Uber paalutus jatkuu

ViidenTähdenUberTaxari

Kiirettä pitänyt niin en ole ehtinyt raportoimaan tänne. Näen että ikävä on ollut! Mullakin teitä pikku kaljupäät.

Homma on sellanen että merenrantatontilla sijaitsevan kohtuullisen lukaalin terassilla pistin vähän ribsejä ja laatulihaa rilliin. Kesä kun tulee niin puuhaa riittää eikä ehdi Uberiakaan hirveästi ajella. Enhän toki ole sitä ikinä rahan takia tehnyt. Tälläisenä liberaalina kohtuullisen hyvin toimeentulevana kusipäänä ajan sitä ihan vittuillakseni teille pelleille ja muille kommunisteille joiden mielestä kartelli on luonnollinen asia.

Wazella sitten seuraavaksi!

33

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViidenTähdenUberTaxari

      Joku typerys kopioi nimimerkkini ja kirjoittaa roskaa. Täällä minä istun kaupungin vuokrakasarmissa ja katselen ulos kuinka muilla menee hyvin. Minulla ei ole rahaa, ei ystäviä eikä ruokaa. Sakot maksamatta ja tuomio tulossa.

      • ViidenTähdenUberTaxi

        Voi pallukkaa. Niin ruma mutta vielä tyhmäkin. Ei se mitään, anna kun sua viisaampi vähän kertoo sulle faktoja:

        1. En ole saanut ikinä sakkoa Uberin ajamisesta. Olen todennut tämän täällä useasti. En ole saanut itseasiassa ikinä sakkoa mistään.

        2. Vaikka Uber luovuttaisi maksutietoni, sillä ei ole merkitystä. Asiat ovat järjestyksessä. En ole tehnyt mitään laitonta.


      • ViidenTähdenUberTaxi
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Voi pallukkaa. Niin ruma mutta vielä tyhmäkin. Ei se mitään, anna kun sua viisaampi vähän kertoo sulle faktoja:

        1. En ole saanut ikinä sakkoa Uberin ajamisesta. Olen todennut tämän täällä useasti. En ole saanut itseasiassa ikinä sakkoa mistään.

        2. Vaikka Uber luovuttaisi maksutietoni, sillä ei ole merkitystä. Asiat ovat järjestyksessä. En ole tehnyt mitään laitonta.

        Paitsi ajanut pimeää taksia, Ai nii, ethän olekkaan. Kunhan vaan trollaat yksinäinen pullukka. Ota munkki. Varo ettet tule taas sokerihumalaan ja kirjoita höpöjä tänne, finninaamainen poika jolla tukka lähtee jo päästä. Kuinka alas vajoat yksinäisyydessäsi?


    • 10TahdenTaksiEläkeläinen

      Pojat on poikii ja pojilla on poikien jutut. :)

      Koskahan pojat kasvaisivat aikuisiksi?

      • StadinVossikka

        Tämä ei kasva koskaan. Kuten olet varmasti huomannut.


      • 10TähdenTaksiEläkeläinen
        StadinVossikka kirjoitti:

        Tämä ei kasva koskaan. Kuten olet varmasti huomannut.

        Juu ja ei kasva, olen huomannut. Jos joku tosiaan olisi rahoissaan oikeasti, ei hän taatusti tule sitä tänne kehumaan.

        Vuoroakaan en ole enää ajanut vuosiin, toki auto pyörii toistaiseksi siellä stadissa. Kevään mittaan pientä nousua ollut, oletko samaa mieltä? Mulla taitaa olla viimenen vuosi se auto siellä? Kiitos Berner, pääsee riesasta eroon. :)


      • IsäAurikoinen
        10TähdenTaksiEläkeläinen kirjoitti:

        Juu ja ei kasva, olen huomannut. Jos joku tosiaan olisi rahoissaan oikeasti, ei hän taatusti tule sitä tänne kehumaan.

        Vuoroakaan en ole enää ajanut vuosiin, toki auto pyörii toistaiseksi siellä stadissa. Kevään mittaan pientä nousua ollut, oletko samaa mieltä? Mulla taitaa olla viimenen vuosi se auto siellä? Kiitos Berner, pääsee riesasta eroon. :)

        Näillä palstoilla pyörii puolet suomesta, osalla on rahaa ja osalla ei ole. Näinhän se menee. Juttujen perusteella viiden tähden kusipää on kyllä ehta valkoinen kokoomussika. Kaikki pitäisi vapauttaa ja hyvinvointivaltio ajaa alas.

        Jos minä saisin päättää, tämä "taksari" saisi niskalaukauksen heti.


    • että_tällasta_paalutusta

      No nythän me ymmärretään, että sulla on ollu kiirettä...:
      https://t.co/blFUXrN3jP
      :) :)

    • Huuvri

      EI hätää, liikennekaaren mukaan henkilöliikennettä (siis busseilla ja takseilla) voi ensi vuoden alusta harjoittaa sivutoimisena mikä tahansa yritys, jona päätoimiala on jokin muu kuin henkilöliikenne. Kun Uber on teknologiayritys, sen harjoittamaa taksitoimintaan ei enää tarvita lupia. Samaan aikaan kuljettajiltakin poistetaan pätevyysvaatimukset. Vihdoinkin kilpailua!!

      • KaaressaEiMennäVielä

        Eipähän liikennekaaresta ole vielä ensimmäistäkään päätöstä, on lausuntokierroksellakin vielä. Älä vielä nuolase....


    • Temporajamoores

      Ei niin, mutta kyllä esitys taitaa läpi mennä.

      Kyseessähän on ministeriön monikymmenvuotisen projektin huipentuma. Mitä ovat Taksiliiton tyypit tehneetkään, kun noin sinnikkäästi asiaa on ministeriössä ajettu ainakin jo viiden eri eduskunnan ajan? Jossain määrin angstista luettavaa muuten on tuo esitys - nykyjärjestelmässä ei ole periaatteessa yhtään mitään säilyttämisen arvoista ja vapauttamisesta (kiintiöiden ja myös luvanvaraisuuden ylipäänsä) on pelkkää hyötyä. Ideologisesti katsottuna aika puhdasoppinen eepos, suoraan Liberan hautomosta.

      Oma suosikkipätkäni löytyy esityksestä sivulta 85: "Yritteliäisyyden tukeminen, kilpailukyvyn parantaminen, työllisyyden edistäminen ja alan kokonaisvolyymin kasvu puoltavat luvanvaraisuuden kaventamista. Tällä arvioidaan olevan valtion kokonaistalouden kannalta positiivisia vaikutuksia." Liikenneluvan (siis kaikissa liikennemuodoissa) arvioidaan ministeriössä olevan yrittämisen este ja kokonaistalouden kasvu on tärkeämpää. Tarkoitus pyhittää keinot tänä päivänä. Minusta ministeriön kantaa ei tämän selvemmin voi enää ilmaista.

      Jos EU:n pirulaiset eivät sääntelisi sitovasti tavara- ja joukkoliikennettä luvanvaraiseiksi, ministeriö esittäisi kaikista liikenneluvista luopumista saman tien.

      • KaaressaEiVieläMennä

        Kyseessä on yhden ministerin, liikenneministeri Anne Bernerin ja hänen ministeriönsä tuotos. Muu hallitus ei edes kaikilta osin tiennyt tästä ehdotelmasta mitään. Olen ollut alalla yli 40 vuotta, tämä on kaikkein radikaalein ehdotus, mitä koskaan on annettu. Missään, siis MISSÄÄN muussa Euroopan maassa ei ole taksiala näin vapaata, kuin mitä armas liikenneministerimme Anne Berner ehdottaa. Eipä ole mennyt lievemmätkään ehdotukset aiemmin läpi, miten tämä nyt sitten voisi mennä? Toki, täytyyhän alaa kehittää ja jotain muutoksia tarvitaan. Liikennelupaa vaaditaan edelleen, sen saamista varmaankin tullaan ehdottamaan.

        Aika erikoinen ehdotus muuten, alalle on viime vuosina vaadittu lisäkoulutusta ja ehtoja taksinkuljettajaksi pääsystä kiristetty, nyt ministeriö poistaisi KAIKEN tämän? Erikoista. Lausuntokierros päättyy ensi viikolla, vastustusta vapauttamiselle on runsaasti, eikä vähiten valtiovallan taholta, joka on taksialan suurin tilaaja ja maksaja.

        Sen yli 40 vuoden aikana on kai kymmenen kertaa alaa oltu vapauttamassa, tässä sitä vielä ollaan luvanvaraisessa liikenteessä lähes kuten aina ennenkin. Aina kuitenkin maallikot puhui ihan varmasti vapauttamisen ja uusien lakien läpimenosta.

        Vapauttamisista on saatu runsaasti kokemuksia esim. Ruotsista, sielläkin oltaisiin valmiit palaamaan entiseen systeemiin ja jotain kiristyksiä lie sinne tullutkin.

        Kuten sanoin, kaikki on vielä levällään, mitään, siis MITÄÄN päätöksiä ei ole tehty suuntaan eikä toiseen. Odotellaan nyt rauhassa ja katsomaan, mitä sieltä tulee. Eduskunta sen päätöksen lopulta tekee.


    • Temporajamoores

      Näinhän se on. Toivottavasti turhaa byrokratiaa poistetaan sieltä, minne sitä on syntynyt - sitä ei varmaan vastusta kukaan. Toivottavasti eduskunnalla on sen verran kollektiivista järkeä, jottei lapsi lennä jorpakkoon pesuveden mukana.

      Tämähän kuulostaa jo kovasti kaariesitykseltä, jossa myös toivotaan toivotaan: tarjonnan lisääntymistä, palvelujen paranemista, halvempia hintoja ja sitä paljon puhuttua digitaalisuutta. Mahdollistava laki kun kirjoitetaan, niin eipä siihen juuri rajoituksista tai sanktiosta voi mitään laittaa; ne kun estävät kaikkea sitä, mikä voi olla mahdollista mutta josta nyt ei juuri osata arvioita antaa edes valtakunnan ylimmän liikennehallintoviranomaisen piirissä. Verokertymäkin ilmeisesti hoitaa itse itsensä ja seinästähän sitä rahaa voi sitten kai nyhtää. Uudistua pitää kaikkien aikojen myötä, se on toki selvä asia. Mutta kyllä muutoksissa joku järkikin pitää olla mukana.

      Vertaukset telealan operaattorien tilanteeseen 1970-luvulta eteenpäin ovat lähinnä hupaisia. Sitä käytetään referenssinä, kun esim. Ruotsin taksiesimerkkiin ei oikein kehdata edes verrata. Eipä sen puoleen muualtakaan Euroopasta löydy kovin hääppöisiä esimerkkejä taksialan vapautuksen ihanuutta lisäävistä vaikutuksista. Tai no, riippuu tietysti keneltä sitä kysytään. Henkilöt ja tavarat eivät kuitenkaan liiku bitteinä, kun tuo teleportaatio on ihmiskunnalta vielä hiukan vaiheessa. Mutta jospa siihen mennään sitten niiden robottiautojen kanssa, jotka ovat kuulemma ihan hetikohta valtaamassa koko liikenteen.

      • Gkfkfkfkrprädöcl

        Olen monesti ihmetellyt näitä uudistushaluisten ajatuksia, miten hinnat voi halventua, jos yrittäjien/autojen määrä vaikka nyt kaksinkertaistuisi? Tälläkin hetkellä mennään jo kannattavuuden rajamailla. Jospa he edes yrittäisivät ymmärtää, että taksiautoilu on elinkeino, jolla pitäisi elää. Ei kukaan tee tätä työtä pelkän hyväntekeväisyyden vuoksi.

        No, ajatuksensa kullakin.


      • ViidenTähdenUberTaxi
        Gkfkfkfkrprädöcl kirjoitti:

        Olen monesti ihmetellyt näitä uudistushaluisten ajatuksia, miten hinnat voi halventua, jos yrittäjien/autojen määrä vaikka nyt kaksinkertaistuisi? Tälläkin hetkellä mennään jo kannattavuuden rajamailla. Jospa he edes yrittäisivät ymmärtää, että taksiautoilu on elinkeino, jolla pitäisi elää. Ei kukaan tee tätä työtä pelkän hyväntekeväisyyden vuoksi.

        No, ajatuksensa kullakin.

        Olen aina ihmetellyt näitä kommunisteja joiden mielestä hinnat halpenee kun markkinat päättää hintatasosta. Näinhän se ei ole, hinnat laskee tai nousee _oikealle_ tasolleen.


      • KapitalistiTaksari
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt näitä kommunisteja joiden mielestä hinnat halpenee kun markkinat päättää hintatasosta. Näinhän se ei ole, hinnat laskee tai nousee _oikealle_ tasolleen.

        Näin. Nousevat oikealle tasolleen. ;)


      • kysyn_vaan
        Gkfkfkfkrprädöcl kirjoitti:

        Olen monesti ihmetellyt näitä uudistushaluisten ajatuksia, miten hinnat voi halventua, jos yrittäjien/autojen määrä vaikka nyt kaksinkertaistuisi? Tälläkin hetkellä mennään jo kannattavuuden rajamailla. Jospa he edes yrittäisivät ymmärtää, että taksiautoilu on elinkeino, jolla pitäisi elää. Ei kukaan tee tätä työtä pelkän hyväntekeväisyyden vuoksi.

        No, ajatuksensa kullakin.

        Ei ne tiepalvelumiehetkään mitään palkkoja pyyrä. Tarviiko taksimiäskään mitään palkkoja?


    • mätisäkki2

      uber kuskit ei tarvitse palkkoja,kun sossu/kla maksaa asumisen ja korvaus on kai 500e luokkaa. Itsekkin ajattelin lopettaa taksin ajamisen työkkäristä saa melkein saman.2 euroa tunnissa saan enemmän kun käyn töissä.Eli pitäis löytää pimeä homma mistä saa 3 e tunnissa.

      • ViidenTähdenUberTaxi

        Just näin. Minusta kaikkien pitäisi käyttää väärin näitä palveluita niin päästään sellaiseen tilanteeseen että rahat ei vaan riitä kaikkien loisimiseen. Jos tälläinen etu kerran on olemassa, on aivan tyhmää olla käyttämättä sitä.

        Tyhmä paljon töitä tekee jos rahaa saa ilmaiseksi.


      • PullukkaUberPoika
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        Just näin. Minusta kaikkien pitäisi käyttää väärin näitä palveluita niin päästään sellaiseen tilanteeseen että rahat ei vaan riitä kaikkien loisimiseen. Jos tälläinen etu kerran on olemassa, on aivan tyhmää olla käyttämättä sitä.

        Tyhmä paljon töitä tekee jos rahaa saa ilmaiseksi.

        Hoh hoijaa, oletko taaas sokerihumalassa pullukka poika? Tupee silmillä?


      • ViidenTähdenUberTaxi
        PullukkaUberPoika kirjoitti:

        Hoh hoijaa, oletko taaas sokerihumalassa pullukka poika? Tupee silmillä?

        En vaan iloinen että esim. eläkkeet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Rahat ei vain riitä kaikille loisijoille. Nauttikaa nyt suuret ikäluokat vielä kun voitte. Buahahahah


      • 10TähdenEläkeläisTaksi
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        En vaan iloinen että esim. eläkkeet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Rahat ei vain riitä kaikille loisijoille. Nauttikaa nyt suuret ikäluokat vielä kun voitte. Buahahahah

        Mehän nautimme täysin siemauksin, sehän on meille oikeutus. Sitä vaan, että mitenkähän oman teini-ikäluokkasi eläkkeet maksetaan. Buuuaahahah itsellesi.

        Eläkkeeni on melkoisen hyvä, enemmän, kuin taksirengin palkka. Buuahahah, ubertaksi muka....höhöhöhö


      • StadinVossikka
        10TähdenEläkeläisTaksi kirjoitti:

        Mehän nautimme täysin siemauksin, sehän on meille oikeutus. Sitä vaan, että mitenkähän oman teini-ikäluokkasi eläkkeet maksetaan. Buuuaahahah itsellesi.

        Eläkkeeni on melkoisen hyvä, enemmän, kuin taksirengin palkka. Buuahahah, ubertaksi muka....höhöhöhö

        Ei tuon häviäjän kirjoituuksiin kannata reagoida. Hänellä on elämän realiteetit pahasti hukassa. Kaikesta paistaa lapsellisuus läpi.

        Olen samaa mieltä, ubertaksi muka...höhöhöhöhöhöhö


      • 10TahdenTaksiEläkeläinen
        StadinVossikka kirjoitti:

        Ei tuon häviäjän kirjoituuksiin kannata reagoida. Hänellä on elämän realiteetit pahasti hukassa. Kaikesta paistaa lapsellisuus läpi.

        Olen samaa mieltä, ubertaksi muka...höhöhöhöhöhöhö

        Mahdottomia provojahan tuo kirjoittaa. Ehei, en minä piittää moisesta provoilijasta tuon taivaallista, naureskelen vaan.

        Tämä palsta on pullollaan kaikenlaista nimetöntä kirjoittelijaa, mitä näistä välittää. Mitäs, jos tänne pitäis kirjoittaa omalla nimellään ja rekisteröityä vaikkapa pankkitunnuksilla? Muuttuisikohan tarinat ja kuinka moni kirjoittaisi yhtään mitään?

        Puskasta on helppo huudella. Minunkin. :D


      • Ajattelijaa
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        En vaan iloinen että esim. eläkkeet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Rahat ei vain riitä kaikille loisijoille. Nauttikaa nyt suuret ikäluokat vielä kun voitte. Buahahahah

        Ikä oli?


      • Fkfkfkfkf
        ViidenTähdenUberTaxi kirjoitti:

        En vaan iloinen että esim. eläkkeet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Rahat ei vain riitä kaikille loisijoille. Nauttikaa nyt suuret ikäluokat vielä kun voitte. Buahahahah

        Tuon kirjoittaja ei taida olla ihan terve, tai sitten hän muuten vaan vihaa eläkeläisiä? Toki, jos kaikki ajattelevat siten, ettei yhteiskunnalle saa kerätä verorahoja, vaan kaikki on saatava pimeänä kouraan, kuten uber"taksit" saa, koska eivät maksa veroja.


    • MielenkiintoinenKysymys

      Avoin kysymys ViidenTähdenUberTaxille.

      Työttömät syyllistyvät keskinmääräistä väestöä todennäköisemmin väkivaltarikoksiin selviää SaferGlobe tutkimusverkoston raportista.

      Vaikka huono-osaiset erottuvat rikostilastoissa selkeästi, vain hyvin pieni osa työttömistä syyllistyy väkivaltaan.

      Kuulutko sinä ViidenTähdenUberTaxi tähän pieneen osaan vai onko rikoksesi vain laittoman taksiliikenteen harjoittaminen?

    • ViidenTähdenAI

      Minulla menee edelleen hyvin, miten teillä kalupää läskit taksarit?

    • ViidenTähdenAI

      Mukavaa viikonloppua kaikille uber kuskeille. Minä nautin nyt laatujuomia. Maanantaina taas kuskaamaan ulkkareita ja liikemiehiä. Uber tolpalla tavataan kolleegat.

    • ViidenTähdenAI

      Olen ollut vähän hiljaisempi kun olen ajanut omalla Teslallani ulkiksia. Yleensä kirjoittelen tänne ta Jakomäen kirjaston tietokoneella.

      Uusi autoni on Tesla Model X autopilotilla. Olen ajanut varmaan 10 500km autopilotilla ilman mitään ongelmia, auto navigoi esimerkiksi Jakomäestä Keilaniemeen ilman että minun tarvitsee kertaakaan koskea rattiin tai mihinkään. Jää aikaa hyväillä itseäni.

      Itseajavat Uber taksit ovat jo täällä!

      • ViidenTähdenAI

        Tai teknisesti pidän kyllä toista kättä ratilla koska Tesla poistaa autopilotin mikäli näin ei toimi. Toisella kädellä hyväilen itseäni.

        En kuitenkaan ole kääntänyt rattia missään vaiheessa itse.


      • NaapurisiJakomäestä
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Tai teknisesti pidän kyllä toista kättä ratilla koska Tesla poistaa autopilotin mikäli näin ei toimi. Toisella kädellä hyväilen itseäni.

        En kuitenkaan ole kääntänyt rattia missään vaiheessa itse.

        Tämä tarina ei ole totta.


      • 87aw09
        NaapurisiJakomäestä kirjoitti:

        Tämä tarina ei ole totta.

        Juu ei oo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe