Kunnelkaa Urpo Luokkalan saarna 22.5

Evluttilainen

46

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinSeSeisoo

      Luokkala lähes pyhä mies. Onhan hänen vaimonsa lestadiolaisuuden pyhimpiin sukuihin kuuluva os. Savela. Pelkällä Savelan sukunimellä pääsee taivaaseen kaikkien muiden ohi.

    • ffdertghjk

      ""Pelkällä Savelan sukunimellä pääsee taivaaseen kaikkien muiden ohi. ""

      Ei ole muuta nimeä annettu, jossa meidän tulee pelastuman kuin JEESUS KRISTUS. Yritin aikanani nimellä "vanhoillislestadiolaisuus" , mutta ei kelvannut ja nyt olen oppinut turvautumaan vain nimeen: JEESUS KRISTUS.

    • Heino-

      Urpo Luokkalan saarna oli hyvä ja täytyy sanoa hänelle samoin kuin Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle: ”Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."
      Mies synkistyi näistä sanoista. Hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
      Jeesus kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan!" (Mark.10:21,22,23)

      Jos tutkimme sitä, miksi Jeesus sanoi noin rikkaalle nuorukaiselle, sanoi, vaikka Markus sanoo: ”Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä.”
      Niin kuin tuolle rikkaalle nuorukaiselle oli hänen oma uskonyhteisönsä rakas, rakkaampi kuin Jeesuksen lauma, näin on tuolle Urpollekin.

      Urpon saarna kuitenkin poikkesi hieman ry:llä pidettävästä saarnasta, sillä saarnassa ei tuoda niin selvästi esille, että juuri me olemme tuo Jumalan valtakunta. Tuodaan kuitenkin hyvin selvästi esiin, että synninpäästön sanat ovat evankeliumia; ”Jeesuksen nimessä ja veressä ovat syntisi anteeksi.”

      Ristiriitaa synnyttää kuitenkin se, että Urpo kertoo, että evankeliumi on itse asiassa kertomus Jumalan tekemästä sovitustyöstä itsensä kanssa. ”Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.” (2Kor.5:19)

      Evankeliumi ei ole mitään muuta, kuin sitä, mitä juuri tuossa ”sovituksen sanassa” kerrotaan. Kun tämän ihminen uskoo, hänellä on uskon kautta kaikki synnit anteeksi.

      Urpo vielä toteaa, että keneltäkään ei rajoiteta uskomista evankeliumiin. Hän ei näytä tietävän, että juuri, hänen vaimonsa sukulaiset ovat olleet rajoittamassa, eli kieltämässä synninpäästöä. Nimittäen Urho ja Voitto Savela olivat kumpikin pilkkaamassa ja toteamassa, että Heinolta pidätetään synnit. Eli minä, eikä vaimon, me emme saa uskoa syntejämme anteeksi ja tämä on totta.

      Urho Savela elää vielä, kysypä Urho kaimaltasi muistaako hän? Luulen ettei halua muistaa. Kysyin apeltani Ville Suutarilta, muistaako hän, että oli käskenyt, Voitto Savelaa panemaan meidät pannaan? Ville sanoi:
      – En muista, en muista.

      Yhteisö, jota kuvittelee Jeesuksen laumaksi, sen tulisi seurata Jeesusta opissa ja elämässä. Kun näkee, etteivät he seuraa, vaan heittäytyvät muistamattomiksi, tai sitten vain pahoittelevat tekemiään hengellistä puoskarointiaan, se lauma ei ole Jeesuksen lauma.

      Jeesuksen lauma kulkee aina seuraten Hyvää Paimenta, sillä vain häntä seuraten pysytään totuudessa, vain Jeesus on yksin ovi, jonka kautta päästää sisälle Jeesuksen laumaan. Eikä Jeesuksen laumassa saarnata kiusauksia anteeksi, eikä ole pelkoakaan, että uskottaisiin toisten synnit anteeksi. Ei siis tarvitse korostaa; ”uskotaan omat synnit anteeksi.”

      • kiusasi

        Onko siis niin, että uskovan täytyy tehdä kiusauksista parannus, koska pappi saarnaa, että usko kiusaukset ja synnit anteeksi? Tekikö Jeesus parannuksen, sillä piru kiusasi häntä?
        ”Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."


      • örlkkipörkki

        otahanj heino kissanmaksapalleroa vehviä niin kylläse siitä helopottuu niinhyvin että ei tarviiv vaiheessa elää omaitteessä


      • No_missä_se

        Jeesuksen lauma Heinon mielestä sitten on?


    • fdertghjk

      Kiitos Heino taas kerran!

    • klmfef

      Ovatko ne ihan tosissaan siellä puhujan pöntössä? Höpöttävät , mitä sattuu.
      Vastuu lienee kuulijoilla.

    • IsorintainenBlondi

      Olipa mukava kuunnella.

      • eikuulunut

        Niin, ei puheessa kuulunut paljonkaan paperin ratinaa.


    • 77777777

      Jeesus päivän evankeliumissa korosti uudestisyntymistä vedestä ja hengestä.

      Lähetyskäskyssä Jeesus sanoi että joka uskoo ja kastetaan pelastuu.

      Urpo#unohti# tyystin kasteen jota Jeesus Vapahtajamme korosti uskon kanssa välttämättömänä pelastukseen.

      Vl-opissa kaste on vähätelty ja jopa halveksittu ja siksi meinaa niin monelta puhujalta #unohtua#.

      Onneksi ne Jeesuksen seuraajat ja lähetyskäskylle uskolliset menevät ympäri maailmaa ja opettavat niinkuin Herransa Jeesus Kristus käski.

      • Heino-

        Kirjoitat: ”Jeesus päivän evankeliumissa korosti uudestisyntymistä vedestä ja hengestä.
        Lähetyskäskyssä Jeesus sanoi että joka uskoo ja kastetaan pelastuu.”
        Helluntaiuskossa korostetaan joitakin raamatun kohtia ja tästä johtuu se, että uskosta muotoutuu ihmisoppi. Kun kerran Jeesus itse sanoo näin: ”Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.” (Joh.15:3)

        Miksi emme uskoisi Jumalan Poikaa? Koko raamattu kaikissa kohti ilmoittaa, että ihminen tulee autuaaksi yksin uskon kautta, eli siten, että otamme vastaan Jumalan sanan sellaisena kuin se on kirjoitettu, emmekä yritä muokata sitä meille sopivaksi.

        Kaste on uuden liiton merkki ja kuuluu jo uskoville, eli se kuuluu Jeesuksen seuraamiseen. Jeesus neuvoo meitä kastekäskyssään näin: ” Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt.28: 19,20)

        Kasteeseen kuuluu opetus, Jeesus kehotti kastamaan, eli näin liittämään näkyvällä tavalla lapsen näkyvään seurakuntaa. Näin hän ilmaisi, että lapsi, jos kuka on kelvollinen kasteen kautta liitettäväksi täysivaltaiseksi elävän Jumalan seurakunnan jäseneksi.

        Kaste on merkittävä tapahtuma ja vaikka itse Jumala toimii kasteessa liittäen kastettavan elävän Jumalan seurakuntaan. Kasteessa ei tapahdu uudestisyntymistä, vaan kaste liittyy Jeesuksen seuraamiseen – ”tule ja seuraa minua.” Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes kastetta.


      • KysymysSivusta
        Heino- kirjoitti:

        Kirjoitat: ”Jeesus päivän evankeliumissa korosti uudestisyntymistä vedestä ja hengestä.
        Lähetyskäskyssä Jeesus sanoi että joka uskoo ja kastetaan pelastuu.”
        Helluntaiuskossa korostetaan joitakin raamatun kohtia ja tästä johtuu se, että uskosta muotoutuu ihmisoppi. Kun kerran Jeesus itse sanoo näin: ”Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.” (Joh.15:3)

        Miksi emme uskoisi Jumalan Poikaa? Koko raamattu kaikissa kohti ilmoittaa, että ihminen tulee autuaaksi yksin uskon kautta, eli siten, että otamme vastaan Jumalan sanan sellaisena kuin se on kirjoitettu, emmekä yritä muokata sitä meille sopivaksi.

        Kaste on uuden liiton merkki ja kuuluu jo uskoville, eli se kuuluu Jeesuksen seuraamiseen. Jeesus neuvoo meitä kastekäskyssään näin: ” Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt.28: 19,20)

        Kasteeseen kuuluu opetus, Jeesus kehotti kastamaan, eli näin liittämään näkyvällä tavalla lapsen näkyvään seurakuntaa. Näin hän ilmaisi, että lapsi, jos kuka on kelvollinen kasteen kautta liitettäväksi täysivaltaiseksi elävän Jumalan seurakunnan jäseneksi.

        Kaste on merkittävä tapahtuma ja vaikka itse Jumala toimii kasteessa liittäen kastettavan elävän Jumalan seurakuntaan. Kasteessa ei tapahdu uudestisyntymistä, vaan kaste liittyy Jeesuksen seuraamiseen – ”tule ja seuraa minua.” Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes kastetta.

        Kirjoitit:
        #Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes kastetta.#

        Myös vanhurskauttaminen on Jumalan työ. Niin on kastekin joka saa voimansa Jumalan Sanasta - vesi ei itsessään ole mitään. Näin kastekin on oikein tehtynä Jumalan työ. Eikö niin !

        Miten käsitätä uudesti syntymisen vedestä ja hengestä ?

        Joidenkin mielestä vesi viittaa kasteeseen - jotkut kieltävät sen tarkoittavan kastetta !


      • Heino-
        KysymysSivusta kirjoitti:

        Kirjoitit:
        #Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes kastetta.#

        Myös vanhurskauttaminen on Jumalan työ. Niin on kastekin joka saa voimansa Jumalan Sanasta - vesi ei itsessään ole mitään. Näin kastekin on oikein tehtynä Jumalan työ. Eikö niin !

        Miten käsitätä uudesti syntymisen vedestä ja hengestä ?

        Joidenkin mielestä vesi viittaa kasteeseen - jotkut kieltävät sen tarkoittavan kastetta !

        Kysymyksesi on hyvin tärkeä ymmärtää oikein. Kasteesta on monenlaisia käsityksiä ja siksi on hyvin tärkeä meidän tutkia mikä on kasteen merkitys. Olet varmaankin huomannut, että olen koonnut kirjan kirjoituksistani. Toivon tietenkin, että vl uskovissa olisi niin paljon rohkeutta, että uskaltaisivat lukea kirjan.

        Helluntaiuskovat ovat rohkeita, he eivät ole ostaneet kirjaa, mutta ovat tilauttaneet kirjastoon ja näin ovat ilman rahaa päässeet tutkimaan kirjaa. Tehdäänpä niin, että vastaan sinulle siten, että otan pätkän kirjastani ja laitan tähän, niin ehkä se selventää tätä kastekäsitystä, sitä miten minä käsitän kasteen merkityksen. Tässä ote kirjastani:

        Minä en ole sanonut, että kasteessa tapahtuisi uudestisyntyminen! Ihmiset ovat saaneet tämän käsityksen Jeesuksen sanoista:
        ”Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.” (Joh. 3:5)
        Mitä Jeesus tarkoitti, kun hän puhui yhtä aikaa vedestä ja hengestä? Ei Jeesus puhunut tyhjänpäiväisiä niin tärkeässä asiassa kuin uudesti syntyminen on.
        Pietari selittää tätä, miksi vesi on myös ollut ja on pelastava tekijä. Pietari kirjoittaa:
        ”jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.” (1 Piet. 3:20)
        Eli tässä me näemme, miten Jumalan sana kätkee sisälleen uskon, eli Nooa pelastui uskon kautta, vesi kantoi Nooan perheineen, koska he uskoivat. Kun Jeesus sanoi: ”jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.” Tarkoitti hän tätä Nooan uskoa, toisin sanoen: Ihminen uudestisyntyy Pyhän Hengen vaikutuksesta uskon kautta.
        Miksi sinä väität, ettei kasteen armoliittoa raamattu tunne? Jumala on ilmoittanut uudesta liitosta monissa raamatun kohdissa, mm. Jesaja kautta sanoo:
        ”Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen, niin kuin olin uskollinen Daavidille.” (Jes. 55:3)
        Tästä liitosta Paavali kirjoittaa ja tähän armoliittoon, me kasteen kautta liitämme lapsemme:
        ”Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.” (2 Kor. 5:21)
        Tästä armoliitosta Paavali kirjoittaa myös Kolossilaisille: ”ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää. Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista.” Kol. (2:10-12)


      • KysymysSivusta

        Kirjoitit:
        #Miksi sinä väität, ettei kasteen armoliittoa raamattu tunne? #

        En löytänyt kenenkään kirjittamana tuota ? Mitä tarkoitit arvoisa Heino ?


      • Heino-
        KysymysSivusta kirjoitti:

        Kirjoitit:
        #Miksi sinä väität, ettei kasteen armoliittoa raamattu tunne? #

        En löytänyt kenenkään kirjittamana tuota ? Mitä tarkoitit arvoisa Heino ?

        Kirjoitukseni on lainaus, kauan sitten kirjoittamastani ketjusta. Joten olet ihan oikeassa, ei tuommoista väitettä ole tässä ketjussa. Hienoa, että keskustelet. Nyt täytyy lähteä kyläkirjailtaan, entiseen pappilaan.


    • automaattinen

      Joka uskoo ja kastetaan pelatuu, mutta JOKA EI USKO TUOMITAAN KADOTUKSEEN. -kasteen puuttuminen -ihminen voi pelastua jos kuitenkin uskoo, kuten lapsi

    • hhhgtrrfgh

      ""Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes kastetta.""

      Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes suullista synninpäästöä!

      • Heino-

        Kirjoitat: ”Vanhurskauttamiseen ei voi liittyä yhtään tekoa, ei edes suullista synninpäästöä!” Kuitenkin Jeesus opettaa: "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        Myös te olette minun todistajiani, olettehan olleet kanssani alusta asti. (Juh.15:26,27)

        Kun tarkemmin tätä tutkii, huomaamme, että kyllä uskova voi todistaa, että Jumalan Poika on syntisi sovittanut ja saat uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Näitä synninpäästön sanoja ei löydy raamatusta. Raattamaa keksi sanat, että näillä sanoilla voi vahvistaa heikkoa uskovaa uskomaan. Näin on hyvä, eikä tämä ole raamatun sanaa vastainen. Pitää muistaa, että päästönsanoja ei anna syntejä anteeksi, vaan Jumala, kun uskomme.


    • vhhhgtrrfgh

      ""että näillä sanoilla voi VAHVISTAA heikkoa uskovaa uskomaan. Näin on hyvä, eikä tämä ole raamatun sanaa vastainen. Pitää muistaa, että päästönsanoja EI ANNA SYNTEJÄ ANTEEKSI, vaan Jumala, kun uskomme. ""

      Tätä juuri tarkoitin!

    • tepisalonen

      Hyvä, että vanhoilliset alkavat tajuta, että eivät he mitään syntejä anteeksi anna, koska usein heidän puheistaan kuultaa läpi se, että heidän ja juuri heidän antamansa julistus synninpäästöstä on välttämätön osa vanhurskautumista.

      • Heino-

        Nyt olet ymmärtänyt väärin. Eivät vanhoillislestadiolaiset hyväksy muitten uskovien synninpäästöä, pitää kuulua heidän laumaansa, ennen kuin voi todistaa syntejä anteeksi.

        Minut kun he ovat ns. sitoneet synteihini, eli kieltäneet minulta synninpäästön. Vaikka he myöntävät, että väärin ovat tehneet, eivät he ole purkaneet pannaa, vaan pitävät sitä voimassa.

        Minun pitäisi pyytää heiltä anteeksiantoa sitä, että he ovat väärällä henkiopilla, tuominneet minut pannaan. Kun en tätä anteeksipyyntöä suostu esittämään, minua pidetään heidän taholtaan pakanana ja publikaanina.


      • klih
        Heino- kirjoitti:

        Nyt olet ymmärtänyt väärin. Eivät vanhoillislestadiolaiset hyväksy muitten uskovien synninpäästöä, pitää kuulua heidän laumaansa, ennen kuin voi todistaa syntejä anteeksi.

        Minut kun he ovat ns. sitoneet synteihini, eli kieltäneet minulta synninpäästön. Vaikka he myöntävät, että väärin ovat tehneet, eivät he ole purkaneet pannaa, vaan pitävät sitä voimassa.

        Minun pitäisi pyytää heiltä anteeksiantoa sitä, että he ovat väärällä henkiopilla, tuominneet minut pannaan. Kun en tätä anteeksipyyntöä suostu esittämään, minua pidetään heidän taholtaan pakanana ja publikaanina.

        Neuvostoliitonkin johto oli kristillisempi: rehabilitoivat jälkikäteen niitä jotka oli väärin tuomittu.


    • tepisalonen

      Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät? Onpa outoa logiikkaa varsinkin kun heijastaa sitä Jumalan sanaan! Ei ihme, että sukulaiseni jättivät liikkeen.

      • IsorintainenBlondi

        Mitä sillä on väliä? Kirjoituksesi kertoo vain sen, ettet voi hyvin. Se on oleellista. Ihminen joka voi hyvin, ei kysele tyhmiä - kuten sinä poloinen teet. Taidat elää vaiheessa :-)


      • Heino-
        IsorintainenBlondi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä? Kirjoituksesi kertoo vain sen, ettet voi hyvin. Se on oleellista. Ihminen joka voi hyvin, ei kysele tyhmiä - kuten sinä poloinen teet. Taidat elää vaiheessa :-)

        Minä en yhtään ymmärrä kommenttiasi, en edes sitä kenelle viestisi osoitat! Ei kukaan ole tässä ketjussa kysellyt tyhmiä! Aina saa kysyä, ei pidä mykkänä seisoa asioitten luona, jo kansanviisaus opettaa; kysyvä ei tieltä eksy.


      • Pienimunanentakatukka

        ""Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät?"

        Blondin kanssa samaa mieltä. Sairas kysymys!

        Hullujen forumilla hullut hihhulit!!


      • vanh.lest.teologiaa

        Samalla tavalla vl-teologian mukaan pienen vl-lapsen raiskannut vl-mies syyllistää lapsen kyseisestä teosta.

        Mm. alle 10 v. Maija oli vanhoillislestadiolaisten mielestä viekoitellut Kokkolan Asuntolandian nykyisen toimitusjohtajan Mikko Peltoniemen ja kumppanit harrastamaan seksiä kanssaan. Mikon useita kertoja.


      • Heino-
        Pienimunanentakatukka kirjoitti:

        ""Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät?"

        Blondin kanssa samaa mieltä. Sairas kysymys!

        Hullujen forumilla hullut hihhulit!!

        Eihän tuo ole kysymys ollenkaan, vaan suora toteamus minun selitykseeni! Hullulta se tuntuu, että syyllinen ei pyydä anteeksi ja pura väärää tuomiotaan! Tämä on kuitenkin täyttä totta, näin ry:n uskovat toimivat tänäkin päivänä.

        Teistä joku voisi haastatella vl uskovia ja kysyä, kuinka monta pannatuomiota he ovat peruneet, sen jälkeen kun SRK pahoitteli väärää henkioppiaan jonka avulla harjoitti henkistä väkivaltaa. Näin saataisiin tietää, valehtelenko, vai puhunko totta.


      • viherpiipertäjäkintässä
        Heino- kirjoitti:

        Eihän tuo ole kysymys ollenkaan, vaan suora toteamus minun selitykseeni! Hullulta se tuntuu, että syyllinen ei pyydä anteeksi ja pura väärää tuomiotaan! Tämä on kuitenkin täyttä totta, näin ry:n uskovat toimivat tänäkin päivänä.

        Teistä joku voisi haastatella vl uskovia ja kysyä, kuinka monta pannatuomiota he ovat peruneet, sen jälkeen kun SRK pahoitteli väärää henkioppiaan jonka avulla harjoitti henkistä väkivaltaa. Näin saataisiin tietää, valehtelenko, vai puhunko totta.

        Kyllä näyttää olevan kysymysmerkkikin.: "Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät?"

        Toisaalta "totesit" itsellesi, eli olet täysi pöpi.


      • Heino-
        viherpiipertäjäkintässä kirjoitti:

        Kyllä näyttää olevan kysymysmerkkikin.: "Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät?"

        Toisaalta "totesit" itsellesi, eli olet täysi pöpi.

        Voisi siinä olla huutomerkkikin! Hän on varmaankin laittanut kysymysmerkin siksi, ettei tuolla, lainaan: "Eli se, joka on kärsinyt vääryyttä, joutuu pyytämään anteeksi niiltä, jotka väärin tekivät?"
        ole minkäänlaista logiikkaa.

        Ei hän mitään sinulta kysy, vaan ihmettelee! Minä ihmettelen myös sinua, miten et ymmärrä? Toteat minusta: ”olet täysi pöpi.” Tässä olen jokseenkin samaa mieltä, eli olen ollut hyvin aivopesty ja tarvitsin hoitokokouksia, että älysin miten harhaan on vl – uskossa ajauduttu.

        Luulen, etten ole ollut yksinäinen ”pöpi”, vaan meitä on useita ja tämän takia kokosin kirjoituksistani kirjan, toivossa, että ehkä joku vl – uskova tutkisi kirjaani ja huomaisi, miten meitä on talutettu kuoppaan. (jos jokea, sokeaa taluttaa, eivätkö he molemmat kuoppaan lankea)


    • xx33ww44

      ""Luulen, etten ole ollut yksinäinen ”pöpi”, vaan meitä on useita ja tämän takia kokosin kirjoituksistani kirjan, toivossa, että ehkä joku vl – uskova tutkisi kirjaani ja huomaisi, miten meitä on talutettu kuoppaan. ""

      Olet Heino oikeassa! Meitä on yllättävän paljon samanmielisiä kanssasi täällä Jyväskylän ry:llä

      • Heino-

        Kirjoitat: ”Olet Heino oikeassa! Meitä on yllättävän paljon samanmielisiä kanssasi täällä Jyväskylän ry:llä.”
        Olenkin ihmetellyt kun vl – uskovat kyselevät, että tunnenko minä Jyväskylän vl – uskovia? Olen sanonut, että en tunne yhtäkään. Luulevat varmaan, että minä olen teitä eksyttänyt!

        Niin vahvasti ry:n uskovat luottavat saarnaajaveljiinsä, että uskovat täysin heidän opetuksensa tulevan itseltään Jumalalta. Ei se, että uskon alku on ollut oikea, se ei takaa, että usko säilyy myös oikeana! Luetaanpa miten Jeremia saarnaa Israelin kansalle:
        ”Minä istutin sinut, olit jalo viiniköynnös, olet kasvanut parhaimmasta siemenestä. Ja mitä minä nyt näen? Olet muuttunut villiköynnökseksi ja kannat kelvottomia oksia.” (Jer.2:21)

        Kun kerron uskostani avoimesti, niin monet luulevat, että olen ”pöpi”. En ole ollut hiljaa, vaan puhun ja kirjoitan uskostani. Syntiin me kaikki joudumme, mutta ei vanhurskaus ole onnistuneessa vaelluksessa, vaan uskossa Jumalaa ja hänen armoonsa.

        Katsokaapa miten Daavid toimi, kun Jumala oli hänet armahtanut, hän sanoo: ”Hän nosti minut kalliolle, antoi lujan pohjan askelteni alle.” Tästä kalliosta, jolle meidät on nostettu, tästä meidänkin tulee puhua. Tätä onnea ei voi salassa nauttia, vaan kertoa kaikille. Näin Daavid:
        ”Minä en ole pitänyt vanhurskauttasi omana tietonani, olen puhunut sinun uskollisuudestasi ja pelastusteoistasi. En ole salannut juhlakansalta, kuinka hyvä ja uskollinen sinä olet ollut.
        Herra, ethän ota minulta pois armoasi! Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi varjelkoon minua aina.” (Ps.40:10.11)


    • vastsie

      Asuuko Palola Jyväskylässä? Onko hää samal tavall uskos, kui Heino, miten on, vastaa sie jyväskyläst.

    • dweeesdcxx

      Turhia tuollaista kyselet. On edelleenkin meissä paljon sellaisia, jotka uskovat niinkuin vanhoillislestadiolaisuudessa ennen uskottiin, eikä niinkuin 50-luvulta lähtien voimistunut seurakuntaoppi eksklusiivisesta seurakunnasta, joka sitoo Jumalan sanan ja Pyhän Hengen vapaan vallan ja toiminnan.

      • Heino-

        Kiitän sinua viestistäsi, et arvaakaan miten lohdullinen viestisi on minulle. Olen kaivannut elonmerkkiä, ihan niin kuin Elias kaipasi, kun hän luuli, että oli jäänyt yksin ja kaikki ne jotka Israelin Jumalaa palvelivat, heidät oli Isebel tapattanut.

        Paavali vetoaa tähän kirjoitukseen, kun hän lohduttaa Israelin ihmisiä, että ei Jumala ole lopullisesti hylännyt kansaansa, vaan armahtaa:
        ”Ei Jumala ole hylännyt kansaansa, jonka hän edeltäkäsin on valinnut. Tiedättehän te, mitä kirjoitukset kertovat Eliasta. Hän esittää Jumalalle Israelia vastaan tämän syytöksen:
        "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi. Minä yksin olen enää jäljellä, ja he tavoittelevat minunkin henkeäni."
        Mutta minkä vastauksen hän saa Jumalalta? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole polvistuneet Baalin edessä." (Room.11:2.3.4)
        ”Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.”

        Kun vain jaksaa Jumalaan turvautua, hän lopulta armahtaa ja näyttää, että et ole jäänyt yksin. ”Herraa minä ylistän koko elämäni ajan, laulan Jumalalle niin kauan kuin elän.” (Ps.33)


      • Heino-

        Kun näitä uskonasioita miettii, niin ei voi kuin ihmetellä, miten ihmisiä johdetaan uskomaan mitä kummallisimpia ihmisoppeja. Minäpä kerron tarinan viimekesältä.
        Tässä tuo tapahtuma: Kävin mansikoita poimimassa, eli ostin mansikoita, jotka itse poimin. Mansikoita poimimaan tuli myös kaksi naista, he olivat samannäköisiä, no ehkä johtui siitä, että he olivat pukeutuneet samannäköisiin vaatteisiin. Kysyin, että oletteko sisaruksia?

        He vastasivat, että kyllä ovat sisaruksia ”uskonsisaria”, eli jehovantodistajia. Totesin, että teidät on siis aivopesty uskomaan huuhaata! Nämä uskonsisaret eivät loukkaantuneet, vaan alkoivat sääliä minua, kun en pääse epäuskoni takia tuhannen vuoden valtakuntaan heidän kanssaan.

        Kerroin, että minä haluankin taivaaseen, haluan nähdä Jumalan ja Jeesuksen joka on minut ostanut, en minä halua tuhannen vuoden valtakuntaan. He säälivät minua edelleen ja sanoivat; turha toive, taivas on jo täynnä.

        Kun sanoin, että Jeesus on jumala, he säälivät katselivat minua, kun en ymmärrä. Kertoivat, että Jeesus on ihminen Marian synnyttämä. Ajattelin, että nyt selvennän heidän aivonsa näkemään, muistelin heille Heprealaiskirjan kirjoitusta Jeesuksesta:
        ”Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle.” (Heb.1:3)

        Luuletteko, että sain aikaan muutoksen heidän uskoonsa? Luulisi, että he miettisivät, ovatko oikein uskomassa, kun raamattuun on noin selvästi kirjoitettu Jeesuksen jumaluudesta (eikä tuo paikka ole ainoa). Mutta eipä auttanut yhtään, he totesivat minulle yhteen ääneen:
        – Sinulla on väärennetty raamattu.


    • hölmötopit

      mutta silti ette uskalla jättää tuollaista sekolaitosta taaksenne.

    • Kaikkensantanut

      Ihan hulluja juttuja

    • TosiIsoIita

      Toinen toistaan hullumpia kirjoittajia täällä suomi24.

      • MiesPohjanmaanMullista

        Urpo on erinomainen puhuja. Karismaattinen ja Raamatullinen. Harvinaisuus evl-kirkossa. Minä tykkään suorasta puheesta. Fariseusten korvat punottaa..


      • kuulollaollaan

        Kerropa mitkä tässä ketjussa ovat kaikkein hulluimpia viestejä?


    • ddefrtghyu

      Heino on parhaimpia kirjoittajia, jota olen netissä tavannut ja vastaa kirjoituksillaan tällaiseen vanhoilliseen henkeen.

      • lentäs

        No joo, jos oot oikija vanhoillislestadiolainen, siis et SRK:lainen. Kyllä heino lentäs ulos nykyisestä ry:n tiloista, on niin erilainen usko.


    • parempaajatkoa

      Heino näyttä olevan jo melko kauaksi päässyt entisestä huuhaastaan, eli näihin veeälliin nähden noin sata vuotta, kunhan vielä pääsee helluntaikammostaan niin paranee vaan kyyti!

      mutta todellkin ihminen joka on vauvasta asti pesty päänpuolesta päältä ja sisältä saattaa olla juuri tuyolainen kuin nuo jehovat, eli mikään naulaa pehmeämpi ei ajatuksiinsa uppoa.
      on se niin voimallinen se sielunvihollisen oppi, olkoot nimi mikä' tahansa.

    • saamiettiäaikuinenkin

      Heinolle kysmys, kerro kuka Apostoleista opettaa vauvan kastamisia ja kuka heistä näyttää sellaisesta mallia?

      Jos et löydä mitään edes siihen viittaavaa, mieti miksi olet mukana suuressa kirkollisessa valheessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe