Röpelöinen iho kasvoissa ?

liitoskohta

Siis olen 45 vuotias nainen joka on pitkään kärsinyt kuivasta tai pintakuivasta ihosta kasvoissa, poskilla lisäksi lievää couperosaa. Talvet olleet todella vaikeita ihon kuivumisen takia, mutta nyt alkaa iholla olla epätasaisuutta sellaista punertavaa röpelöä. Ja iho kuivuu aivan silmissä. Tuntuu, että päivän mittaan joutuu rasvaamaan ihoa useaan otteeseen muuten se kuivuu tosi pahasti, niin että ihoa alkaa sattua. No sitten kun lisään rasvaa iho on kohta aivan tulipunainen ja tosi kipeä. Iho ei kuitenkaan koko aikaa ole punainen vaan ajoittain.
Juon paljon vettä, omega öljyjä ja kasviksia syön, ulkoilen joka päivä sekä en tupakoi.
Rasvoja on tullut kokéiltua jos minkälaista , mutta olisiko kenelläkään ehdotuksia mitä vielä kantsis koklata ? Nyt viimeisen parin kuukauden aikana on käytetty Bella 30 yövoidetta, Nivea cremeä, Ceralan plus, Avene tolerance ja Aqualan.
Ehdottakaa mitä vain keksitte.

8

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kookosöljyllä

      Kokeile luonnon kookosöljyä. Imeytyy hyvin ja käy koko kropalle niin naamasta jalkoihin.

    • Sirkkuliisu

      Hei. Olen käynyt 5 kertaa kasvolaserissa, noin kuukauden välein. Nyt olen aloittanut Skingain taplettikuurin, 2 taplettia aamuin. Ihoni on kauniin värinen, ei enää pintakuiva ja kiristävä. Rypyt madaltuneet, silmien alta lähes kokonaan poistuneet. Nyt käytän ihan normihintaisia voiteita, jotka imeytyvät ihooni. Olen todella tyytyväinen ihooni.

    • kaikkikokeiltu

      Valkovaseliini tai shea butter (karitevoi) ja jos iho kestää niin apteekin perusvoiteet esim. Novalan.
      Kaikki muut aineet alkuun pois, ei edes pesua tai kosteuttamista vedellä, vaan puhdistus samalla voiteella mitä iho sietää.

    • perusvoide

      Apteekin perusvoiteista debucal clinic creme. tosi hyvä rasva rasvapitoisuus 38%.

    • kypsä_nainen

      Ei kookosöljyä. se tukkii ihohuokoset jos siihen taipuvainen, ja toinen, että kookosöljy tarvitsee vähintään 12 tuntia aikaa imeytyäkseen ihoon. vaikka laittas illalla, niin yöllä kuitenkin möyrii sängyssä ja suurin osa tuosta aineesta jää tyynyliinaan.
      Paras vinkki mitä voin kertoa, on perusrasva, jossa korkea spf. Tämä on todella kosteuttavaa, ja vaikka jättää kasvot rasvasen oloseks ja kiiltäväks, niin käytä viikko, huomaat eron heti. Minulla aivan sama tilanne oli kuin sinulla. Lievää couperosaa ja pintakuiva iho, joka alkoi sitten jossain vaiheessa pahenemaan, kutisemaan ja tuli oikein punaisia läikkiä. Tämä kikka auttoi, ja tätä käytän kuuriluontoisesti. kun viikon käyttää, niin iho on jo aivan normaalina. HUIMA ero ja oikeasti toimii. Itse koitin myös kaikki apteekin rasvat ja kalliimmatkin, mutta nyt käytän päivävoidetta, jossa spf 15, eli aika matala, aloitin korkeammalla spf:llä, mutta nykyään en enää tarvitse niin vahvaa. Ja nykyään ei ole enää pintakuivaa ihoa, vaan normaali, mutta joudun edelleen ylläpitämään tätä tällä samalla menetelmällä. Ja tämä rasva on myös siitä hyvä, että sen päälle voi huoletta laittaa kevyen meikkivoiteen tai vain puuteria, on niin kosteuttavaa ettei meikkivoide tai puuteri pääse "läpi" ja kuivattamaan. Usko, paras keino.

    • mikämuka1

      juu kookosöljy ei sovi, kokeiltu on. Mutta mikä perusvoide on muka jossa on suojakerroin ??

    • kurttunaama

      Minäkin haluaisin tietää missä perusvoiteessa on suojakerroin.

    • 5vitonen

      Dr. Baumanin kasvovesi & puhdistumaito.
      Environ sarjan AVST1-5 voiteet.

      Kiitätte minua lopun elämäänne, kun huomaatte avun. Olen käyttänyt n 5 vuotta. Ihoni on uskomattoman hyvä. Rahaa ei menee enää koskaan kokeiluihin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe