Ongelma omaisuuden kanssa

444

Mitähän sitä pitäisi tehdä, kun kämppäkaveri koskee mun ostamiin ruokatavaroihin ja juomiin toistuvasti? Jos esim. ostan maitoa, niin voin olla melko varma, että sitä kuluu "hieman" nopeampaa tahtia kuin mitä itse kulutan. Samalla tavalla jos ostan pullon kokista ja laitan sen avaamattomana jääkaappiin odottamaan vaikkapa perjantaita, niin saattaa olla, että siitä on muutaman päivän sisällä kadonnut puolet, vaikken itse muista siihen koskeneeni.

Koska kämppikseltä ilmeisesti puuttuu maalaisjärki -- ts. hän ei ymmärrä, että toisten juttuja ei oteta ilman lupaa -- ja sanominenkaan ei auta, olen vähän sormi suussa tämän asian suhteen. Mitä mahdollisuuksia minulla on vaikuttaa tilanteeseen?

Lienee itsestään selvää, että maidon takia ei voida oikein mennä oikeuteen, ja tietysti ongelmana on myös se, että minulla ei ole mitään keinoa osoittaa näitä asioita juuri kämppikseni syyksi, vaikka tietysti se on päivänselvää, että hän on syyllinen.

Kyse on siis kolmen hengen opiskelija solusta, ja tiedän varmasti, että kolmas henkilö ei ole tähän syyllinen. Mahtaako HOASilla olla mitään keinoja käytettävissään?

6

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teenäin

      Hanki oma jääkaappi.....vaikka sellainen retkeilymalli lukon kera....

    • eisepure

      Olen sitä mieltä, että asiasta kannattaa ihan naamatusten mainita. Kyllä jokainen ihminen nyt sen verran puhetta ymmärtää... se voi tuntua hieman kiusalliselta, mutta se on helppo ja nopea tapa. Otat vaan asian esille rohkeasti ja teet asian täysin selväksi. Jos ei tämän jälkeen asia vielä muutu niin sitten seuraava varma tapa on oma minijääkaappi, tai vastaava omassa huoneessa lukkojen takana. On toki ikävää, jos joudut erikseen hankkimaan itsellesi jääkaapin vain sen takia ettet saa suutasi avattua.

    • koloperä

      Jatka juopottelua.

    • Jormasisko

      Laksatiivia pulloon, kun kämppis istuu paskalla niin ei ole sitten sun eväillä.

    • näinvainon

      Huom, ruoka ee oo ommaisuutta, vaan on jaettava kaikkien kanssa, eli tässä tapaaksessa, kämppisten kaa.

    • pottukukko

      ..ja huom. myös juomat jaettava on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe