Kuinka usein pesette pyöränne?

teetert

Kuinka usein pesette pyöränne?

15

584

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TarpeenNiinVaatiessa

      Aina silloin, kun alkaa tarvetta oleen. Keväällä joutuu joka lenkin jälkeen pyyhkii tomuja, kun on niin pölyistä talven jäliltä. Tulee semmonen ruskee likakerros runkoputkiin ja vanteisiin, milloin on siitepölyä ja nyt on alkanut löytyy jo itikanraatoja putken alapinnasta. Ketjut on hyvä muistaa putsata, sillä jos runkokin kerää kaiken paskan, mitä ilmassa leijuu ja lentää, niin kyllä sitä kerää ne öljytyt ketjutkin.

    • Tarpeen mukaan eli aina kun pyörä kuraantuu lenkillä. Kun pesun tekee heti lenkin jälkeen, niin kura ei ehdi kuivumaan kiinni. Varsinkin maantiepyörä on aina puhas kun lähden lenkille, muissa voi hieman likaa ollakin.

    • hyvinsuolattupyörä

      talvipyöräilijänä haluaisin pestä pyörän kevyesti aina käytön jälkeen teiden suolauskaudella, mutta ei ole sopivia tiloja joten en pese pyörää lainkaan. muutoin en pyörän puhtaudesta murehdi.

    • pesejasekuluu

      Pesin juuri äsken ketjujen kiristämisen ja vaihteiden säädön jälkeen eli taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta tänä vuonna - ensi vuonna sitten uudestaan.

    • Ulkosuomalainen_

      Aina kurareissun jälkeen huuhtaisen pyörän. Muuten normipesu aina silloin kun jaksaa.

    • Olmo

      Kannattaa hommata kunnollinen huoltoteline. Tilasin itse Roselta Saksasta, maksoi about 75€. Siihen kun ripustaa pyörän rungosta kiinni, on pesu yhtä juhlaa. Tulee pestyäkin useammin.

    • aitoBlueteam

      yhtä usein kuin peräröörini

    • 4343434

      Missä kaupunkilaiset pesee pyöränsä? Kerrostalon pyöräkellareissa on harvoin mahdollisuutta pestä pyörää.

      • Ulkosuomalainen_

        Mä pesen tuossa pihalla. Vähän ensin mietin, jotta tuleeko joku jurputtamaan, mutta toistaiseksi ovat olleet hiljaa.


      • pyoRanne

        Ihan tuossa kerrostalon alaoven vieressä "röökipaikalla". Fairyvesi maassa on kuitenkin pienempi haitta kuin käry ja tuhka. Kostea maa saattaa jopa ehkäistä tulipalon. Jos joku jurputtaa niin sama se, toisaalta suurin osa naapureistani on mukavia. Vesipistettä ei ulkona ole, joten 20l kanisteri ja ämpäri apuna. Huoltotelineen ostin myös, mutta totesin että vähänkään erikoisempaa pyörää siihen on vaikea saada eli olkaa tarkkana että sopii omaanne. Autopaikalla voi myös pestä pyörän ellei omista autoa. Myös vessassa olen talvella pessyt, onnistuu ellei ole ihan pieni koppi.


      • Nuuskis5431

        Ketjun pesuun sisätiloissa käytän WD-40:tä. Pesee putipuhtaaksi ilman vettä, sillä rasvanpoistaja haihtuu pois ja jättää ohuen öljykerroksen (voi lisätä kestävämpää öljyä kun tämä on kulunut pois). Tarvitsee vain alustan ottamaan ketjusta tippuvat rähjät, vaikkapa pahvia.

        Kurat muista paikoista voi pyyhkiä pois vaikka rätillä.


    • kestokurassa

      Yleensä ei kertaakaan pyörän eliniän aikana ja hyvä pyörä kestää sentään vuosikymmeniä ympärivuotista käyttöä.

    • kesänkruunu

      En koskaan pese pyörää, enkä myös huolla. Sitten kun ostan käytetyn uuden pyörän, vaadin luonnollisesti että se on huollettu ja pesty säännöllisesti. Itse myyn sitten pyöräni, kun sen siis yhden kerran vaivaudun myyntiä ennen pesemään, niin säännöllisesti pestynä ja huollettuna.
      Olen rehellinen ihminen, olen asiakas, olen aina oikeassa, minulle heti nyt palvelua ja parasta, ja mieluiten ilmaiseksi.
      Kesän huippuhetki oli kun sain vedätettyä joltain surkealta yh-äidiltä kirpputorilla, kun siellä oli niin hiljaista, niin alle puoleen hintaan kaiken mitä häneltä halusin ostaa.
      Vähän se jäi surullisena siihen istumaan, mutta MINULLE se oli kesän alun pelastus.
      Ihana kyykyttää muita, ja heti mä jaoin ne löytöni sosiaaliseen mediaan.
      20e sain juhla mekon, aurinkolasit, pyöräilykypärän, salkun, kahvinkeittimen.
      Ei se tyhmä ole joka tinkii, vaan se joka antaa vedättää itseään. Mitä tulee sinne tavaroitaan myymään, jos ei tajua, että ei niistä pidä maksaa kuin max. 10% siitä mitä ne kaupassa maksaa.
      Naurettava se huutokauppakeikailija. Mä en ainakaan koskaan maksa puolta, vaan yleensä sen 10-20%, pitää vaan katsoa se myyjä niin, että näkee että se on hädänalainen tai avuton.
      MINÄ OLEN.

    • EI_autopesulaan

      Onko huoltoasemilla mahdollista pestä pyörää?

    • BikeSport3

      Ite pesen noin 4-6 kertaa vuodessa mutta se pitäisi joka viikko ;D

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe