Näiden merkkien ei tarvitse kilpailla takuilla

Näihin.luotetaan

Kunnolliset merkit eivät kilpaile takuulla. Ne menevät kaupaksi ilman takuun antamia mielikuvia:

"– Jotkut autonvalmistajat kokevat tarpeelliseksi mielikuvan kirkastamisen. He pyrkivät viestimään, että heidän ajoneuvonsa on pitkäkestoinen ja toimiva valinta. Toiset eivät koe tätä tarpeelliseksi."

Autoilla joiden ei tarvitse kilpailla takuilla ajetaan A-Katsastuksen mukaan eniten. Ne kelpaavat myös ammatikäyttöön, taksiin ja työsuhdeautoiksi.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2011/11/11/naiden-automerkkien-ei-tarvitse-kilpailla-takuulla/201116607/304

74

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlenYksityisAutoilija

      Mutta minulle yksityisautoilijana takuulla on suuri merkitys, kun en voi remontteja laittaa esim. firman piikkiin, vaan takuun loputtua on kaikki maksettava itse.

      • turhanpäiväiset.takuut

        Olen ajanut autoilla 70-luvulta asti enkä ole koskaan hyötynyt takuista mitään. Toyotaa yritettiin saada kuntoon takuun puitteissa pari kertaa mutta vika oli kuulemma ominaisuus.

        Ensimmäinen puoli vuotta tai vuosi näyttää kyllä onko autoissa viallisia osia. Tai ensimmäiset 20-50 tkm.


      • OnHyötyä

        Eli siis jos sinä et ole hyötynyt takuista mitään, niin ei muutkaan hyödy, niinkö? Itselle ainakin takuusta on ollut hyötyä. Ja mitä pitempi, sen parempi.


      • turhanpäiväiset.takuut
        OnHyötyä kirjoitti:

        Eli siis jos sinä et ole hyötynyt takuista mitään, niin ei muutkaan hyödy, niinkö? Itselle ainakin takuusta on ollut hyötyä. Ja mitä pitempi, sen parempi.

        Minulle on ihan sama mitä muut hyötyy tai eivät hyödy. Itse lasken takuun turhaksi painolastiksi. Tuttavan poika erehtyi ostamaan auton jossa on pitkä takuu. Huoltoväli oli lyhyt ja huollot kalliita. Eipä se takuu korvannutkaan sitten läheskään kaikkea kun auto alkoi särkymään. Kalliiksi tuli ja auto oli huono.


      • entäskilomeriTakuu
        OnHyötyä kirjoitti:

        Eli siis jos sinä et ole hyötynyt takuista mitään, niin ei muutkaan hyödy, niinkö? Itselle ainakin takuusta on ollut hyötyä. Ja mitä pitempi, sen parempi.

        Miksi olet valinnut niin huonon merkin, että olet tarvinnut pitkää takuuta?


      • OnHyötyä

        Mitäs huonoa siinä muka on, että mahdolliset viat korjataan ilmaiseksi? Ja pitkällä aikavälillä. Ja ilman sellaisia selityksiä, että asiakas on muka itse omalla käyttövirheellään aiheuttanut vian, jota ei luonnollisestikaan korvata, vaikka nimellinen kahden vuoden takuu olisikin voimassa. VW on hyvä esimerkki tuollaisesta "Takuusta".


      • takuut.ovat.turhia
        OnHyötyä kirjoitti:

        Mitäs huonoa siinä muka on, että mahdolliset viat korjataan ilmaiseksi? Ja pitkällä aikavälillä. Ja ilman sellaisia selityksiä, että asiakas on muka itse omalla käyttövirheellään aiheuttanut vian, jota ei luonnollisestikaan korvata, vaikka nimellinen kahden vuoden takuu olisikin voimassa. VW on hyvä esimerkki tuollaisesta "Takuusta".

        Ne takuut aina maksavat muodossa tai toisessa, esim. kalliissa huolloissa.


      • OnHyötyä

        Olet oikeassa. VW:ssä ei tarvitse maksaa takuusta, kun sitä ei ole.......


      • samat.sanat
        turhanpäiväiset.takuut kirjoitti:

        Olen ajanut autoilla 70-luvulta asti enkä ole koskaan hyötynyt takuista mitään. Toyotaa yritettiin saada kuntoon takuun puitteissa pari kertaa mutta vika oli kuulemma ominaisuus.

        Ensimmäinen puoli vuotta tai vuosi näyttää kyllä onko autoissa viallisia osia. Tai ensimmäiset 20-50 tkm.

        Takuuseen on yli 40 vuodessa vaihdettu 1 kpl Opelin etuiskareita.


    • iloinenkuluttaja

      Itsellä sama kokemus: Kun aikoinaan Passat alkoi ruostua käsiin, niin mitään hyötyä ei ollut 12 vuoden "ruostumattomuustakuusta". Sen puitteissa ei tehty yhtäkään peltikorjausta. Kaikki huoltokirjan ruudut oli leimattu merkkihuollossa, koputeltu, kiveniskut katselmoitu, jne, jne.

    • takuut.turhia

      Hyviin autoihin luotetaan ilman pitkiä takuita.

      • HiudiAntti

        VW Groupin vehkeet vaan eivät ole sellaisia.


      • seataudiskodaVWsama

      • DasPetosJaVilppi

        Fanaatikot luottaa, ei muut.


      • takuut.ovat.turhia
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Ai kuka luottaa?

        Jopa autolehdet testeissään mainitsee VW lyjyen takuun.
        Asiakas on toisarvoinen joillekkin valmistajille.

        Noin 10 miljoonaa asiakasta vuodesta toiseen luottaa.


    • rajoittamatonKilsa

      Kilometrit auton tappaa ei vuodet, paitsi Toyotan joka ruostuu nopeasti.

      • Niinpä...niin

        Mitä nyt pitää vähän jakopäätä, turboja, egr ja dsg uusia määräajoin, mutta matka jatkuu tilin kate pienempänä.


    • Näyttely-autoja

      Volsu höynähtäneet kiihko uskovaiset yrittävät keksiä milloin mitäkin omitusta. Jokainen täyspäinen tajuaa että ei se pitkä takuu ole tietenkään huono asia, Lyhyitä takuita annetaan koska valmistajakaan ei usko tuotteesensa laatuun tai tarkoituksella alunperinkin tehty lyhyt aikaisesti kestämään. Volsuilla tässäkin rima alitettu, eihän ne kestä edes kahta vuottakaan hajoomatta. Hyvä kun myymälän portista ulos pääsee kun ensimmäinen vikavalo jo vilkkuu. Koko Saksan autoteollisuus laduukkuden suhteen vapaassa pudotuksessa. Opeleita koko kaarti. Siinä ei auta edes Motor undin tavaaminen alas tullaan ja kolinalla, kirjaimellisesti.
      Pakkohan näitä paskoja on ostaa jos kotimarkkinoita suositaan, mutta mitään tekemistä laadukkuuden kanssa näillä myyntimäärillä ei ole.
      Kulissi autoja pukataan nahkapöksyjen liukuhihnoilta Turkkilaisten avustuksella.
      Todellisessa vapaassa kilpailu tilanteessa Volsut ei pärjää esim. Tojoille USA:ssa. Se on kiistämätön tosiasia. Kun ei pärjätä, aletaan huijaamaan.

      • vajakille.tiedoksi

        Hyvien autojen ei tarvitse kilpailla takuilla. Ne menevät kaupaksi muutenkin. Ja niillä ajetaan paljon. Kelpaavat taksiin ja työsuhdeautoiksi. Missä vaan käyttövarmuutta tarvitaan.

        USA:n kilpailu ei ole vapaata vaan suosii maassa valmistettuja autoja. Ne ovat -90 luvun tekniikkaa. VW ei tee moisia bulkkiautoja. Luxus-luokassa VW menestyy kolmen eri merkin voimin siellä. Audi valittiin parhaaksi autoksi USA:ssa.


      • MuutenEiMenestyUSAssa

        Ja sen Audin takuukin on USA:ssa ihan jotain muuta, kuin eurooppalainen kaksi vuotta......


      • Volsun-laatu-UTOPIA
        vajakille.tiedoksi kirjoitti:

        Hyvien autojen ei tarvitse kilpailla takuilla. Ne menevät kaupaksi muutenkin. Ja niillä ajetaan paljon. Kelpaavat taksiin ja työsuhdeautoiksi. Missä vaan käyttövarmuutta tarvitaan.

        USA:n kilpailu ei ole vapaata vaan suosii maassa valmistettuja autoja. Ne ovat -90 luvun tekniikkaa. VW ei tee moisia bulkkiautoja. Luxus-luokassa VW menestyy kolmen eri merkin voimin siellä. Audi valittiin parhaaksi autoksi USA:ssa.

        Ammattiautoiija nosti viime syksyllä VW:n esimerkiksi tolpan nokkaan kun kuntoon ei vika kasaa saatu. Lehdistössä oli kuvia asiasta. Se siitä ammattiautoilijoiden vaatimasta käyttövarmuudesta Volsulla. Se on volsuille nykään täysin tuntematon käsite. Utopia.


      • tojo.ei.kelpaa
        Volsun-laatu-UTOPIA kirjoitti:

        Ammattiautoiija nosti viime syksyllä VW:n esimerkiksi tolpan nokkaan kun kuntoon ei vika kasaa saatu. Lehdistössä oli kuvia asiasta. Se siitä ammattiautoilijoiden vaatimasta käyttövarmuudesta Volsulla. Se on volsuille nykään täysin tuntematon käsite. Utopia.

        Toyota ei kelpaa taksiinkaan:

        Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .

        Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan

        http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat


      • faktaa.peliin
        MuutenEiMenestyUSAssa kirjoitti:

        Ja sen Audin takuukin on USA:ssa ihan jotain muuta, kuin eurooppalainen kaksi vuotta......

        Amerikassa takuut ovat luokkaa 80 tkm kun Suomessa kilometrimäärää ei ole hyvillä merkeillä rajoitettu.


      • Elämälaputsilmillä

        Onko muita merkkejä olemassa, kun VW ja Toyota?


      • ValitseNoista

        Ei. Ainoastaan VWGroupin autot, ja Toyota. Muita merkkejä ei ole olemassakaan.


      • MuutenEiMenestyUSAssa
        faktaa.peliin kirjoitti:

        Amerikassa takuut ovat luokkaa 80 tkm kun Suomessa kilometrimäärää ei ole hyvillä merkeillä rajoitettu.

        No johan vitsin murjaisit!!!


      • pieni.takuu

      • Guarantee

    • MuutenEiMenestyUSAssa

      Miksiköhän kaivetaan aina se Toyota esille, vaikka nyt on kyse ihan muun merkin takuusta USA:ssa? En aja, enkä omista Toyotaa, enkä koskaan tule omistamaankaan, mutta aina vaan Toyota ja Toyota, vaikka VWGroupin vehkeistä keskustellaan.
      Ihmetellä täytyy.

      • Siksi.että

        Palstan pahin häirikkö ajaa Toyotalla ja ylistää Toyotan takuuta. Ei minusta ole kummoinen takuu 36.000 mailia.

        Itse en aja Volkkarilla enkä Tojolla enkä myöskään omista kumpaakaan merkkiä. Toyotan olen omistanut mutta en ikinä enää tule omistamaan. Pari amerikkalaista kyllä on.


      • Sinä_ajat
        Siksi.että kirjoitti:

        Palstan pahin häirikkö ajaa Toyotalla ja ylistää Toyotan takuuta. Ei minusta ole kummoinen takuu 36.000 mailia.

        Itse en aja Volkkarilla enkä Tojolla enkä myöskään omista kumpaakaan merkkiä. Toyotan olen omistanut mutta en ikinä enää tule omistamaan. Pari amerikkalaista kyllä on.

        Helkama Raisulla, olethan Toyota-palstan aito ja oikea trollipoju ja Vw-fani. Sen lisäksi olet tyhmä skitsofreenikko sivupersooninesi.


      • naurattaa.jo
        Sinä_ajat kirjoitti:

        Helkama Raisulla, olethan Toyota-palstan aito ja oikea trollipoju ja Vw-fani. Sen lisäksi olet tyhmä skitsofreenikko sivupersooninesi.

        En ole VW-fani mutta pidän konsernin tuotteina parhaina. Sinä olet itäauton eli Toyotan fanipoika. Sellainen nuori teini finneineen.


      • Tosiitälintta

        Kyllä skoda/volkkari on se varsinainen itäauto..lada...nykyajan lada se on..


    • MielikuvaNykyromusta

      Mitäs on tapahtunut tuon viiden vuoden aikana, onko kirjainlyhenteiden luotettavuus selvinnyt ja että myyjä tai maahantuoja maksaa aina vapaaehtoisesti aina kaikki kulut, kun kirjainyhdistelmä aiheuttaa isompaa harmia aikana, jolloin tälläisiä ongelmia ei pitäisi olla...

    • hullunavolsuun

      Mulla oli 2010 GOLF 1.2 TSI. Ja kyllä oli hyötyä 2 vuoden takuusta. Takuuseen meni 2 turboahdinta, 1 vesipumppu, 1 jakopää, lukematon määrä softapäivityksiä, turvavyö, ....mitäs muuta?? No, idea kai kävi jo selväksi.

    • selvä.asia

      Pitkä takuu annetaan, kun valmistaja ei itsekään luota tuotteenseen, että menisi kaupaksi lyhyellä takuulla.

      • asia.selvä

        Pitkä takuu annetaan, kun valmistaja luottaa tuotteenseensa. Lyhyt siksi, että valmistaja ei luota itsekään tuotteeseensa.


      • OletNoloPoju

        Kerroppas nimim. "selvä.asia" sitten se, että miksi esim. VW antaa DSG laatikolle kiinassa 10v:n takuun, mutta euroopassa vain 2 vuoden?
        Eikö VW silloin luota DSG laatikkoonsa kiinassa, mutta euroopassa kyllä. mitä häh?


      • OletNoloPoju
        OletNoloPoju kirjoitti:

        Kerroppas nimim. "selvä.asia" sitten se, että miksi esim. VW antaa DSG laatikolle kiinassa 10v:n takuun, mutta euroopassa vain 2 vuoden?
        Eikö VW silloin luota DSG laatikkoonsa kiinassa, mutta euroopassa kyllä. mitä häh?

        Linkki unohtui, mutta pannaan se nyt jälkitoimituksena.....

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagenilla-kiinassa-dsg-ongelmia


    • paras.myy

      Joillekin merkeille pitää antaa useamman vuoden mielikuvatakuu kun eivät mene muuten kaupaksi.

      • takuita.ei.tarvita

        ihän niihiuuten luoteta.


    • VWasiakasAinaVäärässä

      Eli DSG vaihteistolle kiinassa pitää antaa 10 vuoden "mielikuva takuu", että menee kaupaksi. Selvähän se sitten on.....

    • Kaksipiipuista

      Mulla oli Mazda, jossa oli kolmen vuoden takuu. Kyllä ne työnjohtajat oli ihmeissään, kun olin aina siellä korjaamolla. Onko pitkä takuu/ takuukorjaaminen laadun mittari? Hä?? No eipä kertynyt niiltä päiviltä kilometrejä mittariin, joka oli positiivista vaihdon kannalta.

      • positiivarimies

        No jotain positiivista siinäkin.


    • näinse

      Vw antaa 2 vuoden takuun ilman km rajaa. Mut jos et saa menemään sataatuhatta rikki siinä ajassa niin ei siitäkään ole hyötyä. Taksaria se saattaa hyödyttää mutta mites tavallista kansalaista se hyödyttää? Pitäis tulla se vähän yli viiskyttuhatta per vuosi. Ja mitä kaikkea ongelmaa jo siihen ihmisillä mahtuu on ollut dsg:n ja tsi:n kanssa vikaa. Niin ei hirveesti houkuttele ostaa kyseistä merkkiä. Varsinkaan sitten kun ei sitä takuu aikaakaan enää ole.

      • EiVikoja

        Esim. meillä tulee 51-52 tkm vuodessa hyvin tarkkaan. Mutta ihan sama millainen takuu on, ei vaikuta auton valintaan.


    • Tiku_ja_Taku

      Eipä tarvitse pidempiä takuita.

    • TyperätTakuut

      Takuut ovat persaukisille.

    • kauppa.käy

      Autot joihin luotetaan käyvät kaupaksi ilman tuhia takuita.

    • tervetuloa2000luvulle

      ONKO KAIKKI VW:N OMISTAJAT YHTÄ JÄLKEENJÄÄNEITÄ KUIN ALOITTAJA??!

      Uutinen on julkaistu taloussanomissa 11.11.2011 06:01 !!??
      ja hän laukeaa housuihinsa sitä lukiessaan...Paljon on jo muttunut, ei tiedetty esim.VW:n huijauksesta tuolloin vielä mitään! Mutta TSI ja DSG vikoja alkoi tuohon aikaan paljastumaan paljon...

    • ostan.vain.hyviä

      Kunnolliset autot eivät tarvitse pitkiä takuita, niihin luotetaan muutenkin.

      • totta.turiset

        Juuri näin.


    • takuut.pelkureille

      Takuuthan ovat persauksia pelkureita varten. Pitkät takuut rahastetaan AINA muussa muodossa.

      • persaukinen.pelkuri

        Olen kuullut että vikavaagenhuollossa pääsee aina maksamaan kun tulee"parempaan kuntoon" vaikka takuu on vain euroopan lyhyin.


      • tirkkonenVW
        persaukinen.pelkuri kirjoitti:

        Olen kuullut että vikavaagenhuollossa pääsee aina maksamaan kun tulee"parempaan kuntoon" vaikka takuu on vain euroopan lyhyin.

        Käytäntö se on...


      • takuulla.ei
        persaukinen.pelkuri kirjoitti:

        Olen kuullut että vikavaagenhuollossa pääsee aina maksamaan kun tulee"parempaan kuntoon" vaikka takuu on vain euroopan lyhyin.

        Onko joillain merkeillä ilmaiset huollot?


      • huono.paska.vw

      • das.huijaus

        Jos joku tyhmyyttään ostaa volkkarin jossa on automaailman lyhyin takuu, niin ei se ole minulta pois kun pääsevät ihan itse omaa tyhmyyttään, suunnittelu ja materiaalivikoja makselemaan. Fiksummat valmistajat kutsuvat takaisin ja vastaavat tuottettensa laadusta. Vähemmän fiksut vaan huijaa ja kusettaa.


    • das.viimeinen

      "Takuuthan ovat persauksia pelkureita varten. Pitkät takuut rahastetaan AINA muussa muodossa."

      Olen niin pelkuri etten pelaa venäläistä rulettiakaan toisin kuin vikavaagenin ostaja joka kaiken lisäksi maksaa siitä ensin auton hinnan ja jää kylmä hiki otsalla odottamaan mistä rysähtää kahden vuoden jälkeen? Ja aina rahastetaan kun tulee parempaan kuntoon.

    • saksalaistapremiumia

      Sitten kun ymmärretään vielä saksalaisten antama takuu paljon ajaville. Saksalainen premium ei rajoita takuita kilometreihin, niin kuin esim. tuhnu 100 tkm. Paljon ajaville noissa takuu loppuisi jo 1 - 1,5 vuodessa. Toisekseen, esim. volkkarillahan takuu jatkuu tuon 2 vuoden jälkeen huollosta - huoltoon takuuna, eli 30 tkm välein tehty huolto antaa takuun seuraavaan 30 tkm:iin. Tätähän nää nuijat ei edes tiedä.

      Meillä oli Mitsu 5 vuoden takuulla, voin sanoa, että vikaa oli paljon, ja aina takuuaikana vietiin tietenkin korjattavaksi ja koskaan ei kuntoon tullut.

      Rumat ne vaatteilla koreilee ja huonot autot ne takuilla prassailee.

      • eikestäkäyttöäVWskoda

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Merkit ovat tunnettuja ja suuri osa niistä herättää kuluttajissa luottamusta, mutta mihin nämä uskomukset perustuvat? Voiko autovalmistajien markkinointiosastojen luomilla mielikuvilla olla näin massiivinen vaikutus? Ilmeisesti. Se nimittäin tiedetään, että Volkswagen-konsernin autot eivät ole järin mairittelevasti laatuvertailuissa pärjänneet. Ne ovat ominaisuuksiltaan mainioita, silloin kun toimivat.


      • seataudiskodaVWsama
        eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Merkit ovat tunnettuja ja suuri osa niistä herättää kuluttajissa luottamusta, mutta mihin nämä uskomukset perustuvat? Voiko autovalmistajien markkinointiosastojen luomilla mielikuvilla olla näin massiivinen vaikutus? Ilmeisesti. Se nimittäin tiedetään, että Volkswagen-konsernin autot eivät ole järin mairittelevasti laatuvertailuissa pärjänneet. Ne ovat ominaisuuksiltaan mainioita, silloin kun toimivat.

        SILLOIN KUN TOIMIVAT
        EI RIITÄ EVÄÄT LAATUVERTAILUUN VW KONESRNIN AUTOILLA


      • Totuuseipalatulessakaank

        Maailman kestävin ja paras auto ajaa. VW-konsernin valmistamat.


      • ihme.tapahtui

    • seataudiskodaVWsama

      VW takuulla vikaa

    • khgjöhööl

      Saksalaisissa premiumeissahan on takuun jälkeen alkava huollosta huoltoon takuu. Minulla on ollut Volkkarissa aina takuu päällä, olen pitänyt sitä sitten 2 tai 4 vuotta ja kilsoja aina yli tuon tuhnun rajoitetun takuun, eli 100 tkm.

      Eikä tarvitse jatkuvasti olla viemässä määräaikaishuoltoihin, riittää kun vie harvakseltaan 30 tkm välein halpaan öljynvaihtoon.

      • Das.vilppi

        Hauska mies, melkein yhtä uskottava kuin tuo Bernerin akka


      • uusipoloilija

        "Saksalaisissa premiumeissahan on takuun jälkeen alkava huollosta huoltoon takuu. Minulla on ollut Volkkarissa aina takuu päällä, olen pitänyt sitä sitten 2 tai 4 vuotta ja kilsoja aina yli tuon tuhnun rajoitetun takuun, eli 100 tkm."

        En tunne tällaista takuuta. Jos tämä tarkoittaa Volkswagen Liikkumisturvaa, niin sitä ei pidä sekoittaa takuuseen:
        'Liikkumisturva ei ole takuu tai siihen rinnastettava palvelu vaan sen tarkoituksena on varmistaa liikkuminen tien päällä sattuvissa yllättävissä tapauksissa.' http://www.volkswagencenter.fi/huolto/liikkumisturva/Sivut/default.aspx

        "Eikä tarvitse jatkuvasti olla viemässä määräaikaishuoltoihin, riittää kun vie harvakseltaan 30 tkm välein halpaan öljynvaihtoon."

        Tämähän ei riitä Liikkumisturvaan, vaan auto on huollatettava 'valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti valtuutetussa Volkswagen-huollossa'. Jos esimerkiksi kieltää 60 tkm:n huollossa sytytystulppien vaihdon, en usko turvan pysyvän voimassa.


    • 09876543hjk

      Ei tarvitse, vaikka antavatkin paljon ajaville markkinoilla olevista parhaan takuun, eivät rajoita kilometreillä. Yksi japsi antoi aikoinaan 3 vuotta ilman km rajoitusta, no se leikki loppui yksinkertaisesti siitä syystä, että japsien takuu on pakko rajoittaa kilometreihin, kun eivät kestä, toisin kuin saksalaiset premiumit.

    • 743744375

      Mä en ole koskaan ostanut takuita, vaan aina saksalaisia premiumeja.

      • RomuillaAjakootMuut

        Minä taas en ole koskaan ostanut saksalaisia romuja, vaan aina luotettavia japseja.


      • surkeat.riisit

        Minä en ilkeäisi ajaa riisipussilla, ovat katmeita romukasoja.


    • 2.4STW__

      Takuut on aika turhia. Nytkin on uudessa A4ssäni ongelmia DCTn kanssa mutta ihan turha niistä on valittaa. Asentajan mielestä mitään vikaa ei ole.
      Vaihteistoa tutkittini useampaankin otteeseen.
      Autolla on turha kuvitella ohittavansa mitään kun kaasua pitäsi polkaista jo silloin vastaantulija on edelläni menevän auton edessä. Viive voimantuotossa yli sekunin verran. Se on ominiasus. 190hp A4 kiihtyy 20km/h moottorijarrutustilanteesta hitaammin kuin 50km/h vauhtiin kuin 100hp wanha tojotin.

      Audi tekee muuten hyviä autoja mutta vaihteistoa eivät osaa tehdä alkuunkaan.
      Tojo taas ei osaa tehdä rattiin säätöjä. Bemari ei osannut tehdä suoraan kulkevaa autoa.

      Vaihtoehdot hupenee ...

      IMO: Paras perheauto olisi Occu farkku mutta se hiton robottivaihteisto... Milloinkahan VAG saa aikaan toimivan automaatin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe