Miksi hyvyys ja rakkaus inhottavat ateistia?

olen.ihmetellyt

Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä.

Ateistien taktiikka on ilmeiseti pyrkiä vetoamaan white trash-nuorisoon, jolle kovistelu ja statustelu on tärkeää. En kyllä usko ateistien sanoman uppoavankaan älykkäämpään osaa nuorista, joten sillä tavoin ymmärrettävää.

Paatuneet pahantekijät monesti pelkäävät herkkyyttä ja iloa, koska se niin helposti paljastaa heidän oman teennäisyytensä.

80

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iyw56

      No siks ku ei oo mitään jumalaa, eikä ole todisteita Jeeusksetakaan historiaalisena hlönä, taruja vain.

      Ei hyvyys ja rakkaus ateisteja inhota.

      Sinäkin en tiedät, kunhan provosoit puhumalla pahaa, lausumalla vääriä todistuksia lähimäisistäsi, vastoin jumlasi käskyä.

    • uskonpasko

      Sillä mitä te uskovat teette - jatkuvalla törkeällä valehtelemisella, toisten ylenkatseellisella solvaamisella ja tuomitsemisella, avoimella vihaamisella ja sortamisella ei ole yhtään mitään tekemistä hyvyyden eikä rakkauden kanssa.

      Sinunkin avauksesi oli juuri kaikkea tuota edellä mainittua, eikä pienintäkään jälkeä mistään hyvyydestä tai lähimmäisenrakkaudesta. Omalla käytöksellänne aina todistatte miten täydellisen arvotonta teidän uskonne on ja mitä vastenmielistä sontaa se tähän maailmaan tuottaa.

      • olen.ihmetellyt

        Olipa kovin ahdistuneen ihmisen tekstiä. Mikä synti sinun sieluasi painaa?


      • uskonpasko

        Olipa kovin valheellisen ihmisen törkeää valehtelemista. Mitä sinä kuvittelet saavuttavasi sillä että jatkuvasti annat vääriä todistuksia lähimmäisistäsi.

        Ai niin, olet uskova - ettehän te muuta osaa. Kun koko maailmankuva on valheille rakennettu, niin eihän sitä silloin muuta osaa kuin valehdella koko ajan, ettei se valhemaailmankuva romahtaisi. Erittäin säälittävää.


      • olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Olipa kovin ahdistuneen ihmisen tekstiä. Mikä synti sinun sieluasi painaa?

        Puhdasta Korkkiruuvi-tyyliä. :D


    • Ziissus

      Jos Jumala olisi olemassa, se olisi paha.

      • olen.ihmetellyt

        Synkkä maailmankuva. Oletko masentunut?


      • meilläjaminäpuhelimessa

        Kaikki faktat todistavat, että Jumala (jos se olisi olemassa) on ihmisten moraalistandardeilla mitattuna paha. Jopa pahempi kuin Saatana (jos se olisi olemassa).


      • olen.ihmetellyt

        Eivätähn todista. Jos Jumala olisi paha, olisiko Hän luonut maailmaan onnea ja hyvyyttä. Niitä on, et voi kiistää. Olisiko paha Jumala edes luonut maailmaa? Tai jos olisi niin kidutuspaikaksi. Hyvyys ja rakkaus ympärillämme todistaa Jumalasta.


      • olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Eivätähn todista. Jos Jumala olisi paha, olisiko Hän luonut maailmaan onnea ja hyvyyttä. Niitä on, et voi kiistää. Olisiko paha Jumala edes luonut maailmaa? Tai jos olisi niin kidutuspaikaksi. Hyvyys ja rakkaus ympärillämme todistaa Jumalasta.

        Lyhyesti: Loiko kristinuskon Jumala tämän kaiken?
        Muut jumalat viettivät luomisen aikaan varmaan pekkas-päiviä ja nyt nauttivat luomisesta täysin rinnoin.

        kummallista , että yksi duunasi ja toiset loistivat poissaolollaan.


      • Ziissus
        olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Eivätähn todista. Jos Jumala olisi paha, olisiko Hän luonut maailmaan onnea ja hyvyyttä. Niitä on, et voi kiistää. Olisiko paha Jumala edes luonut maailmaa? Tai jos olisi niin kidutuspaikaksi. Hyvyys ja rakkaus ympärillämme todistaa Jumalasta.

        Missä pilvilinnassa luulet eläväsi. Kierrä maailmaa, tai edes Helsinki, niin huomaat että kuvittelemasi luomistyö on aika paskasti toteutettu.
        Sairaudet, onnettomuudet, epätasa-arvo, syyttömien kärsiminen ja muu paska hyppii silmille kun ne vihdoin aukeaa. Eikä tuo ollut kun pisara meressä.

        Näen paljon kauneutta, ja se mikä minusta on kaunista on jostain toisesta rumaa. Taidat olla joku harhainen perushellari, jonka maailma on tasan seurakunnan tilojen kokoinen. Olen ollut paikalla kun omaiset rukoilevat Jumalalta apua, ja vaikka lääkärit tekivät parhaansa, kuolema korjasi. Ei näkynyt Jeesusta, ei enkeleitä eikä muitakaan harhoja. Eikä ole koskaan näkynyt.


      • sitäsuupuhuumitäsydän
        meilläjaminäpuhelimessa kirjoitti:

        Kaikki faktat todistavat, että Jumala (jos se olisi olemassa) on ihmisten moraalistandardeilla mitattuna paha. Jopa pahempi kuin Saatana (jos se olisi olemassa).

        "Kaikki faktat todistavat, että Jumala (jos se olisi olemassa) on ihmisten moraalistandardeilla mitattuna paha. Jopa pahempi kuin Saatana (jos se olisi olemassa)."

        Jumala on ja on itse hyvyys, Saatana on itse pahuus, ja sinä väität järkeä ja logiikkaa vastaan, että itse hyvyys on pahempi kuin itse pahuus.


      • meilläjne

        Lue omaa kirjaasi. Montako Saatana on tappanut? Jobin mukaan 2 ja niihinkin piti kysyä Jumalalta lupa. Montako jumala on tappanut? Jos jätetään vedenpaisumus yms huomioimatta niin laskettu määrä kuitenkin ylittää 2 miljoonaa surmaa joko jumala itse tai suora käsky.


      • sitäsuupuhuumitäsydän
        meilläjne kirjoitti:

        Lue omaa kirjaasi. Montako Saatana on tappanut? Jobin mukaan 2 ja niihinkin piti kysyä Jumalalta lupa. Montako jumala on tappanut? Jos jätetään vedenpaisumus yms huomioimatta niin laskettu määrä kuitenkin ylittää 2 miljoonaa surmaa joko jumala itse tai suora käsky.

        Sinä se et ole osannut lukea kirjaa. Etkä osaa ajatella. Turhaan väität faktoiksi omia vääristelyjäsi.


      • hattiwatt1
        sitäsuupuhuumitäsydän kirjoitti:

        Sinä se et ole osannut lukea kirjaa. Etkä osaa ajatella. Turhaan väität faktoiksi omia vääristelyjäsi.

        Tämä "itsehyvyys" jumalaolentohan käski kivityttää naiset kuoliaaksi jotka eivät vuotaneet verta ensimmäisenä yönä.

        20. Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi

        Ei tiennyt tämä paimentolaismiehen keksimä jumala sitä minkä me nyt tiedämme. Nimittäin sen että nainen ei aina vuoda verta menettäessään neitsyytensä. Ei sillä että sen ei neitsyen naisen kivittäminen yhtään sen moraalisemmaksi muuttuisi.

        ps: Onko ikävä huomata palvomansa jumala paimentolaismiehen keksinnöksi?


      • sitäsuupuhuumitäsydän
        hattiwatt1 kirjoitti:

        Tämä "itsehyvyys" jumalaolentohan käski kivityttää naiset kuoliaaksi jotka eivät vuotaneet verta ensimmäisenä yönä.

        20. Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi

        Ei tiennyt tämä paimentolaismiehen keksimä jumala sitä minkä me nyt tiedämme. Nimittäin sen että nainen ei aina vuoda verta menettäessään neitsyytensä. Ei sillä että sen ei neitsyen naisen kivittäminen yhtään sen moraalisemmaksi muuttuisi.

        ps: Onko ikävä huomata palvomansa jumala paimentolaismiehen keksinnöksi?

        Sinähän se tässä paimentolaismiehen jumalaa palvot.


      • hattiwatt1
        sitäsuupuhuumitäsydän kirjoitti:

        Sinähän se tässä paimentolaismiehen jumalaa palvot.

        Ymmärrän että sinua ottaa päähän kun nämä VT kohdat armotta paljastavat tämän jumalan paimentolaismiehen keksimäksi ;)

        20. Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi

        Pistetää kerrrrta vielä! Ajattele! AJATTELE tämä jumalaolento ei tiennyt että veri ei merkkaa naisen neitsyyttä ja käski kivityttää kuoliaaksi jos ei verta näkynyt. ONHAN SE NYT PÄIVÄNSELVÄÄ ETTÄ TÄMÄN KÄSKYN KEKSI PAIMENTOLAISMIES! :D

        HERÄÄÄTYYYYYYYYYYS :D KIIIILINÄ KÄY! :D


      • sitäsuupuhuumitäsydän
        hattiwatt1 kirjoitti:

        Ymmärrän että sinua ottaa päähän kun nämä VT kohdat armotta paljastavat tämän jumalan paimentolaismiehen keksimäksi ;)

        20. Mutta jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi

        Pistetää kerrrrta vielä! Ajattele! AJATTELE tämä jumalaolento ei tiennyt että veri ei merkkaa naisen neitsyyttä ja käski kivityttää kuoliaaksi jos ei verta näkynyt. ONHAN SE NYT PÄIVÄNSELVÄÄ ETTÄ TÄMÄN KÄSKYN KEKSI PAIMENTOLAISMIES! :D

        HERÄÄÄTYYYYYYYYYYS :D KIIIILINÄ KÄY! :D

        Edelleen: en ole puhunut VT:stä tai raamatusta, vaan Jumalasta, joka on hyvä, ja Saatanasta joka on paha. Sinä vauhkoilet tuon VT:si kanssa. Kannattaisi lopettaa tuollainen kiihkoilu.


      • hattiwatt1
        sitäsuupuhuumitäsydän kirjoitti:

        Edelleen: en ole puhunut VT:stä tai raamatusta, vaan Jumalasta, joka on hyvä, ja Saatanasta joka on paha. Sinä vauhkoilet tuon VT:si kanssa. Kannattaisi lopettaa tuollainen kiihkoilu.

        saatana ja jumala ovat korviesi välissä mellastavia mielikuvitusolentoja. Miten aikuinen ihminen voi olla noin lapsellinen?


      • kiinnnnostunuteikirj
        sitäsuupuhuumitäsydän kirjoitti:

        Edelleen: en ole puhunut VT:stä tai raamatusta, vaan Jumalasta, joka on hyvä, ja Saatanasta joka on paha. Sinä vauhkoilet tuon VT:si kanssa. Kannattaisi lopettaa tuollainen kiihkoilu.

        Ja mikä on ainoa paikka, mistä tästä Jumalasta saa "tietoa"?


    • wind-

      Hyvyys, Rakkaus, Jumala liittyvät onnellisuuteen. Sairaus taas tulee ihmisten kyvyttömyydestä elää kunnolla ja olla onnellinen. Ateistien eii pitäisi sekaantua ja sotkeutua muiden ihmisten, uskovien kohtaloihin. Ihmisten ei pitäisi kärsiä omista virheistäkään mutta ymmärtää, mitä on ennalta määrätty ja yrittää päästä niille korkeuksille ja ottamaan askeleita omien unelmiensa täyttämisessä. Pitäisi olla herkempiä ja hyväsydämisempiä. Jos joku lyö sinua, halaa vihollista, kuumia hiiliä päälle..pyydä itse anteeksi ja polvistu ennen häntä. Jos joku vihaa rakastat häntä kaikesta sydämestäsi ja ja pyydät anteeksi. ..nämä ovat rakkauden säännöt ja se on nöyryyttä. Jos et kehity henkisesti, rikot koko planeetan yhtenäisyyttä.. aivan kuten Isis ja muut ääriliikkeet...he ovat eksyneet polulta tuhoten kaiken ihmisen eheyden ja se johtaa umpikujaan. Rakkaus on todellista taikaa!

      • kiinnnnostunuteikirj

        Että nyt sitten suuressa rakkauden tunnossasi vertaat ateisteja isis terroristeihin. Voisitko wind kertoa ihan omin sanoin, mitä mielestäsi tarkoittaa sana rakkaus?


      • wind-
        kiinnnnostunuteikirj kirjoitti:

        Että nyt sitten suuressa rakkauden tunnossasi vertaat ateisteja isis terroristeihin. Voisitko wind kertoa ihan omin sanoin, mitä mielestäsi tarkoittaa sana rakkaus?

        Rakkaus on universumin suurin energia joka liikuttaa kaikkia asioita eteenpäin ja on ihmisyyttä ylläpitävä voima. Tutkimuksen kohteena mielenkiintoinen. Esim. anteeksianto on rakkautta ja sen vaikutus on molempia osapuolia palkitseva, koska se vapauttaa jännitteitä ja energiaa. Rakkaus on itsessään ääretöntä, silloin kun se tulee Jumalalta, siksi tiede ei voi tutkia kuin rakkauden vaikutuksia, kuten kemiallisia, hormonaalisia vaikutuksia. Dopamiini, serotoniini ja oksitosiini ovat keskeisiä...äidinmaidon automaattinen eritys esimerkiksi on pohjimmiltaan rakkautta...


      • Zeessus
        wind- kirjoitti:

        Rakkaus on universumin suurin energia joka liikuttaa kaikkia asioita eteenpäin ja on ihmisyyttä ylläpitävä voima. Tutkimuksen kohteena mielenkiintoinen. Esim. anteeksianto on rakkautta ja sen vaikutus on molempia osapuolia palkitseva, koska se vapauttaa jännitteitä ja energiaa. Rakkaus on itsessään ääretöntä, silloin kun se tulee Jumalalta, siksi tiede ei voi tutkia kuin rakkauden vaikutuksia, kuten kemiallisia, hormonaalisia vaikutuksia. Dopamiini, serotoniini ja oksitosiini ovat keskeisiä...äidinmaidon automaattinen eritys esimerkiksi on pohjimmiltaan rakkautta...

        Sulla ei ole selvästikään mitään käsitystä siitä mistä puhut. Energia on jotain ihan muuta kun rakkautta.

        Kyllä tuollainen mukahieno diipadaapa onnenonkijoihin ja hukassa oleviin voi upota, mutta muihin ei tuollaisten "olen tutkinut", "enrgia diipadaapa"ja muu mystiikan perussanaston viljeminen tee vaikutusta.

        Mitäpä jos puhuisit ihan konkreettisilla termeillä?


      • kiinnnnostunuteikirj
        wind- kirjoitti:

        Rakkaus on universumin suurin energia joka liikuttaa kaikkia asioita eteenpäin ja on ihmisyyttä ylläpitävä voima. Tutkimuksen kohteena mielenkiintoinen. Esim. anteeksianto on rakkautta ja sen vaikutus on molempia osapuolia palkitseva, koska se vapauttaa jännitteitä ja energiaa. Rakkaus on itsessään ääretöntä, silloin kun se tulee Jumalalta, siksi tiede ei voi tutkia kuin rakkauden vaikutuksia, kuten kemiallisia, hormonaalisia vaikutuksia. Dopamiini, serotoniini ja oksitosiini ovat keskeisiä...äidinmaidon automaattinen eritys esimerkiksi on pohjimmiltaan rakkautta...

        Ja tuntuuko wind susta ihan oikein tosissaan siltä, että ateistit ei osaa pyytää, tai antaa anteeksi, jos näin tunnet, niin en halua maailmankuvaasi, koska minä esim. en osaisi monestakaan ihmisestä ajatella noin ikävästi. Eli et anna uskovaisuudestasi kovinkaan hyvää kuvaa. Ja kuten sanottu tunnen syvää kiintymystä vaikka perhettäni kohtaan, nytkin olen huolissani, ja ehkä myös vähän peloissani, koska isäni kaatui eilen murtaen lonkkansa, ja on juuri nyt leikkauksessa, mutta sinun mielestäsi en vai saisi tuntea mitään, koska olen ateisti.


      • outo.lukutapa
        kiinnnnostunuteikirj kirjoitti:

        Ja tuntuuko wind susta ihan oikein tosissaan siltä, että ateistit ei osaa pyytää, tai antaa anteeksi, jos näin tunnet, niin en halua maailmankuvaasi, koska minä esim. en osaisi monestakaan ihmisestä ajatella noin ikävästi. Eli et anna uskovaisuudestasi kovinkaan hyvää kuvaa. Ja kuten sanottu tunnen syvää kiintymystä vaikka perhettäni kohtaan, nytkin olen huolissani, ja ehkä myös vähän peloissani, koska isäni kaatui eilen murtaen lonkkansa, ja on juuri nyt leikkauksessa, mutta sinun mielestäsi en vai saisi tuntea mitään, koska olen ateisti.

        "Ja tuntuuko wind susta ihan oikein tosissaan siltä, että ateistit ei osaa pyytää, tai antaa anteeksi,"

        Missä kohtaa windin kirjoituksissa noin sanottiin? - Ei missään. Keksit sen siis omasta päästäsi. Se on kiinnostavaa että sanoo täällä teisti mitä tahansa, se väännetään nurinniskoin ja siihen lisätään omia kuvitelmia.


      • kiinnnnostunuteikirj
        outo.lukutapa kirjoitti:

        "Ja tuntuuko wind susta ihan oikein tosissaan siltä, että ateistit ei osaa pyytää, tai antaa anteeksi,"

        Missä kohtaa windin kirjoituksissa noin sanottiin? - Ei missään. Keksit sen siis omasta päästäsi. Se on kiinnostavaa että sanoo täällä teisti mitä tahansa, se väännetään nurinniskoin ja siihen lisätään omia kuvitelmia.

        Et vissiin ole lukenut ketjun aloitusta?


      • outo.lukutapa
        kiinnnnostunuteikirj kirjoitti:

        Et vissiin ole lukenut ketjun aloitusta?

        No ei kyllä ketjun aloituksessakaan sanota sitä mitä sinä siihen olet lukenut.


      • Ateisti68

        Hmm, mielenkiintoinen tulkinta. Miten vastasyntynyt, jolla on jokin synnynnäinen sairaus, olisi ehtinyt elää kunniatonta elämää. Usein taudit eivät johdu elintavoista, tosin niitäkin on.


      • uskonpasko
        Ateisti68 kirjoitti:

        Hmm, mielenkiintoinen tulkinta. Miten vastasyntynyt, jolla on jokin synnynnäinen sairaus, olisi ehtinyt elää kunniatonta elämää. Usein taudit eivät johdu elintavoista, tosin niitäkin on.

        No katsos kun se hyvä ja rakastava julmala kostaa isien teot kolmanteen polveen. Joten siis riittää että tuon lapsen jokin isoisovanhempi on tehnyt jotain pahaa ja siksi tämä hyvä ja oikeudenmukainen jumala kostaa vastasyntyneelle lapselle.

        "hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."

        Pelkästään tuosta kohdasta näkee, että paimentolaisten satujumalalla on paljon huonompi moraali kuin minulla, jolle ei tulisi mieleenkään kostaa esi-isien tekoja jollekin vastasyntyneelle lapselle. Puhumattakaan nyt siitä että tuollainen julma ja sadistinen, äärimmäisen vastenmielinen lapseen kohdistunut kosto on myös laitonta ja rikkoo ties kuinka montaa eri lakipykälää.


      • outo.lukutapa

        Mihin te kaksi edellistä oikein vastaatte? Eihän teidän jutut liity ollenkaan Windin kirjoitukseen.


      • wind-
        Zeessus kirjoitti:

        Sulla ei ole selvästikään mitään käsitystä siitä mistä puhut. Energia on jotain ihan muuta kun rakkautta.

        Kyllä tuollainen mukahieno diipadaapa onnenonkijoihin ja hukassa oleviin voi upota, mutta muihin ei tuollaisten "olen tutkinut", "enrgia diipadaapa"ja muu mystiikan perussanaston viljeminen tee vaikutusta.

        Mitäpä jos puhuisit ihan konkreettisilla termeillä?

        Jos kirjoitan tässä liian yleisesti sitä diipadaapaa rakkaudesta, ilmeisesti haluaisit että kirjoitan ihmisten välisistä suhteista, sydänsuruista , rakkauden menetyksestä,
        sen saavuttamisesta ym. jne. Kyllä sekin onnistuupi, mutta pitäisi tietää mikä painaa mieltä siinä rakkaudessa. Kauniit ja rohkeat ja saippuasarjat eivät anna samantasoista terapeuttista opetusta rakkaudesta kuin Jeesus. Rakkauden olemus tulisi sisäistää syvästi, kuin ympärileikattuna niin että sitä voi käsitellä joka suuntaan, ja tuntea rakkautta niin saavutuksen.. kuin myös myös menetyksen hetkellä, Kyllä Jumala auttaa tässä asiassa ja läpivalaisee ihmisiä ja vältytään ikäviltä seuraamuksilta.., jos kokee ristiriitaisessa tilanteessa, tunnesopassa rakkautta, tai esim hautajaisissa..on vahvoilla itsensä kanssa..koska rakkaus ja kiitollisuus kontrolloi ja pitää sinua koossa vaikka sukellettaisiin henk koht elämässä. Täytyy antaa anteeksi.. itselleen ja antaa muillekin anteeksi jos on itse valinnut toisen tien omasta tahdostaan, tai on tullut jätetyksi. Irtipäästäminen on rankkaa puuhaa, mutta ei merkitse rakkaudettomuutta tai lopullista rakkauden hautaa, ainoastaan muoto muuttuu..tällaisina hetkinä on hyvä mennä pieniin suuriin asioihin ja jalostaa omaa asennetta niihin asioihin... joista voi olla kiitollinen itselleen...
        https://www.youtube.com/watch?v=ZNzgTV6Hv70


      • kiinnnnostunuteikirj
        wind- kirjoitti:

        Jos kirjoitan tässä liian yleisesti sitä diipadaapaa rakkaudesta, ilmeisesti haluaisit että kirjoitan ihmisten välisistä suhteista, sydänsuruista , rakkauden menetyksestä,
        sen saavuttamisesta ym. jne. Kyllä sekin onnistuupi, mutta pitäisi tietää mikä painaa mieltä siinä rakkaudessa. Kauniit ja rohkeat ja saippuasarjat eivät anna samantasoista terapeuttista opetusta rakkaudesta kuin Jeesus. Rakkauden olemus tulisi sisäistää syvästi, kuin ympärileikattuna niin että sitä voi käsitellä joka suuntaan, ja tuntea rakkautta niin saavutuksen.. kuin myös myös menetyksen hetkellä, Kyllä Jumala auttaa tässä asiassa ja läpivalaisee ihmisiä ja vältytään ikäviltä seuraamuksilta.., jos kokee ristiriitaisessa tilanteessa, tunnesopassa rakkautta, tai esim hautajaisissa..on vahvoilla itsensä kanssa..koska rakkaus ja kiitollisuus kontrolloi ja pitää sinua koossa vaikka sukellettaisiin henk koht elämässä. Täytyy antaa anteeksi.. itselleen ja antaa muillekin anteeksi jos on itse valinnut toisen tien omasta tahdostaan, tai on tullut jätetyksi. Irtipäästäminen on rankkaa puuhaa, mutta ei merkitse rakkaudettomuutta tai lopullista rakkauden hautaa, ainoastaan muoto muuttuu..tällaisina hetkinä on hyvä mennä pieniin suuriin asioihin ja jalostaa omaa asennetta niihin asioihin... joista voi olla kiitollinen itselleen...
        https://www.youtube.com/watch?v=ZNzgTV6Hv70

        Sä puhut ihan tavallisesta elämästä, mikä koskee ihan kaikkia ihmisiä, sinun on vain jostain syystä lisättävä siihen kolmas yliluonnollinen osapuoli.


      • Ziissus
        wind- kirjoitti:

        Jos kirjoitan tässä liian yleisesti sitä diipadaapaa rakkaudesta, ilmeisesti haluaisit että kirjoitan ihmisten välisistä suhteista, sydänsuruista , rakkauden menetyksestä,
        sen saavuttamisesta ym. jne. Kyllä sekin onnistuupi, mutta pitäisi tietää mikä painaa mieltä siinä rakkaudessa. Kauniit ja rohkeat ja saippuasarjat eivät anna samantasoista terapeuttista opetusta rakkaudesta kuin Jeesus. Rakkauden olemus tulisi sisäistää syvästi, kuin ympärileikattuna niin että sitä voi käsitellä joka suuntaan, ja tuntea rakkautta niin saavutuksen.. kuin myös myös menetyksen hetkellä, Kyllä Jumala auttaa tässä asiassa ja läpivalaisee ihmisiä ja vältytään ikäviltä seuraamuksilta.., jos kokee ristiriitaisessa tilanteessa, tunnesopassa rakkautta, tai esim hautajaisissa..on vahvoilla itsensä kanssa..koska rakkaus ja kiitollisuus kontrolloi ja pitää sinua koossa vaikka sukellettaisiin henk koht elämässä. Täytyy antaa anteeksi.. itselleen ja antaa muillekin anteeksi jos on itse valinnut toisen tien omasta tahdostaan, tai on tullut jätetyksi. Irtipäästäminen on rankkaa puuhaa, mutta ei merkitse rakkaudettomuutta tai lopullista rakkauden hautaa, ainoastaan muoto muuttuu..tällaisina hetkinä on hyvä mennä pieniin suuriin asioihin ja jalostaa omaa asennetta niihin asioihin... joista voi olla kiitollinen itselleen...
        https://www.youtube.com/watch?v=ZNzgTV6Hv70

        Kuten tuossa jo sanottiinkin, sä puhut ihan tavallisesta elämästä. Ei uskoontulo tee elämästä täyttä ja kivaa, se vain lisää mystiikkamutkan minkä kautta voi kierrättää asioita. Sellainen on paitsi valheellista, myös vaarallista.

        On tosi rankkaa kusetusta väittää rakkautta universumin suurimmaksi energiaksi ja johdatella sillä uskonnon suuntaan. Pitäisikö vaikka pyramidihuijareiden ihmetellä miten rakkaudettomia ja vihaisia ihmiset voivatkaan olla? Se on sillä tavalla, että kusettaminen aiheuttaa niitä vähemmän rakkaudellisia fiiliksiä, eikä sillä ole jumalan tai saatanan kanssa mitään tekemistä.


    • sitäsuupuhuumitäsydän

      Ei tule pelkästään pallihikiviestejä, vaan - kuten tästäkin huomataan - vastaanväittämistä, vihaa, syyttämistä ja syyllistämistä sekä inttämistä jumalan pahuudesta. Ateistit vihaavat Jumalaa, itseään Hyvää.

      • fda

        Väitteesi ei pidä paikkaansa, sinä vain vihaat ateisteja ja haluat tehdä meistä väärän todistuksen jumalasi nimissä.


      • Sinun jumalaversiosi pahuudesta siis. Oikea Jumala ei tietenkään voi olla paha, vaikka kiihkokristittyjen jumala melkoinen mulkku onkin.


      • sitäsuupuhuumitäsydän
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sinun jumalaversiosi pahuudesta siis. Oikea Jumala ei tietenkään voi olla paha, vaikka kiihkokristittyjen jumala melkoinen mulkku onkin.

        "Oikea Jumala ei tietenkään voi olla paha, vaikka kiihkokristittyjen jumala melkoinen mulkku onkin."

        Hienoa, ymmärrät siis että Jumala on hyvä ja kiihkokristityt tai muut vääräuskoiset ovat yksinkertaisesti ymmärtäneet väärin.


      • asdfgasdfgsdfg

        Kuvitteletko saavasi jonkun kannallesi tuolla lapsellisella saivartelullasi? Yhdessä, ja vain yhdessä asiassa, te telaketju-uskovat olette hyviä: Valehtelemisessa ja omille sekä uskontonne koiville kuseksimisessa.


      • ikävä.lukea
        asdfgasdfgsdfg kirjoitti:

        Kuvitteletko saavasi jonkun kannallesi tuolla lapsellisella saivartelullasi? Yhdessä, ja vain yhdessä asiassa, te telaketju-uskovat olette hyviä: Valehtelemisessa ja omille sekä uskontonne koiville kuseksimisessa.

        Katkeran ihmisen kirjoitus. Etsisit elämääsi rakkautta, niin se ehkä muuttuisi siedettävämmäksi itsellesikin.


      • Nasaretista_päivää
        sitäsuupuhuumitäsydän kirjoitti:

        "Oikea Jumala ei tietenkään voi olla paha, vaikka kiihkokristittyjen jumala melkoinen mulkku onkin."

        Hienoa, ymmärrät siis että Jumala on hyvä ja kiihkokristityt tai muut vääräuskoiset ovat yksinkertaisesti ymmärtäneet väärin.

        Juu. Mulkku on aina hyvä!


    • fda

      "Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä."

      Pallihiki ilmestyy usein silloin kun ateistit ovat voittaneet väittelyn. Siinäpä sinulle vinkki jos olet tarpeeksi fiksu sen tajuamaan, pallihikitrolli ei taida olla ateisti tai ateistien puolella. Valheesi, että se olisi yleinen "taktiikka" on vain joko omaa sokeuttasi tai haluaisi mustamaalata ateisteja.

      • sekin.todistaa

        On ateisteille tyypillistä peesata voittajaa.


      • Markus8.36

        Tapa jolla ateistit "voittavat väittelyn", on väkivalta. Väen vallalla ja voimalla ateistit hyökkäävät joukkona sen kimppuun joka väittää että Jumala on rakkaus. Ateistit "todistavat" joukolla että Jumala on sadistinen rasistinen vihaava psykopaatti, joka murhaa. Yhteistodistus, joka ilmentää yksinomaan ateistien omaa uskomusta, joka on ilmeisen virheellinen. Yhteistodistus, johon ateistit liittävät argumenttivirheitä ja vastapuolen demonisointia, on sitä väkivaltaa jolla ateistit "voittavat väittelyn".

        Mutta mitä ateistit voittavat?

        He voittavat väkivallan voimin ja saavat aikaan väkivaltaa. He itse harjoittavat väkivaltaa, ja se on heidän "voittonsa".

        Todellinen voittaja on se, joka ei anna itseään väkivallalle.


      • Markus8.36 kirjoitti:

        Tapa jolla ateistit "voittavat väittelyn", on väkivalta. Väen vallalla ja voimalla ateistit hyökkäävät joukkona sen kimppuun joka väittää että Jumala on rakkaus. Ateistit "todistavat" joukolla että Jumala on sadistinen rasistinen vihaava psykopaatti, joka murhaa. Yhteistodistus, joka ilmentää yksinomaan ateistien omaa uskomusta, joka on ilmeisen virheellinen. Yhteistodistus, johon ateistit liittävät argumenttivirheitä ja vastapuolen demonisointia, on sitä väkivaltaa jolla ateistit "voittavat väittelyn".

        Mutta mitä ateistit voittavat?

        He voittavat väkivallan voimin ja saavat aikaan väkivaltaa. He itse harjoittavat väkivaltaa, ja se on heidän "voittonsa".

        Todellinen voittaja on se, joka ei anna itseään väkivallalle.

        Markus 8:36 "Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa?"

        Markus8.36: "Todellinen voittaja on se, joka ei anna itseään väkivallalle." Tarkoittaako tämä sitä, että pitää kääntää ateistille toinenkin poski ja väitellä hänen kanssaan monen "virstan matka"?

        Tämä ei taida olla minun palstani, mutta kysynpä uteliaisuuttani. Aloitin muutama päivä sitten täällä, mutta Mark5:n aloittama aihe poistettiin täältä kokonaan ja samalla viestini. Miksi näin kävi?

        Ei ne rakkaus ja hyvyys ilmeisesti ateistia ärsytä vaan ehkä kiihkouskovaisuus niiden julistamisen sekä uskon takana?


      • sun.palstas

        Mikä kiihko? Täällähän näkee vain ihan tavallista uskovaisuutta.


      • sun.palstas kirjoitti:

        Mikä kiihko? Täällähän näkee vain ihan tavallista uskovaisuutta.

        "Ei ne rakkaus ja hyvyys ilmeisesti ateistia ärsytä vaan ehkä kiihkouskovaisuus niiden julistamisen sekä uskon takana?"

        No, en ole tämän palstan asiantuntija. Ei-mun-palsta. Minun kirjoittelu on enemmän tunnepuolta muilla palstoilla. Siitä Mark5:sta sain muutama päivä sitten kiihkouskovaisen saarnajan kuvan. Ehkä käsitys oli väärä, mutta hän oli jotenkin niin ärsyttävä tyyppi, että hänelle piti kirjoittaa. Kerran hän vastasi tekstiini, mutta sen tuttavuuden perusteella sanoisin, että täällä on kiihkouskovainen (Mark5) tai sellaisena esiintyvä ateistien yms. keskellä. Ehkä hän tahallaan yrittää ärsyttää muita minusta vähän ainakin kiihkoilemalla. Olenko väärässä ilmeisesti tästä henkilöstä, jolle kirjoitin sunnuntaina ensimmäisen tekstini. Pari päivää tutustuin häneen täällä, joten ehkä tein liian hätiköityjä päätöksiä hänestä?


      • näinseon

        Tuskin uskovat osaavat rakastaa. Se on vain opittua käytöstä uskonyhteisöissä, missä on aina toistettu miten jumala rankaisee niitä jotka tekevät väärin. Mitään syvältä sydämestä lähtenyttä rakkauden tunnetta se eivoi olla missään tapauksessa.


      • tarkemmin

        Okei, puhutaan suoraan. Oletan, että olet ihan vaan viaton uusi keskustelija, etkä tyypillinen rakenneltu nettihahmo. Tämän palstan aihepiiri olisi erittäin mielenkiintoinen, mutta keskustelu täällä on kaikkea muuta. Tämä on todellinen pohjanoteeraus jopa S24:n skaalalla. Muutama ateistinikki esim. fda joskus kirjoittavat jotain mielenkiintoista (hän ei koskaan tee avauksia). Uskovaisten puheenvuorot saavat aikaan hirveän trollien mölinän ja usein ketjut poistetaan. Se on trollien tarkoituskin, he käyvät täällä infosotaa ateismin puolesta, luultavasti siksi, että he tienaavat ateismilla ja siksi sitä on edistettävä kaikin keinoin. Henkilöitä, jotka pystyvät tienaamaan ateismilla, ei tietenkään koko maassa ole useita, joten on ihan fyysisestikin suht helppo päätellä, ketkä tätä showta pyörittävät. It-pälliäisiä luonnollisesti.

        Että jos haluat keskustella ihan oikeasti, niin tämä ei todellakaan ole sellainen palsta. Muillakin palstoilla syytä muistaa, että tämä on S24. Eli erinäinen määrä nikkivarkaita, provottajia ja ylipäätään kaikenalaisia idiootteja mitä maa päällään kantaa löydät täältä aivan varmasti. Jos haluat katsastaa ihmismielen synkimpiin sopukoihin ja ankeimpiin pimentoihin, voin tämän palstan lisäksi suositella seuraaviaS24 "helmiä": maahanmuutto, sinkut ja kotimaiset julkkisjuorut. Jos kaiken sen jälkeen vielä uskot ihmiseen, olet kyllä äärimmäisen herkkäuskoinen yksilö.


      • tarkemmin
        tarkemmin kirjoitti:

        Okei, puhutaan suoraan. Oletan, että olet ihan vaan viaton uusi keskustelija, etkä tyypillinen rakenneltu nettihahmo. Tämän palstan aihepiiri olisi erittäin mielenkiintoinen, mutta keskustelu täällä on kaikkea muuta. Tämä on todellinen pohjanoteeraus jopa S24:n skaalalla. Muutama ateistinikki esim. fda joskus kirjoittavat jotain mielenkiintoista (hän ei koskaan tee avauksia). Uskovaisten puheenvuorot saavat aikaan hirveän trollien mölinän ja usein ketjut poistetaan. Se on trollien tarkoituskin, he käyvät täällä infosotaa ateismin puolesta, luultavasti siksi, että he tienaavat ateismilla ja siksi sitä on edistettävä kaikin keinoin. Henkilöitä, jotka pystyvät tienaamaan ateismilla, ei tietenkään koko maassa ole useita, joten on ihan fyysisestikin suht helppo päätellä, ketkä tätä showta pyörittävät. It-pälliäisiä luonnollisesti.

        Että jos haluat keskustella ihan oikeasti, niin tämä ei todellakaan ole sellainen palsta. Muillakin palstoilla syytä muistaa, että tämä on S24. Eli erinäinen määrä nikkivarkaita, provottajia ja ylipäätään kaikenalaisia idiootteja mitä maa päällään kantaa löydät täältä aivan varmasti. Jos haluat katsastaa ihmismielen synkimpiin sopukoihin ja ankeimpiin pimentoihin, voin tämän palstan lisäksi suositella seuraaviaS24 "helmiä": maahanmuutto, sinkut ja kotimaiset julkkisjuorut. Jos kaiken sen jälkeen vielä uskot ihmiseen, olet kyllä äärimmäisen herkkäuskoinen yksilö.

        Tämä siis nikille SININEN.ENKELI.


      • olen.ihmetellyt
        tarkemmin kirjoitti:

        Tämä siis nikille SININEN.ENKELI.

        tämä on 4-kirjaiminen Sana.


      • fda

        Pallihikitrolli tulee tänne sabotoimaan ateisteja keskusteluissa. Hänhän pelaa omaan maaliin, jos nyt ylipäätään on oikeasti ateisti.


      • meilläjne
        tarkemmin kirjoitti:

        Tämä siis nikille SININEN.ENKELI.

        Profetiapalstalta saa aika hyvän kuvan fundamentalistien ajatusmaailmasta.


      • sekin.todistaa kirjoitti:

        On ateisteille tyypillistä peesata voittajaa.

        On kiihkouskovaisille tyypillistä peesata ennustamaansa voittajaa (= Jumala, Jeesus, "uudestisyntyneet" uskovaiset). Ei ole ihan harvat kerrat kun uskontopalstoilla on elvistelty kuinka mahtavaa on olla voittajan eikä häviäjän (Saatana, liberaalit, ateistit, vääräuskoiset ym.) puolella.


      • tarkemmin
        meilläjne kirjoitti:

        Profetiapalstalta saa aika hyvän kuvan fundamentalistien ajatusmaailmasta.

        Niin, ja aika mieltäylentävää luettavaa ovat myös lestadiolaisten, adventistien, mormonien ja luterilaistenkin palstat. Koko uskonnot ja uskomukset alue on kyllä aikas järkyttävä.

        Tietenkin myös horoskoopit ja ennustukset palstoihin kannattaa tutustua, ehdottomasti.

        Sen jälkeen voitkin katsoa tämän, jos jäi vielä jotain opittavaa käytännön psykologiasta:

        http://putlocker.is/watch-matlock-tvshow-season-2-episode-18-online-free-putlocker.html


      • kiinnnnostunuteikirj
        Markus8.36 kirjoitti:

        Tapa jolla ateistit "voittavat väittelyn", on väkivalta. Väen vallalla ja voimalla ateistit hyökkäävät joukkona sen kimppuun joka väittää että Jumala on rakkaus. Ateistit "todistavat" joukolla että Jumala on sadistinen rasistinen vihaava psykopaatti, joka murhaa. Yhteistodistus, joka ilmentää yksinomaan ateistien omaa uskomusta, joka on ilmeisen virheellinen. Yhteistodistus, johon ateistit liittävät argumenttivirheitä ja vastapuolen demonisointia, on sitä väkivaltaa jolla ateistit "voittavat väittelyn".

        Mutta mitä ateistit voittavat?

        He voittavat väkivallan voimin ja saavat aikaan väkivaltaa. He itse harjoittavat väkivaltaa, ja se on heidän "voittonsa".

        Todellinen voittaja on se, joka ei anna itseään väkivallalle.

        Nooan tarina.


      • tarkemmin kirjoitti:

        Niin, ja aika mieltäylentävää luettavaa ovat myös lestadiolaisten, adventistien, mormonien ja luterilaistenkin palstat. Koko uskonnot ja uskomukset alue on kyllä aikas järkyttävä.

        Tietenkin myös horoskoopit ja ennustukset palstoihin kannattaa tutustua, ehdottomasti.

        Sen jälkeen voitkin katsoa tämän, jos jäi vielä jotain opittavaa käytännön psykologiasta:

        http://putlocker.is/watch-matlock-tvshow-season-2-episode-18-online-free-putlocker.html

        Kiitos monista tätä Suomi24 keskustelufoorumia avaavista kirjoituksista. Olen vähän kirjoittanut täällä aiemmin, mutta oikeastaan olen nimimerkkeineni todella uusi täällä. Palaute avasi ajattelemaan - mitä tämä kaikki oikein on? Minulle tämä on vähän uutuuden ihmettelyä.

        Oikeastaan jotakin ihmisen psykeestä on opittu psykologian luennoilla, mutta sitä ei ole takana kuin yksi lukukausi. Perusopinnot on siitä suoritettu. Ehkä tämä on käytännön psykologiaa.

        Joka tapauksessa kiitoksia kommentoinnista lähes uudelle tulokkaalle! Erityisesti tämän palstan ympäristö on ollut ihmettelyn aihe varsinkin, kun kirjoittalemani ateisti-keskustelu-aihe poistettiin täältä. Ihmettelin minne ja miksi hävisivät tekstini.

        Ehkä joskus katson mitä keskusteluja täällä on, vaikka mielenkiintoni on muualla.

        Itse uskon pohjimmiltaan ihmisen hyvyyteen ja rakkauteen - miksi tämä aihe tällä kertaa sai kirjoittamaan ja lukemaan muitten kirjoituksia.

        Kiitos kaikille kommentoiville kirjoittajalle, jotka selvittivät palstan luonnetta.


      • Kommentoiva

        Pysy vaan siellä keskustelualueella missä olet ollutkin. Tietysti monia aiheita kannattaa kokeilla. Täällä on välillä aika ihmeellisiä keskusteluja. ;-)

        Mistä muuten tulee SININEN.ENKELI nimimerkki? Sininen on lain väri; sininen enkeli tekee oikeutta vai mistä nimimerkki tulee?

        Hienoa kun joku uskoo hyvyyteen ja rakkauteen! Sitä täällä tarvitaan, ateistien palstalla. "Ateistien taktiikka on ilmeiseti pyrkiä vetoamaan white trash-nuorisoon, jolle kovistelu ja statustelu on tärkeää. En kyllä usko ateistien sanoman uppoavankaan älykkäämpään osaa nuorista, joten sillä tavoin ymmärrettävää.
        Paatuneet pahantekijät monesti pelkäävät herkkyyttä ja iloa, koska se niin helposti paljastaa heidän oman teennäisyytensä."

        Ehkä Aloittajan teksti on vähän liioittelevaa tekstiä, mutta kyllä tämän palstan pitäisi jutuissaan kehittyä, jotta täällä viihtyisi paremmin. Kaikkien kirjoittajien pitäsi olla parempia olivat he sitten ateisteja tai uskovaisia tai jotain muuta.


      • Kysyit mistä Sininen.Enkeli nimimerkki syntyi? Se vain tuli ja valitsin siihen avatarin. Kiitos viestistäsi myös Sinulle. Ehkä kirjoittelen muilla palstoilla jatkossa enemmän.


      • fda

        Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä. Lähinnä nuo muut vieraat ja trollit haluaisivat, että tältä palstalta kaikkoisi kaikki. Ilmapiiri olisi huomattavasti parempi jos ylläpito palauttaisi palstoille sheriffit jotka pitävät kuria yllä sellaisille, joilla ei oma moraalikäsitys ole kehittynyt tarpeeksi.


      • fda kirjoitti:

        Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä. Lähinnä nuo muut vieraat ja trollit haluaisivat, että tältä palstalta kaikkoisi kaikki. Ilmapiiri olisi huomattavasti parempi jos ylläpito palauttaisi palstoille sheriffit jotka pitävät kuria yllä sellaisille, joilla ei oma moraalikäsitys ole kehittynyt tarpeeksi.

        Olen kirjoitellut muutama vuosi sitten jossain Harry Potter-palstalla kypsyystasoni seurassa. Nyt olen vähän vanhempi kypsyystasoltani, miksi kokeilen kaikenlaista kirjoittelua, kun on aikaa. Ensisyksynä joudun keskittymään yliopisto-opintoihini, mutta nyt aikaa on jonkun verran, kun yliopiston lukukausi on ohi.

        Kiitos kirjoittelun rohkaisusta. "Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä." Täytyy tunnustaa se, että en ole mikään totaallisen voimakas uskovainen, vaikka uskonkin Jumalan olemassa oloon. Joten olen ilmeisesti lievä teisti tai jopa agnostikko, sillä välillä epäilen Jumalan olemista. Pelkään vähän täältä saavani "ateisti-tartuntaa", miksi saatan vältellä tätä palstaa ja kirjoitella enemmänkin muualla.

        Ensimmäisessä kirjoituksessa täällä: "Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä." Mitä tarkoittaa tuo "pallihikiviestejä"?


      • totta.mooses

        "Pallihiki ilmestyy usein silloin kun ateistit ovat voittaneet väittelyn."

        Taidat olla oikeassa!

        Ateistit voittavat väittelyn julistautumalla voittajiksi. Sitä edeltää joukkovoiman käyttö solvauksineen ja Jumalan sanan kiistäminen. Kun tarpeeksi on rusikoitu teistiä, ilmaantuu pallihiki varastamaan nikit ja tekemään lopun fiksujen täällä olosta. Niinhän se menee.


      • fda
        sekin.todistaa kirjoitti:

        On ateisteille tyypillistä peesata voittajaa.

        Pallihikitrolli ei ole voittajien vaan häviäjien puolella. Etkö näe metsää puiltai? Pelaa omaan maaliin joka kerta ja joka kerta ilmoitan hänen viestinsä ylläpidolle.


      • fda
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Olen kirjoitellut muutama vuosi sitten jossain Harry Potter-palstalla kypsyystasoni seurassa. Nyt olen vähän vanhempi kypsyystasoltani, miksi kokeilen kaikenlaista kirjoittelua, kun on aikaa. Ensisyksynä joudun keskittymään yliopisto-opintoihini, mutta nyt aikaa on jonkun verran, kun yliopiston lukukausi on ohi.

        Kiitos kirjoittelun rohkaisusta. "Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä." Täytyy tunnustaa se, että en ole mikään totaallisen voimakas uskovainen, vaikka uskonkin Jumalan olemassa oloon. Joten olen ilmeisesti lievä teisti tai jopa agnostikko, sillä välillä epäilen Jumalan olemista. Pelkään vähän täältä saavani "ateisti-tartuntaa", miksi saatan vältellä tätä palstaa ja kirjoitella enemmänkin muualla.

        Ensimmäisessä kirjoituksessa täällä: "Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä." Mitä tarkoittaa tuo "pallihikiviestejä"?

        "Ensisyksynä joudun keskittymään yliopisto-opintoihini, mutta nyt aikaa on jonkun verran, kun yliopiston lukukausi on ohi."

        Tällaisilla palstoilla pääsee sisälle sellaisten ajatusmaailmojen sisällä, joihin ei ole helppoa pääsyä muutoin. Vaikka olen ollut tekemisissä fundamentalistien kanssa, niin ennen muinoin sitä vain kuuli milloin mikäkin asia oli saatanasta, mutta eivät koskaan osanneet alkuunkaan perustella miksi.

        "Täytyy tunnustaa se, että en ole mikään totaallisen voimakas uskovainen, vaikka uskonkin Jumalan olemassa oloon. Joten olen ilmeisesti lievä teisti tai jopa agnostikko, sillä välillä epäilen Jumalan olemista."

        Palstalla taitaa olla useita agnostikkoja. Itsekin olen agnostikko ja ateisti, koska minusta on mahdollista että jumalia voi olla mutta en usko niihin.

        "Pelkään vähän täältä saavani "ateisti-tartuntaa", miksi saatan vältellä tätä palstaa ja kirjoitella enemmänkin muualla."

        No, olet käsittääkseni sellaisessa vaiheessa että haet omaa näkemystäsi. Kannattaa tutkia laajalti ja avoimin mielin ja vahvistaa sitä omaa maailmankuvaasi, silloin sitä ei voi horjuttaa.

        Luet psykologiaa, joten kiinnostus ihmisiin ja näiden ajatuksiin voi olla vain vahvuus kunhan muistat kuka itse olet, etkä sitoudu muiden näkemyksiin liian vahvasti.

        "Ensimmäisessä kirjoituksessa täällä: "Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä." Mitä tarkoittaa tuo "pallihikiviestejä"?"

        Palstalla oleva häirikkö, joka kirjoittaa törkeyksiä joissa on aina signatuurina pallihiki. Tämän häirikön nettipersoona on sen verran liioiteltu, että se on selvästi keinotekoinen. Luultavasti on kyseessä joku jolla on huomattavasti erilaiset mielipiteet kuin mitä esittää ja luulee olevansa ovela. Samanlainen keinotekoinen nettipersoona kirjoitti kamelinperseistä ja siitä kuinka ateistit ovat siellä syntyneet joka on nyt lähes kadonnut.

        Tämä trolli ei pidä tämän palstan suosiosta. Kun katsoo vanhempia viestejä, on tämän tyylin kirjoittelu varsin uutta täällä, mutta täällä on myös eräs tuore tulokas joka on aina laittamassa pallihikitrollailijan tekoset kaikkien ateistien syyksi... sitä voi vain miettiä miksi.


      • fda

        "Tällaisilla palstoilla pääsee sisälle sellaisten ajatusmaailmojen sisällä"

        sisälle sellaisten ihmisten ajatusmaailmoihin...


      • fda

        "Muutama ateistinikki esim. fda joskus kirjoittavat jotain mielenkiintoista (hän ei koskaan tee avauksia)."

        Teen joskus avauksia. Usein niitä tervehtii syvä hiljaisuus. :)

        "Uskovaisten puheenvuorot saavat aikaan hirveän trollien mölinän ja usein ketjut poistetaan. Se on trollien tarkoituskin, he käyvät täällä infosotaa ateismin puolesta, luultavasti siksi, että he tienaavat ateismilla ja siksi sitä on edistettävä kaikin keinoin."

        Tuskin Suomessa kukaan "tienaa ateismilla". Trollien motivaatiosta voidaan olla montaa mieltä, useimmitenhan he eivät ole sellaisia kuin esittävät. Tässä trolli joka esiintyi islamistina, äärioikeistolaisena ja äärifeministinä:

        http://dailycaller.com/2015/09/14/joshua-goldberg-worst-troll-ever/

        "Henkilöitä, jotka pystyvät tienaamaan ateismilla, ei tietenkään koko maassa ole useita, joten on ihan fyysisestikin suht helppo päätellä, ketkä tätä showta pyörittävät. It-pälliäisiä luonnollisesti."

        Voitko antaa esimerkin ihmisestä joka "tienaa ateismilla" suomi24:lla?

        "Jos haluat katsastaa ihmismielen synkimpiin sopukoihin ja ankeimpiin pimentoihin, voin tämän palstan lisäksi suositella seuraaviaS24 "helmiä": maahanmuutto, sinkut ja kotimaiset julkkisjuorut. Jos kaiken sen jälkeen vielä uskot ihmiseen, olet kyllä äärimmäisen herkkäuskoinen yksilö."

        Jos on elänyt suhteellisen poliittisesti korrektissa ympäristössä koko ikänsä niin saattaa olla shokkihoitoa. Todellisessa elämässä moni internetsankari onkin ihan tavallinen tallaaja, jonka mielipiteet eivät vastaa mielikuvia. Omaankin ystäväpiiriin kuuluu kristittyjä ja maahanmuuttajia. Olen täällä saanut kuulla olevani ties mikä kristofobi tai natsi.

        Kun on törmännyt pahempaan elävässä elämässä niin ei kansainvälisen netin tasolla kesy s24 juuri järkytä.


      • fda kirjoitti:

        "Tällaisilla palstoilla pääsee sisälle sellaisten ajatusmaailmojen sisällä"

        sisälle sellaisten ihmisten ajatusmaailmoihin...

        Kiitos monesta vastauksesta. Pitää vielä kesän aikana tulla katsomaan sitä millaisia ajatusmaailmoja tällä palstalla on. Itselläni muutama kymmenen minuuttia sitten oli mielenkiintoinen elämys: Nälkäpeli. Neloselta tuli tyttöjen toimintaelokuva, jota en ollut aikaisemmin nähnyt. Nautin siitä. Toivottavasti täälläkin saa elämyksiä.

        Vastaamalla olet ainakin saanut aikaan sen, että luen Sinun tekstejäsi tarkkalleen. Taidan toukokuun lopun omistaa ystäville ja sen semmoisille. Ehkä menen yhden kanssa treffeille. Palaan kesäkuun alussa myös tänne ateismin pariin. Kenties täällä on jotain mielenkiintoista koettavaa. Nähdään kesäkuussa tai yleensä kesällä.


      • fda

        Ok, tervetuloa palstalle ja onnea treffeille!


      • enkelit.höyhennetään
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Olen kirjoitellut muutama vuosi sitten jossain Harry Potter-palstalla kypsyystasoni seurassa. Nyt olen vähän vanhempi kypsyystasoltani, miksi kokeilen kaikenlaista kirjoittelua, kun on aikaa. Ensisyksynä joudun keskittymään yliopisto-opintoihini, mutta nyt aikaa on jonkun verran, kun yliopiston lukukausi on ohi.

        Kiitos kirjoittelun rohkaisusta. "Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä." Täytyy tunnustaa se, että en ole mikään totaallisen voimakas uskovainen, vaikka uskonkin Jumalan olemassa oloon. Joten olen ilmeisesti lievä teisti tai jopa agnostikko, sillä välillä epäilen Jumalan olemista. Pelkään vähän täältä saavani "ateisti-tartuntaa", miksi saatan vältellä tätä palstaa ja kirjoitella enemmänkin muualla.

        Ensimmäisessä kirjoituksessa täällä: "Heti kun kirjoittaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta, alkaa tulla noita pallihikiviestejä." Mitä tarkoittaa tuo "pallihikiviestejä"?

        "Olen kirjoitellut muutama vuosi sitten jossain Harry Potter-palstalla kypsyystasoni seurassa. "

        No täällä kyllä kypsyt varmasti lopullisesti.

        Miksi olet valinnut nikiksesi kasarilla suositun juomasekoituksen ("paukun", drinkin) nimen?


      • enkelit.höyhennetään
        fda kirjoitti:

        Käsittääkseni ketään ateistia ei haittaa vaikka kirjoitat täällä. Lähinnä nuo muut vieraat ja trollit haluaisivat, että tältä palstalta kaikkoisi kaikki. Ilmapiiri olisi huomattavasti parempi jos ylläpito palauttaisi palstoille sheriffit jotka pitävät kuria yllä sellaisille, joilla ei oma moraalikäsitys ole kehittynyt tarpeeksi.

        " Ilmapiiri olisi huomattavasti parempi jos ylläpito palauttaisi palstoille sheriffit jotka pitävät kuria yllä sellaisille, joilla ei oma moraalikäsitys ole kehittynyt tarpeeksi."

        Ei kyllä paranisi, vaan huononisi. Sheriffeiksi hakeutuvat, tai joutuvat, juuri ne, joiden moraalikäsitys on kaikkein olemattomin, sen korvaajana täydellinen ideologinen sokeus ja kiihko.


      • enkelit.höyhennetään kirjoitti:

        "Olen kirjoitellut muutama vuosi sitten jossain Harry Potter-palstalla kypsyystasoni seurassa. "

        No täällä kyllä kypsyt varmasti lopullisesti.

        Miksi olet valinnut nikiksesi kasarilla suositun juomasekoituksen ("paukun", drinkin) nimen?

        "Miksi olet valinnut nikiksesi kasarilla suositun juomasekoituksen ("paukun", drinkin) nimen?"

        En tienyt paukusta mitään oikeastaan, kun valitsin nimen. Aluksi yritin nimeä enkeli, mutta se oli varattu. Sen jälkeen laitoin pisteellä Enkelin eteen sanan Sininen. Tiesin, että on olemassa kirja ja elokuva "Sininen Enkeli", mutta drinkistä en tienyt mitään, sillä en ole sellaisia ravintolassa tilannut, varsinkaan 80-luvulla, sillä viime vuosikymmenen lopulla kirjoittelin vielä kirjoittelin Harry Potterijuttuja maikkarin sivuilla. Silloin yksi tyttö siellä oli vain syntynyt 80-luvulla muistaakseni, kun ikiä toisilta kyseltiin. Hänelläkään ei ollut tietoa Sinisistä Enkeleistä! Siellä Harry Potter-palstalla oli "herkkyyttä ja iloa", joka tämän aiheen aloittajan mukaan puuttuu tämän palstan ateisteilta?

        Palataan asiaan kesäkuussa.


    • A.Teisti

      Eivät hyvyys ja rakkaus inhota ateisteja. Mistä olet saanut tuollaisen älyttömän ajatuksen?
      Aloituksesi oli juuri sellainen älytön aloitus, joista aikaisemmin tein oman aloitukseni... :)

      • luulen

        ei rankaisee, Ihminen itse valitseväärätie


    • Puhukaa uskovat vaan omahyväisestä lähimmäisen rakkaudestanne. On joukko ihmisiä, joilta haluatte kieltää heidän oikeutensa: avioliitto kuuluu vain miehen ja naisen väliseksi (perusteluna Raamattu). Suomen laki sanoo, että me kaikki ollaan yhdenvertaisia lain edessä. Uskovat haluavat sitä rikkoa ja lyödä esim. homoseksuaaleja Raamatulla päähän. Raamattu ei ole mikään Suomen lakikirja. Suomi ei ole mikään teokratia.

    • Herran.tertut

      Kuten täällä on jo todettu, hyvyys ja rakkaus ei varmasti inhota ateistia sen enempää kuin ketään muutakaan. Mutta kylläkin uskisten ulkokultaisuus ja omahyväisyys tässä "rakkauden jakamisessaan"! Kukin voi kertoa vain omasta rakkaudestaan, ei kenenkään toisen, etenkään jos tämä on henkiolento.

      Jokainen uskis pääsee sisälle tähän tunteeseen, kun jossain lento- tai rautatieasemalla oranssikaapuinen hare krishnalainen tulee kertomaan omaa rakkaudenviestiään! Täyttääkö rakkaudensanoma silloin sielun ja ruumiin?

      Suomessa on uskonvapaus. Mielestäni tämä merkitsee myös sitä, että kenenkään ei tarvitse altistua kenenkään rakkausviesteille sen paremmin julkisilla paikoilla kuin kotonaankaan, tahi esim. työpaikoilla. Ei sen enempää kuin seksuaalisille ehdotuksillekaan.

      Ja etenkin, kun on odotettavissa, että tämän uskovaisen rakkaudensanoman jälkeen on tulossa todistus siitä kuinka minunkin veriruskeat syntini on mahdollista saada anteeksi. Minulla ei ateistina ole syntiä, koska synti on uskonnon termi. Minulla ei ole uskontoa, joten ei myöskään syntiä. On kyllä olemassa hyviä tekoja ja huonoja tekoja, jopa pahoja tekoja. Tai teko ei ole lainkaan arvolatautunut, ei siis hyvä eikä paha. En näin ollen usko, että minulle kostetaan jossain tuonpuoleisessa pahoja tekojani, tai palkitaan hyviä tekojani.

      Ainakin minun silmissäni ihminen, joka on humaani ja hyvä ihminen omasta vapaasta tahdostaan, on ns parempi ihminen kuin se, joka pyrkii samaan taivaspaikan toivossa tai helvetin pelossa. Moni uskis on väittänyt, että tätä pelkoa ei ole. Aika erikoista, ottaen huomioon, että termi "jumalanpelko" on kristinuskon keskeisiä termejä. Ja, kun uskikset näitä asioita myös "täkyinä" ja pelotteina käyttävät!

      Tuolla toisaalla joku oikein oman topicin aloittanut hattarapää väitti, että valtaosa rikoksista on ateistien tekemiä. Hänen logiikkansa mukaan kun jokainen, joka ei ole aktiivinen ja tunnustuksellinen kristitty, on ateisti! Kas kun ei tehostanut viestiään väittämällä, että meidän lahkoon kuuluvat ovat uskovaisia ja kaikki muut ateisteja tai pakanoita!

      Siinä sitä oli rakkaudenviestiä ihan roppakaupalla!

      • pohtiiii

        "Kas kun ei tehostanut viestiään väittämällä, että meidän lahkoon kuuluvat ovat uskovaisia ja kaikki muut ateisteja tai pakanoita!"
        Juuri noin ajattelevat ainakin vanhoillislestadiolaiset, tosin hekään eivät enää kehtaa näitä ajatuksiaan julkisesti tunnustaa. Sen sijaan he hymistelevät tekopyhästi, että ei ole ihmisen asia tuomita ketään ja Jumala sitten viimeisellä tuomiolla tuomitsee. Kuitenkin jos näiltä "tuomitsemattomilta" ihmisiltä kyselee tarkemmin, miten kadotuksesta sitten voi pelastua, he auliisti kertovat oman lahkonsa uskonopit ja niiden mukaisen "parannuksen armon saamisen" ainoina pelastumisen edellytyksinä...
        Monet muut lahkot taas kertovat epämääräisesti Jeesuksen seuraamisesta, tai ottamisesta sydämeen, tai muuta vastavaa. Kun sitten penkoo tarkemmin, mitä se pitää sisällään, niin samanlaiset dogmaattiset uskonopit sieltä paljastuvat. Pitää "seurata" tai "ottaa sydämeen" juuri tämän kyseisen lahkon tavalla. Muuten paha perii.


    • JumalaOnRakkaus

      Koska Jumala on Hyvä ja Rakkaus, isolla siinä merkityksessä että rakkaus on ehdotonta, hyvyys on ehdotonta, absoluuttista, on ateismi merkityksessä Jumalan kieltäminen absoluuttisen hyvän ja rakkauden vastaista.

      Ateistit kieltävät Jumalan ja siinä ohessa tietämättään tai pahuuttaan kieltävät Rakkauden sanan ja sen sanan tuojat.

      Jumala näkee kaiken ja näkee myös ateistin sydämen, sen mitä siellä todellisuudessa on. Ei ateisti välttämättä Jumalaa kiellä, vaikka niin väittää, sillä kyse on sydämen asiasta ja sitä seuraten sydämen teoista. Ateistikin voi tietämättään olla Jumalan puolella.

      Sitten on tietysti ne pahat, jotka tietoisesti vastustavat Jumalaa. heitä ei voine auttaa. Pahallakin ihmisellä on kuitenkin hyvä sydän, se on vain pimeyden peitossa. Pahakin ihminen voi saada vapautuksen pahuudesta, hän voi saada hengellisen pelastuksen kun hän kääntyy Jumalan puoleen ja pyytää synneistä eroon.

    • Herran.tertut

      Ateisti ei ole sen pahempi kuin teisti, fiksumpi vaan! :D

      Lainauksia pitkään jatkuneesta tutkimuksesta, joka todistaa, noin kärjistetysti, että ateistit on fiksuja, uskovaiset ei niinkään!:

      "Meta-analyysissä psykologit määrittelivät älykkyyden kyvyksi järkeillä, suunnitella, ratkoa ongelmia, ajatella käsitteellisesti, ymmärtää mutkikkaita ideoita, kyvyksi oppia nopeasti ja kokemuksesta".

      Kun tämän(kin) topicin kirjoituksia lukee, niin on helppo uskoa tutkimuspohjaista johtopäätöstä: " Älykkäät ihmiset muita harvemmin uskovaisia."

      http://www.hs.fi/m/tiede/a1376360063034

      Erityisesti uskoa tulevaisuuteen antoi seuraava tutkimustulos:

      "MITÄ ÄLYKKÄÄMPI lapsi on, sitä todennäköisemmin hän irtaantuu elämänsä aikana uskonnosta. Vanhemmallakaan iällä tavallista älykkäämmät ihmiset eivät yleensä ole uskonnollisia."

      "Älykkäät ihmiset pitävät uskonnollisuutta epäjärjellisenä eli irrationalina. Lisäksi uskonto ei ankkuroidu tieteen löytöihin, eikä uskontoa voi testata."

      "Epäuskonnollisuus liittyy myös itsensä hallintaan. Älykkäät ihmiset käyvät tyypillisesti enemmän kouluja. Älykkäät ihmiset saavat lopulta hyviä töitä ja korkeampaa palkkaa. Se voi johtaa korkeampaan itsevarmuuteen ja voi puolestaan rohkaista hallitsemaan uskomuksiaan."

      Tuo viimeinen virke on myrkkyä hyvin monelle uskonnolliselle yhteisölle. Uskomuksien hallinta kuuluu yhteisön, lahkon, johtajalle sekä tämän luottojengille, ei rivijäsenelle. Uskovalla on yksi ainoa tehtävä; USKOA, riippumatta siitä, kuinka absurdia syötetty puppu on! Kun vaan uskoo, niin ei tarvitse itse ajatella.

      Joten lukekaa teistit vaihteeksi jotain sivistävää, ja jättäkää se raamattu jpksikin aikaa. Voitte vaikka viisastua!

    • sisäinen-t-ila

      Miksi hyvyys ja rakkaus kiihottavat ateistia, sekä siten että he kiinnostuvat, mutta ikävä kyllä myös siten, että he muuttuvat aggressiivisiksi?

      • Herran.tertut

        Tuolla se asia on monta kertaa selitetty, joten en enää vaivaudu. Et ymmärtäisi kuitenkaan!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe