TMarko: Vilpillisyys

TMarko77

"Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?"

"Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa"."

Tässäkin seuraavassa kertomuksessa on kyse vilpillisestä toiminnasta ja sen seuraamuksista: "Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?"

Tästä vilpin vaarasta Paavalikin varoitti: " Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

Näin suoraan Raamattu kertoo vilpistä ja sen vaaroista.

Oletko sinä täysin vilpitön? Voiko Jeesus sanoa sinusta samaa niinkuin Nataelista:

"Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"


Totuus on jälleen kerran se että, joka tahtoo vaeltaa kaikessa totuudessa, niin sen ihmisen tulee tehdä kaikkensa että myös kaikenlainen vilppi on laitettu elämästä kokonaan pois. Totuudellisuus ja rehellisyys ei käyttäydy vilpillisesti koska vilppi on epärehellisyyttä ja valheellisuutta. Vilpillisyys on VALHEEN tiellä kulkemista. Vilpillisyys on yksi valheen voimien työkalu kun sitä käytetään toisten ihmisten pettämiseen.

Totuus tekee kuitenkin tässäkin tapauksessa vapaaksi, kun vilppikin nähdään omassa elämässä vahingollisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana ja siitä tehdään parannus. Vilppi on niinkuin se on: Totuuden vastaista toimintaa.

Vilppi:
Vilppi on epärehellinen keino tai teko, etenkin jonkun harhauttamiseksi. Vilppiä ovat muun muassa petos ja harhautus.

Vilpitön:
rehellinen, avoin

"Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä."

Tuottakoon meidän sydämemme totuudellisuuden hedelmää kaikissa puheissamme ja teoissa kun maa on ensin puhdistettu kaikesta vilpin myrkystä.

"Vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani, valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä."
"Minun luonani ei ole sijaa sille, joka toista pettää. Ken puhuu valheita, se pysyköön poissa silmistäni." (KR-92)
"Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen."

Rakas veli! Laita vilppi pois sydämestäsi myös täällä raamattu keskusteluissa äläkä yritä veljeäsi pettää puheillasi sillä siihen ei Jumala mielisty. Ihmistä ihminen voi onnistua huijaamaan mutta Jumala näkee kaiken. Pienenkin vilpin.

Jeesus sanookin:

"Joka on vähimmässä luotettava, se on luotettava paljossakin, ja joka on vähimmässä vilpillinen, se on vilpillinen myös paljossa."

Rohkaiskoon seuraavat Raamatun kohdat itsekutakin vilpittömyyden tiellä vallukseen:

"Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle, vilpitöntä kohtaan olet vilpitön"
"Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa"
"Minä olen vilpitön häntä kohtaan ja varon itseni pahoista teoista."
"Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!"
" Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi? Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta"

Olkoon meidän kirjoituksemme täällä kaikesta vilpistä puhdistetut. "Olkoon rakkaus vilpitön, kammotkaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni."

"Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa"

17

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMarko77

      Erilaisia esimerkkejä pikku vilpistä mitä näkee harjoitettavan keskustelu palstoilla:

      1. Esimerkki vilpistä:

      Sanot kirjoittavasi keskustelu palstalla vain omalla nimelläsi/nimimerkilläsi etkä millään muulla, mutta kuitenkin kirjoittelet jatkuvasti toisillakin nimimerkeillä niinkuin yleisesti sanotaan "puskista". Jos näin toimit et ole rehellinen vaan vilpillinen.

      2. Esimerkki vilpistä:

      Kirjoittelet toistuvasti/satunnaisesti toisten palstalaisten käyttämillä nimimerkeillä vaikka sinulla olisi omakin nimimerkki jossa kirjoitella. Tähän vilppiin liittyy myös toisen oman anastaminen ja mitä ilmeisimmin taustalla on myös halu koettaa kiusata henkilöä jonka nimimerkissä kirjoittelee. Ei tuota muutenkaan voi selittää, sillä ei luulisi olevan mitenkään hirveän vaikeaa keksiä nimimerkkejä jotka erottuvat toisista. Siihen pystyy ihan varmasti kuka tahansa kun vähän aikaa malttaa miettiä.

      Jos jollekin tulee vielä esimerkkejä mieleen erilaisista vilpin muodoista, niin olet tervetullut ne tänne jakamaan.

      • ei-lahkolaine

        Mites ne teidän helluntailaisten markkinoimat ihmeparanemiset sitten?

        Lääk.tri Miettinen tutki lääketieteen tohtorin väitöskirjaansa varten 1400 helluntailaisen ilmoittamaa ihmeparanemistapausta, jotka olivat tapahtuneet Niilo Ylivainion kokouksissa.

        Tutkimuksen lopputulos oli: tutkituista tapauksista ei yksikään ollut mikään ihmeparaneminen.


      • TMarko77
        ei-lahkolaine kirjoitti:

        Mites ne teidän helluntailaisten markkinoimat ihmeparanemiset sitten?

        Lääk.tri Miettinen tutki lääketieteen tohtorin väitöskirjaansa varten 1400 helluntailaisen ilmoittamaa ihmeparanemistapausta, jotka olivat tapahtuneet Niilo Ylivainion kokouksissa.

        Tutkimuksen lopputulos oli: tutkituista tapauksista ei yksikään ollut mikään ihmeparaneminen.

        Helluntalaisten ihmeparantumisista minulla ei ole mitään tietoa jotka liittyy Ylivainioon, sillä en ole koskaan ollut helluntalainen. Tuollaisen virheellisen väitteen minusta on laittanut liikkeellä tällä palstalla kirjoitteleva eräs henkilö. Minä olin ev.lut vuoteen 1992 jolloin erosin kirkosta ja liityin Jehovan todistajiin. Vuonna 1997 erosin Jehovan todistajista enkä sen jälkeen ole enää liittynyt mihinkään lahkoon, lohkoon, kuppikuntaan enkä puolueeseen. Moniin eri paikkoihin tosin kävin vielä vuosien varrella tutustumassa sillä halusin ottaa selvää, että oliko kaikki jutut mitä olin monistakin paikoista kuullut totta vai tarua. Siskoni ja monet Jehovan todistajat olivat ainakin perusteellisesti syöttäneet minuun monenlaisia pelottavia ajatuksia liittyen helluntalaisiin.


      • Muistelesanojasi
        TMarko77 kirjoitti:

        Helluntalaisten ihmeparantumisista minulla ei ole mitään tietoa jotka liittyy Ylivainioon, sillä en ole koskaan ollut helluntalainen. Tuollaisen virheellisen väitteen minusta on laittanut liikkeellä tällä palstalla kirjoitteleva eräs henkilö. Minä olin ev.lut vuoteen 1992 jolloin erosin kirkosta ja liityin Jehovan todistajiin. Vuonna 1997 erosin Jehovan todistajista enkä sen jälkeen ole enää liittynyt mihinkään lahkoon, lohkoon, kuppikuntaan enkä puolueeseen. Moniin eri paikkoihin tosin kävin vielä vuosien varrella tutustumassa sillä halusin ottaa selvää, että oliko kaikki jutut mitä olin monistakin paikoista kuullut totta vai tarua. Siskoni ja monet Jehovan todistajat olivat ainakin perusteellisesti syöttäneet minuun monenlaisia pelottavia ajatuksia liittyen helluntalaisiin.

        Sinä itse todistit, että jehovalaisilta saamasi hengen mukaan kävit helluntailaisissa, ja he sanoivat, että sinussa on jo oikea henki.


      • TMarko77
        Muistelesanojasi kirjoitti:

        Sinä itse todistit, että jehovalaisilta saamasi hengen mukaan kävit helluntailaisissa, ja he sanoivat, että sinussa on jo oikea henki.

        Näytäppäs missä minä olen sanonut jotain tuollaista :)


      • TMarko77
        Muistelesanojasi kirjoitti:

        Sinä itse todistit, että jehovalaisilta saamasi hengen mukaan kävit helluntailaisissa, ja he sanoivat, että sinussa on jo oikea henki.

        Minä voin auttaa. Laitanpa tähän erään linkin jossa kerran jotakin itsestäni paljastin eräälle täällä kirjoittelevalle veljelle.

        Siinä kerron eräästä käynnistäni helluntai seurakunnassa, mutta se myös kertoo siitä että Jumala rakastaa omia lapsiaan ja varjelee heidät kaikelta pahalta jos sellaista vaaraa on olemassa. Tuo aihe liittyi käsien päälle panemiseen. Minua on nimittäin myös peloteltu aika paljon tuolla aiheella että käsien kautta voisi saada jotain pahaa itseensä.

        Voit käydä lukemassa tuolta jos kiinnostaa mitä tuo veli minulle sanoi kun hän rukoili minun puolestani?:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13776500/teuvo-suni-pietariko-seurakuntien-peruskallio#comment-80550411


      • TMarko77

        Tuon linkin takaa voi myös huomata erään seikan. Tuohon aikaan kirjoitin TMarko nimimerkillä. Nytten olen joutunut kirjoittamaan TMarko77 nimimerkillä. Miksi näin? Noihin aikoihin joku "nappasi" itselleen tuon nimimerkin ja kirjoitteli ties mitä TMarko nimellä tänne palstalle. En tiedä miten paljon ja mitä kaikkea, mutta en pystynyt sen jälkeen enää itse kirjoittamaan tuolla nimimerkillä vaan sain ja saan edelleen ilmoituksen: "Käyttäjätunnus on käytössä, valitse toinen tunnus." Näin tuollainen pikkuinen vilpin tekeminen sai aikaan sen, ettei tuo nimimerkkini ollutkaan enää minun käytettävissäni. Mutta mitäpä noista välittämään. Numeroita riittää loputtomiin jos sille tulee tarvetta ja Jumala kyllä tietää mitä minä olen kirjoittanut ja mitä minuna esiintynyt on kirjoitetellut.


    • Tottuuvve.pölijjä

      Anarko-Marko käy kiljulla...

      • TMarko77

        Vai niin :)


    • TMarko77

      Muutkin voi osallistua jos jotain tulee mieleen. Rohkasti vaan kirjoittelemaan :)

      Aiheessa olisi tietenkin mukava pysyä joka on tässä aloituksessa 'vilppi', mutta vilpittömyydestäkin saa tuoda ajatuksia ja oikeastaan se on jopa toivottavaakin.

      Sillä vilpittömien puoleen Jumala katsoo ja heihin mielistyy. Ja mikä onkaan ilahduttavampaa kuin jutella vilpittömien ihmisten kanssa täällä netissä.

    • Äläunohdatotuutta

      Jos olisit Jumalan valittu ollut, olisi Pyhä Henki varjellut sinut myös jehovalaisilta.

      • TMarko77

        Ei voi muuta nyt viestiisi sanoa kuin että tutkimattomat ovat Jumalan tiet. Ilman tuota tietä olisin monien ennakko luulojen ja valheiden vanki niinkuin lukemattomat muutkin joita liittyy Jehovan todistajiinkin.

        Muistatko Raamatusta kertomuksen Joosefista minne Jumala hänet kuljetti? Tai missä Daniel oli? Tai entä Mooses? Eikö hänkin aikansa kasvanut Egyptin hovissa?

        Kyllä Jumalalla on keinonsa meitä kasvattaa.


      • ei-laholaine
        TMarko77 kirjoitti:

        Ei voi muuta nyt viestiisi sanoa kuin että tutkimattomat ovat Jumalan tiet. Ilman tuota tietä olisin monien ennakko luulojen ja valheiden vanki niinkuin lukemattomat muutkin joita liittyy Jehovan todistajiinkin.

        Muistatko Raamatusta kertomuksen Joosefista minne Jumala hänet kuljetti? Tai missä Daniel oli? Tai entä Mooses? Eikö hänkin aikansa kasvanut Egyptin hovissa?

        Kyllä Jumalalla on keinonsa meitä kasvattaa.

        Eiköhän ne omat hengelliset himosi vetäneet sinua jehovalaisten ja helluntailaisten luokse. Ei siihen tarvitse Israelin Jumalaa sotkea.


      • TMarko77
        ei-laholaine kirjoitti:

        Eiköhän ne omat hengelliset himosi vetäneet sinua jehovalaisten ja helluntailaisten luokse. Ei siihen tarvitse Israelin Jumalaa sotkea.

        Jos sinulla ei ole tähän aiheeseen enää mitään lisättävää tai kommentoitavaa, niin minun puolestani sinä saat uskoa minusta ihan mitä lystäät. Ja sinulla on oikeus mielipiteeseesi.


      • Omaonvalintasi
        ei-laholaine kirjoitti:

        Eiköhän ne omat hengelliset himosi vetäneet sinua jehovalaisten ja helluntailaisten luokse. Ei siihen tarvitse Israelin Jumalaa sotkea.

        Sinulla ei ole muuta annettavaa palstalle kuin herjasi. Miksi olet valinnut herjaajan tien? Nyt herjattavanasi on Marko, kuka seuraavana?


    • TMarko77

      Voidaan kuitenkin sanoa, että vilpillä on onneksi taipumus paljastua ennemmin tai myöhemmin jos sitä alkaa harrastaa liian innokkaasti. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee tehtyä se ratkaiseva moka ja totuus paljastuu kun pimeydessä tehdyt teot tulevat valoon.

      Pitääkö vanha sanonta tai paremminkin varoitus "valheella on lyhyet jäljet" sittenkin paikkansa...

    • TMarko77

      Jeesus sanoo totuuden:

      " Ei ole mitään kätkettyä, mikä ei tulisi ilmi, eikä salattua, mikä ei paljastuisi ja tulisi tietoon"

      Totuus tekee tässäkin asiassa vapaaksi vilpillisistä ihmisistä ja heidän ulkokultaisista tuomioistaan.

      Kuinka oikeassa Paavali onkaan tässä minkä hän kirjoitti Roomalaisille:

      "1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
      3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
      4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
      7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
      8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
      9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
      10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
      11 Sillä Jumala ei katso henkilöön." (Roomalaisille 2. luvusta)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe