1,5v yritystä takana

Sydänitkee

Hei. Olemme suht nuori pari. Minä olen 20v ja mieheni on 27 vuotias. Olemme olleet yhdessä jo pian 2 vuotta, emmekä ole koko seurustelun aikana koskaan käyttäneet ehkäisyä. Tai minä olen ns luonnollista ehkäisyä eli ovulaation aikoihin ei harrastettu seksiä. Nyt kuitenkin ollaan jo n 1v harrastettu seksiä ovulaationkin aikoihin ja muutenkin lähes joka päivä.Oma kuukautiskiertoni oli alussa epäsäännöllinen, mutta nykyään hyvin säännöllinen ja kierto on 28pvää. Mitä pitäisi tehdä? Moni sanoo että toivoa on vielä kun ollaan vielä nuoria.. Mutta pelottaa ,että aika vaan menee ja syli jää tyhjäksi ikuisiksi ajoiksi. Yritän ajatella myös,että ehkä olen vielä liian nuori saamaan lapsia tai ehkä jossain syvällä sisimmässäni en edes niitä halua.. Tai saattaa olla etten vaan yksinkertaisesti ansaitse omaa lasta ja sen vuoksi luoja ei meille sitä suo? Tämä tilanne väsyttää ja pelottaa mua henkisesti hyvin paljon ja oli pakko avautua. Ps. Elämme hyvin normaalia ja stressitöntä elämää,syömme 4kertaa päivässä terveellistä ja monipuolista ruokaa. Liikun hyvin paljon(kävelyä 2-4h/pvä) emme juo alkoholia emmekä polta tupakkaa. Onko kohtalon tovereita? Olisi kiva saada teihin yhteys. Olemme myös normaali painoisia molemmat. Antakaa vertaistukea..

10

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffffi

      Oletko koettanut ovulaatiotestejä? Niillä voisi hieman täsmentää oikeaa aikaa. Seksi joka päivä voi olla huono juttu, jos siittiöt eivät olekaan ihan priimaa. Sinuna tekisin testejä ja harrastaisin juuri oikealla hetkellä seksiä. Ja jos asia jo kovin huolettaa, voitte hakeutua terveyskeskuslääkärille, joka laittaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Tutkimuksiin on kuitenkin aina vähän jonoa, joten kesän aikana voitte raskautua kenties luontaisestikin.

    • mietinpäää

      Jos liikkuu paljon, hedelmällisyys voi senkin vuoksi tipahtaa. Miksi noin paljon kävelyä?! Miten olisi monipuolisempi liikunta ja lepopäiviä enemmän?

      • istuminentappaa

        Moni kävelee jo töissäkin helposti tuon verran, tai jos vaikka kulkee aina pyörällä eikä autolla, niin helposti pyöräilee pari tuntia päivässä. Että tuskinpa se liian paljon liikuntaa on.


    • aikaaonvieläpaljon

      20-vuotias voi jo hakeutua lapsettomuustututkimuksiin iän puolesta, vaikka nuori onkin. Tutkimukset eivät velvoita aloittamaan hoitoja. Mieli voi rauhoittua, kun tietää vähän miltä näyttää.

    • Okeijuuhelikkäs

      Kaksi vuotta yhdessä ja jo nyt lapsia? Näin niitä onnettomia lapsia syntyy, kun halutaan heti seurustelun alkumetreillä nussia kuin kanit.

      • kannattaisikohan

        ainakin tehdä ainakin lapsen huoltoa, asumista/ tapaamisoikeutta, nimiasiaa, kouluasiain tiedottamista, elatusta, lapsilisää ja verotuksen lapsivähennystä koskeva sopimus valmiiksi ihan varmuuden varalta;
        ei sitten mikäli ero tulee tarvitse lasta käyttää aseena
        toista vastaan "viranomais"sairaudessa.


    • zuppaduidui

      Miehen siittiöiden laadun voi helposti testata. Liiallinen liikunta voi sekoittaa naisen hormooneja. Ja onko bmi:si tosi alhainen? Sekään ei taida olla hyvä. Toisaalta jos kiertosi on säännöllinen, niin ehkä hormoonit on ok.

    • Aaapeee17

      Tämä ratkesi. Tulin 2v jälkeen raskaaksi. Luonnollisesti. Kukapa olisi uskonut ,että kestää 2v raskautua. Tässä siis toivoa muillekin lapsettomille! Älkää menettäkö toivoanne,koskaan!

    • Pretendermaybe

      Oletko varma, että miehesi saa siemensyöksyn eikä vain teeskentele. Miehesi ei välttämättä halua lapsia.

    • Lasten_tekoon

      Vanhan kansan edustaja kysyy:"Ettekö tiedä miten lapsia tehdään? Neljä päivää ennen ja neljä päivää jälkeen ovulaation, neljä kertaa päivässä". Toimii takuuvarmasti. Mutta mies joutuu niin koville että jo kolmantena päivänä anoo armoa.

      Toimii joka kerta ja joka parilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe