Jumalan huumorintaju, musta huumori?

Tosijärkkyjuttu

Jos Jumala on, tässäkö on hänen ironinen huumorintajunsa vai mitä tästä pitäisi ajatella?
Maalaisjärjellä inhimillinen tapaturma, onnettomuus. Mutta hautausmaalla? Oliko uhri menossa tapaamaan vaimoaan, eli viemään kukkia, vai mitä lie taustalla?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001185523.html

Mikään inhimillinen ei ole vierasta.

20

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäTapahtui

      Onko se Jumalan teko tai Jumalan syy, jos mies jää oman autonsa pyörän alle?
      Voisiko olla kyseessä miehen oma huolimattomuus? Vai onko annettu lisää tietoa tapahtumasta?
      Voisiko joku ihminen olla teon takana ja häipynyt paikalta kenenkään näkemättä?

      • expimot

        "Onko se Jumalan teko tai Jumalan syy, jos mies jää oman autonsa pyörän alle?"

        Jos luomiskertomus ihmetekoineen on totta, on yhden auton pysäyttäminen kaikkivaltiaalle pala kakkua. On siis syyllinen lapsensa kuolemaan. ..tai ainakin törkeän välinpitämätön.


    • ihmeellistä

      Ikävä tapahtuma. Sitä vaan pohdin kuinka hän on mennyt autolla hautausmaalle ja miksi. Tuosta kuvasta vähän alempana on parkkipaikka. Minkähän syyn takia hautausmaalle saa ajaa autolla ja keneltä sellaiseen voi lupaa pyytää ?

    • Ruuhkaliikenteessä

      Esimerkiksi Helsingissä Malmin hautausmaalla ajellaan jatkuvasti autolla. Monella iäkkäälle olisi varmaan täysin mahdotonta muuten päästä omaistensa haudoille. joulun alla hautausmaalla on pitkät jonot autoja pääkäytävillä. Itse kuljen silloin toisesta portista sisään ja ajan liikenteen mukana eteenpäin toisesta portista ulos. Se on sujuvampaa niin. Joskus jätän joulukynttilöiden sytyttämisen joulun pyhiin, niin ei tarvitse kulkea ruuhkajonoissa hautausmaalla. - Liikenne sujuu rauhallisesta ja ihmiset ovat huomaavaisia, joten liikenne ei häiritse hautausmaan rauhaa.

    • Sijaisauton_palauttanut

      Minunkaan mielestäni siinä ei ole mitään ihmeteltävää, jos huonojalkainen papparainen on katsonut tarkoituksenmukaiseksi käyttää kuvan perusteella leveää ja ruuhkatonta väylää käydäkseen vain nopeasti kastelemassa kukat tai noutaakseen pois vaikkapa äitienpäivänä viedyt kuihtuneet leikkokukat.

      Mutta entäs sitten auton alle päätyminen? Minulla oli kerran mahdollisuus ajaa ns. modernilla autolla vakuutusyhtiön piikkiin. Siinä seisontajarrun virkaa hoisi sähköinen nappula kojelaudassa. Se oli tosi kätevä esim. kaltevassa risteyksessä odotellessa. Olisiko mahdollista, että sähköjärjestelmä olisi jotenkin pettänyt? Kerran nimittäin petti omasta autostani sähköinen keskuslukitus ja kaikki ovet menivät lukkoon auton ollessa käynnissä ( ja avainnippu kotiavaimineen tietysti virtalukossa) sillä aikaa, kun minä skrapasin tuulilasia.

    • Jos ajattelemme tilannetta että minä alkaisin seurustella.
      Olisi tilanne avo-liitto loppuun saakka.
      Uskon vahvasti että jumalani tietävät jo mikä minä olen.
      Aika varmasti ovat saaneet minusta tarpeekseensakin.
      Taatusti kuulisin kirkossa jostain pidäteltyä taivaallista naurua.

      H.

      • hunksz

        Olen ajatellut kyseistä tilannetta koko aamun, jos et nyt lopeta ja tämä olisi ääniyhteys, niin kuulisit maallista naurua.
        Pitkään ja hereästi.
        Onko luontevaa, että jumalan huumorintaju tulisi esiin juuri hautausmaalla tai kirkossa.

        YP.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Olen ajatellut kyseistä tilannetta koko aamun, jos et nyt lopeta ja tämä olisi ääniyhteys, niin kuulisit maallista naurua.
        Pitkään ja hereästi.
        Onko luontevaa, että jumalan huumorintaju tulisi esiin juuri hautausmaalla tai kirkossa.

        YP.

        "Ancelina"

        Minulla on se Jesse.
        Jesse ei ole moksiskaan kirkoista ja hautaus-maista.
        Hänelle on tärkeintä että isäänsä kunnioitetaan.
        Ja sen mukaan kunnioitetaan elämää ja kuolemaa.
        Siksi minäkin kunnioitan rituaaleja joissa Jessen faijaa ja ajatuksiaan
        kunnioitetaan.
        Etenkin, koska minä olen vain vaivainen mato maan.
        -
        Ihan varmaan Jesse nauraisi minulle, jos menisin kuus-kutosena naimisiin.
        Onhan hän minuakin vanhenpi uusio-poika-mies.
        Tietää mitä tekee, sanoisin (hym.kuj)

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minulla on se Jesse.
        Jesse ei ole moksiskaan kirkoista ja hautaus-maista.
        Hänelle on tärkeintä että isäänsä kunnioitetaan.
        Ja sen mukaan kunnioitetaan elämää ja kuolemaa.
        Siksi minäkin kunnioitan rituaaleja joissa Jessen faijaa ja ajatuksiaan
        kunnioitetaan.
        Etenkin, koska minä olen vain vaivainen mato maan.
        -
        Ihan varmaan Jesse nauraisi minulle, jos menisin kuus-kutosena naimisiin.
        Onhan hän minuakin vanhenpi uusio-poika-mies.
        Tietää mitä tekee, sanoisin (hym.kuj)

        YH.

        hunksz

        Vanhempi? Riippuu kuinka lasketaan, yleensä kuolema, myös ristiriipunnassa tapahtunut, lopettaa ikääntymisen ja päivien juoksun.
        Toki tunnet jessen paremmin, joten en käy kinastelemaan.
        Minulla on käsitys, että hän oli myös pelkkä poikamies. Ei uusio ollenkaan.

        Rituaaleja kunnioittaen, lievän kujeellisesti hymyillen.

        YP.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minulla on se Jesse.
        Jesse ei ole moksiskaan kirkoista ja hautaus-maista.
        Hänelle on tärkeintä että isäänsä kunnioitetaan.
        Ja sen mukaan kunnioitetaan elämää ja kuolemaa.
        Siksi minäkin kunnioitan rituaaleja joissa Jessen faijaa ja ajatuksiaan
        kunnioitetaan.
        Etenkin, koska minä olen vain vaivainen mato maan.
        -
        Ihan varmaan Jesse nauraisi minulle, jos menisin kuus-kutosena naimisiin.
        Onhan hän minuakin vanhenpi uusio-poika-mies.
        Tietää mitä tekee, sanoisin (hym.kuj)

        YH.

        Nii ja tota...
        Tämä lisäys yleisesti:
        -
        Minähän olen aina toivonut kommentin alkuun hymiötä "Pyrsk!"
        Jos kommenttini katsotaan erityisen hauskaksi.
        Ymmärrän kyllä, että surkeat kökkö-humoristit eivät sitä minulle
        kateellisina kirjoita.
        -
        Pyrsk!

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Vanhempi? Riippuu kuinka lasketaan, yleensä kuolema, myös ristiriipunnassa tapahtunut, lopettaa ikääntymisen ja päivien juoksun.
        Toki tunnet jessen paremmin, joten en käy kinastelemaan.
        Minulla on käsitys, että hän oli myös pelkkä poikamies. Ei uusio ollenkaan.

        Rituaaleja kunnioittaen, lievän kujeellisesti hymyillen.

        YP.

        "Ancelina"

        Jos kuolee ja sit taas syntyy, niin on se jotenkin kierrätystä?
        Uusintaa sillee.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Jos kuolee ja sit taas syntyy, niin on se jotenkin kierrätystä?
        Uusintaa sillee.

        YH.

        hunksz

        Pyrsk!
        Osin aiheeton.

        Voi olla uusio, jos hänen todetaan syntyneen uudelleen. Epäilen ettei ole todisteita siitä, edes sinulla hyvänä kaverinaan.
        Kierrätys-Jesse ;)
        Seuraajissaan on uudesti syntyneitä, olen kohdannut sellaisen, itse tosin kertoi, joten en luota satavarmasti. Kuinka niin kookas ihminen voi syntyä uudelleen.

        YP.


      • KuvotusKerpeles
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minulla on se Jesse.
        Jesse ei ole moksiskaan kirkoista ja hautaus-maista.
        Hänelle on tärkeintä että isäänsä kunnioitetaan.
        Ja sen mukaan kunnioitetaan elämää ja kuolemaa.
        Siksi minäkin kunnioitan rituaaleja joissa Jessen faijaa ja ajatuksiaan
        kunnioitetaan.
        Etenkin, koska minä olen vain vaivainen mato maan.
        -
        Ihan varmaan Jesse nauraisi minulle, jos menisin kuus-kutosena naimisiin.
        Onhan hän minuakin vanhenpi uusio-poika-mies.
        Tietää mitä tekee, sanoisin (hym.kuj)

        YH.

        Voi kuvotus tuota iänikuista napanöyhtä-jankuttajaa. Pitää itseään jumalaisena jankuttajana, ja helvetin hauskanakin. Joutais vaikka välillä helvettiin täältä ja vois huudella siellä sitä Jesse Jamestaan avuksi. Voihan kerpeles.


      • KuvotusKerpeles kirjoitti:

        Voi kuvotus tuota iänikuista napanöyhtä-jankuttajaa. Pitää itseään jumalaisena jankuttajana, ja helvetin hauskanakin. Joutais vaikka välillä helvettiin täältä ja vois huudella siellä sitä Jesse Jamestaan avuksi. Voihan kerpeles.

        "KuvotusKerpeles"

        Arvelisin olleeni vähän-päälle teini-ikäinen, kun katselimme Jessen kanssa
        aavikkoa.
        Korkean vuoren päältä.
        - Mitäs tehdään, kysyin Jesseltä.
        -Pitäisi laittaa muurin-pätkä.
        - tähän tulee aikanaan Jeriko.
        Me kannoimme sitten muutaman ison lohkareen riviin.
        Katselimme sitten tulosta sieltä vuorelta.
        - Ei enempää, muuten ne eivät opi soveltamaan, sanoi Jesse.
        - Eikä se sitten kaadu.
        -
        Kuten tiedät, muurimme kaatui parilla torvella.
        Muista se "Pyrsk!"

        H.


      • Tran
        hunksz kirjoitti:

        "KuvotusKerpeles"

        Arvelisin olleeni vähän-päälle teini-ikäinen, kun katselimme Jessen kanssa
        aavikkoa.
        Korkean vuoren päältä.
        - Mitäs tehdään, kysyin Jesseltä.
        -Pitäisi laittaa muurin-pätkä.
        - tähän tulee aikanaan Jeriko.
        Me kannoimme sitten muutaman ison lohkareen riviin.
        Katselimme sitten tulosta sieltä vuorelta.
        - Ei enempää, muuten ne eivät opi soveltamaan, sanoi Jesse.
        - Eikä se sitten kaadu.
        -
        Kuten tiedät, muurimme kaatui parilla torvella.
        Muista se "Pyrsk!"

        H.

        Kyllä täytyy ihmisellä olla turha elämä kun tuollaista paskaa jaksaa suoltaa päivästä päivään. Turhuuksien turhuutta.


      • Tran kirjoitti:

        Kyllä täytyy ihmisellä olla turha elämä kun tuollaista paskaa jaksaa suoltaa päivästä päivään. Turhuuksien turhuutta.

        "Tran"

        Kuten niin monet, jo kymmeniä vuosia ovat sanoneet...
        Sanon minäkin sinulle.
        Pyri paremmaksi.

        H.


    • kesi.vä

      Näin Nti Marplen näkökulmasta katsoen näyttää vaihde jääneen vapaalle ja käsijarru kytkemättä.
      Oleellisinta tuossa uutisessa oli, että mies on iäkäs ollessaan 70-75 -vuotias.

      • Lyhytmatkahautaan

        Erittäin todennäköistä, että auto oli pysäköity jonkinlaiseen "mäkeen" keula kohti huippua ja mies unohtaen käsijarrun läksi kiertämään autoa väärällä tavalla, takaa, samaan aikaan kun auto otti ja läksi peruuttamaan, omin päin?
        Tulos sama vaikka auto olisi ajettu siihen peruuttaen. 70 - 75 vuotiaalla on voimia enää vähän pidätellä 2000 - 2500 kiloista mötikkää silloin kun se liikahtaa.


    • Tietysti kaikki oli vain sattumaa. Jumala ei järjestä mitään ikävyyksiä, maailma ja ihmiset itse järjestävät. Kuka sattuu juuri kävelemään alla kun katolta putoaa kattotiili, tai kävelijä ei ehdi tiilin alle, se vai hipaisee hiukan. Tuurilla on merkitystä.

    • siilimuori3

      Jos se oli miehen oma toivomus jäädä auton alle eikä yksin elämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe