escitalopram + voxra + ketipinor

pysyvälääkitys

Mulla oli diapam pysyvänä lääkkeenä n. 3 vuotta ja nyt lääkäri meni ottamaan sen pois. Nyt lääkitykseni on escitalopram 10 mg voxra 150 mg ketipinor illalla 75 mg ja päivällä 0 - 50 mg. Mieliala ehkä hiukan parempi ja ehkä olen saanut energiaa pikkasen enemmän. Pelkään että menetän terveyteni ja järkeni pysyvästi tällä lääkityksellä, varsinkin kun annoksia tultaneen vielä korottamaan. Mikä siinä on ettei ne lääkärit voi kirjoittaa niitä bentsoja niin ei olisi mitään ongelmaa. Onko kellään kokemuksia yhdistelmälääkityksestä vakavaan masennukseen? Onko huoleni aiheeton vai onko lääkitykseni mielipuolinen?

21

7350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ölkjh12

      Huolesi ei ole aiheeton. Minulla oli työterveyslääkäri joka lopetti Dormicum-lääkkeen(lääkärini i jäieläkkeelle) , jota olen käyttänyt lähes 20 vuotta nukahtamiseen. Tilalle Ketipinoria, jota pienikin määrä sai aikaan pahoja sivuvaikutuksia. Kauhussani lopetuksesta ryhdyin etsimään uutta lääkäriä, joka tajuaa sen, että bentsodiatsepiinipohjaisia lääkkeitä ei saa lopettaa seinään.,koska vieroitusoireet voivat olla kamalia. Onneksi löysin sellaisen lääkärin, joka määräsi Dormicum-lääkkeen uudelleen.

      • pysyvälääkitys

        Hienoa että sait dormicumin takaisin. Mulla ei oo tullut näistä uusista lääkkeistä mitään sivuvaikutuksia. Psykiatri on varmaan ajatellut minun syövän näitä pillereitä toivottomana tapauksena loppuikäni, mutta niin ei tule käymään.


    • dead

      Lääkityksesi on mielipuolinen. Kuolet noihin.

    • multiviolator420

      helvetin haitallinen kombo. ssri amfetamiini lobotomia... vaan siks et kulutat enemmän lääkkeitä ja kuolet nopeammin. diapam auttaa nii miks vaihtaa. ainoastaan rahan takia. vaadi diapamis takas, niinku miks syyä 3 haitallista lääkettä jos vaivaan auttaa 1 haitaton. ps. kaikki lääkkeet koukuttaa. mut näistä, diapam 2 vähiten.

      • pysyvälääkitys

        Nyt on sellainen tilanne ettei tipu diapamia ihan heti. Yritän olla kärsivällinen ja ajan kanssa koitan saada takaisin oikean lääkityksen. Mokasin ja heti iskettiin vyön alle. Diapamin poisottoa perusteltiin juuri riippuvuudella, mutta onhan se ihan toinen juttu ottaa bentsoja satunnaisesti kuin tykittää ketipinoria naamaan joka päivä.


      • rjywkkw
        pysyvälääkitys kirjoitti:

        Nyt on sellainen tilanne ettei tipu diapamia ihan heti. Yritän olla kärsivällinen ja ajan kanssa koitan saada takaisin oikean lääkityksen. Mokasin ja heti iskettiin vyön alle. Diapamin poisottoa perusteltiin juuri riippuvuudella, mutta onhan se ihan toinen juttu ottaa bentsoja satunnaisesti kuin tykittää ketipinoria naamaan joka päivä.

        Ketiapiini, essitalopraami ja bupropioni ovat kaikki "koukuttavia" ihan siinä missä bentsodiatsepiinitkin, kun koukuttavuudella tarkoitetaan (tuntuvien) vieroitusoireiden ilmaantumista lopettamisen yhteydessä.

        Olet mennyt ojasta allikkoon. Älä nyt hemmetissä ole niin tyhmä, että kritiikittä lähtisit tuollaista koktaili noudattamaan. Hakeudu toiselle lääkärille ja pyydä bentso takaisin. Nykyinen lääkärisi ei selvästi ole perillä asioista.


      • pysyvälääkitys

        Ei pysty nyt vaihtaan lääkäriä. Kukaan tk-lääkäri ei tätä mulle pystys tekemään eikä tietenkään yksityisvastaanotolla vois näin käydä. Vaihtaisin heti lääkäriä. Ajan kanssa on pakko saada bentsot takaisin. Sitä voi miettiä, miksi otan oikeasti nämä lääkkeet? Ehkä uteliaisuudesta, kun ei ole enää mitään hävittävää. Tahdon nähdä, mitä tapahtuu.


      • rjywkkw
        pysyvälääkitys kirjoitti:

        Ei pysty nyt vaihtaan lääkäriä. Kukaan tk-lääkäri ei tätä mulle pystys tekemään eikä tietenkään yksityisvastaanotolla vois näin käydä. Vaihtaisin heti lääkäriä. Ajan kanssa on pakko saada bentsot takaisin. Sitä voi miettiä, miksi otan oikeasti nämä lääkkeet? Ehkä uteliaisuudesta, kun ei ole enää mitään hävittävää. Tahdon nähdä, mitä tapahtuu.

        "Tahdon nähdä, mitä tapahtuu."

        Et tahdo, mutta omapa on valintasi.


      • pysyvälääkitys

        Ihminen on irrationaalinen otus. Kukaan ei tahdo olla luonnostaan paha, mutta siitä huolimatta jokainen ihminen syyllistyy pahuuteen. Kumpi on irrationaalisempi: neuroleptejä määräävä lääkäri vai niitä syövä potilas? Ehkä ihminen todistaa hulluutensa suostuessaan syömään vahingollisia psyykenlääkkeitä.


    • Susanna333

      Mun mielestä tuo ketipinor on pahin. Vieroitus vaikea, univaikeudet hirveät jos haluaa lopettaa. Pää sekaisin vuositolkulla. Muuten hitaan vieroituksen kanssa helppoa mutta unensaanti on vaikeaa.
      Noitten lääkkeitten kanssa ei tule ''sivuvaikutuksia'', tai niitä ei itse heti huomaa, mutta jos aiot joskus lopettaa, niin sitten huomaat eron.
      Bentsot ovat sikäli parempia ettei niitä tarvitse ottaa välttämättä jatkuvasti, paitsi jos niihin on jo tottunut. Näitä lääkkeitä täytyy kuitenkin ottaa joka tapauksessa säännöllisesti. Ja näihinkin elimistö tottuu, vaikka lääkärit väittävät muuta.
      Toinen juttu: Bentsot ovat halpoja lääkkeitä, mutta nämä lääkkeet eivät ole! Potilaan kukkaro kevenee.

      • pysyvälääkitys

        Ketipinorin vieroitusoireet huvittaa jo nyt etukäteen, vaikkei pitäisi. Ssri:n lopettamisesta mulle tulee ne yleiset sähköiskut päähän, joten viekkarit ketipinorista odotettavissa. Ketipinor ei mielestäni ole kallis, muistaakseni ketipinor 25 mg 100 kpl on n. 7,40 €. Niin, näitä todellakin määrätään käytettäväksi säännöllisesti. Miksi näin? En jaksa uskoa ketipinorin satunnaisen käytön olevan niin vaarallista kuin väitetään.


      • rjywkkw
        pysyvälääkitys kirjoitti:

        Ketipinorin vieroitusoireet huvittaa jo nyt etukäteen, vaikkei pitäisi. Ssri:n lopettamisesta mulle tulee ne yleiset sähköiskut päähän, joten viekkarit ketipinorista odotettavissa. Ketipinor ei mielestäni ole kallis, muistaakseni ketipinor 25 mg 100 kpl on n. 7,40 €. Niin, näitä todellakin määrätään käytettäväksi säännöllisesti. Miksi näin? En jaksa uskoa ketipinorin satunnaisen käytön olevan niin vaarallista kuin väitetään.

        Satunnaiskäyttö ei välttämättä ole merkittävän vahingollista vaikkapa heroiininkaan kohdalla, mutta ennemmin itse heroiinia ottaisin satunnaisesti kuin ketiapiinia, jos valita pitäisi.


      • pysyvälääkitys

        Heroiinikin on lääketeollisuuden tuotos, joten ei välttämättä ollenkaan huonompi vaihtoehto ottaa heroiinia satunnaisesti ketiapiinin sijasta. Toisaalta Australiassa heroiinisteille kelpaa myös ketipianiini, jolle on syntynyt katumarkkinat. En ymmärrä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ketipinor rauhoittaa. Siksi sitä on pakko ottaa kun bentsot ovat pannassa.

        http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/add.12395/abstract


    • Kotyu

      Noista ketipinorin - ja muiden neuroleptien - sivuvaikutuksista...
      Eräs oire on se, että hengitys alkaa vinkua kuin astmaatikolla. Kaikki käyttäjät eivät välttämättä edes tajua tätä, luulevat että kunto on huono jms.
      Erään tutun hengitys vinkui ja oli raskasta vaikka hän vain käveli rauhallisesti huoneesta toiseen. Tämä vaatii pidemmän käytön kuin vain muutaman viikon ennenkuin sivuoire ilmaantuu.

      • Jaksamista_Syksyyn

        Olen ihmeissäni aloittajan uudesta "lääkityksestä". Onkos siinä tarkoitus jonkin lääkkeen sivuvaikutusta hoitaa toisella lääkkeellä? Onko tarkoitus esim. välttää maanista oloa kirjoittamalla rauhoittavaa eli lamauttavaa vastapainoksi? En pelottele, mutta suututtaa aloittajan puolesta tämä tilanne!

        Itseäni koskevana kysymys: Onko typerää ottaa mirtatsapiinia 7,5 mg tai 3,75 mg vain kaksi kertaa viikossa? Näin olen taannut itselleni edes pari yötä viikossa hyvän yöunen, mutta mirtaan en koukkuuntua halua, vaan halua oppia muuten nukkumaan. Minulla menossa nimittäin vieroittautuminen bentsosta, mikä tuottaa huonoja öitä.


    • pysyvälääkitys

      Nyt on ollut sama lääkitys päällä 3 kuukautta,voxraa 2 kk, eikä vieläkään mitään sivuvaikutuksia. En kuitenkaan haluaisi syödä enempää ketipinoria sen haitallisten terveysvaikutusten takia. Oisko hyvä idea vaihtaa escitalopram ja ketipinor venlafaksiiniin ja mirtatsapiiniin ja sen päälle vielä diapam tai lyrica ahdistukseen satunnaisesti? Kirjoittavatko lääkärit vielä lyricaa mielellään vai rinnastetaanko se jo bentsoihin?

    • Hmmmmmmmmm

      Itselläni sama lääkitys, tosin escitalopramin annos 20 mg ja ketipinorin 25 mg. Ketipinor uneen. Lisäksi tarvittaessa opamox 3x 15 mg ja stilcnot 10 mg. Olen todella sairas, vakava masennus joka on heikentänyt toimintakykyäni työkyvyttömyyteen ja vaikea-asteiseen toimintakyvyn alenemaan asti. Jo kuudetta vuotta. Lääkkeistä ei ole ollut suurta apua, tosin en koe että ovat täysin hyödyttömiäkään. Aiemmin oli kokeilussa Mirtazapin 7,5-15 mg illalla uneen, jonka jälkeen lihoin aloittamisen jälkeen kahdessa kuukaudessa 30 kg.

    • kaikkeakanssa00

      Ketipinor on hirveää myrkkyä. Kaveri meinasi tukehtua ja sydän hakkasi. Ei ikinä Ketipinoria.

    • Jaksamista_Syksyyn

      ...Laitan kommenttini tähän uudelleen, kun se meni äsken vähän väärään paikkaan:

      Olen ihmeissäni aloittajan uudesta "lääkityksestä". Onkos siinä tarkoitus jonkin lääkkeen sivuvaikutusta hoitaa toisella lääkkeellä? Onko tarkoitus esim. välttää maanista oloa kirjoittamalla rauhoittavaa eli lamauttavaa vastapainoksi? En pelottele, mutta suututtaa aloittajan puolesta tämä tilanne!

      Itseäni koskevana kysymys: Onko typerää ottaa mirtatsapiinia 7,5 mg tai 3,75 mg vain kaksi kertaa viikossa? Näin olen taannut itselleni edes pari yötä viikossa hyvän yöunen, mutta mirtaan en koukkuuntua halua, vaan halua oppia muuten nukkumaan. Minulla menossa nimittäin vieroittautuminen bentsosta, mikä tuottaa huonoja öitä.

    • 589403

      Itsellä piti saada nukahtamiseen jotakin muuta kuin Tenoxia ja tilalle tuli Ketipinor 200 mg. Myöhemmin lisättiin Voxra 150 mg. Nämä ovat olleet minulle hyviä. Jossain vaiheessa oli sitalopraamia mutta siitä ei lisähyötyä, joten se lopetettiin. Temestaa on tarvittaessa ylivoimaiseen ahdistukseen. Käyn töissä ja harrastan liikuntaa. Viimeisen kuuden vuoden aikana (jona nykyinen lääkitys enimmäkseen ollut) olen ollut kerran osastohoidossa, kun sitä ennen olin vuosittain. Ilman Voxraa yritin olla mutta se päättyi tuohon viimeiseen osastohoitoon. Toki voinnin paraneminen johtuu erityisesti terapiasta ja työ- ja toimintakyvyn parantuminen on entisestään nostanut mielialaa. Yksilöllistähän se on mutta itse en voisi käyttää krooniseen unettomuuteeni tai masennukseen pelkästään tai pääasiassa bentsoja.

    • Jone920

      Voxra on tosi hyvä samoin venlafaxin. Pidä vaan kiinni noista. Ja unohda kaikki paska mitä netistä löytyy. Voit huoletta alkoholiakin vetää samalla, ei oo mitää kolmio paskoja bentsoja, joita en alkon kanssa vetäis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe