Prahan lentokenttätaksit.

menossasinne

Onko kenelläkään kokemusta näistä etukäteen tilattavista takseista lentokentältä hotelliin..esim: http://www.lentokentta-praha.com/

Entäs taksin ottaminen kentältä, voiko taksiin luottaa?
Mitenkäs julkisilla?

Onkos kenellekään tuttu Park Hotel?

19

3351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut2015

      on kokemus juuri tuosta taksifirmasta minkä laitoit. Olemme menneet 2 kertaa edes-takaisin ja ei mitään valittamista. Maksu matkan jälkeen kuljettajalle käteisellä euroilla tai halutussa valuutassa. Suosittelen

    • Uber

      Uber maksaa kentältä keskustaan 10-13 euroa.

    • Praharaha

      Tuon linkin takaa löytyy asiallinen taksi-ilmoitus, ja sen liitteenä tosi hauska "ilmaislahja": neljän tunnin kävelyretki kaupungilla! Eikö jokainen voi maleksia cityssä maksutta, ilman että sitä tarvitsee ajatella edullisena matkailutarjouksena?

      • Dilledöö

        Tässä on siis ideana se, että kävelykierros on opastettu ja selostettu.


    • lazylady6

      Olen käyttänyt ko. firmaa neljällä matkallani ja kaikki on mennyt todella hyvin. Ei moitteen sanaa. Olemme käyttäneet meno-paluuta. Erinomainen palvelu.

    • juajo

      Prague Airport Transfer on todella toimiva ja luotettava kyyti lentokentältä hotelliin ja takaisin. 21 euroa/sivu ei todellakaan ole liian kallis hinta. Voi maksaa euroissakin. Kuljettaja oli kentällä odottamassa nimikyltin kanssa. Hotellilta tuli hakemaan myös nimikyltin kanssa respasta. Autosta sai vettä ja Prahan oppaan ja kartan. Online varaus helppoa ja samalla varataan myös paluumatka. Autona oli meillä musta Skoda Superb. Ei mitään valittamista. Suosittelen.

      • Suosittelen1

        Mekin ollaan tätä käytetty ja maksoi 20 € ja todella hyvin toimi! Taksikuski odotti kyltin kanssa ja ohjasi uuteen hienoon autoon, jolla huristeli suoraan hotellille. Varaus tapahtuu Suomessa nettisivulta, joka _suomenkielinen_. Käytetään seuraavankin kerran tätä palvelua. Myös bussilla olemme menneet lentokentälle takaisin. Sekin oli todella selkeää, halpaa ja vaivatonta. Prahassa liikkuminen tehty helpoksi.


    • Uber

      Siis suunnilleen tuplahinta Uberiin verrattuna. Viime kuussa kentältä Hotel Century Old Town Prague MGallery By Sofiteliin 12 euroa. Veloitus suoraan luottokortilta.

    • Tuomatkalainen

      Oma kokemukseni kahdelta eri kerralta on, että Prague Airport Transfer on toiminut hyvin kentältä hotellille ja suosittelen, mutta toiseen suuntaan ei sitten kummallakaan kerralla. Eka kerralla hotellin respa tilasi pyynnöstäni lähtöpäiväksi kyydin joka ei koskaan saapunut noutamaan minua. Tokalla kerralla tilasin itse (jos vaikka respa olisi kömmännyt), vakuutettiin, että kyllä tulee vaan ei tullut. Molemmilla kerroilla hyvätasoinen keskustahotelli, joten osoite ei ongelma.

      Haluaisin uskoa, että sattui vaan harmillisesti kohdalleni kaksi inhimillistä kömmähdystä, mutta toisaalta, jos asiakkaiden määrän tuloksen maksimointi pohjalla = eivät viitsineet kiertää hakemaan yksittäistä asiakasta, jos ei muita menijöitä kentälle just samoihin aikoihin.

      Suosittelen hotelli-kenttä paluumatkalle ainakin plan B:n miettimistä etukäteen.

    • ambas.zlatah

      Kun varaa majoituksen suoraan hotellista, voi huonevarauksen yhteydessä varata samalla lentokenttäkuljetuksen, minä ainakin teen niin, viimeksi Prahassa 1989.

    • ambas.zlatah

      No niin taksi varattu hotellin sivuilta 32 egee, sähköpostissa kirjoitin asuneeni 1989 kaksi viikkoa, lupasivat järjestää minulle hyvän huoneen pääkadun puolelta. Yes

      • HuonotTiivisteet

        Makuasia ja riippuu paikasta ja hotellista tuo "pääkadun puolelta" tarkoittaa usein melua 24/7.


    • Hinta-kohdilleen

      17.12.!2016 oli joko 30 euroa tai 700 koruna. Matka vähän pitempi kaupungin läpi, mielestäni tämä 30 € ei paljon hyvästä palvelusta perille,. Bensan hinta näyttää tällä Tshekissä olevan Suomen luokkaa. Se etukäteen sopiminen hyvä neuvo, sekä kylmästi sanoa ei, jos jos pyytää liikoja.

    • Lmlmlmlml

      Lähtökohtaisesti kaikki taksikuskit ovat Prahassa huijareita ja rikollisia. Siitä on tehty useita dokumenttejakin.

    • EnsiKertaaPrahassa

      Julkisilla esim. vanhan kaupungin alueelle näin.

      Ostat lentokentän kioskilta 90 minuutin lipun, maksaa 32 czk eli n. 1.25 eur.
      Hyppäät bussiin 119 ja leimaat lipun. Ajat sillä vihreän linjan metroasemalle. Laskeudut liukuportailla asemalaiturille ja hyppäät keskustan suunnan metroon. Jäät pois hotelliasi lähimmällä metroasemalla. Sitten kävellä käpsyttelet hotellille. Taikka tarvittaessa ratikalla.
      Ja paluu tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä. Lipun saat metroaseman kolikkoautomaatista.

      Helppoa, halpaa ja nopeaa matkustamista.

      Ehkä kannatta jo etukäteen katsoa oikea metroasema ja reitti hotellille.
      Itse olin hankkinut Tsekin korunoita pienen määrän jo Suomesta niin pääsi matka jouhevasti alkuun.

      • Pari-vkoa-vielä-matkaan

        Voiko noita 30 min./90 min. voimassa olevia lippuja ostaa etukäteen? Siis että ostais 10 kpl kerralla ja käyttäisi sitten tarpeen mukaan.


      • julkisilla_mennään
        Pari-vkoa-vielä-matkaan kirjoitti:

        Voiko noita 30 min./90 min. voimassa olevia lippuja ostaa etukäteen? Siis että ostais 10 kpl kerralla ja käyttäisi sitten tarpeen mukaan.

        Voimassaoloaika alkaa siitä hetkestä kun leimaat lipun. Voihan niitä ostaa useammankin kerralla. Leimaus on se pointti.


    • Varasin eilen hotellistani (Alcron) menopaluu taksikyydin lentokentälle. Maksu 890 CZK korunoina tai euroina, lähettävät viestin mukaan limusiinin, ei taida olla SKODA, odottavat minua lentokentällä nimikyltin kanssa.
      Kolmas kerta Prahaan 1989, 2016 ja nyt 2019/ 8.

    • Korjaus. En ole menossa Alcroniin vaan Radissoniin. Alcron oli vielä viime vuonna Radisson-hotelli, pieni pettymys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe