Kielillä puhujat huijareita

seonnäin

Tarkoitukseni ei ole loukata teitä jotka kuvittelette puhuvanne kielillä... Mutta raamatussa sanotaan kielillä puhumisesta sitä että vaikka puhuja puhuu yhtä kieltä niin kaikki eri kieliset ymmärtäisivät häntä omilla kielillään. Kielillä puhuminen ei ole sitä mongerusta mistä kukaan ei saa selvää, kielillä puhuminen tarkoittaa sitä että jokainen erikielinen ihminen ymmärtää puhettasi (Jopa me saman kieliset ihmiset).

Toisin sanoen sitä on suomalaisten mahdoton kertoa puhuuko joku kielillä, ellei tilaisuudessa olisi muun maan kielisiä ihmisiä jotka myös ymmärtäisivät puheesi.
Se joka saa sinut puhumaan jotain siansaksaa ei varmasti ole pyhän hengen työtä, luultavasti paholaisen työtä joka ei halua kuulijoiden kuulevan sinun sanomaasi.

35

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielto-siansaksalle

      Kaikki olemassa olevat ja jo kadonneet kielet ovat ymmärrettäviä kieliä, jotka muodostuvat selvistä äänteistä, sanoista, lauseista, virkkeistä, jne. kieliopin sääntöjen mukaan.

      Sielulliset kielillä puhumisen armolahjan matkijat puhuvat siansaksaa ja päästelevät omituisia ääniä, jotka eivät ole ymmärrettävää kieltä: he puhuvat siansaksaa tai päästelevät eläinten ääniä muistuttavia ääniä, sihisevät ja suhisevat, toistavat yhtä tavua tai yhtä sanaa, jne - kaikkea sopimatonta, mitä Jumala ei vaikuta omissa lapsissaan henkensä kautta.

      Ne, jotka ovat saaneet Jumalalta armolahjan puhua eri kielillä, puhuvat sellaista kieltä, jota voidaan ymmärtää, koska se muodostuu selvistä äänteistä, sanoista, lauseista, virkkeistä, jne. kieliopin sääntöjen mukaan.

      Sen vuoksi aito kielillä puhuminen voidaan todentaa ja sanomat toistaa, jos joku saa esimerkiksi profetian vieraalla kielellä Jumalan vaikutuksesta.

      • Häbödiskäbödievridei

        Häbbääskäbbäälailaillai!


      • Mitä78u

        Itsekö kysyjä tämän päättelit vai oliko kyseessä Jumalan sanat?


      • RöhNöhRöh

        Ymmärtävätkö saksalaiset siat noita kielilläpuhujia?


    • cvcbdgdfxcv

      Raamattu puhuu myös enkelien kielistä. Entäpä jos nuo kielilläpuhujat puhuvat enkelien kielillä?

      • huhoh

        Kielillä puhuminen tarkoittaa sitä että ''yksi'' ihminen puhuu ja ''100'' eri kielistä ihmistä silti ymmärtää häntä kuin omaa äidinkieltään. Kielillä puhuminen ei ole siansaksaa, se on ihan selko kieltä minkä jokainen ihminen ymmärtää. Tässä oli nyt kyse kielistä puhujat, eikä enkelien kielistä puhujat. Ei nyt ainakaan omalle kohdalle tule mieleen ainuttakaan tapausta missä ihminen ei olisi ymmärtänyt enkelin puhetta... Ja mitä hyötyä on ihmiselle kyetä puhumaan enkeliä? Enkelit ymmärtää ihmistä, ihmiset ymmärtää enkeleitä... Eli enkelien kieli on turha ihmisten keskuudessa.


      • enkeli-keskitaivaalla
        huhoh kirjoitti:

        Kielillä puhuminen tarkoittaa sitä että ''yksi'' ihminen puhuu ja ''100'' eri kielistä ihmistä silti ymmärtää häntä kuin omaa äidinkieltään. Kielillä puhuminen ei ole siansaksaa, se on ihan selko kieltä minkä jokainen ihminen ymmärtää. Tässä oli nyt kyse kielistä puhujat, eikä enkelien kielistä puhujat. Ei nyt ainakaan omalle kohdalle tule mieleen ainuttakaan tapausta missä ihminen ei olisi ymmärtänyt enkelin puhetta... Ja mitä hyötyä on ihmiselle kyetä puhumaan enkeliä? Enkelit ymmärtää ihmistä, ihmiset ymmärtää enkeleitä... Eli enkelien kieli on turha ihmisten keskuudessa.

        Raamatussa enkelit ovat kylläkin puhuneet ihmisten kielellä...


      • casdswvdv

        Raamatussahan opetuslapset saivat lahjan puhua vieraita kieliä joita eivät aiemmin osanneet jotta pysytyivät levittämään Jumalan sanaa. Itse ajattelen että siihen sisältyi varmaan myös taito kirjoittaa vierasta kieltä. Eikä taidon mainita hävinneen noilta opetuslapsilta minnekään. Enkelithän ovat Jumlanan luomia olentoja kuten ihmisetkin ja enkelit tekevät vain sitä mitä Jumala tahtoo. Kun enkelit ovat puhuneet ihmisille nämä ovat tuoneet viestin Jumalalta ja puhuneet kieltä jota ihminen jolle viesti on tarkoitettu ymmärtää.


      • jbnvtcr

        Jaa... vai on teillä saatanallisuuden käsikirjaa puhuvia enkeleitäkin...:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Sen vuoksi, Jeesus lähetti omilleen, KRISRILLISILLE Pyhän Hengen tueksi.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        uskokaa niin saatte nuuskaa!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


    • Maaillma ei tunne kiellillä puhujaa eikä sen merkitystä,se tietävä vain kellä on armolahjat.

      • huijarit-paljastuvat

        Just joo... ja koska vain armolahjan omaava osaa selittää kieliä, niin hän voi selittää ne ihan miten tahtoo, koska kukaan ei sitä siansaksaa ymmärrä, sillä se ei ole todellista kieltä eikä edes salakielistä koodausta, joka voitaisiin purkaa ja vahvistaa monen todistajan kautta, mitä sanoma pitää sisällään.

        Ovela keksintö tuo siansaksan sopertaminen ja sillä tavalla "profetoiminen" tai "tiedon ja viisauden sanojen puhuminen", kun niitä kieliä ei voida koetella eli tutkia mitenkään, ovatko ne Jumalasta vai eivät.

        Tai hei!

        Voidaanhan niitä tutkia ja koetella, sillä armolahjan omaava voi "hengessään koetella ja tutkia", onko se sanoma Jumalasta vai ei. Mitään hän ei siitä siansaksasta ymmärrä, mutta Jumala kertoo hänelle, oliko sanoma aito Jumalan sana vai keksitty mielikuvituksen tuote.

        Voi näitä vesseleitä ja sääliksi käy harhaan johdettuja.


      • huijarit-paljastuvat
        huijarit-paljastuvat kirjoitti:

        Just joo... ja koska vain armolahjan omaava osaa selittää kieliä, niin hän voi selittää ne ihan miten tahtoo, koska kukaan ei sitä siansaksaa ymmärrä, sillä se ei ole todellista kieltä eikä edes salakielistä koodausta, joka voitaisiin purkaa ja vahvistaa monen todistajan kautta, mitä sanoma pitää sisällään.

        Ovela keksintö tuo siansaksan sopertaminen ja sillä tavalla "profetoiminen" tai "tiedon ja viisauden sanojen puhuminen", kun niitä kieliä ei voida koetella eli tutkia mitenkään, ovatko ne Jumalasta vai eivät.

        Tai hei!

        Voidaanhan niitä tutkia ja koetella, sillä armolahjan omaava voi "hengessään koetella ja tutkia", onko se sanoma Jumalasta vai ei. Mitään hän ei siitä siansaksasta ymmärrä, mutta Jumala kertoo hänelle, oliko sanoma aito Jumalan sana vai keksitty mielikuvituksen tuote.

        Voi näitä vesseleitä ja sääliksi käy harhaan johdettuja.

        Niin, ja saahan sitä tuoda julki vaikka lohdutusta, kehotusta tai opetuksen sanaa kielillä, kun sen taitaa selittää oikein, niin että koko seurakunta rakentuu. Joopa joo. Kyllä tuolla tavalla saa annettua itsestään hengellisen kuvan, mutta siansaksa ei ole Jumalasta ja aidot kielet voidaan todentaa ymmärrettäväksi puheeksi, jolla on selvä sanoma (sanoilla ja lauseilla on merkitys).


    • Tässä-eräs-ulottuvuus

      ”Hengen tulta älkää sammuttako.” 1Tess. 5:19

      Shabbat shalom ja hyvää Shavuot – juhlaa kaikille rakkaille ystävillemme ja partnereillemme!

      Kun puhumme Shavuotista (helluntaista), ajattelemme Pyhän Hengen vuodatusta, joka tapahtui Yläsalissa Jerusalemissa noin 2000 vuotta sitten. Muistamme kuinka tuliset kielet lankesivat noin 120 uskovan päälle, jotka alkoivat rukoilla ja profetoida tuntemattomilla kielillä ja kuinka tämä yksi ainoa tapahtuma on muuttanut perin pohjin maailman siitä lähtien!

      Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. He näkivät ikään kuin tulisi kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle, ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi. Apt.2: 1-4

      Kuten tavallista Jahve teki kaiken TÄYDELLISESSÄ AJOITUKSESSA, koska Shavuot on yksi kolmesta Pyhästä Pyhiinvaellusjuhlasta ja erityisesti se viittaa Siinain vuorella saatuun Kymmeneen Käskyyn, Tooraan. Koska Uuden Liiton merkki on Toora, Jahven Käskyt, kirjoitettuna uskovien sydämeen, mikä olikaan parempi aika Jerusalemiin nousevan Messiaanisen Kehilan (seurakunnan) voiman saamiseen. Mikä Uuden Liiton vahvistaminen, joka on Jeshuassa Eläväksi tehty Toora ja Pyhän Hengen sydämiimme ja mieliimme kirjoittama!

      ”Katso päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton. En tee sellaista liittoa kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä viedäkseni heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Mutta se liitto, jonka minä teen Israelin huoneen kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra, on tällainen: Minä panen lakini (opetukseni) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämeensä. Niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Jer.31: 31-34

      TOORA JA HENKI OVAT YKSI

      Torah & SpiritMinua hämmästyttää se, että on yleensäkin väittelyä Tooran ja Hengen välisestä yhteydestä, koska ne molemmat ovat täysin sidotut YHDEKSI. Jumala on YKSI; Häntä ei voida jakaa, vaikka Hän on ilmaissut Itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä (Ruach HaKodesh). Poika, Jeshua, on lihaksi tullut Sana ja Pyhä Henki on myös Elohim, joka kirjoittaa Sanan/Tooran ja Profetaaliset Kirjoitukset sydämiimme.

      Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh.14: 16-20

      Missä tahansa Isä on, siellä on Poika ja missä tahansa Poika on, Henki (Ruach) on, joten he työskentelevät YHTENÄ (ykseys moninaisuudessa!) täydellisessä YHTEENKUULUVUUDESSA.

      Ja sitten Jeshua jatkaa yhdistääkseen Pyhällä Hengellä täyttymisen ”Hänen käskyjensä pitämiseen”! Toisin sanoen Uuden Liiton täyttymisen, SEKÄ Tooran että Hengen (Ruach)!

      Se, jolla on minun käskyni, ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle. Joh.14:21

      AVAIN VALTAKUNNAN PALVELUKSEEN

      YeshuaJeshuan mielestä Pyhän Hengen täyteyden saaminen oli niin tärkeää, että Hän vaati opetuslapsiaan odottamaan Jerusalemissa KUNNES he saivat vastaanottaa ”Isän Lupauksen.” Ilman Pyhän Hengen Tulta/ Voimaa ensimmäisillä uskovilla ei ollut lupaa todistaa, saarnata tai voittaa sieluja. Pyhän Hengen kaste on välttämätöntä minkälaiselle tahansa Palvelulle Jahven Valtakunnassa ja meidät on KAIKKI kutsuttu PALVELEMAAN ja edistämään Jahven Valtakuntaa maan päällä!

      Kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, hän käski heitä sanoen: ” Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sitä, minkä Isä on luvannut ja minkä olette minulta kuulleet. Apt.1:4

      Pohjimmiltaan Pyhän Hengen kasteen hylkääminen on Jeshuan Itsensä hylkäämistä ja voimattoman, kuolleen uskonnon valitsemista! Se kristinusko, joka kehittyi Konstantinuksen ja Nikean kirkolliskokouksen ajalta sekä erotettiin uskon juutalaisilta juurilta, Toorasta, että menetti Pyhän Hengen, koska Pyhä Henki on Isän Lupaus. Henki, Ruach, on se Siunaus, jonka saamme, kun uskomme ja olemme halukkaat seuraamaan mihin hintaan hyvänsä! Jeshua itse ei tehnyt mitään ennen kuin Hänet oli kasteessa upotettu veteen ja kastettu Pyhällä Hengellä.

      Kun Jeshua oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeshua näki Jumalan Hengen laskeutuvan hänen päälleen kuin kyyhkynen. Matt. 3: 16

      Jatkuu....

      • Yksi-usko

        >>Apt.1:4>>

        Hieman täydennystä tietoihisi. Jatkappa tuo luku loppuun, niin huomaat, että opetuslapset puhuivat niillä kielillä, mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Nuo kielet olivat ymmärrettäviä. Jerusalemiin oli tullut väkeä "kaikkien kansojen keskuudesta", jae 5. Nämä hämmästyivät, kun "jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään", jae 6.

        Täytyy sanoa, että minua hämmentää, kun joskus ystäväni, joka puhuu kielillä, on rukoillut minunkin puolestani. En ole ymmärtänyt tuosta hölkäsen pöläystä. Ei sellainen ole muuta kuin sanain helinää.

        Apt. 2:1-13
        " 1 Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla. 2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. 3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. 4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on. 6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään. 7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia? 8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä? 9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta, 10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta, 11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." 12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?" 13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä." ".


      • Yksi-usko
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>Apt.1:4>>

        Hieman täydennystä tietoihisi. Jatkappa tuo luku loppuun, niin huomaat, että opetuslapset puhuivat niillä kielillä, mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Nuo kielet olivat ymmärrettäviä. Jerusalemiin oli tullut väkeä "kaikkien kansojen keskuudesta", jae 5. Nämä hämmästyivät, kun "jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään", jae 6.

        Täytyy sanoa, että minua hämmentää, kun joskus ystäväni, joka puhuu kielillä, on rukoillut minunkin puolestani. En ole ymmärtänyt tuosta hölkäsen pöläystä. Ei sellainen ole muuta kuin sanain helinää.

        Apt. 2:1-13
        " 1 Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla. 2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. 3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. 4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on. 6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään. 7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia? 8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä? 9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta, 10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta, 11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." 12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?" 13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä." ".

        Raamatun kohta johon viittasit oli tietenkin Apt.2: 1-4. Mutta jos tuon luvun lukee loppuun saakka, niin ymmärtää, mistä on kysymys tuossa tapauksessa.

        Ensimmäisessä Korinttolaiskirjeessä, luvussa 12, kerrotaan myös kielillä puhumisen armolahjasta. Paavalin mukaan saa "joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.", jae 10. Tässä ei siis puhuta ymmärrettävällä kielellä, mutta on joku, joka kykenee ymmärtämään tätä puhetta. Seurakuntaa ei rakenna pelkkä kielillä puhuminen, jos ei tiedä, mite puhutaan.

        1 Kor. 12:4-11
        "4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama. 5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama. 6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama. 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi. 8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, 9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, 10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. 11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo."

        Samassa kirjeessä, luvussa 14 Paavali vertaa kielillä puhumisen armolahjaa profetian lahjaan. Paavali kehottaa tavoittelemaan profetian lahjaa, koska se rakentaa seurakuntaa. Kielillä puhuvasta hän kirjoittaa, että "kukaan ei ymmärrä häntä" ja että "hän rakentaa itseään". Sen sijaan profetoimisen armolahjan saanut "puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa" ja "rakentaa seurakuntaa".

        1 Kor. 14:1-25
        "Profetoiminen ja kielillä puhuminen
        1 Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa. 2 Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia. 3 Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa. 4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa. 5 Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.
        6 Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta? 7 Samoinhan on elottomien soittimienkin laita, vaikkapa huilun tai lyyran. Miten huilulla tai lyyralla soitettu sävelmä voidaan tuntea, elleivät sävelet erotu toisistaan? 8 Ja jos sotatorvesta lähtee epäselvä ääni, kuka valmistautuu taisteluun? 9 Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin. 10 Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä. 11 Mutta ellen ymmärrä puheen merkitystä, olen puhujalle muukalainen, samoin hän minulle.
        12 Kun te nyt kerran tavoittelette henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsain määrin seurakunnan rakentamiseksi. 13 Sen, joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä. 14 Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi. 15 Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. 16 Jos kiität Jumalaa vain hengelläsi, miten paikalla oleva ulkopuolinen voi sanoa kiitokseesi aamenen, kun hän ei ymmärrä mitä sanot? 17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta ei tuo toinen siitä hyödy. 18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa. 19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
        20 Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia. 21 Lain kirjassa sanotaan:

        -- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle, eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra.
        22 Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko; profetoiminen sen sijaan ei ole merkkinä epäuskoisille vaan uskoville. 23 Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. 24 Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi 25 ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne." ,"


    • KIelten-puolustus-jatkuu

      ...jatkuu
      ”Kielillä” rukoileminen on valtavan tärkeää

      TonguesPyhällä Hengellä täyttymisen kaikkein eniten väittelyä aiheuttava ilmenemismuoto on ”Kielet”. Se on aiheuttanut enemmän riitaa kuin mikään muu ilmenemismuoto siitä yksinkertaisesta syystä, että Saatana vihaa sitä, koska se on VOIMAKKAIN ASE hengellisessä vaelluksessamme!

      Kun olemme täynnä Pyhää Henkeä (Ruach HaKodesh) ja rukoilemme kielillä, elämästämme tulee profetaalista ja voiman täyteistä. Kielillä rukoileminen tekee meille mahdolliseksi vaeltaa profetaalisessa ilmestyksessä jatkuvasti, ettemme ole oman järkemme ja logiikkamme varassa. Mistä tahansa tilanteesta löydämmekään itsemme, kun alamme rukoilla kielillä, Pyhä Henki alkaa virrata ja tuoda Jumalan Voimaa ja Viisautta tuohon tilanteeseen. Kun omat sanamme eivät ole riittävät, kielillä rukoileminen ja LAULAMINEN kohottaa meidät Palvonnassa taivaalliseen ulottuvuuteen ja Jahven (Jumalan) Läsnäolo lisääntyy elämässämme. Yksi suurimmista tappion ja epäuskon syistä uskovien elämässä johtuu siitä, että he rukoilevat hyvin vähän tai ei ollenkaan kielillä. On olemassa kaksi tärkeää tapaa vahvistaa ja lisätä uskoamme: Sanan mietiskely ja julistaminen ja kielillä rukoileminen!

      Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa (rukoillen) Pyhässä Hengessä. Juud.20

      Joka kerta kun apostoli Paavali/Shaul viittaa ”Hengessä rukoilemiseen” se tarkoittaa kielillä rukoilemista vastakohtana ”ymmärryksellä rukoilemiselle”. Kielillä rukoileminen ei ole vain Hengen lahja; se on osoitus siitä, että olemme Hengellä täyttyneitä! On olemassa toinen lahja nimeltään Kielten Lahja, (eri kielillä puhumisen lahja) joka on profetaalinen lahja sisältäen kehotusta puhujalle tuntemattomalla kielellä (voi olla tuntematon läsnä oleville ihmisille tai voi olla enkelten kieltä).

      Mitä siis tehdä? Minun tulee rukoilla hengelläni mutta myös ymmärrykselläni. Minun tulee laulaa kiitosta hengelläni mutta myös ymmärrykselläni. 1 Kor.14:15

      On ilmeistä, että on olemassa enkelten kieliä, koska on kirjoitettu:

      Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain kumiseva vaski ja helisevä symbaali.1 Kor.13:1

      Angelic HostYmmärrämme siis, että kielillä puhuminen/rukoileminen/laulaminen saa enkelijoukot liikkeelle hyväksemme! Kun kommunikoimme enkelien kielellä, tuomme julki Jumalan Sanaa profetaalisesti ja enkelit tottelevat sitä!

      Ylistäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka toteutatte hänen sanansa, kun kuulette sen. Ps.103:20

      Kun emme tiedä kuinka rukoilla (useimmiten emme tiedä!) ja kun rukoilemme kielillä oudoin sanoin ja huokauksin, sallimme Rakkaan Pyhän Hengen, Ruach HaKodeshin, ESIRUKOILLA kauttamme. Silloin nuo rukouksemme ”osuvat kohteeseensa”, ja enkelijoukot lähtevät liikkeelle, kun Elohimin Tahdon mukaan rukoillaan. Hengessämme tapahtuu valtavasti vapautusta!

      Myös Henki auttaa meitä heikkoudessamme. Emmehän tiedä, mitä meidän tulisi rukoilla ja miten, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanattomin huokauksin. Hän, joka tutkii sydämet, tietää mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien puolesta. Room. 8: 26, 27

      Kielillä rukoileminen vapauttaa käyttöön kaikki muut profetaaliset lahjat kuten esimerkiksi tiedon sanat, viisauden sanat, profetoimisen lahjan ja jne. Toisin sanoen kielillä rukoileminen /laulaminen/ puhuminen vapauttaa Profetian Hengen elämäämme ja meistä tulee Messiaan voimallisia todistajia!

      ”Sillä Jeshuan todistus on profetian henki.” Ilm.19:10b

      Syy, miksi Saatana on taistellut sitä vastaan niin kovasti, on että hän pelkää meistä tulevan voimallisia todistajia, jotka voivat mitätöidä ja tuhota hänen pimeyden valtakuntansa pahat teot. Kun me olemme täynnä Profetian Henkeä, enkelijoukkojen avustamana, monet ihmiset pelastuvat ja vapautuvat! Kun saarnaan monissa paikoissa, Jahve antaa minulle tiedon tai viisauden sanat, jotka tuovat ihmeparantumisen. Useimmiten en edes laita käsiäni parantumista haluavien päälle. Enkelit tekevät työn, kun vapautan Sanan, koska olen Profetian Hengen voimaannuttama.

      Saarnatessani viimeisen matkani aikana Herra keskeytti minut ja tunsin valtavan surun sydämessäni. Sitten Jeshua näytti minulle, että joku 800-1000 ihmisen väkijoukossa mietti itsemurhaa. Välittömästi keskeytin palveluksen ja kutsuin tuota henkilöä tulemaan esiin. Eräs nainen tuli juosten lavalle, jolloin tässä tapauksessa laitoin käteni hänen päälleen. Hänen koko kehonsa tärisi ja hän kaatui lattialle Jahven Voiman alla ja hän nousi ylös täysin parantuneena 20 vuoden depression jälkeen! Tällaiset tapaukset eivät ole poikkeus, ne ovat SÄÄNTÖ elämässämme ja palvelutyössämme! Siksi Saatana vihaa meitä niin paljon, koska meillä on SEKÄ Toora että Henki, jotka ovat Uuden Liiton ja Messiaan TÄYTEYS!

      jatkuu...

    • Lopetukset

      Jatkuu...
      Rukoilemalla kielillä suurimman ajan päivästä, mietiskelemällä ja julistamalla Adonain Sanaa on se tapa, jolla pysyn Hengellä täyttyneenä. Se oli myös apostoli Paavalin /Shaulin Voiman salaisuus.

      Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan. 1 Kor. 14:18

      Kun me todella rakastamme Jeshuaa ja haluamme totella Häntä, haluamme kommunikoida Hänen kanssaan läheisemmällä tavalla ja saada voiman palvelukseen. Se on mahdollista vain, kun olemme Pyhällä Hengellä kastetut; eivät mitkään uskonnolliset keinot voi korvata Hänen Tultansa ja Voimaansa! Olemme Lopunajassa ja kipeästi tarvitaan todellisia voimantäyteisiä ja kuuliaisia uskovia! Itse asiassa ilman Pyhällä Hengellä täyttymistä et ole valmis olemaan Hänen Morsiamensa (miehet ja naiset).

      OilSilloin taivasten valtakunta on verrattavissa kymmeneen morsiusneitoon, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. Matt.25: 1-3

      Hepreassa Öljy edustaa Pyhää Henkeä. Joka kerta kun raamatulliset profeetat voitelivat kuninkaat öljyllä, Ruach HaKodesh tuli heihin. 1 Sam. 16:13, 1 Kun.1:39
      Hengen tulen tukahduttaminen halveksimalla sen LAHJOJA ja ILMENEMISMUOTOJA epäuskon, loogisen järkeilyn kautta tai mitätöimällä on hyvin vakavaa!
      Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää väheksykö. 1 Tess.5: 19, 20
      Kun menetämme uskomme, luottamuksemme ja ilomme meitä vastaan olevien olosuhteiden keskellä, tukahdutamme Henkeä ja myös silloin kun olemme kiittämättömiä emmekä rukoile jatkuvasti.

      Siksi kielillä rukoileminen on niin mahtavaa! Voit rukoilla kielillä hiljaa hengessäsi tai ääneen koko päivän tehdessäsi muita töitä. Itse asiassa jos jatkuvasti rukoilet Hengessä/kielillä, mielesi on selkeämpi ja saat paljon enemmän aikaan ja kaikenlaista yliluonnollista apua.

      Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilanteessa, sillä sitä Jumala tahtoo teiltä Messias Jeshuassa. Henkeä älkää sammuttako. 1 Tess.5: 16-19

      Jeshua sanoi, että Pyhän Hengen pilkka on ainoa synti, jota ei anneta anteeksi!

      Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Pyhän Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se annetaan hänelle anteeksi. Mutta jos joku puhuu Pyhää Henkeä vastaan, sitä hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.” Matt.12: 31-32

      JudgementJoka kerta kun vähättelemme Hengen lahjoja ja ilmenemismuotoja ja erityisesti kielillä puhumista, olemme suuressa vaarassa joutua TUOMION alle! Kun sanomme Hengen töiden mukaan lukien kielillä puhumisen olevan ”saatanasta,” pilkkaamme jo Henkeä! Pyhän Hengen hylkääminen missä ilmenemismuodossa tahansa tarkoittaa Messiaan Itsensä hylkäämistä! Meidän tulee huolella kunnioittaa ja ottaa vastaan Pyhä Henki koko Hänen Täyteydessään! Jos emme ymmärrä jotain hengen ilmenemismuotoa, on parempi olla nöyrä ja rukoilla Herraa näyttämään meille ja antamaan meille henkien erottamisen lahjan kuin kritisoida tai tuomita ilman tietoa. Epäluulo ja arvostelu eivät ole henkien erottamisen lahjaa, se on lihasta tulevaa. Nöyryys on avain hengellisissä asioissa, ja meillä on paljon opittavaa!

      Muutama kuukausi sitten eräs perulainen sisar soitti minulle, koska hän halusi tulla Pyhällä Hengellä kastetuksi. Hän oli ottanut vastaan Sanoman alkuperäisen Siionissa tehdyn evankeliumin ennalleen asettamisesta, johon kuuluu Uskon Juutalaiset Juuret ja Toora, mutta ei ollut vielä täynnä Henkeä. Hän janosi niin Totuutta (Jeshuaa) ja Elohimin Läsnäoloa ( Pyhää Henkeä, Ruach HaKodesh). Hänellä oli tosi vaikeat ajat elämässään ja avioliitossaan. Hän soitti minulle USA:sta läheltä sitä sairaalaa, jossa hänen miehensä oli parantumattomasti sairaana. Rukoilin hänen puolestaan puhelimessa Israelista ja Henki tuli mahtavasti häneen! Hän alkoi itkeä, nauraa ja rukoilla kielillä. En tiennyt, että hän oli ulkona LUMESSA, kun Pyhän Hengen Tuli lankesi ja sulatti kaiken kylmyyden hänen sydämestään ja otti kaiken surun ja huolen pois! HalleluJAH!!!

      Holy SpiritOn aika sulattaa koko Seurakunta ja erityisesti Messiaaninen liike Pyhän Hengen Tulella! Silloin pystymme vaeltamaan kuuliaisina Elävälle Tooralle, Jeshua Messiaalle ja olemaan Hänen valtakuntansa TODELLISIA TODISTAJIA! On aika KATUA kaikkea Pyhän Hengen Lahjoihin ja Ilmenemismuotoihin liittyvää ylpeyttä ja ENNALLEEN ASETTAA Jerusalemissa lähes 2000 vuotta sitten olleen ENSIMMÄISEN Messiaanisen Seurakunnan Kirkkaus! Silloin ja vain silloin voimme tehdä Israelin kateelliseksi saamaan Messiaansa takaisin ja valloittamaan kansakunnat Hänen Kirkkaudellaan!

      kokonaisuutena:
      http://www.kad-esh.org/erityinen-shavuot-helluntai-kirje-2016/

      • turhaan.selittelet

        Seli seli, tervetuloa nykyaikaan.


      • puupäilleapurattaat
        turhaan.selittelet kirjoitti:

        Seli seli, tervetuloa nykyaikaan.

        ja mikä se sinun nykyaikasi muka on olevinaan häh, pelkkää kaljan kittausta siinä se on sinunkin nykyaikasi ja paneskelua kuin kanit joka suuntaan, tervemenoa korkeasaareen!


    • Kielillä puhujat huijareita,koska maailma ei ymmärrä mitä se tarkoittaa.

      • ota.selvää.asiasta

        " Kielillä puhujat huijareita,koska maailma ei ymmärrä mitä se tarkoittaa. "

        - kuulehan, mene lukemaan raamattusi ja tule sitten keskustelemaan, et näköjään ole lainkaan perillä koko asiasta.

        1 Kor 13:
        1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. 2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. 3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. 4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. 5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

        - siinä sulle alkuun, kun selvität tuon, niin lue sitten lisää omasta Raaamatustasi, jos sulla sellainen on?


      • joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. 1.Kor 12:10 oletko lukenut ?


      • sdfghkl
        kuulija4 kirjoitti:

        joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. 1.Kor 12:10 oletko lukenut ?

        Ihmisen ei tarvitse osata ''enkelien kieltä''... Kielillä puhuminen edelleen tarkoittaa sitä että jokainen ymmärtää sen oman kielensä sanoin. Se viesti mitä sillä kielillä puhumisella tulee voi olla vaikeaa tavallisen kansan ymmärtää että mitä sanomaa se yrittää antaa, siitä nämä ''kyvyt'' tulkita mitä se sanoma tarkoittaa.

        Eli... Oikeat kielillä puhujat puhuvat kieltä jonka jokainen ymmärtää... Mutta se ''aihe'' voi olla sellainen mitä jokainen ei ymmärrä. Semmonen kieli mikä ei ole kieli, niin ei ole jumalan työtä. Ihminen ei tee ''enkelien'' kielillä yhtään mitään.

        Eli jos näet ''kielillä'' puhujan joka puhuu ''siansaksaa'' sinun korviisi... Niin voit olla varma että on huomion hakuinen ihminen kyseessä.


      • kielillä puhuja onkin seurakunna sisällä,ei sen ulkopuolella oleva. Toisetrakentaa seirakuntaa eivät kaikki.


      • etiraitistavettä

        Olen joskus puhunut kielillä. Lopetin sen. Tuntui turhalta tavalta! Kuului hurmahenkisempään nuoruusaikaani.


    • TurhaaPohdintaa

      Puhuttu kieli sisältää yksiselitteistä informaatiota. Ellei se sisällä, kyseessä on ns siansaksa. Nämä uskovaisten mongerrukset ovat siansaksaa kunnes toisin todistetaan.

      Ja kyllä! Tätä samaa asiaa on jauhettu vuosikymmeniä, ja loppulos on aina jäätävän yksiselitteinen. Mainittu kielilläpuhuminen on puhdasta siansaksaa.

      • Ei.siis.ole.siansaksaa

        " Puhuttu kieli sisältää yksiselitteistä informaatiota. Ellei se sisällä, kyseessä on ns siansaksa. Nämä uskovaisten mongerrukset ovat siansaksaa kunnes toisin todistetaan. "

        - eräs saarnaaja kuuli kokouksessa jonkun puhuvan outoa kieltä, se oli aivan samanlaista, kuin kotosuomessa oravan suun ääntelyä, kun se puussa kiertele toisen perässä villisti. Siis puhujan ääntely oli kuin oravan suun naksutusta, oletan, että olet itsekin sellaista joskus kuullut luonnon keskellä

        Tuo saarnamies ajatteli, ettei tuollainen voi olle oikeaa kielilläpuhumista.
        Aikanaan tuo sarnaaja meni lähetystyöhön Afrikkaan erääseen alkuperäisheimoon. Kuknka ollakaan, sen heimon puhekieli oli aiavan samanlaista, kuin oraavan naksutus puussa.
        Hän sanoi, ettei tästälähin koskaan epäile kielilläpuhumista. Tapaus oli ehkäpä vaikka tälle saarnaajalle merkkinä siitä, että oli tullut oikeaan paikkaan.
        Maailmassa on tuhansia kieliä, joista emme tiedä mitään.

        " Ja kyllä! Tätä samaa asiaa on jauhettu vuosikymmeniä, ja loppulos on naina jäätävän yksiselitteinen. Mainittu kielilläpuhuminen on puhdasta siansaksaa. "

        - ei siis ole :-)


    • huhuilentaas

      God bless. God is the gretest. Kunnes toisin todistetaan on tyhmä sanonta jota tuhannet ja kymmenet tuhannet rikolliset jauhavat ympäri maailmaa kun he eivät jää kiinni rikoksistaan. Jumala on suurin.

    • yyyu

      Aloittaja ehkä viittaa tähän kohtaan Raamatussa.

      Apt 2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
      2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
      2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
      2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

      Tässä ei kuitenkaan väitetä, että yksi henkilö olisi puhunut kielillä ja kaikki kuulijat olisivat kuulleet sen omalla kielellään vaan siellä oli monta kielilläpuhujaa ja he puhuivat kukin yhtä kieltä, joka puolestaan oli sama kuin jonkun kuulijan kieli.

      2 Kor 14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

      Armolahjoista on paljon opetusta 2 Korinttolaiskirjeen 12. ja 14 luvuissa.

      Ihminen voi yksin ollessa puhua vapaasti kielillä niin paljon kun haluaa mutta seurakunnassa kielillä puhuttaessa pitäisi olla läsnä joku, joka osaa selittää kielet. Kielten selittämisen armolahja on yksi armolahjoista.

      • Kielikello

        Voiko kielilläpuhujaksi oppia, vai onko se lahja Jumalalta, jonka joku saa, toinen taas ei?


      • Yksi-usko
        Kielikello kirjoitti:

        Voiko kielilläpuhujaksi oppia, vai onko se lahja Jumalalta, jonka joku saa, toinen taas ei?

        >>Voiko kielilläpuhujaksi oppia>>

        Ei voi "oppia". Se on yksi Hengen lahjoista. Ota vaari kuitenkin Paavalin sanoista: "Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä.", jae 15. Jos tavoittelet kielillä puhumisen armolahjaa, niin "rukoile itsellesi myös myös tulkitsemisen kykyä.", jae 13.

        Tavoiteltavin kuitenkin on profetoimisen armolahja, koska se rakentaa seurakuntaa. :)

        1 Kor. 14:1-25
        "1 Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa. 2 Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia. 3 Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa. 4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa. 5 Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.
        6 Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta? 7 Samoinhan on elottomien soittimienkin laita, vaikkapa huilun tai lyyran. Miten huilulla tai lyyralla soitettu sävelmä voidaan tuntea, elleivät sävelet erotu toisistaan? 8 Ja jos sotatorvesta lähtee epäselvä ääni, kuka valmistautuu taisteluun? 9 Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin. 10 Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä. 11 Mutta ellen ymmärrä puheen merkitystä, olen puhujalle muukalainen, samoin hän minulle.

        12 Kun te nyt kerran tavoittelette henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsain määrin seurakunnan rakentamiseksi. 13 Sen, joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä. 14 Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi. 15 Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. 16 Jos kiität Jumalaa vain hengelläsi, miten paikalla oleva ulkopuolinen voi sanoa kiitokseesi aamenen, kun hän ei ymmärrä mitä sanot? 17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta ei tuo toinen siitä hyödy. 18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa. 19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
        20 Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia. 21 Lain kirjassa sanotaan:

        -- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle, eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra.
        22 Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko; profetoiminen sen sijaan ei ole merkkinä epäuskoisille vaan uskoville. 23 Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. 24 Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi 25 ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne." ,"


    • Yksi-usko

      En tiedä, onko tämä seuraava tarina vai legendaa. Eräässä kokouksessa kaksi jäsentä oli puhunut kielillä. Samassa kokouksessa oli ollut myös jäsen, joka oli ymmärtänyt kielillä puhujia. Hän oli kertonut, että toinen oli ylistänyt Jumalaa, toinen saatanaa. No, varmaan jokainen kielilläpuhuja itse tietää, ketä ylistää. Muut eivät sitä ymmärrä, ellei ole sellaista, joka pystyy tulkitsemaan heitä. Sekin on armolahja.

      • Yksi-usko

        Jos tavoittelet kielillä puhumisen armolahjaa, niin "rukoile itsellesi myös tulkitsemisen kykyä.", 1. Kor:14:13.


      • Mirka.jälleen

        Legendaa, eli satua ja höpötystä niin kuin jeesus ja jumala.


    • Näkiä

      Ei pidä kaikkea lähteä täällä puhumaan sillä saatanaa ja Pyhää Henkeä ei ylistetä samassa kokouksessa. Jos me ylistämme kielillä Jumalaa niin kyllä saatanan henget pakenevat jotta paikat jytisevät. Te ette tunne näitä kahta henkimaailmaa, kun kuiskaat Jeesus, Jeesus niin kyllä pahat henget pakenevat. Se Henki mikä meissä uskovissa on, on väkevämpi kuin saatana. Lukekaa Raamattua ja täyttykää Jumalan Hengellä sillä Hän ei anna mitään väärää, lopettakaa tuo puhuminen kun ette tunne sanaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe