETTA, VALHETTA, VALHETTA!

        Kadotukseen johtavaa hirveistä hirveintä eksytystä ja harhaa.
        Jumalan Kaikkivaltiaan pilkkaa, Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme ja Vapahtajamme pilkkaa, Pyhän Hengen pilkkaa.

        2.Piet. 2:1 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon".

        Miten perustelet? - Tuollaisella kommentilla osoitat pelkästään ennakkoluuloisuuttasi ja asenteellisuuttasi.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Valehtelevaan jumalaan ei kannata uskoa mutta jompi kumpi tässä nyt valehtelelee, Jahve tai Korotettu ihminen .
        Raamattu: Jumala on henkiolento, muuttumaton,aina sama, ei ole ihminen, ei valehtele, ei muuta nimeään , lähettää messiaan.Ei tarvitse maksaa taivaspaikasta, taivaassa ollaan kuten enkelit.

        Mormonismi: jumala on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi, on joskus ollut kuten ihminen nyt , on ruumiillinen ja asuu tietyssä paikassa, on
        ehkä naimissa, lupaa planeettajumaluutta ja ikinaintia miehille jotka ovat siitä maksaneet, naiset jotka maksavat pääsevät miesjumalille vaimoiksi tai muihin apuhommiin avaruudessa. Vähän musliminaisten tapaan.

        Ilmoitelee edelleen uutta, tosin ei mormonien elävälle profeetalle. Yksi Korotetun Ihmisen pojista on nimeltään Khristos ja hän käytti nimeä Jahve valehdellessa Israelille isänsä käskystä ummet ja lammet. Mormonien kolmikko on:Korotettu ihminen, tämän poika Jeesus Khristos ja Pyhä henki . Jahvea, Raamatun ilmoittamaa isäjumalaa, ei siis ole koskaan erillisenä ollutkaan, vaan Jahve on Jeesuksen nikki niin kutsun Vanhan Valehteluliiton ajalta.

        Yksi Jeesuksen valheista oli että laki on totta eikä katoa koskaan ja profeetatkin olivat luotettavia vaikka mormonismii nyt on osoittanut että kummatkin olivat väärennettyjä sen lisäksi Jeesus-Jahve nimellä niissä itse valehteli. Myös kohdat joihin Jeesus erityisesti vetosi olivat joko valhetta tai väärennöksiä. Raamattu siis todella on hyvin epäluotetta kirja, sen sekasotkun korjaa onneksemme Mormoninkirja jossa ei virheitä ole, vaan kirja on maailman täydellisin .

        Raamattu sanoo, että Jumala on henki, mutta vain siinä yhteydessä kun opetetaan rukoilemaan hengessä ja totuudessa. ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi - eli Jumalallakin on ruumis ja henki kuten ihmisellä.

        Jeesus Kristus on vanhin henkiveljistämme. Hän oli mukana luomisessa. Kaikki luotiin Hänen eli Sanan kautta. Tuolloin Jeesuksella ei ollut vielä ruumista. Jeesus Kristus on Vanhan testamentin Jahve.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala on henki, mutta vain siinä yhteydessä kun opetetaan rukoilemaan hengessä ja totuudessa. ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi - eli Jumalallakin on ruumis ja henki kuten ihmisellä.

        Jeesus Kristus on vanhin henkiveljistämme. Hän oli mukana luomisessa. Kaikki luotiin Hänen eli Sanan kautta. Tuolloin Jeesuksella ei ollut vielä ruumista. Jeesus Kristus on Vanhan testamentin Jahve.

        Raamatun mukaan Jeesus ei ole Jahve ja Jahve on henkiolento. Pakanauskontosi joutuu palvoessaan ruumiillista jumalaa esittämään tällaisenkin järjettömän väitteen "Raamattu sanoo, että Jumala on henki, mutta vain siinä yhteydessä kun opetetaan rukoilemaan hengessä ja totuudessa. "Jumala ei siis ole henki mutta Raamattu väittää väärin että olisi, kun opettaa rukoilemaan totuudessa.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Selkeyttä kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala on henki, mutta vain siinä yhteydessä kun opetetaan rukoilemaan hengessä ja totuudessa. ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi - eli Jumalallakin on ruumis ja henki kuten ihmisellä.

        Jeesus Kristus on vanhin henkiveljistämme. Hän oli mukana luomisessa. Kaikki luotiin Hänen eli Sanan kautta. Tuolloin Jeesuksella ei ollut vielä ruumista. Jeesus Kristus on Vanhan testamentin Jahve.

        vasta apostoli Johannes aloitti eksyttävän tiedon että Sanan kautta on luotu kaikki mikä taas ei pidä paikkansa sillä Sana on luotu olento eikä luotu sen enempää kuin luodun kauttakaan Jumala luonut materiaa tai muita persoonia. Lisäksi Jumala aloitti aineen luomisen jo 6 2/3 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen Sanan luomista luomalla ensin Kolobin (Jupiterin), Kuvajäljennös Aabrhamin kirjasta N:o 2 "Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua". Jeesus ei ole Vanhan testamentin Jahve.


      • saviseutulainen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miten perustelet? - Tuollaisella kommentilla osoitat pelkästään ennakkoluuloisuuttasi ja asenteellisuuttasi.

        Sinä perustelet uskomuksiasi jonkinlaisina Raamatun ulko - jopa yläpuolisina ilmoituksina.
        Sinä väität Pyhän Raamatun valehtelevan. Sinä teet Jumalan Kaikkivaltiaan valehtelijaksi. Joseph Smithin aikaan saattama uskontonne on kauhistuttavaa harhaa ja Jumalan Sanan kammottavaa vääristelemistä. Te mormonit poljette jalkoihinne Jumalan Pojan pyhän veren. Te olette vääntäneet ja kääntäneet, tärvelleet ja turmelleet Jumalan Sanaa ja ikuista Totuutta omien valheittenne perkelliseksi petokseksi.
        Minun perustani on kirjoitettu Jumalan Pyhän Raamatun väärentämätön Sana ja Totuus.

        Minulla ei ole mitään ennakkoluuloja.
        Minulla on ollut elämäni varrella tilaisuus tutustua mormoneihin ja heidän ( teidän ) omituiseen Raamatun vastaiseen oppiinsa uskoakseni huomattavasti keskimääräistä enemmän mitä tulee M.A.P:kirkon ulkopuolisiin ihmisiin. Minulla on ollut mormonisukulaisia tädistä useaan serkkuun, tuttavia - jopa ystäviä. Viimeksi mainittu ryhmä ajalta ennen uskoon tuloani. Minulla ei ole ihmisinä, lähimmäisinäni mitään mormoneja vastaan. Musiikin harrastajana olen ollut heidän kanssaan aikanaan monessa musiikkitoiminnassa mukana.
        Toiminta ei ollut uskonnollista. Sekulaaria musiikkia ( musikaaleja, operetteja, oopperaa jne ). Hyvin tasokasta ja mukavaa väkeä.
        Mormoniuskoa minulle ei yritetty tuputtaa missään vaiheessa.
        Mukana oli muitakin kirkkonne ulkopuolisia musiikki-ihmisiä.
        Otinpa joskus osaa sakramenttikokoukseennekin.
        Myös esitin yksinlaulua kirkkonne tilaisuuksissa.

        Siihen aikaan minulle ei tehnyt ns. tirin taria mitä teidän omituinen uskontonne pitää sisällään. Toki jo silloin - uskosta osattomanakin - ymmärsin teidän oppinne poikkeavan suuresti siitä mitä olin pitänyt ev.lut.kasvatuksen saaneena Raamatun Sanan mukaisena opetuksena.
        Uskoon tuloni myötä tulin myös ajan mittaan entistä selvemmin näkemään ja ymmärtämään miten väärää ja harhaista mormoniuskonto on.
        Sillä ei ole mitään tekemistä Kristinuskon kanssa.
        Eikä ylipäätään Jumalan Ilmoituksen kanssa, jonka Hän on meille antanut Pyhän Raamatun Sanassa. Jumala ei anna mitään "ylimääräisiä" ilmoituksia Raamatun kirjoitetun Sanan ja Totuuden ulkopuolelta.
        Tällaiset ulkopuolelta tulevat "ilmoitukset" eivät ole Jumalasta Kaikkivaltiaasta. Ne ovat ihmisen sielullisia otaksumia ja "oivalluksia" - tai sitten suoranaisesti sielunvihollisesta lähtöisin.


      • Heavenbound
        saviseutulainen kirjoitti:

        Sinä perustelet uskomuksiasi jonkinlaisina Raamatun ulko - jopa yläpuolisina ilmoituksina.
        Sinä väität Pyhän Raamatun valehtelevan. Sinä teet Jumalan Kaikkivaltiaan valehtelijaksi. Joseph Smithin aikaan saattama uskontonne on kauhistuttavaa harhaa ja Jumalan Sanan kammottavaa vääristelemistä. Te mormonit poljette jalkoihinne Jumalan Pojan pyhän veren. Te olette vääntäneet ja kääntäneet, tärvelleet ja turmelleet Jumalan Sanaa ja ikuista Totuutta omien valheittenne perkelliseksi petokseksi.
        Minun perustani on kirjoitettu Jumalan Pyhän Raamatun väärentämätön Sana ja Totuus.

        Minulla ei ole mitään ennakkoluuloja.
        Minulla on ollut elämäni varrella tilaisuus tutustua mormoneihin ja heidän ( teidän ) omituiseen Raamatun vastaiseen oppiinsa uskoakseni huomattavasti keskimääräistä enemmän mitä tulee M.A.P:kirkon ulkopuolisiin ihmisiin. Minulla on ollut mormonisukulaisia tädistä useaan serkkuun, tuttavia - jopa ystäviä. Viimeksi mainittu ryhmä ajalta ennen uskoon tuloani. Minulla ei ole ihmisinä, lähimmäisinäni mitään mormoneja vastaan. Musiikin harrastajana olen ollut heidän kanssaan aikanaan monessa musiikkitoiminnassa mukana.
        Toiminta ei ollut uskonnollista. Sekulaaria musiikkia ( musikaaleja, operetteja, oopperaa jne ). Hyvin tasokasta ja mukavaa väkeä.
        Mormoniuskoa minulle ei yritetty tuputtaa missään vaiheessa.
        Mukana oli muitakin kirkkonne ulkopuolisia musiikki-ihmisiä.
        Otinpa joskus osaa sakramenttikokoukseennekin.
        Myös esitin yksinlaulua kirkkonne tilaisuuksissa.

        Siihen aikaan minulle ei tehnyt ns. tirin taria mitä teidän omituinen uskontonne pitää sisällään. Toki jo silloin - uskosta osattomanakin - ymmärsin teidän oppinne poikkeavan suuresti siitä mitä olin pitänyt ev.lut.kasvatuksen saaneena Raamatun Sanan mukaisena opetuksena.
        Uskoon tuloni myötä tulin myös ajan mittaan entistä selvemmin näkemään ja ymmärtämään miten väärää ja harhaista mormoniuskonto on.
        Sillä ei ole mitään tekemistä Kristinuskon kanssa.
        Eikä ylipäätään Jumalan Ilmoituksen kanssa, jonka Hän on meille antanut Pyhän Raamatun Sanassa. Jumala ei anna mitään "ylimääräisiä" ilmoituksia Raamatun kirjoitetun Sanan ja Totuuden ulkopuolelta.
        Tällaiset ulkopuolelta tulevat "ilmoitukset" eivät ole Jumalasta Kaikkivaltiaasta. Ne ovat ihmisen sielullisia otaksumia ja "oivalluksia" - tai sitten suoranaisesti sielunvihollisesta lähtöisin.

        Juuri näin.
        Mormonismi on eksytys ihan pahimmasta päästä.
        Kristus Jeesus pelastaa, mikään profeetta tai oppi ei.


      • Selkeyttä
        saviseutulainen kirjoitti:

        Sinä perustelet uskomuksiasi jonkinlaisina Raamatun ulko - jopa yläpuolisina ilmoituksina.
        Sinä väität Pyhän Raamatun valehtelevan. Sinä teet Jumalan Kaikkivaltiaan valehtelijaksi. Joseph Smithin aikaan saattama uskontonne on kauhistuttavaa harhaa ja Jumalan Sanan kammottavaa vääristelemistä. Te mormonit poljette jalkoihinne Jumalan Pojan pyhän veren. Te olette vääntäneet ja kääntäneet, tärvelleet ja turmelleet Jumalan Sanaa ja ikuista Totuutta omien valheittenne perkelliseksi petokseksi.
        Minun perustani on kirjoitettu Jumalan Pyhän Raamatun väärentämätön Sana ja Totuus.

        Minulla ei ole mitään ennakkoluuloja.
        Minulla on ollut elämäni varrella tilaisuus tutustua mormoneihin ja heidän ( teidän ) omituiseen Raamatun vastaiseen oppiinsa uskoakseni huomattavasti keskimääräistä enemmän mitä tulee M.A.P:kirkon ulkopuolisiin ihmisiin. Minulla on ollut mormonisukulaisia tädistä useaan serkkuun, tuttavia - jopa ystäviä. Viimeksi mainittu ryhmä ajalta ennen uskoon tuloani. Minulla ei ole ihmisinä, lähimmäisinäni mitään mormoneja vastaan. Musiikin harrastajana olen ollut heidän kanssaan aikanaan monessa musiikkitoiminnassa mukana.
        Toiminta ei ollut uskonnollista. Sekulaaria musiikkia ( musikaaleja, operetteja, oopperaa jne ). Hyvin tasokasta ja mukavaa väkeä.
        Mormoniuskoa minulle ei yritetty tuputtaa missään vaiheessa.
        Mukana oli muitakin kirkkonne ulkopuolisia musiikki-ihmisiä.
        Otinpa joskus osaa sakramenttikokoukseennekin.
        Myös esitin yksinlaulua kirkkonne tilaisuuksissa.

        Siihen aikaan minulle ei tehnyt ns. tirin taria mitä teidän omituinen uskontonne pitää sisällään. Toki jo silloin - uskosta osattomanakin - ymmärsin teidän oppinne poikkeavan suuresti siitä mitä olin pitänyt ev.lut.kasvatuksen saaneena Raamatun Sanan mukaisena opetuksena.
        Uskoon tuloni myötä tulin myös ajan mittaan entistä selvemmin näkemään ja ymmärtämään miten väärää ja harhaista mormoniuskonto on.
        Sillä ei ole mitään tekemistä Kristinuskon kanssa.
        Eikä ylipäätään Jumalan Ilmoituksen kanssa, jonka Hän on meille antanut Pyhän Raamatun Sanassa. Jumala ei anna mitään "ylimääräisiä" ilmoituksia Raamatun kirjoitetun Sanan ja Totuuden ulkopuolelta.
        Tällaiset ulkopuolelta tulevat "ilmoitukset" eivät ole Jumalasta Kaikkivaltiaasta. Ne ovat ihmisen sielullisia otaksumia ja "oivalluksia" - tai sitten suoranaisesti sielunvihollisesta lähtöisin.

        Et perustele tuolla kommentillasi mitään, vaan esität asenteitasi! Mikä on niin kauheasti väärin MAP-kirkon opissa? Se ei ole tietenkään samaa kaikin osin kuin ev. -luterilaisuus. Mm. kolminaisuusoppia ja lapsikastetta ei ole, mutta EI niitä ole Raamatussakaan. Opissamme ei ole mitään Raamatun vastaista toisin kuin muissa kristillisissä kirkoissa, joille usko kolminaisuusoppiin on ehto pelastumiselle.

        Kerro missä kirkkomme oppi valehtelee? Täällä on "Kaksipisteto" toistanut tuota valehtelua siinä suhteessa, että uskomme Vanhan testamentin Jahven olevan Jeesus Kristus, mutta sekin on aivan Raamatun mukaista:

        1. Kor. 10:4
        1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki. [2. Moos. 13:21,22, 2. Moos. 14:21,22]
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa [2. Moos. 16:14,15; 5. Moos. 8:3]
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
        5 Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa. [4. Moos. 14:29,30]


      • Selkeyttä
        Heavenbound kirjoitti:

        Juuri näin.
        Mormonismi on eksytys ihan pahimmasta päästä.
        Kristus Jeesus pelastaa, mikään profeetta tai oppi ei.

        Tukeudut pelkästään asenteellisuuteen ja kenties siihen, että tulisi uskoa yleisen mielipiteen mukaisesti. Se ei ole totuuden kriteeri. Vain ilmoituksien kautta voimme saada uskonnollista totuutta. Jumala ei ole kuollut vaan voi edelleen ilmoittaa itsestään, Siksi on harhaoppia sanoa, että Raamatussa on kaikki mitä tarvitaan. Sen lopussa oleva lause kieltää lisäämään tai poistamaan mitään tästä ilmoitusten kirjasta eli Ilmoituskirjasta. mutta se ei tarkoita koko Raamattua.

        Tutki ja opi:
        http://www.mormonit.fi/


      • Hänjokanäkeekaiken

        Raamattu sanoo että Israelilaisia johdatti Jumalan enkeli jota Raamattu kutsuu myös Herraksi eli kyseessä ei ollut Kristus vaan Pyhä Henki eli Gabriel joka johdatti Israelilaisia 40 vuotta erämaassa. Kenestä muusta Raamattu voisi puhua Herrana ja Jumalan enkelinä kuin Gabrielista. Kristuksesta ei koskaan puhuta Jumalan enkelinä Raamatussa.

        2 Mooses 23;20. Katso, minä lähetän enkelini sinun edellesi varjelemaan sinua teillä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.

        2 Mooses 13:21. Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilnenpatsaassajohdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöällä tulenpatsaassa...

        2 Mooses 14:19. Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Et perustele tuolla kommentillasi mitään, vaan esität asenteitasi! Mikä on niin kauheasti väärin MAP-kirkon opissa? Se ei ole tietenkään samaa kaikin osin kuin ev. -luterilaisuus. Mm. kolminaisuusoppia ja lapsikastetta ei ole, mutta EI niitä ole Raamatussakaan. Opissamme ei ole mitään Raamatun vastaista toisin kuin muissa kristillisissä kirkoissa, joille usko kolminaisuusoppiin on ehto pelastumiselle.

        Kerro missä kirkkomme oppi valehtelee? Täällä on "Kaksipisteto" toistanut tuota valehtelua siinä suhteessa, että uskomme Vanhan testamentin Jahven olevan Jeesus Kristus, mutta sekin on aivan Raamatun mukaista:

        1. Kor. 10:4
        1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki. [2. Moos. 13:21,22, 2. Moos. 14:21,22]
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa [2. Moos. 16:14,15; 5. Moos. 8:3]
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
        5 Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa. [4. Moos. 14:29,30]

        Miksi valehtelet taas? Mormoneilla on lapsikaste. Vai väitätkö 8-vuotiaiden olevan aikuisia?


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Miksi valehtelet taas? Mormoneilla on lapsikaste. Vai väitätkö 8-vuotiaiden olevan aikuisia?

        Etkö ymmärtänyt? - On suuri ero kastetaanko vauvoja kysymättä heiltä tai kastetaanko, kun lapsi alkaa tulla vastuulliseen ikään. Ilman kastettavan omaa tahtoa ei kasteta ketään.


      • Selkeyttä
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Raamattu sanoo että Israelilaisia johdatti Jumalan enkeli jota Raamattu kutsuu myös Herraksi eli kyseessä ei ollut Kristus vaan Pyhä Henki eli Gabriel joka johdatti Israelilaisia 40 vuotta erämaassa. Kenestä muusta Raamattu voisi puhua Herrana ja Jumalan enkelinä kuin Gabrielista. Kristuksesta ei koskaan puhuta Jumalan enkelinä Raamatussa.

        2 Mooses 23;20. Katso, minä lähetän enkelini sinun edellesi varjelemaan sinua teillä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.

        2 Mooses 13:21. Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilnenpatsaassajohdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöällä tulenpatsaassa...

        2 Mooses 14:19. Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa, ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        Lue uudestaan ja ymmärrä:
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Síis: kallio oli Kristus. Kalliovertausta käytetään muuallakin Raamatussa.


      • Ygrad

        En näe juurikaan eroa vauvan ja 8-vuotiaan oman tahdon välillä. 8-vuotias tekee kuitenkin 99 prosenttisesti juuri sitä mitä hänen vanhempansa haluavat. MAP-kirkossa kasvaneet lapset pitävät sitä itsestään selvyytenä, että heidät kastetaan 8-vuotiaana. Ehkä kaikkein kehittyneimmät 8-vuotiaat uskaltavat kieltäytyä kunniasta tai voi olla, että hekin vanhempiansa miellyttääkseen menevät kasteelle vaikka tietävätkin sen olevan väärin. Tunnetko yhtään MAP-kirkossa kasvanutta 8-vuotiasta joka olisi kasteesta kieltäytynyt?


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt? - On suuri ero kastetaanko vauvoja kysymättä heiltä tai kastetaanko, kun lapsi alkaa tulla vastuulliseen ikään. Ilman kastettavan omaa tahtoa ei kasteta ketään.

        Itse kirjoitit LASTEN kastamisesta. 8-vuotiaatovat lapsia.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt? - On suuri ero kastetaanko vauvoja kysymättä heiltä tai kastetaanko, kun lapsi alkaa tulla vastuulliseen ikään. Ilman kastettavan omaa tahtoa ei kasteta ketään.

        8-vuotiaden kaste on jopa vielä irvokkaampaa kuin vauvojen kaste, koska väitätte 8-vuotiaita vastuullisksi a väitätte kasteen ottamista heidän omaksi päätöksekseen.


      • saviseutulainen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Et perustele tuolla kommentillasi mitään, vaan esität asenteitasi! Mikä on niin kauheasti väärin MAP-kirkon opissa? Se ei ole tietenkään samaa kaikin osin kuin ev. -luterilaisuus. Mm. kolminaisuusoppia ja lapsikastetta ei ole, mutta EI niitä ole Raamatussakaan. Opissamme ei ole mitään Raamatun vastaista toisin kuin muissa kristillisissä kirkoissa, joille usko kolminaisuusoppiin on ehto pelastumiselle.

        Kerro missä kirkkomme oppi valehtelee? Täällä on "Kaksipisteto" toistanut tuota valehtelua siinä suhteessa, että uskomme Vanhan testamentin Jahven olevan Jeesus Kristus, mutta sekin on aivan Raamatun mukaista:

        1. Kor. 10:4
        1 Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki. [2. Moos. 13:21,22, 2. Moos. 14:21,22]
        2 Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
        3 Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa [2. Moos. 16:14,15; 5. Moos. 8:3]
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]
        5 Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa. [4. Moos. 14:29,30]

        1.Joh. 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Tunnustatko sinä nim.merkki Selkeyttä, että Jeesus Kristus on Herra?
        Tunnustatko, että sinunkin polvesi notkistuvat Herran Jeesuksen edessä, kun Hän tulee takaisin kaikessa kunniassaan ja kirkkaudessaan joukkojensa kanssa, ja tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.
        Uskotko sinä nm. Selkeyttä, että Herraa Jeesusta ei ole luotu?
        Uskotko sinä, että Hän on ollut alusta asti, ts. ollut aina ja iankaikkisesti olemassa. Uskotko sinä, että Herra Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä, että Hänen maallinen äitinsä Maria on tullut raskaaksi neitseellisesti Jumalan Pyhästä Hengestä?
        Pyydän, kerro, mikä on sinun ( mormonien) tulkinta Jeesuksen sikiämisestä. Uskotko sinä, että Jeesus Kristus on Sana?

        Tultuani uskoon - aika pian sen jälkeen - kävin jonkin verran keskusteluja puhelimitse erään mormoniserkkuni kanssa uskonkysymyksistä.
        Tosin hyvin "ekumeenisessa" hengessä.
        Niin heikko ja lässy olin, etten esittänyt hänelle kovinkaan suoria
        kysymyksiä, vaikka olin vuosien ja vuosikymmenienkin saatossa saanut yhtä ja toista "selville" mormoniopin salaisuuksista, joskin osin verhotusti.
        Aikaa kului, tapasimmekin toisemme ja erään kerran hän painotti minulle, joskin kuin "ohimennen": Älä rukoile suoraan Jeesusta, vaan Jumalaa Jeesuksen nimessä. Ts. mormonien yhteydessä tämä tarkoittaa sitä, että vasta rukouksen lopussa saa lausua "Jeesuksen Nimessä".
        Väitän, että te lausutte tuon pyhän nimen vain muodon vuoksi.
        AIVAN EHDOTTOMASTI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN HERRANAAN JA VAPAHTAJANAAN USKOVA IHMINEN SAA RUKOILLA HÄNTÄ SUORAAN. JUMALAA KAIKKIVALTIASTA ME RUKOILEMME HÄNEN, JEESUKSEN KRISTUKSEN, NIMESSÄ.
        Pyhän Hengen tehtävä on aina kirkastaa Jeesusta Kristusta, itseään Hän ei koroita koskaan. Pyhää Henkeä meidän ei tule palvoa eikä Häntä rukoilla, vaan Hänen vahvistaminaan me palvomme ja palvelemme Jumalaa Kaikkivaltiasta ja Hänen ainosyntyistä Poikaansa, Herraamme Jeesusta Kristusta.
        Ja: KELLÄ POIKAA EI OLE, SILLÄ EI OLE ISÄÄ, KELLÄ POIKA ON, SILLÄ ON MYÖS ISÄ.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tukeudut pelkästään asenteellisuuteen ja kenties siihen, että tulisi uskoa yleisen mielipiteen mukaisesti. Se ei ole totuuden kriteeri. Vain ilmoituksien kautta voimme saada uskonnollista totuutta. Jumala ei ole kuollut vaan voi edelleen ilmoittaa itsestään, Siksi on harhaoppia sanoa, että Raamatussa on kaikki mitä tarvitaan. Sen lopussa oleva lause kieltää lisäämään tai poistamaan mitään tästä ilmoitusten kirjasta eli Ilmoituskirjasta. mutta se ei tarkoita koko Raamattua.

        Tutki ja opi:
        http://www.mormonit.fi/

        Kun noita ilmoituksia jaksat mainostaa uskonnollisina totuuksina, voisit vähitellen jo kertoa mikä Jahven ilmoituksista Raamatussa on totta?
        Mm. nämä eivät mormonien mukaan ole totta :
        Jahve on ainoa Jumala
        Jahve ei valehtele
        Jahve ei muutu
        Jahve ei ole ihminen
        Jahve ei vaihda nimeään vaan ilmoittautuu Israelille aina nimellä Jahve
        Jahve on kaikkivaltias
        jahve on kaikkitietävä
        Jahve on hyvä
        Jahve on pyhä
        Jahve ei petä
        Jahven sanaan voi luottaa, se on tosi ja pysyy iankakkisesti


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Kun noita ilmoituksia jaksat mainostaa uskonnollisina totuuksina, voisit vähitellen jo kertoa mikä Jahven ilmoituksista Raamatussa on totta?
        Mm. nämä eivät mormonien mukaan ole totta :
        Jahve on ainoa Jumala
        Jahve ei valehtele
        Jahve ei muutu
        Jahve ei ole ihminen
        Jahve ei vaihda nimeään vaan ilmoittautuu Israelille aina nimellä Jahve
        Jahve on kaikkivaltias
        jahve on kaikkitietävä
        Jahve on hyvä
        Jahve on pyhä
        Jahve ei petä
        Jahven sanaan voi luottaa, se on tosi ja pysyy iankakkisesti

        Valehteletko vai vääristelet? Näin on:
        Jahve ei valehtele - Ei valehtele
        Jahve ei muutu - Ei muutu olemukseltaan, mutta sai fyysisen ruumiin kuten Hänen Isälläänkin on
        Jahve ei ole ihminen - Jahve on myös ihminen, koska Hän syntyi ihmisen Pojaksi
        Jahve ei vaihda nimeään vaan ilmoittautuu Israelille aina nimellä Jahve - Jahvea sanotaan Uudessa testamentissa Jeesukseksi Kristukseksi
        Jahve on kaikkivaltias - Niin onkin, mutta Hän toimii Isänsä tahdon mukaan. He ovat yhtä.
        Jahve on kaikkitietävä - Niin on
        Jahve on hyvä - Niin on
        Jahve on pyhä - Niin on
        Jahve ei petä - Ei petäkään, mutta sinä tulkitset virheellisesti luullen tietäväsi itsestäsi kaiken ja otat kirjaimellisesti ymmärtäen väärin
        Jahven sanaan voi luottaa, se on tosi ja pysyy iankaikkisesti - Näin on, mutta sinun tukintoihisi ei voi luottaa,

        Pitäneekö paikkansa, että juutalaiset eivät saa sapattina painaa edes hissin nappulaa, koska he tulkitsevat kirjaimellisesti vailla ymmärrystä? He saavat kyllä astua ns. pater noster hissiin, joka liikkuu jatkuvasti. Tukinnoissasi on ainakin tuota samaa sävyä - olethan juutalainen.


      • Luenjaymmärrä
        Selkeyttä kirjoitti:

        Lue uudestaan ja ymmärrä:
        4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]

        Síis: kallio oli Kristus. Kalliovertausta käytetään muuallakin Raamatussa.

        Miksi valitsit mormonit, paremminkin kuuluisit jehovantodistajiin, he kun kieltävät Pyhän Hengen persoonan täydelleen kuten näytät sinäkin tekevän. Myöhemmät ilmoitukset ovat aina epäluotettavempia kuin aikaisemmat.


      • Selkeyttä
        Luenjaymmärrä kirjoitti:

        Miksi valitsit mormonit, paremminkin kuuluisit jehovantodistajiin, he kun kieltävät Pyhän Hengen persoonan täydelleen kuten näytät sinäkin tekevän. Myöhemmät ilmoitukset ovat aina epäluotettavempia kuin aikaisemmat.

        On luuloasi, että kiellän Pyhän Hengen persoonan! Uskomme Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan itsenäisiä persoonia ja olentoja. Isä on suurin, jonka tahtoa muut toteuttavat pitäen sitä myös omana tahtonaan, koska se on totta ja rakkautta täynnä. Kolminaisuusoppiin emme usko. Tässä olen samaa mieltä Jehovan todistajien kanssa, mutta ei muuten.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Selkeyttä kirjoitti:

        On luuloasi, että kiellän Pyhän Hengen persoonan! Uskomme Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan itsenäisiä persoonia ja olentoja. Isä on suurin, jonka tahtoa muut toteuttavat pitäen sitä myös omana tahtonaan, koska se on totta ja rakkautta täynnä. Kolminaisuusoppiin emme usko. Tässä olen samaa mieltä Jehovan todistajien kanssa, mutta ei muuten.

        Mutta miten sitten selität sen että pidät Jeesusta Jahvena ja annat ymmärtää että Jeesus olisi ollut enkeli joka johdatti Israelilaisia 40 vuotta erämaassa? Etkö näe itse miten ristiriitaista tuo näkemyksesi on vai etkö uskalla ajatella omilla aivoillasi?


      • Selkeyttä
        saviseutulainen kirjoitti:

        1.Joh. 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo maailmassa".

        Tunnustatko sinä nim.merkki Selkeyttä, että Jeesus Kristus on Herra?
        Tunnustatko, että sinunkin polvesi notkistuvat Herran Jeesuksen edessä, kun Hän tulee takaisin kaikessa kunniassaan ja kirkkaudessaan joukkojensa kanssa, ja tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.
        Uskotko sinä nm. Selkeyttä, että Herraa Jeesusta ei ole luotu?
        Uskotko sinä, että Hän on ollut alusta asti, ts. ollut aina ja iankaikkisesti olemassa. Uskotko sinä, että Herra Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä, että Hänen maallinen äitinsä Maria on tullut raskaaksi neitseellisesti Jumalan Pyhästä Hengestä?
        Pyydän, kerro, mikä on sinun ( mormonien) tulkinta Jeesuksen sikiämisestä. Uskotko sinä, että Jeesus Kristus on Sana?

        Tultuani uskoon - aika pian sen jälkeen - kävin jonkin verran keskusteluja puhelimitse erään mormoniserkkuni kanssa uskonkysymyksistä.
        Tosin hyvin "ekumeenisessa" hengessä.
        Niin heikko ja lässy olin, etten esittänyt hänelle kovinkaan suoria
        kysymyksiä, vaikka olin vuosien ja vuosikymmenienkin saatossa saanut yhtä ja toista "selville" mormoniopin salaisuuksista, joskin osin verhotusti.
        Aikaa kului, tapasimmekin toisemme ja erään kerran hän painotti minulle, joskin kuin "ohimennen": Älä rukoile suoraan Jeesusta, vaan Jumalaa Jeesuksen nimessä. Ts. mormonien yhteydessä tämä tarkoittaa sitä, että vasta rukouksen lopussa saa lausua "Jeesuksen Nimessä".
        Väitän, että te lausutte tuon pyhän nimen vain muodon vuoksi.
        AIVAN EHDOTTOMASTI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN HERRANAAN JA VAPAHTAJANAAN USKOVA IHMINEN SAA RUKOILLA HÄNTÄ SUORAAN. JUMALAA KAIKKIVALTIASTA ME RUKOILEMME HÄNEN, JEESUKSEN KRISTUKSEN, NIMESSÄ.
        Pyhän Hengen tehtävä on aina kirkastaa Jeesusta Kristusta, itseään Hän ei koroita koskaan. Pyhää Henkeä meidän ei tule palvoa eikä Häntä rukoilla, vaan Hänen vahvistaminaan me palvomme ja palvelemme Jumalaa Kaikkivaltiasta ja Hänen ainosyntyistä Poikaansa, Herraamme Jeesusta Kristusta.
        Ja: KELLÄ POIKAA EI OLE, SILLÄ EI OLE ISÄÄ, KELLÄ POIKA ON, SILLÄ ON MYÖS ISÄ.

        Näin tunnustan ja niin tunnustavat muutkin myöhempien aikojen pyhät: " Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta."

        Kysyt:
        Tunnustatko sinä nim.merkki Selkeyttä, että Jeesus Kristus on Herra?
        - Tunnustan
        Tunnustatko, että sinunkin polvesi notkistuvat Herran Jeesuksen edessä, kun Hän tulee takaisin kaikessa kunniassaan ja kirkkaudessaan joukkojensa kanssa, ja tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.
        - Tunnustan
        Uskotko sinä nm. Selkeyttä, että Herraa Jeesusta ei ole luotu?
        - Mitä tarkoita luomisella? Jeesus Kristus on vanhin henkiveljemme. Hänessä kuten meissä kaikissa on jotain luomatonta ilmoituksen mukaan. Se on äly, jota ei voi luoda eikä tehdä.
        Uskotko sinä, että Hän on ollut alusta asti, ts. ollut aina ja iankaikkisesti olemassa.
        - Uskon
        Uskotko sinä, että Herra Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä, että Hänen maallinen äitinsä Maria on tullut raskaaksi neitseellisesti Jumalan Pyhästä Hengestä?
        - Noin sanotaan Raamatussa, mutta se ei ole täsmällistä. Jeesus Kristus on Jumalan, taivaallisen Isämme Ainosyntyinen Poika lihan mukaan. Sekin on raamatullista.
        Pyydän, kerro, mikä on sinun ( mormonien) tulkinta Jeesuksen sikiämisestä.
        - Edellä on vastaus.
        Uskotko sinä, että Jeesus Kristus on Sana?
        - Uskon. Sana eli Jeesus Kristus eli Jahve tuli lihaksi ja eli keskuudessamme ja antoi itsensä uhriksi saaden aikaan kaikkien ylösnousemuksen ja syntien sovituksen evankeliumin ehdoin: usko, parannus, upotuskaste valtuudella syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta.

        Mitä rukoilemiseen tulee, niin muista kuinka Jeesus kehotti meitä rukoilemaan. Ei itseään vaan: "Isä meidän, joka olet taivaassa..."

        Jeesus Kristus on Herramme ja Vapahtajamme. Tietääkseni ei ole koskaan kielletty rukoilemasta Häntä, mutta Hän itse kehotti rukoilemaan Isää.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Valehteletko vai vääristelet? Näin on:
        Jahve ei valehtele - Ei valehtele
        Jahve ei muutu - Ei muutu olemukseltaan, mutta sai fyysisen ruumiin kuten Hänen Isälläänkin on
        Jahve ei ole ihminen - Jahve on myös ihminen, koska Hän syntyi ihmisen Pojaksi
        Jahve ei vaihda nimeään vaan ilmoittautuu Israelille aina nimellä Jahve - Jahvea sanotaan Uudessa testamentissa Jeesukseksi Kristukseksi
        Jahve on kaikkivaltias - Niin onkin, mutta Hän toimii Isänsä tahdon mukaan. He ovat yhtä.
        Jahve on kaikkitietävä - Niin on
        Jahve on hyvä - Niin on
        Jahve on pyhä - Niin on
        Jahve ei petä - Ei petäkään, mutta sinä tulkitset virheellisesti luullen tietäväsi itsestäsi kaiken ja otat kirjaimellisesti ymmärtäen väärin
        Jahven sanaan voi luottaa, se on tosi ja pysyy iankaikkisesti - Näin on, mutta sinun tukintoihisi ei voi luottaa,

        Pitäneekö paikkansa, että juutalaiset eivät saa sapattina painaa edes hissin nappulaa, koska he tulkitsevat kirjaimellisesti vailla ymmärrystä? He saavat kyllä astua ns. pater noster hissiin, joka liikkuu jatkuvasti. Tukinnoissasi on ainakin tuota samaa sävyä - olethan juutalainen.

        Totta kai valehtelee, jos muuttuu ainoasta Jumalasta jonkun tuntemattoman jumalan pojaksi, jumalasta ihmiseksi, elävästä kuolleeksi. Siinä on jo kolme täydellisitä muutosta. Miten voisi enää enemmän muuttua?
        Valehtelee jos vaihtaa nimensä,eikä enää ilmoitakaan että on Jahve vaan väittää että onkin nyt joku Jeesus ja sanoo että onkin ei Jahve vaan tämän lähettämä messias. Jahvena Jeesus ilmoitti että messias on oleva Davidin sukuun kuuluva ihminen. Jeesuksena sanoo ettei ole hyvä, vain Jumala on hyvä, Jahvena ilmoitti että on ainoa Jumala ja että hän on nimenomaan on hyvä ja aina luotettava. Eipä ollut mitään noista.
        Jeesuksena Jahve ilmoittaa että palaa takaisin, mutta hetken tietää vain Jumala yksin, Jahve siis lakkasi olemasta kaikkitietäväkin.
        Kun Jahve antoi lain ja teki liiton, hän teki sen ainoana Jumalana siksi häneen piti luottaa ja häntä totella. Jos ei totellut, hän rankaisi mutta rankaisu tulikin nyt siitä ettei uskonut valehtelijaan. Liitossa koko israelin kansan piti olla olla tämän todistajina " Te olette minun todistajani, sanoo Jahve minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule"Näin sanoo Jahve, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."

        Oikea todistus olisi ollut että pakanat olivat alunalkaenkin olleet oikeassa, jumalia oli paljon, niillä oli ruumiit, ne naivat ja valehtelivat ja olivat ilman moraalia ja että Israel oli erehdytetty liittoon emävalheella.
        Miten valehtelija voi olla hyvä tai pyhä, ei tietenkään voi,Jahve itse sen sanoo VT:ssä . Mikään ei siis ollut totta vaan kaikki valhetta, noissa asioissahan voi olla vain yksi totuus ja tässä tapauksessa se on se, että Jahve jos olisi ollut Jeesus, valehteli aivan kaikessa mitä itsestään ilmoitti.

        Hyvin lapsellinen on tuo yrityksesi siirtää itse käsiteltävä asia syrjään: "Pitäneekö paikkansa, että juutalaiset eivät saa ..." jne


      • Selkeyttä
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Mutta miten sitten selität sen että pidät Jeesusta Jahvena ja annat ymmärtää että Jeesus olisi ollut enkeli joka johdatti Israelilaisia 40 vuotta erämaassa? Etkö näe itse miten ristiriitaista tuo näkemyksesi on vai etkö uskalla ajatella omilla aivoillasi?

        Se on Raamatussa, että juuri Kristus johdatti israelilaisia erämaassa:
        "4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]"


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Totta kai valehtelee, jos muuttuu ainoasta Jumalasta jonkun tuntemattoman jumalan pojaksi, jumalasta ihmiseksi, elävästä kuolleeksi. Siinä on jo kolme täydellisitä muutosta. Miten voisi enää enemmän muuttua?
        Valehtelee jos vaihtaa nimensä,eikä enää ilmoitakaan että on Jahve vaan väittää että onkin nyt joku Jeesus ja sanoo että onkin ei Jahve vaan tämän lähettämä messias. Jahvena Jeesus ilmoitti että messias on oleva Davidin sukuun kuuluva ihminen. Jeesuksena sanoo ettei ole hyvä, vain Jumala on hyvä, Jahvena ilmoitti että on ainoa Jumala ja että hän on nimenomaan on hyvä ja aina luotettava. Eipä ollut mitään noista.
        Jeesuksena Jahve ilmoittaa että palaa takaisin, mutta hetken tietää vain Jumala yksin, Jahve siis lakkasi olemasta kaikkitietäväkin.
        Kun Jahve antoi lain ja teki liiton, hän teki sen ainoana Jumalana siksi häneen piti luottaa ja häntä totella. Jos ei totellut, hän rankaisi mutta rankaisu tulikin nyt siitä ettei uskonut valehtelijaan. Liitossa koko israelin kansan piti olla olla tämän todistajina " Te olette minun todistajani, sanoo Jahve minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule"Näin sanoo Jahve, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."

        Oikea todistus olisi ollut että pakanat olivat alunalkaenkin olleet oikeassa, jumalia oli paljon, niillä oli ruumiit, ne naivat ja valehtelivat ja olivat ilman moraalia ja että Israel oli erehdytetty liittoon emävalheella.
        Miten valehtelija voi olla hyvä tai pyhä, ei tietenkään voi,Jahve itse sen sanoo VT:ssä . Mikään ei siis ollut totta vaan kaikki valhetta, noissa asioissahan voi olla vain yksi totuus ja tässä tapauksessa se on se, että Jahve jos olisi ollut Jeesus, valehteli aivan kaikessa mitä itsestään ilmoitti.

        Hyvin lapsellinen on tuo yrityksesi siirtää itse käsiteltävä asia syrjään: "Pitäneekö paikkansa, että juutalaiset eivät saa ..." jne

        Tulkitset toisin kuin minusta on oikeutettua.

        Otin tuon hissiesimerkin osoituksena siitä, mihin kirjaimellisuus saattaa johtaa. En tiedä onko se edes totta, mutta niin minulle sanottiin. Olisi kiinnostavaa tietää sinun kauttasi pitääkö se paikkansa? Uskallatko vastata. Jos et vastaa, pidän sitä myöntämisen merkkinä. Sapattisäännöissä muistaakseni sanotaan: "Älä tee muuta kuin valmista ruokasi kaikessa yksinkertaisuudessa..."


      • Selkeyttä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        8-vuotiaden kaste on jopa vielä irvokkaampaa kuin vauvojen kaste, koska väitätte 8-vuotiaita vastuullisksi a väitätte kasteen ottamista heidän omaksi päätöksekseen.

        Emme sano, että 8-vuotiaat olisivat vastuullisia vaan he ALKAVAT TULLA VASTUULLISEEN IKÄÄN. Ole huolellisempi siinä mitä sanot!


      • Hänjokanäkeekaiken
        Selkeyttä kirjoitti:

        Se on Raamatussa, että juuri Kristus johdatti israelilaisia erämaassa:
        "4 ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus. [2. Moos. 17:6; 4. Moos. 20:10,11]"

        Tuossa kohtaa "ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus", ei sanota että tuo Herra jota sanotaan enkeliksi, olisi ollut Kristus. Uuden testamentin kirjoittajat eivät useinkaan olleet täysin perillä Vanhan Testamentin tapahtumista vaan yleistivät monesti asioita koskemaan Jeesusta. Ensin väität Jeesusta Jumala Jahveksi ja seuraavaksi alennat hänet enkeliksi. Etkö näe kuinka ristiriitaista tietosi on?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tulkitset toisin kuin minusta on oikeutettua.

        Otin tuon hissiesimerkin osoituksena siitä, mihin kirjaimellisuus saattaa johtaa. En tiedä onko se edes totta, mutta niin minulle sanottiin. Olisi kiinnostavaa tietää sinun kauttasi pitääkö se paikkansa? Uskallatko vastata. Jos et vastaa, pidän sitä myöntämisen merkkinä. Sapattisäännöissä muistaakseni sanotaan: "Älä tee muuta kuin valmista ruokasi kaikessa yksinkertaisuudessa..."

        Laissa sanotaan että sabatti pitää pyhittää ja ettei sabattina saa tehdä yhtään askaretta. Sitä mikä on askare, ei määritellä, vain jotkut harvat asiat määritellään joko laissa tai profeetoissa kielletyiksi, yksi niistä on ettei saa tehdä tulta, jonka jotkut tulkitsevat että ei edes kipinää eikä mitään sellaista jossa sellaisen voi aiheuttaa. Siksi osa lakia tiukasti noudattavista ei käynnistä autoa sabattina eikä sammuta eikä sytytä valoja vaan siinä kuten hisseissä käyttävät apuna automaatiota.
        Juutalaisia suuntia on nyt kuten aiemmin monia, kukin niistä on legitiimi, kullakin omat tulkinnat ja kukin juutalainen on vapaa valitsemaan niin suunnan ja seurakunnan tai olemaan niitä ilman. Juutalaisuus ei ole mormonismia.

        " Sapattisäännöissä muistaakseni sanotaan: "Älä tee muuta kuin valmista ruokasi kaikessa yksinkertaisuudessa..." missä tuollainen ohje on? Mormoninkirjassa?

        Voisinko nyt saada selkeät vastaukset siihen mitä minä kysyin, ei kai nyt edes mormoni voi olla sitä mieltä ettei joku valehtele jos ensin sanoo on ainoa Jumala, sitten onkin jonkun toisen jumalan poika, sitten ihminen ja lopulta kuollut ja kuitenkin ilmoittaa että on aina sama eikä muutu. Sama pätee muihin kohtiin, ei niissäkään ole useampaa vaihtoehtoa, on vain yksi joka voi olla tosi.


      • kaksipisteto
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Tuossa kohtaa "ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus", ei sanota että tuo Herra jota sanotaan enkeliksi, olisi ollut Kristus. Uuden testamentin kirjoittajat eivät useinkaan olleet täysin perillä Vanhan Testamentin tapahtumista vaan yleistivät monesti asioita koskemaan Jeesusta. Ensin väität Jeesusta Jumala Jahveksi ja seuraavaksi alennat hänet enkeliksi. Etkö näe kuinka ristiriitaista tietosi on?

        Paavalille Jumala on totta kai Israelin Jumala eli Jahve, eihän muuta vaihtoehtoa edes ollut, mutta mormoneille ei voi olla koska silloin heidän oma jumalansa Korotettu Ihminen jäisi ilman tuolia. Jeesuksesta kun tehdään Jahve niin ollaan edelleen kolmessa: Korotettu Ihminen, Jeesus- Jahve ja Pyhä Henki. Näin kätevästi kristinusko saa uuden jumalan jolla on tismalleen samat ominaisuudet kuin muinaisilla pakanajumalilla. Nyt on todella mormonismissa palautettu jotain , mutta mikä? Pakanuus.


      • Tuomas_Mesk
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Tuossa kohtaa "ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus", ei sanota että tuo Herra jota sanotaan enkeliksi, olisi ollut Kristus. Uuden testamentin kirjoittajat eivät useinkaan olleet täysin perillä Vanhan Testamentin tapahtumista vaan yleistivät monesti asioita koskemaan Jeesusta. Ensin väität Jeesusta Jumala Jahveksi ja seuraavaksi alennat hänet enkeliksi. Etkö näe kuinka ristiriitaista tietosi on?

        "Uuden testamentin kirjoittajat eivät useinkaan olleet täysin perillä Vanhan Testamentin tapahtumista vaan yleistivät monesti asioita koskemaan Jeesusta."

        Voinet esittää tälle väitteellesi myös selkeät perustelut ja lähdetiedon?


      • saviseutulainen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin tunnustan ja niin tunnustavat muutkin myöhempien aikojen pyhät: " Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta."

        Kysyt:
        Tunnustatko sinä nim.merkki Selkeyttä, että Jeesus Kristus on Herra?
        - Tunnustan
        Tunnustatko, että sinunkin polvesi notkistuvat Herran Jeesuksen edessä, kun Hän tulee takaisin kaikessa kunniassaan ja kirkkaudessaan joukkojensa kanssa, ja tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.
        - Tunnustan
        Uskotko sinä nm. Selkeyttä, että Herraa Jeesusta ei ole luotu?
        - Mitä tarkoita luomisella? Jeesus Kristus on vanhin henkiveljemme. Hänessä kuten meissä kaikissa on jotain luomatonta ilmoituksen mukaan. Se on äly, jota ei voi luoda eikä tehdä.
        Uskotko sinä, että Hän on ollut alusta asti, ts. ollut aina ja iankaikkisesti olemassa.
        - Uskon
        Uskotko sinä, että Herra Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä, että Hänen maallinen äitinsä Maria on tullut raskaaksi neitseellisesti Jumalan Pyhästä Hengestä?
        - Noin sanotaan Raamatussa, mutta se ei ole täsmällistä. Jeesus Kristus on Jumalan, taivaallisen Isämme Ainosyntyinen Poika lihan mukaan. Sekin on raamatullista.
        Pyydän, kerro, mikä on sinun ( mormonien) tulkinta Jeesuksen sikiämisestä.
        - Edellä on vastaus.
        Uskotko sinä, että Jeesus Kristus on Sana?
        - Uskon. Sana eli Jeesus Kristus eli Jahve tuli lihaksi ja eli keskuudessamme ja antoi itsensä uhriksi saaden aikaan kaikkien ylösnousemuksen ja syntien sovituksen evankeliumin ehdoin: usko, parannus, upotuskaste valtuudella syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta.

        Mitä rukoilemiseen tulee, niin muista kuinka Jeesus kehotti meitä rukoilemaan. Ei itseään vaan: "Isä meidän, joka olet taivaassa..."

        Jeesus Kristus on Herramme ja Vapahtajamme. Tietääkseni ei ole koskaan kielletty rukoilemasta Häntä, mutta Hän itse kehotti rukoilemaan Isää.

        Kiitos vastauksistasi!

        Kiersit kysymykseni: Uskotko että Herraa Jeesusta ei ole luotu.
        Suora vastaus olisi ollut uskon tai en usko. Sen sijaan sinä pyysit minua selventämään mitä tarkoitan luomisella ja sanot, että Jeesus Kristus on vanhin henkiveljemme ( !?! - mormoniharhaoppia ).
        Sitten kerrot, että meissä kaikissa on jotain luomatonta "ilmoituksen" mukaan. Minkä "ilmoituksen"?
        Ja: Se on äly, jota ei voi luoda eikä tehdä!!!?
        T.S. Jumala ei siis olekaan kaikkivoipa Jumala, jolle ei mikään ole mahdotonta? Jumala ei siis ole luonut ihmisen älyä?
        Mitä käsittämätöntä oppia tämä on -, tai mitäpä minä sitä kysyn; mormonioppia se on.

        Väität, että Raamatun ilmoitus Herran Jeesuksen sikiämisestä Pyhästä Hengestä ei ole täsmällistä, sanot NOIN SANOTAAN RAAMATUSSA!
        Jälleen syytät Raamattua, Jumalan Sanaa, valehtelusta, epätarkasta ilmoituksesta - itse asiassa et edes tunnusta Raamatun ilmoitusta ilmoitukseksi, vaan toteat NOIN SANOTAAN RAAMATUSSA.

        Siinäpä sitä.
        Muuten mormoniserkkuni, josta kerroin, loukkaantui kerran kun kysyin häneltä puhelimessa, että voiko hän sanoa, että Jeesus Kristus on Herra. Hänen reaktionsa: Kuinka voit kysyä minulta tuollaista!?
        Hän oli ollut silloin liki viisikymmentä vuotta M.A.P: kirkon jäsen ts. mormoni"uskossa". Hän ei suostunut sanomaan ääneen, että Jeesus Kristus on Herra.
        Jos tällaisen kysymyksen esittää vaikka miten pitkään elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen olleelle ihmiselle, hän vastaa iloisesti ja hartaasti: JEESUS KRISTUS ON HERRA.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        "Uuden testamentin kirjoittajat eivät useinkaan olleet täysin perillä Vanhan Testamentin tapahtumista vaan yleistivät monesti asioita koskemaan Jeesusta."

        Voinet esittää tälle väitteellesi myös selkeät perustelut ja lähdetiedon?

        Aikojen alusta alkaen Raamatun innoittajana ja kirjurina on toiminut Pyhä Henki eli Gabriel, ei Sana eli Jeesus. Pyhä Henki ei ole pyrkinyt koskaan korottamaan itseään vaan on aina pyrkinyt nostamaan Jumala Jahven ja Sanan eli Jeesuksen ylimmäisiksi kaikessa. Siksi Pyhästä Hengestä eli Gabrielista on niin paljon väärinkäsitystä.

        Sanaa ei ole koskaan kutsuttu enkeliksi vaikka Pyhää Henkeä (Gabriel, Herran enkeli) onkin niin kutsuttu huolimatta siitä että kummatkin ovat siinneet suoraan Jumalan Voimasta Pyhästä Hengestä ja ovat kummatkin jumalia.

        Tieto kaikesta, luomisen alusta lähtien ja sitäkin ennen, palautetaan Pyhän Hengen eli Gabrielin kautta. Lähdetieto on lähes aina Pyhä Henki eli Gabriel, ja jos Jumala Jahve tai Sana Jeesus intoutuisi paljastamaan tietonsa ja viisautensa (mitä he eivät kovin usein ole tehneet), niin hekin. Alla alkajaisiksi Sanan ja Pyhän Hengen kaikki elämät maan päällä

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa  Garbhodakasayi Visnu eli Visnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus).

        Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21). 4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu).

        Pyhä Henki eli Gabriel aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi (13 vrk:tta) ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin hän syntyi noin 241 (239) vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana.

        Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka syntyi noin 125 vuotta ennen vedenpaisumusta.

        Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. Suomessa ja Amerikassa.


      • Selkeyttä
        saviseutulainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksistasi!

        Kiersit kysymykseni: Uskotko että Herraa Jeesusta ei ole luotu.
        Suora vastaus olisi ollut uskon tai en usko. Sen sijaan sinä pyysit minua selventämään mitä tarkoitan luomisella ja sanot, että Jeesus Kristus on vanhin henkiveljemme ( !?! - mormoniharhaoppia ).
        Sitten kerrot, että meissä kaikissa on jotain luomatonta "ilmoituksen" mukaan. Minkä "ilmoituksen"?
        Ja: Se on äly, jota ei voi luoda eikä tehdä!!!?
        T.S. Jumala ei siis olekaan kaikkivoipa Jumala, jolle ei mikään ole mahdotonta? Jumala ei siis ole luonut ihmisen älyä?
        Mitä käsittämätöntä oppia tämä on -, tai mitäpä minä sitä kysyn; mormonioppia se on.

        Väität, että Raamatun ilmoitus Herran Jeesuksen sikiämisestä Pyhästä Hengestä ei ole täsmällistä, sanot NOIN SANOTAAN RAAMATUSSA!
        Jälleen syytät Raamattua, Jumalan Sanaa, valehtelusta, epätarkasta ilmoituksesta - itse asiassa et edes tunnusta Raamatun ilmoitusta ilmoitukseksi, vaan toteat NOIN SANOTAAN RAAMATUSSA.

        Siinäpä sitä.
        Muuten mormoniserkkuni, josta kerroin, loukkaantui kerran kun kysyin häneltä puhelimessa, että voiko hän sanoa, että Jeesus Kristus on Herra. Hänen reaktionsa: Kuinka voit kysyä minulta tuollaista!?
        Hän oli ollut silloin liki viisikymmentä vuotta M.A.P: kirkon jäsen ts. mormoni"uskossa". Hän ei suostunut sanomaan ääneen, että Jeesus Kristus on Herra.
        Jos tällaisen kysymyksen esittää vaikka miten pitkään elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen olleelle ihmiselle, hän vastaa iloisesti ja hartaasti: JEESUS KRISTUS ON HERRA.

        Oletko uskaltanut ajatella mistä Jumala on tullut? Täytyy olla jotain aina ollutta sillä tyhjästä ei voi nyhjäistä. Jos sanotaan, että Jumala on luonut kaiken, jää avoimeksi, mistä Jumala on tullut? - Vähän tunnettu käsite on entelekia, jota jo Aristoteles käytti. - Oikolukuohjelmakaan ei näytä tuntevan sanaa. Lisäsin sen sanakirjaan. Google antaa siitä tietoa.


      • saviseutulainen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Oletko uskaltanut ajatella mistä Jumala on tullut? Täytyy olla jotain aina ollutta sillä tyhjästä ei voi nyhjäistä. Jos sanotaan, että Jumala on luonut kaiken, jää avoimeksi, mistä Jumala on tullut? - Vähän tunnettu käsite on entelekia, jota jo Aristoteles käytti. - Oikolukuohjelmakaan ei näytä tuntevan sanaa. Lisäsin sen sanakirjaan. Google antaa siitä tietoa.

        JUMALA ON, ON OLLUT JA OLEVA ON.
        Jumalan nimi on MINÄ OLEN.
        Jumala on ainoa itsestään selvä asia maailmankaikkeudessa, näkyvässä ja näkymättömässä. Jumala Kaikkivaltias kertakaikkiaan ON.
        Kaikki muu paitsi Kaikkivaltias kolmiykseinen Jumala on luotua.
        Toki olen ajatellut - jo lapsena - , että kuka Jumalan on luonut.
        Siitä seuraa vääjäämättä kysymys entä kuka on luonut sen joka on luonut Jumalan jne. Eli näiden kysymysten jatkumo on päättymätön.
        Vain epäuskossa oleva ihminen kysyy mistä Jumala on tullut.
        Ihminen joka asettaa tällaisen kysymyksen ei ole uudestisyntynyt uskova. Jumalan Pyhä Henki ei valaise häntä eikä hän ole koskaan ottanut oikeasti vastaan Jumalan Armoa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Hän ei ole antanut elämäänsä Jeesukselle Kristukselle. Hän ei ole ottanut uskossa vastaan Herran Jeesuksen sovitustyötä ja lunastusta puolestansa. Valitettavasti teillä mormoneilla on eri jeesus, eri evankeliumi. Teillä on eri jumala. Teidän jumalanne ei ole Raamatun Pyhä Jumala Kaikkivaltias. Te olette uskomuksillanne tehneet itsellenne väärennetyn jumalan.
        Teille ei merkitse itse asiassa mitään tämä Totuus:
        YKSIN RAAMATTU, YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.


      • Selkeyttä
        saviseutulainen kirjoitti:

        JUMALA ON, ON OLLUT JA OLEVA ON.
        Jumalan nimi on MINÄ OLEN.
        Jumala on ainoa itsestään selvä asia maailmankaikkeudessa, näkyvässä ja näkymättömässä. Jumala Kaikkivaltias kertakaikkiaan ON.
        Kaikki muu paitsi Kaikkivaltias kolmiykseinen Jumala on luotua.
        Toki olen ajatellut - jo lapsena - , että kuka Jumalan on luonut.
        Siitä seuraa vääjäämättä kysymys entä kuka on luonut sen joka on luonut Jumalan jne. Eli näiden kysymysten jatkumo on päättymätön.
        Vain epäuskossa oleva ihminen kysyy mistä Jumala on tullut.
        Ihminen joka asettaa tällaisen kysymyksen ei ole uudestisyntynyt uskova. Jumalan Pyhä Henki ei valaise häntä eikä hän ole koskaan ottanut oikeasti vastaan Jumalan Armoa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Hän ei ole antanut elämäänsä Jeesukselle Kristukselle. Hän ei ole ottanut uskossa vastaan Herran Jeesuksen sovitustyötä ja lunastusta puolestansa. Valitettavasti teillä mormoneilla on eri jeesus, eri evankeliumi. Teillä on eri jumala. Teidän jumalanne ei ole Raamatun Pyhä Jumala Kaikkivaltias. Te olette uskomuksillanne tehneet itsellenne väärennetyn jumalan.
        Teille ei merkitse itse asiassa mitään tämä Totuus:
        YKSIN RAAMATTU, YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.

        Näin on: "JUMALA ON, ON OLLUT JA OLEVA ON." Sinulla on ollut lapsena aivan oikeita kysymyksiä! Ei suinkaan ole väärin kysyä, mistä Jumala on tullut!
        Aikanaan pidettiin itsestään selvänä, että maa on kaiken keskus, jota muut taivaankappaleet kiertävät, sillä näkeehän sen. Galileita uhattiin kuolemalla, kun hän esitti muuta. Hän myöntyi henkensä menettämisen pelossa, mutta hänen kerrotan mutisseen. "Se pyörii sittenkin."

        Nyt on Jumalan olemassaolosta samanlainen tilanne. Ei ole mikään vastaus, että Hän on ollut aina eikä Hän ole voinut saada itseään aikaan, vaan on tulos ikuisesta olemassaolosta. On todella täytynyt aina olla jotain.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin on: "JUMALA ON, ON OLLUT JA OLEVA ON." Sinulla on ollut lapsena aivan oikeita kysymyksiä! Ei suinkaan ole väärin kysyä, mistä Jumala on tullut!
        Aikanaan pidettiin itsestään selvänä, että maa on kaiken keskus, jota muut taivaankappaleet kiertävät, sillä näkeehän sen. Galileita uhattiin kuolemalla, kun hän esitti muuta. Hän myöntyi henkensä menettämisen pelossa, mutta hänen kerrotan mutisseen. "Se pyörii sittenkin."

        Nyt on Jumalan olemassaolosta samanlainen tilanne. Ei ole mikään vastaus, että Hän on ollut aina eikä Hän ole voinut saada itseään aikaan, vaan on tulos ikuisesta olemassaolosta. On todella täytynyt aina olla jotain.

        Tulen nyt väliin koska tapasi mukaan jätit minulle vastaamatta. Siis, jos Jahve ilmoittaa että on ainoa Jumala, kaikkivaltias majesteetti, ei muutu , ei ole ihminen eikä valehtele, mutta onkin jonkun toisen jumalan poika, on välillä enkeleitäkin alempi , sitten on ihminen ja lopulta kuolee,hän on muuttunut moneenkin kertaan eikä ole puhunut totta.

        Jahve myös ilmoittaa että on ikuinen, aina ollut ja aina oleva ja aina sama ja tässähän juuri itsekin väität että tuokin on valhetta, onkin jotain josta hän on tulos.
        Raamatun mukaan Jumala on aina ollut , mikään pakanajumala ei ole ollut, heillä on pedigree kuten koirilla ja muilla luoduilla, ihmiset mukaan lukien. Raamatun mukaan tämä maailma kaikkineen on olemassa koska Jahve sen loi, mutta Jahve on ikuinen, ei luotu.Olet mormoni, ehkä siksi että juuri pakanuus sinua houkutti, mutta yritys muuttaa Raamattu Smithin maun mukaiseksi ja palata baalin ja zeuksen aikaan, on tuhoon tuomittu . Olet 2500 vuotta myöhässä.

        Raamattu on varmaan mormonista tylsä kirja, koska sitä ei saa muokata mieleisekseen kuten näköjään mormonismia itse kukin voi . Smith keksi alun ja te muut mormonit täydennätte sillä mitä nyt mieleenne juolahtaa. Korotettu Ihminen vain on hiljaa, vastauksia saadakseen tässä kannattaa noudattaa Raamatun Elian neuvoa:"Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta."

        Miten mihinkään jumalaan liittyy se miten Galileita kohdeltiin, emmehän TIEDÄ jumalista mitään kaikki on uskomista ilman todisteita ja sinun uskontosi kai enää ainoana elää yhä apologian harhoissa eikä suostu myöntämään tieteen tuloksia tosiksi silloin kun ne ovat osoittaneet Smithin tarinat nimenomaan tarinoiksi .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Tulen nyt väliin koska tapasi mukaan jätit minulle vastaamatta. Siis, jos Jahve ilmoittaa että on ainoa Jumala, kaikkivaltias majesteetti, ei muutu , ei ole ihminen eikä valehtele, mutta onkin jonkun toisen jumalan poika, on välillä enkeleitäkin alempi , sitten on ihminen ja lopulta kuolee,hän on muuttunut moneenkin kertaan eikä ole puhunut totta.

        Jahve myös ilmoittaa että on ikuinen, aina ollut ja aina oleva ja aina sama ja tässähän juuri itsekin väität että tuokin on valhetta, onkin jotain josta hän on tulos.
        Raamatun mukaan Jumala on aina ollut , mikään pakanajumala ei ole ollut, heillä on pedigree kuten koirilla ja muilla luoduilla, ihmiset mukaan lukien. Raamatun mukaan tämä maailma kaikkineen on olemassa koska Jahve sen loi, mutta Jahve on ikuinen, ei luotu.Olet mormoni, ehkä siksi että juuri pakanuus sinua houkutti, mutta yritys muuttaa Raamattu Smithin maun mukaiseksi ja palata baalin ja zeuksen aikaan, on tuhoon tuomittu . Olet 2500 vuotta myöhässä.

        Raamattu on varmaan mormonista tylsä kirja, koska sitä ei saa muokata mieleisekseen kuten näköjään mormonismia itse kukin voi . Smith keksi alun ja te muut mormonit täydennätte sillä mitä nyt mieleenne juolahtaa. Korotettu Ihminen vain on hiljaa, vastauksia saadakseen tässä kannattaa noudattaa Raamatun Elian neuvoa:"Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta."

        Miten mihinkään jumalaan liittyy se miten Galileita kohdeltiin, emmehän TIEDÄ jumalista mitään kaikki on uskomista ilman todisteita ja sinun uskontosi kai enää ainoana elää yhä apologian harhoissa eikä suostu myöntämään tieteen tuloksia tosiksi silloin kun ne ovat osoittaneet Smithin tarinat nimenomaan tarinoiksi .

        Tuollaista saivartelua voi jatkaa loputtomasti, kun ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä käytä ymmärrystään. Ei ole itsestään selvää, mitä esim. "aina" tarkoittaa. Se on sanottu ihmisen ajanmitan mukaan, joka alkoi hänen tulemisestaan maailmaan fyysisenä olentona.

        Ihmisen rajoittunutta ajattelua nyt kuvaa hyvin se, miten Galilein aikana ajateltiin. Nykyisin tuota rajallista ajattelua edustaa luulo, että Jumala on luonut kaiken tyhjästä. Ei näin, vaan aina on täytynyt olla jotain. Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita. Me käymme nyt läpi samantapaisia vaiheita. Entelekia on luomaton täydellisyyteen tähtäävä piirre olemassaolossa:
        Käsitesanastosta:
        Entelekia – Entelekia on universaalinen voima, joka saa kaiken kehittymään kohti täydellisyyttä. Sitä pidetään jopa Jumalan 'alkuaiheuttajana'. Jo Aristoteles esitti tämän prinsiipin. Se on Absoluutin pyrkimystä takaisin häiriintymättömään symmetriaan ja harmoniaan. Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan.


      • Höpölöpsis
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tuollaista saivartelua voi jatkaa loputtomasti, kun ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä käytä ymmärrystään. Ei ole itsestään selvää, mitä esim. "aina" tarkoittaa. Se on sanottu ihmisen ajanmitan mukaan, joka alkoi hänen tulemisestaan maailmaan fyysisenä olentona.

        Ihmisen rajoittunutta ajattelua nyt kuvaa hyvin se, miten Galilein aikana ajateltiin. Nykyisin tuota rajallista ajattelua edustaa luulo, että Jumala on luonut kaiken tyhjästä. Ei näin, vaan aina on täytynyt olla jotain. Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita. Me käymme nyt läpi samantapaisia vaiheita. Entelekia on luomaton täydellisyyteen tähtäävä piirre olemassaolossa:
        Käsitesanastosta:
        Entelekia – Entelekia on universaalinen voima, joka saa kaiken kehittymään kohti täydellisyyttä. Sitä pidetään jopa Jumalan 'alkuaiheuttajana'. Jo Aristoteles esitti tämän prinsiipin. Se on Absoluutin pyrkimystä takaisin häiriintymättömään symmetriaan ja harmoniaan. Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan.

        "Aina" on ihan täsmällinen ilmaus kaikkialla muualla paitsi mormonien kaksoiskielessä.


      • Tuomas_Mesk
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Aikojen alusta alkaen Raamatun innoittajana ja kirjurina on toiminut Pyhä Henki eli Gabriel, ei Sana eli Jeesus. Pyhä Henki ei ole pyrkinyt koskaan korottamaan itseään vaan on aina pyrkinyt nostamaan Jumala Jahven ja Sanan eli Jeesuksen ylimmäisiksi kaikessa. Siksi Pyhästä Hengestä eli Gabrielista on niin paljon väärinkäsitystä.

        Sanaa ei ole koskaan kutsuttu enkeliksi vaikka Pyhää Henkeä (Gabriel, Herran enkeli) onkin niin kutsuttu huolimatta siitä että kummatkin ovat siinneet suoraan Jumalan Voimasta Pyhästä Hengestä ja ovat kummatkin jumalia.

        Tieto kaikesta, luomisen alusta lähtien ja sitäkin ennen, palautetaan Pyhän Hengen eli Gabrielin kautta. Lähdetieto on lähes aina Pyhä Henki eli Gabriel, ja jos Jumala Jahve tai Sana Jeesus intoutuisi paljastamaan tietonsa ja viisautensa (mitä he eivät kovin usein ole tehneet), niin hekin. Alla alkajaisiksi Sanan ja Pyhän Hengen kaikki elämät maan päällä

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa  Garbhodakasayi Visnu eli Visnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus).

        Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21). 4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu).

        Pyhä Henki eli Gabriel aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi (13 vrk:tta) ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin hän syntyi noin 241 (239) vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana.

        Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka syntyi noin 125 vuotta ennen vedenpaisumusta.

        Pyhä Henki eli Gabriel eli vielä myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. Suomessa ja Amerikassa.

        Toisin sanoen et tiedä, koska yrität perustella väitettäsi muinaisintialaisella uskonnolla. Mielenkiintoinen yritys.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tuollaista saivartelua voi jatkaa loputtomasti, kun ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä käytä ymmärrystään. Ei ole itsestään selvää, mitä esim. "aina" tarkoittaa. Se on sanottu ihmisen ajanmitan mukaan, joka alkoi hänen tulemisestaan maailmaan fyysisenä olentona.

        Ihmisen rajoittunutta ajattelua nyt kuvaa hyvin se, miten Galilein aikana ajateltiin. Nykyisin tuota rajallista ajattelua edustaa luulo, että Jumala on luonut kaiken tyhjästä. Ei näin, vaan aina on täytynyt olla jotain. Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita. Me käymme nyt läpi samantapaisia vaiheita. Entelekia on luomaton täydellisyyteen tähtäävä piirre olemassaolossa:
        Käsitesanastosta:
        Entelekia – Entelekia on universaalinen voima, joka saa kaiken kehittymään kohti täydellisyyttä. Sitä pidetään jopa Jumalan 'alkuaiheuttajana'. Jo Aristoteles esitti tämän prinsiipin. Se on Absoluutin pyrkimystä takaisin häiriintymättömään symmetriaan ja harmoniaan. Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan.

        Jos ainoaksi jumalaksi ilmoittautunut onkin lopulta jonkun toisen jumalan poika, sitten enkeleitäkin alempi sen jälkeen ihminen ja lopulta vainaja ei kyseessä ole saivartelu vaan valehtelu Sellainen on mormoniuskonnon Jeesus onneksi, aito ei ole. Raamatun Jeesus ei ole Jahve .

        "Ei näin, vaan aina on täytynyt olla jotain. " todista että noin on
        "Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita" mormonismi väittää noin, koska teillä on jumala joka on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi Raamattu puolestaan sanoo että sen jumala on aina ollut Jumala.
        Entelekia on universaalinen voima, joka saa kaiken kehittymään kohti täydellisyyttä. Höpönlöpön, ei tuollaista voimaa ole ja mikä edes olisi "täydellistä" missä oloissa ja millä lajilla?
        "Sitä pidetään jopa Jumalan 'alkuaiheuttajana' "kuka on noin tyhmiä väittänyt?

        "Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan." Olet väärässä, asia on toisinpäin (nk. Rubinsteinin - Oppenheimerin induktio)


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Jos ainoaksi jumalaksi ilmoittautunut onkin lopulta jonkun toisen jumalan poika, sitten enkeleitäkin alempi sen jälkeen ihminen ja lopulta vainaja ei kyseessä ole saivartelu vaan valehtelu Sellainen on mormoniuskonnon Jeesus onneksi, aito ei ole. Raamatun Jeesus ei ole Jahve .

        "Ei näin, vaan aina on täytynyt olla jotain. " todista että noin on
        "Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita" mormonismi väittää noin, koska teillä on jumala joka on kokemusten kautta kehittynyt jumalaksi Raamattu puolestaan sanoo että sen jumala on aina ollut Jumala.
        Entelekia on universaalinen voima, joka saa kaiken kehittymään kohti täydellisyyttä. Höpönlöpön, ei tuollaista voimaa ole ja mikä edes olisi "täydellistä" missä oloissa ja millä lajilla?
        "Sitä pidetään jopa Jumalan 'alkuaiheuttajana' "kuka on noin tyhmiä väittänyt?

        "Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan." Olet väärässä, asia on toisinpäin (nk. Rubinsteinin - Oppenheimerin induktio)

        Mistä tämä on ja mitä sillä tarkoitetaan: ""Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan."

        Se mitä sanon entelekiaksi toteutuu näin. Wikipediasta:
        "Ureyn–Millerin koe
        Millerin ja Ureyn käyttämä laitteisto

        Ureyn–Millerin koe (myös Millerin–Ureyn koe tai vain Millerin koe) on kuuluisa laboratoriokoe, jolla tutkittiin orgaanisten yhdisteiden syntyä kuvitelluissa varhaisen Maan olosuhteissa. Kokeen suorittivat Stanley Miller ja Harold Clayton Urey Chicagon yliopistossa vuonna 1953. Ureyn–Millerin koetta on jäljitelty useita kertoja myöhemmin erilaisilla lähtöaineilla. Nämä kokeet ovat tuottaneet samankaltaisia tuloksia. Nykyään Ureyn-Millerin kokeen tyyppisillä kokeilla pyritään monesti jäljittelemään syvänmeren vulkaanista ympäristöä, jossa on korkea lämpötila ja suuri paine.
        ---
        Koejärjestely

        Kokeessa käytettiin steriiliä, kahdesta lasiastiasta muodostuvaa kammiota, joka sisälsi vettä (H2O), ammoniakkia (NH3), metaania (CH4) sekä vetyä (H2). Vesi sijaitsi alemmassa astiassa ja ylemmässä astiassa oli elektrodipari, jonka avulla kaasuun aiheutettiin sähköpurkauksia ("salamaniskuja"). Vety, ammoniakki ja metaani muodostivat kaasuseoksen, jonka arveltiin (silloisen tiedon mukaan) muistuttavan varhaisen maapallon ilmakehää.

        Kun koe oli kestänyt viikon, havaittiin, että 10–15 % hiilestä oli sitoutunut orgaanisiin yhdisteisiin. Erityisesti 2 % hiilestä oli muodostanut proteiinien rakennusosina toimivia aminohappoja. Kaikkiaan koe tuotti 13 elämän tarvitsemista 22 aminohaposta ja viittä erilaista amiinia.[1] Lisäksi astiaan kertyi sokereita, lipidejä ja DNA:n ja RNA:n sisältämiä nukleotidiemäksiä. Proteiineja, DNA:ta tai RNA:ta itsessään kokeessa ei muodostunut.
        "Vulkaaninen Millerin koe"

        Vuonna 2008 kävi ilmi, että Miller oli suorittanut vuonna 1972 myös muita alkuperäisen kaltaisia kokeita, mutta jättänyt näiden tulokset julkaisematta. Julkaisemattomuus johtuu luultavasti siitä, ettei tuolloin ollut teknisiä edellytyksiä reaktiotuotteiden analysointiin[2]. Eräässä julkaisemattomista kokeista vesihöyryä ja muita kaasuja johdettiin suippenevan kaulan läpi elektrodille, jolloin ilmavirran nopeus kasvoi. Tämä koejärjestely vastaa alkuperäsitä koejärjestelyä mutta vulkaanisesti aktiivisissa olosuhteissa, esimerkiksi laavavirran valuessa mereen. Kokeesta talletettujen näytteiden analysointi osoitti, että Miller oli näin onnistunut tuottamaan viiden amiinin lisäksi 22 amihappoa.[3]
        Lopputulos
        Kokeen lopputulos on raseeminen seos. Seoksen raseemisuus tarkoittaa sitä, että seoksessa on yhtä paljon toistensa peilikuvia olevia L- ja D-muotoja. Elämän tarvitsemat aminohapot ovat seriiniä lukuun ottamatta L-muotoa. Monesti D-yhdisteet ovat L-yhdisteitä käyttäville eliöille käyttökelvottomia tai myrkyllisiä. Tunnetaan kuitenkin reaktioita, joissa toisen peilikuvaisomeerin pienikin ylimäärä aiheuttaa kyseisen isomeerin rikastumisen, jolloin lopputuloksena on vain toista isomeeria.
        ---
        Miksi ei voisi olla näin: "... aina on täytynyt olla jotain. Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita" - Se on itsestään selvää. Raamatun kirjaimellinen tulkitseminen ei ole totuuden kriteeri. Tyhjästä ei synny mitään; siis jo ennen Jumalaa on täytynyt olla jotain. Kun Raamatussa sanotaan "aina", niin mitä se tarkoittaa? Jumala on ollut jo ennen maailman luomista (elementtien järjestämistä). Se ei tarkoita sitä, ettei Hän olisi kehityksen tulos. Sitä paitsi meissä ihmisissäkin on jotain, joka on ollut aina eli luomaton äly.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mistä tämä on ja mitä sillä tarkoitetaan: ""Mutta todennäköisemmin Jumala oli ennen Absoluuttia ja loi sen potentiaalin Älyllisellä Tietoisuudellaan."

        Se mitä sanon entelekiaksi toteutuu näin. Wikipediasta:
        "Ureyn–Millerin koe
        Millerin ja Ureyn käyttämä laitteisto

        Ureyn–Millerin koe (myös Millerin–Ureyn koe tai vain Millerin koe) on kuuluisa laboratoriokoe, jolla tutkittiin orgaanisten yhdisteiden syntyä kuvitelluissa varhaisen Maan olosuhteissa. Kokeen suorittivat Stanley Miller ja Harold Clayton Urey Chicagon yliopistossa vuonna 1953. Ureyn–Millerin koetta on jäljitelty useita kertoja myöhemmin erilaisilla lähtöaineilla. Nämä kokeet ovat tuottaneet samankaltaisia tuloksia. Nykyään Ureyn-Millerin kokeen tyyppisillä kokeilla pyritään monesti jäljittelemään syvänmeren vulkaanista ympäristöä, jossa on korkea lämpötila ja suuri paine.
        ---
        Koejärjestely

        Kokeessa käytettiin steriiliä, kahdesta lasiastiasta muodostuvaa kammiota, joka sisälsi vettä (H2O), ammoniakkia (NH3), metaania (CH4) sekä vetyä (H2). Vesi sijaitsi alemmassa astiassa ja ylemmässä astiassa oli elektrodipari, jonka avulla kaasuun aiheutettiin sähköpurkauksia ("salamaniskuja"). Vety, ammoniakki ja metaani muodostivat kaasuseoksen, jonka arveltiin (silloisen tiedon mukaan) muistuttavan varhaisen maapallon ilmakehää.

        Kun koe oli kestänyt viikon, havaittiin, että 10–15 % hiilestä oli sitoutunut orgaanisiin yhdisteisiin. Erityisesti 2 % hiilestä oli muodostanut proteiinien rakennusosina toimivia aminohappoja. Kaikkiaan koe tuotti 13 elämän tarvitsemista 22 aminohaposta ja viittä erilaista amiinia.[1] Lisäksi astiaan kertyi sokereita, lipidejä ja DNA:n ja RNA:n sisältämiä nukleotidiemäksiä. Proteiineja, DNA:ta tai RNA:ta itsessään kokeessa ei muodostunut.
        "Vulkaaninen Millerin koe"

        Vuonna 2008 kävi ilmi, että Miller oli suorittanut vuonna 1972 myös muita alkuperäisen kaltaisia kokeita, mutta jättänyt näiden tulokset julkaisematta. Julkaisemattomuus johtuu luultavasti siitä, ettei tuolloin ollut teknisiä edellytyksiä reaktiotuotteiden analysointiin[2]. Eräässä julkaisemattomista kokeista vesihöyryä ja muita kaasuja johdettiin suippenevan kaulan läpi elektrodille, jolloin ilmavirran nopeus kasvoi. Tämä koejärjestely vastaa alkuperäsitä koejärjestelyä mutta vulkaanisesti aktiivisissa olosuhteissa, esimerkiksi laavavirran valuessa mereen. Kokeesta talletettujen näytteiden analysointi osoitti, että Miller oli näin onnistunut tuottamaan viiden amiinin lisäksi 22 amihappoa.[3]
        Lopputulos
        Kokeen lopputulos on raseeminen seos. Seoksen raseemisuus tarkoittaa sitä, että seoksessa on yhtä paljon toistensa peilikuvia olevia L- ja D-muotoja. Elämän tarvitsemat aminohapot ovat seriiniä lukuun ottamatta L-muotoa. Monesti D-yhdisteet ovat L-yhdisteitä käyttäville eliöille käyttökelvottomia tai myrkyllisiä. Tunnetaan kuitenkin reaktioita, joissa toisen peilikuvaisomeerin pienikin ylimäärä aiheuttaa kyseisen isomeerin rikastumisen, jolloin lopputuloksena on vain toista isomeeria.
        ---
        Miksi ei voisi olla näin: "... aina on täytynyt olla jotain. Jumala ei ole voinut tulla olemassaoloon täydelliseksi ilman kehitysvaiheita" - Se on itsestään selvää. Raamatun kirjaimellinen tulkitseminen ei ole totuuden kriteeri. Tyhjästä ei synny mitään; siis jo ennen Jumalaa on täytynyt olla jotain. Kun Raamatussa sanotaan "aina", niin mitä se tarkoittaa? Jumala on ollut jo ennen maailman luomista (elementtien järjestämistä). Se ei tarkoita sitä, ettei Hän olisi kehityksen tulos. Sitä paitsi meissä ihmisissäkin on jotain, joka on ollut aina eli luomaton äly.

        Entelekia on höpönlöpöä kutsui sitä millä nimellä hyvänsä, mikään mystinen voima ei vaikuta missään eikä vie sen paremmin kohti "täydellisyyttä" kuin tuhoakaan. Noita mystiikkajuttuja joku on kommentoinut kysymällä onko junissa sisäistä junamaisuutta joka on enemmän kuin junien rakennusaineiden summa ...

        Urey Millerin kokeen olosuhteet olivat erilaiset kuin todennäköisesti ovat olleet kaasukehässä jota yrittivät simuloida. Aminohappoja on helppo valmistaa, mutta entä sitten?

        " Raamatun kirjaimellinen tulkitseminen ei ole totuuden kriteeri." Uskonnollliset teokset eivät tietenkään ole mikään totuuden lähde muuta kuin omia oppejaan koskevissa asoissa, niissä joilla ne itsensä määrittävät ja rajaavat muista uskomusjärjestelmistä. Muussa tiedossa ne ovat kiinni syntyaikojensa luuloissa ja jotkut uskonnot pysyvät niissä senkin jälkeen kun on saatu todisteet muusta.

        Aina on aina ja ikuinen on ikuinen kun Raamatussa sanotaan, että Jahve on ollut aina ja on ikuinen, silloin Raamatun kirjoittajat uskovat että 1) on joku Jahve 2) hän on ollut aina ts. ei ole aikaa jolloin häntä ei ole ollut, on ikuinen, ei ole aikaa jolloin häntä ei ole .
        Kukaan ei tiedä onko Jahvea olemassakaan eikä sitäkään onko ollut mitään ennen kuin aika-avaruutemme syntyi, mutta jälkimmäiseen löydettäneen vastaus tieteen avulla, kun taas jumalat jäänevät lajimme mielikuvituksen tuotteiksi. Olemmehan laji joka osaa kuvitella olemattomia ja joka itse alkaa uskoa omiin kuvitelmiinsa.
        Raamattu ei puhu elementtien järjestämisestä ja luomiskertomukset ovat uskonnollisia tarinoita, eivät tieteellisiä, niihin on hölmöä yrittää liittää edes vanhentunutta tietoa vaikka elementeistä. Noissa kertomuksissa ydin on että Jumala luo ja Raamatun tarinassa loi maan ennen tähteään, tähdet taivaankanteen ja kuun antamaan valoaan jne


    • Selkeyttä

      Entelekia EI ole mystiikkaa vaan reaalista tapahtumista.
      Tuo koe osoitti, että monimutkaisia aminohappoja syntyi sattuman varaisissa oloissa.
      "Aina" -sanaa käytetään Raamatussa ihmisten käytännön kielen mukaisesti. Aina tarkoittaa maanpäällisesti aina ollutta ja olevaa.
      Tiede ei voi sanoa mitään uskonnollisesta totuudesta, mutta tieteellisesti voidaan tutkia uskonnon vaikutuksia. Uskonnollinen totuus perustuu pelkästään ilmoituksiin.

    • kaksipisteto

      "Entelekia EI ole mystiikkaa vaan reaalista tapahtumista". Ei ole reaalista tapahtumista .
      "Tuo koe osoitti, että monimutkaisia aminohappoja syntyi sattuman varaisissa oloissa" niitä syntyy hyvinkin helposti kuten nyt tiedetään, mutta eihän se todista mistään voimasta joka vie tapahtumia täydellisyyteen tai muuhun päämäärään. Tuollainen luulo nimenomaan on mystiikkaa ja täysin perusteetonta.

      "Aina" -sanaa käytetään Raamatussa ihmisten käytännön kielen mukaisesti. Aina tarkoittaa maanpäällisesti aina ollutta ja olevaa." ei aina- sanaa voi noin rajata, ei sen paremmin hepreassa kuin suomessa, tiedät sen kyllä. Vai tarkoittaako tuokin "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti" että jumala syöstään joskus vallasta ennen iankaikkisuutta ?

      "Uskonnollinen totuus perustuu pelkästään ilmoituksiin"... ja niistähän emme tiedä onko mikään totta mutta, jos mormonismi olisi totta niin Jeesuskin olisi ollut valehtelija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe