kanin päivärutiinit

Anuuu

Moi,kertokaas mulle omia päivärutinnejanne , haluisin kuulla muittenkin kun mull on vähä sekava päivä rutiini( SIIS KANIEN RUTIINI)

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anuuu

      Siis tarkoitin että kertokaa mulle omien kanien päivärutiini

    • Ruusu_ja_Lilja_puput

      - Noin 8 aikaa aamulla kanit saa uudet vedet pulloonsa ja heinät jos ne on menny kaikki yön aikana ja laitan pikkusen pellettejä
      - 9 aikoihin avaan häkin oven ja kanit saa tulla pomppimaan asuntoon, samalla siivoon niiden vessalaatikon
      - Sit ne saaki pomppia sydämensä kyllyydestä, tarkistan kynnet ja korvat, silmät jne päivittäin mut en tiettynä aikana. Siinä sit samalla tulee touhuttuu niiden kanssa, toisinaan mennään valjaissa ulos
      - 7 aikaa illalla ne saa tuoreruokaa häkkiin tosin ne on sillonki viel vapaana
      -10 aikaa illalla paimennan puput häkkiin ja suljen oven

    • FrenchLop

      Meidän ranskis tulee aamu-viideltä sänkyyn pusuttelemaan eli herättämään minua, ja sitten se menee mieheni kanssa keittiöön pitämään hänelle seuraa aamukahvin ajaksi. Samalla se saa pikku palan kuivattua ruisleipää.
      Sitten kun mieheni menee hammaspyykille niin kani tulee uudelleen sänkyyn herättämään minua toista kertaa - sitten se saa pienen annoksensa pellettejä ja myöhemmin vähän tuoreruokaa.
      Kun olen syönyt ja lukenut lehden niin kani jo tietääkin että "nyt mennään ulos" ja se menee valmiiksi ulko-oven eteen istumaan. Jos menenkin itse vessaan vielä ennen sitä niin se tulee perääni sinne riehumaan :/
      Puolen tunnin ulkoilun jälkeen seuraa harjaus, vessalaatikon siistiminen, silmien putsaus rähmistä kostutetulla vanulla (ranskiksilla tahtoo valua silmät, varsinkin jos on saanut tomaattia tai jotain makeaa, esim melonia) ja sitten katsotaan vähän aamutelsua, kani sylissä.
      Vaihtoehtona se että mennään sängylle köllimään, kani tulee kainaloon rapsutettavaksi.
      Päiväsaikaan ressukka on yksikseen, mitä nyt naapurissa asuva äitini välillä käy sitä moikkaamassa =) Onneksi työpäiväni on normaalia lyhyempi.
      Iltapäivällä taas vähän murua rinnan alle ja sitten ulos pihalle. Jos on hyvä ilma niin ollaan melkeinpä koko ilta aidatulla takapihalla. Ja jos ei pystytä katsomaan kanin perään, eli puuhastellaan itse jotakin niin silloin kani saa olla turvallisesti ulkohäkissään.
      Illalla myöhemmin vielä vähän sylittelyä telkkarin ääressä, iltaruoka n 21 aikaan. Jos ruokaa ei ala kuulua niin kani tulee tuijottamaan meitä, ja jos 10 minuutissa ei mitään tapahdu niin se nippasee hampailla meitä jalkapöydästä :D
      Sitten taas nukkumaan. Kani nukkuu makkarin kynnyksen sisäpuolella, välillä se menee ruokailuhuoneen pöydän alle (makkarissa liikaa kuorsausta ja rupsuttelua, heh heh ??) palatakseen taas jossain vaiheessa yötä takaisin makkarin ovelle.
      Välillä se paukuttelee takajalkaansa, josko se näkee jotain unta tai sitten meistä lähtee jotain "kummallisia" ääniä.
      Ai niin, vielä sellainen rutiini että kun mieheni tulee töistä niin kani istuu yleensä jo valmiina herkkukaapin oven edessä = sieltä tulee yksi "keksi" (ruisjauhoista, yrteistä, mustaviinimarjoista ym itse leivottu) jonka mieheni antaa. Kani melkein kiipeää kinttua pitkin ylös saadakseen sen nopeammin.

      Talvellakin ulkoillaan kahdesti päivässä, mutta toki vain muutama minuutti jos on paljon pakkasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe