Loiko ylienkeli Mikael itse itsensä?

JeesusonSana

Joh. 1:3.
"Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä".

Jos ja kun on ilmeistä, että tässä viitattu Sana on Jeesus ja Jeesus oli yhtä kuin enkeli(ylienkeli niin kuin advarit uskoo), jotka on luotuja, vaikkakin oli ylienkeli, niin herää kysymys: loiko Sana, eli Jeesus, eli ylienkeli Mikael itse itsensä?

Joh 1 luku todistaa että tuo Sana oli Jeesus.

Toinen vaihtoehto on se että ylienkelit olivat kaikki syntyneitä, ei luotuja. Mutta sehän on ihan huttua.

51

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta_joka_ikinen_sana

      Kyllä "loi", sikäli kun ameeba luo.

      Ylienkeli Mikael oli ameeba ja loi itse itsensä.

    • Jeesuksesta enkelinä ei ole kyse!
      Jeesus on Luoja, ja enkelit ovat luotuja.


      Mikael nimeä käytetään Raamatussa viisi kertaa nimittämään ja nimeämään taivaallista olentoa; Dan 10:13, 21, 12:1, Juud 9, Ilm 12:7.
      Mikael nimeä ei ole käytetty rinnakkain Jeesuksen kanssa missään, mutta teologit tuktijat eri piireissä ovat verranneet Jeesus ja Mikael nimeä ja rooleja toisiinsa.


      1. Mikael tunnistetaan "yhdeksi enkeliruhtinaista, ylin päämies;" Dan 10:13. "Ruhtinas" (jae 21;) "enkeliruhtinas, päämies, suuri ruhtinas;" Dan 12:01, ja arkkienkeli;" (Juud 9.) "Arkkienkeli" tarkoittaa, että hän on ruhtinas enkeleille, ja viittaa siihen, että Mikael ei voi olla toinen nimi Jeesukselle, koska Jeesus Kristus on jumalallinen ja enkelit ovat luotuja olentoja.
      Osa ongelmaa on että substantiivi "enkeli" on otettu nimeämään olentoa, kun taas Raamatussa nimitetään toimintoa. Toisin sanoen, "enkeli" on olento, joka toimii Jumalan “sanansaattajana.”
      Tämä kristologian tulkinta näyttää olevan Raamatullisesti pätevä. Monet kristityt ovat tunnistaneet Herran enkelin kuten Jeesuksen Kristuksen. Vanhassa Testamentissa viitataan sekä lähettäjään että ilmestykseen toiminnollisesti.

      2. Hän on enkeleiden johtaja; -Lause "yksi enkeliruhtinaista;" Dan 10:13 voisi antaa vaikutelman, että hän on yksi monista ruhtinaista. Mutta Ilmestys 12:07 mukaan Mikael on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja; "Mikael ja hänen enkelinsä, "suuri ruhtinas." Tarvittaessa hän henkilökohtaisesti avustaa enkeleitä sille osoitetuissa tehtävissä; Dan 10:13, mutta enkeliarmeijat ovat Hänen komennossaan; Ilm. 12:07. Hän on todellakin "arkkienkeli; ylienkeli;" Juud 9. Tämä nimi on mainittu yhtenä muualla Raamatussa; 1 Tess 4:16 yhteydessä kuvauksessa Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä. Hän tulee "äänellä arkkienkeli" ja viittaa siihen että Mikael on todennäköisesti toinen nimi Jeesukselle.

      3. Hän suojelee Jumalan kansaa; Mikael kuvataan Israelin päämiehenä ja ruhtinaana; Dan 10:21. Hän päämies ja ruhtinas joka suojelee Israelia; Dan 12:01. Suojelu on kuvattu sotilaallisesti ja esittää päämiesruhtinasta niin kuin soturia.
      Käytännössä kaikissa kohdissa, joissa hänet mainitaan, on ristiriita Jumalan kansan ja heidän vihollisensa välillä, jossa Mikael on läsnä puolustamassa kansaansa. Suojelu voi myös ilmetä tuomiosta, kun Mikael nousee ylös ja puolustaa kansaansa. Jumalan kansan puolustaminen on Kristuksen työtä; 1 Joh 2:1-2. Johtajan toiminta ulottuu maahan Uuden Testamentin kuvauksissa. Mikael ja Kristus on sama persoona.

      4. Hän, taivaallinen ruhtinas Daniel 8:10, on viittaus taivaalliseen olentoon joka suorittaa päivittäistä palvelua taivaallisessa -pyhäkössä. Vanhassa Testamentissa on vain yksi toiminto mainittu jossa päällikköruhtinas olento on mainittu; -Joosua kohtaa olennon joka nimittää itsensä Herran sotajoukon päämieheksi; Joos 5:14. Hän määräsi Joosuan riisumaan kenkänsä, koska maa jossa Joosua seisoi oli pyhä. Samanlainen Jumalan ilmestys tapahtui Moosekselle. Asiayhteydessä tehdään selväksi, että tämä olento oli Herra itse; Joos 6:2. Tämä ruhtinas päämies on sama persoona muissakin Mikael-kohdissa, siksi voimme tunnistaa hänessä Jeesuksen Kristuksen.

      Vaikka Raamattu ei yksilöi konkreettisen selvästi Mikaelia Kristuksen kanssa, kuitenkin tarpeeksi Raamatullisen tiedon perusteella voidaan katsoa, ​​että Jeesus Kristus ja Mikael ovat sama persoonallisuus. Nimi Mikael painottaa, että Jeesus Kristus on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja, ja puolustaja kansaansa kuin soturi, tuomari, ja pappi. Jeesus Kristus johtaa Jumalan kansaa. Asiayhteydessä ei pidä ajatella että Mikael olisi enkeli, vaan että Mikael on yksi Jeesuksesta käytetty nimitys silloin kun kyse on taivaallisesta ruhtinas päälliköstä.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • eimeitäkiinnosta

        toi on vain sun väärää oppias.


      • hego

        Kyllä näitä ÄÄLIÖITÄ - piisaa ääliöitä; jotka ovat nähtävisti jääneet ymmärrykseltään ja ajatustasoltaan hyvin paljon normaalisti edistyneen ihmisen tasosta, ja hänen oppineisuudestaan jälkeen, niin sanoakseni, ehkä "höyrypillin" aikoihin, jolloin "Juna jyskytteli ensikertoja Kuopioon päin". Tämä kommentti on tarkoitettu jari laurilan tapaisille järjettömyyksille, jotka eivät osaa käyttää itsenäistä ajattelua!


    • sesiitäteidänhutusta

      Puhut taas ihan huttua. Ylienkeli ei tarkoita luotua enkeliä ollenkaan, vaan enkelien johtajaa. Siis Jumalaa itseään eikä Jumala ole luonut itse itseään. Hän on aina ollut olemassa ja tulee aina olemaan olemassa.

      • sesiitäteidänhutusta kirjoittaa:
        " Ylienkeli ei tarkoita luotua enkeliä ollenkaan, vaan enkelien johtajaa. "
        ___________________________

        "Ylienkeli ei tarkoita luotua enkeliä ollenkaan".....

        Mielenkiintoinen ajatuskyhäelmä mutta ei kyllä perustu RAAMATTUUN !


      • eikiinnostasunharhat

        perustuupas.


    • kaikkijakaikki

      Raamatussa "kaikki" on joskus vähän suhteellinen käsite, esim. Luuk. 4:15 "Hän opetti synagogissa, ja kaikki ylistivät häntä." Ylistikö myös Jeesus itseään?

    • Oikein aloittaja...
      Jeesus = Sana =Jumala (Joh1:1 Sana oli Jumala) mutta ei siis mikään ylienkeli Mikael !

      Tämä Ylienkeli Mikael = Jeesus oppi riistää kokonaan Ylienkeli Mikaelin enkelipersoonallisuuden vaikka esim. arkkienkeli Gabriel tunnustetaankin !

      Mutta sokeat ja sokaistetut adventistit ja samasta puusta veistetyt jehovan todistajat ovat sokeita eivätkä näe edes tällaisia selviä asioita !

      Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/

      • kolminaisuuden.alkeita

        "Jeesus = Sana =Jumala"

        Joh. 1:1 sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona. Miten Jeesus voi olla Jumalan luona, jos Jeesus on Jumala (kuten kolminaisuusoppi väittää)?

        Huomaa, ettei kolminaisuusopin mukaan Jumala ole yksi persoonista, vaan kolmiyhteinen Jumala, joka toimii kolmena persoonana: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Siten Poika voi olla Isän luona, mutta ei Jumalana luona: jos sanomme, että Poika on Jumalan luona, esitämme hänet kolmiyhteisen Jumalan ulkopuolisena olentona.


      • kolminaisuuden.alkeita kirjoitti:

        "Jeesus = Sana =Jumala"

        Joh. 1:1 sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona. Miten Jeesus voi olla Jumalan luona, jos Jeesus on Jumala (kuten kolminaisuusoppi väittää)?

        Huomaa, ettei kolminaisuusopin mukaan Jumala ole yksi persoonista, vaan kolmiyhteinen Jumala, joka toimii kolmena persoonana: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Siten Poika voi olla Isän luona, mutta ei Jumalana luona: jos sanomme, että Poika on Jumalan luona, esitämme hänet kolmiyhteisen Jumalan ulkopuolisena olentona.

        Sana = Jeesus "oli alussa Jumalan tykönä" ja "oli Jumala", "tuli lihaksi" ja "asui keskellämme"... (Joh 1:1,2,14)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sana = Jeesus "oli alussa Jumalan tykönä" ja "oli Jumala", "tuli lihaksi" ja "asui keskellämme"... (Joh 1:1,2,14)

        Joh 1:1 Alussa oli Sana (Jeesus), ja Sana (Jeesus) oli Jumalan tykönä, ja Sana (Jeesus) oli Jumala.

        1:2 Hän (Jeesus) oli alussa Jumalan tykönä.

        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen (Jeesuksen) kauttaan, ja ilman häntä (Jeesusta) ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1:14 Ja Sana (Jeesus) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen (Jeesuksen) kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla (Jeesuksella) on Isältä; ja hän (Jeesus) oli täynnä armoa ja totuutta.


      • niinniinmutta
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Joh 1:1 Alussa oli Sana (Jeesus), ja Sana (Jeesus) oli Jumalan tykönä, ja Sana (Jeesus) oli Jumala.

        1:2 Hän (Jeesus) oli alussa Jumalan tykönä.

        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen (Jeesuksen) kauttaan, ja ilman häntä (Jeesusta) ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        1:14 Ja Sana (Jeesus) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen (Jeesuksen) kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla (Jeesuksella) on Isältä; ja hän (Jeesus) oli täynnä armoa ja totuutta.

        Niin niin, mutta kun Jumala ei ole yksi kolminaisuuden persoonista. Jeesus ei voi olla Jumalan luona, koska (kolminaisuusopin mukaan) Jeesus ON Jumala.



      • niinniinmutta kirjoitti:

        Niin niin, mutta kun Jumala ei ole yksi kolminaisuuden persoonista. Jeesus ei voi olla Jumalan luona, koska (kolminaisuusopin mukaan) Jeesus ON Jumala.

        Mitä yrität selittää ? Ei kolminaisuusoppi tarkoita että Jeesus on Isä !

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi


      • selityksenyrittäjä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä yrität selittää ? Ei kolminaisuusoppi tarkoita että Jeesus on Isä !

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        Ei tarkoitakaan. Yritän selittää sitä, että Jeesus ei yhtäaikaa voi olla Jumalan LUONA ja OLLA Jumala. Jompi kumpi täytyy valita.

        Kysymyksen voi muotoilla myös niin, viittaako Joh. 1:1:n "Jumala" yksin Isä-Jumalaan, vai kaikkien kolmen persoonan yhteiseen olemukseen, kolmiyhteiseen Jumalaan.

        Jos "Jumala" tarkoittaa Isä-Jumalaa, silloin lause Sana oli Jumala ei pidä paikkaansa (koska Jeesus ei ole Isä).

        Jos "Jumala" tarkoittaa kolmiyhteistä Jumalaa, silloin lause Sana oli Jumalan luona ei pidä paikkaansa (koska Jeesus ei voi olla kolmiyhteisen Jumalan "luona" siitä erillisenä olentona).

        Yritti kummin päin vain, aina syntyy ristiriita.


      • himmelinmuokkaaja

      • himmelinmuokkaaja kirjoitti:

        Tätä himmelikuviota voisi muokata niin, että "ei ole" -kohtiin laitettaisiin "luona".

        Esimerkiksi Poika on Isän luona, Poika on Jumala. Silloin se olisi siten kuin kolminaisuuopin kannattajat uskovat.

        Vrt: Ilm 1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys
        1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias


      • selityksenyrittäjä kirjoitti:

        Ei tarkoitakaan. Yritän selittää sitä, että Jeesus ei yhtäaikaa voi olla Jumalan LUONA ja OLLA Jumala. Jompi kumpi täytyy valita.

        Kysymyksen voi muotoilla myös niin, viittaako Joh. 1:1:n "Jumala" yksin Isä-Jumalaan, vai kaikkien kolmen persoonan yhteiseen olemukseen, kolmiyhteiseen Jumalaan.

        Jos "Jumala" tarkoittaa Isä-Jumalaa, silloin lause Sana oli Jumala ei pidä paikkaansa (koska Jeesus ei ole Isä).

        Jos "Jumala" tarkoittaa kolmiyhteistä Jumalaa, silloin lause Sana oli Jumalan luona ei pidä paikkaansa (koska Jeesus ei voi olla kolmiyhteisen Jumalan "luona" siitä erillisenä olentona).

        Yritti kummin päin vain, aina syntyy ristiriita.

        "Ei tarkoitakaan. Yritän selittää sitä, että Jeesus ei yhtäaikaa voi olla Jumalan LUONA ja OLLA Jumala. Jompi kumpi täytyy valita."
        ____________________

        Miksi ? Ei minusta synny mitään ristiriitaa...

        Vrt. San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?


      • tuostanäet
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "Ei tarkoitakaan. Yritän selittää sitä, että Jeesus ei yhtäaikaa voi olla Jumalan LUONA ja OLLA Jumala. Jompi kumpi täytyy valita."
        ____________________

        Miksi ? Ei minusta synny mitään ristiriitaa...

        Vrt. San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?

        Katso himmeliä, niin huomaat ristiriidan. Kolminaisuusopin kannattajien mielestä Jeesus ON Jumala (kuten kuvasta näkyy), ei Jumalan LUONA.


      • kopittelija.taas
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä yrität selittää ? Ei kolminaisuusoppi tarkoita että Jeesus on Isä !

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        Et kai riko Jumalan sanan läksyä ja rakenna omanäköistä kuvaa Jumalasta.??


      • kopittelija.taas kirjoitti:

        Et kai riko Jumalan sanan läksyä ja rakenna omanäköistä kuvaa Jumalasta.??

        Taitaa kolminaisuusoppi sotkea pääsi...


      • kopittelija.taas kirjoitti:

        Et kai riko Jumalan sanan läksyä ja rakenna omanäköistä kuvaa Jumalasta.??

        Saisinko arvostelijani lisäselvitystä mitä tällä tarkoitat ? Ja miten sinä miellät tämän ns. "kolminaisuusopin" ?


      • Pyhästä kolminaisuudesta vähän:
        .
        Hebr 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

        1:8 mutta Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        .

        ELI HUOMATKAAMME: " MUTTA POJASTA:"JUMALA ! SINUN VALTAISTUIMESI...JNE"

        .

        Ja vrt. vielä ...Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)

        .

        ELI

        Kun joku on jonkun Poika niin hän on samaa olemusta Isänsä kanssa eli Jeesus on samaa olemusta kuin Isänsä eli siis JUMALA mutta kuitenkin eri persoona !

        Eli (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "

        (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "

        .

        Pyhä Henki taas toimii Kristuksen nimissä ja "ottaa hänestä" ja Hänkin on oma persoonansa !

        Vrt. Joh 16:13 Mutta kun HÄN tulee, totuuden Henki, johdattaa HÄN teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä HÄN puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä HÄN kuulee, sen HÄN puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        16:14 HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille

        .

        JA NÄIN...ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI ELI PYHÄ KOLMINAISUUS OVAT YHTÄ !

        .

        Eli vielä: Onko olla yhtä siis sama kuin olla yksi? Jeesus rukoili että me olisimme samalla lailla yhtä kuin Jeesus ja Jumala on yhtä.

        Yhtä voi olla sama "hengellisesti" mutta kuitenkin eri persoonana !

        aivan kuin Isä Ja Poika Ja Pyhä Henki ovat yhtä !

        .

        Vrt. Joh 14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

        14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,


      • Ps. Puska arvostelijoille ja keskustelijoille sanoisin että voisitteko käyttää yhtä EI SIIS ALATI VAIHTUVAA NIMIMERKKIÄ kun en tiedä kenelle vastaan ja mitä... kun eri ihmiset vaihtavat koko ajan nimimerkkiä... Ole sinä vaikka nimimerkki " lnfxnjnj" tai jotain mutta ole sitä joka kerta tässä keskustelussa ! Kiitos !


      • kopittelijalle

        Tavallaan, mitä lisäät sanaan muuta, kuin "on, on, tahi ei, ei, on liikaa.
        Pian lisätään omia päähänpistoja ja kirjoitetaan hedelmäsoppaa ihmisille hyvän ja pahantiedon puulta.
        Mitä voisit "opettaa" raamatusta, on se, että LUET sitä kirjoituksista suoraan ja muun jätät syrjään.
        Silloin ei tule sanasyntiä huulilta, eikä tavallaan mahdollisuutta siihen, että pilkkaakin Pyhää Henkeä.

        Pyhä Henki on AINUT lähde, joka avaa kullekin -kirjoitetun- sanan.
        Henki kirkastaa Pojan - siis tämän sijaisuhrin.
        ts. ei kannata ottaa liian suurta palaa esitettäväksi, johon ei ole mandaattia annettu.
        Siinä sortuu samaan, mistä toisia syyttää.

        Suomennettuna. Kirjoituksesi on kuin henkäys Jumalan rinnalla.
        Sen arvo on katoavainen, kun tuuli käy ylitsesi, ei sinua enää ole.
        Ainut, mitä voit suullasi tunnustaa, polvistuen rukouskammiossasi, että Jeesus Kristus on Herra.
        Opettajan arvo - siinä saa kovimman tuomion ja tuomariksi tulee Herra, - jolla sanat. Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia.
        Siis ei sitä, että osoitat - toiset eksyy, sinä viisaus.
        Vaan sana TE- tarkoittaakin juuri sinua.

        Mietipä, kenen edessä seisot -puheinesi - ! ..... Siksi voit todeta, että sinulla henkilökohtaisesti on "saastaiset huulet"" ..

        Kun sinulle kertoo, että kirjoituksesi on harhassa Raamattuun, sinä seisot kuin h-moilanen. Minunko? Ei suinkaan, olen oikeassa te väärässä.

        Niin. Jätä selittely. Et voi muutakuin On, On, ja kirjoittaa kirjoituksia, ilman väittämiä. Ne kirjoitukset ovat auktoriteettisa ja profeetallisia.
        Ei oma pääsi tuotos.

        Äläkä turhaan etsi, kuka kirjoittaa, että voisit arvioida itsesi.
        Vaan etsi raamattu ja katso kuka sieltä kirjoittaa, se arvioi sinut.


      • SanaTuliLihaksi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Sana = Jeesus "oli alussa Jumalan tykönä" ja "oli Jumala", "tuli lihaksi" ja "asui keskellämme"... (Joh 1:1,2,14)

        Sana oli Jeesuksessa ja Jeesus toi sen meille mutta me emme ottaneet sitä vastaan vaan pidämme Jeesusta sana ja unohdamme sanan jonka Jeesus toi.


      • kopittelijalle kirjoitti:

        Tavallaan, mitä lisäät sanaan muuta, kuin "on, on, tahi ei, ei, on liikaa.
        Pian lisätään omia päähänpistoja ja kirjoitetaan hedelmäsoppaa ihmisille hyvän ja pahantiedon puulta.
        Mitä voisit "opettaa" raamatusta, on se, että LUET sitä kirjoituksista suoraan ja muun jätät syrjään.
        Silloin ei tule sanasyntiä huulilta, eikä tavallaan mahdollisuutta siihen, että pilkkaakin Pyhää Henkeä.

        Pyhä Henki on AINUT lähde, joka avaa kullekin -kirjoitetun- sanan.
        Henki kirkastaa Pojan - siis tämän sijaisuhrin.
        ts. ei kannata ottaa liian suurta palaa esitettäväksi, johon ei ole mandaattia annettu.
        Siinä sortuu samaan, mistä toisia syyttää.

        Suomennettuna. Kirjoituksesi on kuin henkäys Jumalan rinnalla.
        Sen arvo on katoavainen, kun tuuli käy ylitsesi, ei sinua enää ole.
        Ainut, mitä voit suullasi tunnustaa, polvistuen rukouskammiossasi, että Jeesus Kristus on Herra.
        Opettajan arvo - siinä saa kovimman tuomion ja tuomariksi tulee Herra, - jolla sanat. Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia.
        Siis ei sitä, että osoitat - toiset eksyy, sinä viisaus.
        Vaan sana TE- tarkoittaakin juuri sinua.

        Mietipä, kenen edessä seisot -puheinesi - ! ..... Siksi voit todeta, että sinulla henkilökohtaisesti on "saastaiset huulet"" ..

        Kun sinulle kertoo, että kirjoituksesi on harhassa Raamattuun, sinä seisot kuin h-moilanen. Minunko? Ei suinkaan, olen oikeassa te väärässä.

        Niin. Jätä selittely. Et voi muutakuin On, On, ja kirjoittaa kirjoituksia, ilman väittämiä. Ne kirjoitukset ovat auktoriteettisa ja profeetallisia.
        Ei oma pääsi tuotos.

        Äläkä turhaan etsi, kuka kirjoittaa, että voisit arvioida itsesi.
        Vaan etsi raamattu ja katso kuka sieltä kirjoittaa, se arvioi sinut.

        "Äläkä turhaan etsi, kuka kirjoittaa, että voisit arvioida itsesi.
        Vaan etsi raamattu ja katso kuka sieltä kirjoittaa, se arvioi sinut."
        _______________________________________

        Oliko tämä taas joksikin minua arvostelevaksi ketjun saasteprovoksi tarkoitettu ? ja taas puskista... No jääköön omaan arvoonsa nämä nyt...


    • Jenkkikultit.on.paskaa

      Jeesus Kristus. Syntynyt, ei luotu. Ylienkeli Mikael. Jumalan luoma enkeliolento. Ei sama kuin Jeesus Kristus. Adventistit ja Jehovan todistajat valehtelevat!

      • eikiinnostasunharhat

        Itse valehtelet.


    • Orkkis_tyyppi_ja_kuvaus

      Noilla enkeleillä on tollanen amerikkalais mallinen hierarkkinen organisaatio. Jos Mikael oli tai on ylienkeli, niin kuka on organisaation vara Jumala (deputy God) ja ketkä ovat apulais johtajia (deputy manager)? Onko taivaan organisaatiolla toimialajohtajia? Onko näiden viimeisten 2000 vuoden aikana tullut ylennyksiä ja kenelle?

      Mille tasolle Paavi yltää taivasorganisaatiossa. Entä piispat? Ovatko vähän niinkuin liivijengien prospecteja vai hang aroundeja?

      Voisiko joku piirtää organisaatiokaavion?

      • RaatunEnkelit

        Ylinnäon Jumala, Isä kaikkivaltia ja hänen oikeanaan kätenä poikansa Jeesus ja vasempana kätenä langennut arkkienekeli Lucifer eli Saatana.


    • Lyhyt.versio

      Jumaluus on niin Isän kuin Pojan ja Pyhän Hengen olemus.

      • eikiinnostasunharhat

        Se on kylläkin rakkaus, joka heidän olemuksensa on.


    • Aikasekavaa

      1Tes.4:16. Biblia. Sillä itse Herra astuu alas taivaasta, suurella huudolla, ja ylimmäisen enkelin äänellä ja Jumalan basunalla, ja kuolleet Kristuksessa ensin nousevat ylös.

      • Vrt. http://biblehub.com/text/1_thessalonians/4-16.htm

        Herra itse astuu alas taivaasta ja "keleusma" = a shout of command = huutaa komennon ! Arkkienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kanssa (with)
        .
        Huom: Jarinhotelli ja adventistit esim. kääntävät tätäkin kohtaa kieroon tarkoittamalla että Jeesuksella on "ylienkelin Mikaelin ääni" !
        ( Vrt. Jarin kirjoitus ylempänä: lainaus: " 1 Tess 4:16 yhteydessä kuvauksessa Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä. Hän tulee "äänellä arkkienkeli" ja viittaa siihen että Mikael on todennäköisesti toinen nimi Jeesukselle.")


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. http://biblehub.com/text/1_thessalonians/4-16.htm

        Herra itse astuu alas taivaasta ja "keleusma" = a shout of command = huutaa komennon ! Arkkienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kanssa (with)
        .
        Huom: Jarinhotelli ja adventistit esim. kääntävät tätäkin kohtaa kieroon tarkoittamalla että Jeesuksella on "ylienkelin Mikaelin ääni" !
        ( Vrt. Jarin kirjoitus ylempänä: lainaus: " 1 Tess 4:16 yhteydessä kuvauksessa Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä. Hän tulee "äänellä arkkienkeli" ja viittaa siihen että Mikael on todennäköisesti toinen nimi Jeesukselle.")

        Vrt 1992 käännös 1 Tess 4:16 "Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt 1992 käännös 1 Tess 4:16 "Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina."

        1938 käännös kääntää tämän kohdan ehken kaikkein oikeimmin:
        Vrt 1 Tess 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta KÄSKYHUUDON ( "keleusma" = a shout of command = huutaa komennon ! ja sitten pilkku ja sivulause ) , ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;


      • JeesusonSana

        Lueskelin myös Room. 8 lukua. Siitä lähinnä jakeita 38 ja 39. Siinä luetellaan asiat jotka eivät erota meitä Jumalan rakkaudesta. "Ei enkelit....eikä mikään luotu".
        Yli enkelit ovat myöskin luotuja. Heillä ei ole valtaa ja voimaa tuomita luomistovereitaan, siis niitä jotka on luotu heidän kanssaan. Eihän Mikael tohtinut nuhdella Saatanaa vaan sanoi: "nuhdelkoon sinua Herra". Siis, Hän joka kaikki loi: Sana eli Jeesus.


      • JeesusoSana

        Piti vielä lisäämäni eräs TÄRKEÄ raamatunkohta joka pitää meidät vastuullisina siitä ettemme opeta humpuukia.
        2 Joh.1:9.
        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa".

        Aika vakava juttu opettaa, advarin "Mikael-oppiaan". Samoin kun "sapattisinetti-oppia".

        Kyllä minä olen sitä mieltä kun olen advareita seurannut, että heillä ei ole Jumalaa.
        Heillä on jokin kummallinen "epäpyhä henki" joka heitä riivaa.

        Siksi pyrinkin nykyään olemaan heistä erossa. Miksi?
        2 Joh.1:10,11.
        "10.Jos joku tulee teidän luoksenne, eikä opeta tällä tavoin( siis jakeen 9 tavoin)älkää ottako häntä kotiinne, älkääkö edes tervehtikö häntä.11.Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa."
        Kuten siis Mikael-Jeesus oppiin tai sapattisinetti-oppiin.

        Siksi minä en vastaa advarin tervehdykseen tai päästä heitä kotiini vaikka he joskus yrittävätkin tulla.


    • RaatunEnkeleistä

      Herra Jumala (Jahve Elohim = hän on voimat) loi enkelit ilokseen, suruksee ja vallakseen. Tuomas Akvinolainen loi alla olevan enkelihiarkian raamatun kuvausten perusteella ja heitä hallitsevat itse Herra ylinnä, Jeesus Jumalan oikealta puolelta ja langennut arkkienkeli Lucifer Jumalan vasemmalta puolelta.

      Ensimmäinen hierarkia (palvelijat)
      1. serafit 2. kerubit 3. valtaistuimet

      Toinen hierarkia (sotajoukot)
      4. herruudet 5. vallat 6. voimat

      Kolmas hierarkia (johtoporras)
      7. hallitukset 8. arkkienkelit 9. enkeli

    • huutaapäätyhjänä

      Kopittelija huutaa taas ääni käheänä harhaoppejaan.

      Gabriel ei ole arkkienkeli eikä ylienkeli. Ei ole kuin yksi ylienkeli, Mikael, eli Jeesus, Jumalan Poika, Herra Sebaot.

      • huutaapäätyhjänä: "Gabriel ei ole arkkienkeli "
        ______________________

        Juuri näin näytät tekevän sinä !
        .
        "Gabriel (hepreaksi ‏גַּבְרִיאֵל‎, Gavriʼel, lat. Gabrielus, arab. جبريل‎, Jibrīl, kreik. Γαβριήλ) on enkeli, joka toimii Jumalan sanansaattajana. Gabriel on juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa yksi arkkienkeleistä !"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Gabriel


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        huutaapäätyhjänä: "Gabriel ei ole arkkienkeli "
        ______________________

        Juuri näin näytät tekevän sinä !
        .
        "Gabriel (hepreaksi ‏גַּבְרִיאֵל‎, Gavriʼel, lat. Gabrielus, arab. جبريل‎, Jibrīl, kreik. Γαβριήλ) on enkeli, joka toimii Jumalan sanansaattajana. Gabriel on juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa yksi arkkienkeleistä !"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Gabriel

        Raamattu ei käytä enkeli Mikaelista nimitystä "ylienkeli" kuin käännöksissä mutta alkukieli puhuu yhdestä "arkkienkelistä"

        Vrt. Juud 1:9 Mutta ei ylienkeli (arkkienkeli) Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra (Kurios= Lord= Jeesus)!"

        Vrt esim. http://biblehub.com/text/jude/1-9.htm


        Huom: http://biblehub.com/greek/743.htm


      • KenOnkaanMessias
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Raamattu ei käytä enkeli Mikaelista nimitystä "ylienkeli" kuin käännöksissä mutta alkukieli puhuu yhdestä "arkkienkelistä"

        Vrt. Juud 1:9 Mutta ei ylienkeli (arkkienkeli) Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra (Kurios= Lord= Jeesus)!"

        Vrt esim. http://biblehub.com/text/jude/1-9.htm


        Huom: http://biblehub.com/greek/743.htm

        Oletko varma että "kurios" tarkoittaa juurikin Jeesura eikä Persian Kyyrosta? Molemmat kun myöhemmän ajan messiaita muun miljoonan mesias ehdokkaan joukossa esim Barabbas pyrki messiaaksi väkivallalla ja joutui siksi vangituksi.


      • KenOnkaanMessias kirjoitti:

        Oletko varma että "kurios" tarkoittaa juurikin Jeesura eikä Persian Kyyrosta? Molemmat kun myöhemmän ajan messiaita muun miljoonan mesias ehdokkaan joukossa esim Barabbas pyrki messiaaksi väkivallalla ja joutui siksi vangituksi.

        SekoSeko... mitä nämä sinun spekulaatiot liittyy mitenkään Juud 1:9 kohtaan... Hohhoijjaa....

        Juud 1:1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.1:2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        SekoSeko... mitä nämä sinun spekulaatiot liittyy mitenkään Juud 1:9 kohtaan... Hohhoijjaa....

        Juud 1:1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.1:2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus"

        Siis nimimerkki "KenOnkaanMessias" huomaa/Älyä !
        " Jeesukselle KRISTUKSELLE varjellut"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Siis nimimerkki "KenOnkaanMessias" huomaa/Älyä !
        " Jeesukselle KRISTUKSELLE varjellut"

        Vrt vielä Jeesus = Kristus = Messias ...> ! : http://biblehub.com/greek/5547.htm

        Kurios = Lord = Herra...>http://biblehub.com/greek/2962.htm


    • Mikael_oli_Bi-

      Ylienkeli Mikael oli KAKSINEUVOINEN. Hän loi itsensä ja hänelle maistui molemmat sukupuolet.

    • Lentävä.Pastamonsteri

      Adventismi on spagettihirviö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe