Miten menetellään?

capt.cöpenick-

Telkkariruudun koko ehkä 37 tuumaa. Nyt se on yön aikana kasvanut niin ettei tekstitys mahdu enää ruudulle kunnolla.
Valitusta kanavanumerosta ei taas näy kuin alaosaa. Eilen tuo Philips merkkinen ruutu oli OK.
Onko tähän mitää käytännön jokatyyppineuvoo palstalaisilla?

17

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei asia palstaneuvoilla ratkea!

      Vika voi tulla kyllä äkkiäkin, vaikkapa katkaistaessa virtaa.

      Jos televisiosi on uudenaikainen on huoltoon vienti välttämätön. Vanhanaikaia televisioita olen korjannut katselupaikoilla 60 vuotta, mutta nykytelevisioita en osaa enää korjata.

      Soita huoltoon ja kerro ongelmasta. Hyvin todennäköistä on, että joudut hankkimaan uuden. Televisiot eivät ole niinkään kalliita ja niihin saa jopa maksuaikaa.

      Näine näkymin ei vanhaakannata korjata!

      • selvää_säästöä

        Meillä tuli kasteltua 35- tuumasta ja aamulla se oli yli 50-tuumainen ! Mahtavaa. Seuraavaksi kokeillaan mitä Substral vaikuttaa jos saataisiin 60-tuumaiseksi.


      • capt_cöpenick

        Tätä arvelin. Töllä on yli 10v. Itseasiassa varakone on komerossa käyttöönottoa vaille. Sekin kyllä käytetty.
        Kiitos asiallisesta vastauksestasi Ruunemies,


    • tämmönen-ohje-

      Kaukosäätimessä on nappuloita joista voi säätää kuvan kokoa ja väriä sun muuta,
      on toden-näkösesti myö nappula josta painaa palautus ja ruudun kuva ja koko palautuu normaaliksi,
      alkuperäiseen kokoon,
      ilmeisesti olet vahingossa joko istunu kaukosäätimen päälle
      tai vahingossa painanu väärää nappulaa sormella
      etkä ole huomannu ja tv ruutu on suurentunu liikaa,
      helppo se on korjata ei siinä teknistä vikaa ole että tarvii liikkeeseen viedä, pitää osata vaan käyttää kaukosäädintä oikein,

      • lue_ohjeet

        Juu, napin painalluksella se korjaantuu.


    • Kat.leija

      Minun Tv digiboksi:ssa hyppää joskus kuvasuhde 16:9:stä 4:3:een. Palautan sen digiboksin asetuksissa ennalleen.
      TV:n asetuksissa taas pystyy säätämään kuvaruutua, kuvaa sekä ääntä mieleisekseen. Kannattaa aina tutustua laitteeseen kunnolla ohjekirjan avulla.

    • tikivisio

      Jos ei muu auta, katso jos toosan asetuksissa on "Palauta tehdasasetukset"tms, kokeile sitä. Tosin,joudut tekemään kanavahaut,suosikkilistan, ym.uudestaan.

    • Makriina.ek

      Philipsissä lienee kaukosäätimessä kohta "Format". Kun sitä näpäytät, avautuu kuvasuhdeasetukset. Siirrä kursori "Laajakuvan" kohdalle. Se on varmaankin hypännyt jonnekin muualle.

      • capt.cöpenick-

        Varmaan ton kaukosäätimen nappuloita olen tahattomasti siirrellyt. "Format" nappulaa eni k-säätimessä ole.
        En uskalla nyt riskeerata kun on peli-ilta ja kaikkee. En tosiaan hallitse tota nappulakokoelmaa.
        Ehkä ohjekirja löytyy vielä jostain hyllystä. Yli 10v. ikäinen toosani on.


      • rohkeasti-vain-kokeile

        Pelit on pelattu, joten katso, löytyykö säätimestä MENU-nappia, tai nappi, jossa on nuolet ylö/alas, tai onkohan ne vain viivat, josta voi säätää kuvaruudun kokoa.

        Itse joudun usein tuon menun kautta hakemaan kanavapaikat, koska ilmeisesti painelen liian nopeasti ja kanavat hyppää eri numero paikoille.

        Jos noiden "vikojen" vuoksi veisin telkkarin korjattavaksi, niin joka viikkohan sen saisi viedä!:)

        Minun ongelma on nyt Tietsikassa tuo Chrome, joka ilmoittaa, että ohjelmaa ei päivitetä ja sitten se muka laajentaa minuutti tolkulla heti koneen avattuani, mutta päivällä virkistyy normaaliksi. Tosin usein ei avaa sivuja, kunnes pitkän odottelun jälkeen, mutta avaa kuitenkin.

        Toisenkin ongelman sain, kun latasin ilmaisen Virus- torjunta ohjelman, joku Avast.., mutta se oli vain pari viikkoa ja nyt pitäisi mokomasta maksaa 19,90€/kk. Varppina en maksa. Hajotkoon koko aparaatti. Harmi, että nyt en muista, mistä tuon ohjelman poistan ja etsin toisen ilmaisen.


      • rohkeasti-vain-kokeile
        capt.cöpenick- kirjoitti:

        Varmaan ton kaukosäätimen nappuloita olen tahattomasti siirrellyt. "Format" nappulaa eni k-säätimessä ole.
        En uskalla nyt riskeerata kun on peli-ilta ja kaikkee. En tosiaan hallitse tota nappulakokoelmaa.
        Ehkä ohjekirja löytyy vielä jostain hyllystä. Yli 10v. ikäinen toosani on.

        Lisäys tuohon edelliseen kirjoitukseeni.

        Töllön iällä ei ole väliä, sillä minulla on joku aataminaikuinen iso pömpeli, mutta se siihen liitettävä digiboxi määrää kaiken säätimellään.

        Minulla on Handan ja googlailin sitä. Uskomatonta, että nyt niitä oli "pilvinpimein" halvalla (siis päädyin Huuto-net sivuille), mutta etsi sinä omasi ja kerro se tänne.

        "Ehkä ohjekirja löytyy vielä jostain hyllystä". Älä etsi, vaan katso (googlaa), mikä digiboxi sinulla on? (No niin, kirjoitukset meni ristiin, kun tein taas tuon lisää/poista kirjoitukseeni).

        Nyt tarvittaisiin tämän "akan-ukkoa" (vai mikä sekin oli) apuun, ainakin minun ongelmaani, mutta niin me vain ainakin yritetään auttaa miestä mäessä, kuten sanonta on, mutta entäs akat?

        Onhan tunnettua, että akat tietää kaiken, tai ainakin luulevat tietävänsä, mutta jostain se akan tietämykselekin näyttää raja tulevan vastaan.:)

        Tämä akka olisi mielissään, jos suinkin voisin auttaa "kapteenin" ongelmistaan ja pitkä juttuni oli vain piristystä sinulle, kun alat itse ratkomaan annettujen ohjeiden mukaan.

        ps. pelit hävittiin, mutta toiseksi tultiin ja se on erittäin hyvä nuorilta Leijonilta.
        Oma lapsenlapseni (10v) oli pelaamassa (2-pv) Espoossa, mutta kyllä siellä oli kova porukka vastassa, joten viimeisimmät joutuivat pelaamaan ilta ottelut ja lapsilla on kuitenkin koulupäivä tänään.


      • capt.cöpenick- kirjoitti:

        Varmaan ton kaukosäätimen nappuloita olen tahattomasti siirrellyt. "Format" nappulaa eni k-säätimessä ole.
        En uskalla nyt riskeerata kun on peli-ilta ja kaikkee. En tosiaan hallitse tota nappulakokoelmaa.
        Ehkä ohjekirja löytyy vielä jostain hyllystä. Yli 10v. ikäinen toosani on.

        Oletan, että kapu on iäkäs kuten minäkin ja tv myös. Uuden osto taitaa olla edessä, kuten itsellänikin!


      • rohkeasti-vain-kokeile
        ruunemanni kirjoitti:

        Oletan, että kapu on iäkäs kuten minäkin ja tv myös. Uuden osto taitaa olla edessä, kuten itsellänikin!

        "Uuden osto taitaa olla edessä, kuten itsellänikin!"

        Älä taas horise omiasi. Vanhakin telkkari toimii, kun oppii käyttämään digiboxin näppäimiä.

        Kuten kirjoitin; töllön iällä ei ole väliä, ainakaan silloin, kun on erillinen digiboxi. Uudemmista en tiedä, joissa on jo sisään-rakennetu kaikki tarvittava, mutta en usko, että siinäkään pystyy makoilemaan päällä, että asetukset vaihtuvat ja kyllä niihinkin ohjeet löytyy.

        Tuossa on naapuri, jolla on jo kolmas uusi telkkari, koska näissä uusissa niitä vikoja ilmeneekin. Milloin häipyy ääni, tai kuva, mutta korjata ei voi?


      • Taidatte kyllä itse horista!


      • capt-cöpenick
        ruunemanni kirjoitti:

        Oletan, että kapu on iäkäs kuten minäkin ja tv myös. Uuden osto taitaa olla edessä, kuten itsellänikin!

        Sitten menee päin pieltä jos käyttöohjeista enää saa tolkkua. Taulutelkkari meni monta kertaa tukkoon kun painoin vahingossa vika näppäintä kakesäätökapulasta.
        Mutta sattuu sitä,muillekin dementikoille. Vanha rouva valitti että kuuluu vaan radio-ohjelmia. Tarjouduin avuliaaksi aatuksi.
        Muka puuhasin siinä mutta en halunnut huijata vanhusta. Näytin kalikasta sen Radio/Tv-näppäimen. Hän oli vahingossa painanut sitä.
        Kahvipöydän antimista en toki kieltäytynyt.

        Tuokin on totta. Ikäongelma painaa. tänä päivänä olen horissut erityisen paljon. Kännykkä, avaimet ja työkalut katoavat kuin taikurin tepuissa.

        En lähde painelemaan tuota kalikan näppylimetsää. Vähän pelkään että huonommaksi vaan menee.


      • kylmänraudanseppä
        capt-cöpenick kirjoitti:

        Sitten menee päin pieltä jos käyttöohjeista enää saa tolkkua. Taulutelkkari meni monta kertaa tukkoon kun painoin vahingossa vika näppäintä kakesäätökapulasta.
        Mutta sattuu sitä,muillekin dementikoille. Vanha rouva valitti että kuuluu vaan radio-ohjelmia. Tarjouduin avuliaaksi aatuksi.
        Muka puuhasin siinä mutta en halunnut huijata vanhusta. Näytin kalikasta sen Radio/Tv-näppäimen. Hän oli vahingossa painanut sitä.
        Kahvipöydän antimista en toki kieltäytynyt.

        Tuokin on totta. Ikäongelma painaa. tänä päivänä olen horissut erityisen paljon. Kännykkä, avaimet ja työkalut katoavat kuin taikurin tepuissa.

        En lähde painelemaan tuota kalikan näppylimetsää. Vähän pelkään että huonommaksi vaan menee.

        "En lähde painelemaan tuota kalikan näppylimetsää. Vähän pelkään että huonommaksi vaan menee."
        Jos kerrot telkkarin merkin ja mallinumeron,joku saattaisi tietää.


    • Et ole yksi vaivoinesi, cc,, niitä on muillakin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe