Volkkareilla ajetaan paljon

HuomionTehnyt

Suomessa on 2.3-kertainen määrä VW-konsernin autoja joilla on ajettu yli 400 tkm verrattuna Toyota-konsernin autoihin. Tiedoksi palstalla viihtyville tojotisteille.

Taitaa Mersu kuitenkin olla tuon tilaston ykkönen, etenkin jos lasketaan kaikenikäiset autot.

85

2459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vwonpaskaa

      Volkkarilla ajettu 400tkm kone ainaki vaihettu sadan tonni välein :DDDDDD

      • Toyota_Corolla

        Näinhän se on. Ensin volkkarissa oli venyvä ketju, mutta nyt sitten katkeava hihna jakopäässä. TOYOTAssa on ikuisesti kestävä ketju jakopäässä. Muutenkin Toyota on lähes ikuinen. noin 30v. vanha Toyota ei ole mikään harvinaisuus, sillä ne kestävät vielä paljon pidempään.


      • Taaspelkkääpaskaa
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Näinhän se on. Ensin volkkarissa oli venyvä ketju, mutta nyt sitten katkeava hihna jakopäässä. TOYOTAssa on ikuisesti kestävä ketju jakopäässä. Muutenkin Toyota on lähes ikuinen. noin 30v. vanha Toyota ei ole mikään harvinaisuus, sillä ne kestävät vielä paljon pidempään.

        Toyota on pitkäikäinen jos sitä pidetään tallissa. Kilometrejä tojo kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Kaksi kolmesta tojosta menee paaliin jo ennen 200.000km rajaa.
        http://static.iltalehti.fi/autot/mittarigraf2810kj_au.jpg
        Ei mitään tyhjää länkytystä kuten tojovaareilla vaan tilastojen kertomaa.


      • tohjot.paaliin
        Taaspelkkääpaskaa kirjoitti:

        Toyota on pitkäikäinen jos sitä pidetään tallissa. Kilometrejä tojo kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Kaksi kolmesta tojosta menee paaliin jo ennen 200.000km rajaa.
        http://static.iltalehti.fi/autot/mittarigraf2810kj_au.jpg
        Ei mitään tyhjää länkytystä kuten tojovaareilla vaan tilastojen kertomaa.

        Tojot voisi paalata jo tehtaalla.


      • Ikinäsaksalaista
        Taaspelkkääpaskaa kirjoitti:

        Toyota on pitkäikäinen jos sitä pidetään tallissa. Kilometrejä tojo kestää vähemmän kuin autot keskimäärin. Kaksi kolmesta tojosta menee paaliin jo ennen 200.000km rajaa.
        http://static.iltalehti.fi/autot/mittarigraf2810kj_au.jpg
        Ei mitään tyhjää länkytystä kuten tojovaareilla vaan tilastojen kertomaa.

        250 000 km ajatussa Toyotassa ei ole vielä yhteenkään moottorissa olevaan ruuviin tarvinnut koskea 10 vuotta vanhassa autossa, kuten itselläni.

        Ei ketjuun, ei venttiileihin, ei pumppuun, ei pakoputkeen, ei uusittuja jarrusatuloita. Kenties vesipumppu, mutta ei välttämättä kuten itselläni.

        Muutaman VW tuotteen omistaneena, en halua nolata sinua enempää. Olen tosi tyytyväinen käyttäessäsi rahat suomalaisten asentajien työllistämiseen,


    • Näino

      Paras huijjaa varmasti volkswagen

    • KahdeksanKärki

      Olihan tuolla A-katsastuksen tilastokin. Mersu kestää eniten kilometrejä kun ajetaan 400 tkm, toisena Volvo, kolmantena Audi, neljäntenä Saab, viidentenä Seat ja kuudentena VW ja BMW. Itäautoista parhaiten sijoittui Mitsubishi kahdeksannella sijallaan.

      • ei.huonosti

        Kolme VW-konsernin autoa kuuden joukossa.


    • fefefe

      Ajaahan sitä vaikka Trabantilla miljoona kilometria kun välillä vaan vaihtaa kuluneet ja rikkinäiset osat ehjiin.

      • paremmin.sanottuna

        Tai Tojolla kun vaihdetaan tekniika ja kori.


      • Vwonpaskaa
        paremmin.sanottuna kirjoitti:

        Tai Tojolla kun vaihdetaan tekniika ja kori.

        Kyllä mä ymmärränn että volsun paskas on remottipajoilla yhtää päätä onko millää volsuilla ajettu miiljoonaa öö ehkä tarolla kun siinä on TOYOTA MOOTTORI kun oli paljo kestävämpi kuin vw


    • täyttä-kuraa

      .Kaikkee paskaa klonksvaagenin paidankuluttajat ne tänne kirjoitteleekin. Miten siihen vokelon sontaan muka kilometrejä kertyy kun korjaamolla koko ajan. Ihme pehmyt aivoja. Volsun sontaan täyspäinen ei erehdy,paitsi joku vajakki.

      • Helppoa_kuin

        Ai mitenkö? Tietenkin sähköporalla tai tietokoneella. Volkkarin omistajat irrottavat matkamittarin vaijerin vaihdelaatikon puolelta, liittävät sen sähköporaan ja antavat poran laulaa sopivat kilometrit aina ennen katsastusta. Uudempien omistajilla on tietokoneet, joilla OBD-portin kautta naputellaan sopivat lukemat mittariin ennen katsastusta. Helppoa, eikä totta?


      • TojoOnPaskakasa

        Taidat olla vammainen kun et osaa edes kirjoittaa. Ajat varmaan jollain diesel Avensiksella joka ei kelpaa taksiinkaan kun ei kestä. Nehän porsivat jo pienillä kilometreillä ja ovat karmeita ajettavia.


    • ParasMyyEniten

      Suomen teillä ajaa tällä hetkellä noin 3800 volkkaria joiden mittarissa on yli puolimiljoonaa kilometriä. Saamoilla lukemilla olevia Tojoja on vain reilut 2000 kpl. Kestävyydestä on turha jutella tämän enempää. Tojo on hyvä auto pieneen ajoon ja tallissa pidettäväksi. Jos autolla tarvitsee ajaa enemmän kuin hakeman saludopaketti kerran viikossa kirkolta niin silloin ostetaan täysin eri auto . Saksalainen tai Volvo, muut ovat harrastelijoille.

      • TojoOnPaska

        Erittäin harvalla Toyota-kuskilla on talli. Ovat kouluttamattomia ja huonotuloisia.


      • MielenrauhaaVolkkarilla

        Kun lasketaan VW, Audi, Seat ja Skoda niin näillä ylitetään 2.3-kertaisesti 400 tkm raja verrattuna Tojotaan. Tosin Tojo on vähän huono vertailukohde kun niillä ajetaan niin vähän.


      • Zen9

        Niin moottiri vahtamalla tai sittd jokin muu paikka pettää


      • Ei.enää.avea
        Zen9 kirjoitti:

        Niin moottiri vahtamalla tai sittd jokin muu paikka pettää

        Se maksaa 12.000 € vaihtaa Aveen moottori.


      • pissmyass

        85286


    • PaljonAjava

      Mikäs ajaessa kun ajo-ominaisuudet ovat kunnossa.

    • hermotmenisi

      Semmonen vaan että jos ja kun volkkarit olisivat niin huonoja kuin täällä lukee , niin kaikki me ajettaisiin toyotalla mutta kun ei ajeta, miksi?.

      • EiIkinäTojoaEnää

        Minä olen ajanut Tojolla liki 100 tkm ja sen kanssa meni oikeasti hermot.


    • hyväajaa

      Paras ajaa varmasti.

    • mainio.ajettava

      Tietysti ajetaan koskaon hyvä ajaa.

    • elegant

      Vain mersulla jaksaa ajaa noi kilometrit, ilman kuulon ja hermojen menetystä!

    • UskomatontaSoopaa

      Kuinkahan moni on ostanut auton uutena, ja ajanut sillä samalla miljoona kilometriä? Aivan oikein, ei yksikään täällä trollaavista pelleistä.

      • Samat_pellet

        eivät omista edes ajokorttia saati autoa. Pelkkiä pikkupoikia joista pahin on tuo volsua yli-innokkaasti kehuva ja tojotaa haukkuva selvä trolli. Eihän tuollaista kukaan aikuinen usko.


      • ihan.aikuinen
        Samat_pellet kirjoitti:

        eivät omista edes ajokorttia saati autoa. Pelkkiä pikkupoikia joista pahin on tuo volsua yli-innokkaasti kehuva ja tojotaa haukkuva selvä trolli. Eihän tuollaista kukaan aikuinen usko.

        Pahin on päivästä päivään Tojoa kehuva ja Volkkaria haukkuva vähä-älyinen pelle.


      • vain.puhdasta.tietoa
        Samat_pellet kirjoitti:

        eivät omista edes ajokorttia saati autoa. Pelkkiä pikkupoikia joista pahin on tuo volsua yli-innokkaasti kehuva ja tojotaa haukkuva selvä trolli. Eihän tuollaista kukaan aikuinen usko.

        Se että noin kaksi kolmesta tojosta paalataan ennen 200.000km täyttymistä ei ole uskon asia. Katsastustilastoista voi sen päätellä. Samat tilastot kertovat myös että yli puolenmiljoonan kilometrin Volkkareita on puolet enemmän kuin Tojoja.
        Se on aika sama kuka näistä kirjoittaa ja onko trolli vai ei. Kirjoituksen takana on jokatapauksessa todennettu tietolähde.


    • nytonnyt

      Varmaan olette kaikki oikeassa. Mistä niistä kukaan tietää. Oma kokemus on kolmesta volkkarista: 1996 mallin Golf oli kiva peli. Vanhan liiton volsu. Sen jälkeen passat ja uudempi golf olivat epäluotettavia ja vikaantuvia. Passat kokoisekseen autoksi ei kestänyt 200 tuhatta, kun korjaamistarve tuli niin suureksi, ettei järkeä pitää. Golfissa oli niin paljon lastentauteja ja heikkolaatuisia komponentteja, ettei järkeä pitää kauempaa. Mutta en tiedä mistä niitä kestäviä volsuja saa ostaa. Mut ihan hienoa, jos joku tietää. Minäkin muistan kun volsu oli tosi hyvä auto. Mutta siitä rupee olemaan 20 vuotta aikaa.

      • saksalainenauto

        Mulla on ollut kaksi Mk.V Golfia ja ne ainakin olivat vielä hyvin tehtyjä. Uudemmista en tiedä kun edelleen ajeleen tuolla V-sarjaisella.
        Korjauskulut 0 euroa ja auton kaikenpuolin ryhdikäs edelleen.


      • Voiniitähyviäaikoja

        Joo oli ne ihan ok autoja 90-luvulla,kun rikkoutuvia varusteita ei juuri ollut ja moottoritkin oli 8v tekniikkaa.Sisälle Golffiin ei tahtonut päästä, kun lukot oli aina jäässä.


    • Volkkarilla.ajetaan

      VW-konserni on ylivoimainen Toyotaan nähden myös yli 500 tkm ajettujen autojen määrässä Toyotaan nähden.

      • kestopeli

        Kertoo hyvin kestävyydestä.


    • tuhnut.paaliin

      VW:llä ajetaan 1.85-kertaisesti 500 tkm verrattuna Tuhnuun. Tosin sinänsä se ei ole saavutus kun Tuhnut eivät kestä.

    • kunnon.ominaisuudet

      Mikäs ajaessa kun ominaisuudet ovat kunnossa.

    • Miksette kerro siitä miten VW käytti sodan aikana orjatyövoimaa?

      • Ehdottajat_ensin

        Kerro sinä miten Japani käytti sodan aikana orjatyövoimaa!


    • maammeköyhäjasiksijää

      Ehkä tämä ei kerro niinkään eri automerkkien kestävyydestä vaan Suomen autokannan vanhuudesta. Ja maamme köyhyydestä! Mersut hyvin usein niitä vanhimpia, ajetuimpia ja suuripäästöisimpiaä, ja vaihtoarvoltaan vähäisimpiä juuri tämän vuoksi.

    • luja.pirssi

      VW kestää kilometrejä hyvin.

    • mainio.lista

      Hyvä lista!

    • Klonkskorjaamot

      Ja korjataan viisinkertainen määrä...

      • kestotestimenestyjä

        Ei tarvitse paljon korjailla.


    • paras.ajaa

      Hyvähän se on ajaa kun on ajo-ominaisuudet kunnossa.

      • aina.juhlaa

        Eipä viitsisi millään räpsyllä jossa on autolehtien mukaankin heikot ajo-ominaisuudet lähteä pidemmälle reissulle. VW-autoilla pitkäkin matka on yhtä juhlaa.


      • ei.lisättävää

        Jep, lastaa vw junaan tai laivaan niin pitkäkin matka on mahdollinen.


    • juuri.näin.se.menee

      Volkkareita ajetaan paljon huoltoon.

      • pitkä.huoltoväli

        Huoltoon ajetaan 30 tkm välein.


      • noutaja.tulee

        Samoin takuu 2 vuotta ilman km rajaa, jos isoja vikoja ei tule niin ei ole ongelmia, mutta jos autosta löytyy isompi vika niin sitä ei merkkiliike ota edes vaihdossa takaisin, tästä on mustaa listaa valkoisella, siitä et yli pääse. Tosin jos jaksaa vuosia odotella vikojen korjausta, niin sitten joskus voi saada korjaukset maahantuoja / myyjän piikkiin, mutta silloin on yleensä pitänyt hakea päätös kuluttajariita lautakunnasta. Eli volkkarin kanssa pääsee helposti riitoihin.


      • paras.merkki

        Persaukisten nettipalstojen valittelua. Hyvin ovat kelvanneet vaihdossa ja hyvällä välirahalla. VW-konsernin tuotteet ovat tänäkin vuonna Suomessa myydyimpiä.


      • revi.tästä.urpo

        Mä taidan seuraavaksi ottaa yhteyden MV lehteen, se varmaan mielellään julkaisisi mustia listoja, että jos kaupan päälle vielä haukutaan asiakkaat niin täältä kyllä pesee ja linkoaa, minä kun en pelkää ketään enkä mitään, mulle volkkarin konserni on yks kusinen paskakikkare valtameressä.


      • omat.kokemukset

        Mulle taas Toyota. Yli 10 tonnia tuli maksamaan moottorin vaihto. Muut viat päälle. Hyväksyisi nuokin kertaluonteisesti jos autossa olisi edes ajo-ominaisuudet eikä ruostuisi käsiin mutta Tojossa ei ollut ajo-ominaisuuksia ja ruoste oli ikuinen "ystävä".


      • on.se.niin.väärin

        Eikö sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kaksi tylsintä automerkkiä, jos olisit rohkea uskaltaisit joskus kokeilla jotain muuta. Minulla on ollut tasan yksi Toyota, se toimi, mutta sen ohjausgeometria oli aivan hirveä, lisäksi Toyota corollaa tylsempää autoa on vaikea löytää, volkswagen golf samaa sarjaa, hyi.


    • valitan

      Volkkari oli joskus hyvä auto, mutta tehtaan ahneus pilasi laadun, vaikka tuotekehitykseen laitettin 85 miljardia, ei laatu parantunut vaan heikkeni, miksi hyvästä tehtiin huono sitä en ymmärrä ja siksi hylkäsin Volkswagenin valmistamat autot.

      • kansanliike

        Näin se maailma menee. Jokainen yksilö tekee omat valintansa ja kukaan ei osta paskaa kahta kertaa. Jos asiakas on pettynyt tuotteeseen niin merkki vaihtuu heti.
        Vain hyvää laatua ostetaan aina uudestaan.

        Mitä pitäisi päätellä siitä että Volkkari dominoi myyntitilastoja ylivoimaiseen tapaan vuodesta toiseen? Jos volkkari olisi paska niin ei kai kukaan sellaista ostaisi kahta kertaa? Nyt näyttää siltä että melkein kaikki vanhat volkkaristit pysyvät merkissä ja uusia tulee joka vuosi lisää.
        Täytyy niissä autoissa jotain hyvääkin olla.


      • vuodesta.toiseen
        kansanliike kirjoitti:

        Näin se maailma menee. Jokainen yksilö tekee omat valintansa ja kukaan ei osta paskaa kahta kertaa. Jos asiakas on pettynyt tuotteeseen niin merkki vaihtuu heti.
        Vain hyvää laatua ostetaan aina uudestaan.

        Mitä pitäisi päätellä siitä että Volkkari dominoi myyntitilastoja ylivoimaiseen tapaan vuodesta toiseen? Jos volkkari olisi paska niin ei kai kukaan sellaista ostaisi kahta kertaa? Nyt näyttää siltä että melkein kaikki vanhat volkkaristit pysyvät merkissä ja uusia tulee joka vuosi lisää.
        Täytyy niissä autoissa jotain hyvääkin olla.

        Näinhän se menee.


      • hurraa.hurraa.hurraa

        Eiku muut firmat ei hyvitä volkkareista mitään nii on taloudellisista syistä pakko pysyä merkissä, itse tein 8000 euron persneton volkkarin kanssa, mutta eroon siitä romusta oli päästävä hinnalla millä hyvänsä. Hyvää on se, että auton piilevän vian takia saankin koko kauppasumman takaisin takautuvasti, tosin vasta vuosien väännön jälkeen mutta kuitenkin


      • sedanistafarkkuun
        hurraa.hurraa.hurraa kirjoitti:

        Eiku muut firmat ei hyvitä volkkareista mitään nii on taloudellisista syistä pakko pysyä merkissä, itse tein 8000 euron persneton volkkarin kanssa, mutta eroon siitä romusta oli päästävä hinnalla millä hyvänsä. Hyvää on se, että auton piilevän vian takia saankin koko kauppasumman takaisin takautuvasti, tosin vasta vuosien väännön jälkeen mutta kuitenkin

        Hemmetin hyvin hyvittävät. 2008-mallisesta 11.800 e hyvitystä 4 vuotta uudempaan farkkuun.


      • uusipoloilija
        hurraa.hurraa.hurraa kirjoitti:

        Eiku muut firmat ei hyvitä volkkareista mitään nii on taloudellisista syistä pakko pysyä merkissä, itse tein 8000 euron persneton volkkarin kanssa, mutta eroon siitä romusta oli päästävä hinnalla millä hyvänsä. Hyvää on se, että auton piilevän vian takia saankin koko kauppasumman takaisin takautuvasti, tosin vasta vuosien väännön jälkeen mutta kuitenkin

        Itse vaihdoin juuri loppukesällä Polon uuteen koeajettuani parhaat kilpailijat. Huonoimman vaihtotarjouksen antoi ensimmäisellä kierroksella Volkswagen-myyjä, jolta viimeisenä kysyin. Vastasin saman tien, että eipä tarvitse tuota kirjallisena antaa, kun kaikki muut tarjoavat selvästi enemmän; Siihen asti alinkin hyvitys oli 500 euroa enemmän.
        Myyjä kertoi 'ottavansa yhteyttä johtajaan' ja pyysi saada soittaa myöhemmin. Näin tehtiin, ja lopulta välirahan pienennyttyä 1.500 euroa tehtiin kaupat siitä samasta Polosta. Päälle tuli vielä 3 v./60 tkm:n huolenpitosopimus veloituksetta :-)


    • nuotinlukija

      Volkkareilla ajetaan paljon kolareita, jarimatti näytti nuotit :)

    • hehheh5

      Ei tuo nyt niin ihmeellistä ole, koska Hiacea ei saa taksina ja ne muutkin tojot on harvinaisempia tolpalla. Jos tilastoja tutkit, niin katsopa niitä 80-luvun autoja jotka on ajossa...

      • huhuhuhuh78

        Ja miksi ei Hiacea saanut aikanaan taksina?!?!? Olihan niitä, mutta harva kuski halusi tehotonta melulootaa ajella!!!


      • HaisuIi
        huhuhuhuh78 kirjoitti:

        Ja miksi ei Hiacea saanut aikanaan taksina?!?!? Olihan niitä, mutta harva kuski halusi tehotonta melulootaa ajella!!!

        Olisikon Haisuliin saanut renkejä....


      • huumori.tojo
        HaisuIi kirjoitti:

        Olisikon Haisuliin saanut renkejä....

        Ei saa muihinkaan malleihin.


    • eiks.jeh

      Mikäs noilla ajaessa kun ominaisuudet ovat kohdillaan.

      • paska.vw

        Juu Opel on selvä ykkönen laadussa, vw ja laatu ei toteudu.


    • toimi.vw.ei.toimi

      Volkkareita korjataan paljon, muuten matka katkeaa, suora linja auki korjaamolle niin saavat hinausauton paikalle nopsaan, hyvää palvelua, toisin opel tarjoaa autot jotka on immuuneja korjaamoille, ne toimii.

    • laatuapitääolla

      Mun Passatilla on ajettu 320 tkm. 1.6 tdi vm. -10. Määräaikaishuollot tehty, 30 tkm huoltoväli ja tuo huolto kustantaa 300-500 euroa. Todella halpa pitää. Ksenoneita on mennyt 1 kpl, vaihdatin molemmat kun mittarissa oli 220 tkm. Juuri muita polttimoita ei edes ole mennyt. Jos mulla olisi ollut tämän ajan tuhnu, niin huoltoja olisi liki tuplat enemmän ja uskaltaisin jopa väittää, että joka huolto olisi vielä kalliimpi. Ainakin meidän toisessa autossa, joka on itä-auto mitsu asx, huoltoväli 20 tkm ja useammassa jo käytetty, eikä yksikään huolto ole ollut alle 400,., viimeisin muistaakseni pöyristyttävät 600.-, konalassa.

    • kunrahaakerranon

      Tottakai maailman kestävimmällä autolla ajetaan paljon. Itse olen kuitenkin sen verran varakas, että uusi saksalainen premiumi tulee alle aina, kun edellisellä on ajettu reilu 100 tkm. Siitä saa köyhempi juuri sisäänajetun auton itsellensä.

      • jaksaa.jaksaa

        Eli rahoitat mielelläsi rikollista toimintaa, sillälailla ja myymälävarkaita olet tuomiolle viemässä vaikka tikkarin varastamisesta :)


      • koppa.kosla

        Hienoa, että pystyy noin toimimaan. Ja mitäpä väliä sillä oikeastaan enää on kun köyhä ostaa kohta laukeavan koslan. Hän joutuu pitämään sitä reikäruosteiseksi saakka kun korjauksiin menee yllättäen ne rahat, jotka voisi käyttää autonvaihtoon. Kierre on valmis ja eikun uutta juuri sisäänajettua herkkua odottamaan.


      • testien.testi

        Miten se niin kauan kesti kun saksalaisen 100tkm kestotestin (2012) mukaan esim Passatiin tulee yli 40 vikapistettä. Paremmin testeissä pärjänneet saivat pisteen tai kaksi. Vuoden 2015 testissä vähiten pisteitä kertyi A6:lle ja Golf sijoittui myös hyvin, vaikka etuakselistossa havaittiinkin ruostumista.


      • Saksalaisen_auton
        testien.testi kirjoitti:

        Miten se niin kauan kesti kun saksalaisen 100tkm kestotestin (2012) mukaan esim Passatiin tulee yli 40 vikapistettä. Paremmin testeissä pärjänneet saivat pisteen tai kaksi. Vuoden 2015 testissä vähiten pisteitä kertyi A6:lle ja Golf sijoittui myös hyvin, vaikka etuakselistossa havaittiinkin ruostumista.

        pitää olla kestotestissä todella susipaska ennenkuin sitä haukutaan. Silti niitä löytyy useampia, mm. Touran ja Audi Q3. Juttu paistaa läpi kun sattumalta osaan kielen ja tunnen muutenkin alan kulttuuria. Muita merkkejä lyödään armotta. Heräsin asiaan kun ensimmäiset Priukset tulivat Saksaan ja niitä verrattiin kulutuksen suhteen Vw Polo Tdi:hin. Autot vietiin tietenkin moottoritielle eli paikkaan jossa piti ajaa täysillä jolloin hybridi ei juuri päässyt systeemistään hyötymään ja kulutti suurinpiirtein saman verran kuin pikku Polo. Tällä perusteella sitten kirjoitettiin saksalaisille ettei hybridiä kannata ostaa. Oikea syyhän oli ettei saksalaista hybridiä ollut olemassakaan eikä kunnollista Vw-hybridiä vieläkään. Muistakaan saksalaismerkeistä en ole luotettavuuden suhteen vielä ollenkaan varma.


    • voittajalla

      Voittoisaa kulkua.

    • kävellen.perille.vw

      Tämänkin omistaja olisi halunnut ajaa paljon, ajoi 1600 mailia ja uusi Golf R vuosimallia 2017 sanoi poks. Volkkareiden paljon on suhteellinen käsite, onhan 1600 mailia kävellen ihan helvetin pitkä matka!!!

    • Korjaamoiden_onni

      Ja korjattu 10 kertaa enemmän niillä kilometreillä

    • totuusinformaatio

      Trafin avoin data ei tue aloittajan väitettä.

      • Datanlouhija

        Onko jotain ilmaisohjelmaa millä sen älyttömän määrän avoimen datan rivejä saa auki?
        Tai pilkottua sellaiseksi että Excel saa sen auki rivejä hukkaamatta.


      • ilmaiseksi.näkee

        Ihan avoimesti näkee. Toyotan laatu on sikamaisen huono.


    • se.stop.ny
      • ave.on.loppu

        Ei ole lopetettu. Tiguan ja Golf vievät markkinoita. Toyota Avensiksen valmistus lopetetaan kun kukaan ei osta Suomes ulkopuolella.


    • Onhan_niitä_Volkkareita

      vanhoina enemmän kuin Toyotia koska vanhat Toyotat lähtevät Afrikkaan uuteen elämään, tuhansia ja taas tuhansia Suomestakin saati miljoonia Euroopasta. Afrikassa ovat sen edes oppineet mikä auto kestää. Muuta eivät sitten paljon ole oppineetkaan.

      • vain.junteille

        Toyota on hyvä Afrikkalaiselle kun siellä ei ole teitä eikä talvea. Suomessa toyota ruostuu käsiin ja on surkea ajaa. vain syrjäseutujen junteille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe