Käytin Auriksen 15.000 km:n huollossa Toyotan merkkiliikkeessä. Huolto maksoi 198 €.
Ei ole kallista, ei. Öljynä Toyotan oma paras synteettinen öljy. Huolto sisälsi myös hybridijärjestelmän ja ajoakkujen testin, jotka tietysti olivat täysin kunnossa.
http://www.clublexus.com/forums/attachments/general-classifieds/276208d1363364411-genuine-toyota-0w-20-full-synthetic-motor-oil-case-12-qts-camerazoom-20130314195937438.jpg
Ainakin VW:n huoltovälit on silkkaa paskaa ja huvittaa tämä hardcore-vagginistien jeesustelu huoltoväleistä. En tiedä millainen urpo autoilijan pitää olla, että oikeasti uskoo, että samoilla öljyillä voi ajaa 30tkm. Kummako tuo sitten on, jos jakopääkin siinä samalla paukkuu.
Olipa Auriksen huolto edullinen
39
646
Vastaukset
- H_K
Asiaa joka sana.
- Tojottaa
Suunnilleen saman verran Auris HD:n vuosihuolto n 70 000 km viime viikolla ja merkkiliikkeessä. Köyhällä ei ole varaa ajaa kuin Toyotalla. - ;)
- Turhaa.rahanmenoa
En tiedä mitä vuosisataa Tojo-kuskit elävät. Täällä 2000-luvulla autoja huolletaan 30.000km välein. En tiedä miksi pitäisi rahoittaa autotehtaita sen useammin. Hyvinrakennettu auto kestää paremmin kuin tojo noilla huolloilla.
- kohtuu.hintaista
Olen huollattanut 29-30 tkm välein. Huolto maksaa vähemmän kuin aloittajalla. Autolla ajettu nyt 348 tkm eikä ole moottorissa vikoja ollut eikä ole öljyä tarvinnut lisätä kertaakaan. En tiedä miten heppoisesti suunnitellaan moottorit jotka vaativat tiheämmän huollon.
- sekundalaatu
kohtuu.hintaista kirjoitti:
Olen huollattanut 29-30 tkm välein. Huolto maksaa vähemmän kuin aloittajalla. Autolla ajettu nyt 348 tkm eikä ole moottorissa vikoja ollut eikä ole öljyä tarvinnut lisätä kertaakaan. En tiedä miten heppoisesti suunnitellaan moottorit jotka vaativat tiheämmän huollon.
Aivan sama,vaihtaako vokkelosta öljyt vaikka joka kuukausi niin jakopää kilahtaa jokatapauksessa. Totkitusti! Kannatta viedä kuukausittain tarkastukseen.
- museoon
Herranjestas 348 tkm!! Varmaan näitä Trafinkin tilastoimia Suomemme Euroopan vanhimpia. Kuitenkin toimii vielä? Olisiko tekniikan museo jo kiinnostunut? Vai puhutko todella henkilöautosta, vai kuorma- tai linja-autosta? Junissa ilmeisesti kuitenkin vielä suuremmat kilometrit.
- kohtuu.hintaista
sekundalaatu kirjoitti:
Aivan sama,vaihtaako vokkelosta öljyt vaikka joka kuukausi niin jakopää kilahtaa jokatapauksessa. Totkitusti! Kannatta viedä kuukausittain tarkastukseen.
Ei kilahda jakopää. Ja kestää muutenkin, ei tämä mikään Avensiksen romu ole.
- kohtuu.hintaista
museoon kirjoitti:
Herranjestas 348 tkm!! Varmaan näitä Trafinkin tilastoimia Suomemme Euroopan vanhimpia. Kuitenkin toimii vielä? Olisiko tekniikan museo jo kiinnostunut? Vai puhutko todella henkilöautosta, vai kuorma- tai linja-autosta? Junissa ilmeisesti kuitenkin vielä suuremmat kilometrit.
Tuo 348 tkm on tuskin näille sisäänajo. Seitsemän vuotta vanha. Kun ajaa reilut 50 tkm vuodessa ei mikään Tojon rutku ole edes vaihtoehto. Niistähän on n. 95 % paalissa ennen noita kilometrejä.
- Sanakirjasta
Huoltovapaa = kertakäyttöinen
- mikään.huolto
On siinä öljyille ja suodattimelle ihan hyvä hinta.
- Hyvin_kestää
Hyvin on viimeiset kaksi autoa kestänyt, niin että huollot n. 30 000 km välein. Toki yksittäisen huollon hinta tällöin hieman korkeampi.
- Etelänmatkailija
Uusi teknikika on noituutta vanhoille Coroilla-papoille. Eihän siinä mitään jos tykkää käyttää autoaan vähänväliä öljynvaihdoissa ja maksaa itsensä kipeäksi. Itse olen valinnut käyttää rahani muuhun.
- fdfsdfdfsdafsdf
Siellä sylinterissä ei kyllä ole mitään uutta tekniikka, eikä muuaallakaan öljytilassa, sitten 1980-luvun
- ToyotassaEiEhkäUutta
On hieman parempaa koneistusta, parempaa palotapahtumaa, parempia öljyjä ja parempaa suunnittelua. Naapuri ajoi jo 80-luvun alussa uudella autolla 100tlm ilman huoltoa ja öljyn vaihtoja ja vaihtoi taas uuteen ja tällä tyylillä ilman ongelmia.
- ropakantax
Uusvanha Erkkikään ei usko että 30tkm huoltoväli on järkevää kenellekään muulle kuin semmoselle, joka pitää autoa 2-max 3 v ja sitten pistää vaihtoon.
- EssollakoKävit
Hyvin menee ja on mennyt jo vuosia ja vuosia, eikä paluuta ole.
- neveisunrahat
Joo, öljy ja suodatin 198 euroa, ja samaan rahaan turhaa auton ympärillä pyörimistä ja jarrupalojen tuijotusta. Oikea hinta olisi ollut 68 euroa, tämä ilman huijausta ja nyljentää.
- Paska_kinneri
Meinaatko että asentajan työ missään merkkiliikkeessä on ilmaista? Köyhät huoltakoon nyrkkipajoissa tai ite!
- totuus.paljastuu
Jo 30 tkm huollossa ehdotetaan jarrujen uusimista ja vaihdetaan jarrunesteet yms.
- Pellehuoltoa
Eikös noilla hybridin romuilla ajeta sähköllä? Sitten vaihdetaan lähes ajamattomat öljyt. Minä ymmärrän jos huolletaan jotain hienoa autoa kalliisti mutta että sekasikiö hybridiä missä ei ole ajonautintoa, huh huh!
Firman pakuissa on 50.000 km öljynvaihtoväli ja hienosti toimivat. Toista oli ennen nokivasaroissa, 10.000 km vaihtoväli. Niin ne autot kehittyvät. Josko Tojokin 10-20 vuoden päästä siirtyy 2000-luvulle.- Mikäs_se
sinun firmasi oikein on kun täällähän sinä vietät trollinhommissa keskimäärin 18 tuntia vuorokaudessa. Hetihän sinun monet oksennuksesi tästäkin keskustelusta tunnisti.
- HalvallaTehdääHalpaaSaa
Japanilaisen valmistusfilosofian mukaan liian hyvä viimeistely on turha menoerä tehtaalle ja siksi öljyjä pitää vaihtaa useasti ja muistaa parin tuhannen jälkeen vaihtaa hiontaöljyt metallipuruineen pois.
Tästä oli juttua jo 80-luvulla TM:ssä kun tekivät artikkelin retkestään Hondan GoldWingillä halki Ameriikan suuren maan ja kone korkkasi kesken rundin. Avasivat koneen ja ihmettelivät kuinka huonoa ja viimeistelemätöntä osaa kone oli täynnä, mutta paikallinen japski tokaisi, että älkää välittäkö ajakaa vaan, kyllä se pikku remontilla kestä taas. - Tojottaa
Täällä ollaan taas niin viisaita vaikutetaan tietävän kaikki autojen tekniikasta ja huolloista. Kertokaapa minkä automerkin vuosihuollon voi tehdä alle 150 euron merkkiliikkeessä ja laatuöljyillä.
Jos suomalainen ajaa keskimäärin 18 tkm vudessa, on meidän olosuhteissa syytä tehdä huolto joka vuosi merkistä riippumatta ellei auto vaihdu joka kolmas vuosi. Ne, jotka ajavat apljon vuodessa, voivat hyvinkin pitää 30 tkm öljynvaihtoväliä, mutta kokemukseni mukaan ainakin kansanautoihin joutuu lisäämään melkein koko täyttömäärän tuona aikana. Voi olla, että oli huono yksilö.
Joku ulkomaalaisketju tarjoaa hintaan 149 euroa! Aiemmin joku kirjoitti, että oikea hinta olisi 68 euroa. Eihän sillä saa kuin pari litraa huippulaadukasta öljyä.- JoitainHintoja
Esim. Motonetissä Castrol Long Life 4 litraa 39.90 €. Näitä 2 kpl tekee 79.80 €. Jää pari litraa ruohonleikkurin tai mönkkärin öljynvaihtoon. Eli auton osalle jää 60 €. Öljynsyodatin 13.90 €. Eli n. 75 € itse tehtynä. Mikä on merkkihuollon hinta, en tiedä. Mitään vuosihuoltoja en teetä, joka toinen vuosi vaihdetaan kaikki suodattimet Pärnäsellä öljynvaihdon lisäksi. Hinta silloin n. 300 €.
- Tojottaa
Varmasti noinkin pärjää, mutta ruohonleikkuriin ja mönkijään eivät nuo öljyt ole kyllä sopivia. Mönkijöissä on hyvin tyyppikohtaisia eroja, mutta 4-tahti pienkoneisiin yleisin on perus 30W mineraaliöljy. Jotkut saattavat vauroitua synteettisestä moniasteöljystä.
Itse öljyjen kanssa tuhraaminen ei kannata uudempien autojen kanssa, koska hyvityshinta on useinkin 1500-2000 euroa pienempi jos auto on itse huollettu. - synteetti
Täyttä puppua on tuo mineraali vs synteetti. Synteettiä voi käyttää ihan kaikessa. Jos muuta väittää niin on oppi hankittu jossain esson baarilla.
- eiikuisia
Öljyt ei kestä 15000 km. Mulla tietokone vaatii öljynvaihdon 13000 km paikkeilla.
- ÖljyEiKestä
Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGg - Toyota-palstan
ÖljyEiKestä kirjoitti:
Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGgtrollipojuhan se tässäkin oksentelee tajuamatta mistään mitään tarkoituksenaan vain trollata sen pikkurahan eteen mitä sille oksentelustaan Vw-konsernin eri merkkien maahantuojat maksavat. Se raha ei ole suuri trollipojun tekemään työmäärään verrattuna, joten orjatyöksi sitä kai voisi kutsua. Toisaalta18 tuntia trollausta päivässä sekoittaa pojun pään joten työsuojelun tarve on ilmeinen.
- ddsfdadfds
ÖljyEiKestä kirjoitti:
Tässä piilee totuuden siemen. Toyotalla on nimenomaan useimpien öljyjen heikon km kestävyyden syistä lyhyt öljynvaihtoväli. Jotkut ylittävät Toyotansa öljynvaihtovälin ja sitten ihmetellään että miksi Toyota on saanut A-katsastuksen listan mukaan huonon km kestävyyden. Jos ylität tuon öljynvaihtovälin niin sitten sinulle tulee paljon kalliimpi lasku olettaen että aiot ajaa samalla autolla kauemminkin kuin vain muutaman vuoden. Jokin monissa Toyotan moottoreissa on niin outoa, että useimmat öljyt eivät kestä mitenkään 20-30tkm öljynvaihtovälejä.
20-30tkm öljynvaihtoväli antaa Toyotassa riskin tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=cCHf7oSGdes
https://www.youtube.com/watch?v=lfWQOEHxfGgJohan on satusetä heittänyt jutun heikosta öljyb kestävyydestä. HuuuuuuuuuuuuHaaaaaaaaaaaaa.
- jhscjdfgjdgb
Bmw 520d. eka huolto 20.000 km 98e. Merkkiliikkeessä.
- Hyvää_huoltoa
Munkin edellinen auto (ave -09 D4D) huollettiin 15 tkm:n välein. Kone vaihdettiin tehdaskunnostettuun 125 tkm:ssa. Oliskohan pitänyt huollattaa 7,5 tkm:n välein?
- 5_kk_huoltoväli
^kyllä se lienee tohjon turbokoneiden kanssa tarpeen! Eikös turbovariksessa ollut ihan virallisesti 7,5 tkm huoltoväli? Sama varmaan turbonauriksessakin?
Plus kai muistit teettää lastunpoistohuollon 5 tkm kohdalla?
7,5 tkm on ihan hyvä huoltoväli keskimääräiset 18 tkm ajavalle. Huoltoon kätevästi 5 kk välein - tasaluku on helppo muistaa. - dfsdfasfdsfasd
5_kk_huoltoväli kirjoitti:
^kyllä se lienee tohjon turbokoneiden kanssa tarpeen! Eikös turbovariksessa ollut ihan virallisesti 7,5 tkm huoltoväli? Sama varmaan turbonauriksessakin?
Plus kai muistit teettää lastunpoistohuollon 5 tkm kohdalla?
7,5 tkm on ihan hyvä huoltoväli keskimääräiset 18 tkm ajavalle. Huoltoon kätevästi 5 kk välein - tasaluku on helppo muistaa.Kaksi edellistä viestiä satusedältä.
- kehitysmaa-autoilua
No, kerropa meille, mikä oli turbovariksen huoltoväli!
Vai ruvetaanko googlettelemaan... ja törmätään taas tietoihin vakavista kestävyysongelmista. Jollain oli mm. palanut mäntään reikä ym.
Tohjo on kehitysmaa-auto, joka on tarkoitettu Afrikkalaisten kyläseppien korjattavaksi. Viimeistelyl ei niin väliä & wanhanaikaista tekniikkaa. Näistä johtuu mm. lyhyt huoltoväli ja vanhanaikaiset ominaisuudet (80-luvun tyylisiä, hengettömiä kierroskoneita).
Ei tällaiseen turboa passaa lisätä, muutoin käy just niinkuin surkeat kokemukset turbovariksesta ja D4D -pommikoneista kertovat! - ssasdsdasdSD
kehitysmaa-autoilua kirjoitti:
No, kerropa meille, mikä oli turbovariksen huoltoväli!
Vai ruvetaanko googlettelemaan... ja törmätään taas tietoihin vakavista kestävyysongelmista. Jollain oli mm. palanut mäntään reikä ym.
Tohjo on kehitysmaa-auto, joka on tarkoitettu Afrikkalaisten kyläseppien korjattavaksi. Viimeistelyl ei niin väliä & wanhanaikaista tekniikkaa. Näistä johtuu mm. lyhyt huoltoväli ja vanhanaikaiset ominaisuudet (80-luvun tyylisiä, hengettömiä kierroskoneita).
Ei tällaiseen turboa passaa lisätä, muutoin käy just niinkuin surkeat kokemukset turbovariksesta ja D4D -pommikoneista kertovat!Satusetien kertomaa.
- vähemmälläkin_pääsee
Jos 198 on mielestäsi vähän 15000 km.n välein niin mikäs siinä. Taitaa olla Tojon "paras" öljy aika hinnakasta.
- ddfdfasdfdfd
Sinähän sen tiedät kun olet Toyotalla töissä.
- Tullookalliiksi
Olipa tyyristä tuhrasiko kokonaisen 1 tunnin työaikaa a 80€/h loput öljyyn suodatin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2433789Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha272284- 242111
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.902015Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?921685Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241391- 81301
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361287Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61218