En halua luopua kaneistani!!

Apuvaaaa

Hei kaikki, mulla on nyt kuukausien aikana tullut sellainen juttu että aina kun mietin esim. Et mun kanit kuolis tai mitään nii mulle tulee tosi paha mieli ja alan melkeen itkeä. Olen vielä lapsi 12-vuotias niin se voi olla ymmärrettävää vielä tässä iässä. Mulla on yks leikattu uros kani ja yksi leikattu tyttö kani. Tytön nimi on Indy ja pojan Osku. Kun Osku tuli meille, mä ja mun perhe pelättiin et se vaan loikoilee jossain pesäkopassaan koko ajan, mutta sehän lähti heti tutkimaan kun sen vaan vapaaksi päästi. Kissoillamme ei ollut aikomustakaan syödä tätä pikku veijaria sen jälkeen kun kani yritti ns. Raiskata ne:D eli jos joku pelkää jotain niin kissat kania!:D hyvin ovat tulleet toimeen kaikki koko poppoo mutta sitten kun sain Indyn, Indy ei ole niin mukava Oskulle ja Osku ei Indylle. Ensin, Osku alkoi omia reviirinsä, sitten, se alkoi omia MINUT! Se ns. Murisi Indylle kun tämä tuli lähemmäksi mua. En tiiä jos se oli jonkinlaista suojelua yms. En ole varma mitä pitää tehdä, olenko totuttanut ne väärin toisiinsa? Mutta kyllä se enimmäkseen menee nykyjään niin, että kun Indy on vapaana, se menee Oskun häkille(heillä molemmilla on komposti-aidat) ja kun Osku ottaa "rentoutumis asennon" Indy alkaa vähänkuin tökkiä/näykkiä Oskun silmiä! En tiedä yrittääkö se pestä niitä tai onko se vaan vihainen Oskulle kun se on leikattu eikä halua paritella Indyn kanssa? Indy on siis sukukypsä ja on jopa jo rakentanut pesän koppaansa sanomalehdistä(otin ne pois kun luulin että se söi niitä mutta kun aloin seurata mitä se tekee niillä niin se repii karvaa ja heinää ja sanomalehtiä ja tekee pesää) Mitä pitäisi tehdä, kun Oskua ei kiinnosta poikaset, ja Indyä kiinnostaa, niin onko teillä tälläsiä tipsejä tähän tilanteeseen? Ps. Miten saa Indyn tottumaan Oskuun?:) pliis vastatkaa!!??

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanifani

      Sama ongelma. Kun Mietin että kanini kuolisi, Alkaa itkettää melkein. Kokeile ensin, että tuolit ne samaan aikaan vierekkäin, ja katsot, miten ne reagoivat toisiinsa. Sitten jos Osku alkaa taas murista Indylle, toista sama aina uudelleen ja uudelleen. Kun leikit niiden kanssa, ota ne samaan aikaan leikkimään, ja Anna niille niin paljon puuhaa, että ne eivät voi käydä toisiinsa käsiksi. Ja jos Osku omii sinua, huuda sille terävästi ja napakasti ei!

    • Villikani

      Jos ne on aikasemmin tullut toimeen kyllä ne tulee jatkossakin. Tuo on tuttua meilläkin ja se on väliaikaista. Murina, raapiminen ja jahtaaminen ei ole niin vakavaa, jos kummatkin käyvät toistensa kimppuun ja karva alkaa pöllytä se on eri asia silloin se on tappelua ja jos kanit eivät pysty olla tappelematta niitä ei voi pitää yhdessä. Verkko aitauksen jakajaksi. Mulla kanit 10 ja 6v ovat vielä pirteitä ja on ollut tollasta niilläkin mutta vielä elävät! Joskus jos on kylmä niin saattavat tehdä itselleen lämmikkeeksi "pesän". Anna niille paljon liikkumistilaa ettei tila jää niille ahtaaksi :) näin kähinääkin syntyy paljon vähemmän, muista myös keksiä niille muuta tekemistä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe