Tämäkin yksi huima osoitus Toyotan kestävyydestä

SiksiSeOn

Näitä Toyotan viattomuudesta, laadusta ja kestävyydestä kertovia asioita löytyy koko ajan kaikkialta.

Pohjois-Karjalan yleisin auot on 18-vuotias Toyota. Miksi se on juuri Toyota. Tietysti siksi, että Toyota on kaikkein viattomin ja kestävin auto. Eihän se muuten yleisin olisi. Jos joku muu olisi kestävin, se olisi yleisin auto. Mutta kun ei ole. Toyotan laatu on 2000-luvulla vain koko ajan vahvistunut. Sen osoittavat mm. katsastustilastot.

Tätä on laatu, viattomuus ja kestävyys:

http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921

30

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaHuonoYritys

      Mutta nykyään asia onkin täysin toinen ja Toyota ruostuu ja on heikossa hapessa jo kaksi vuotiaana. Takaisinkutsujen määrä kertoo huonosta suunnistelusta ja totutuksesta.
      No tuollapäin sedät ajaa kylä baariin keskarille ja joskus takaisin, ei siinä paljon kilsoja kerry ja ihan sama millaisella koslalla pääsee kaljalle.

      • Luottoauto

        Mikseivät osta vanhoja eurorutkuja, saisivat vielä halvemmalla? Kysymyshän on juuri siitä että miksi Toyota Avensis kelpuutetaan parhaiten vaikka ei ole halvin?
        Miksei esim. tsi vokkelo ,renault megane, tai opel astra? Kaikkia saa vapaasti ostaa.
        Oiskohan syynä että sielläkin ihmisillä on kokemusta ja mediat toimii ja käyttövarmuus ja laatu ovat ykköskriteeri. Kuka haluaisi autoa jonka jakopää porsii heti takuuajn jälkeen ja taistelu maksajasta alkaa ja valmistaja on tullut kuuluisaksi huijaamisesta. Pohjois-Karjalassa on totuttu rehellisyyteen. Tuskin se kiihtyvyys nollasta sataan on se tärkein asia .


      • köyhää.seutua
        Luottoauto kirjoitti:

        Mikseivät osta vanhoja eurorutkuja, saisivat vielä halvemmalla? Kysymyshän on juuri siitä että miksi Toyota Avensis kelpuutetaan parhaiten vaikka ei ole halvin?
        Miksei esim. tsi vokkelo ,renault megane, tai opel astra? Kaikkia saa vapaasti ostaa.
        Oiskohan syynä että sielläkin ihmisillä on kokemusta ja mediat toimii ja käyttövarmuus ja laatu ovat ykköskriteeri. Kuka haluaisi autoa jonka jakopää porsii heti takuuajn jälkeen ja taistelu maksajasta alkaa ja valmistaja on tullut kuuluisaksi huijaamisesta. Pohjois-Karjalassa on totuttu rehellisyyteen. Tuskin se kiihtyvyys nollasta sataan on se tärkein asia .

        Eurooppalaisilla autoilla on ajettu paljon. Toyotilla vähän. Pohjois-Karjala on köyhää aluetta joten ne Tojot on ostettu sinne jo uutena. Ei tarvitse lähteä kaukaa hakemaan. Vaurailla alueilla ajetaan aivan muilla merkeillä.


      • Varmin.valinta
        köyhää.seutua kirjoitti:

        Eurooppalaisilla autoilla on ajettu paljon. Toyotilla vähän. Pohjois-Karjala on köyhää aluetta joten ne Tojot on ostettu sinne jo uutena. Ei tarvitse lähteä kaukaa hakemaan. Vaurailla alueilla ajetaan aivan muilla merkeillä.

        Katsastustilastojen mukaan ,ei kylläkään pidä paikkaansa että olisi eurooppalaisilla paljon ajettu lukuunottamatta joitain taksiautoja. Turha tänne on tulla valehtelemaan. Kuinka ostetaan auto uutena jos on köyhää aluetta? Minusta se on juuri päinvastoin. Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa. Eli ovat täysin persaukisia. Pohjois-Karjalassa,jossa ihmiset itse ostaa ja maksaa autonsa ja sen ylläpidon,Toyota on varma valinta. Ei Olisi varaa maksella kaikenmaailman jatkuvia TSI ja DSG vikoja kun rahaa tarvitaan muuhunkin. Itse ovat luotettavimman valinneet kokemuksen kautta, niinkuin AutoBild'kin lukijoineen on tehnyt jo seisemänä vuotena. Mikään muu merkki ei ole yltänyt lähellekään.


      • dfsdfsdfasdfsd

        "Toyotan laatu on 2000-luvulla vain koko ajan vahvistunut. Sen osoittavat mm. katsastustilastot."

        Eikö se lukutaito enää riittänyt tuosta aloituksesta tuon yllä olevan lukemiseen.


      • fasdfdafsdfsd
        köyhää.seutua kirjoitti:

        Eurooppalaisilla autoilla on ajettu paljon. Toyotilla vähän. Pohjois-Karjala on köyhää aluetta joten ne Tojot on ostettu sinne jo uutena. Ei tarvitse lähteä kaukaa hakemaan. Vaurailla alueilla ajetaan aivan muilla merkeillä.

        ....vaurailla alueilla toisilla merkeillä???

        Täyttä potaskaa

        Pääkaupunkiseudun toiseksi yleisin auto on Toyota, joka on nousemassa yleisimmäksi autoksi, kuten toisesta linkistä voimme lukea.


      • fgfgdfgdfgdfgsdffg
        Varmin.valinta kirjoitti:

        Katsastustilastojen mukaan ,ei kylläkään pidä paikkaansa että olisi eurooppalaisilla paljon ajettu lukuunottamatta joitain taksiautoja. Turha tänne on tulla valehtelemaan. Kuinka ostetaan auto uutena jos on köyhää aluetta? Minusta se on juuri päinvastoin. Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa. Eli ovat täysin persaukisia. Pohjois-Karjalassa,jossa ihmiset itse ostaa ja maksaa autonsa ja sen ylläpidon,Toyota on varma valinta. Ei Olisi varaa maksella kaikenmaailman jatkuvia TSI ja DSG vikoja kun rahaa tarvitaan muuhunkin. Itse ovat luotettavimman valinneet kokemuksen kautta, niinkuin AutoBild'kin lukijoineen on tehnyt jo seisemänä vuotena. Mikään muu merkki ei ole yltänyt lähellekään.

        Tässä ei ole kysymys varakkuudesta tai köyhyydestä. On kysymys siitä, että Pohjois-Karjalssa ajetaa Toyotilla, koska ne kestävät parhaiten.

        Järkevä ihminen valitsee aina kestävimmän.


      • köyhää.seutua
        Varmin.valinta kirjoitti:

        Katsastustilastojen mukaan ,ei kylläkään pidä paikkaansa että olisi eurooppalaisilla paljon ajettu lukuunottamatta joitain taksiautoja. Turha tänne on tulla valehtelemaan. Kuinka ostetaan auto uutena jos on köyhää aluetta? Minusta se on juuri päinvastoin. Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa. Eli ovat täysin persaukisia. Pohjois-Karjalassa,jossa ihmiset itse ostaa ja maksaa autonsa ja sen ylläpidon,Toyota on varma valinta. Ei Olisi varaa maksella kaikenmaailman jatkuvia TSI ja DSG vikoja kun rahaa tarvitaan muuhunkin. Itse ovat luotettavimman valinneet kokemuksen kautta, niinkuin AutoBild'kin lukijoineen on tehnyt jo seisemänä vuotena. Mikään muu merkki ei ole yltänyt lähellekään.

        Köyhillä alueilla ostetaan uusia halpiksia, esim. Tojoja. Ne jäävät sitten sinne kotiseudulleen. Niillä ajetaan vähän uutena ja käytettyinä kuten A-katsastuksen tilastosta voi päätellä.

        "Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa.". Siinä taas täyttä palturia. Esim. 30.00 € auto maksaa tasan yhtä paljon oli se uusi tai käytetty. Työsuhdeautoilijoista ylivoimaisesti suurin osa on melkoisen varakkaita.

        Vaurailla alueilla ostetaan muita merkkejä kuin Tojoja. Ei uskota Tojomiesten raamattuihin, Autobildiin, Martta-kerhoon ja Valittuihin Paloihin. Ihan luotettavakin tietoa on saatavilla. Kaikki merkit ovat nykyään luotettavia.


      • tarkennusta.peliin
        fasdfdafsdfsd kirjoitti:

        ....vaurailla alueilla toisilla merkeillä???

        Täyttä potaskaa

        Pääkaupunkiseudun toiseksi yleisin auto on Toyota, joka on nousemassa yleisimmäksi autoksi, kuten toisesta linkistä voimme lukea.

        Ei ole nousemassa, oli vain hölmön kirjoittajan otsikko. Tojoa ostetaan köyhillä alueilla.


      • köyhääjärkeä
        köyhää.seutua kirjoitti:

        Köyhillä alueilla ostetaan uusia halpiksia, esim. Tojoja. Ne jäävät sitten sinne kotiseudulleen. Niillä ajetaan vähän uutena ja käytettyinä kuten A-katsastuksen tilastosta voi päätellä.

        "Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa.". Siinä taas täyttä palturia. Esim. 30.00 € auto maksaa tasan yhtä paljon oli se uusi tai käytetty. Työsuhdeautoilijoista ylivoimaisesti suurin osa on melkoisen varakkaita.

        Vaurailla alueilla ostetaan muita merkkejä kuin Tojoja. Ei uskota Tojomiesten raamattuihin, Autobildiin, Martta-kerhoon ja Valittuihin Paloihin. Ihan luotettavakin tietoa on saatavilla. Kaikki merkit ovat nykyään luotettavia.

        Koskakohan pystyvät tänne trollaavat päättämään onko Toyota kallis vai halpa. Toisinaan sitä moititaan kalliiksi ja toisinaan halpisautoksi. Eiköhän ostajakunta päättäne ihan puolestasi, onko siinä hinta-/laatusuhde kohdallaan.
        Näyttäisi siltä, että vahvan ja terveen itsetunnon omaavat ihmiset valitsevat minkä katsovat sopivimmaksi vaihtoehdoksi omaan kuljetustarpeeseensa. Ne, jotka haluavat egoilla autoilla ja mieltävät sen olevan osan minuuttaan joutuvat sitten menemään trendien mukaan.


      • hyvin_sisäänajettuja
        köyhää.seutua kirjoitti:

        Köyhillä alueilla ostetaan uusia halpiksia, esim. Tojoja. Ne jäävät sitten sinne kotiseudulleen. Niillä ajetaan vähän uutena ja käytettyinä kuten A-katsastuksen tilastosta voi päätellä.

        "Varakkaat ostaa uusia ja köyhät käytettyjä ja kaikkein köyhimmät ajavat työsuhdeautoilla kun ei ole varaa ostaa omaa.". Siinä taas täyttä palturia. Esim. 30.00 € auto maksaa tasan yhtä paljon oli se uusi tai käytetty. Työsuhdeautoilijoista ylivoimaisesti suurin osa on melkoisen varakkaita.

        Vaurailla alueilla ostetaan muita merkkejä kuin Tojoja. Ei uskota Tojomiesten raamattuihin, Autobildiin, Martta-kerhoon ja Valittuihin Paloihin. Ihan luotettavakin tietoa on saatavilla. Kaikki merkit ovat nykyään luotettavia.

        > Köyhillä alueilla ostetaan uusia halpiksia, esim. Tojoja.

        Köyhillä alueilla EI osteta UUSIA autoja, vaan näillä alueilla ajetaan rippikouluikäisillä autoilla. Eli just niillä, joilla on ajettu suuremmissa kaupungeissa joskus 10-20 vuotta aikaisemmin.

        Lamavuosina itäautot olivat yleinen näky pääkaupunkiseudullakin. Nyt ne samat autot pyörivät taantuneilla alueilla ja peräkammarin pojat kehuu tonnin ritsojaan maasta taivaisiin. En olisi uudempaa halunnutkaan ;-D

        10 vuoden päästä peräkylissä ajellaan niillä autoilla, jotka oli kaupungeissa yleisiä 2000-2010. Itäautojen tähti kääntyi tällöin laskuun, joten peräkammarien pojat ylistävät tuollon soppelisti 200 tkm sisäänajettuja Octavioita yms.


      • tilastojen.kertomaa
        hyvin_sisäänajettuja kirjoitti:

        > Köyhillä alueilla ostetaan uusia halpiksia, esim. Tojoja.

        Köyhillä alueilla EI osteta UUSIA autoja, vaan näillä alueilla ajetaan rippikouluikäisillä autoilla. Eli just niillä, joilla on ajettu suuremmissa kaupungeissa joskus 10-20 vuotta aikaisemmin.

        Lamavuosina itäautot olivat yleinen näky pääkaupunkiseudullakin. Nyt ne samat autot pyörivät taantuneilla alueilla ja peräkammarin pojat kehuu tonnin ritsojaan maasta taivaisiin. En olisi uudempaa halunnutkaan ;-D

        10 vuoden päästä peräkylissä ajellaan niillä autoilla, jotka oli kaupungeissa yleisiä 2000-2010. Itäautojen tähti kääntyi tällöin laskuun, joten peräkammarien pojat ylistävät tuollon soppelisti 200 tkm sisäänajettuja Octavioita yms.

        Katsopas Trafin tilastoista niin köyhillä alueilla ostetaan uusia autoja. Yleisin merkki on itäauto Toyota.


      • 18-vuotias_upouusi

        Sinun logiikallasi alle 20 vuotias auto = uusi?

        Tässähän on koko ajan puhuttu siitä, miten köyhillä alueilla tyypillisin auto on viimeisiään vetelevä 90-luvun japsi.


      • Järkevä_ja
        fgfgdfgdfgdfgsdffg kirjoitti:

        Tässä ei ole kysymys varakkuudesta tai köyhyydestä. On kysymys siitä, että Pohjois-Karjalssa ajetaa Toyotilla, koska ne kestävät parhaiten.

        Järkevä ihminen valitsee aina kestävimmän.

        omalla rahallaan maksava haluaa useimmiten Toyotan. Eivät kaikki ihmiset ole idiootteja palstatrollin tapaan.


      • hys_hys_vaan

        Valinnan sanelee ensisijaisesti laiha lompakko = ostetana sellainen parin tonnin käytetty, mitä on helposti tarjolla. Sitten selitetään, etten mää parempaa olisi halunnutkaan.

        Vikoja ja korjauskuluja ei tunnusteta edes itselle. Liian hapokasta myöntää, epäonnistuminen, kun ainoa syyn merkin valintaan on ollut viattomuusmyytti.

        Eihän siitä edes pääse eroon, jos tulee tahra viattomuusmaineeseen...


    • hihiiMikäTero

      Köyhyyshän on merkki auton kestävyydestä ja laadusta kuten Afrikan maat, Aasia ja Pohjois-Karjala.

    • onko.niin.väliä

      Jos ajelee kännissä ilman korttia, niin onko enää mitään väliä, että onko auto katsastettu ja vakuutettu.

      • ei_kestä_selvinpäin

        Tolloloota on rattijuoppojen suoksikkimerkki. Mutta tämähän ei tosiaan liity mitenkään asiaan ;-D


    • Miksi.paaliin.jo.nuorena

      Suomen teillä on kuitenkin melkein 4.000 yli puolen miljoonan Volkkaria ja vain vähän yli 2.000 vastaavaa Tojoa. Aika outoa olisi jos tojo olisi oikeasti kestävämpi.
      Samoin vain yksi kolmesta tojosta pääsee edes 200.000km. En pitäisi tuota mitenkään kestävän auton merkkinä.

      • paalivaari

        Jospa Tojomies ajattelee, että sitä kestävämpi auto mitä vähimmällä kilomerimäärillä paalataan.


      • dfsdfsdfsdfsdafsdsdf

        Satusetä.


      • vanhoilla.ajava
        paalivaari kirjoitti:

        Jospa Tojomies ajattelee, että sitä kestävämpi auto mitä vähimmällä kilomerimäärillä paalataan.

        Tai sitä että parhaita vanhoja autoja myyvät köyhät Pohjois-Karjalaiset toisille köyhille Afrikkaan. Ei tunnu uskottavalta.


    • Pohjosikarjalaprojekti

      Pohjois-Karjalassa vai sydäntauti ja pappatuna on yleisempiä kuin 18-vuotias Korolla.

      Mikä liittyy mihin?

      • HuonoinMerkki

        Itselleni tulisi sydäntauti jos joutuisin Toyotalla ajamaan.


    • P.e.n.t.t.i

      Säälittäväähän se on, että köyhin kansanosa joutuu vinguttamaan tekohengitetyillä japanialaisilla ruostekotteroilla. Kun unelmiin ei ole varaa, niin silloin Toyota on se oikea valinta joukkoon kuulumiseksi.

      Kun auton saa vapaasti valita, niin se ei ole Toyota:
      http://www.hs.fi/kotimaa/a1448165910031

    • ei.enää.vanhaa.katiskaa

      Jos puhtaan jonkin automerkin kestävyydestä, täytyy katsoa tilastoja kaikista autoista, ei yksittäisiä tapauksia. Töytan keskimääräinen keski-ikä on selvästi alle 200.000km. Aivan niinkuin kaililla muillakin autoilla ja Toyotan keski-ikä kilometerissä on pienempi kuin kaikkien autojen keskiarvo. Se on fakta ja se ei siitä puhumalla miksikään muutu. Voitte inttää niinpaljon kuin haluatte, mutta tojo menee siitä huolimatta paaliin pienemmillä kilometreillä kuin autot keskimäärin.
      ja jos aletaan puhumaan niistä pitkäikäisistä poikkeustapauksista niin sielläkään tojo ei pärjää millään. Volvot, Mersut Audit ja muut ovat suvereeneja niissäö tilstoissa. Jopa volkkaria on puolet enemmän liikenteessä yli 500.000km sarjassa.

      Ne yli-ikäiset yksilöt säivyvät liikenteessä koska niiden omistajilla ei ole varaa uudempiin autoihin. Kuka ajaa millään vanhalla katiskalla jos olisi varaa nuorempaan. Jokainen on varmaan köyhässä nuoruudessaan joutunut ajamaan vanhalla autolla kun ei muuhun ollut rahaa. Ei mitään herkkua, sen tietävät kaikkia sitä kokeilleet.

    • Qfguytr

      Kateelliset ei tiedä miten huoleton ja varma toyota on kokemusta jo 30v.

      • teroeitajuu

        Se juttu on se että vain tojotero kuvittelee että vain tojolla pääsee huolettomasti ja varmasti.
        Itse olen ajellut myös samat yli 30 vuotta huolettomasti. Autoina on ollut useamman merkkisiä eikä niissä missään ole ollut ongelmia. Uskon helposti että tojollakin sen voi tehdä. Se on ero minun ja teron välillä.

        Ja väitän lisäksi että mun kilometrit ovat olleet edullisimpia kuin vastaavat kilometrit olisivat olleet tojoilla. Jälleeenmyntiarvo, bensakulut, huollot...


      • katsastusinssi

        Olisi kummallista jos ei tojo olisi huoleton ja varma lyhyen käyttöikänsä ajan, kun sitä huolletaan 15t km:n välein. Se oikeasti vaikuttaa: pienet viat kuten polttimon palamiset tai jarrujen puoltamiset jäävät kiinni.

        Katsastuksen reputtaminen on useimmilla autoilla vaikeaa, niin että kun puhutaan pienistä prosenteista, yksi auto saattaa reputtaa puolet useammin kuin toinen ja silti kumpikin harvoin.


      • dfsdfsdfsdfsdafasdfsd

        On siinämeillä muka katsastusinssi. Yksikään katsastusinssi ei kirjoittaisi tuollaista lapsen tekstiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe