Äiti valittaa tupakoinnista

JaksaisKuunnella

Äiti rupee huutamaan joka kerta ku näkee mut röökillä jossai.. sitku haluais olla rauhassa niin jostain alkaa kuulumaan "nyt saatana lopetat tuon justiinsa" Kehtaakin valittaa kun itekki polttaa, joskus sisälläkin. Mitä sille voi sanoa et se tajuaa et miten tekopyhä se on?

14

396

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PitänyArvata

      Eli äitin tupakoiminen on hyväksyttävää ja oikeutettua mutta mun ei, kiva.

      • HelvetinSäälittävää

        Äitisi tupakoiminen on sinänsä hyväksyttävää, sillä hän on aikuinen, yli 18 vuotias. Hän tietää mitä tupakka tekee kehossa ja pystyy ottamaan siitä vastuun. Itse olet vielä lapsi, ala-ikäinen. Polttamisesi ei ole ainoastaan sällittävää, se on myös rikos. Tupakkalain mukaan tupakan maahantuonti ja hallussapito on kiellettyä alle 18 vuotiaalta. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693#L4P11


      • Niiiiin
        HelvetinSäälittävää kirjoitti:

        Äitisi tupakoiminen on sinänsä hyväksyttävää, sillä hän on aikuinen, yli 18 vuotias. Hän tietää mitä tupakka tekee kehossa ja pystyy ottamaan siitä vastuun. Itse olet vielä lapsi, ala-ikäinen. Polttamisesi ei ole ainoastaan sällittävää, se on myös rikos. Tupakkalain mukaan tupakan maahantuonti ja hallussapito on kiellettyä alle 18 vuotiaalta. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693#L4P11

        No enpä oo kertaakaan nähny et kytät bustais jonkun alaikäisen polttamisesta ja eiköhän syykin oo jo selvä. Ja kyllä nykyajan nuorille kerrotaan tupakoinnin vaaroista mut on eri asia että merkkaako ne mitään...


    • Tupakointi on molemmille vaarallista, niin sinulle kuin äidillesikin. Äitisi on kuitenkin aikuinen ihminen ja päättää omista asioistaan itse. Hän on varmasti huolissaan, että sinä saat tämän huonon tavan itsellesi ja tietää, että siitä on vaikeata päästä eroon. Hyvä tarkoitus kuitenkin on siellä takana eli kannattaisiko kuitenkin ottaa tosissaan ne äidin ohjeet.

      • Jaksaistaas

        Lopetankin sen sittenkun katson et siitä on enemmän haittaa kuin hyötyy, ja ei tupakoinnista ois varmaan niin vaikee päästä eroon jos edes yrittäis tehdä jotain sen eteen...


      • Eipä siitä tupakoinnista hyötyäkään sinulle ole, ainakin se terveydellisesti aiheuttaa vakavia haittoja, joten ehkä sun kannattaa lopettaa. Se ei kuulema välttämättä ole helppoa, mutta apua saat vaikka koulusi/oppilaitoksesi terveydenhoitajalta tai terveyskeskuksesta.

        Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!
        Katja
        NettiSaapas, Kajaani


      • Kauha-Guru

        netti_saapas tupakointi on jokaisen oma asia eli pidä se leipäläpes kiinni ja mene vaikka valistamaan niitä alkopalstan sontaseppoja ja bentso penoja


    • OlkooNiin

      No olkoon säälittävää ja olkoon vaarallista mut jos äitini haluu tappaa ittensä aikasemmin tolla tavalla, ja ei välitä siitä mitä mä ajattelen, niin en haluu kuulla et mitä se ajattelee mun tupakoinnistakaan.

    • e6yrty

      Röökääminen on ihan turhaa. Ryhtyy vaan ahistaa henkiä ja hengästyy helpommin. Sitten tulee flunssia useammin, ientulehuksia luultavasti ja kaikkea turhia vaivoja. Onko se niiden arvosta se polttaminen. Ei siinä, oli kyllä itelläki tosi kova olo kun ensimmäisiä tupakkeja polttelin. En mä koskaan oo ostanu tupakkaa, tököjä vaan johonkin aikaan poimiskelin tuolta mailta ja mannuilta ja ne loppuun poltin.
      Yhä tulee semmonen nostalkinen olo jos joskus sattuu tökön vetäseen. Vaan empä oo sitä harrastanu enää vuosiin, lähinnä tuosa kymmenisen vuotta sitten, armeijan jälkeen kokeilin vähän miltä tupakka maistaa. Ja ritslankäryltähän se enimmäkseen...

    • beyourselfnowandtomorrow

      Olen itse polttanut tupakkaa nyt kuusi vuotta ja aivan pakko sanoa, että toivon etten olisi koskaan aloittanut. Minä ihailen suunnattomasti ihmisiä, jotka eivät tupakoi ja tässä vanhempana olen huomannut ystäväpiireissä että tupakka ei saa hyväksyntää kuten ennen, mutta senkin edestä halveksintaa. Oletko kuullut kenenkään aikuisen tupakoivan sanovan, että tupakan polttamisen aloittaminen oli hyvä päätös eikä hän kadu sitä yhtään ? Kunnioita äitiäsi, hän haluaa sinulle vain hyvää vaikka ei olisikaan hyvä roolimalli tässä asiassa.

    • SyvästiHalveksien

      Tiedätkö sinä eden millaista palkkaa äitisi saa? Miten ihmisen mukula voi olla noin sydämetön omille vanhemmilleen.

      Joka tapauksessa sinä saat tupakoinnista rangaistuksen: ihosi muuttuu savunharmaaksi, haiset pahalta, kaikki halveksii sinua, menetät terveytesi, hampaasi ja sormesi ovat keltaiset, vanhenet ennen aikojaan, näytät vastenmielisen epäsiistiltä ja äänesi kähisee, aamuisin köhit niin kauan että oksennat. Lopulta tajuat pilanneesi elämäsi, niin kuin muutkin äksyt kanat, mutta se on myöhäistä silloin...

    • Raitis-nuorimies

      Joko lopetit tupakoinnin?

    • HeikkoudetPeriytyvät

      Ei sellaisen ainakaan kannata aloittaa tupakointia, jonka vanhemmat polttavat, Jolleivat vanhemmat pysty lopettamaan tupakointia, niin ei siihen pysty heidän kakaransakaan. Ne geenit nimittäin...

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe