23 minuuttia helvetissä

hän.on.nähnyt.sen

”Pari kuukautta sitten Mike Bickle, jonka kanssa työskentelen International House of Prayer -palvelujärjestössä, pyysi minua opettamaan aiheesta helvetti. Aihetta tutkiessani ystäväni Steve Carpenter antoi minulle ääninauhan. Siinä oli Bill Wiesen ja hänen vaimonsa Annetten todistus, jonka saatte pian kuulla. Bill Wiesen todistus järisytti maailmaani. Se muutti pysyvästi suhtautumistani perheeseen, ystäviin ja jopa tuntemattomiin ihmisiin. Katsantokantani muuttui pysyvästi. Nyt en tosiaan liioittele, joten älä luule, että käytän tässä ylisanoja. Bill Wiesen todistus on muuttanut ainiaaksi sitä, mitä ajattelen niistä muutamista jäljellä olevista vuosista, joita minulla vielä on täällä maan päällä. Rukoukseni on, että Jumala tekee tänään saman sinulle. Tämän viestin tärkeyttä ei voi liioitella. Bill on kristitty. Hän antoi elämänsä Kristukselle 16-vuotiaana. Hän on tuntenut Herran 32 vuotta. Hän muutti Kaliforniaan 1976 ja oli 10 vuotta mukana pastori Chuck Smithin palvelutyössä Costa Mesassa, Kaliforniassa. Bill on kiinteistönvälittäjä, samoin kuin hänen vaimonsa. Viimeiset 15 vuotta Bill on ollut mukana Eagles Nest -palvelutyössä Orange Countyssä, Kaliforniassa, seurakuntalaisena ja välillä johtajistossa, pastorinaan Dr. Gary Greenwald. Pastori Raul Eagles Nestistä sanoi useita kuukausia sitten Billille: ”Bill, Jumala on antava herätyksen. Amerikan osalta Hän aloittaa Kansas Citystä. Hän lähettää sinut sinne, ja sinun pitäisi mennä.”


http://www.divinerevelations.info/documents/bill_wiese_23_minutes_in_hell/finnish_bill_wiese_23_minuuttia_helvetissa.htm

10

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta.linkistä

      Mutta ensin haluan tarttua pariin seikkaan, joita saatat pohtia mielessäsi. Ensimmäinen kysymys, joka minun mieleeni nousisi – jos olisin kuuntelemassa tätä todistusta – olisi: ”Kuinka tiedät, ettei se mitä koit, ollut vain unta? Pahaa unta?” Tähän voin sanoa ensiksikin sen, että minä olin irtautunut ruumiistani. Näin ruumiini makaamassa lattialla, kun palasin takaisin. Näin ollen tiedän varmasti, että kokemukseni aikana olin poissa ruumiissani. Jotkut kristityt ovat sanoneet, että ”Eihän kristitty voi poistua ruumiistaan”, mutta se ei ole oikein. Toisen korinttolaiskirjeen 12. luvussa, 2. jakeessa Paavali kertoo, kuinka hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen, ja sanoo: ”Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä.” Joten jos Paavali ei tiennyt, sen täytyy tarkoittaa, että sellainen on mahdollista. Ja lisäksi jakeessa 1 hän sanoo sen olleen näky, joten uskon, että kokemukseni voidaan luokitella näyksi.

      Job 7:14:ssä sanotaan: ”sinä kauhistutat minua unilla ja pelästytät minua näyillä”. Juuri näin Herra teki, pelästytti minua näyllä. Lisäksi sen jälkeen minulta meni vuosi, ennen kuin tyynnyin ja olin taas kuin normaalit ihmiset. Järkytyin niin perin pohjin, jouduin niin pois tolaltani kokemani pelon takia, että se on muuttanut täysin, miten suhtaudun todistamiseen. Täysmuutos on myös tullut kiitollisuuteeni siitä, että Jumala on pelastanut meidät siitä kaikesta.

      • Vaimon.todistus

        Pyydän nyt vaimoani kertomaan lyhyesti, mitä tapahtui, kun hän löysi minut olohuoneesta, koska en itse muista siitä. Haluan siis hänen sanovan muutaman sanan. Ole hyvä.”

        Billin vaimo Annette:
        ”Kello oli yöllä noin 23 yli 3, kun heräsin. Muistan sen, koska katsoin digitaalista kelloamme, ja huomasin, ettei Bill ollutkaan vieressäni, ja kuulin huutoa olohuoneesta. Lähdin sinne eteistä pitkin. Löysin mieheni sellaisessa tilassa, etten ollut koskaan ennen nähnyt häntä sellaisena. Kun Billin oppii tuntemaan, tietää, että hän on luonteeltaan hyvin tasainen ja tyyni, kuin viilipytty. Hän ei ole sen tyyppinen, että kiihtyisi tai joutuisi tunnekuohun valtaan mistään, ellei Jumala sitä aiheuta joskus. Joka tapauksessa näin hänet siinä syvästi järkyttyneenä, kirjaimellisesti traumaattisessa tilassa, pitelemässä päätään molemmin käsin, huutaen ja kiljuen. Hän oli olohuoneen lattialla sikiöasennossa. En tiennyt, mitä tehdä. Luulin, että hän oli saanut sydänkohtauksen. Aloin rukoilla, ja hän huusi: “Rukoile, että Herra ottaa sen pois mielestäni! Herra vei minut helvettiin. Aivan kuin ruumiini olisi kuolemaisillaan. En kestä tätä! Ryhdyin taas rukoilemaan hänen puolestaan, ja noin kymmenen, kahdenkymmenen minuutin päästä hän alkoi rauhoittua. Hän oli kirjaimellisesti traumaattisessa tilassa, sellaisessa kuin ne, jotka ovat olleet Vietnamin sodassa ja kokevat sitä uudelleen tai ne, jotka ovat joutuneet kamalaan auto-onnettomuuteen ja elävät sitä uudelleen. Ei se ollut vain sellaista, kun joku on nähnyt painajaisen ja herää siitä. Tästä halusin todistaa teille.”


      • kertoi.asiasta
        Vaimon.todistus kirjoitti:

        Pyydän nyt vaimoani kertomaan lyhyesti, mitä tapahtui, kun hän löysi minut olohuoneesta, koska en itse muista siitä. Haluan siis hänen sanovan muutaman sanan. Ole hyvä.”

        Billin vaimo Annette:
        ”Kello oli yöllä noin 23 yli 3, kun heräsin. Muistan sen, koska katsoin digitaalista kelloamme, ja huomasin, ettei Bill ollutkaan vieressäni, ja kuulin huutoa olohuoneesta. Lähdin sinne eteistä pitkin. Löysin mieheni sellaisessa tilassa, etten ollut koskaan ennen nähnyt häntä sellaisena. Kun Billin oppii tuntemaan, tietää, että hän on luonteeltaan hyvin tasainen ja tyyni, kuin viilipytty. Hän ei ole sen tyyppinen, että kiihtyisi tai joutuisi tunnekuohun valtaan mistään, ellei Jumala sitä aiheuta joskus. Joka tapauksessa näin hänet siinä syvästi järkyttyneenä, kirjaimellisesti traumaattisessa tilassa, pitelemässä päätään molemmin käsin, huutaen ja kiljuen. Hän oli olohuoneen lattialla sikiöasennossa. En tiennyt, mitä tehdä. Luulin, että hän oli saanut sydänkohtauksen. Aloin rukoilla, ja hän huusi: “Rukoile, että Herra ottaa sen pois mielestäni! Herra vei minut helvettiin. Aivan kuin ruumiini olisi kuolemaisillaan. En kestä tätä! Ryhdyin taas rukoilemaan hänen puolestaan, ja noin kymmenen, kahdenkymmenen minuutin päästä hän alkoi rauhoittua. Hän oli kirjaimellisesti traumaattisessa tilassa, sellaisessa kuin ne, jotka ovat olleet Vietnamin sodassa ja kokevat sitä uudelleen tai ne, jotka ovat joutuneet kamalaan auto-onnettomuuteen ja elävät sitä uudelleen. Ei se ollut vain sellaista, kun joku on nähnyt painajaisen ja herää siitä. Tästä halusin todistaa teille.”

        Helvetti-kokemukseni jälkeen halusin saada selville, oliko Raamatussa ketään, joka on kokenut samaa. Aloin siis tutkia asiaa. Kuuntelen usein Chuck Missleriä, tunnettua raamatunopettajaa, joka on varsin oppinut mies, ja hän on sanonut, että Joona oli kokenut helvetin. Joona 2:3:ssa sanotaan, että: ”Tuonelan kohdussa minä huusin apua.” Ja Joona 2:7:ssä sanotaan: “maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta”. Näin ollen Raamatussa oli ainakin joku, joka koki helvetin: Joona.

        Koska kasvoin Calvary Chapelin alkuaikoina, olin oppinut, että kaikki hengelliset kokemukset, jotka ihminen käy läpi, pitäisi jo löytyä Jumalan sanasta. Tiesin, että jos kokemani oli totta, se olisi jo Raamatussa. Aloin siis tutkia, ja löysin yli 400 sanankohtaa, jotka kuvaavat kaikkea näkemääni, kuulemaani, tuntemaani, kaikenlaista helvettiin liittyvää. Se mitä koin, on jo kuvattu Raamatussa, joten kaikki, mitä kerron teille, löytyy jo sieltä. Samalla kun kerron todistustani, annan viittauksia joihinkin näistä sanankohdista. En voi siteerata kaikkia 400:aa, mutta joitain niistä. Sain myös selville, että noin neljällätoista muullakin ihmisellä on kokemus jostakin osasta helvettiä. Useimmat näistä olivat kuolemanrajakokemuksia: ihmiset olivat olleet kuolemassa sairaalassa, ja heidät oli palautettu takaisin elämään.


      • näis.se.alkoi
        kertoi.asiasta kirjoitti:

        Helvetti-kokemukseni jälkeen halusin saada selville, oliko Raamatussa ketään, joka on kokenut samaa. Aloin siis tutkia asiaa. Kuuntelen usein Chuck Missleriä, tunnettua raamatunopettajaa, joka on varsin oppinut mies, ja hän on sanonut, että Joona oli kokenut helvetin. Joona 2:3:ssa sanotaan, että: ”Tuonelan kohdussa minä huusin apua.” Ja Joona 2:7:ssä sanotaan: “maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta”. Näin ollen Raamatussa oli ainakin joku, joka koki helvetin: Joona.

        Koska kasvoin Calvary Chapelin alkuaikoina, olin oppinut, että kaikki hengelliset kokemukset, jotka ihminen käy läpi, pitäisi jo löytyä Jumalan sanasta. Tiesin, että jos kokemani oli totta, se olisi jo Raamatussa. Aloin siis tutkia, ja löysin yli 400 sanankohtaa, jotka kuvaavat kaikkea näkemääni, kuulemaani, tuntemaani, kaikenlaista helvettiin liittyvää. Se mitä koin, on jo kuvattu Raamatussa, joten kaikki, mitä kerron teille, löytyy jo sieltä. Samalla kun kerron todistustani, annan viittauksia joihinkin näistä sanankohdista. En voi siteerata kaikkia 400:aa, mutta joitain niistä. Sain myös selville, että noin neljällätoista muullakin ihmisellä on kokemus jostakin osasta helvettiä. Useimmat näistä olivat kuolemanrajakokemuksia: ihmiset olivat olleet kuolemassa sairaalassa, ja heidät oli palautettu takaisin elämään.

        No, nyt nopeasti asiaan. Vaimoni ja minä olimme sunnuntai-illan rukouskokouksessa, johon aina osallistumme pastoreidemme kanssa. Palasimme kotiin aivan tavalliseen tapaan illalla ja menimme nukkumaan. Noin kolmen aikaan yöllä minut vietiin helvettiin. En tiennyt, kuinka jouduin sinne, ennen kuin palasin. Silloin Herra selitti sen. Minut vain jätettiin vankityrmään, joka oli aivan kuin tavallinen tyrmä, voit kuvitella. Siinä oli jykevät, rosoiset kiviseinät ja ovessa kalterit. En tiennyt vielä, missä olin. Tiesin vain, että siellä oli erittäin kuuma, hirvittävän kuuma. Oli niin kuuma, etten voinut uskoa olevani vielä hengissä. Tuntui, että minun olisi pitänyt tuhoutua sellaisessa kuumuudessa, mutta olin yhä hengissä. Huoneessa oli hetken aikaa valoisaa, ja uskon sen johtuneen Herran läsnäolosta, jotta näkisin ympärilleni paremmin, mutta sitten, noin minuutin päästä, tuli pimeää.

        Jesaja 24:22 sanoo: ”Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen”.

        Sananlaskut 7:27 kertoo: ”Hänen majastaan käyvät tuonelan tiet, jotka vievät alas kuoleman kammioihin”. ”Kammiot” tarkoittavat huoneita. Näin ollen osassa helvettiä on vankityrmiä, huoneita, tulisia kuoppia ja suuria alueita tulta, mutta minä olin silloin siis vain tyrmässä.

        DemonMyös Joona 2:6 sanoo "maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti..."
        Ja Job 17:16: “Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa..."
        Joten jälleen kaikki, mitä näin, oli Raamatussa. Kivistä puhutaan Jesajan kirjassa 14:19.


      • ei.näytä.kivalta
        näis.se.alkoi kirjoitti:

        No, nyt nopeasti asiaan. Vaimoni ja minä olimme sunnuntai-illan rukouskokouksessa, johon aina osallistumme pastoreidemme kanssa. Palasimme kotiin aivan tavalliseen tapaan illalla ja menimme nukkumaan. Noin kolmen aikaan yöllä minut vietiin helvettiin. En tiennyt, kuinka jouduin sinne, ennen kuin palasin. Silloin Herra selitti sen. Minut vain jätettiin vankityrmään, joka oli aivan kuin tavallinen tyrmä, voit kuvitella. Siinä oli jykevät, rosoiset kiviseinät ja ovessa kalterit. En tiennyt vielä, missä olin. Tiesin vain, että siellä oli erittäin kuuma, hirvittävän kuuma. Oli niin kuuma, etten voinut uskoa olevani vielä hengissä. Tuntui, että minun olisi pitänyt tuhoutua sellaisessa kuumuudessa, mutta olin yhä hengissä. Huoneessa oli hetken aikaa valoisaa, ja uskon sen johtuneen Herran läsnäolosta, jotta näkisin ympärilleni paremmin, mutta sitten, noin minuutin päästä, tuli pimeää.

        Jesaja 24:22 sanoo: ”Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen”.

        Sananlaskut 7:27 kertoo: ”Hänen majastaan käyvät tuonelan tiet, jotka vievät alas kuoleman kammioihin”. ”Kammiot” tarkoittavat huoneita. Näin ollen osassa helvettiä on vankityrmiä, huoneita, tulisia kuoppia ja suuria alueita tulta, mutta minä olin silloin siis vain tyrmässä.

        DemonMyös Joona 2:6 sanoo "maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti..."
        Ja Job 17:16: “Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa..."
        Joten jälleen kaikki, mitä näin, oli Raamatussa. Kivistä puhutaan Jesajan kirjassa 14:19.

        Olin vankityrmässä, ja siellä oli kanssani myös neljä olentoa. Silloin en tiennyt niiden olevan demoneita, koska jouduin sinne pelastumattomana henkilönä. Jumala otti pois mielestäni, että olin kristitty. En ymmärtänyt miksi, mutta Hän selitti minulle paluumatkalla. En tajunnut olentojen olevan demoneita. Ne olivat valtavia, 3,5 – 4 m pitkiä. Yksi demoni näkyy videolla. Videolla todistavista henkilöistä yksi näki saman demonin kuin minä, joten voit katsoa, miltä se todella näyttää. Siitä on erittäin hyvä kuva videolla siinä kohdassa, missä miestä ollaan kiskomassa helvettiin. Se on Kenneth Haginin todistuksessa.

        Olento oli kauttaaltaan suomuinen. Sillä oli jättimäiset leuat ja valtavat hampaat, ulos pistävät kynnet ja silmät syvällä kuopissaan. Oliot olivat suunnattoman suuria. Toinen näytti aivan erilaiselta. Sillä oli veitsenteräviä eviä yltympäri, yksi pitkä käsi ja epäsuhtaiset jalat. Kaikki oli epämuodostunutta ja vänkyrää ja epäsuhtaista, epäsymmetristä: yksi käsi pitkä ja toinen lyhyt. Ne olivat oudon näköisiä otuksia, kamalan, kamalan näköisiä olioita.


    • Juulia44

      Tässähän taitaa olla kyse siitä, että uskonnolliset seikat ovat niin vaikuttaneet psyykeen, että ne aiheuttivat psykoosinomaisen tilan.
      Kyse ei ole mielisairaudesta, mutta psykoosi ei tietenkään ole toisaalta normaali tila.
      Jos esim jo lapsuudessa lapsen mieleen syötetään uskonnollisia asioita, ne vaikuttavat mieleen niin että kauhutilat ja ahdistavat mielikuvat purkautuvat mm tällaisina kohtauksina. On selvää, ettei ihmisen mieli kestä esim helvetti- saatana-demoni- ajatuksia ilman ettei jossain vaiheessa psyyke romahda.
      Nämä uskonnolliset ajatusrakennelmat ovat kuin paksussa sumussa harhailemista, luulet tietäväsi minne olet menossa mutta sitten huomaatkin vaeltavasi eksyneenä sinne tänne ja mielesi joutuu kuin oikosulkuun ja sitten jo makaatkin lattialla ja näet suomuisia olioita.
      Kyse ei ole painajaisunesta, vaan siitä että psyykeä on jo lapsena manipuloitu raskaasti uskonnollisella ''opetuksella'' tai sitten myöhemmin ihminen on joutunut samantyyppisen kohtelun kohteeksi ja näin joutunut sielunmurhan uhriksi.
      Jumalalla ei ole tällaisen manipuloinnin, sielunmurhan, kanssa mitään tekemistä.

    • Kirjakääröt

      Joona.2:3. Biblia. Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.

    • sylttytehtaalta

      Arvatkaa mistä tiesi, että tuo oli huuhaata. Helvetti oli maapallon keskipisteessä. Sen lisäksi, Jumalan tuomio ei ole vielä tullut.

      Sen lisäksi hän mainitsi Kenneth Haginin, joka on huijari (ei varmaan itse tiedä sitä) ja kaikki menestysteologian keksijät. Tuo on siis itse sylttytehtaalta, äärikarismaattisilta menestysteologeilta.

      • sylttytehtaalta

        Kaiken lisäksi huvittavinta oli, että todennäköisesti tuonkin levittäjä on upporikas äijä, joka ei huomannut Jeesuksen kertomusta Lasaruksesta, joka otettiin Abrahamin helmaan, ja joka kerjäsi siinä rikkaan ovella paiseineen.

        Miten menestysteologit julkeavat ottaa tuollaista kohtaa Raamatusta?


      • sylttytehtaalta

        Jos Jeesus haluaisi varoittaa ihmisiä helvetistä, hän ei lähettäisi paikalle kahjoa, joka väittää, että helvetti on maapallon keskipisteessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe